Şimdi Ara

vw carevelle ile vw transporter in farkı ne? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
25
Cevap
2
Favori
74.293
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: brkprlk35

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ali Dogukan
    Bir de California var onlar ayrı bir dünya



    Fabrika çıkışı mı bu halde yani bu araçlar. İlk defa görüyorum hangi ülkelerde var acaba sadece adını taşıdığı yerde ise bir anlamı yok maalesef. Ama gayet güzelmiş. ABD'ye özgü değilse eğer İngilizler'in alması daha mantıklı. İngiltere'de karavan kullanımı çok yüksekmiş mesela. Sırf bu durum yüzünden bir çok yer kaplıyormuş karavanlar ki böyle araçlara yönelseler daha mantıklı bence.

    Edit: Noktalama işaretleri.

    marmaris hisarönü mevkiinde iki gün çadır kampı yaptık ailecek. Daha bugün geldik. Orada bu aracın aynısından vardı, orta yaşlı bir çift kalıyordu. Kaşısından gördüğüm kadarıyla içinde bir karavanda olması gereken temel elemanlar vardı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Tanımlar

    6495 sayılı Kanunun 13 ve 24’üncü maddeleri Trafik Kanununun ‘tanımlar’ başlıklı 3’üncü maddesine ilişkin. 13’üncü maddesiyle otomobil, kamyonet, otobüs, motosiklet, bisiklet ve motorlu bisiklet tanımları değiştirilirken motorlu taşıt sürücü sertifikası, sürücü belgesi ve uluslararası sürücü belgesi tanımları ekleniyor. Kanunun 24’üncü maddesiyle de minibüs tanımı Trafik Kanunundan (sözüm ona) çıkarılıyor. Sırasıyla üzerinde duralım.

    Yolcu taşımada mevcut tanımlar

    Otomobil; Karayolları Trafik Kanununda sürücüden başka 7 koltuklu, Trafik Yönetmeliği ile Taşıma Yönetmeliğinde sürücü dahil 8 koltuklu yolcu taşıtı olarak tanımlanıyor. Taşıma Kanununda taşıt tanımları yok. Trafik Yönetmeliğinde ayrıca yolcu taşıma araçları ana sınıfı olarak tanımlanan M sınıfı için de sürücü dahil 9 koltuklu M1 alt sınıfı bulunuyor.
    Minibüs; Trafik kanununda sürücüden başka 8-14 koltuklu, Trafik Yönetmeliğindeyse sürücü dahil 9-15 koltuklu yolcu taşıtı olarak tanımlanmış. Trafik Yönetmeliğinde sürücü dahil 9’dan fazla (en az 10) koltuklu M2 sınıfı var ama koltuk üst sınırı yok. Bunun yerine ağırlık (5 ton) sınırı var. Taşıma Yönetmeliğinde minibüs tanımı önceden beri yok, ancak son Yönetmelikte otobüs tanımı içinde sürücü dahil


    9-15 koltuklu küçük otobüs (minibüs) şeklinde belirtiliyor.

    Otobüs; Trafik Kanununda sürücü hariç en az 15 koltuklu, Trafik Yönetmeliğinde sürücü dahil en az 16 koltuklu olarak tanımlanıyor. Taşıma Yönetmeliğindeyse şoförü dahil 9’dan fazla (en az 10) koltuklu taşıt olarak tanımlanıyor. Otomobile girmeyen, şoförü dahil 9 koltuklu taşıt burada otobüse de girmiyor. Ancak otobüsün iki türü olarak şoför dahil 9-15 koltuklu taşıtlara ‘minibüs’ ve 15’ten fazla koltuklu taşıtlara ‘büyük otobüs’ diyor ve otobüse girmeyen 9 koltuklu taşıtı ‘minibüs’ türü otobüse dahil ediyor. Troleybüsler de otobüs içinde sayılıyor.

    Yolcu taşımada yeni tanımlar

    Kanuna göre otomobil; sürücü dahil en fazla 9 koltuklu olarak tanımlanıyor. Artık 9 koltuklu taşıtlar minibüs veya otobüs tanımı içinde değil, otomobil tanımı içinde olacak. Diğer bir deyişle de mevcut Trafik Yönetmeliğindeki M1 sınıfı artık otomobil ile eşdeğer oluyor.

    Otobüs; sürücü dahil 9’dan fazla oturma yeri olan taşıt olarak tanımlanıyor. Tıpkı mevcut Taşıma Yönetmeliğindeki otobüs tanımı gibi. Artık 9 koltuklu taşıtlar otobüsten sayılmıyor ve otobüs Trafik Yönetmeliğindeki M2 ile M3 cinsi taşıtların tümü oluyor.

    Eskiden 9 koltuklu taşıtlar minibüs sayılırken şimdi sayılmayacak. Ama bundan da önemlisi minibüs tanımı, tanımlar arasından çıkarılıyor. Ancak otobüs tanımı içinde sürücü dahil 17 koltuğu aşmayan otobüslere minibüs denileceği belirtiliyor. Taşıma Yönetmeliğindekine benziyor ama artık minibüs üst sınırı 16 koltuk değil 17 koltuk. Yani 9 koltuğu kaybeden minibüs 17 koltuğu kazanıyor. Buna göre gerek Trafik gerekse Taşıma Yönetmeliklerinde yapılacak değişiklikler sonrası minibüs, bir anlamda anılarda kalmış olacak.

    Avrupa’ya uyum açısından doğru bir adım. Ancak mademki otomobil en çok 9 koltuklu, otobüs için de 9’dan fazla koltuklu deyip 9 rakamında karmaşa yaratılacağına eş anlamlı olarak en az 10 koltuklu denseydi karışıklık olmazdı.

    Kamyonette durum


    MADDE 13- 13/10/1983 tarihli ve 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanununun 3 üncü maddesinde yer alan “Otomobil”, “Kamyonet”, “Otobüs”, “Motosiklet”, “Bisiklet” ve “Motorlu bisiklet” tanımları aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve aynı maddeye “Motorlu taşıt sürücüsü sertifikası”, “Sürücü belgesi” ve “Uluslararası sürücü belgesi” tanımları ile maddenin son fıkrasına “Bu maddedeki tanım ve terimlerle ilgili olarak vergi kanunları hükümleri saklıdır.” cümlesi eklenmiştir.

    “Otomobil: Yapısı itibarıyla, sürücüsü dahil en fazla dokuz oturma yeri olan ve insan taşımak için imal edilmiş bulunan motorlu taşıttır.”

    “Kamyonet: Azami yüklü ağırlığı 3.500 kilogramı geçmeyen ve yük taşımak için imal edilmiş motorlu taşıttır. Sürücü ve yanındaki oturma yerleri dışında başka oturma yeri de bulunabilen, sürücü bölümü gövde ile birleşik kamyonetlere panelvan denir.”
    Tüm mevzuatta azami yüklü ağırlığı 3,5 tonu geçmeyen yük taşıtı olarak tanımlanıyor. Bu haliyle yük taşıtları ana sınıfı olan N’nin en alt sınıfı olan N1’e de uyumlu. Bunda bir değişiklik yapılmıyor. Ancak Kanun ile bunun içine sürücü ve yanındaki oturma yerleri (şoför mahalli) dışında, oturma yerleri de bulunan (ikinci oturma sırası vs.) türdeki kamyonetlere panelvan deneceği ekleniyor. Buna göre panelvan, ayrı bir taşıt türü olmayıp (tıpkı minibüs gibi) kamyonet içinde sayılsa da Kanun düzeyinde mevzuata girmiş oluyor. Mevzuata hoş geldin, panelvan!

    Bu durumda, kamyonet-münübüs-panelvan tarzı araçlarda, yeni mevzuat düzenlemesine göre, değişiklikler olacak, otomobil-2.yıl muayne kapsamına girecekler olacak... Ticari-yük taşıma nitelikli araçlar kamyonet... Kanuna göre otomobil; sürücü dahil en fazla 9 koltuklu olarak tanımlanıyor...14. Madde Çerçevesinde Alt komisyon metninin çerçeve 12'nci maddesi; 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunun "Tanımlar" başlıklı 3 üncü maddesinde tanımı yapılan otomobil, minibüs, otobüs tanımlarının değiştirilmesi nedeniyle motorlu taşıtlar vergisi ile diğer vergilerin uygulanmasında ortaya çıkması muhtemel ihtilafların önlenmesini sağlayacak şekilde değiştirilmesi suretiyle yeni çerçeve 14 üncü maddesi olarak kabul edilmiştir....Madde 21- 2918 sayılı Kanunun; 3 üncü maddesinde yer alan "Minibüs" tanımı, 40'ncı maddesi, 114 üncü maddesinin dördüncü, beşinci ve altıncı fıkrası, 119 uncu maddesinin birinci fıkrası, 120'nci maddesi, ek 13 üncü maddesi yürürlükten kaldırılmıştır. MADDE 25- 2918 sayılı Kanunun; 3 üncü maddesinde yer alan "Minibüs" tanımı, 40'ncı maddesi, 114 üncü maddesinin dördüncü, beşinci ve altıncı fıkraları, 119 uncu maddesinin birinci fıkrası, 120'nci maddesi ve ek 13 üncü maddesi' yürürlükten kaldırılması öngörülüyor....

    ÖZETLERSEK:::

    KARAYOLLARI TRAFİK KANUNUNDA YAPILAN DEĞİŞİKLİKLER
    Bazı Araç Tanımları Deiştirilmiştir. 6495 Sayılı Kanunla, 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanununun 3 üncü maddesinde yer alan “Otomobil”, “Kamyonet”, “Otobüs”, “Motosiklet”, “Bisiklet” ve “Motorlu bisiklet” tanımları aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve aynı maddeye “Motorlu taşıt sürücüsü sertifikası”, “Sürücü belgesi” ve “Uluslararası sürücü belgesi” tanımları ile maddenin son fıkrasına “Bu maddedeki tanım ve terimlerle ilgili olarak vergi kanunları hükümleri saklıdır.” cümlesi eklenmiştir.
    “Otomobil:
    Yapısı itibarıyla, sürücüsü dahil en fazla dokuz oturma yeri olan ve insan taşımak için
    imal edilmiş bulunan motorlu taşıttır.”
    “Kamyonet:
    Azami yüklü ağırlığı 3.500 kilogramı geçmeyen ve yük taşımak için imal edilmiş motorlu taşıttır. Sürücü ve yanındaki oturma yerleri dışında başka oturma yeri de bulunabilen, sürücü bölümü gövde ile birleşik kamyonetlere panelvan denir...

    Yolcu taşımada yeni tanımlar

    Kanuna göre otomobil; sürücü dahil en fazla 9 koltuklu olarak tanımlanıyor. Artık 9 koltuklu taşıtlar minibüs veya otobüs tanımı içinde değil, otomobil tanımı içinde olacak. Diğer bir deyişle de mevcut Trafik Yönetmeliğindeki M1 sınıfı artık otomobil ile eşdeğer oluyor.

    Kamyonette durum

    Tüm mevzuatta azami yüklü ağırlığı 3,5 tonu geçmeyen yük taşıtı olarak tanımlanıyor. Bu haliyle yük taşıtları ana sınıfı olan N’nin en alt sınıfı olan N1’e de uyumlu. Bunda bir değişiklik yapılmıyor. Ancak Kanun ile bunun içine sürücü ve yanındaki oturma yerleri (şoför mahalli) dışında, oturma yerleri de bulunan (ikinci oturma sırası vs.) türdeki kamyonetlere panelvan deneceği ekleniyor. Buna göre panelvan, ayrı bir taşıt türü olmayıp (tıpkı minibüs gibi) kamyonet içinde sayılsa da Kanun düzeyinde mevzuata girmiş oluyor. Mevzuata hoş geldin, panelvan!

    NETİCE..:
    Arakadaşlar daha önce minibüs olarak aldığımız 8+1 caravelle artık otomobil oldu...Bu hususta ayrıntılı kanun 6495 dir...Otomobil olan minibüslerimizin ötv ve mtv ile ilgili yapılmış değişiklikler YUKARIDA BELİRTİLMİŞTİR..

    TÜV den öğrendiğim muayene öncesinde ilçemiz trafiğinden ruhsat değişikliği yapmalıyız. Eğer minibüsümüzü hususi kullanıyorsak 2 yılda bir muayene ettireceğiz....Bazı combivan-kamyonetler(hususi-yolcu nakli olanlar) sahipleri ayrıntılı işlem bilgilerini TÜV den ve Trafik Tesci Biürolarından alabilir...

    Millet işe uyanmadı ama uyananlar var, satış ilanlarında münübüs-kamyonetim hususi-oto ruhsatlı deyıp zamlı satışa geçenler var..:) Güzel bir yasa. ...:)




  • Ayrıca, VW.Transporter versiyonları için hatırlatmalar.. (yalış bilinenlerin doğruları...:)

    -volskwageni biraz bilen sıralamanın 1-multivan, 2-caravelle, 3-transporter olduğunu zaten bilir...
    -vw.Multivan binek aracın büyüğüdür..2si bir arada gibi hem büyük hem konforlu. ww.Caravelle ise minibüs ve rahatlığındadır..transporter ise kamyonettir yük taşınır kamyonete 4 cam 4 koltuk açmaklan ne mınıbüs olur nede multivan... :)
    -hepsinin versiyonları vardır, multıvan'ın çeşitleri var örneğin (startlıne,trend, comfortlıne,pan america, hıghlıne, vs) en iyisi hıghlıne tam bir konfor arabası fabrika çıkışlı vıp ve multıvanların motoru çok güçlü carevella ve transporterin yanında ( 3.2 V6 556ps 4 çeker )vs olanları var..üstekinin alt versiyonu alttakinin üst versıyonu olur...:)
    -enıyısı MULTIVAN cunku standart caravelle alan vip görüntü için butun kolduklarini degisir ve multivanin orjinal kolduklariyla yani anlicaniz multivan en pahalisi ve en konforlusu cunku neredeyse her ozellige sahip birde spor gorunume sahip genelliklede motoru guclu olur.bunlarin en cok tutulani T5 ler yinede karar sizin....
    -*Multivan-Carevella-Transporterin iç ve dış görünümlerine bakın kalite-malzeme-döşeme vs belli eder... Genelde multivan dışındakiler VİP maksatlı olarak dizayn yapmak zorunda kalır... :)
    -Ülkemizde vw.doğuş nasıl algı ve pazarlama taktiği uyguluyorsa...:)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bilalrx -- 3 Nisan 2014; 15:44:30 >




  • peki cityvan ile camlıvan arasında ki fark ne?

    birinin koltuğu eksik diye yani neden farklı fiyatlandırma var sebep ne?
  • nasıl yani 2.0 motora sahip caravelle aracın 6 aylık vergisi 260 tl mi?bi yanlışlık var.
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.