Şimdi Ara

Yağ Eksiltme ile ilgili Ufak Bir Soru (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
129
Cevap
0
Favori
7.764
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia


    quote:

    Orijinalden alıntı: metalok

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia


    quote:

    Orijinalden alıntı: farks

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia


    quote:

    Orijinalden alıntı: farks

    2011 Model aracım. 01.05.2012 de 15 bin bakımına girdi.(16.000 km de) Rutin kontroller yapıldı. Bugün servise koltukla ilgili bir sorun için gittim 2 litre yağ eksildiğini söylediler. İlk bakım 16.000 de yapıldı şu an 24.000 de araç. 1 yılda 8.000 km de 2 litre yağın eksilmesi normal mi? Yağ yakma yok olsa dumandan anlarım, kaçakta yok?

    Serviste devirsiz kullandığınız için olur dediler ama bilemedim. Danışmakta fayda var. Araç 1.4 dizel. Sorun dedikleri gibi devirsiz sürmeklemi ki orta karar sürerim genelde, yoksa ilk bakımda yağ mı konulmadı? Aklıma başka da bir şey gelmedi.

    Araç hakkindaki bilgiler yetersiz ama eldeki verilerle yorum yapiyim.
    1- Araciniz muhtemelen 4litre yağ alir, 2litre eksik bindiyseniz kesinlikle az yada çok motora zarar vermissinizdir.
    2-Aracta yağ uyari sistemi ya yok ya da bozuk
    3- Gittiginiz serviste muhtemelen problem var. Mobildeyim gerekirse sonra paylasirim.

    Kaç litre yağ alıyor bilmiyorum Araç 206+ Yağ ışığında sorun olduğunu sanmıyorum. Aslında bakarsanız 2 litre yağ eksiltiğinide düşünmüyorum. Yarı yarıya yağ eksiltmesi 8.000 km de pek mümkün değil. Cevap için sağolun. Çokta üzerinde durmuyorum açıkçası 2-3 litre yağ ile motor zarar görmez o derece konuma gelse ışık ikaz ederdi büyük ihtimal. Neyse çıkar kokusu servisi söylemiyorum zan altında bırakmak olmasın.

    2-3 litre yağla motor nasil görmez hocam? Çubuk filan bosuna koymuslar o zaman. Yada yağ değisiminde 4er litre degil de ikişer litre koyalim her bakimda, maliyetler nerdeyse yariya iner.
    Tekrar ediyim 4litre yağ alan bir motorda iki litre yağ kalirsa kesinlikle kullanima bağli az veya cok zarari olur motora. Kullanim kitapçığına bakarsaniz orda da yazar.

    Yağ seviyesi yağ pompasının altına düşmediği sürece bir tehlike oluşturmaz.

    2 litre yağ konur maliyet düşer diye hesabı pek doğru değil. 2 litre yağ çok çabuk kirleneceği ve yapısal özelliğini daha hızlı kaybedeceği için 3-5 bin km sonra tekrar yağ değiştirmek durumunda kalacaksınız. Yağ miktarının fazla olmasının bir nedeni de yağın daha uzun ömürlü olmasıdır.

    Motorun çalışmasi esnasinda pompa yagi.motorun heryerine basar. 2litre yağ motorun altinda gerekli yaglamayi yapar ama motorun ustu yagsizliktan zarar gorur. Size kesinlikle katilmiyorum. Sizin dediginiz mantiga göre, ben 10bin de bir yag degistiririm ve her seferinde sapsari tertemiz cikar, o zaman ben 7,5 litre yerine 4 litre koysam da yeter? Ayrica yağ pompasi yarim litre bile olsa yetişir yag pompalar yani, yetismemesi diye birsey yok.
    Son olarak yağ seviye sensoru motordaki yag minimuma dusunce uyari verir.

    Hocam bakın 2 lt eksiltmesi yağlama açısından birşey ifade etmez. Motorda önemli olan yağ basıncıdır. Yağ basıncı düştüğünde hemen yağ müşürü yağ basıncının azaldığını anlar ve gösterge panelinde yağ lambasını yakar. Motorun üstünü yağlanmaması gibi birşey söz konusu değil. Yağ pompası yeterli basınçta yağ bastığı sürece motorun heryerine yağ ulaşır. Dediğim gibi önemli olan yağ basıncıdır. Sonuçta karterdeki yağ kendi kendine motorun üst kısmına çıkmıyor, yağ pompası ulaştırıyor. Çoğu araçta karterde kalan yağ seviyesini ölçen sensör, şamandıra v.s. yoktur.
    kısacası yağın yarı yarıya azalması, yağlama açısından motora doğrudan bir zararı yoktur.

    Fikrinize saygi duyarim ama asla katilmam hocam, istediginiz usta veya akademisyene sorabilirsiniz. Yag basinci da yag seviyesi de önemlidir. Eski araçlarda yag seviyesi manuel bakilir, yeniler de otomatiktir. mercedes bmwlerde bu 15-20sene oncesinde de vardir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia


    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia


    quote:

    Orijinalden alıntı: metalok

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia


    quote:

    Orijinalden alıntı: farks

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia


    quote:

    Orijinalden alıntı: farks

    2011 Model aracım. 01.05.2012 de 15 bin bakımına girdi.(16.000 km de) Rutin kontroller yapıldı. Bugün servise koltukla ilgili bir sorun için gittim 2 litre yağ eksildiğini söylediler. İlk bakım 16.000 de yapıldı şu an 24.000 de araç. 1 yılda 8.000 km de 2 litre yağın eksilmesi normal mi? Yağ yakma yok olsa dumandan anlarım, kaçakta yok?

    Serviste devirsiz kullandığınız için olur dediler ama bilemedim. Danışmakta fayda var. Araç 1.4 dizel. Sorun dedikleri gibi devirsiz sürmeklemi ki orta karar sürerim genelde, yoksa ilk bakımda yağ mı konulmadı? Aklıma başka da bir şey gelmedi.

    Araç hakkindaki bilgiler yetersiz ama eldeki verilerle yorum yapiyim.
    1- Araciniz muhtemelen 4litre yağ alir, 2litre eksik bindiyseniz kesinlikle az yada çok motora zarar vermissinizdir.
    2-Aracta yağ uyari sistemi ya yok ya da bozuk
    3- Gittiginiz serviste muhtemelen problem var. Mobildeyim gerekirse sonra paylasirim.

    Kaç litre yağ alıyor bilmiyorum Araç 206+ Yağ ışığında sorun olduğunu sanmıyorum. Aslında bakarsanız 2 litre yağ eksiltiğinide düşünmüyorum. Yarı yarıya yağ eksiltmesi 8.000 km de pek mümkün değil. Cevap için sağolun. Çokta üzerinde durmuyorum açıkçası 2-3 litre yağ ile motor zarar görmez o derece konuma gelse ışık ikaz ederdi büyük ihtimal. Neyse çıkar kokusu servisi söylemiyorum zan altında bırakmak olmasın.

    2-3 litre yağla motor nasil görmez hocam? Çubuk filan bosuna koymuslar o zaman. Yada yağ değisiminde 4er litre degil de ikişer litre koyalim her bakimda, maliyetler nerdeyse yariya iner.
    Tekrar ediyim 4litre yağ alan bir motorda iki litre yağ kalirsa kesinlikle kullanima bağli az veya cok zarari olur motora. Kullanim kitapçığına bakarsaniz orda da yazar.

    Yağ seviyesi yağ pompasının altına düşmediği sürece bir tehlike oluşturmaz.

    2 litre yağ konur maliyet düşer diye hesabı pek doğru değil. 2 litre yağ çok çabuk kirleneceği ve yapısal özelliğini daha hızlı kaybedeceği için 3-5 bin km sonra tekrar yağ değiştirmek durumunda kalacaksınız. Yağ miktarının fazla olmasının bir nedeni de yağın daha uzun ömürlü olmasıdır.

    Motorun çalışmasi esnasinda pompa yagi.motorun heryerine basar. 2litre yağ motorun altinda gerekli yaglamayi yapar ama motorun ustu yagsizliktan zarar gorur. Size kesinlikle katilmiyorum. Sizin dediginiz mantiga göre, ben 10bin de bir yag degistiririm ve her seferinde sapsari tertemiz cikar, o zaman ben 7,5 litre yerine 4 litre koysam da yeter? Ayrica yağ pompasi yarim litre bile olsa yetişir yag pompalar yani, yetismemesi diye birsey yok.
    Son olarak yağ seviye sensoru motordaki yag minimuma dusunce uyari verir.

    Hocam bakın 2 lt eksiltmesi yağlama açısından birşey ifade etmez. Motorda önemli olan yağ basıncıdır. Yağ basıncı düştüğünde hemen yağ müşürü yağ basıncının azaldığını anlar ve gösterge panelinde yağ lambasını yakar. Motorun üstünü yağlanmaması gibi birşey söz konusu değil. Yağ pompası yeterli basınçta yağ bastığı sürece motorun heryerine yağ ulaşır. Dediğim gibi önemli olan yağ basıncıdır. Sonuçta karterdeki yağ kendi kendine motorun üst kısmına çıkmıyor, yağ pompası ulaştırıyor. Çoğu araçta karterde kalan yağ seviyesini ölçen sensör, şamandıra v.s. yoktur.
    kısacası yağın yarı yarıya azalması, yağlama açısından motora doğrudan bir zararı yoktur.

    Fikrinize saygi duyarim ama asla katilmam hocam, istediginiz usta veya akademisyene sorabilirsiniz. Yag basinci da yag seviyesi de önemlidir. Eski araçlarda yag seviyesi manuel bakilir, yeniler de otomatiktir. mercedes bmwlerde bu 15-20sene oncesinde de vardir.

    Hyundai servisinde çalışıyorum arkadaşım.
    Yağ seviyesi önemsiz demedim zaten dikkat ederseniz. yazdıklarınızın yanlış olduğunu belirttim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Du Hast -- 22 Mart 2013; 22:22:41 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia


    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia


    quote:

    Orijinalden alıntı: metalok

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia


    quote:

    Orijinalden alıntı: farks

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia


    quote:

    Orijinalden alıntı: farks

    2011 Model aracım. 01.05.2012 de 15 bin bakımına girdi.(16.000 km de) Rutin kontroller yapıldı. Bugün servise koltukla ilgili bir sorun için gittim 2 litre yağ eksildiğini söylediler. İlk bakım 16.000 de yapıldı şu an 24.000 de araç. 1 yılda 8.000 km de 2 litre yağın eksilmesi normal mi? Yağ yakma yok olsa dumandan anlarım, kaçakta yok?

    Serviste devirsiz kullandığınız için olur dediler ama bilemedim. Danışmakta fayda var. Araç 1.4 dizel. Sorun dedikleri gibi devirsiz sürmeklemi ki orta karar sürerim genelde, yoksa ilk bakımda yağ mı konulmadı? Aklıma başka da bir şey gelmedi.

    Araç hakkindaki bilgiler yetersiz ama eldeki verilerle yorum yapiyim.
    1- Araciniz muhtemelen 4litre yağ alir, 2litre eksik bindiyseniz kesinlikle az yada çok motora zarar vermissinizdir.
    2-Aracta yağ uyari sistemi ya yok ya da bozuk
    3- Gittiginiz serviste muhtemelen problem var. Mobildeyim gerekirse sonra paylasirim.

    Kaç litre yağ alıyor bilmiyorum Araç 206+ Yağ ışığında sorun olduğunu sanmıyorum. Aslında bakarsanız 2 litre yağ eksiltiğinide düşünmüyorum. Yarı yarıya yağ eksiltmesi 8.000 km de pek mümkün değil. Cevap için sağolun. Çokta üzerinde durmuyorum açıkçası 2-3 litre yağ ile motor zarar görmez o derece konuma gelse ışık ikaz ederdi büyük ihtimal. Neyse çıkar kokusu servisi söylemiyorum zan altında bırakmak olmasın.

    2-3 litre yağla motor nasil görmez hocam? Çubuk filan bosuna koymuslar o zaman. Yada yağ değisiminde 4er litre degil de ikişer litre koyalim her bakimda, maliyetler nerdeyse yariya iner.
    Tekrar ediyim 4litre yağ alan bir motorda iki litre yağ kalirsa kesinlikle kullanima bağli az veya cok zarari olur motora. Kullanim kitapçığına bakarsaniz orda da yazar.

    Yağ seviyesi yağ pompasının altına düşmediği sürece bir tehlike oluşturmaz.

    2 litre yağ konur maliyet düşer diye hesabı pek doğru değil. 2 litre yağ çok çabuk kirleneceği ve yapısal özelliğini daha hızlı kaybedeceği için 3-5 bin km sonra tekrar yağ değiştirmek durumunda kalacaksınız. Yağ miktarının fazla olmasının bir nedeni de yağın daha uzun ömürlü olmasıdır.

    Motorun çalışmasi esnasinda pompa yagi.motorun heryerine basar. 2litre yağ motorun altinda gerekli yaglamayi yapar ama motorun ustu yagsizliktan zarar gorur. Size kesinlikle katilmiyorum. Sizin dediginiz mantiga göre, ben 10bin de bir yag degistiririm ve her seferinde sapsari tertemiz cikar, o zaman ben 7,5 litre yerine 4 litre koysam da yeter? Ayrica yağ pompasi yarim litre bile olsa yetişir yag pompalar yani, yetismemesi diye birsey yok.
    Son olarak yağ seviye sensoru motordaki yag minimuma dusunce uyari verir.

    Hocam bakın 2 lt eksiltmesi yağlama açısından birşey ifade etmez. Motorda önemli olan yağ basıncıdır. Yağ basıncı düştüğünde hemen yağ müşürü yağ basıncının azaldığını anlar ve gösterge panelinde yağ lambasını yakar. Motorun üstünü yağlanmaması gibi birşey söz konusu değil. Yağ pompası yeterli basınçta yağ bastığı sürece motorun heryerine yağ ulaşır. Dediğim gibi önemli olan yağ basıncıdır. Sonuçta karterdeki yağ kendi kendine motorun üst kısmına çıkmıyor, yağ pompası ulaştırıyor. Çoğu araçta karterde kalan yağ seviyesini ölçen sensör, şamandıra v.s. yoktur.
    kısacası yağın yarı yarıya azalması, yağlama açısından motora doğrudan bir zararı yoktur.

    Fikrinize saygi duyarim ama asla katilmam hocam, istediginiz usta veya akademisyene sorabilirsiniz. Yag basinci da yag seviyesi de önemlidir. Eski araçlarda yag seviyesi manuel bakilir, yeniler de otomatiktir. mercedes bmwlerde bu 15-20sene oncesinde de vardir.

    Hyundai servisinde çalışıyorum arkadaşım.
    Yağ seviyesi önemsiz demedim zaten dikkat ederseniz. yazdıklarınızın yanlış olduğunu belirttim.

    4litre de 2 litre noksanlik önemsiz mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia


    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia


    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia


    quote:

    Orijinalden alıntı: metalok

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia


    quote:

    Orijinalden alıntı: farks

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia


    quote:

    Orijinalden alıntı: farks

    2011 Model aracım. 01.05.2012 de 15 bin bakımına girdi.(16.000 km de) Rutin kontroller yapıldı. Bugün servise koltukla ilgili bir sorun için gittim 2 litre yağ eksildiğini söylediler. İlk bakım 16.000 de yapıldı şu an 24.000 de araç. 1 yılda 8.000 km de 2 litre yağın eksilmesi normal mi? Yağ yakma yok olsa dumandan anlarım, kaçakta yok?

    Serviste devirsiz kullandığınız için olur dediler ama bilemedim. Danışmakta fayda var. Araç 1.4 dizel. Sorun dedikleri gibi devirsiz sürmeklemi ki orta karar sürerim genelde, yoksa ilk bakımda yağ mı konulmadı? Aklıma başka da bir şey gelmedi.

    Araç hakkindaki bilgiler yetersiz ama eldeki verilerle yorum yapiyim.
    1- Araciniz muhtemelen 4litre yağ alir, 2litre eksik bindiyseniz kesinlikle az yada çok motora zarar vermissinizdir.
    2-Aracta yağ uyari sistemi ya yok ya da bozuk
    3- Gittiginiz serviste muhtemelen problem var. Mobildeyim gerekirse sonra paylasirim.

    Kaç litre yağ alıyor bilmiyorum Araç 206+ Yağ ışığında sorun olduğunu sanmıyorum. Aslında bakarsanız 2 litre yağ eksiltiğinide düşünmüyorum. Yarı yarıya yağ eksiltmesi 8.000 km de pek mümkün değil. Cevap için sağolun. Çokta üzerinde durmuyorum açıkçası 2-3 litre yağ ile motor zarar görmez o derece konuma gelse ışık ikaz ederdi büyük ihtimal. Neyse çıkar kokusu servisi söylemiyorum zan altında bırakmak olmasın.

    2-3 litre yağla motor nasil görmez hocam? Çubuk filan bosuna koymuslar o zaman. Yada yağ değisiminde 4er litre degil de ikişer litre koyalim her bakimda, maliyetler nerdeyse yariya iner.
    Tekrar ediyim 4litre yağ alan bir motorda iki litre yağ kalirsa kesinlikle kullanima bağli az veya cok zarari olur motora. Kullanim kitapçığına bakarsaniz orda da yazar.

    Yağ seviyesi yağ pompasının altına düşmediği sürece bir tehlike oluşturmaz.

    2 litre yağ konur maliyet düşer diye hesabı pek doğru değil. 2 litre yağ çok çabuk kirleneceği ve yapısal özelliğini daha hızlı kaybedeceği için 3-5 bin km sonra tekrar yağ değiştirmek durumunda kalacaksınız. Yağ miktarının fazla olmasının bir nedeni de yağın daha uzun ömürlü olmasıdır.

    Motorun çalışmasi esnasinda pompa yagi.motorun heryerine basar. 2litre yağ motorun altinda gerekli yaglamayi yapar ama motorun ustu yagsizliktan zarar gorur. Size kesinlikle katilmiyorum. Sizin dediginiz mantiga göre, ben 10bin de bir yag degistiririm ve her seferinde sapsari tertemiz cikar, o zaman ben 7,5 litre yerine 4 litre koysam da yeter? Ayrica yağ pompasi yarim litre bile olsa yetişir yag pompalar yani, yetismemesi diye birsey yok.
    Son olarak yağ seviye sensoru motordaki yag minimuma dusunce uyari verir.

    Hocam bakın 2 lt eksiltmesi yağlama açısından birşey ifade etmez. Motorda önemli olan yağ basıncıdır. Yağ basıncı düştüğünde hemen yağ müşürü yağ basıncının azaldığını anlar ve gösterge panelinde yağ lambasını yakar. Motorun üstünü yağlanmaması gibi birşey söz konusu değil. Yağ pompası yeterli basınçta yağ bastığı sürece motorun heryerine yağ ulaşır. Dediğim gibi önemli olan yağ basıncıdır. Sonuçta karterdeki yağ kendi kendine motorun üst kısmına çıkmıyor, yağ pompası ulaştırıyor. Çoğu araçta karterde kalan yağ seviyesini ölçen sensör, şamandıra v.s. yoktur.
    kısacası yağın yarı yarıya azalması, yağlama açısından motora doğrudan bir zararı yoktur.

    Fikrinize saygi duyarim ama asla katilmam hocam, istediginiz usta veya akademisyene sorabilirsiniz. Yag basinci da yag seviyesi de önemlidir. Eski araçlarda yag seviyesi manuel bakilir, yeniler de otomatiktir. mercedes bmwlerde bu 15-20sene oncesinde de vardir.

    Hyundai servisinde çalışıyorum arkadaşım.
    Yağ seviyesi önemsiz demedim zaten dikkat ederseniz. yazdıklarınızın yanlış olduğunu belirttim.

    4litre de 2 litre noksanlik önemsiz mi?

    Yağ basıncını kritik seviyede düşürmüyorsa önemsizdir. Ancak böyle binmemek gerekir, bu şekilde kullanılmaması konuda hemfikiriz.
    Conta kaçağı nedeniyle gece 1.5 lt yağ ile 80 km yol yapmak zorunda kaldım. ne yağ lambası yandı nede yataklarda birşey oldu. Sökülüp bakıldı hepsine.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Du Hast -- 22 Mart 2013; 22:27:31 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia


    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia


    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia


    quote:

    Orijinalden alıntı: metalok

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia


    quote:

    Orijinalden alıntı: farks

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia


    quote:

    Orijinalden alıntı: farks

    2011 Model aracım. 01.05.2012 de 15 bin bakımına girdi.(16.000 km de) Rutin kontroller yapıldı. Bugün servise koltukla ilgili bir sorun için gittim 2 litre yağ eksildiğini söylediler. İlk bakım 16.000 de yapıldı şu an 24.000 de araç. 1 yılda 8.000 km de 2 litre yağın eksilmesi normal mi? Yağ yakma yok olsa dumandan anlarım, kaçakta yok?

    Serviste devirsiz kullandığınız için olur dediler ama bilemedim. Danışmakta fayda var. Araç 1.4 dizel. Sorun dedikleri gibi devirsiz sürmeklemi ki orta karar sürerim genelde, yoksa ilk bakımda yağ mı konulmadı? Aklıma başka da bir şey gelmedi.

    Araç hakkindaki bilgiler yetersiz ama eldeki verilerle yorum yapiyim.
    1- Araciniz muhtemelen 4litre yağ alir, 2litre eksik bindiyseniz kesinlikle az yada çok motora zarar vermissinizdir.
    2-Aracta yağ uyari sistemi ya yok ya da bozuk
    3- Gittiginiz serviste muhtemelen problem var. Mobildeyim gerekirse sonra paylasirim.

    Kaç litre yağ alıyor bilmiyorum Araç 206+ Yağ ışığında sorun olduğunu sanmıyorum. Aslında bakarsanız 2 litre yağ eksiltiğinide düşünmüyorum. Yarı yarıya yağ eksiltmesi 8.000 km de pek mümkün değil. Cevap için sağolun. Çokta üzerinde durmuyorum açıkçası 2-3 litre yağ ile motor zarar görmez o derece konuma gelse ışık ikaz ederdi büyük ihtimal. Neyse çıkar kokusu servisi söylemiyorum zan altında bırakmak olmasın.

    2-3 litre yağla motor nasil görmez hocam? Çubuk filan bosuna koymuslar o zaman. Yada yağ değisiminde 4er litre degil de ikişer litre koyalim her bakimda, maliyetler nerdeyse yariya iner.
    Tekrar ediyim 4litre yağ alan bir motorda iki litre yağ kalirsa kesinlikle kullanima bağli az veya cok zarari olur motora. Kullanim kitapçığına bakarsaniz orda da yazar.

    Yağ seviyesi yağ pompasının altına düşmediği sürece bir tehlike oluşturmaz.

    2 litre yağ konur maliyet düşer diye hesabı pek doğru değil. 2 litre yağ çok çabuk kirleneceği ve yapısal özelliğini daha hızlı kaybedeceği için 3-5 bin km sonra tekrar yağ değiştirmek durumunda kalacaksınız. Yağ miktarının fazla olmasının bir nedeni de yağın daha uzun ömürlü olmasıdır.

    Motorun çalışmasi esnasinda pompa yagi.motorun heryerine basar. 2litre yağ motorun altinda gerekli yaglamayi yapar ama motorun ustu yagsizliktan zarar gorur. Size kesinlikle katilmiyorum. Sizin dediginiz mantiga göre, ben 10bin de bir yag degistiririm ve her seferinde sapsari tertemiz cikar, o zaman ben 7,5 litre yerine 4 litre koysam da yeter? Ayrica yağ pompasi yarim litre bile olsa yetişir yag pompalar yani, yetismemesi diye birsey yok.
    Son olarak yağ seviye sensoru motordaki yag minimuma dusunce uyari verir.

    Hocam bakın 2 lt eksiltmesi yağlama açısından birşey ifade etmez. Motorda önemli olan yağ basıncıdır. Yağ basıncı düştüğünde hemen yağ müşürü yağ basıncının azaldığını anlar ve gösterge panelinde yağ lambasını yakar. Motorun üstünü yağlanmaması gibi birşey söz konusu değil. Yağ pompası yeterli basınçta yağ bastığı sürece motorun heryerine yağ ulaşır. Dediğim gibi önemli olan yağ basıncıdır. Sonuçta karterdeki yağ kendi kendine motorun üst kısmına çıkmıyor, yağ pompası ulaştırıyor. Çoğu araçta karterde kalan yağ seviyesini ölçen sensör, şamandıra v.s. yoktur.
    kısacası yağın yarı yarıya azalması, yağlama açısından motora doğrudan bir zararı yoktur.

    Fikrinize saygi duyarim ama asla katilmam hocam, istediginiz usta veya akademisyene sorabilirsiniz. Yag basinci da yag seviyesi de önemlidir. Eski araçlarda yag seviyesi manuel bakilir, yeniler de otomatiktir. mercedes bmwlerde bu 15-20sene oncesinde de vardir.

    Hyundai servisinde çalışıyorum arkadaşım.
    Yağ seviyesi önemsiz demedim zaten dikkat ederseniz. yazdıklarınızın yanlış olduğunu belirttim.

    4litre de 2 litre noksanlik önemsiz mi?

    Yağ basıncını kritik seviyede düşürmüyorsa önemsizdir. Ancak böyle binmemek gerekir, bu şekilde kullanılmaması konuda hemfikiriz.
    Conta kaçağı nedeniyle gece 1.5 lt yağ ile 80 km yol yapmak zorunda kaldım. ne yağ lambası yandı nede yataklarda birşey oldu. Sökülüp bakıldı hepsine.

    Kastettiğim bu işte, arabaya binmemeyi, o şekilde kullanılmamasını gerektiren bir durum benim için çok çok önemlidir. :) Also ist es sehr wichtig für mich...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia


    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia


    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia


    quote:

    Orijinalden alıntı: metalok

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia


    quote:

    Orijinalden alıntı: farks

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia


    quote:

    Orijinalden alıntı: farks

    2011 Model aracım. 01.05.2012 de 15 bin bakımına girdi.(16.000 km de) Rutin kontroller yapıldı. Bugün servise koltukla ilgili bir sorun için gittim 2 litre yağ eksildiğini söylediler. İlk bakım 16.000 de yapıldı şu an 24.000 de araç. 1 yılda 8.000 km de 2 litre yağın eksilmesi normal mi? Yağ yakma yok olsa dumandan anlarım, kaçakta yok?

    Serviste devirsiz kullandığınız için olur dediler ama bilemedim. Danışmakta fayda var. Araç 1.4 dizel. Sorun dedikleri gibi devirsiz sürmeklemi ki orta karar sürerim genelde, yoksa ilk bakımda yağ mı konulmadı? Aklıma başka da bir şey gelmedi.

    Araç hakkindaki bilgiler yetersiz ama eldeki verilerle yorum yapiyim.
    1- Araciniz muhtemelen 4litre yağ alir, 2litre eksik bindiyseniz kesinlikle az yada çok motora zarar vermissinizdir.
    2-Aracta yağ uyari sistemi ya yok ya da bozuk
    3- Gittiginiz serviste muhtemelen problem var. Mobildeyim gerekirse sonra paylasirim.

    Kaç litre yağ alıyor bilmiyorum Araç 206+ Yağ ışığında sorun olduğunu sanmıyorum. Aslında bakarsanız 2 litre yağ eksiltiğinide düşünmüyorum. Yarı yarıya yağ eksiltmesi 8.000 km de pek mümkün değil. Cevap için sağolun. Çokta üzerinde durmuyorum açıkçası 2-3 litre yağ ile motor zarar görmez o derece konuma gelse ışık ikaz ederdi büyük ihtimal. Neyse çıkar kokusu servisi söylemiyorum zan altında bırakmak olmasın.

    2-3 litre yağla motor nasil görmez hocam? Çubuk filan bosuna koymuslar o zaman. Yada yağ değisiminde 4er litre degil de ikişer litre koyalim her bakimda, maliyetler nerdeyse yariya iner.
    Tekrar ediyim 4litre yağ alan bir motorda iki litre yağ kalirsa kesinlikle kullanima bağli az veya cok zarari olur motora. Kullanim kitapçığına bakarsaniz orda da yazar.

    Yağ seviyesi yağ pompasının altına düşmediği sürece bir tehlike oluşturmaz.

    2 litre yağ konur maliyet düşer diye hesabı pek doğru değil. 2 litre yağ çok çabuk kirleneceği ve yapısal özelliğini daha hızlı kaybedeceği için 3-5 bin km sonra tekrar yağ değiştirmek durumunda kalacaksınız. Yağ miktarının fazla olmasının bir nedeni de yağın daha uzun ömürlü olmasıdır.

    Motorun çalışmasi esnasinda pompa yagi.motorun heryerine basar. 2litre yağ motorun altinda gerekli yaglamayi yapar ama motorun ustu yagsizliktan zarar gorur. Size kesinlikle katilmiyorum. Sizin dediginiz mantiga göre, ben 10bin de bir yag degistiririm ve her seferinde sapsari tertemiz cikar, o zaman ben 7,5 litre yerine 4 litre koysam da yeter? Ayrica yağ pompasi yarim litre bile olsa yetişir yag pompalar yani, yetismemesi diye birsey yok.
    Son olarak yağ seviye sensoru motordaki yag minimuma dusunce uyari verir.

    Hocam bakın 2 lt eksiltmesi yağlama açısından birşey ifade etmez. Motorda önemli olan yağ basıncıdır. Yağ basıncı düştüğünde hemen yağ müşürü yağ basıncının azaldığını anlar ve gösterge panelinde yağ lambasını yakar. Motorun üstünü yağlanmaması gibi birşey söz konusu değil. Yağ pompası yeterli basınçta yağ bastığı sürece motorun heryerine yağ ulaşır. Dediğim gibi önemli olan yağ basıncıdır. Sonuçta karterdeki yağ kendi kendine motorun üst kısmına çıkmıyor, yağ pompası ulaştırıyor. Çoğu araçta karterde kalan yağ seviyesini ölçen sensör, şamandıra v.s. yoktur.
    kısacası yağın yarı yarıya azalması, yağlama açısından motora doğrudan bir zararı yoktur.

    Fikrinize saygi duyarim ama asla katilmam hocam, istediginiz usta veya akademisyene sorabilirsiniz. Yag basinci da yag seviyesi de önemlidir. Eski araçlarda yag seviyesi manuel bakilir, yeniler de otomatiktir. mercedes bmwlerde bu 15-20sene oncesinde de vardir.

    Hyundai servisinde çalışıyorum arkadaşım.
    Yağ seviyesi önemsiz demedim zaten dikkat ederseniz. yazdıklarınızın yanlış olduğunu belirttim.

    4litre de 2 litre noksanlik önemsiz mi?

    Yağ basıncını kritik seviyede düşürmüyorsa önemsizdir. Ancak böyle binmemek gerekir, bu şekilde kullanılmaması konuda hemfikiriz.
    Conta kaçağı nedeniyle gece 1.5 lt yağ ile 80 km yol yapmak zorunda kaldım. ne yağ lambası yandı nede yataklarda birşey oldu. Sökülüp bakıldı hepsine.

    Kastettiğim bu işte, arabaya binmemeyi, o şekilde kullanılmamasını gerektiren bir durum benim için çok çok önemlidir. :) Also ist es sehr wichtig für mich...


    Fatih arkadasim @du hast arkadsimiz dogru soyluyor.. bende serviste calisiyorum 4 litre yag alan bir motorda 2 litre yag eksilmesi motora zarar vermez.. burda onemli olan yag basincidir.. yag seviyesinin dusuk olmasinin tek zarari toplam yag miktarinda azalma oldugu icin karterde biriken ve sogumasi gereken yag azalacak ve bir miktar isisi artacaktir.. ama gunumuz araclarda yag sogutucu sistemler oldugu icin bu etkiside hemen hemen yok olur.. ama araclara uyari sistemleri konulmustur ki suruculerin araclarina bakmasi icin.. afedersiniz serviste oldugum icin biliyorum motorun yaginin nerden konuldugunu veya nerden kontrol edeceklerini bilmiyolar.. sadece araca bin kontagi cevir bas gaza o kadar.. yahu aracina benzin almayi unutanlari bile gordum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: isomania


    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia


    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia


    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia


    quote:

    Orijinalden alıntı: metalok

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia


    quote:

    Orijinalden alıntı: farks

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia


    quote:

    Orijinalden alıntı: farks

    2011 Model aracım. 01.05.2012 de 15 bin bakımına girdi.(16.000 km de) Rutin kontroller yapıldı. Bugün servise koltukla ilgili bir sorun için gittim 2 litre yağ eksildiğini söylediler. İlk bakım 16.000 de yapıldı şu an 24.000 de araç. 1 yılda 8.000 km de 2 litre yağın eksilmesi normal mi? Yağ yakma yok olsa dumandan anlarım, kaçakta yok?

    Serviste devirsiz kullandığınız için olur dediler ama bilemedim. Danışmakta fayda var. Araç 1.4 dizel. Sorun dedikleri gibi devirsiz sürmeklemi ki orta karar sürerim genelde, yoksa ilk bakımda yağ mı konulmadı? Aklıma başka da bir şey gelmedi.

    Araç hakkindaki bilgiler yetersiz ama eldeki verilerle yorum yapiyim.
    1- Araciniz muhtemelen 4litre yağ alir, 2litre eksik bindiyseniz kesinlikle az yada çok motora zarar vermissinizdir.
    2-Aracta yağ uyari sistemi ya yok ya da bozuk
    3- Gittiginiz serviste muhtemelen problem var. Mobildeyim gerekirse sonra paylasirim.

    Kaç litre yağ alıyor bilmiyorum Araç 206+ Yağ ışığında sorun olduğunu sanmıyorum. Aslında bakarsanız 2 litre yağ eksiltiğinide düşünmüyorum. Yarı yarıya yağ eksiltmesi 8.000 km de pek mümkün değil. Cevap için sağolun. Çokta üzerinde durmuyorum açıkçası 2-3 litre yağ ile motor zarar görmez o derece konuma gelse ışık ikaz ederdi büyük ihtimal. Neyse çıkar kokusu servisi söylemiyorum zan altında bırakmak olmasın.

    2-3 litre yağla motor nasil görmez hocam? Çubuk filan bosuna koymuslar o zaman. Yada yağ değisiminde 4er litre degil de ikişer litre koyalim her bakimda, maliyetler nerdeyse yariya iner.
    Tekrar ediyim 4litre yağ alan bir motorda iki litre yağ kalirsa kesinlikle kullanima bağli az veya cok zarari olur motora. Kullanim kitapçığına bakarsaniz orda da yazar.

    Yağ seviyesi yağ pompasının altına düşmediği sürece bir tehlike oluşturmaz.

    2 litre yağ konur maliyet düşer diye hesabı pek doğru değil. 2 litre yağ çok çabuk kirleneceği ve yapısal özelliğini daha hızlı kaybedeceği için 3-5 bin km sonra tekrar yağ değiştirmek durumunda kalacaksınız. Yağ miktarının fazla olmasının bir nedeni de yağın daha uzun ömürlü olmasıdır.

    Motorun çalışmasi esnasinda pompa yagi.motorun heryerine basar. 2litre yağ motorun altinda gerekli yaglamayi yapar ama motorun ustu yagsizliktan zarar gorur. Size kesinlikle katilmiyorum. Sizin dediginiz mantiga göre, ben 10bin de bir yag degistiririm ve her seferinde sapsari tertemiz cikar, o zaman ben 7,5 litre yerine 4 litre koysam da yeter? Ayrica yağ pompasi yarim litre bile olsa yetişir yag pompalar yani, yetismemesi diye birsey yok.
    Son olarak yağ seviye sensoru motordaki yag minimuma dusunce uyari verir.

    Hocam bakın 2 lt eksiltmesi yağlama açısından birşey ifade etmez. Motorda önemli olan yağ basıncıdır. Yağ basıncı düştüğünde hemen yağ müşürü yağ basıncının azaldığını anlar ve gösterge panelinde yağ lambasını yakar. Motorun üstünü yağlanmaması gibi birşey söz konusu değil. Yağ pompası yeterli basınçta yağ bastığı sürece motorun heryerine yağ ulaşır. Dediğim gibi önemli olan yağ basıncıdır. Sonuçta karterdeki yağ kendi kendine motorun üst kısmına çıkmıyor, yağ pompası ulaştırıyor. Çoğu araçta karterde kalan yağ seviyesini ölçen sensör, şamandıra v.s. yoktur.
    kısacası yağın yarı yarıya azalması, yağlama açısından motora doğrudan bir zararı yoktur.

    Fikrinize saygi duyarim ama asla katilmam hocam, istediginiz usta veya akademisyene sorabilirsiniz. Yag basinci da yag seviyesi de önemlidir. Eski araçlarda yag seviyesi manuel bakilir, yeniler de otomatiktir. mercedes bmwlerde bu 15-20sene oncesinde de vardir.

    Hyundai servisinde çalışıyorum arkadaşım.
    Yağ seviyesi önemsiz demedim zaten dikkat ederseniz. yazdıklarınızın yanlış olduğunu belirttim.

    4litre de 2 litre noksanlik önemsiz mi?

    Yağ basıncını kritik seviyede düşürmüyorsa önemsizdir. Ancak böyle binmemek gerekir, bu şekilde kullanılmaması konuda hemfikiriz.
    Conta kaçağı nedeniyle gece 1.5 lt yağ ile 80 km yol yapmak zorunda kaldım. ne yağ lambası yandı nede yataklarda birşey oldu. Sökülüp bakıldı hepsine.

    Kastettiğim bu işte, arabaya binmemeyi, o şekilde kullanılmamasını gerektiren bir durum benim için çok çok önemlidir. :) Also ist es sehr wichtig für mich...


    Fatih arkadasim @du hast arkadsimiz dogru soyluyor.. bende serviste calisiyorum 4 litre yag alan bir motorda 2 litre yag eksilmesi motora zarar vermez.. burda onemli olan yag basincidir.. yag seviyesinin dusuk olmasinin tek zarari toplam yag miktarinda azalma oldugu icin karterde biriken ve sogumasi gereken yag azalacak ve bir miktar isisi artacaktir.. ama gunumuz araclarda yag sogutucu sistemler oldugu icin bu etkiside hemen hemen yok olur.. ama araclara uyari sistemleri konulmustur ki suruculerin araclarina bakmasi icin.. afedersiniz serviste oldugum icin biliyorum motorun yaginin nerden konuldugunu veya nerden kontrol edeceklerini bilmiyolar.. sadece araca bin kontagi cevir bas gaza o kadar.. yahu aracina benzin almayi unutanlari bile gordum

    Malesef kesinlikle katılamıyorum hocam. Yağ çubuğunda alt ve üst çizgiler vardır, her iki çizgi de aşılırsa zararlıdır. Üst çizgi aşılırsa fazla yağ contaları patlatır, yağ kaçaklarına sebep olur, alt cizginin altına düşmeye başlarsa da motorun üstünden başlayarak motor zarar görmeye başlar.




  • Bmw'nin kitapçığından alıntı:
    *************
    The oil volume between the two marks
    on the dipstick corresponds to approx.
    1.1 US quarts (1 liter). Do not fill beyond
    the upper mark on the dipstick. Excess
    oil will damage the engine.

    To add oil
    Wait until the level has dropped to just
    above the lower mark before adding oil.
    However, do not wait until the oil level
    drops below the lower mark.
    ****************
    Kısaca TÜrkçesi: Yağ çubuğundaki alt ve üst çizgi arası yaklaşık 1 litreye tekabül eder.. Üst çizginin üzerinde yağ koymayınız. Aşarsa motora zarar verir.

    Yağ eklemek için ağ seviyesinin alt çizginin hemen üzerine gelmesini bekleyin. Her halükarda yağ seviyesinin alt çizginin altına düşmesini beklemeyin...

    Herşey görüldüğü gibi gayet açık net. Yağ seviyesinin yağ basıncıyla alakası yok, seviye düşükse her halükarda kullanıma bağlı olarak cidd sekilde motora zarar verebilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fatih_540ia -- 23 Mart 2013; 0:08:08 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia
    Motorun çalışmasi esnasinda pompa yagi.motorun heryerine basar. 2litre yağ motorun altinda gerekli yaglamayi yapar ama motorun ustu yagsizliktan zarar gorur. Size kesinlikle katilmiyorum. Sizin dediginiz mantiga göre, ben 10bin de bir yag degistiririm ve her seferinde sapsari tertemiz cikar, o zaman ben 7,5 litre yerine 4 litre koysam da yeter? Ayrica yağ pompasi yarim litre bile olsa yetişir yag pompalar yani, yetismemesi diye birsey yok.
    Son olarak yağ seviye sensoru motordaki yag minimuma dusunce uyari verir.

    Arkadaşın aracı yağ lambası yakmadığına göre yağ basıncı normal olarak çalışmış. Yağ basıncı kritik seviyeye düşmediğine göre de motorun üstü dahil yeterli ölçüde yağlanmış durumdadır.

    DOlayısıyla; herhangi bir zarar verme durumu mevcut değil.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Utku

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia
    Motorun çalışmasi esnasinda pompa yagi.motorun heryerine basar. 2litre yağ motorun altinda gerekli yaglamayi yapar ama motorun ustu yagsizliktan zarar gorur. Size kesinlikle katilmiyorum. Sizin dediginiz mantiga göre, ben 10bin de bir yag degistiririm ve her seferinde sapsari tertemiz cikar, o zaman ben 7,5 litre yerine 4 litre koysam da yeter? Ayrica yağ pompasi yarim litre bile olsa yetişir yag pompalar yani, yetismemesi diye birsey yok.
    Son olarak yağ seviye sensoru motordaki yag minimuma dusunce uyari verir.

    Arkadaşın aracı yağ lambası yakmadığına göre yağ basıncı normal olarak çalışmış. Yağ basıncı kritik seviyeye düşmediğine göre de motorun üstü dahil yeterli ölçüde yağlanmış durumdadır.

    DOlayısıyla; herhangi bir zarar verme durumu mevcut değil.

    Ben anlatamiyorum o yüzden artık yazmayım boşverin.
    Ama şunu da söylemeden geçmeyim.
    Yağ basıncı ayrıdır yağ seviyesi ayrıdır, yağ basıncı lambası yanmasa bile yağ seviyesi belli bir ölçüye kadar düşebilir. Öyle olsaydi bu firmalar salak, gerizekalı mal değiller, yağ lambası yanınca yağ ilave edin yoksa yağ filan ilave etmeyin derlerdi. Yağ çubuğuna da gerek yok, çünkü ben kolay kolay yağ basınç lambası bozulanı görmedim.

    Bmw filan 15 yildir yağ basınç ve yağ seviye sensörlerini farklı farklı koyuyor, ve kitapçıklarında servislerinde de bas bas bagiriyor seviyeye dikkat edin diye. Demek ki salak onlar.

    Ayrica azıcık pratik tecrübeniz olsa görürdünüz, yağı azalan araba yağ lambasını yakmasa bile belli bir süre sonra sübaplar ses yapmaya başlar, şıkır şıkır ses gelir.

    Neyse hayırlı geceler.




  • "Motoroa zarar vermiştir" dediniz, yanlış. Motora zarar falan vermemiştir.

    Size de anlatılmak istenen bu ama konuyu farklı noktalara çekip durmuşsunuz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia

    quote:

    Orijinalden alıntı: Utku

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia
    Motorun çalışmasi esnasinda pompa yagi.motorun heryerine basar. 2litre yağ motorun altinda gerekli yaglamayi yapar ama motorun ustu yagsizliktan zarar gorur. Size kesinlikle katilmiyorum. Sizin dediginiz mantiga göre, ben 10bin de bir yag degistiririm ve her seferinde sapsari tertemiz cikar, o zaman ben 7,5 litre yerine 4 litre koysam da yeter? Ayrica yağ pompasi yarim litre bile olsa yetişir yag pompalar yani, yetismemesi diye birsey yok.
    Son olarak yağ seviye sensoru motordaki yag minimuma dusunce uyari verir.

    Arkadaşın aracı yağ lambası yakmadığına göre yağ basıncı normal olarak çalışmış. Yağ basıncı kritik seviyeye düşmediğine göre de motorun üstü dahil yeterli ölçüde yağlanmış durumdadır.

    DOlayısıyla; herhangi bir zarar verme durumu mevcut değil.

    Ben anlatamiyorum o yüzden artık yazmayım boşverin.
    Ama şunu da söylemeden geçmeyim.
    Yağ basıncı ayrıdır yağ seviyesi ayrıdır, yağ basıncı lambası yanmasa bile yağ seviyesi belli bir ölçüye kadar düşebilir. Öyle olsaydi bu firmalar salak, gerizekalı mal değiller, yağ lambası yanınca yağ ilave edin yoksa yağ filan ilave etmeyin derlerdi. Yağ çubuğuna da gerek yok, çünkü ben kolay kolay yağ basınç lambası bozulanı görmedim.

    Bmw filan 15 yildir yağ basınç ve yağ seviye sensörlerini farklı farklı koyuyor, ve kitapçıklarında servislerinde de bas bas bagiriyor seviyeye dikkat edin diye. Demek ki salak onlar.

    Ayrica azıcık pratik tecrübeniz olsa görürdünüz, yağı azalan araba yağ lambasını yakmasa bile belli bir süre sonra sübaplar ses yapmaya başlar, şıkır şıkır ses gelir.

    Neyse hayırlı geceler.

    Yağ pompası yeterli yağ basıncını sağladığı sürece motorun her tarafı yağlanır. Yağ seviyesinin düşmesinin yağ basıncına etkisi olmaz. Sizin bahsettiğiniz durumun olabilmesi için motorda çok az miktarda yağ kalması gerekir, bu durumdada yağ basıncı zaten düşecektir. Kısacası önemli olan etken yağ basıncıdır. Saygılar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: farks

    2011 Model aracım. 01.05.2012 de 15 bin bakımına girdi.(16.000 km de) Rutin kontroller yapıldı. Bugün servise koltukla ilgili bir sorun için gittim 2 litre yağ eksildiğini söylediler. İlk bakım 16.000 de yapıldı şu an 24.000 de araç. 1 yılda 8.000 km de 2 litre yağın eksilmesi normal mi? Yağ yakma yok olsa dumandan anlarım, kaçakta yok?

    Serviste devirsiz kullandığınız için olur dediler ama bilemedim. Danışmakta fayda var. Araç 1.4 dizel. Sorun dedikleri gibi devirsiz sürmeklemi ki orta karar sürerim genelde, yoksa ilk bakımda yağ mı konulmadı? Aklıma başka da bir şey gelmedi.

    Bu miktarda yağ eksiltmeniz normal değil. Öncelikle sübap lastikleri, karter contası, yağ müşürü, varsa yağ soğutucusu vs. tüm yağ eksilmesi olabilecek noktalara baktırın. Birde önceki yağ değişimi gene serviste yapıldığından karter tapasının değişimi gerekirdi eğer yağ kaçağı karter tapasındansa akan yağ karter koruma sacına değilde yere akacağından farkedemezsiniz, buradan olma ihtimali çok yüksek çünkü aracınız çok yeni. Saygılar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kerosen -- 23 Mart 2013; 14:46:31 >




  • Hem yağ seviyesi hem de yağ basıncı önemlidir. Fakat kritik olan, yağ basıncıdır. Yağ seviyesi düştüğünde, eğer yağ basıncı normal ise, motorun herhangi bir kısmının yağlanmaması ya da yeterince yağlanmaması gibi bir durum olamaz. 7000 devirlere ulaşabilen bir motorda, yağlama gerektiren parçaların birkaç saniye yağsız kalması dahi, arıza sebebidir.

    Yağ uyarı lambaları da yağ basıncının düştüğünü gösterir, yağ seviyesinin düştüğünü değil.
  • Servise gittim usta basi ile gorustum. Araci sisteme giris yaptiracagim garantisi bitmeden. 1000 km de bir servise gidip yagini olcturecegim ayni islemi 3 kez yapip yag seviyelerini kontrol edecez. 3000 km sonra belli olacak durum. Araca giris yaptirirken forma gerekli aciklamayi yazdiracagim 3x1000 km teste tabi oldugunu vs.

    Gun icinde baska bir servis ilede gorusecegim. Memleketimde ki servis sorun oldugunu soyledi.

    Koltuk mevzusu baska. Oynayan koltugu ses yapiyor diye bakmislar ses yapmayan koltugu gacir gucur hale getirmisler oynamaya artmis hic bakilmamis normal dedi fircaladim gerekirse sokturturum butun koltuklari diyince tamam dediler :) hayir bide dalga gecer fibi sifir arabada da boyle diyo sakacilar ya :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    Hem yağ seviyesi hem de yağ basıncı önemlidir. Fakat kritik olan, yağ basıncıdır. Yağ seviyesi düştüğünde, eğer yağ basıncı normal ise, motorun herhangi bir kısmının yağlanmaması ya da yeterince yağlanmaması gibi bir durum olamaz. 7000 devirlere ulaşabilen bir motorda, yağlama gerektiren parçaların birkaç saniye yağsız kalması dahi, arıza sebebidir.

    Yağ uyarı lambaları da yağ basıncının düştüğünü gösterir, yağ seviyesinin düştüğünü değil.

    O zaman yağ seviyesinin önemi ne hocam? Onu bi açıklarmısınız?

    Yağ uyarı lambaları da yağ basıncının düştüğünü gösterir demişsiniz? yani arabalarda yağ seviyesinin düştüğünü gösteren yağ uyarı lambalarının olmadığını mı iddia ediyorsunuz?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia

    quote:

    Orijinalden alıntı: Utku

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia
    Motorun çalışmasi esnasinda pompa yagi.motorun heryerine basar. 2litre yağ motorun altinda gerekli yaglamayi yapar ama motorun ustu yagsizliktan zarar gorur. Size kesinlikle katilmiyorum. Sizin dediginiz mantiga göre, ben 10bin de bir yag degistiririm ve her seferinde sapsari tertemiz cikar, o zaman ben 7,5 litre yerine 4 litre koysam da yeter? Ayrica yağ pompasi yarim litre bile olsa yetişir yag pompalar yani, yetismemesi diye birsey yok.
    Son olarak yağ seviye sensoru motordaki yag minimuma dusunce uyari verir.

    Arkadaşın aracı yağ lambası yakmadığına göre yağ basıncı normal olarak çalışmış. Yağ basıncı kritik seviyeye düşmediğine göre de motorun üstü dahil yeterli ölçüde yağlanmış durumdadır.

    DOlayısıyla; herhangi bir zarar verme durumu mevcut değil.

    Ben anlatamiyorum o yüzden artık yazmayım boşverin.
    Ama şunu da söylemeden geçmeyim.
    Yağ basıncı ayrıdır yağ seviyesi ayrıdır, yağ basıncı lambası yanmasa bile yağ seviyesi belli bir ölçüye kadar düşebilir. Öyle olsaydi bu firmalar salak, gerizekalı mal değiller, yağ lambası yanınca yağ ilave edin yoksa yağ filan ilave etmeyin derlerdi. Yağ çubuğuna da gerek yok, çünkü ben kolay kolay yağ basınç lambası bozulanı görmedim.

    Bmw filan 15 yildir yağ basınç ve yağ seviye sensörlerini farklı farklı koyuyor, ve kitapçıklarında servislerinde de bas bas bagiriyor seviyeye dikkat edin diye. Demek ki salak onlar.

    Ayrica azıcık pratik tecrübeniz olsa görürdünüz, yağı azalan araba yağ lambasını yakmasa bile belli bir süre sonra sübaplar ses yapmaya başlar, şıkır şıkır ses gelir.

    Neyse hayırlı geceler.

    Yağ pompası yeterli yağ basıncını sağladığı sürece motorun her tarafı yağlanır. Yağ seviyesinin düşmesinin yağ basıncına etkisi olmaz. Sizin bahsettiğiniz durumun olabilmesi için motorda çok az miktarda yağ kalması gerekir, bu durumdada yağ basıncı zaten düşecektir. Kısacası önemli olan etken yağ basıncıdır. Saygılar.

    Tamam o zaman hocam, bundan sonra arkadaş da 3.7litre yağ hacmi olan motora 1.7 litre yağ koysun o şekilde devam etsin. Yağ lambası yanmadığı sürece yağlanma tam olur, gerek yok iki litre fazla yağ koymaya, boşuna hem para hem hamallık.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Utku

    "Motoroa zarar vermiştir" dediniz, yanlış. Motora zarar falan vermemiştir.

    Size de anlatılmak istenen bu ama konuyu farklı noktalara çekip durmuşsunuz.

    Tamam hocam anladım, yani 3.7 litre yağ hacmi olan motora 1.7 litre yağ konulunca lamba yanmadığı sürece en ufak bir zarar gelmez. Asla katiyen... Teşekkürler bilgi için.

    Konu başka yere dağılmadı demi? Yani motora zararı yokmuş, yoksa niye taşıyalim 2 litre fazladan.
  • Bu da UZMAN TV'dek konuyla ilgili söyleşi. Motor yağ basıncının değil, yağ seviyesinin düşük olmasının ne kadar zararlı olduğundan bahsediyor. İnanın hayatımda bu konuda bile bu kadar yanlış şeyler duyacağıma kesinlikle söyleseler inanmazdım. Neymiş, 3.7 litre yağ kapasitesi olan arabada 1.7 litre yağ kalmış ve bu motora zarar vermezmiş. Pes yani gerçekten pes...

    http://www.uzmantv.com/motor-yaginin-eksik-olmasi-motora-ne-gibi-zararlar-verir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia

    quote:

    Orijinalden alıntı: Utku

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia
    Motorun çalışmasi esnasinda pompa yagi.motorun heryerine basar. 2litre yağ motorun altinda gerekli yaglamayi yapar ama motorun ustu yagsizliktan zarar gorur. Size kesinlikle katilmiyorum. Sizin dediginiz mantiga göre, ben 10bin de bir yag degistiririm ve her seferinde sapsari tertemiz cikar, o zaman ben 7,5 litre yerine 4 litre koysam da yeter? Ayrica yağ pompasi yarim litre bile olsa yetişir yag pompalar yani, yetismemesi diye birsey yok.
    Son olarak yağ seviye sensoru motordaki yag minimuma dusunce uyari verir.

    Arkadaşın aracı yağ lambası yakmadığına göre yağ basıncı normal olarak çalışmış. Yağ basıncı kritik seviyeye düşmediğine göre de motorun üstü dahil yeterli ölçüde yağlanmış durumdadır.

    DOlayısıyla; herhangi bir zarar verme durumu mevcut değil.

    Ben anlatamiyorum o yüzden artık yazmayım boşverin.
    Ama şunu da söylemeden geçmeyim.
    Yağ basıncı ayrıdır yağ seviyesi ayrıdır, yağ basıncı lambası yanmasa bile yağ seviyesi belli bir ölçüye kadar düşebilir. Öyle olsaydi bu firmalar salak, gerizekalı mal değiller, yağ lambası yanınca yağ ilave edin yoksa yağ filan ilave etmeyin derlerdi. Yağ çubuğuna da gerek yok, çünkü ben kolay kolay yağ basınç lambası bozulanı görmedim.

    Bmw filan 15 yildir yağ basınç ve yağ seviye sensörlerini farklı farklı koyuyor, ve kitapçıklarında servislerinde de bas bas bagiriyor seviyeye dikkat edin diye. Demek ki salak onlar.

    Ayrica azıcık pratik tecrübeniz olsa görürdünüz, yağı azalan araba yağ lambasını yakmasa bile belli bir süre sonra sübaplar ses yapmaya başlar, şıkır şıkır ses gelir.

    Neyse hayırlı geceler.

    Yağ pompası yeterli yağ basıncını sağladığı sürece motorun her tarafı yağlanır. Yağ seviyesinin düşmesinin yağ basıncına etkisi olmaz. Sizin bahsettiğiniz durumun olabilmesi için motorda çok az miktarda yağ kalması gerekir, bu durumdada yağ basıncı zaten düşecektir. Kısacası önemli olan etken yağ basıncıdır. Saygılar.

    Tamam o zaman hocam, bundan sonra arkadaş da 3.7litre yağ hacmi olan motora 1.7 litre yağ koysun o şekilde devam etsin. Yağ lambası yanmadığı sürece yağlanma tam olur, gerek yok iki litre fazla yağ koymaya, boşuna hem para hem hamallık.

    Firmanın belirttiği minimum seviyede yağ varsa yağlama anlık olarak tam olarak gerçekleşir. Ancak yağ erken kirlenir bu nedenle sık periyotta değişim gerekir, bu iş burada anlatıldığı kadar basit değil tabi yağ analiz cihazları ile ayrıntılı inceleme yapılır. Bu nedenle firmanın belirttiği ölçüde yağ bulundurmak ve belirtilen periyotlarda değişim yapmak gerekir.

    Ancak sizin mesajlarınızda belirttiğiniz yağ seviyesinin düşük olması sebebiyle yağın motorun üst kısmına çıkmaması olarak belirttiğiniz olay teknik olarak kesinlikle yanlıştır. Saygılar.




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.