Şimdi Ara

YAG EKSILTME

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
5
Cevap
0
Favori
1.090
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Aracım Honda civic 98 model otomatik yaklaşık 3500 4000 km önce servisi yaptırdım araçta duman atma vs bişey yok lakin yağ çubuğunu kontrol ettiğimde alt çubuğun biraz üstündeydi geçenlerde yaklaşık 200 km yol yaptim yüksek devirde bu kadar yağ eksiltmesi normalmidir ve herhangi bi kaçak yok yardımcı OLURSANIZ sevinirim Teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Egzostan mavi duman çıkmıyor ise radyatör suyunuda bir kontrol ettirin.Aracı çok sıkıştırdıysan conta yara almıştır suya karışma ihtimali yüksek.Egerki oda yoksa aracınız yağ yakmaya başlamıştır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araban muhtemelen lpg'lidir, normaldir o kadar eksiltmesi,

    İlave et devam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gaz verince Mavi duman varsa yakıyor demektir.

    Sabah ilk çalıştırmada yoğun beyaz duman varsa subap lastiklerinden içeri yağ giriyor demektir. Ve bu yağ yanmadan atılır.

    Hiç bir şekilde duman yoksa

    Kaçak olabilir

    turbolu araçlarda turbo milindeki aşınma kaynaklı egzoza yağ kaçağı olabilir

    Kapak contasından suya karışıyor olabilir.

    Lpg li araç eksiltir lafı sadece efsanedir. Bir araç yağ eksiltiyorsa benzinde de eksiltir. Ki ilk madde haricinde ki sebeplerin yakıtla hiç bir alakası yoktur.

    Hatta bir usta şunu söylemişti. Subap lastiği kaynaklı eksilmeyi pek çok usta bilemeyip boşu boşuna motor yapıyorlar demişti.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Normaldir. Gram yağ eksiltmiyor diyenler motordan anlamıyordur. Her motor yağ eksiltir. Kimisi çubuktan anlaşılamayacak kadar, kimisi de 1000km'de 0.5litre kadar eksiltir. Normaldir.

    Nedenine gelecek olursak Piston Üst Ölü Noktaya çıkarken yağ silindir çeperlerine yapışır. Piston Alt Ölü Noktaya inerken de yağı sıyırır ama çok ince bir kalınlıkta yağ tabakası yanma odasında yanar buharlaşır.
    Yani bir motorun yağ yakmadan pistonu hareket ettirmesi imkansızdır. Kimi çok daha iyi sıyırır kimi daha az sıyırır orası ayrı.


    Ayrıca araç devirli kullanılınca yağın piston tarafından geri sıyrılması zorlaşacağından yüksek devirde yağın eksilmesi de gayet doğaldır. Bu, motorun öldüğü anlamına gelmez ama eksiltmenin miktarı önemlidir. Belki de bakımda çubuğun tepe noktasına kadar doldurulmadı. Aracınız buçuklu yağ alıyorsa yani atıyorum 4.5 litre yağ alıyorsa 4 litre doldurulmuş olabilir. Bu da çubuğun tam orta noktasına tekabül eder.

    Yapılması gereken, öncelikle yağın tekrardan çubuğun üst hizasına kadar doldurulması ve kontrol altında tutulması. Duruma göre tekrar değerlendirme yapılmalıdır.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.