Şimdi Ara

yağ eksiltme (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
33
Cevap
0
Favori
13.122
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: maxfocus
    Ama Türkiyede özellikle LPG dönüşümü yapan firmaların hiç önemsemediği otomatik yağlama sistemi LPG li kullanımın olmazsa olmazlarındandır.

    Bu sistem hakkında teknik bilgi verebilirmisiniz..
    Nasıl yapılıyor nereye bağlanıyor.. Bunu yapan lpg firması var mı..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ozyurek

    quote:

    Orjinalden alıntı: maxfocus
    Ama Türkiyede özellikle LPG dönüşümü yapan firmaların hiç önemsemediği otomatik yağlama sistemi LPG li kullanımın olmazsa olmazlarındandır.

    Bu sistem hakkında teknik bilgi verebilirmisiniz..
    Nasıl yapılıyor nereye bağlanıyor.. Bunu yapan lpg firması var mı..




    Selamlar,

    İlk çalıştırmada yakıt (buharlaşmış LPG) içine belli bir miktarda yağ atomize şekilde püskürtülüyor.
    Aşağıdaki topictede yağlama konusu anlatılmış, bazı kişiler bunun gereksiz olduğunu ve sadece eski teknoloji araçlarda kullanıldığını
    söylesede aslında son derece faydalı bir uygulamadır ve bana görede gereklidir.Gerçi benim söylediğim sistem bu topicteki değil.
    Üsten eksantrikli motorla yağ pompası gerekli yağlamayı motor çalıştıktan bir süre sonra yapıyor zaten ama ilk anda eğer Lpg kullanıyorsanız
    aşınma gerçekleşiyor.
    Yine BRC nin Türkiye temsilcisi 2a nın kendi sitesinde bile motor yağ katkıları satılmaktadır. Madem LPG aşınma sorunu yaratmıyor,
    sorarım neden bu yağ katkılarını öneriliyor, nerdeyse tüm lpg dönüşümü yapan firmalar bukonuda ticari kaygılardan dolayı söz birliği yapıyor.
    http://www.2a-lpg.com/index.php?ind=gallery&op=foto_show&ida=755
    http://www.2a-lpg.com/index.php?ind=gallery&op=foto_show&ida=754

    http://www.lpghaber.com/html/phpbb2/yaglama-nasil-oluyor-yada-nasil-olamiyor?-topic-7251.html
    Vakit olur araştırırsam sana orj. resimli halinide gönderirim.Benim gördüğüm resmen manifolda yağ püskürtüyordu.
    Zaten bu sistem Türkiyede uygulanmıyor.Zira ek ünite gerektiriyor .Buda maliyeti arttırıyor.
    LPG için Genel uygulamalar;
    1. Grup (karbüratörlü araçlar)
    Bu gruptaki araçlar birinci nesil karbüratörlü araçlardır. LPG dönüşüm sistemlerinin en basiti olan bu
    sistemde açık devreli LPG donanımı kullanılmaktadır. Yakıt tankından sıvı fazda alınan LPG, bir
    regülatör (buharlaştırıcı) yardımı ile emme manifoldunda yer alan bir gaz karıştırıcıya gönderilerek
    hava ile karıştırıldıktan sonra silindirlere yollanmaktadır.

    2. Grup (tek noktalı enjeksiyonlu araçlar)
    Bu gruptaki araçlar ikinci nesil yakıt püskürtmeli araçlardır. Bu dönüşüm sistemlerinde egzoz gazları
    içerisindeki oksijen miktarı ölçülerek, elektronik kumanda ünitesi yardımı ile yakıt miktarı regülatöre
    uygun şekilde verilmektedir.

    3. Grup ve 4. Grup (dört nokta enjeksiyonlu araçlar)
    Bu sistemler, üçüncü ve dördüncü nesil sıvı LPG püskürtmeli sistemlerdir.
    Plastik manifoltlu araçların artmasıyla üçüncü nesil sistemlerde çoğalmaktadır.Bu araçlara sıralı sistem montajları yapılmaktadır.
    Alüminyum manifoldlu dört nokta enjeksiyonlu araçlara emilatörlü dediğimiz eski tip montajlardan da yapılabilinir sıralı sistemlerde yapılabilinir.

    Yukardaki 2. 3. ve 4. nesil uygulamalarda püskürtme ile yağda yakıtla birlikte gönderiliyor.

    Bunların dışında LPG sisteminde aslında enjektör çıkışları, benzin enjektörlerine göre yanma odasına daha uzak konuma yerleştiriliyorlar, yani motorun kendi enjektörleri gibi direkt emiş ağzına (subap) konumladirılamıyor. Vakum aracılığı ie emiliyor.Bu da aslında homojen dağılım gösteremeyen yanmaya sebep olacaktır ki zaten benzinli motorlarda da bu sorun var ama daha az.
    Bu da aslında bir yönde karbüratörlü sisteme dönüş demektir.
    Bu nedenle son dönemde direct enjeksiyon teknolojine ağırlık verilmektedir.

    Bu arada bir arkadaşımın grand cherokee ye taktırdı ve sistemi sadece 2000 d/d geçtiğinde devreye girecek şekilde ayarlattık.
    2000 d/d altında araç benzinle çalışıyor.Bu şekilde de yağlama ünitesi olmadan motor ömrünü korumuş olduk.

    Tavsiye ettiğiniz BRC nin SEQUENT (Sıralı)FAST (hızlı) görüldüğü gibi yağlama sistemi mevcut değil.
    Ama bu sistemler içinde en iyi olanlardan da biri.
    Performansa gelince arada (tofaşın orj. montaj öncesi yaptığı araştırmada) benzine göre resmi olarak % 4 -5 civarında kayıp tespit edilmiş.

    http://www.sistemotogaz.com.tr/dosyalar/sequent.pdf?ref=klasshop.com
    http://www.dag-cey.com/index.php?option=com_content&task=view&id=14&Itemid=31

    Herkese iyi sürüşler dileğiyle.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi maxfocus -- 30 Ekim 2007; 17:27:25 >




  • Soru; Bu yağlama sistemini türkiyede yapan var mı..
    Soru; Lpg'li kullanımdan dolayı subaplarında sorun yaşayan var mı..
    Yorum; Yağ katkıları ve özel yağlar bildiğim kadarıyla sadece karbüratörlü araçlarda tavsiye ediliyordu..
    Sıralı sistemde 2000 devirden ziyade ısı olayı vardır.. Motor suyu 40 dereceye gelinceye kadar araç benzin ile çalışmaktadır.. Bu dereceyi aşağı çekenler var ama.. Benim aracımdaki programda ilk bir dakika ve motor suyu 40 dereceye gelene kadar benzinle çalış talimatı vardır.. Suyun 40 dereceye gelmesi de bu günlerde 1 kilometreyi bulmaktadır.. kışın 2 km'yi geçer..
    Aşınma konusuna gelince; Zaten tüm araçlar ömrünün % 70'ini ilk çalışma anlarında tüketmektedir.. Ama sebep tüp değil yağlama gecikmesidir..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ozyurek

    Soru; Bu yağlama sistemini türkiyede yapan var mı..
    Soru; Lpg'li kullanımdan dolayı subaplarında sorun yaşayan var mı..
    Yorum; Yağ katkıları ve özel yağlar bildiğim kadarıyla sadece karbüratörlü araçlarda tavsiye ediliyordu..
    Sıralı sistemde 2000 devirden ziyade ısı olayı vardır.. Motor suyu 40 dereceye gelinceye kadar araç benzin ile çalışmaktadır.. Bu dereceyi aşağı çekenler var ama.. Benim aracımdaki programda ilk bir dakika ve motor suyu 40 dereceye gelene kadar benzinle çalış talimatı vardır.. Suyun 40 dereceye gelmesi de bu günlerde 1 kilometreyi bulmaktadır.. kışın 2 km'yi geçer..
    Aşınma konusuna gelince; Zaten tüm araçlar ömrünün % 70'ini ilk çalışma anlarında tüketmektedir.. Ama sebep tüp değil yağlama gecikmesidir..



    Selamlar,

    Bu yağlamayı Türkiyede uygulayan firma bildiğim kadarıyla yok. Bende zaten Yurt dışında İtalyada görmüştüm.
    LPG kullanımından dolayı özellikle sıralı sisteme geçilmeden önceki kullanımlarda, araştırdığım kadarıyla ciddi sorun var.Bu durumu zaten uygula firmalarıda beyan etmiyor değiller.
    Yağlar ve yağ katkıları malesef yeni teknoloji tüm araçlarada tavsiye ediliyor.Gerçi bu bir pazarlama taktiğide olabilir ama bu da ikilem yaratıyor.
    Eski teknoloji dediğiniz OHV ortadan eksantrikli motorlarda subap yağlaması zayıf olduğu için diye bu söyleniyor, ama yeni üstten eksantrikli motorlarda bu durum söz konusu değil.

    http://www.samarins.com/glossary/dohc.html

    Bunların dışında bu konuyu biraz araştırıncada, aşağıdaki linklere ulaştım. Burda özellikle Uludağ Üniversinin makalesinde bahsedilen konu (aslında direct enjeksiyon sistemi) mevcut enjeksiyon sisteminin oluşturduğu bazı dezavantajların aslında LPG uygulamasında dahada arttabileceğine (ben böyle yorumladım) işaret etmiş. Özellikle enjektör konumlarından dolayı (ben kişisel olarak bu sonucu çıkarıyorum) Dahası manifoldda oluşan, hava+lpg karışı aslında yanma odasına emiliyor, bu mantık karbüratörlü sürecine geri dönüş anlamını taşıyor.
    İşin daha entresan tarafı Bu lpg uygulaması, direct enjeksiyona sahip motorlarda kesinlikle kullanma problemi ve performan kaybı yaşatacaktır.
    Zira piston başlarında daha iyi yanma için farklı uygulamada yapılmış.

    LPG ucuzluğu bir gerçek bunu kimse inkar edemez ama, bana göre sonradan yapılan uygulama ne derece sağlıklı bilemiyorum.

    Birde performan konusunda fark yok deniyor yapılan araştırma ve testler teorik olarak %2-3 civarı kayıba işaret ederken . Sistemotogazın bir dökümanında BRC markasıyla Fiat-Tofaşın yerli siena ve diğer araçlarda yaptığı resmi testlerde %4-5 civarında bir kayıp olduğu tespit edilmiş.
    Belki 150 hplik bir motorda 6-7,5 hp anlaşılmaz ama 100 hp lik veya daha altı bir motorda 4-5 hp bence önemlidir.
    Ama beni en çok rahatsız eden husus Uludağ Üniversitesinin makalesindeki bahsedilen normal enjeksiyondaki dezavantajların lpg uygulamalarında arttabileceği hususu oldu(Bu benim kişisel yorumumdur)

    http://kutuphane.uludag.edu.tr/Univder/PDF/muh/2004-9(1)/mak03.pdf

    Bu arada Sistem otogazın lpg patlayıcı değil parlayıcıdır. Benzin hem parlayıcı hem patlayıcıdır açıklaması bana garip geldi. Benzinde sadace parlayıcıdır. Aslında LPG yüksek basınç altında sıkıştırılarak sıvı hale dönüştürülüp depolandığı için patlayıcı hale dönüştürülmüş oluyor.
    normal gaz halinda iken bile birim m3 de belli konsantrasyona ulaşınca kapalı alanda vakum etkisinde patlamaya sebep olur, yanmaya değil.
    Benzinin patlaması sadece buharlaşması ile gerçekleşir.

    http://www.sistemotogaz.com.tr/dosyalar/sequent.pdf?ref=klasshop.com

    Motor suyu ile ilgi geçiş konusunda haklısın yeni sistemler sıralı 3. 4. nesiler ilk çalıştırmada bu şekilde çalışıyor. Ama biz devir konusunu tüm çalıştırma süresince yaptırdık. Araç ısındıktan sonrada 2000 d/d altına düştüğünde benzinle çalışıyor.Bu işlem ısınmadan sonra otomatik olara gerçekleşiyor. Bana göre bu daha sağlık bir uygulama.
    Muhakkak tüketimi arttıracaktır.Ama 100 km de Şehir içinde 17 litre benzin yakan bir V8 olunca bu şekildeki uygulama bile kabul edilebilir oluyor.

    Benim LPG konusundaki düşüncelerim bunlar.

    Herkese iyi sürüşler dileğiyle.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi maxfocus -- 31 Ekim 2007; 10:51:10 >




  • @maxfocus
    Merhaba..
    Bahsettiğin araç bir V8 olunca 2000 devir olayı göz ardı edilebilir.. Benim aracım 2.0 Focus.. Ben genelde zaten 2000 devir civarında kullanıyorum ve sürekli kullanım bandım 1000-3000 devir aralığıdır..
    Ayrıca her 2000 devirin altına düştüğünde benzine geçecekse 5 kilometrelik bir şehir içi yolda en az 10 kez lpg benzin geçişi olacaktır.. Tasarruf sağlamaz kanımca..
    Lpg'de enjektörler genelde manifolttan uzak bir yere takılıyor ve hortumla manifolta bağlanıyor.. Bu şeklide tam bi enjekte işlemi gerçekleşmemiş oluyor haklısın..
    Enjektörleri direk manifolta takan firmalarda var Mesela Teleflex.. Hem estetik oluyor hemde en azından manifolta bir enjekte söz konusu..
    Yağlama konusunda geçen yıllara kadar bende aynı görüşteydim ve kesin sorun bekliyordum.. Orjinal lpg'li çıkarılan araçlarda subapların güçlendirilmiş olarak imal edildiğini de gördüm..
    Ancak piyasa testlerinde hiç sorun yaşayan yok.. Bu da bizi cesaretlendiriyor.. Sorun yaşayan olursa da bunu direk lpg'ye bağlamak yanlış.. Ben benim escortun 60 binde subaplarını değişmiştim ve lpg falanda yoktu..
    Performans; Lpg kalori olarak benzinden % 17 daha düşüktür. Bu sebeple programlanırken benzinden % 17 daha fazla yakıt gönderecek şekilde programlanır. Montaj usulüne uygun olarak yapılmış olursa kayıp olmaması gerekmektedir. Ben tüm zorlu şartlarda aracımı test ettim, Dyno testim yok ama kayıp olduğunu zannetmiyorum, çünkü hissetmiyorum.. Bazen abuk montaj resimleri görüyorum, herifler 50 santim hortum kullanıyor.. Böyle bir montajda kaybın % 10'lara çıkması normal bence.
    Güvenliğe gelecek olursak;
    Lpg patlayıcı olabilir.. Ancak lpg tankları çok güvenli. çoğu kaza yapmış araçta tankların hiç hasar almadığı görülüyor.. Tank yırtılmadığına ve rekorlardaki sızıntılara karşı da güvenlik subapları olduğu için bence benzinden daha tehlikeli değil.
    Ama eğitim şart.. Gerekli eğitimi almış.. İşi ciddi yapan firmalarla çalışmak şart..
    Örnek; Hyundai era
     yağ eksiltme

     yağ eksiltme

     yağ eksiltme

     yağ eksiltme

     yağ eksiltme




  • Selamlar, Özyürek

    Evet doğru uygulama yapan, yaptığı işin arkasında resmi olarak duran firmalar ve markalar her zaman tercih edilmeli.

    Bu arada hyundaiye ne çarpmışsa vosvos olmuş nerdeyse.

    Tankların sağlamlığı muhakkak çok önemli ama LPG için, benzinden daha az veya benzinden fazla tehlikeli değil gibi ibareler,
    doğru değil bunu vurgulamak istedim. Doğru şartlarda ve önlemle kesinlikle LPG sorunsuz temiz bir yakıt. Bunu tartışmam zaten.
    Doğru üretilmiş LPG tankları kesinlikle Benzin tankından daha güvenli.

    V8 de 2000 d/d kullanımda tasarruf sağlanıyor ama mak. %25 ler civarında, zira bu araç Kartal Gebze arasında tem yada daha çok E5 üzerinde sürüş yapıyor.Şehir içi tarafiğine az giriyor. Böyle kullansında gerekirse zaten değiştirmek mümkün.

    Enjektörlerin direkt manifolt dışında aslında normal enjektörlerin yerine takılması daha doğru olurdu.Ama bu tek tür yakıt zorunluluğu çıkaracak.
    Demek ki Tek enjeksiyonda aynı yakıtı kullanmanın yöntemini bulmaları gerekiyor. Bu da 3 yollu bir selonaid valf ile olur aslında ama burda enjektör çok önemli.
    Zaten manifold içinde oluşan karışımın dezavantajlarından dolayı direct enk. geçilmesi düşünülüyor. LPG de de bu sistem tahminimce ilerde değişecektir.
    Bu arada bahsettiğin fabrikasyon çıkışlı LPG li araçlarda motor parçalarında güçlendirme yapılıyor, buda aşınmanın dafa fazla olduğu gerçeği kabul edilmiş demektir. Bizim sonradan dönüşen araçlarımızdaki en iyi sıralı sistem LPG uygulamalarıda olsa bu motorlar benzinli yakıta göre imal edilmişler ve test edilmişlerdir. Günümüz motorlarının doğru bakımla en az 300000 km yaptığını düşünürsek değil 100000 km 200000 km de bile sorun çıkmama ihtimali mümkündür.
    Ama son kez LPG ile ilgili şunu söylemek istiyorum. İtalyan sanayisi üretimi ürünler uzun dönem ve değişken çevre şartları testlerine fazlaca tabi tutulmazlar. Genelde gerekli askeri müştereklerde çalışma sağlandıktan sonra pisaya sürülür ve zaman içinde modernize edilirler. Asla bir alman ürünü gibi olmazlar.Ben çalıştığım firmadaki Tüm elektronik kontrollü (cnc) ahşap işleme makinalarında bunu görüyorum. Ama alman makinaları kesinlikle çok çok az problem çıkarıyorlar. Bu yüzden de İtalyan Markaları istisnalar dışında genelde ucuz olmuştur.Ama yine bu sebepten dolayıda bazen öncü olmuşlardır.

    Bu arada bir bilgi daha diesellerede lpg uygulaması yapılmaktadır ama Türkiye binek araçlara hiç uygulanmadı. Benim bildiği İETT otobüslerinin bazılarında İkarus larda bu sistem var ve %30 yakıt tasarrufu sağlayabiliyor.

    Herkese iyi sürüşler dileğiyle.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi maxfocus -- 20 Kasım 2007; 9:20:48 >




  • Maxfocus Meraba..
    Olay şu; Ben şehir içinde 8 litre benzin yakıyordum. 9,5 litre lpg yakıyorum.. Uzun yolda 6 litre benzin yakıyordum.. 7,5 litre lpg yakıyorum..
    Her halukarda bana getirisi kilometrede 10 kuruşun altında değil.. Ben her 50K kilometrede bi takım subap yaksam bile benim için bu lpg yine çok ekonomiktir.. Şu anda 21K kilometredir sorunsuz kullanıyorum.. Yani bazı riskleri kabullenip bunlarında maliyetlerini düşünerek girdim ben bu işe.. Çevremde 100K kilometre yol yapanlar var..
    Bence benzinde ısrar etmek yanlış..
  • Selamlar, Özyürek

    Bu açıdan bakınca ve bir aracı en fazla 150000 km kullanacağımızı düşünürsek motor ömrü açısından haklısın.
    Ama ekonomiklik açısından kendi aracımı örnek alarak bir hesap yaptım.
    Ben diesel araç kullanıyorum. Üç senede 44000 km yaptım.

    Benzinlisi alsaydım. bir depo ile (55lt ben.- 53 lt dies.) ortalama 610 km yol yaptığımı düşünürsek;
    44000/610(ort. tük. 9,02lt) = 72 depo * 55 = 3960 lt * 2,95 = 11682 ytl benzin tüketimi LPG olsa - %40 = 4673 ytl tasarruf
    Sıralı sistem bir LPG nin mesela BRC nin uygulama maliyeti 1700 ytl mi bununda üç senelik finasman getirisini ekleyince 2653 ytl olur.
    4673 ytl tüketimden kar etmiştik - uygulama maliyeti-finans getirisi = 2020 ytl üç sene sonunda karda olduk.
    Buraya kadar benzinli LPG karşılaştırmasında hem fikir miyiz.

    44000/750(ort. tük. 7,06lt) = 59 depo * 53 = 3481 lt * 2,41 = 8389 ytl diesel tüketimi benzine göre 3293 ytl, LPG ye görede 1273 ytl (11682-4673= 7009 ytl LPg tüketimi + uygulama ve finansman2653 ytl = 9662 ytl- 8389 diesel tüketimi=1273ytl) tasarrufludur gibi gözüksede finans getirisi hesap edilmeden bu şekilde bir sonuç çıkar.

    Ama tabiki dieseldeki ilk alım maliyetinin 3 yıllık finansman getirisini (olasılık içindeki ekstra işletme masrafı olabiliyor bunu değerlendirmiyoruz)gerçek bir sonuç için hesap edelim.
    Ben alırken araç bana 33700 ytl ye mal oldu. benzinlisi ise 29500 ytl idi yani 4200 ytl fazla ödedim.
    Üç yılda ortalama yıllık %16 net getiriden paranız 6500 ytl. civarında olur. Yani 2300 ytl kazanırsınız
    Benzinliye göre tüketimden elde ettiğiniz 3293 ytl tasarrufunuzdan size 1000 ytl kazancınız cebinizde kalır.
    Eğer LPG kullansaydık (8389 + 2300 = 10689 - 9662 lpg nin uygulama ve finans mal. hali=) 1027 ytl diesel göre kazancımız olurdu.

    4200 ytl nin açıklaması ise;
    Zira dieseli daha kolay satıyorsun ve daha az değer kaybediyor
    Ama piyasaya baktığımda kendi aracımı en fazla 31000 ytl civarında satabilirim.
    (satılık ilanı halen duruyor ve aracı görüp 30500 ytl fiyatı verdikleri için31000 dedim) Benzinlisi ise en fazla 26500 falan satılırdı.
    Alırkende nerdeyse bu kadar fark vardı zaten.

    Bu kadar ince hesaplara gerek varmı. Evet var madem ekonomiklik hesabı yapılıyor, doğru yapalım burası Türkiye ve enflasyon var,
    Artı hiç bu hasapları yapmadan tüketimden bile ekonomiklik tartışılır.Şöyle ki;
    LPG benzine göre fazla tüketilir (1 litre benzin 1.2 lt LPG en ideal ayarda) Diesel ise Benzine göre en kötü şartlarda 9 birime /7 birim oranında az tüketilir ki ideal uygulamalarda bu 9/5 kadar düşer.biz 9/6 alalım.
    Burdan yola çıktığınızda zaten tüketimde en az %50 üzerinde fark çıkıyorki, pratikte bu %60-65 ler civarındadır 1,480 ytl lik LPG 2,37 ytl gelir ki nerdeyse euro diesel fiyatıdır.
    Şimdi 44000 km lik bir hesapta çıkan sonuç LPG nin diesel 1027 ytl benzine 2020 ytl kar sağladığıdır sayın arkadaşlarım. Yanlışım varsa lütfen düzeltelim.
    Ben 1000 ytl farkı dieselin gücü, performansı ve emniyeti için düşünmeden veririm.
    Bu hesabın ortaya çıkardığı sonuç bana göre 2 iltre altı araçlarda Lpg uygulaması ancak uzun dönem veya fazla km ile karlı olabilir.
    2.0 litre ve üstü araçların tüketimleri daha fazla olduğu için aradaki tüketim farkı 1.6 lık bir araca göre daha büyük olacaktır.2,0 lt motor 100 km 10 litre 12 LT LPG ort. 1,6 lt motor 9 lt ort. 10.8 lt , 15 lt yakanda 18 lt LPG bu şekilde fark büyüyeceği için daha kısa sürede kendini amorti edecektir.
    Ancak kullanıcılar tamamen psikolojik olarak her yakıt almada daha az para vermiş olmanın mutluluğunu yaşıyorlar.Aslında Peşin veya taksit sonuçta ceplerin bir seferde 1700 ytl para çıkıyor.
    Tüm bu nedenlerin dışında LPG sistemlerini fabrika çıkışlı almanın daha doğru olacağını ve sonradan çevrimlerin
    ise biraz geliştirilmesi gerektiğini düşünüyorum
    Off çok uzun anlattım bu maliyet işini, inşallah sıkılmadan okursunuz, tek tek açıklamaya çalıştım.okursunuz.

    Herkese iyi sürüşler dileğiyle.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi maxfocus -- 1 Kasım 2007; 13:44:14 >




  • Selam Bozkurt..
    Sıkılmadan okudum.. Hesaplamalarında bazı hatalar var ama konuyla alakalı kısmlarda değil onun için değinmeyeceğim.. (2.0 yakıt tüketimi özellikle)
    Ancak gözardı ettiğin önemli bi nokta var.. Türkiye'de yaşıyorsun ve orjinal temiz ve kaliteli mazot bulma şansın %10.. Kalitesiz mazotla da arabayın başına neler geliyor bunu sende biliyorsun, bende.. Senin arabada değişen parçaların hiç birisi bende değişmedi.. Büyük ihtimal değişmeyecekte.. Çünkü çoğu yok benim arabada. :)
    Senin o listeyi gördükten sonra bana hiç kimse dizel hele hele 2. el bir dizel aldıramaz..
    Bu işaretlediğim parçaların maliyetini hesaplayıp, yakıt tüketiminin üstüne eklemeyi düşünemiyorum bile..
    quote:


    Kopmle Turbo (vakum valfi arızalıydı aslında keyfe keder değişti.)
    Turbo boruları,
    Intercooler ve Boruları
    Motor havalandırma borusu
    EGR
    MAF 3kez

    Üst Kapak Contası Fabrikasyon sızdırmadan dolayı
    Ön aks rulmanları
    45000 bakımda ön diskler ve balatalar (diskler konusu ısıl değişkenlik konusundan değişti ama Şahsuvarın kazığı bana mal oldu)
    Arka bagay kapağı kiliti
    Arka silecek oring ve contaları
    1. enjektör ve boruları
    Yakıt depo şamandırası
    İçerde leke oluşmasından 2 ön far komple
    Abs ön sol sensör




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ozyurek

    Selam Bozkurt..
    Sıkılmadan okudum.. Hesaplamalarında bazı hatalar var ama konuyla alakalı kısmlarda değil onun için değinmeyeceğim.. (2.0 yakıt tüketimi özellikle)
    Ancak gözardı ettiğin önemli bi nokta var.. Türkiye'de yaşıyorsun ve orjinal temiz ve kaliteli mazot bulma şansın %10.. Kalitesiz mazotla da arabayın başına neler geliyor bunu sende biliyorsun, bende.. Senin arabada değişen parçaların hiç birisi bende değişmedi.. Büyük ihtimal değişmeyecekte.. Çünkü çoğu yok benim arabada. :)
    Senin o listeyi gördükten sonra bana hiç kimse dizel hele hele 2. el bir dizel aldıramaz..
    Bu işaretlediğim parçaların maliyetini hesaplayıp, yakıt tüketiminin üstüne eklemeyi düşünemiyorum bile..
    quote:


    Kopmle Turbo (vakum valfi arızalıydı aslında keyfe keder değişti.)
    Turbo boruları,
    Intercooler ve Boruları
    Motor havalandırma borusu
    EGR
    MAF 3kez

    Üst Kapak Contası Fabrikasyon sızdırmadan dolayı
    Ön aks rulmanları
    45000 bakımda ön diskler ve balatalar (diskler konusu ısıl değişkenlik konusundan değişti ama Şahsuvarın kazığı bana mal oldu)
    Arka bagay kapağı kiliti
    Arka silecek oring ve contaları
    1. enjektör ve boruları
    Yakıt depo şamandırası
    İçerde leke oluşmasından 2 ön far komple
    Abs ön sol sensör





    Selamlar Özyürek,

    Yakıt konusunda haklısın, ben son derece dikkat ediyorum hep Opetten alırım, şehir dışına çıktığımda yine opeti ve sirkülasyonun fazla olduğu yerlerdeki istasyonları tercih ederim. Birde opertin kendi malı olan istasyonları. Ayrıca nadiren de olsa gerktiğinde Bp nin kartaldaki kendi malı olan istasyondan alırım. Ama yinede EGR sorunları yaşadık .
    Opete gittim resmi yazı istiyor, servis veremem diyor. Zaten ikiside Koç grubu Bozacı, şıracı muhabbeti.

    Ama araba işi inan ki birazda şans işi ben buna çok inanıyorum.
    Bu değişen parçaların içinde yakıtla ilgili olan sadece EGR bunun dışındakilerin yakıt kalitesinle ilgisi yok.
    Turbodaki arızada yakıtla en ufak ilgisi olmayan arızaydı. Aracı stop ettikten 30sn sonra falan Wasgate bir zırlama sesiyle 6-7 sn hava tahliye sesi geliyor.Bunun performansa yada tüketime bir zararı yoktu.
    Enjektörde sızıntı varmış, oring ve pul değişimiyle yapacaklarını düşündüler bende hiç karışmadım ama 1600 bar basınç olan bir yerde oring ve pul değiştirmekle sonuca gitmek zordur.Mesela boruları sıkma torkundan (iz yapar ve bir daha aynı yeri sıkamazsınız kaçak olabilir) dolayı komple değiştirmek gerekir.

    Diğerleri her araçta olabilir.
    Bu yüzden bu değişimler seni korkutmasın, bakma ben biraz servis tabiriyle kıl müşteriyim, benim gibi araştıranda azdır.
    Bazen biraz sorunlu üretim bazı araçlarda bizi buluyor.Garantiden yaptırıyoruz işte olay bu aslında.

    Bu arada LPG ile ilgili forumu okudum, Ne kadar sorun yaşayan ve memnun olan var. İyi usta ve iyi montaj işi resmen bir şans. İyi denilen yerlerde bile araç markalarındaki farklı motor uygulamalarından dolayı sorunlar yaşayanlar olmuş.

    Bence, GDI gelecektir, diesel-benziliyi geçecektir (Son örneklerden biri audi A4 2.0 lt Common Rail Diesel 220 hp),
    fabrikasyon LPG ekonomide daha da iyidir.

    Herkese iyi sürüşler dileğiyle.




  • bugün servise gittim yağ eksiltme konusuyla ilgili:motor yağ kapağını kontrol ettiler buhar yok dediler,yağ çubuğunda seviye baya aşağıydı söylediklerine göre 2 litre yağ konulmuş 3 ay önce yağ değiştirmiştim 3 ayda 2 litre yağ yakmış o zaman ama yağ konulduktan sonra maksimum çizginin biraz üzerlerini bulmuş yağ seviyesi.Bilgisayardan arıza tesbiti için küçük bir bağlantı yaptılar.elektrik akımı az gösteriyormuş,akımı kesen sözde lpg bağlantısı olduğundan diğer arızaları gösteremiyormuş.Motor kapağını açtırmak konusunda kararsız kalmıştım yanımda arabadan anlayan bir abi vardı motor kapağı açılınca kapak açması bile 500tl yi bulur arıza varsa sana 4-5 bin liraya kadar çıkabilir sen en iyisi arabayı sat dedi bende biraz sözüne gittim.ama servisi hiç gözüm tutmadı elazığ çetinkayalar.şimdi yağı gene doldurdum.acaba gene eksiltecekmi.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: maxfocus
    Opete gittim resmi yazı istiyor, servis veremem diyor. Zaten ikiside Koç grubu Bozacı, şıracı muhabbeti.

    Selam Bozkurt..
    Bir arkadaşımda 2004 c-max var.. Bir aracın başına ne gelebilecekse arkadaşımın başına da hepsi geldi. :)
    O'da senin gibi servis, bosch servisi, otosan, adliye, avukat, opet gezdi durdu..
    O'da senin gibi geçen yıl, arabanın yarısı değişti artık satmam ben bunu diyordu ama baktım geçen gün yine üyesi olduğum diğer forumda enjektör resmi ekliyordu
    Yok abi yok.. Uçsada dizel yaramaz bana.. Gözünü seveyim lpg'nin.. En büyük riskim, (patlamazsa tabi ) subapların yanması olur.. Onada razıyım..




  • lpg bagajda bomba taşımakmı
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.