Şimdi Ara

VW TSİ de en uygun YAĞ seçimi (23. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
5 Misafir (3 Mobil) - 2 Masaüstü3 Mobil
5 sn
646
Cevap
9
Favori
254.808
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2122232425
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MiSTER2
    Peki Mobil sagliyor mu bu kodlari?


    Sağlıyor..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Muradovskiy

    quote:

    Orijinalden alıntı: MiSTER2
    Peki Mobil sagliyor mu bu kodlari?


    Sağlıyor..

    Alıntıları Göster
    Bugun VW Diyalog'u aradim. Servislerin bagimsiz olarak koyacaklari yagi secebileceklerini, Castrol'un sadece VW'nin tavsiyesi oldugunu soylediler. Peki o zaman ben VW'nin tavsiyesine uymak istiyorum Castrol koymak istiyorum servis izin vermiyor ne olacak dedim. Ilk cumleyi tekrar ettiler, efendim dedigim gibi servisler kullanacaklari yagi secmekte serbest vs. vs........

    Esasinda Avrupa Birligi kanunlarina gore tek marka yag kullanmak veya sadece bu marka yagi kullanabilirsin yoksa araban garantiden cikar demek yasak, bu acidan bakinca TR'deki uygulamada sorun yok servisler istedikleri markalari kullanabilir ama madalyonun diger yuzude bir Alman markasi olarak VW'nin bu isi daha sistemli ve disiplinli tutacagini dusunmustum, her servisin kafasina gore takilacagini degil.

    Ayrica bana ters gelen nokta illa servis yag satacak (muhtemelen piyasadan daha pahali fiyata) para kazanacak diye, musterinin getirdigi yagi kabul etmemeleri, o yag VW'nin ozellikle tavsiye ettigi yag olsa bile.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MiSTER2

    Bugun VW Diyalog'u aradim. Servislerin bagimsiz olarak koyacaklari yagi secebileceklerini, Castrol'un sadece VW'nin tavsiyesi oldugunu soylediler. Peki o zaman ben VW'nin tavsiyesine uymak istiyorum Castrol koymak istiyorum servis izin vermiyor ne olacak dedim. Ilk cumleyi tekrar ettiler, efendim dedigim gibi servisler kullanacaklari yagi secmekte serbest vs. vs........

    Esasinda Avrupa Birligi kanunlarina gore tek marka yag kullanmak veya sadece bu marka yagi kullanabilirsin yoksa araban garantiden cikar demek yasak, bu acidan bakinca TR'deki uygulamada sorun yok servisler istedikleri markalari kullanabilir ama madalyonun diger yuzude bir Alman markasi olarak VW'nin bu isi daha sistemli ve disiplinli tutacagini dusunmustum, her servisin kafasina gore takilacagini degil.

    Ayrica bana ters gelen nokta illa servis yag satacak (muhtemelen piyasadan daha pahali fiyata) para kazanacak diye, musterinin getirdigi yagi kabul etmemeleri, o yag VW'nin ozellikle tavsiye ettigi yag olsa bile.

    +1 aynen yorumladığınız gibidir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MiSTER2

    Bugun VW Diyalog'u aradim. Servislerin bagimsiz olarak koyacaklari yagi secebileceklerini, Castrol'un sadece VW'nin tavsiyesi oldugunu soylediler. Peki o zaman ben VW'nin tavsiyesine uymak istiyorum Castrol koymak istiyorum servis izin vermiyor ne olacak dedim. Ilk cumleyi tekrar ettiler, efendim dedigim gibi servisler kullanacaklari yagi secmekte serbest vs. vs........

    Esasinda Avrupa Birligi kanunlarina gore tek marka yag kullanmak veya sadece bu marka yagi kullanabilirsin yoksa araban garantiden cikar demek yasak, bu acidan bakinca TR'deki uygulamada sorun yok servisler istedikleri markalari kullanabilir ama madalyonun diger yuzude bir Alman markasi olarak VW'nin bu isi daha sistemli ve disiplinli tutacagini dusunmustum, her servisin kafasina gore takilacagini degil.

    Ayrica bana ters gelen nokta illa servis yag satacak (muhtemelen piyasadan daha pahali fiyata) para kazanacak diye, musterinin getirdigi yagi kabul etmemeleri, o yag VW'nin ozellikle tavsiye ettigi yag olsa bile.

    Sevgili Ali
    Madem anadolu yakasındasın.... Acarların yerine sana Rekor otomotivi öneririm.. Telefonunu internetten bulabilirsin.
    Aç sor ne yağ kullanıyorlar diye..
    Sana şu an özel mesaj atıyorum.. Oradaki kişi ile irtibata geç sana her konuda yardım eder.. Bir dahada başka bir servise gitmezsin.. Şöyle güzel bir yanıda var.. Sabah 8.00 de git arabanı teslim et.. Sağa sola yeni modellere bak.. Saat 11 de de araban teslim edilsin..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Muradovskiy

    quote:

    Orijinalden alıntı: MiSTER2

    Bugun VW Diyalog'u aradim. Servislerin bagimsiz olarak koyacaklari yagi secebileceklerini, Castrol'un sadece VW'nin tavsiyesi oldugunu soylediler. Peki o zaman ben VW'nin tavsiyesine uymak istiyorum Castrol koymak istiyorum servis izin vermiyor ne olacak dedim. Ilk cumleyi tekrar ettiler, efendim dedigim gibi servisler kullanacaklari yagi secmekte serbest vs. vs........

    Esasinda Avrupa Birligi kanunlarina gore tek marka yag kullanmak veya sadece bu marka yagi kullanabilirsin yoksa araban garantiden cikar demek yasak, bu acidan bakinca TR'deki uygulamada sorun yok servisler istedikleri markalari kullanabilir ama madalyonun diger yuzude bir Alman markasi olarak VW'nin bu isi daha sistemli ve disiplinli tutacagini dusunmustum, her servisin kafasina gore takilacagini degil.

    Ayrica bana ters gelen nokta illa servis yag satacak (muhtemelen piyasadan daha pahali fiyata) para kazanacak diye, musterinin getirdigi yagi kabul etmemeleri, o yag VW'nin ozellikle tavsiye ettigi yag olsa bile.

    Sevgili Ali
    Madem anadolu yakasındasın.... Acarların yerine sana Rekor otomotivi öneririm.. Telefonunu internetten bulabilirsin.
    Aç sor ne yağ kullanıyorlar diye..
    Sana şu an özel mesaj atıyorum.. Oradaki kişi ile irtibata geç sana her konuda yardım eder.. Bir dahada başka bir servise gitmezsin.. Şöyle güzel bir yanıda var.. Sabah 8.00 de git arabanı teslim et.. Sağa sola yeni modellere bak.. Saat 11 de de araban teslim edilsin..

    Alıntıları Göster




  • quote:

    Orijinalden alıntı: altrea



    Alıntıları Göster
    Bugün 1.4 TSI 122 bg (octavia) aracımı bakıma götürdüm..

    Motor yağı ile ilgili bir sorum var.

    5 lt yağ dolduruldu. 182 tl olarak faturalandırıldı..
    4.5 lt kadarını araca doldurup, kalanı bagaja koydular..
    Ancak birşey dikkatimi çekti yağ ile ilgili..
    4 lt lik bir bidon yağ ile 1 lt lik bir bidon yağ hazırlamışlardı. Baktım 4lt olan Shell Helix Ultra nın 5w-40 ı(AT-L falan yazıyordu sanki kutuda bir de..) ... 1 lt olan da Shell Helix Ultra 5w-30 ..
    Neden böyle diye sorduğumda.. 5w-30 yağ kalmadı o yüzden böyle yapıyoruz gibi bir cevap verdi.. Ee dedim nasıl olacak. 4 lt hepsini koyacağız, 1 lt lik olanı da üzerine ekleyeceğiz..
    Shell Helix Ultra Extra 5w-30 normalde bu TSI motorların yağı diye biliyorum. VW nin 504.00-507.00 standartlarını karşılayan yağ..
    Öteki 5w-40 at-l yazan yağa baktım şimdi.. Yanlış görmediysem fiat araçlar için diyor..

    Sonuç olarak bana birşey olmaz denilerek bunlar karıştırıldı ve dolduruldu.

    Her sene bu yağ olayı sıkıntı oluyor. İlk sene 10w-40 koymuşlar.. Geçen sene 5w-30.. Bu sene karışık doldurdular..
    Ama faturada 5w-30 doldurmuşlar gibi görünüyor.
    Bu işlerden de pek anlamam.. Sıkıntı yaratmaz değil mi bu motor yağı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cnsuff -- 15 Kasım 2012; 19:13:46 >




  • yaratır. değiştirin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gokturk010

    yaratır. değiştirin.
    Bu mudur yani bu kadar mı?
    Neden yaratır nasıl yaratır?
    Nasıl değiştireyim yetkili servise gidip ortalığı mı ayağa kaldırayım..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cnsuff

    Bu mudur yani bu kadar mı?
    Neden yaratır nasıl yaratır?
    Nasıl değiştireyim yetkili servise gidip ortalığı mı ayağa kaldırayım..


    Bunu eğer yetkili servis yapmış ise o yetkili servise bir daha hiç uğramayın derim..
    İlk başta 122 lik TSI motorlar 3.6 litre yağ alır. Bunun üzerinde yağ konulması bilhassa katalitik konvertör için tehlikelidir ve arızalandığı zamanda kol saati gibi bir bedeli vardır.
    TSI motorların kullanım klavuzunda VW 50400 ve 50700 kodunu sağlayan yapın kullanılması önerilir. Bu yağı bulamaz isen VW 50200 ve 50500 kodunu sağlayan yağı kullanılması tavsiye edilir. Senin motor için kullanılan yağın bu kodları sağlayıp sağlamadığını bir araştır ve sağlamıyorsa değiştir derim.. Motorun çok daha rahat çalıştığını görürsün değiştirdiğinde..
    Ayrıca her yağın katkı maddelerinin değişik olduğunu ve farklı marka veya viskozitede yağ kullanılmasının ( üretilen yağın tam olarak görevini yapamamasından dolayı ) motora zarar verebileceğini mobil ve castroldeki yetkililerden duydum..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Muradovskiy -- 15 Kasım 2012; 22:58:10 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Muradovskiy

    quote:

    Orijinalden alıntı: cnsuff

    Bu mudur yani bu kadar mı?
    Neden yaratır nasıl yaratır?
    Nasıl değiştireyim yetkili servise gidip ortalığı mı ayağa kaldırayım..


    Bunu eğer yetkili servis yapmış ise o yetkili servise bir daha hiç uğramayın derim..
    İlk başta 122 lik TSI motorlar 3.6 litre yağ alır. Bunun üzerinde yağ konulması bilhassa katalitik konvertör için tehlikelidir ve arızalandığı zamanda kol saati gibi bir bedeli vardır.
    TSI motorların kullanım klavuzunda VW 50400 ve 50700 kodunu sağlayan yapın kullanılması önerilir. Bu yağı bulamaz isen VW 50200 ve 50500 kodunu sağlayan yağı kullanılması tavsiye edilir. Senin motor için kullanılan yağın bu kodları sağlayıp sağlamadığını bir araştır ve sağlamıyorsa değiştir derim.. Motorun çok daha rahat çalıştığını görürsün değiştirdiğinde..
    Ayrıca her yağın katkı maddelerinin değişik olduğunu ve farklı marka veya viskozitede yağ kullanılmasının ( üretilen yağın tam olarak görevini yapamamasından dolayı ) motora zarar verebileceğini mobil ve castroldeki yetkililerden duydum..

    Teşekkür ederim cevabınız için
    Yarın tekrar servise uğrayıp bunu netleştireceğim
    Hem doldurulan yağı görmek isteyeceğim, hem de kullanım kılavuzunda bile 3.6 lt yazarken, neden 4 litreden fazla doldurulduğunu soracağım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cnsuff

    quote:

    Orijinalden alıntı: Muradovskiy

    quote:

    Orijinalden alıntı: cnsuff

    Bu mudur yani bu kadar mı?
    Neden yaratır nasıl yaratır?
    Nasıl değiştireyim yetkili servise gidip ortalığı mı ayağa kaldırayım..


    Bunu eğer yetkili servis yapmış ise o yetkili servise bir daha hiç uğramayın derim..
    İlk başta 122 lik TSI motorlar 3.6 litre yağ alır. Bunun üzerinde yağ konulması bilhassa katalitik konvertör için tehlikelidir ve arızalandığı zamanda kol saati gibi bir bedeli vardır.
    TSI motorların kullanım klavuzunda VW 50400 ve 50700 kodunu sağlayan yapın kullanılması önerilir. Bu yağı bulamaz isen VW 50200 ve 50500 kodunu sağlayan yağı kullanılması tavsiye edilir. Senin motor için kullanılan yağın bu kodları sağlayıp sağlamadığını bir araştır ve sağlamıyorsa değiştir derim.. Motorun çok daha rahat çalıştığını görürsün değiştirdiğinde..
    Ayrıca her yağın katkı maddelerinin değişik olduğunu ve farklı marka veya viskozitede yağ kullanılmasının ( üretilen yağın tam olarak görevini yapamamasından dolayı ) motora zarar verebileceğini mobil ve castroldeki yetkililerden duydum..

    Teşekkür ederim cevabınız için
    Yarın tekrar servise uğrayıp bunu netleştireceğim
    Hem doldurulan yağı görmek isteyeceğim, hem de kullanım kılavuzunda bile 3.6 lt yazarken, neden 4 litreden fazla doldurulduğunu soracağım

    Alıntıları Göster
    yağ filtresi değiştirdik o nedenle 4.5 litre yağ koyduk dersenizde kanmayın..
    Yağ seviyenizi ilk başta kendiniz bir kontrol edin.. Fazlaysa Haydar'ı alıp gidin servise




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Muradovskiy

    yağ filtresi değiştirdik o nedenle 4.5 litre yağ koyduk dersenizde kanmayın..
    Yağ seviyenizi ilk başta kendiniz bir kontrol edin.. Fazlaysa Haydar'ı alıp gidin servise

    Ben de bunu düşündüm.. Muhtemelen yağ filtresi cevabı verecekler
    Böyle bir inanış veya yanlış bilgi mi var?
    Yağ filtresi değişince fazladan yağ eklenir diye..

    Evet yağ filtresi değişti bu arada..
    En iyisi sabah motoru çalıştırmadan bir kontrol edeyim. Çubuktaki çizgilerin üzerindeyse.. Dediğiniz gibi.. :(

    Kafanızı şişirdim ama son bir soru...
    Bu yağ kontrolünü sabah motor tamamen soğukken mi yapmalıyım? Yoksa biraz çalıştırıp, az soğumasını bekledikten sonra mı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cnsuff

    quote:

    Orijinalden alıntı: Muradovskiy

    yağ filtresi değiştirdik o nedenle 4.5 litre yağ koyduk dersenizde kanmayın..
    Yağ seviyenizi ilk başta kendiniz bir kontrol edin.. Fazlaysa Haydar'ı alıp gidin servise

    Ben de bunu düşündüm.. Muhtemelen yağ filtresi cevabı verecekler
    Böyle bir inanış veya yanlış bilgi mi var?
    Yağ filtresi değişince fazladan yağ eklenir diye..

    Evet yağ filtresi değişti bu arada..
    En iyisi sabah motoru çalıştırmadan bir kontrol edeyim. Çubuktaki çizgilerin üzerindeyse.. Dediğiniz gibi.. :(

    Kafanızı şişirdim ama son bir soru...
    Bu yağ kontrolünü sabah motor tamamen soğukken mi yapmalıyım? Yoksa biraz çalıştırıp, az soğumasını bekledikten sonra mı?

    Alıntıları Göster
    Merhaba,

    Bugün sabah aracı çalıştırmadan önce yağ seviyesini kontrol ettim.
    Öncelikle eklenen 1 lt yağ, olması gereken 5w-30 Shell Helix Ultra AV-L imiş. 400 ml kalmış içerisinde. Öteki yağ da 4 lt Shell Helix Ultra 5w-40 idi. Yani toplam 4.6 litre yağ doldurmuşlar.

     VW TSİ  de en uygun YAĞ seçimi


     VW TSİ  de en uygun YAĞ seçimi


    Gelelim yağ seviyesine. Yağın bittiği yer çubuğun alt kısmındaki uzun kırmızı bölümün bittiği yer tam olarak. İşaretledim fotoda

     VW TSİ  de en uygun YAĞ seçimi


     VW TSİ  de en uygun YAĞ seçimi


    Gelin görün ki olması gereken seviyenin neresi olduğunu kestiremiyorum.
    Çubuğun üzerinde açıklayıcı bir ifade olmamakla birlikte, kullanım kılavuzlarındaki örnek çubuklar da tamamen farklı

     VW TSİ  de en uygun YAĞ seçimi


     VW TSİ  de en uygun YAĞ seçimi


    Sizce olması gereken seviye nedir? Alttaki kırmızı yere gelmemesi gerektiği gibi bir izlenime kapıldım ben ama..

    Hadi yağın karıştırılmış olmasını geçtim artık.. İkisi de tam sentetik.. 4 lt ye 600 ml eklenmiş. .Aynı marka vs..

    Ancak yağ fazla ise katalitik konvertöre zarar verme ihtimalinden bahsediyor.. Tedirgin oldum. Allah korusun arıza yapsa, bu sefer de kullanıcı hatası derler sorumluluğu kimse üstlenmez..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cnsuff

    Merhaba,

    Bugün sabah aracı çalıştırmadan önce yağ seviyesini kontrol ettim.
    Öncelikle eklenen 1 lt yağ, olması gereken 5w-30 Shell Helix Ultra AV-L imiş. 400 ml kalmış içerisinde. Öteki yağ da 4 lt Shell Helix Ultra 5w-40 idi. Yani toplam 4.6 litre yağ doldurmuşlar.

     VW TSİ  de en uygun YAĞ seçimi


     VW TSİ  de en uygun YAĞ seçimi


    Gelelim yağ seviyesine. Yağın bittiği yer çubuğun alt kısmındaki uzun kırmızı bölümün bittiği yer tam olarak. İşaretledim fotoda

     VW TSİ  de en uygun YAĞ seçimi


     VW TSİ  de en uygun YAĞ seçimi


    Gelin görün ki olması gereken seviyenin neresi olduğunu kestiremiyorum.
    Çubuğun üzerinde açıklayıcı bir ifade olmamakla birlikte, kullanım kılavuzlarındaki örnek çubuklar da tamamen farklı

     VW TSİ  de en uygun YAĞ seçimi


     VW TSİ  de en uygun YAĞ seçimi


    Sizce olması gereken seviye nedir? Alttaki kırmızı yere gelmemesi gerektiği gibi bir izlenime kapıldım ben ama..

    Hadi yağın karıştırılmış olmasını geçtim artık.. İkisi de tam sentetik.. 4 lt ye 600 ml eklenmiş. .Aynı marka vs..

    Ancak yağ fazla ise katalitik konvertöre zarar verme ihtimalinden bahsediyor.. Tedirgin oldum. Allah korusun arıza yapsa, bu sefer de kullanıcı hatası derler sorumluluğu kimse üstlenmez..

    Alıntıları Göster
    Yağ seviyesi yağ çubuğunun üzerinde işaretlenmiştir minimum ve maksimum seviye olarak.. Senin çubukta farkediliyor o üstteki kırmızı çıkıntının alt kısımında.. Tırtıklı bir yüzey yapmışlar.. A dan fazla C den düşük olmaması lazım..
    Senin motora bayağı bir yağ koymuşlar..
    Bir yağ istasyonuna gidip yağı çektirmende fayda var..
    4 litre olarak konulan ve 1 litre olarak konulan her iki yağında VW onayları var ama ikiside farklı viskozitedeki yağ.. Hiç o bir litreyi işin içine karıştırmayıp direkt 5W-40 ile doldursalardı daha iyi olurdu..

    1.6 atmosferik hitler motoruna konuluyor 4.6 litre yağ.. Onunla karıştırmış herhalde bakımı yapan kişi..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Muradovskiy -- 16 Kasım 2012; 12:55:40 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Muradovskiy

    Yağ seviyesi yağ çubuğunun üzerinde işaretlenmiştir minimum ve maksimum seviye olarak.. Senin çubukta farkediliyor o üstteki kırmızı çıkıntının alt kısımında.. Tırtıklı bir yüzey yapmışlar.. A dan fazla C den düşük olmaması lazım..
    Senin motora bayağı bir yağ koymuşlar..
    Bir yağ istasyonuna gidip yağı çektirmende fayda var..
    4 litre olarak konulan ve 1 litre olarak konulan her iki yağında VW onayları var ama ikiside farklı viskozitedeki yağ.. Hiç o bir litreyi işin içine karıştırmayıp direkt 5W-40 ile doldursalardı daha iyi olurdu..

    1.6 atmosferik hitler motoruna konuluyor 4.6 litre yağ.. Onunla karıştırmış herhalde bakımı yapan kişi..

    Alıntıları Göster
    Servise gittim bugün Sağolsun usta birebir ilgilendi.
    Geldi baktı yağ seviyesine.

    Evet dedi haklısınız. 300 ml kadar fazla bu dedi.
    İsterseniz biraz çektireyim ama inanın sorun yaratacak kadar fazla değil bu seviye dedi.
    İki yağın karışması konusunu da.. Normalde böyle birşey olmaz ama kalmamıştır o anda . Bir sorun yaratmaz.. ama o konuda da haklısınız normalde yapılan birşey değil dedi..

    2-3 kere sordum bakın size güveniyorum bu hususların herhangi bir sorun yaratmayacağına dair diye.. İçiniz rahat olsun. Sorun yaratacak şey olsa ben sizi bırakır mıyım hemen çektiririm fazlasını veya değiştirtirim dedi.

    Ben de kendisine güvendim sözüne itimat ettim çünkü başından savmadı oldukça vakit harcadı servisin en kalabalık saatinde... Teşekkür ediyorum kendilerine..

    Özetle böyle..

    Sn. Muradovskiy, yorumlarınız için size ayrıca teşekkür ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cnsuff

    Servise gittim bugün Sağolsun usta birebir ilgilendi.
    Geldi baktı yağ seviyesine.

    Evet dedi haklısınız. 300 ml kadar fazla bu dedi.
    İsterseniz biraz çektireyim ama inanın sorun yaratacak kadar fazla değil bu seviye dedi.
    İki yağın karışması konusunu da.. Normalde böyle birşey olmaz ama kalmamıştır o anda . Bir sorun yaratmaz.. ama o konuda da haklısınız normalde yapılan birşey değil dedi..

    2-3 kere sordum bakın size güveniyorum bu hususların herhangi bir sorun yaratmayacağına dair diye.. İçiniz rahat olsun. Sorun yaratacak şey olsa ben sizi bırakır mıyım hemen çektiririm fazlasını veya değiştirtirim dedi.

    Ben de kendisine güvendim sözüne itimat ettim çünkü başından savmadı oldukça vakit harcadı servisin en kalabalık saatinde... Teşekkür ediyorum kendilerine..

    Özetle böyle..

    Sn. Muradovskiy, yorumlarınız için size ayrıca teşekkür ederim.

    Alıntıları Göster
    bu cumartesi tsi 140 hp'ın 30.000 bakımı var, 2007 model olduğu için yetkili servis ve garanti olayı geçmiş durumda,

    izmir sedat nezir 285 lira fiyat verdi, bujiler yağ filtreler değişecek dedi. Ancak sanırım yetkili servis kadar detaylı bakmazlar, ayrıca v kayışını sorduğumda kontrol ederiz, sıkıntı varsa değişimine gideriz dedi,

    yetkili servis de v kayışını değiştireceğini toplamda 900 tlyi bulacağını söyledi, buna v kayışı da dahil.

    açıkçası fazlasıyla kafam karıştı, 900 lira epey büyük para, acaba diyorum parçaları ve yağı alsam da sanayide bir ustaya mı götürsem bilemedim, yol gösterebilir misiniz?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1984

    bu cumartesi tsi 140 hp'ın 30.000 bakımı var, 2007 model olduğu için yetkili servis ve garanti olayı geçmiş durumda,

    izmir sedat nezir 285 lira fiyat verdi, bujiler yağ filtreler değişecek dedi. Ancak sanırım yetkili servis kadar detaylı bakmazlar, ayrıca v kayışını sorduğumda kontrol ederiz, sıkıntı varsa değişimine gideriz dedi,

    yetkili servis de v kayışını değiştireceğini toplamda 900 tlyi bulacağını söyledi, buna v kayışı da dahil.

    açıkçası fazlasıyla kafam karıştı, 900 lira epey büyük para, acaba diyorum parçaları ve yağı alsam da sanayide bir ustaya mı götürsem bilemedim, yol gösterebilir misiniz?


    Sadece V kayışı değişimi ile bitmiyor maalesef. V kayışı ile bağlantılı iki parça daha değişiyor. Keza size soruyorlar değişmezsek aynı işlemi bir kaç ay sonra yeniden yapmamız gerekebilir diye. Eliniz mecbur değiştir diyorsunuz. Aracın yeni güncellemesi gelmiş olabilir, bunun dışında motor yağı değiştirmeden önce bir katkı koyup 20 dk aracı çalıştırıp motor temizliği yapalım diye öneri getirebilirler. Oksijen sensörünüz arıza verdirmiş olabilir büyük olasılıkla verdirmiştir ülkede satılan akaryakıt kalitesi yüzünden arıza verdirmemesi mümkün değil. Bunu yerinizde olsam değiştirtmem. Ben değiştirtmedim ve yaklaşık 2 aydır arıza vermedi. Bunun dışında turbo kelebek temizliğini hediye olarak veriyorlar. Benzin filtresi bizim araçlarda yakıt tankında gömülü bu yüzden değişim olmuyor bundan yırttık. Kısaca serviste sizede büyük olasılıkla 1300 TL ye yakın bir masraf çıkartacaklar. 5 yıllık %15 araç indirimi uygulayacaklar. Sizde biraz bastırırsanız 1000-1050 TL arası bir masraf çıkabilir. Servisin size vermiş olduğu 900 TL lik fiyat indirimsiz fiyatı. Dediğim gibi bu rakam normal bakım ve diğer V kayışı parça değişimleri ile birlikte 1300 TL lere çıkacak. İndirimle 1000-1050 TL gibi bir rakama inecek. Tabi oksijen sensörü arıza vermiş olup değiştirmek için size ısrarda bulunmadıkları sürece, çünkü bu sensörde yaklaşık 350 TL gibi bir rakama değişiyor.

    Benim araçta son bir kaç gündür ön tarafta torpido kısmında araç soğukken ya da sıcakken fark etmiyor bir tıkırtı gelmeye başladı dün akşamüstü rolantide bu tıkırtı bayağı bir arttı. Bu gün birazdan bende servisin yolunu tutacağım. Bakalım bir yerlere yine ne sıkışmış.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: proteo

    quote:

    Orijinalden alıntı: 1984

    bu cumartesi tsi 140 hp'ın 30.000 bakımı var, 2007 model olduğu için yetkili servis ve garanti olayı geçmiş durumda,

    izmir sedat nezir 285 lira fiyat verdi, bujiler yağ filtreler değişecek dedi. Ancak sanırım yetkili servis kadar detaylı bakmazlar, ayrıca v kayışını sorduğumda kontrol ederiz, sıkıntı varsa değişimine gideriz dedi,

    yetkili servis de v kayışını değiştireceğini toplamda 900 tlyi bulacağını söyledi, buna v kayışı da dahil.

    açıkçası fazlasıyla kafam karıştı, 900 lira epey büyük para, acaba diyorum parçaları ve yağı alsam da sanayide bir ustaya mı götürsem bilemedim, yol gösterebilir misiniz?


    Sadece V kayışı değişimi ile bitmiyor maalesef. V kayışı ile bağlantılı iki parça daha değişiyor. Keza size soruyorlar değişmezsek aynı işlemi bir kaç ay sonra yeniden yapmamız gerekebilir diye. Eliniz mecbur değiştir diyorsunuz. Aracın yeni güncellemesi gelmiş olabilir, bunun dışında motor yağı değiştirmeden önce bir katkı koyup 20 dk aracı çalıştırıp motor temizliği yapalım diye öneri getirebilirler. Oksijen sensörünüz arıza verdirmiş olabilir büyük olasılıkla verdirmiştir ülkede satılan akaryakıt kalitesi yüzünden arıza verdirmemesi mümkün değil. Bunu yerinizde olsam değiştirtmem. Ben değiştirtmedim ve yaklaşık 2 aydır arıza vermedi. Bunun dışında turbo kelebek temizliğini hediye olarak veriyorlar. Benzin filtresi bizim araçlarda yakıt tankında gömülü bu yüzden değişim olmuyor bundan yırttık. Kısaca serviste sizede büyük olasılıkla 1300 TL ye yakın bir masraf çıkartacaklar. 5 yıllık %15 araç indirimi uygulayacaklar. Sizde biraz bastırırsanız 1000-1050 TL arası bir masraf çıkabilir. Servisin size vermiş olduğu 900 TL lik fiyat indirimsiz fiyatı. Dediğim gibi bu rakam normal bakım ve diğer V kayışı parça değişimleri ile birlikte 1300 TL lere çıkacak. İndirimle 1000-1050 TL gibi bir rakama inecek. Tabi oksijen sensörü arıza vermiş olup değiştirmek için size ısrarda bulunmadıkları sürece, çünkü bu sensörde yaklaşık 350 TL gibi bir rakama değişiyor.

    Benim araçta son bir kaç gündür ön tarafta torpido kısmında araç soğukken ya da sıcakken fark etmiyor bir tıkırtı gelmeye başladı dün akşamüstü rolantide bu tıkırtı bayağı bir arttı. Bu gün birazdan bende servisin yolunu tutacağım. Bakalım bir yerlere yine ne sıkışmış.

    bugün son fiyatları aldım, yetkili servis indirim mindirim toplamda 360 liraya v kayışsız işi halledecek, sanırım özel servise 280 lira vermektense 80 lira daha verip özele yaptıracağım, zira adamlar köşe bucak herşeyiyle ilgilenip aracı toparlıyorlar,

    ama v kayışı olayını yaptırmayacağım belki de onu özel servise önce baktırtıp sonra değiştirtebilirim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1984

    quote:

    Orijinalden alıntı: proteo

    quote:

    Orijinalden alıntı: 1984

    bu cumartesi tsi 140 hp'ın 30.000 bakımı var, 2007 model olduğu için yetkili servis ve garanti olayı geçmiş durumda,

    izmir sedat nezir 285 lira fiyat verdi, bujiler yağ filtreler değişecek dedi. Ancak sanırım yetkili servis kadar detaylı bakmazlar, ayrıca v kayışını sorduğumda kontrol ederiz, sıkıntı varsa değişimine gideriz dedi,

    yetkili servis de v kayışını değiştireceğini toplamda 900 tlyi bulacağını söyledi, buna v kayışı da dahil.

    açıkçası fazlasıyla kafam karıştı, 900 lira epey büyük para, acaba diyorum parçaları ve yağı alsam da sanayide bir ustaya mı götürsem bilemedim, yol gösterebilir misiniz?


    Sadece V kayışı değişimi ile bitmiyor maalesef. V kayışı ile bağlantılı iki parça daha değişiyor. Keza size soruyorlar değişmezsek aynı işlemi bir kaç ay sonra yeniden yapmamız gerekebilir diye. Eliniz mecbur değiştir diyorsunuz. Aracın yeni güncellemesi gelmiş olabilir, bunun dışında motor yağı değiştirmeden önce bir katkı koyup 20 dk aracı çalıştırıp motor temizliği yapalım diye öneri getirebilirler. Oksijen sensörünüz arıza verdirmiş olabilir büyük olasılıkla verdirmiştir ülkede satılan akaryakıt kalitesi yüzünden arıza verdirmemesi mümkün değil. Bunu yerinizde olsam değiştirtmem. Ben değiştirtmedim ve yaklaşık 2 aydır arıza vermedi. Bunun dışında turbo kelebek temizliğini hediye olarak veriyorlar. Benzin filtresi bizim araçlarda yakıt tankında gömülü bu yüzden değişim olmuyor bundan yırttık. Kısaca serviste sizede büyük olasılıkla 1300 TL ye yakın bir masraf çıkartacaklar. 5 yıllık %15 araç indirimi uygulayacaklar. Sizde biraz bastırırsanız 1000-1050 TL arası bir masraf çıkabilir. Servisin size vermiş olduğu 900 TL lik fiyat indirimsiz fiyatı. Dediğim gibi bu rakam normal bakım ve diğer V kayışı parça değişimleri ile birlikte 1300 TL lere çıkacak. İndirimle 1000-1050 TL gibi bir rakama inecek. Tabi oksijen sensörü arıza vermiş olup değiştirmek için size ısrarda bulunmadıkları sürece, çünkü bu sensörde yaklaşık 350 TL gibi bir rakama değişiyor.

    Benim araçta son bir kaç gündür ön tarafta torpido kısmında araç soğukken ya da sıcakken fark etmiyor bir tıkırtı gelmeye başladı dün akşamüstü rolantide bu tıkırtı bayağı bir arttı. Bu gün birazdan bende servisin yolunu tutacağım. Bakalım bir yerlere yine ne sıkışmış.

    bugün son fiyatları aldım, yetkili servis indirim mindirim toplamda 360 liraya v kayışsız işi halledecek, sanırım özel servise 280 lira vermektense 80 lira daha verip özele yaptıracağım, zira adamlar köşe bucak herşeyiyle ilgilenip aracı toparlıyorlar,

    ama v kayışı olayını yaptırmayacağım belki de onu özel servise önce baktırtıp sonra değiştirtebilirim


    Alıntıları Göster
    @cnsuff : Yag cubugundaki tırtıklı alanın bası ile sonu arası yaklaşık 1 lt dir diye biliyorum ben . TSI motorların aldığı yag miktarı aynı ise ( 3.7 yada 3.6 idi ) fazladan 1 lt yağ eklenmişki yag cubuguda bunu destekliyor. Ustanın birşey olmaz demesi cok normal cunku bu kısa vadede motora zarar vercek bir durum değil . Yani 7 yıl sonra arıza yapıcak katalitik 3 yıl sonra yapsa aynı arızayı , arıza ile bu durum arasında bağlantı kurmak bile cok zor olur. Evet fazla yag ile sizi servisten uğurlamışız dese bu daha buyuk bir sorun oluşturacak servis adına.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nyassa10

    @cnsuff : Yag cubugundaki tırtıklı alanın bası ile sonu arası yaklaşık 1 lt dir diye biliyorum ben . TSI motorların aldığı yag miktarı aynı ise ( 3.7 yada 3.6 idi ) fazladan 1 lt yağ eklenmişki yag cubuguda bunu destekliyor. Ustanın birşey olmaz demesi cok normal cunku bu kısa vadede motora zarar vercek bir durum değil . Yani 7 yıl sonra arıza yapıcak katalitik 3 yıl sonra yapsa aynı arızayı , arıza ile bu durum arasında bağlantı kurmak bile cok zor olur. Evet fazla yag ile sizi servisten uğurlamışız dese bu daha buyuk bir sorun oluşturacak servis adına.

    Alıntıları Göster
    Golf 1.4 TSI 122 Ps aracıma bu yağı koydum. Sizce bir problem olur mu?

    http://www.acdelco.co.za/engine-oils-and-lubricants.aspx




  • 
Sayfa: önceki 2122232425
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.