Şimdi Ara

vtecII ve TSI rekabeti (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
49
Cevap
0
Favori
1.181
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: desevigne

    quote:

    Orjinalden alıntı: funkmaster

    Arkadaşım kompresör ile turbo zaten aynı şey. Ne demek istediğini anlayamadım lütfen biraz açar mısın?


    kompresör ile turbo aynı şey değildir. kompresör (supercharger) krank milinden tahrikli yüksek basınçlı havayı motorun yanma odasına iten bir düzenektir. turbo ise , egzos gazının tekrar silindir içine bir türbün vasıtasıyla basılarak gücün arttırılması işlemidir. turbo yüksek devirlerde devreye girerken kompresör alt devirlerde daha etkilidir.

    Ama mesela Mercedes, Turbo ismi telifli olduğu için Kompressor kelimesini kullanıyor modellerinde.
    İkisinin aynı şey olması gerekmiyor mu?
    Düzenleme: Şimdi dikkat ettim. Supercharger Kompressor manasına gelmiyor. Orda bir karışıklık var sanırım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi funkmaster -- 14 Mart 2007; 16:00:43 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: funkmaster

    quote:

    Orjinalden alıntı: desevigne

    quote:

    Orjinalden alıntı: funkmaster

    Arkadaşım kompresör ile turbo zaten aynı şey. Ne demek istediğini anlayamadım lütfen biraz açar mısın?


    kompresör ile turbo aynı şey değildir. kompresör (supercharger) krank milinden tahrikli yüksek basınçlı havayı motorun yanma odasına iten bir düzenektir. turbo ise , egzos gazının tekrar silindir içine bir türbün vasıtasıyla basılarak gücün arttırılması işlemidir. turbo yüksek devirlerde devreye girerken kompresör alt devirlerde daha etkilidir.

    Ama mesela Mercedes, Turbo ismi telifli olduğu için Kompressor kelimesini kullanıyor modellerinde.
    İkisinin aynı şey olması gerekmiyor mu?
    Düzenleme: Şimdi dikkat ettim. Supercharger Kompressor manasına gelmiyor. Orda bir karışıklık var sanırım.



    Supercharger=Kompresör aynı anlamdadır. turbo telifli bir isim değildir. benim bildiğim birtek TDI (turbo diesel injection) ismi vw gurubu tarafından patenti alınmıştır. oda sadece dizel motorlar için geçerli. sonuçta turbo yıllardan beri uygulanan bir sistem. bahsettiğiniz kompresörlü mercedeslerde turbo olsa çok güzel bir turbo ıslığının duyulması gerekir. o araçlarda turbo değil kompresör vardır.

    şunuda ayrıntılı olarak belirteyim ki : kompresör düşük devirlerde güç sağlayarak motoru devirlendirir ancak yüksek devirde verdiği güç düşer. turbo ise düşük devirlerde yüksek hızla dönmediği için (dönen turbo palleri denen pervane) güç vermez ama devir yükseldikçe güç üretmeye başlar. kompresöre göre çok daha fazla güç üretebilir. TSI`de uygulanan sistem her ikisininde birarada kullanılmasıdır. böylece adamlar 1.4 litreden 170 beygir güç almaktadır. çokta yeni bir teknoloji değildir. zaten gerçek modifiyeciler bunu yapmaktadır. yeni olan sadece standart bir araç üzerinde ilk defa pazarlanmasıdır. vw TSI motorda; alt devirlerde kompresörün desteğini motorda sağlamakta üst devirlerde ise turbonun desteği almaktadır. gayette mantıklı gözüküyor. en azından kağıt üzerinde



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi desevigne -- 14 Mart 2007; 17:12:19 >




  • yinede en sağlam ve uzun ömürlü motorlar atmosferik motorlardır. honda bu konuda aşmış bir markadır. S2000 modeli dünya üzerinde litre başına 120 HP ile birincidir. hemde besleme sistemine hiçbir güç arttırıcı işlem yapılmamıştır. bencede önemli olan budur. yoksa turboyla, kompresörle, dereceli ekzantrik miliyle falan güç almak çok kolay yöntemlerdir.
  • Bilgi için teşekkürler.
  • Arkadaşlar madem iyi bir motor bu tsı,nediye poloyla başladılar işe.En iyiler hep en iyilerle çıkar bunu unutmayın.Yani üstten başlar alta doğru gider zamanla.VW de emin değil gibi bu motordan.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: zaferce

    Arkadaşlar madem iyi bir motor bu tsı,nediye poloyla başladılar işe.En iyiler hep en iyilerle çıkar bunu unutmayın.Yani üstten başlar alta doğru gider zamanla.VW de emin değil gibi bu motordan.



    Golf ve Jetta da var. Poloda değil.

    Seneye bunun 1.6 TSI 200 beygirini yapacaklar, Passat'a koyacaklar, al sana "killer application"



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meke -- 14 Mart 2007; 23:02:41 >
  • Mitsubishi EVO 10'da 2000 motordan (tam hatırlayamıyorum) 350-400 hp arası güç alınıyor o zaman 1.4 170 hp'den daha iyi oluyor oranlarsanız. Ayrıca arkadaşın 140 hp'lik TSi test etmiş çok acayip bişi diyordu.
    sanırım rölantide 180 Nm tork üretiyormuş

    ama yinede atmosferik motorda yüksek güç elde etmek daha çok teknoloji ve bilgi istiyor
  • Çünkü atmosferik motor demek, daha temiz kalabilen uzun ömürlü sorunsuz motor demektir.
  • vw bayisi bugün bana "passat 1.4 tsi 125 bg gelecek" dedi

    hayırlısı olsun
  • 125 bg passatı kaldırmakta gene zorlanır. Bari 140 olsaydı
  • 140 olursa torku da 200+ olduğu için TDI satışları etkilenir, çünkü ucuz olacak.
  • 1.4 tsi 125 ps passata gayet güzel performans verir. 125 ps ve 200 tork olur. 125 ps olan hangi arabada 200

    tork var ki başka, zaten var olan o 200 torkuda kompresör sayesinde alt devirlerden itibaren max olarak

    sağlamaya başlar.

    Tahmini 1.6 fsi passatdan 1.5-2 bin YTL fazla olur. TUTULUR YANİ

    2.0 fsi de 180 tork olmalı ve 4000 devirde o da. 2.0 fsi satmaz artık.

    2.0 fsi 65 milyar
    1.4 tsi 54 milyar olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meningiamedia -- 15 Mart 2007; 16:47:42 >
  • Vtecin 5000den sonraki sesine ben hiç birşeye değişmem.Ayrıca 2.0 turbolu mugen civic(evo rakibi) var.Ayrıca 300HP civarı olması lazım.2.0 200HP motordu kendileri




    Trde 1.6 Turbo vti war.Normalde 160HPdir vti.Ama 500HP civarı o araba.Turboyla vtec birleşirse araba felan bırakmaz hondada.Hondanın modifiye ruhu vardır.Biz hondayı bunun için seviyoruz
  • quote:

    Orjinalden alıntı: jeandan Type-R

    Vtecin 5000den sonraki sesine ben hiç birşeye değişmem.Ayrıca 2.0 turbolu mugen civic(evo rakibi) var.Ayrıca 300HP civarı olması lazım.2.0 200HP motordu kendileri




    Trde 1.6 Turbo vti war.Normalde 160HPdir vti.Ama 500HP civarı o araba.Turboyla vtec birleşirse araba felan bırakmaz hondada.Hondanın modifiye ruhu vardır.Biz hondayı bunun için seviyoruz



    çok doğru valla

    o vti motoruna bi modifiye yapın bakalım tsi falan bırakmaz
  • quote:

    Orjinalden alıntı: jeandan Type-R

    Vtecin 5000den sonraki sesine ben hiç birşeye değişmem.Ayrıca 2.0 turbolu mugen civic(evo rakibi) var.Ayrıca 300HP civarı olması lazım.2.0 200HP motordu kendileri




    Trde 1.6 Turbo vti war.Normalde 160HPdir vti.Ama 500HP civarı o araba.Turboyla vtec birleşirse araba felan bırakmaz hondada.Hondanın modifiye ruhu vardır.Biz hondayı bunun için seviyoruz



    ben 7 senelik hondamı bu hafta sattım.

    Hondaya modifiye yapıldığında çok güzel olacaktır ancak yürüyen aksamın, frenlerin, vites kutusunun elden geçmesi gerektiğinden çok masraf yapacaktır, her modifiye edilen araba gibi.




  • bugün honda bayime gittim.WV deki tsı hakkında sordum.aldığım cevap wv nin tsı üretimini terkettiği idi.biraz nefes aldım.
    (ciddi bir komplex yaratmıştı.)

    başka duyan varmı acaba.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: funkmaster


    quote:

    Orjinalden alıntı: throlll

    beyler bu konu zaten diğer forumlarda defalarca tartışıldı
    honda cılar vw çıkarsın bakalım o kadar gücü turbosuz dicek
    vw ciler yılın motoru 300.000 km denendi bu bir devrim diyecek
    tecrübeyle sabittir

    bence TSI de iyi ama ben çekinirdim biraz alırken ama v-tec zaten ayrı bişi


    Yılın komedisi o zaten.
    300 binmiş. Şimdi bişi sölerdim ama Almanya'dan fabrikadan sopalı işçi yollarlar beni dövmeleri için.
    BMW 530d bile 120 bin km dayanıyor. Onlar kimmiş de öyle bir teknoloji yapmış.


    arkadasım sen sakamısın
    benim eniştemde 330d touring war 270binde arac daha 0 gibi
    ne 120bini neden bahsediosun
    zaten 150binde acılıo bmw motoru:D
    bmw nin dizel motorlarını bilmemde benzinlileri gayet saglam diye duyuyorum ben



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hugolina -- 24 Mart 2007; 20:34:28 >




  • Hondanınki bir tercih sadece.Düşük hacimden alınan güç hem çok yüksek devirde hemde tork çok düşük güce nazaran.Yüksek devirli makinaları her üretici üretebilir..Ama üreticinin tarzı bu olmayabilir.Ayrıca performanslı hondalar çok da hafiftir rakiplerine göre.Yani vtec yürüyosa o kasada yürüyo.Golf ü kendi kasası gibi yürütemez mesela.Sıradan bir 1,6 nın torkuyla neredeyse aynı tork gücüne sahip.Yinede alkışlanacak teknolojidir o ayrı.
    Ama ben şahsen 2,5 gibi yakıp 2,5 gibi giden 1,6 alıp torksuz gezeceğime 2,0 gibi yakıp 2,0 gibi giden torkuda canavar olan 2,0 alırım...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: hugolina


    quote:

    Orjinalden alıntı: funkmaster


    quote:

    Orjinalden alıntı: throlll

    beyler bu konu zaten diğer forumlarda defalarca tartışıldı
    honda cılar vw çıkarsın bakalım o kadar gücü turbosuz dicek
    vw ciler yılın motoru 300.000 km denendi bu bir devrim diyecek
    tecrübeyle sabittir

    bence TSI de iyi ama ben çekinirdim biraz alırken ama v-tec zaten ayrı bişi


    Yılın komedisi o zaten.
    300 binmiş. Şimdi bişi sölerdim ama Almanya'dan fabrikadan sopalı işçi yollarlar beni dövmeleri için.
    BMW 530d bile 120 bin km dayanıyor. Onlar kimmiş de öyle bir teknoloji yapmış.


    arkadasım sen sakamısın
    benim eniştemde 330d touring war 270binde arac daha 0 gibi
    ne 120bini neden bahsediosun
    zaten 150binde acılıo bmw motoru:D


    Maşallah senin çenen 0 dan açılmış onu napıcaz, Doğuş'a mı yollasak ne yapsak, o kadar yardakçılıklarını yapıyorsun bir kıyak geçsinler sana.
    Yazık oldu konuna tabi, gel burda konuş. 150 binde BMW motoru açılıyormuş, BMW'nin çaycısı bile sana güler.




  • Yanlış duymuşun sadece tekhnik değerleri düşücek ama passata tsı gelmesi çok iyi oldu
    quote:

    Orjinalden alıntı: hmaraba

    bugün honda bayime gittim.WV deki tsı hakkında sordum.aldığım cevap wv nin tsı üretimini terkettiği idi.biraz nefes aldım.
    (ciddi bir komplex yaratmıştı.)

    başka duyan varmı acaba.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.