Şimdi Ara

vw guvenligi... (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
43
Cevap
0
Favori
2.259
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Geçmiş olsun Belçikalı gurbetçi arkadaşım.

    Umarım siz ve ailenizdeki tüm fertler kazayı burunları bile kanamadan atlatmışlardır. Kaza aında bir otomobil ortaya koyması gereken en önemli özelliği kendi varlığını taşıdığı yolcuların hayatını kurtarmak için feda etmektir. Mercedes-Benz kaza analileri yapmaya başladıktan, kabin güvenliği ve yolcu kompartımanı bütünlüğü üzerinde çalışıp güçlendirdikten ve müteakiben de AB yönemelikleri hayata geçirildikten sonra deformasyon bölgeleri prensibi ortaya çıkmış, kaza yapan VOLKSWAGEN BORA da resimde de görüldüğü gibi görevini yerine getirmiştir.

    VOLKSWAGEN kadar diğer gelişmiş markalar da en az onun kadar sağlamdır. Kazayı bir OPEL, FORD veya AUDI'de de yapsaydınız sonuç aynı olacaktı. Sadece Alman markaları ile sınırlı değil, kitle araç üreten markalarda da bu böyle olurdu. Korkulması gereken büyük bir DARBE ile (Alm. WUCHT, Ing. IMPACT) YANDAN B sütununa gelecek bir kuvvettir. Ağaç, direk veya benzeri dik duran nesnelere yandan çarpma aracın en zayıf noktasına indirilecek bir darbedir ve karton tüp gibi büzüşmelere sebep olur. Otomobil en çok önden ve arkadan gelen darbelere dayanıklıdır.

    Sadece VOLKSWAGEN değil, teknolojisi gelişmiş olan TÜM markalar bu şekilde araç üretmektedirler. NCAP testleri referans teşkil etmekle beraber özellikle ön-yan-arka-frontal çarpışmaların sonuçlarını değerlendirmek gerek. Bu konuda Çinli otomobil üreticilerinin ilk başlarda ne kadar başarısız olduklarını hep beraber gördük, ancak son zamanlarda ilerleme kayıt ettikleri de bir gerçek.

    OCCUPANT PROTECTION - YOLCU GÜVENLİĞİ

    Mercedes-Benz markasının YOLCU GÜVENLİĞİ için yaptığı araştırmalar.

     vw guvenligi...

     vw guvenligi...

     vw guvenligi...

     vw guvenligi...


     vw guvenligi...

     vw guvenligi...

     vw guvenligi...

     vw guvenligi...


     vw guvenligi...

     vw guvenligi...

     vw guvenligi...

     vw guvenligi...
  • Geçmiş olsun. Burda önemli olan sizin ve araç içindekilerin en az zarar ile çıkması. Bu konuda da Bora görevini yeterince yerine getirmiş.
  • Gerçekten çok geçmiş olsun. peki siz aracınız pert olduktan sonra yine VW aldınız değilmi?
  • degerli yorumlariniz icin tesekkurler taner bey maalesef burnumuz kanadi hanimin burnu kirildi cocuklarda burunda kanama oldu bende bisey yoktu lakin kazadan sonra benim kapi acilmadigi icin panik yaptim sol tarafimla zorladigim icin sol tarafim curumus morarmisti..direksiyondaki hava yastigi anladim patlamamasini ama koltuktakide patlamadi hizim 120'ydi..
    akustik kardesim guvenlikli bir araba alim dedim kazadan sonra vw yuzde 21 stoktaki araclarina indirim kampanyasi vardi bitmisti ondan yararlanamayinca baska marka baktik volvo,audi biraz butceyi asiyodu NCAP test sonuclari renault gosteriyodu bizde grand scenic aldik...saygilar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi chez bora -- 1 Mart 2011; 11:15:07 >
  • benzer kazayı babam geçen sene tem otoyolu çatalca sapağına yakın bir nokta da tepekent virajında yapmıştı. söylediğine göre 160 ile giderken yoldaki su ( ki o gün aşırı yağış olmuştu basınekspresin sular altında kaldığı yağış ) arabayı havalandırmış ve kontolüü kaybedip bariyerlere vurmustu. ön taraf burdaki boradan daha iyiydi ve babama hiçbirşey olmadı aracın içinde hiçbir hasar yoktu. yalnız o kazada hiçbir airbag açılmamıştı emniyet kemeri takılı olmadığı için dendi bilemiyorum.

    ayrıca bu kazada ilginç bir nokta daha var. araç normalde pert olmayacaktı anadolu sigorta yaptırıp geri göndericekti. aynı gün basın ekspresin sular altında kalmasıyla alturun garajındaki araç çamur altında kalıp o şekilde pert oldu paramızı aldık
  • Geçmiş olsun. Otomobillerde güvenlik önlemleri arttıkça insanlarda psikolojik olarak bir rehavet oluyor. Oysa en son model, en güvenli arabalarda düşük hızlardaki kazalar bile tehlikeli olabilmektedir. Ölüm riski bir yana, sakatlıklar, ömür boyu süren ağrılar, hastane çileleri ile hayat pek keyifli olmayabilmektedir. Kendinize iyi bakın.
  • Buyuk gecmis olsun ucuz atlatmissiniz. Bu arada Belcika'dasiniz sanirim, kaza sonrasi durum nasil gelisti, mesela polis ve ambulans ne kadar surede geldi?
    Ben de is icabi Belcika'dayim kabaca 3 yildir, Allaha sukur bir kazam olmadi ancak araba degistirmeyi dusunuyorum su ara ve sanirim ikinci el bir Volvo alacagim.
  • 3 sene önce 2000 model vw bora ile sizin aracınızın aynısı,Adana ceyhan otoban çıkışında sagdan agır agır ilerleyen otobüse hiç frensiz yaklaşık 80km hız ile arkadan çarptık.Arabada 3 kişiydik arkadaki hariç öndekilerde emniyet kemeri baglıydı ama genede yaralanma oldu bir gece hastanede yattık bir ayda bütün vücutlarımızın her yeri agrıdı.Bu arada araba perte çıktı.
    Orda trafik polisleri bizim akrabalara eger baska araba olsaymış bunların hepsi ölürdü demişler bizim boranın önü kompile yok olmuştu ama yolcu kısımlarında hiç bir şey yoktu sadece arkadaki arkadas çarpmanın etkisiyle şöför koltugunu kırmış o kadar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: chez bora

    degerli yorumlariniz icin tesekkurler taner bey maalesef burnumuz kanadi hanimin burnu kirildi cocuklarda burunda kanama oldu bende bisey yoktu lakin kazadan sonra benim kapi acilmadigi icin panik yaptim sol tarafimla zorladigim icin sol tarafim curumus morarmisti..direksiyondaki hava yastigi anladim patlamamasini ama koltuktakide patlamadi hizim 120'ydi..
    akustik kardesim guvenlikli bir araba alim dedim kazadan sonra vw yuzde 21 stoktaki araclarina indirim kampanyasi vardi bitmisti ondan yararlanamayinca baska marka baktik volvo,audi biraz butceyi asiyodu NCAP test sonuclari renault gosteriyodu bizde grand scenic aldik...saygilar


    Kapının açılmaması büyük bir eksi, gördüğüm kadarıyla kapılar aşırı bir darbede almamış. Scenic iyidir güvenlikte, büyük aile içinde ya Scenic yada Grand-C MAX alınır düşüncesindeyim her zaman.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: chez bora

    degerli yorumlariniz icin tesekkurler taner bey maalesef burnumuz kanadi hanimin burnu kirildi cocuklarda burunda kanama oldu bende bisey yoktu lakin kazadan sonra benim kapi acilmadigi icin panik yaptim sol tarafimla zorladigim icin sol tarafim curumus morarmisti..direksiyondaki hava yastigi anladim patlamamasini ama koltuktakide patlamadi hizim 120'ydi..
    akustik kardesim guvenlikli bir araba alim dedim kazadan sonra vw yuzde 21 stoktaki araclarina indirim kampanyasi vardi bitmisti ondan yararlanamayinca baska marka baktik volvo,audi biraz butceyi asiyodu NCAP test sonuclari renault gosteriyodu bizde grand scenic aldik...saygilar


    Bu arada koltuktaki airbaglerinde patlaması gerekirdi kanaatindeyim. Mesela aşağıda konu linkini verdiğim arkadaş focusla senin yaşadığın kazaya benzer kaza yaşamış, onun koltuk airbagleri açılmış buna rağmen saydırmış Senin yerinde olsaydı volkswagen i toptan ateşe verirdi heralde, sen yine iyi düşüncedesin.

    http://forum.donanimhaber.com/m_15202525/tm.htm
  • Araç görevini sonuna kadar yerine getirmiş, tabir-i caizse sizin için kendisini feda etmiş...

    VW sahibi ya da fanatiği değilim belirtmek isterim...

    Kırmızı Bora fotosu koyan arkadaşın aracı hakkında da; bu durum aracın sağlamlığını göstermez, hele hele güvenliğini hiç göstermez, arkadan çarpmalarda oluşan manzara %90 böyledir, bizim megané I'e de arkadan 4 defa vurdular 2 defa tampon değişti, tamponda "çizik" yoktu ama içindeki darbe emici çubuklar kırılmış, bagaja doğru yaklaşmıştı, ondan değişti, dıştan kimse inanmıyordu aracın durumuna, arkadan vuran nissan primera ise tampon kaput farlar.....vs dağılmıştı, ancak araç zarar görseydi içeride bulunanlar daha az şiddete, tesire maruz kalırlardı, kaza sırasında direksiyonu tutan babamın bileği, benim de belim ağrıyordu kazadan sonra, baya sert vurmuştu (primera'ya da arkadan şehir içi eşya taşıyan kamyonet, kırmızı ışığı farkedemeyip vurdu, o da bize vurdu, primera pert)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    Araç görevini sonuna kadar yerine getirmiş, tabir-i caizse sizin için kendisini feda etmiş...

    VW sahibi ya da fanatiği değilim belirtmek isterim...

    Kırmızı Bora fotosu koyan arkadaşın aracı hakkında da; bu durum aracın sağlamlığını göstermez, hele hele güvenliğini hiç göstermez, arkadan çarpmalarda oluşan manzara %90 böyledir, bizim megané I'e de arkadan 4 defa vurdular 2 defa tampon değişti, tamponda "çizik" yoktu ama içindeki darbe emici çubuklar kırılmış, bagaja doğru yaklaşmıştı, ondan değişti, dıştan kimse inanmıyordu aracın durumuna, arkadan vuran nissan primera ise tampon kaput farlar.....vs dağılmıştı, ancak araç zarar görseydi içeride bulunanlar daha az şiddete, tesire maruz kalırlardı, kaza sırasında direksiyonu tutan babamın bileği, benim de belim ağrıyordu kazadan sonra, baya sert vurmuştu (primera'ya da arkadan şehir içi eşya taşıyan kamyonet, kırmızı ışığı farkedemeyip vurdu, o da bize vurdu, primera pert)

    Doğrudur ama ben yine de Mazda'nın önünün bu hale gelmemesi gerektiğini düşünüyorum..Seat Toledo ile Honda Cıvıc''ın ön kapısına vurduğumda Cıvıc'ın kapısı içine göçerken benim ön tamponda çizik dahi yoktu mesela..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TiredWarrioR

    Alman Araçları Güvenlidir.Bu Tabiri Çok duydum

    Bunu bütün alman araçlarına genellemek ne kadar doğru bilemiyorum kimseyle tartışma da yaratmak istemem ama tabi ki şundan çok eminim
    Alman araçları sağlamdır fakat aynı derece güvenli olduğunu düşünmüyorum.Sağlamlık ile güvenlik farklı şeyler çünkü.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dranov


    quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    Araç görevini sonuna kadar yerine getirmiş, tabir-i caizse sizin için kendisini feda etmiş...

    VW sahibi ya da fanatiği değilim belirtmek isterim...

    Kırmızı Bora fotosu koyan arkadaşın aracı hakkında da; bu durum aracın sağlamlığını göstermez, hele hele güvenliğini hiç göstermez, arkadan çarpmalarda oluşan manzara %90 böyledir, bizim megané I'e de arkadan 4 defa vurdular 2 defa tampon değişti, tamponda "çizik" yoktu ama içindeki darbe emici çubuklar kırılmış, bagaja doğru yaklaşmıştı, ondan değişti, dıştan kimse inanmıyordu aracın durumuna, arkadan vuran nissan primera ise tampon kaput farlar.....vs dağılmıştı, ancak araç zarar görseydi içeride bulunanlar daha az şiddete, tesire maruz kalırlardı, kaza sırasında direksiyonu tutan babamın bileği, benim de belim ağrıyordu kazadan sonra, baya sert vurmuştu (primera'ya da arkadan şehir içi eşya taşıyan kamyonet, kırmızı ışığı farkedemeyip vurdu, o da bize vurdu, primera pert)

    Doğrudur ama ben yine de Mazda'nın önünün bu hale gelmemesi gerektiğini düşünüyorum..Seat Toledo ile Honda Cıvıc''ın ön kapısına vurduğumda Cıvıc'ın kapısı içine göçerken benim ön tamponda çizik dahi yoktu mesela..

    kapı aracın en zayıf noktalarındanır, vurma açısı darbe alan/veren yüzey... önemli bunlar, balonu sivri bir tahta parçasıyla rahatlıkla patlatırsınız ama yüzeysel bir tahtayla daha zor olur
  • Öncelikle geçmiş olsun.
    Bu tür kazalarda önemli olan aracın ne hale geldiği değil , aracın içindekilerin ne halde olduklarıdır. Bu konuda VW Bora , bence iyi bir sonuç çıkartmış.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif


    quote:

    Orijinalden alıntı: dranov


    quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    Araç görevini sonuna kadar yerine getirmiş, tabir-i caizse sizin için kendisini feda etmiş...

    VW sahibi ya da fanatiği değilim belirtmek isterim...

    Kırmızı Bora fotosu koyan arkadaşın aracı hakkında da; bu durum aracın sağlamlığını göstermez, hele hele güvenliğini hiç göstermez, arkadan çarpmalarda oluşan manzara %90 böyledir, bizim megané I'e de arkadan 4 defa vurdular 2 defa tampon değişti, tamponda "çizik" yoktu ama içindeki darbe emici çubuklar kırılmış, bagaja doğru yaklaşmıştı, ondan değişti, dıştan kimse inanmıyordu aracın durumuna, arkadan vuran nissan primera ise tampon kaput farlar.....vs dağılmıştı, ancak araç zarar görseydi içeride bulunanlar daha az şiddete, tesire maruz kalırlardı, kaza sırasında direksiyonu tutan babamın bileği, benim de belim ağrıyordu kazadan sonra, baya sert vurmuştu (primera'ya da arkadan şehir içi eşya taşıyan kamyonet, kırmızı ışığı farkedemeyip vurdu, o da bize vurdu, primera pert)

    Doğrudur ama ben yine de Mazda'nın önünün bu hale gelmemesi gerektiğini düşünüyorum..Seat Toledo ile Honda Cıvıc''ın ön kapısına vurduğumda Cıvıc'ın kapısı içine göçerken benim ön tamponda çizik dahi yoktu mesela..

    kapı aracın en zayıf noktalarındanır, vurma açısı darbe alan/veren yüzey... önemli bunlar, balonu sivri bir tahta parçasıyla rahatlıkla patlatırsınız ama yüzeysel bir tahtayla daha zor olur

    Transporter'la arkadan vurduğum Nissan'nın bagaj kapağının çökmesi ama Transporter'ın ön tamponunda çizik dahi olmamasının sebebi de aracımın yüksek olması sanırım..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dranov

    quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif


    quote:

    Orijinalden alıntı: dranov


    quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    Araç görevini sonuna kadar yerine getirmiş, tabir-i caizse sizin için kendisini feda etmiş...

    VW sahibi ya da fanatiği değilim belirtmek isterim...

    Kırmızı Bora fotosu koyan arkadaşın aracı hakkında da; bu durum aracın sağlamlığını göstermez, hele hele güvenliğini hiç göstermez, arkadan çarpmalarda oluşan manzara %90 böyledir, bizim megané I'e de arkadan 4 defa vurdular 2 defa tampon değişti, tamponda "çizik" yoktu ama içindeki darbe emici çubuklar kırılmış, bagaja doğru yaklaşmıştı, ondan değişti, dıştan kimse inanmıyordu aracın durumuna, arkadan vuran nissan primera ise tampon kaput farlar.....vs dağılmıştı, ancak araç zarar görseydi içeride bulunanlar daha az şiddete, tesire maruz kalırlardı, kaza sırasında direksiyonu tutan babamın bileği, benim de belim ağrıyordu kazadan sonra, baya sert vurmuştu (primera'ya da arkadan şehir içi eşya taşıyan kamyonet, kırmızı ışığı farkedemeyip vurdu, o da bize vurdu, primera pert)

    Doğrudur ama ben yine de Mazda'nın önünün bu hale gelmemesi gerektiğini düşünüyorum..Seat Toledo ile Honda Cıvıc''ın ön kapısına vurduğumda Cıvıc'ın kapısı içine göçerken benim ön tamponda çizik dahi yoktu mesela..

    kapı aracın en zayıf noktalarındanır, vurma açısı darbe alan/veren yüzey... önemli bunlar, balonu sivri bir tahta parçasıyla rahatlıkla patlatırsınız ama yüzeysel bir tahtayla daha zor olur

    Transporter'la arkadan vurduğum Nissan'nın bagaj kapağının çökmesi ama Transporter'ın ön tamponunda çizik dahi olmamasının sebebi de aracımın yüksek olması sanırım..

    Hatırlat da buluşmaya gelirsen senin arabaya binmeyelim kaç kaza geçirdin sen ya
  • quote:

    Orijinalden alıntı: funkmaster


    quote:

    Orijinalden alıntı: dranov

    quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif


    quote:

    Orijinalden alıntı: dranov


    quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    Araç görevini sonuna kadar yerine getirmiş, tabir-i caizse sizin için kendisini feda etmiş...

    VW sahibi ya da fanatiği değilim belirtmek isterim...

    Kırmızı Bora fotosu koyan arkadaşın aracı hakkında da; bu durum aracın sağlamlığını göstermez, hele hele güvenliğini hiç göstermez, arkadan çarpmalarda oluşan manzara %90 böyledir, bizim megané I'e de arkadan 4 defa vurdular 2 defa tampon değişti, tamponda "çizik" yoktu ama içindeki darbe emici çubuklar kırılmış, bagaja doğru yaklaşmıştı, ondan değişti, dıştan kimse inanmıyordu aracın durumuna, arkadan vuran nissan primera ise tampon kaput farlar.....vs dağılmıştı, ancak araç zarar görseydi içeride bulunanlar daha az şiddete, tesire maruz kalırlardı, kaza sırasında direksiyonu tutan babamın bileği, benim de belim ağrıyordu kazadan sonra, baya sert vurmuştu (primera'ya da arkadan şehir içi eşya taşıyan kamyonet, kırmızı ışığı farkedemeyip vurdu, o da bize vurdu, primera pert)

    Doğrudur ama ben yine de Mazda'nın önünün bu hale gelmemesi gerektiğini düşünüyorum..Seat Toledo ile Honda Cıvıc''ın ön kapısına vurduğumda Cıvıc'ın kapısı içine göçerken benim ön tamponda çizik dahi yoktu mesela..

    kapı aracın en zayıf noktalarındanır, vurma açısı darbe alan/veren yüzey... önemli bunlar, balonu sivri bir tahta parçasıyla rahatlıkla patlatırsınız ama yüzeysel bir tahtayla daha zor olur

    Transporter'la arkadan vurduğum Nissan'nın bagaj kapağının çökmesi ama Transporter'ın ön tamponunda çizik dahi olmamasının sebebi de aracımın yüksek olması sanırım..

    Hatırlat da buluşmaya gelirsen senin arabaya binmeyelim kaç kaza geçirdin sen ya

    Toledo ve Transporter toplam 2 tane ikisinde de aracıma birşey olmadı şükür,ikisinde de suç bende değildi rahat ol sen
  • Geçmiş olsun kemik araba imiş.......
  • size bişey olmadıysa sorun yok güvenlidir....

    aracın dış cephesi önemli değil kabin önemlidir çünkü yaşamla ölüm çizgisi orda ayrılıyor...

    volvo olsaydı daha az parça bırakırdınız saç kalınlığı yüzünden ... ama yine aynı şekilde kabine zarar gelmezdi..

    geçmiş olsun
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.