Arkadaşlar, bir soru da benden. Ara kasa bir 2002 model polo kullanıcısıyım. Aracımın üzerindeki orijinal lastikleri Firestone Firehawk 185/55 R14'tü, iyice aşındığı için geçtiğimiz hafta değiştirmek için bir lastikçiye gittim. Görevli, 55 yanak oranının bu arabalar için lükse kaçtığını, yanak ince olduğu için çok daha çabuk aşındığını bu nedenle 60 yanak oranını tavsiye ettiğini söyledi. Nasıl bir fark olacağını sorduğumda da aracımın yerden 1 cm kadar daha yükseleceğini ama bunun bir problem yaratmayacağı cevabını aldım. Tatmin olunca 4 ad. Kumho marka 185/60 R14 lastik aldım (288 ytl). Bir haftadı kullanıyorum ama içimden bir ses aracımın hızlanma performansı düştü diyor, çok mu ehvamlıyım acaba?
benimkide ayni marka marka idi ama 195/55/15 idi ben lastiklerin yerini hic degistirmeden 62 bin km kullandim onleri arkalar daha iyi lastikci belkide elinde yoktu musteriyi kacirmamak icin salladi
araban kac km de ?
ikinize de birden cevap vereyim. ara kasalar yol tutuş için 55 veya 45 yanak lastik üzerine inşa edildi.
eğer ki farklı ölçülerde lastik alırsanız performansınız düşer. yol tutuşunuz düşer. yakıt tüketiminiz gözle görülür şekilde artar. motora da olduğundan fazla yük bindirirsiniz. (hele de klima açıkken)
çünkü bu araçların motorları küçük (1.4) dolayısıyla üzerine binen her türlü extra ağırlık araçta gözle görülür fark yaratacaktır
quote:
55 yanak oranının bu arabalar için lükse kaçtığını, yanak ince olduğu için çok daha çabuk aşındığını bu nedenle 60 yanak oranını tavsiye ettiğini söyledi.
bunu diyen görevlinin bişeyden anladığı yok. aynen böyle söyle. aracınızın benzin depo kapağını açtığınızda araç için standratlaştırılmış 3 farklı ebatta lastik ölçüsü olduğunu görürsünüz.
175/65/13 185/55/14 195/45/15
bunların 3 de uygundur ve aracın standart lastiğidir. bu ebatların dışına çıktığınızda yukarıda saydığım olaylarla karşılaşırsınız.
quote:
Orjinalden alıntı: polotje
benimkide ayni marka marka idi ama 195/55/15 idi ben lastiklerin yerini hic degistirmeden 62 bin km kullandim onleri arkalar daha iyi lastikci belkide elinde yoktu musteriyi kacirmamak icin salladi
araban kac km de ?
Aracım, mesleğimden dolayı çok binemediğimden sadece 39.000 km'de ama ben 2005'te 17.000 km'deyken bir bayandan satın almıştım. O zaman bile gözle görülür bir aşınma vardı lastiklerde, özellikle yanak kısımları (muhtemelen kaldırımlara çok sürttüğünden) çok aşınmıştı. Geçen yıl ön-arka değişiklik yaptırırken önden çıkanlarda içe bakan yüzeylerinde ciddi yarıklar başlamıştı. O yüzden çok beklemeden değiştirmek istedim. Bu arada adamın elinde olmamasından değil, çünkü ikisini de yanyana getirip karşılaştırdık lastiklerin. Aslında diğer markalarda 55 ve 60 yanaklar arasında ciddi fiyat farkları varken bu Kumho denilen markada (Kore malı, Hyundai'larda kullanılıyor genelde) çok bir fark yoktu (4 ad 55 yanaklı = 320 ytl, 4 ad 60 yanaklı 288 ytl).
quote:
Orjinalden alıntı: Climanjaro
ikinize de birden cevap vereyim. ara kasalar yol tutuş için 55 veya 45 yanak lastik üzerine inşa edildi.
eğer ki farklı ölçülerde lastik alırsanız performansınız düşer. yol tutuşunuz düşer. yakıt tüketiminiz gözle görülür şekilde artar. motora da olduğundan fazla yük bindirirsiniz. (hele de klima açıkken)
çünkü bu araçların motorları küçük (1.4) dolayısıyla üzerine binen her türlü extra ağırlık araçta gözle görülür fark yaratacaktır
quote:
55 yanak oranının bu arabalar için lükse kaçtığını, yanak ince olduğu için çok daha çabuk aşındığını bu nedenle 60 yanak oranını tavsiye ettiğini söyledi.
bunu diyen görevlinin bişeyden anladığı yok. aynen böyle söyle. aracınızın benzin depo kapağını açtığınızda araç için standratlaştırılmış 3 farklı ebatta lastik ölçüsü olduğunu görürsünüz.
175/65/13 185/55/14 195/45/15
bunların 3 de uygundur ve aracın standart lastiğidir. bu ebatların dışına çıktığınızda yukarıda saydığım olaylarla karşılaşırsınız.
Verdiğin detaylı bilgiler için çok teşekkür ederim, ama bir haftadır yeni lastikleri kullandığım için bu saatten sonra yapılacak birşey yok malesef, bunları kullanmak zorundayım. Yakıt tüketimine gelince, onu da depo bittiğinde anlayacağız artık. Lastikleri değiştirdiğim gün aracımın deposu neredeyse bomboştu ve lastikleri taktırır taktırmaz Opet'ten fulledim. Üzerinde eski lastikler varken 655 km yol yaptı son dolu depoyla, ve o gün 43,6 lt yakıt aldım. (655 km'nin 340 km'si ş.arası, kalanı ş.içi). Son bir şey... Özellikle lastikleri değiştirdikten sonra sağda solda gözüm sürekli araçların lastiklerine takılmaya başladı ve üç kez ara kasa gördüm. Sırasıyla 175/60 R14, 185/60 R14 ve 185/55 R14'tü. Yani anladığım kadarıyla birçok insan bu konuda detaylı düşünmüyor.
Merhaba arkadaslar ben dun itibariyle 2007 1.4 tdi polo aldım fakat arabaya sehir dısına cıkmam sebebiyle 1 hafta sonra binebileceğim benim size sorum bu arabayı kullananlar aldıktan sonra oğrendiğim kadarıyla araba 3 silindirliymiş bunu performansa bi etkisi varmı veya arabanın yası ilerledikce bir sorun cıkartabilirmi uzun bi sure binmeyi dusunuyorum cunku. Birde aracı 2008ler gelmediği için bir miktar ucuza aldım acaba 2008 modellerinde bir tasarım değişikliği olacakmı?
silindir olayı seni yanıltmasın. araç 80 hp ve torku da yeterli. dolayısıyla çok etkilemez. tabii kalkışlarda benzinli gibi bir performans vermeyecek ama 3 silindir gayet yeterli.
2008 modeller için bişey diyemeyeceğim, bu aralar biraz uzak kaldım takipden. yeni planları bilmiyorum.
bilgiler için tesekkur ederim ama araba 80 beygir değil 70 beygir 158nm de torku var. volkswagen kalitesini ve ikinci el degerini bildiğimiz için hiç diğer markalara bakmadık.
Kumho denilen markada (Kore malı, Hyundai'larda kullanılıyor genelde) kumho iyi lastiktir.kendimiz michelin bayisiyken vito arabamıza kumho takmıştık.yumuşak lastiktir.daha iyi virajlarda.
bu arada 2000 model ara kasada 185 60 14 bf goodrich kullanıyorum
quote:
Orjinalden alıntı: emir18rebrov
Kumho denilen markada (Kore malı, Hyundai'larda kullanılıyor genelde) kumho iyi lastiktir.kendimiz michelin bayisiyken vito arabamıza kumho takmıştık.yumuşak lastiktir.daha iyi virajlarda.
Yorumların için teşekkür ederim. Şu ana kadar benim de lastik bakımından hiçbir şikayetim yok, hatta eski 55 yanağa göre bu Kumho dha konforlu bir sürüş sağladı diyebilirim. Dediğim gibi tek sorun teker çapının büyümesinden dolayı çok az hissedilen kalkış performansı düşüklüğü. Ona da alışırız nasıl olsa.
alışılır ona.sizde kayma oluomu.ben frene yüklenince kayıyo cok fena
quote:
Orjinalden alıntı: emir18rebrov
alışılır ona.sizde kayma oluomu.ben frene yüklenince kayıyo cok fena
İki yıldır kullanıyorum bu aracı ve açıkcası hiç ani fren yapacak bir durumla karşılaşmadım (umarım karşılaşmam da)
Bir konuyu daha paylaşmak istiyorum. Aracımı çok sevmeme rağmen 2-3 ay sonra satmayı ve daha yeni bir model farklı bir araç almayı düşünüyorum. Satış fiyatı konusunda tavsiyelere ihtiyacım var.
VW Polo 1.4 Trendline 2002 model (2000'de çıkan kasa) Parlak kırmızı 39.000 km'de Otoparkta çok yakın mesafeden bir aracın çarpması nedeniyle sol ön çamurluk serviste değişti (neden düzeltmek yerine değiştirdiklerini hala anlamış değilim) Onun dışında hiçbir boya ve hasar yok arabada.
İnternette bakıyorum genelde ama çok farklı fiyatlar var. Genellikle 2000 ve 2001 model var piyasada, bu kasanın 2002'si pek yok gibi. 2000 ve 2001'leri 13.750-16.500 aralığında görüyorum. Sizler ne dersiniz?
arabanın km si cok düşük.rahat 15000 - 16000 eder.2002 model ve piyasada pek bulunmayan kırmızı renkte. ben 2000 modelini airbaglar acık olduğu için 10000 e aldım.seninki dediğim gibi rahat 15000-16000 eder.yeni araba alcaksan dizel corsa tavsiye ederim.
neden olacak parça parasını almak için değiştirmişlerdir arabanın çamurluğunu..yoksa dediğin gibi düzeltirlerdi..
quote:
Orjinalden alıntı: Gone With The Wind
Bir konuyu daha paylaşmak istiyorum. Aracımı çok sevmeme rağmen 2-3 ay sonra satmayı ve daha yeni bir model farklı bir araç almayı düşünüyorum. Satış fiyatı konusunda tavsiyelere ihtiyacım var.
VW Polo 1.4 Trendline 2002 model (2000'de çıkan kasa) Parlak kırmızı 39.000 km'de Otoparkta çok yakın mesafeden bir aracın çarpması nedeniyle sol ön çamurluk serviste değişti (neden düzeltmek yerine değiştirdiklerini hala anlamış değilim) Onun dışında hiçbir boya ve hasar yok arabada.
İnternette bakıyorum genelde ama çok farklı fiyatlar var. Genellikle 2000 ve 2001 model var piyasada, bu kasanın 2002'si pek yok gibi. 2000 ve 2001'leri 13.750-16.500 aralığında görüyorum. Sizler ne dersiniz?
bende var 2001 kasa olupda 2002 model 1,4 Trendline 90 binde , darbesiz boyasız , 2 ay önce dod dan aldım yetkili servisinden. 15.500 yl arabamdan memnunum . ama 90 bin bakımı geldiği icin su sıralar biraz fazla yakıt harcıyor . ortalama ne kadar masraf gideceğinide tam bilmiyorum . bu borç içinde birde bu çıktı :(
quote:
Orjinalden alıntı: emir18rebrov
arabanın km si cok düşük.rahat 15000 - 16000 eder.2002 model ve piyasada pek bulunmayan kırmızı renkte. ben 2000 modelini airbaglar acık olduğu için 10000 e aldım.seninki dediğim gibi rahat 15000-16000 eder.yeni araba alcaksan dizel corsa tavsiye ederim.
Bir önceki aracım da eski corsalardandı zaten, ama bunu sattıktan sonra yeni Astra, 307, Golf ya da Civic HB düşünüyorum, kısaca küçük sınıftan compact sınıfa geçiş yapacağım büyük olasılıkla. Bahsettiğim kaza olmasaydı düşük km.si nedeniyle tahminim 16.000-16.500 ytl aralığında çıkartabilirdim elimden ama senin de dediğin gibi 15.500 ytl civarında gider sanırım... Bir de şu parçanın düzeltilip boyanması ya da tamamen değişmesi konusu var kafamı karıştıran. Başıma geldiği için söylemiyorum ama bana göre düzeltilip boyanmasındansa yetkili serviste parçanın orijinaliyle değişmesi daha mantıklı geliyor, sonuçta karşı tarafın sigortası ya da kasko ödeyeceği için cepten de bir para çıkmıyor. Bir alıcı gözüyle hangisini tercih ederdiniz?
sonuçta serviste değişmiş.yenisiyle dğişmesi gayet normal.nie eski ezilen büzülen parça tamir edilsinki.böyle daha iyi olmuş
iyi akşamlar 2005 polo otomatik 18500ytl nasıl arkadaşlar bir tanıdıkta sadece arka tampon değişmiş fiyat araştırdım çok hesaplı geldi sizce nasıl teşekkürler..