Şimdi Ara

yağ eksiltme

Bu Konudaki Kullanıcılar:
6 Misafir (1 Mobil) - 5 Masaüstü1 Mobil
5 sn
33
Cevap
0
Favori
13.121
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • focus 2000 amb. sedane aracı alalı 4 ay oldu 3 ay önce yağını kontrol edeyim dedim. yağ çubuğunda yağdan eser yoktu. zannedersem tam uygun yağ kullanılmamıştı,serviste uygun yağ ve yağ filitresini değiştirdim.3 ay oldu değiştireli 3000 km falan yaptım yağ seviyesi minumum çizginin az aşağılarında yağ damlatmıyor. aracım lpgli 4,5 litre yağ konuldu serviste.3 ay gibi sürede bu kadar yağ eksiltmesi sizce normalmi daha öncede yağ değiştirme kilometresi olduğu halde yağ eksiltmişti sizce neden yapıyordur.



  • Bu kadar yağ eksilmesi normal değil.. Kaçak varmı kontrol edin..
    Araç kaç bin km. de..
  • hiç yağ damlatmıyor. araç 121 bin kmde bu yağ nereye gidiyor anlayamıyorum.
  • yağ haznesinden yağ nerelere kaçabilir bu konuda bilgim yok.acaba bir yerlere(yakıta) karışıyormu.
  • Sekmanlardan silindirlere doluyordur, yani yakıyordur..
  • sekmanlardan silindirlere dolduğuna göre:Sekmanlarda bir bozukluk mu vardır ki silindire yağ akıtsın( bütün sekmanlar silindire yağ kaçırsa bütün arabaların yağ yakması gerekmez mi) veya sekmanlar dejenere olup yağı tutamayıp silindire akıtması düşünülebilir mi.ilginize teşekkür ediyorum.
  • Bütün arabalar değil.. Piston veya gömleklerinde hata olan arabalar yağ yakar..
    Çözüm ise tektefiyedir..
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    palio yağ eksiltme
    11 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ozyurek

    Bütün arabalar değil.. Piston veya gömleklerinde hata olan arabalar yağ yakar..
    Çözüm ise tektefiyedir..



    birde araç yağ yakıyorsa eksozdan siyah duman çıkarır. motor yatak sarmadan bir an önce servise götürün aracı.
  • Avans problemi olan araçta siyah duman atabilir. Ama beyaz atıyorsa ( Buharlı değil baya beyaz ve yağ kokulu) kesin motorda kompresyon kaybı vardır.

    4 bujinizi de söktürüp buji başlarında yağlanma varmı kontrol ettirin.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: racerant

    Avans problemi olan araçta siyah duman atabilir. Ama beyaz atıyorsa ( Buharlı değil baya beyaz ve yağ kokulu) kesin motorda kompresyon kaybı vardır.

    4 bujinizi de söktürüp buji başlarında yağlanma varmı kontrol ettirin.


    kompresyon kaybı problemini tam olarak anlatabilirmisiniz ,neden olur ve nasıl giderilir,teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yolcu44 -- 20 Ekim 2007; 12:45:51 >
  • siyah duman zengin karışım demek
    mavi duman , zengin tamirci demek :)
  • kı focus un 10000 km de ne kadar yag yakması normal
  • aracın kilometresini servisten kontrol ettirdinizmi? sonradan düşürülmüş olmasın?
  • benzer bir sorunum var.bu konuda sadece forlara has bir sorunmu bilmiyorum ama sübap lastiklerinden dolayı yağ yakmasından bahsediyorlar.bunun için sübap lastikleri,sübaplar değimeli deniyor.eğer sekmandan mı lastiklerden mi olduğunu anlamak istiyorsan üst kapağı açtırmalı imişsin ve sübapların diplerinde yağ var ise lastik yok ise geçmiş olsun sekman.bence sen bu aracı aldığın adama hesabını sor sekmandan ise.ama lastik ise normal diyor usta.100-150 arasında bu beklenir.biraz erken vea biraz geç olabilir diyor.ortalama maliyet ise 500-1000 ytl arasında değişir diyor.farklı bişey öğrenirsen bilgilenmek isterim.
  • sübapların lastiğinden ise lastiğin yerinde lastik yok yağ var öylemi ben öyle anladım.sübap lastiği değişse sorun gidermi yoksa sübaplar tümden değişmesi mi gerekir?sekman arızası başka bir arıza mı beraberinde bir arıza mı?yakında servise gideceğim ama bu konularda bilgisi olan varsa rica ediyorum bilgilendirsin bilinçli hareket edeyim.
  • sübap lastikleri eskimiş ise beraberinde genellikle sübabında değiştiğini söylediler.ama üst kapağı açtılar sübap lastikleri arızalı değil ise sekmandandır o zaman iş uzun ve pahalı sen bu arabayı sat dediler.2000 ford motoru ile çalışan kendi imal ettiği aracı kullanan bir abimiz lastik değiştir ilk önce.kesmez ise azaltır.hala yağ yakıyorsa tanımadığın birine bu arabayı sat dedi.
  • servise giden arabadan herşey beklenir orda mal allahın kul allahın ye bea ne servisi türkiyede servis yokki kandırmayın kendinizi sağlam arabaları bozarlar
  • Pek anlamam bu konulardan ama Umarım LPG den kaynaklanmıyordur.. Yanılıyorsam lütfen düzletin.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: selçuk küçükterzi

    focus 2000 amb. sedane aracı alalı 4 ay oldu 3 ay önce yağını kontrol edeyim dedim. yağ çubuğunda yağdan eser yoktu. zannedersem tam uygun yağ kullanılmamıştı,serviste uygun yağ ve yağ filitresini değiştirdim.3 ay oldu değiştireli 3000 km falan yaptım yağ seviyesi minumum çizginin az aşağılarında yağ damlatmıyor. aracım lpgli 4,5 litre yağ konuldu serviste.3 ay gibi sürede bu kadar yağ eksiltmesi sizce normalmi daha öncede yağ değiştirme kilometresi olduğu halde yağ eksiltmişti sizce neden yapıyordur.



    Selamlar,

    Öncelikle focusların kronik bir yağ eksiltme problemi yok, sizin aracınızın tek dez avantıjı LPG li kullanım olmuş olmasıdır.LPG ne kadar iyi bir sistemle uygulansada otomatik yağlayıcı sistemi olmadan uygulandığında motorda kullanım şeklinede bağlı olarak aşınmaya sebep oluyor.
    Mazot, benzin gibi yakıtlar sonuçta yağlayıcı özelliğe sahip ürünlerdir, ancak LPG nin böyle bir özelliği mevcut değidir, bu yüzden de lpg sistemlerine ekstra yağlayıcılar monte edilir.
    Ayrıca aracınızın orj. km sinde olup olmadığıda kontrol edilmeli bunu da fiziksel olarak, direksiyon simidi ve pedallardaki aşınmadan kısmen tahmin edebilisiniz.Araç lastiği, debriyağ , triger ve diğer aksamlarda fikir verebilir.

    Bende aynı motorun 1999 haziran çıkışlı ghia hb versiyonu vardı 130000 km kullandım ve kesinlikle yağ eksiltme problemi yaşamadım.
    Bu motor çok dayanıklıdır ve düzgün kullanılırsa en az 500000 km yapar.
    Ayrıca hararet durumunda 2 silindirini kapatarak bir süreliğine hava pompası görevi görür ve motoru soğutur.bu işlemi 2 li (1-3 2-4)değiştirme ile hararet çok artmadığı sürecede yapar. Kısaca kolay aşınan ve hararet yapabilcek bir motor değildir.

    Bunların dışında LPG kullanımında bu yakıt türüne özgün motor yağların kullanılması gerekiyor.Benzinli motor için kullandığınız yağları kullanmak aşınmayı azaltmak için yeterli olmayacaktır.
    Focusun 1.6 100 hp lik motoru normalde 5-30 yağ kullanıyor diye aklımda kalmış, burda önemli noktalardan biri yağın vizkozitesidir. Zira focuslarda subap ayarları hidrolik iticilidir, otomatik olarak kendi ayarlar, sizinkide bu üretim olmalı (bazı modellerde sonradan değişti) ve bu uygulamada motor yağı çok önemlidir.Yanlış yağ ve eksik yağlama problemlere sebebiyet verecektir.

    Arkadaşların dediği gibi, yağ yakıyorsa beyaz duman atması gerekir.(siyah değil.)
    Segman veya pistonlar, subap gaydları vb. yanma odası ile temastaki aksamlarda sorun olması kuvvetle ihtimal.bu kadar yağ eksilttiğine göre motor aksamları daha da fazla hasar görmeden, En güzeli siz aracı bir servise götürüp detaylı kontrol ettirin.

    Ayrıca LPG kullanımında, sabah ilk çalıştırmada normal benzinle çalıştırma ısındıktan sonra LPG ye geçiş, stop edilirken ise son 1 dk. benzinle çalıştırarak stop ettirmek, kullanım ömrü açısından çok faydalıdır.

    Ama Türkiyede özellikle LPG dönüşümü yapan firmaların hiç önemsemediği otomatik yağlama sistemi LPG li kullanımın olmazsa olmazlarındandır.

    Herkese iyi sürüşler dileğiyle.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi maxfocus -- 30 Ekim 2007; 9:22:49 >




  • Sekmanların kaçırıp kaçırmadığını öğrenmenin yolu

    1- Motoru çalıştırın
    2- sıcaklığı normal seviyeye getirin
    3- motor kapağını açın ( yağ konulan yer )
    4- elinizi kapağın üzerine koyun eğer elinize belirgin bir şekilde koyu duman ve basınç geliyor ise aracınız yağ yakıyordur. yok eğer aşırı bir basınç yok ve duman da renksiz beyaz gibi ise yakmıyordur
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.