Şimdi Ara

Volvo C30, S40 İkinci El Araç Seçimi Yardım

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
25
Cevap
0
Favori
4.117
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Nakit 20-25 bin TL var. Kasarsam aylık 5 bin TL civarında ödeme yaparak kısa süreli borç, kredi vs ile 30-35 bin TL'yi kapatabilirim. 50 bin TL'ye çıkmak istemiyorum ama gerçekten mantıklı ve değeceğini düşünürsem 40-45 bin TL verebilirim.

    Arabayı kısa mesafede (beşiktaş-etiler arası), ayrıca İzmit'e gidip gelmekte ve İzmit'te anne baba gezmesinde kullanmayı düşünüyorum. İstanbul'da tek kapılı olması hiç problem değil, İzmit'te de idare edilebilir bir durum, C30'un arkada koltukları rahat gibi görünüyor. Ayrıca bekar ve yalnız yaşıyorum, C30 daha uygun gibi geliyor, ama S40'ı da beğeniyorum.

    Çok tecrübeli değilim, ehliyetim bir yıl oldu, bir aylık araba kiralamıştım ilk zamanlar, sonrasında sık sık araç kullandım ama kendi aracım olmadı. İlk zamanlar kuzenimin Mondeo'su çok büyük ve hiç almıyacağım araba tipi gibi gelse de, şuan en çok onu beğeniyorum, kullanırken de sıkıntı yaşamıyorum.

    Arabayı en az 1-2 yıl kullanmayı düşünüyorum, o yüzden yüksek model yılı tercih sebebim.

    R design mevzuu S40'da da var C30'da da, ama sanırım benim için göstergelerin spor oluşu vs çok önem arzetmiyor. Zaten ilk arabam olacak eğer karar verirsem. Deri direksiyon vs de önem arzetmese de Deri koltuk oldukça anlamlı, ayrıca eğer araçta güzel bir jant yoksa, jant takabilirim.

    Sahibinden'e herkes fiyatları yüksek yazıyor, çoğunda pazarlık payı var ya da ilanlar eski, takip etmek lazım. Ben aşağıdaki gibi bir liste çıkarttım, C30 u daha detaylı inceliyerek çıkarttım , S40 da benzer fiyatta çok araç olduğu için.


    Ayrıca bir iki yılda bu araçlardan çok zarar eder miyim, elimde kalır mı? Bana 2010 sonrası yeni motor olursa çok sıkıntı olmazmış gibi geliyor, yanılıyor muyum? Tabii S40 daha fazla talep alacaktır, C40 tek kapılı olduğundan daha az talep potansiyeline sahip.

    Volvo C30

    Benim için ideal, ama fiyat olarak maksimum 40 bin TL verebilirim, o da yeni D2 motor olursa (2010 sonrası), yeni motor çok az yakıyor, eskisi de fena sayılmaz

    2010 öncesi için R design tercih sebebi, ama düzü de fena değil.


    2010 öncesi (eski kasa)

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volvo-sahibinden-2007-c30-bakimlari-yeni-yapildi-kapali-garaj-arabasi-144702450/detay
    32000TL km si fazla

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volvo-sahibinden-temiz-metalik-gri-c30-134842419/detay
    34000 TL

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volvo-c30-2009-model-en-full-pakett-sunroof-elektronik-katlanir-ayna-145654556/detay
    35750TL

    36000TL km si fazla
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volvo-2007-16.d-volvo-c30-141823043/detay

    2010 sonrası

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volvo-alkan-oto-dan-2010-volvo-c-30-1.6-d-sr-131749542/detay
    37000TL

    38000TL
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volvo-2010-model-volvo-c30-dizel-133854699/detay

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volvo-53.000-km-de..ilk-sahibinden-140428880/detay
    42500 TL km si oynanmış olabilir

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volvo-sahibinden-bluetooth-plussunroof-plusdjtl-klima-plussport-edition-ful-paket-145202784/detay
    42500 TL (fotoğrafta deri koltuk özelliklerde kumaş koltuk seçilmiş, 40 bin TL ye alınabilirse en ideali bu sanırım)

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volvo-ilk-sahibinden-bayandan-bakimlari-yetkili-serviste-yapilmis-145354825/detay
    45000 TL - 2011 az km

    47000TL
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volvo-volvo-c30-1.6-diesel-e-drive-142912952/detay

    47500TL
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volvo-sahibinden-acil-2011-2012-cikisli-c30-143537468/detay

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volvo-son-kasa-orjinal-29000-km-boya-ve-degisen-parcasi-yok-138002042/detay/
    48250 TL

    S40

    sedan olarak lüks klasmanında bu kadar yeni modeli bu fiyata almak mümkün değil, mercedes olsun bmw olsun, hem de dizel, imkansız, 2011 dizel Ford Mondeo bile bu fiyatlardan başlıyor



    Bunda da 2010 yeni motor, bu araçlar fazla km olduğu için, 2010 öncesi anlamını yitiriyor


    34000TL gerçekten sıkıntısızsa,üç kağıt yoksa ucuz alternatif,2006, 140 bin km
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volvo-araba-degil-tank-tank-144592928/detay

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volvo-2010-model-volvo-s40-1-6d-dynamic-full-full-145888936/detay
    41850 TL

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volvo-volvo-s-40-d2-1.6-dizel-2011-model-145747882/detay
    42500TL

    46500 TL
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volvo-2010-volvo-s40-1-6d-dynamic-elektrikli-hafizali-isitmali-koltuk-145868958/detay


    47500 TL ye 2011 , 88 bin , dizel 'i DOD'da garantili olarak var.
    http://www.dod.com.tr/VehicleCard.aspx?vehicleID=435580&v=ikinciel-VOLVO-S40-1.6-D-PREMIUM-EDITION

    S60

    Makam aracı tadında, benim için gereksiz büyük bir araç ama deri döşeme, dizel otomatik vites, 2.4 dizel motor vs, premium bir araç


    50-55 bin TL aralığına girince bu araç var, 2009 ve sonrası. Dolayısıyla 50 bin üstü veriyorsam bunu alırım kafası var.

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volvo-2009-volvo-s60-d5-dizel-142549730/detay
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volvo-mengerler-bostanci-2-el-de-volvo-dizel-s60-145721426/detay







  • Eğer ilgilenirseniz aşağıdaki linkte ilanım mevcut.

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volvo-ilk-sahibinden-kusursuz-c30-104849208/detay/

    Bunun haricinde c30 ve s40 düşünerek gerçekten doğru seçim yapıyorsunuz. Çok keyifle bineceğiniz bir araç olacak emin olun.
  • Bugün taksiyle bir müşteriye toplantıya gidiyordum, şöförün bir akrabası S40 almış iki yıl önce çok memnunmuş, satarken de sıkıntı yaşamazsın dedi. Bana da C30 da ikinci el satışı 2 yıl sonra sıkıntı olur gibi geliyor, zaten S40 ile C30 u birleştirip V40'ı yapmış volvo :) Aslında ikinci el temiz V50 ler var, ama tam aile arabası, o kadar da büyük bir araç lazım değil.

    Bugün V40 için bir iki ilanı aradım, biri deri döşeme değil ama yaptırırız dedi, sonra soruşturdu fiyat için, yapılmıyormuş dedi. Burdaki C30 başlığını dün gece okudum, temiz C30 bulmak sanırım çok zor, ya da fiyat yüksek ya da istenilen renk vs, doğru kombinasyonu bulmak pek kolay değil.

    Sanırım S40 alıcam, içi deri az km 2010 ve üstü bulabilirsem. Olmadı gidip kumaş versiyonuna bakıcam nasıl duruyor. Çizik mizik sorun değil de, ilana çizik var yazıp plaka açık bırakanları sorgulatıyorum, ağır hasarlı çıkıyor.

    Geçen yıl acemilik nedeniyle vazgeçmiştim sıfır BMW 1 serisi almaktan, arsa almıştım. Bu sene de sonu arsa almayla bitmez umarım, acayip zaman kaybı ve sıkıcı bir iş.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: doraemon

    Bugün taksiyle bir müşteriye toplantıya gidiyordum, şöförün bir akrabası S40 almış iki yıl önce çok memnunmuş, satarken de sıkıntı yaşamazsın dedi. Bana da C30 da ikinci el satışı 2 yıl sonra sıkıntı olur gibi geliyor, zaten S40 ile C30 u birleştirip V40'ı yapmış volvo :) Aslında ikinci el temiz V50 ler var, ama tam aile arabası, o kadar da büyük bir araç lazım değil.

    Bugün V40 için bir iki ilanı aradım, biri deri döşeme değil ama yaptırırız dedi, sonra soruşturdu fiyat için, yapılmıyormuş dedi. Burdaki C30 başlığını dün gece okudum, temiz C30 bulmak sanırım çok zor, ya da fiyat yüksek ya da istenilen renk vs, doğru kombinasyonu bulmak pek kolay değil.

    Sanırım S40 alıcam, içi deri az km 2010 ve üstü bulabilirsem. Olmadı gidip kumaş versiyonuna bakıcam nasıl duruyor. Çizik mizik sorun değil de, ilana çizik var yazıp plaka açık bırakanları sorgulatıyorum, ağır hasarlı çıkıyor.

    Geçen yıl acemilik nedeniyle vazgeçmiştim sıfır BMW 1 serisi almaktan, arsa almıştım. Bu sene de sonu arsa almayla bitmez umarım, acayip zaman kaybı ve sıkıcı bir iş.

    Deri koltuk konusu olursa daha önceki aracımı yaptırdığım çok sağlam biryer tavsiye ederim.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Allah yardımcın olsun kardeş, bence git bi arsa daha al sen, seneye birini satar sıfır s60 a binersin ama bu sene alacağın 40 bin tl lik araç iki sene sonra 35 bilemedn 30 yapacak
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tahas


    quote:

    Orijinalden alıntı: doraemon

    Bugün taksiyle bir müşteriye toplantıya gidiyordum, şöförün bir akrabası S40 almış iki yıl önce çok memnunmuş, satarken de sıkıntı yaşamazsın dedi. Bana da C30 da ikinci el satışı 2 yıl sonra sıkıntı olur gibi geliyor, zaten S40 ile C30 u birleştirip V40'ı yapmış volvo :) Aslında ikinci el temiz V50 ler var, ama tam aile arabası, o kadar da büyük bir araç lazım değil.

    Bugün V40 için bir iki ilanı aradım, biri deri döşeme değil ama yaptırırız dedi, sonra soruşturdu fiyat için, yapılmıyormuş dedi. Burdaki C30 başlığını dün gece okudum, temiz C30 bulmak sanırım çok zor, ya da fiyat yüksek ya da istenilen renk vs, doğru kombinasyonu bulmak pek kolay değil.

    Sanırım S40 alıcam, içi deri az km 2010 ve üstü bulabilirsem. Olmadı gidip kumaş versiyonuna bakıcam nasıl duruyor. Çizik mizik sorun değil de, ilana çizik var yazıp plaka açık bırakanları sorgulatıyorum, ağır hasarlı çıkıyor.

    Geçen yıl acemilik nedeniyle vazgeçmiştim sıfır BMW 1 serisi almaktan, arsa almıştım. Bu sene de sonu arsa almayla bitmez umarım, acayip zaman kaybı ve sıkıcı bir iş.

    Deri koltuk konusu olursa daha önceki aracımı yaptırdığım çok sağlam biryer tavsiye ederim.

    S40 a düşünüyorum ben deri koltuk olayını, yardımcı olursan sevinirim usta




  • quote:

    Orijinalden alıntı: volkancanikli

    Allah yardımcın olsun kardeş, bence git bi arsa daha al sen, seneye birini satar sıfır s60 a binersin ama bu sene alacağın 40 bin tl lik araç iki sene sonra 35 bilemedn 30 yapacak

    Aslında en doğrusu o tabi.
    N.Ş.A.'da araba ihtiyacım yok, Beşiktaş merkezde oturuyorum, sokağa motorsikletimi bırakıyorum. İki aylık kış dönemini saymazsak, motor işimi görüyor.
    Araba olursa da tabiki kullanırım ama aracı bir kere Fulya civarına bırakacağım. Hatta katlanır bisiklet almak bile aklıma geldi, araca gidip gelmek için kullanabilirim :) Ama bunun dışında kışın havuza git gel için kullanırım. Birde İzmit'e gidip bizimkileri biraz gezdirir, yemek, alışveriş vs ilgilenirim. Araç dizel olursa yurtiçi gezmeler de olabilir, ben mesaiyle çalışan biri değilim. Yani araç çok elzem olmasa da, artıları illaki var.

    He birde 30-35 bin TL'ye ne alsam diye yazsam, muhtemelen golf 4,5,6 gibi cevaplar olacaktı forumda. Golf fanatiklerine tek sözüm, mükemmel bir tek araba varsa o da Lada dır, inanmayanlar linkteki fotoğrafa baksın, adamlar bir kere mükemmelini yapmış bir daha uğraşmamışlar :)
    http://www.palitsyn.com/__data/assets/image/0012/3180/bmw-vs-lada.jpg

    Aslında olay 0 km araçlarla başladı, leasingle şirket adına alınca %30 civarı bir avantaj oluyormuş (eskiden), tabi devlet bunu farkedip, millet bu işin suyunu çıkarınca, leasingle araba almanın avantajlı olduğu dönem çoktan yeni yasalarla bitirilmiş. Neyse sıfır araç da galeride gidip baktım :) Sonra gerçekleri öğrenince, yukarda yazdığım ekstralardan dolayı, ikinci el birşey olsun kolay paraya çevrilebilen birşey olursa, 3-5 zarar etsek de, nimetlerinden faydalanırız dedim. Sonra C30'u keşfettim, özelliklerine göre çok güzel vs, 30-35 bin tL ye alsak fena olmaz, derken motor yeni motor olsun, şu olsun bu olsun, sonra S40'ı keşfettik, neyse en son buraya yazdım. Yazdıktan sonra C30'un ucuz ilanların çoğunun pert ya da ağır hasarlı olduğunu öğrendim. Malum araba ilk defa alacağım, pek bir bilgim yok bu konularda. Sonra bugün yeni birşey daha keşfettim, Volan Volvo ilanları :) Orda iki tane araç var ikisi de 2010 dizel S40 biri deri vs full e yakın (dynamic) 80 küsür bin km de 52 bin tL, diğeri deri değil standart özellikler (premium) 40 bin km civarı ve 50 bin TL. Ama 50 bin TL'ye çıkınca bir sürü araç var ikinci el olarak. Bana düşük km almak mantıklı geliyor, çünkü çok km yapmam, satarken 100 bin km yi ve 5 yaşını aşmamış bir araç olarak satarım. Yalnız bu seferde alırken fiyat yükseliyor :) Aslında ilanlarda araçların gerçek çizik, çarpma vs bilgileri olsa, hatta böyle bir kural koysalar atıyorum araç satışa çıkınca ekpertiz raporu alınması zorunlu olsa, ne böyle zaman kaybederiz, ne üç kağıt kalır ne birşey. Şimdi km ye bakıyorum, orjinal mi değil mi, büyük hasarı var mı yok mu, hatta pert mi, özellikleri neler (bir kısmı yanlış, bir kısmı eksik yazıyor) vs vs
    Tabii bunlar herkesin yaşadığı sıkıntılar, ben ilk defa karşılaşıyorum. Şeytan git sıfır dizel B sınıfı araç al diyor ama o da çok mantıklı birşey değil, kayıplardan dolayı...




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tahas

    Eğer ilgilenirseniz aşağıdaki linkte ilanım mevcut.

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volvo-ilk-sahibinden-kusursuz-c30-104849208/detay/

    Bunun haricinde c30 ve s40 düşünerek gerçekten doğru seçim yapıyorsunuz. Çok keyifle bineceğiniz bir araç olacak emin olun.

    Hocam ben C40 için kırmızı, olmadı beyaz, gri, hatta yeşil bile olur modundaydım. Fakat koyduğum linklerden hiç birinde siyah araç yoktu. Sebebi de arka bagaj kapağı c30 un en özel tasarım objesi ve rengi siyah. O yüzden araba beyaz olunca, beyaz-siyah, kırmızı-siyah vs kombinasyon oluyor.

    S40'da ise siyah renk, içine açık renk deri döşeme ve güzel bir jant kombinasyonu hoşuma gidiyor. Ya da tam tersi beyaz, içi siyah deri.

    Senin araca bu yüzden ve ikinci olarak C40'a ilk bakarken 30 dan başlayıp 40'a kadar giderim diye baktığımdan yorum yazmadım. Gerçi bu araçlar daha fazla parayı hak eder, malum sıfırları satılırken 30 bin euro civarlarında olsa gerek, ama birde Türkiye'de yaşadığımız gerçeği, ikinci el değer kaybı vs. yi de düşünmek gerekiyor.

    Ayrıca sanırım ben de herkeste olan araba hastalığı, şu arabaya bayılıyorum modu yok. Hatta kuzenim, kardeşinin doğum günü için Ferrari kiralamıştı Belçika'da. O zaman ehliyetim yok, yanına oturdum. Kullanmak istiyor musun diye sordu, sıfır ilgi vardı, zaten ehliyetim ve şöförlüğüm yok gerek yok demiştim :) Şimdi olsa hayır demem. Ama inanılmaz, hayallerimi süsleyen felan birşey değil.

    Bir de eğri oturup doğru konuşmak lazım, neden volvo ya bakıyorum, premium marka imajı var, piyasa da on yüz bin tane olan astra,polo,golf,corolla,linea ile arasında bariz sınıf farkı var, benzer fiyat aralığındaki BMW, Mercedes, Audi üçlüsündekinden çok daha yeni araçlar, arabaların teknik özellikleri bu piyasa araçlarından daha üstün, ya da en azından daha güvenilir. He servisi pahallıdır, ikinci eli çok başarılı olmayabilir, onlar da almayı kabul ettiğim riskleri.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: volkancanikli

    quote:

    Orijinalden alıntı: tahas


    quote:

    Orijinalden alıntı: doraemon

    Bugün taksiyle bir müşteriye toplantıya gidiyordum, şöförün bir akrabası S40 almış iki yıl önce çok memnunmuş, satarken de sıkıntı yaşamazsın dedi. Bana da C30 da ikinci el satışı 2 yıl sonra sıkıntı olur gibi geliyor, zaten S40 ile C30 u birleştirip V40'ı yapmış volvo :) Aslında ikinci el temiz V50 ler var, ama tam aile arabası, o kadar da büyük bir araç lazım değil.

    Bugün V40 için bir iki ilanı aradım, biri deri döşeme değil ama yaptırırız dedi, sonra soruşturdu fiyat için, yapılmıyormuş dedi. Burdaki C30 başlığını dün gece okudum, temiz C30 bulmak sanırım çok zor, ya da fiyat yüksek ya da istenilen renk vs, doğru kombinasyonu bulmak pek kolay değil.

    Sanırım S40 alıcam, içi deri az km 2010 ve üstü bulabilirsem. Olmadı gidip kumaş versiyonuna bakıcam nasıl duruyor. Çizik mizik sorun değil de, ilana çizik var yazıp plaka açık bırakanları sorgulatıyorum, ağır hasarlı çıkıyor.

    Geçen yıl acemilik nedeniyle vazgeçmiştim sıfır BMW 1 serisi almaktan, arsa almıştım. Bu sene de sonu arsa almayla bitmez umarım, acayip zaman kaybı ve sıkıcı bir iş.

    Deri koltuk konusu olursa daha önceki aracımı yaptırdığım çok sağlam biryer tavsiye ederim.

    S40 a düşünüyorum ben deri koltuk olayını, yardımcı olursan sevinirim usta

    Maçka da Artcar diye bir firma internetten ulaşabilirsin. Çok sağlam araçların emanet edildiği bir yer, yurtdışından bile birçok kişinin aracını getirdiğini biliyorum.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bugün bir arkadaşımla konuştum, 1-2 yıl kullanacaksan C30'daha iyi olabilir dedi, kafamı karıştırdı.
    Bugün bir S40 buldum, yarın gidip bakıcam.
    Ama sanırım C30'a da bakmaya devam edeceğim.
  • S40, 2007 Dizel, 75 bin KM, Kumaş-deri koltuklar,35xxx TL (son fiyat ne olur bilmiyorum)

    Aracın kazası yok, boya var, son olarak Volvo servisinde ekspertiz yaptıracağım. Kafamdaki tek soru işareti 2 yıl sonra satarken 100 bin KM yi geçmemiş olsa da 8 yaşında araç olacak ve diğerlerine göre yine KM'si düşük olacak.

    Yarın bir C30 bakıp, gerçekten C30 mu istiyorum S40 mı ideal (anne babadan dolayı), karar vereceğim.
  • bir c30 sahibi ve arabaya muhtelif sayıda 6kişi binmiş biri olarak. genç olduğunuz varsayımıyla c30 u tercih etmenizi öneririm. 2. el alınan bir c30 da tekrar satılması durumunda çok bir kayıp olmaz. zira bir buçuk yıl önce 37bine aldığım 2007 dizel siyah deri koltuk sunroof kazasız 170 bin km c30umu(aldığımda 132bindi) en az 36 bin civarına satabileceğimi düşünüyorum.(sahibinden deki ilanları ve fiyatları baz alarak olasılık yürütüyorum.)
    tercih edilme oranının az olması ve tasarımının orjinalliği itibariyle yollarda hala yeni bir araçmış gibi ilgi görmesinin dışında kullanımı sahibi olunması oldukça keyifli bir araçtır.
  • arkadaşlar bu aracı bi kaç güne kadfar alacağım.fiki olan bilen var mı
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volvo-volvo-c30-1.6-diesel-e-drive-142912952/detay
  • doraemon D kullanıcısına yanıt
    su sectiklerinizden
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volvo-volvo-c30-1.6-diesel-e-drive-142912952/detay ilanı bir kaç güne kadar alıcam gibi. bilen fikri olan varsa yardımcı olur musunuz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erhan850

    bir c30 sahibi ve arabaya muhtelif sayıda 6kişi binmiş biri olarak. genç olduğunuz varsayımıyla c30 u tercih etmenizi öneririm. 2. el alınan bir c30 da tekrar satılması durumunda çok bir kayıp olmaz. zira bir buçuk yıl önce 37bine aldığım 2007 dizel siyah deri koltuk sunroof kazasız 170 bin km c30umu(aldığımda 132bindi) en az 36 bin civarına satabileceğimi düşünüyorum.(sahibinden deki ilanları ve fiyatları baz alarak olasılık yürütüyorum.)
    tercih edilme oranının az olması ve tasarımının orjinalliği itibariyle yollarda hala yeni bir araçmış gibi ilgi görmesinin dışında kullanımı sahibi olunması oldukça keyifli bir araçtır.

    Bugün tesadüfen, Ihlamurdere üzerinde park etmiş beyaz C30 R-design D2 gördüm. Tam da sizin söylediklerinizi söyler gibiydi. S40'a bindim felan, güzel bir sedan (bazı koca popolu ağır abiler içini dar buluyormuş, ama benim için fark etmez) ama C30 gibi bir araç değil gerçekten.

    Kafama yatan mantıklı bir C30 bakıcam artık fiyat, yıl, hasar vs kombinasyonarında en mantıklısını bularak.

    Yalnız yazdığım ilanlara baktım, bazılarının fiyatı düşmüş, bazıları ilandan kaldırılmış (hatta sanırım en mantıklısı bu dediğim araç gitmiş :). D2 almak daha mantıklı sanırım yaşı küçük olduğu için, ya da sıkıntısız bulunursa eski kasa da fiyat avantajından dolayı olabilir ama illaki 3-5 kayıp olacağından eminim satarken. Gerçi alınacak keyif onu amorti ederse sıkıntı yok, yeri geliyor birkaç günlük yurtdışı tatili için 2 bin TL harcıyorum, acımıyorum giden paraya. O kadar da ince hesaba gerek yok sanırım :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi doraemon -- 7 Aralık 2013; 18:55:01 >




  • Merhaba,

    Kasym ayy sonunda 2011 model (40 bin km) C30 D2 Advance satyn aldym. Daha önce citroen c3, Astra H 1.3 Cdti (enjoy Sport) sahibi olmu?; çe?itli vesile ve sürelerle Fiat Stilo 1.2, Fiat Punto 1.4, Suzuki vitara,Opel Corsa, Renault Megane, Citroen Berlingo (dizel), Peugeot Tepee (dizel) kullanmy? ve hiç birisi ile ilgili bir ?ikayeti olmayan birisi olarak söyleyebilece?im ?ey C30'un ba?ka bir araç oldu?u. Kullanym esnasynda verdi?i güven ve rahatlyk hissi çok iyi. D2 dizel motor, performans olarak çok tatminkar. Ankara'da Cinnah'dan yukary çykarken 6. vitese kadar zorlanmadan yükseltebilirsiniz. Astra dizel ile ayny yolda vites yükseltmek bir yana 2. vitese mahkumduk. Citroen C3 tabi ki Astra'dan performans olarak daha iyiydi ancak Astra'nyn ve tabi ki Volvo'nun kalitesi ile kar?yla?tyrylacak bir tarafy yok.

    C30, i?çilik kalitesi olarak kullandy?ym en iyi araç. Hiç bir sorunu olmayan, kazasyz, boyasy bir arabaya denk gelmekle ?anslyydym. En ufak bir yypranma ve test verilerine göre performans dü?mesi söz konusu de?il. ?ehir içinde (e?im de kullandy?y için) 7 litre, ?ehirlerarasy yolda 100 km'de ortalama 4 litre civary tüketti ?imdilik. Bazy dizel araçlaryn ky?yn zor çaly?masy söz konusuyken (mesela Astra), C30'da bunu ya?amadyk henüz. Kalorifer çok etkili. Müzik sistemi benim gibi ses kalitesine önem veren birisi için bile çok çok iyi. Aracyn kullanymy çok rahat. Oturma pozisyonunuzu, rahat edece?iniz ?ekilde ayarlamak çok kolay. Bel deste?i, e?im ve yükseklik ideal pozisyona ayarlandy?ynda sanki araç sizi sarmalyyor. Bu da hem güven hissi hem de keyif veriyor. Arka koltuklaryn iki parça olarak tasarlanmasy ve aralarynda kolçak olmasy ilginç. Deri kuma? kary?ymy ve spor turuncu diki?ler ?yk duruyor.

    E?ya saklama gözleri bol ve geni?. Kolça?yn altyndaki bölümde, teybe usb ve aux üzerinden ula?abildi?iniz giri?ler mevcut. Bluetooth telefon ba?lantysy yok ne yazyk ki. Torpido gözü geni? de?il ama derin. Buzdolaby özelli?i de mevcutmu? ama henüz kullanamadyk.

    Hyz sabitleyicinin kullanymy rahat. Uzun yolda faydaly olabilir. Yakyt tüketimini dü?ürdü?ü söyleniyor. 50-60 km mesafede denedim, 6. viteste 110 km sabitte ortalama 4 litre tüketti Ankara-Polatly arasynda.

    Far yykama sistemi, follow-me home, erken aydynlatma, sensör gibi özellikleri i?e yaryyor. Uzunlary yakabilmeniz için otomatik ayardan manule geçmeniz gerekiyor. Yan aynalardaki sinyaller güvenlik için önemli. Ayryca aynalar içeriden dü?me ile ve araç kilitlendi?inde otomatik olarak kapatylabiliyor. Yan aynalar çok geni?, bu da görü?ü daha iyi hale getiriyor.

    40 bin bakymynda, standard de?i?imlerin yanynda fren balatalary da de?i?mi?ti. 80 bine kadar yine standard bakymlarla devam edilecek. Ortalama (yetkili serviste) 500 TL, di?er Volvo servislerinde 350-400 civaryna yapylyyor periyodik bakym. Yetkili servisler, yazylym güncelleme, yykama, hediyeler ve kampanyalar ile arayy kapatmaya çaly?yyor. Ford yetkili servisleri de mekanik servis hizmetini verebiliyor. Bu da a?y servis a?yny geni?letiyor. Yyi bir ?ey. Özellikle seyahatler esnasynda.

    Frenler etkili. Ancak pedallar çok yumu?ak. Aly?ana kadar sert kullanyma sebep oldu bende. Satyn aldy?ym ki?inin verdi?i yeni Sava marka ky? lastiklerinden memnun de?ilim. Ortada do?ru dürüst buz, yslaklyk yokken bile aracyn çeki? kontrol sistemi devreye girebiliyor. Yazlyk (michelin) lastiklerde böyle bir sorun hiç olmady. Seneye Sava yerine daha önce kullandy?ym Ultragrip'e geçi? yaparym. Geçti?imiz senelerde bu lastikler ile hiç bir sorun ya?amadan Ankara ky?laryny atlatmy?tym Astra ile.

    Tabi en güçlü noktasy tasarymy ve verdi?i rahat ve güvenli kullanym hissi. 10 airbag, koltuklaryn kaza anyndaki hareketlerini düzenleme, dinamik çeki? kontrol sistemi, abs, esp gibi özellikler etkileyici. Hyzlanmasy bence iyi (11 sn civary). Vites geçi?leri iyi. Vitesin konumu, önceki araçlaryma göre biraz önde oldu?u için (pedallarla birlikte) aly?mam gerekti ama ?imdi çok memnunum. Kullanym kylavuzunda, düz zeminde aracy ikinci vitesle kaldyrmak gerekti?i, motor so?uk da olsa çok fazla ysynmasyny beklemeyip ilk anlarda hafif tempo ile zorlamadan kullanmanyn uygun oldu?u yazyyor. Ben de uyguluyorum. Astra'yy da ikinici viteste kaldyryyordum. Alty vitesli araçlarda 1. vites biraz istisnai deniyor zaten. Ekstra güç ihtiyacy olmadan fazla kullanylmasy önerilmiyor.

    ?ehir içinde 50 litre ile 750-800 km yapylyyor. ?ehirler arasy, uzun yollarda 1100-1200 deniyor ama o kadar uzun bir yol gitmedim henüz.

    Olumsuz yönlere gelirsek, bagajyn küçüklü?ünden bahsetmek gerek. Yine de bu, alynyrken bildi?imiz ve göze aldy?ymyz bir husus oldu?u için sorun sayylmaz bizim için. Bazy parçalary çok pahaly geldi ilk sordu?umda. Mesela zenon far ampulünü teki için yetkili servis 480 TL istedi. Neyse ki fikir sahibi olmak için meraktan sormu?tum :) Di?er (yetkili olmayan) servislerde 300 TL civary dendi ayny ampul için. Sonra ö?rendim ki, Honda, Opel, vs. di?er markalarda da orijinal zenon ampul bu civardaymy?. Umarym patlamaz :)

    Di?er bir olumsuz yön, arka ve çaprak arka görü?. Bizim araçta arka camlar filmli oldu?undan bu sorun daha da önemli. Önceki sahibinin taktyrdy?y park sensörü çok önemli. Bence ?artmy?.

    Tek kapyly olmasy da e?im ve benim için de?il ama aile büyükleri için sorun oldu :) Yine de arka diz mesafesi çok dar de?il. Ön koltuklaryn konumuna ba?ly.

    S40 ile kar?yla?tyrynca, 4 kapy ve bagaj önemli farklar. Tahminimce s40 cüzzi bir miktar daha fazla tüketecektir. Ancak, tasarym olarak ikisini kar?yla?tyrmak yanly? olabilir. Bence sedanlar içinde s40 synyfyndaki di?er araçlardan çok daha ?yk. Ama bu tabi ki zevk meselesi. Kalite olarak belirli bir düzey de garanti zaten Volvo olunca. Saty?ta, S40 daha kolay gidebilir çünkü ülkemizde tek kapyly araçlara ra?bet yok. Ben alyrken, 40 bin km civary benzer donanymly bir S40 için 55 bin TL istedi sahibi. Ben c30'u 46 bine satyn aldym. Sanyrym ortalama 5 bin TL gibi fark olacaktyr.

    Geni?lik önemli ise (kalabalyksanyz) s40 daha mantykly olabilir.

    Bir de temiz volvo bulmak ne yazyk ki güç. Tahminim, Volvo sahipleri araçlarynda bir sorun olmazsa satmyyor. Böyle olunca, saty?taki araçlaryn ço?unda boya-de?i?en-aryza falan olabiliyor. Onlarca araç inceledim, iki tanesi sorunsuzdu sadece. Ankara'da olany aldyk :)

    Önemli bir konuda da donanym düzeyi. Prime, premium, advance, r-design, e-Drive, style, sport gibi farkly ?ekillerde sunuluyor araçlar sahiplerince. Yanly? bilgilendirme çok. Hyz sabitleyici, deri/yary-deri/hafyzaly koltuk varsa bu araçlar genellikle daha donanymly grup. Onlary tercih etmekte fayda var. Boya-de?i?en konusu özellikle galerilerde riskli. Dikkat gerek. Bir test merkezine götürmek de ?art. Servisler, kaporta için ekspertiz vermiyorlar çünkü.

    Umarym faydaly olmu?tur.




  • @ayderd

    Cok detayli yazmissiniz, cok tesekkurler.

    Ben yine arsa almaya karar verdim, dun bir arsa aldim. Uzun zamandir foruma girmiyordum, arsa aldigimi yazayim dedim, sizin yazinizi gordum.

    Havuza git gel icin isitmali kislik kiyafetler aldim motosiklet icin Japonya'dan, onunla devam ediyorum.
  • Merhaba tekrar.

    C30 Dizel ile 5 aya yaklaştık. Güncelleme yapmak istedim.

    Öncelikle araçtan memnuniyetimiz konusunda durum öncekinden daha iyi! Yakıt tüketimi giderek düştü. Şu anda karma tüketim ortalaması 6.3 lt. Son hesaplamamda 300 TL'lik yakıtla 1200 km yol yaptığımızı gördüm. Bunun yaklaşık 300 km'si uzun yol sayılabilir. 110 km sabit hızla Ankara'dan Polatlı'ya 2 defa gidiş geliş. Klima kapalıydı tabi.

    Sonrasında Ankara Eskişehir gidiş geliş artı bir miktar daha yol ile toplam 500 km üzerinde yaptığımızda 100 TL yakıt tükettik. Yine 110 km sabit hız.

    Uzun yolda ya da yüksek hızda biraz rüzgar sesi olduğunu fark ettik ancak teyp/radyo açıkken duyulmuyor. Yüksek hızda lastik sesi kışlıklardan dolayı vardı, yazlıklara geçince kayboldu. Konfor da arttı sanki.

    Bu arada aracımızdaki farların orijinal xenon olmadığını öğrendik ve anında orjinal haline çevirdik. Bakıma henüz girmedik ancak 425 TL fiyat verildi Castrol 0-30 & filtreler, yazılım güncelleme & kuaför/yıkama için.

    Önceki görüşlerim hala geçerli genel olarak. Bu tarz bir araç arayanlara tavsiye ederim kesinlikle.




  • Bana bir arkadaş özel mesaj göndermiş, ama forumda gözükmüyor (mail adresime noreply donanimhaber den mail gelmiş), dolayısıyla kimden geldiğini bilmiyorum. Son durumu sorulmuş. Son durum şu:

    http://www.sahibinden.com/ilan/emlak-arsa-satilik-basiskele-damlar-mah-kapanmaz-manzarali-imarli-villa-arsasi-161865787/detay/

    Ayrıca duke390, MT09 olayı da şöyle: ninja300 , her an alabilirim :)
  • 2011 C30 1.6 D2 ile 9. ay güncellemesi...

    Yakıt tüketimi giderek düşüyor. Şu anda genel ortalama (9.000 km, yaklaşık 1.500 km şehirler arası) 6.0 ile 6.1 arasında gidip geliyor. Lastiklerimiz Good Year Efficient Grip (205-55-16), yakıt Shell Nitro Dizel. Ev iş arası çok yakın olduğu için yakıt tüketimi (şehir içi) olabileceğinden biraz yüksek bile olabilir. Tam dolu depoyla 120 km sabit hızla 10-15 dk seyredince 1400 km civarı menzil görülebiliyor. Tabi gerçekten denesek o kadar gider mi bilmiyorum

    Mayıs ayında 50 bin bakımı yaptırdık Ankara Volan'da. 480 TL tuttu (bakımlar, yıkama, yazılım güncelleme). Bu güne kadar bunun dışında (aynı serviste iç-dış temizlik ve boya koruma dışında) servisle bir işimiz olmadı. Son gelen kampanya mesajlarında bakım fiyatı 430 TL görünüyor.

    Biz 46.000 TL'ye satın almıştık. İlanları incelediğimde aynı özelliklerde (2010 ve üzeri) fakat daha yüksek kilometrede (60-80 bin) olan bir kaç C30 için 55 bin TL civarı istendiğini gördüm ancak ilanlar uzun süredir duruyor. Sanırım araç sahiplerinin beklentisi yüksek olsa da satışlar zaten herkesin tahmin ettiği gibi çok hareketli değil. Alıcı kitlesi dar. Kısa vadede alıp satma düşüncesi için uygun değil diyebiliriz. Ancak bu durumun farkında olup uzun süre kullanmak niyetiyle alanlar için (bizim gibi) bu çok önemli bir sorun değil. Her ne kadar arada sırada yolda, "otoparkta kaça gidiyor?", "kaç istersiniz?" diye soranlar olsa da bu bir ölçü değil.

    Araçla ilgili bir tespitimiz ise tek kapılı olma - arka koltukların darlığı ile ilgili. Bunun aslında şehir içi kullanımda (in bin sayısı arttıkça) bir sorun oluşturduğunu, şehirlerarasında ise o kadar sorun yaratmadığını gördük. Sürücü arkasında olmadığım sürece ben (1.85 boyundayım), sağ arka koltukta rahat ettim. Diz mesafesi önceki aracım Astra’dan daha dar değildi (sağ arkada). İn-bin konusu ise daha çok anneler ve anneanneler için sorun

    Öte yandan bagaj gerçekten dar. Öyle böyle değil. Dört yolcu olacaksa, tatile çıkarken eşyalarınızı bavulla değil poşetlerle taşımanız gerekebilir. Ya da yumuşak spor çantalar tercih etmelisiniz eğip bükebilmek için. Arka koltuklar yattığında ise sorun yok tabi. Neyse ki bunları öngörmüş ve göze almıştık. Ailelerimiz dışında kimse için sorun oluşturmuyor şimdilik

    Bir diğer konu ise aracın yere yakınlığı. Bu, yol tutuş ve görüntü açısından iyi olsa da bazı otopark girişlerinde ve saçma yollarda dikkat gerektiriyor. Zaten bir kere sürttükten sonra refleks olarak her bir yükseltide yavaşlamaya başlıyorsunuz. Her ne kadar aracın altı tamamen kapalı/korumalı olsa da dikkat etmekte fayda var.

    Bu arada gerekli malzemeleri satın aldım ve fırsat oldukça kendim yıkamaya başladım aracı. Büyük fark olduğunu düşünüyorum. Yıkamacıların malzemeleri ve hızlı olmaya çalışmaları işlerini etkiliyor sanırım. İnternette de bulunan bir elektriksiz basınçlı yıkama pompası, bilindik markaların şampuanları, bir kaç mikrofiber bez, bir sünger ve kolay (ama kaliteli) cila/koruma ürünleri ile maksimum 1 saatte pırıl pırıl yapabilirsiniz aracınızı. Söz ettiğim pompa 8 litre alıyor. Onu doldurup bir de 10 litrelik su şişesi alıp iniyor, ilkiyle ıslatma, ikincisi ile durulama yapabiliyorum. Köpük için ise 2 litrelik bir pompa kullanıyorum. Şampuanı içine ekleyip ıslattığım boyaya ve jantlara bitirinceye kadar püskürtüyorum. İki tur yapılabiliyor ve su azaldıkça köpük artıyor. Sonra süngerle silip diğer 8 litre su ile duruluyorum. Pompa suyu daha idareli kullanmaya yaradığı için iki tur yapabilirsiniz. Tabi yukarıdan aşağıya doğru gitmek kaydıyla. Mikrofiber bezle kuruladıktan sonra ise biraz bekleyip pratik cila/koruyucu ile bir kez daha siliyorum. Boyası bakımlı olunca araç daha da keyifli geliyor.
    Özetlemek gerekirse aracımızdan memnuniyetimiz sürüyor. Aracı tanıyıp karar verenler için olumsuz yönleri çok sorun yaratmayacaktır. Sanki hiç bozulmayacakmış, yoldan çıkmayacakmış, yollarda zorlanmayacakmış ve eskimeyecekmiş gibi his veriyor.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.