fotoğraflara baktımda sizin xenonlar kendini halojen zannediyor gibi
hem halojen hem xenondaki uzaklık hemen hemen aynı fark yok gibi. ben halojenden xenona geçtiğimde görüş uzaklığım bariz artmıştı.
O halde buyurunuz geliniz ostime kıyas yapalım oto elektirikçimle, bakalım göz alıyormu? Sizin şu an kullandığınız markayıda denedik, eğer göz alma olayı olmasa idi ben taktırmıştım aracıma, ne diye uğraşayım mercek modifiyesi ile, ne diye bozayım aracımın orjinal farını,ne diye o kadar para dökeyim....
Hatta takmayı düşündüğümüz şirket aracımız var, bulursak göz almayanından yarın bile taktırırım. Ama olmuyor, Ankaranın altına üstüne getirdim, yetmedi İstanbula gittim, aradım bulamadım. Az göz alıyor,doğru,ama orjinale oranla göz alıyor. Ben hiç göz almasın istiyorum.
Mercekli far ile daha uzak mesafelere kadar aydınlanıyor önüm, üstelik asla göz almıyor... Bu merceği bulan mühendisler hesapları boşu boşuna yapmamışlar... O halde şöyle diyelim, mercek boş iş... Benim kabul etmediğim nokta bu. Elbette xenonda mercek daha güzel sonuç verecektir...
mesudum Kulllandığınız kit ve aracı sormamın nedeni h7 kit olarak en iyi uyum sağlayan modeli belkide yakalamış olduğunuzdu... ancak göz almadığını iddia ettiğiniz aracı özel ortamlarda teste soksak emin olun kesilme çizgisinin üstünde olan olmaması gerekn ışığın sayısal verisini alırsınız...
Mercek yaptıran insanlar zaten genelde bi-xenon yaptırıyor...o apayrı bir konu.. kesilmesinden bahsetmişinizde aracımın sıfır mercekli hella farlarını kesip içindeki merceği bi-xenon mercekle değiştirdim... bu tamamen zevk ve bilgi meselesidir... mercekle kıyaslanamaz zaten göz alma açısından... mercekli bir araca binerseniz otobanda karanlıkta ne kadar uzağa gittiğini daha rahat anlarsınız farın...
ben merceksiz olup orjinalden xenonlu çok az rastlanan araçlarında daha az göz aldığını söylüyorum bunlardan...
Aracınız sonradan merceksiz olarak belkide yapılabilecek en iyi göz almayan hale gelmiş... ancak uzun yolda gece karanlığında ben gene bu aracın sonradan xenon olduğunu anlarım... çünkü çok azda olsa göz alıyor...
resimler güzel uğraşıp çekmişsiniz tek tek benim kafadansınız ancak malesef çok belli olmuyor resimlerde...hepsi her zaman göz alıyor gibi geliyor..
opeth arkadaşımızın da dediği doğru... biraz kaldırın isterseniz far yüksekliğini
Aslında en başta söylemem gerekeni şimdi söyleyeyim:
Arabanın orijinalinde, arabayı alırken makul fiyat farkıya alınabilecek mercekli far opsiyonu olsa, ya da Türkiyedeki oto distribütörlerinin anlamadığım sebeplerden opsiyon olarak dahi getirmediği Xenon far ve kitler bir şekilde elde edilebilse, elbette ki o tercih edilmelidir. Ama ben far için bugünlerde (yanlış hatırlamıyorsam) 2500 lira veremem. Bu iş VW grubunda 7000 liraya kadar gidiyormuş (?).
Modifiyenin fabrikasyondan kaliteli sonuç vermesi nadir ve istisnai durumdur. Bu zaten kabul edilen bir durum ve ben de geceyi gündüze çevirmeyi düşünmüyorum. Kendi farlarımın bu haliyle mercek ile mukayesesini yapmam bile. Mühendislik bilgim de, düşük kayıplı ve kaliteli merceğin, ampulun ışık akısını far reflektörüne göre daha dar alandan yoğunlaştırarak çıkarmasının menzile ve odaklamaya etkisini destekliyor. Arkadaşlarımdan, mesela mercekli Megane sahibi olup da hala Xenon kit taktırmayanları sürekli kınayıp dururum.
Benim anlattığım kötünün iyisi. Ancak eski dönüşümlerdeki gibi dehşet bir kamaşma yok. Benim gördüğüm, ışıktaki saçılmanın halojene neredeyse ve herhalde en iyi oranda benzemesine rağmen sizler hala göz alıyor diye tepki veriyorsunuz. Bunun açıklaması bence şu: Herhangi bir lambaya baktığınızda, ki doğrudan lambaya bakmak ne kadar doğrudur, gözünüz kaldırabilirken, lambanın gücü artırıldığında artık bakamazsınız. Bendeki durum da aynen bu. 2000-2500 lümenlerden 3200 lümene çıkıyoruz. Işıldaması normal.
Ama derseniz ki, trafikte karşıdan gelen sürücüler 2500 lümeni kaldırır ama 3200 lümeni kaldıramaz, o zaman haklısınız. Ben de kabul ediyorum. Peki ne yapıyoruz? Farı halojende olduğu gibi bir iki kademe aşağı alıyoruz ve önde giden aracın yan dikizlerinin alt seviyesinde kalmalarını sağlıyoruz. Sizdeki eski çıplak Xenonların çok uzakları aydınlatması, herhalde dağınık yansıma nedeniyle dağı taşı aydınlatmanız sebebiyledir. Biz ise biraz fedakalık ediyoruz, görebildiğimiz menzili belki biraz kısaltıyoruz ama o menzil içindeki detaylara çok daha fazla hakim oluyoruz, yağmurda siste avantaj sağlıyoruz.
Büyük de konuşmamaya çalışıyorum. Yarın arabamın garantisi biter, orijinal far elde edilemeyecğini görür, orijinal normal farlara (çakma değil çıkma) mercek takılabildiğinde kalitesine güvenebileceğim hale gelir, işte o zaman ben de merceğe geçiş yaparım. Ama şu anda durum bu. Saçaklanmalar minimum, odaklama eskisiyle aynı, ışık şiddeti yüksek, renk beyaz, karşımdakilerden selektör yok, yağmurda görüşte iyileşme var, muayenelerden hafif kusurla geçebiliyoruz...
Farı iki kademe aşağı alınca bu seferde aydınlatma mesafesi kısalıyor... Ben istiyorumki aydınlatma mesafem uzun olsun, hemde karşımdaki rahatsız olmasın. Mercekte aydınlatma mesafesi uzar,göz almaz,ışık dağılmaz,tek noktada odaklanır,düz bir aydınlatma çizgisi oluşur. Mercek olmadığında düz çizgiyi elde edemiyorsunuz. Ayrıca yapılan işlemde mercek aynen monte ediliyor,yani orjinal merceklilerle aydınlatma açısından fark yok,çünkü merceğe dokunmuyorsunuz,aynı farı getirip iç içe monte ediyorsunuz,yükseklik ayarını yapıp kullanıyorsunuz. Benim için iki olay önemli, ışığın dağılmadan direk en uzun mesafeye kadar odaklanabilmesi ve karşımdaki sürücünün gözünü asla almaması... Odaklanma ne kadar düzgün,kesilme çizgisi ne kadar düzgün olursa yağmurda o kadar güzel verim alırsınız. Ben hala deniyorum farklı tipdeki kitleri, hobi olarak, takıyorum söküyorum, denemeler yapıyorum... İçkim yok,sigaram yok,e artık bu olsun bari...
< Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
konuyu açan arkadaş madem aracın 307 ben kendi aracıma yaptım. belki fikir verebilir.
istanbuldaysan yardımcı olurum tekrar yeni far yapılacak bu aralar linktekileri 3-4 ay önce satmıştım
adanadayım ,araba kasımda muaneye gırecek ondan sonra el atacam olmadı sonar far alacam onlarda hazır merceklı zaten...ya bu arada ben hala cc taktıramadım takmıyorlar burda yolumda dusmedı baska bıyere ,anlıcagın daha yol alamıyoruz....
CC konusunu yazmıştım. haberin vardır.
sonar farı tavsiye etmem karanlık yolda yolculuk etmeni tavsiye ederim. düz duvarda acayip acayip şekiller çıkarıyor. yolda ise istenmeyen ışık hüzmeleri saçıyor , homojen aydınlanmıyor,bazı bölgeler karanlık çıkıyor vs..
şişe dibini taksan daha iyi sonuç alırsın
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme