Şimdi Ara

Yağ Eksiltme ile ilgili Ufak Bir Soru (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
129
Cevap
0
Favori
7.802
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ben yağ seviyesi düşük olunca motorun üstüne yağ çıkmaz demedim, yağ seviyesi düşerse ilk önce motorun üst kısmına zarar vermeye başlar, ilk belirtilerinden birisi sübapların ses yapmasıdır dedim.

    Ayrıca 3.7 litre yağ hacmi olan motor 1.7 litre yağla çalışırsa, yağ basıncı normal bile olsa, hararet yükselmese bile yağ sıcaklığı çok yükselir ve motor parçalarına ciddi hasar verir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fatih_540ia -- 23 Mart 2013; 17:02:50 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia

    Ben yağ seviyesi düşük olunca motorun üstüne yağ çıkmaz demedim, yağ seviyesi düşerse ilk önce motorun üst kısmına zarar vermeye başlar, ilk belirtilerinden birisi sübapların ses yapmasıdır dedim.

    Ayrıca 3.7 litre yağ hacmi olan motor 1.7 litre yağla çalışırsa, yağ basıncı normal bile olsa, hararet yükselmese bile yağ sıcaklığı çok yükselir ve motor parçalarına ciddi hasar verir.

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia
    Motorun çalışmasi esnasinda pompa yagi.motorun heryerine basar. 2litre yağ motorun altinda gerekli yaglamayi yapar ama motorun ustu yagsizliktan zarar gorur.

    Yukarıdaki yazı size ait.

    Videodan seyrettikleriniz burada yazmışsınız sadece ancak adamın söylediklerini yanlış anlamışsınız. Orada bahsettiği düşük yağ seviyesi minimum seviyenin altı yağ seviyesidir. Yağlanma sebebiyle olan arızaların hepsi düşük yağ basıncından kaynaklanır, yağ seviyesinden değil.

    Minimum seviyede yağ varsa sürtünmeye bağlı olarak ısınma sorunu gözlemlenmez. Sadece maksimum seviyeye oranla motor daha az sürede ısınır ki bu ciddi bir fark değildir. Bu kısmıda yanlış yorumlamışsınız. Saygılar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia

    Ben yağ seviyesi düşük olunca motorun üstüne yağ çıkmaz demedim, yağ seviyesi düşerse ilk önce motorun üst kısmına zarar vermeye başlar, ilk belirtilerinden birisi sübapların ses yapmasıdır dedim.

    Ayrıca 3.7 litre yağ hacmi olan motor 1.7 litre yağla çalışırsa, yağ basıncı normal bile olsa, hararet yükselmese bile yağ sıcaklığı çok yükselir ve motor parçalarına ciddi hasar verir.

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia
    Motorun çalışmasi esnasinda pompa yagi.motorun heryerine basar. 2litre yağ motorun altinda gerekli yaglamayi yapar ama motorun ustu yagsizliktan zarar gorur.

    Yukarıdaki yazı size ait.

    Videodan seyrettikleriniz burada yazmışsınız sadece ancak adamın söylediklerini yanlış anlamışsınız. Orada bahsettiği düşük yağ seviyesi minimum seviyenin altı yağ seviyesidir. Yağlanma sebebiyle olan arızaların hepsi düşük yağ basıncından kaynaklanır, yağ seviyesinden değil.

    Minimum seviyede yağ varsa sürtünmeye bağlı olarak ısınma sorunu gözlemlenmez. Sadece maksimum seviyeye oranla motor daha az sürede ısınır ki bu ciddi bir fark değildir. Bu kısmıda yanlış yorumlamışsınız. Saygılar.

    Tamam bu şekilde olmayacak heralde ben soruyum siz cevaplayın.

    Soru: 3.7 ltre yağ hacmi olan motorun 1.7 litre yağla sürülmesi (yağ basınç lambası yanmıyor) motora zarar verir mi? Evet veya hayır lütfen..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia





    Videodan seyrettikleriniz burada yazmışsınız sadece ancak adamın söylediklerini yanlış anlamışsınız. Orada bahsettiği düşük yağ seviyesi minimum seviyenin altı yağ seviyesidir. Yağlanma sebebiyle olan arızaların hepsi düşük yağ basıncından kaynaklanır, yağ seviyesinden değil.

    Minimum seviyede yağ varsa sürtünmeye bağlı olarak ısınma sorunu gözlemlenmez. Sadece maksimum seviyeye oranla motor daha az sürede ısınır ki bu ciddi bir fark değildir. Bu kısmıda yanlış yorumlamışsınız. Saygılar.

    Hocam, yağ çubuğundaki üst ve alt çizgileri, minimum ve maksimum çizgileri biliyoruz. Tabiki yağ eksikliğinden kastımız minimumum altıdır. Yukarıdaki kitapçıktan alıntıma da bakabilirsin. Yanlış anladığım birşey yok.

    Yalnız şu cümlenizi anlamadım. "ORADA BAHSETTİĞİ DÜŞÜK YAĞ SEVİYESİ MİNİMUM SEVİYENİN ALTI YAĞ SEVİYESİDİR. YAĞLANMA SEBEBİYE OLAN ARIZALARIN HEPSİ DÜŞÜK YAĞ BASINCINDAN KAYNAKLANIR, YAĞ SEVİYESİNDEN DEĞİL". Hocam adam yağ basıncından hiç bahsetmiyor basınç nerden çıktı. Viodeyu yanlış anlamışsınız tekrar izleyin bence. Adam basınçtan hiç bahsetmiyr, basınç kelimesi hiç geçmiyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia

    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    Hem yağ seviyesi hem de yağ basıncı önemlidir. Fakat kritik olan, yağ basıncıdır. Yağ seviyesi düştüğünde, eğer yağ basıncı normal ise, motorun herhangi bir kısmının yağlanmaması ya da yeterince yağlanmaması gibi bir durum olamaz. 7000 devirlere ulaşabilen bir motorda, yağlama gerektiren parçaların birkaç saniye yağsız kalması dahi, arıza sebebidir.

    Yağ uyarı lambaları da yağ basıncının düştüğünü gösterir, yağ seviyesinin düştüğünü değil.

    O zaman yağ seviyesinin önemi ne hocam? Onu bi açıklarmısınız?

    Yağ uyarı lambaları da yağ basıncının düştüğünü gösterir demişsiniz? yani arabalarda yağ seviyesinin düştüğünü gösteren yağ uyarı lambalarının olmadığını mı iddia ediyorsunuz?

    Yazdıklarımı tekrar okuyun, ne demek istediğimi anlarsınız umarım. Yağ seviyesinin de, yağ basıncının da önemli olduğunu ve örnekteki gibi 2 litrelik azalmaların, eğer yağ basıncı eşik değerin üzerinde ise motora zararı olmayacağını söylüyorum. Yağ basıncı, yağ seviyesinden daha önemlidir.

    Yağ seviyesi ile yağ basıncı birbiri ile alakalıdır. Yağ seviyesi çok düştüğünde zaten otomatik olarak yağ basıncı da düşecektir. Motor asıl zararı bu noktadan sonra görecektir.

    Anlamamakta ısrar etmeyin lütfen.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia

    quote:

    Orijinalden alıntı: Utku

    "Motoroa zarar vermiştir" dediniz, yanlış. Motora zarar falan vermemiştir.

    Size de anlatılmak istenen bu ama konuyu farklı noktalara çekip durmuşsunuz.

    Tamam hocam anladım, yani 3.7 litre yağ hacmi olan motora 1.7 litre yağ konulunca lamba yanmadığı sürece en ufak bir zarar gelmez. Asla katiyen... Teşekkürler bilgi için.

    Konu başka yere dağılmadı demi? Yani motora zararı yokmuş, yoksa niye taşıyalim 2 litre fazladan.

    Neden işi yokuşa sürüyorsunuz anlamıyorum ki. 1 litre yağ varken bile gerekli yağ basıncı sağlanıyorsa, motorun her tarafı yağlanır ve herhangi bir zarar görmez.

    Motor yağının az olması, yağın kullanım ömrünün daha çabuk dolmasına sebep olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia





    Videodan seyrettikleriniz burada yazmışsınız sadece ancak adamın söylediklerini yanlış anlamışsınız. Orada bahsettiği düşük yağ seviyesi minimum seviyenin altı yağ seviyesidir. Yağlanma sebebiyle olan arızaların hepsi düşük yağ basıncından kaynaklanır, yağ seviyesinden değil.

    Minimum seviyede yağ varsa sürtünmeye bağlı olarak ısınma sorunu gözlemlenmez. Sadece maksimum seviyeye oranla motor daha az sürede ısınır ki bu ciddi bir fark değildir. Bu kısmıda yanlış yorumlamışsınız. Saygılar.

    Hocam, yağ çubuğundaki üst ve alt çizgileri, minimum ve maksimum çizgileri biliyoruz. Tabiki yağ eksikliğinden kastımız minimumum altıdır. Yukarıdaki kitapçıktan alıntıma da bakabilirsin. Yanlış anladığım birşey yok.

    Yalnız şu cümlenizi anlamadım. "ORADA BAHSETTİĞİ DÜŞÜK YAĞ SEVİYESİ MİNİMUM SEVİYENİN ALTI YAĞ SEVİYESİDİR. YAĞLANMA SEBEBİYE OLAN ARIZALARIN HEPSİ DÜŞÜK YAĞ BASINCINDAN KAYNAKLANIR, YAĞ SEVİYESİNDEN DEĞİL". Hocam adam yağ basıncından hiç bahsetmiyor basınç nerden çıktı. Viodeyu yanlış anlamışsınız tekrar izleyin bence. Adam basınçtan hiç bahsetmiyr, basınç kelimesi hiç geçmiyor.

    Yağ basıncından bahsediyor demedim. Yağlama sistemindeki arızalar düşük yağ basıncından kaynaklanır dedim. Adam zaten yağ basıncı ile ilgili arızalardan hiç bahsetmiyor onu ben yazdım. Zaten min çizgisinden aşağıya fazla düşerse yağ basıncıda düşer, ancak min sınırında yağ varsa motorda yağlama tam olarak gerçekleşir. Doğru olan bu, sizle bu noktada anlaşamadık.

    Videoda dikkat çekmek istediği nokta çubuktaki min çizgisinden aşağıya düşmemesi. Zaten bu seviyenin üzerinde ise yağ seviyesi normaldir demektir. Sorun benim videoyu yanlış anlamamdan değilde sizin kendi düşüncenizi desteklemesi yönündeki yorumlarınızdan kaynaklanıyor.

    Saygılar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia

    Ben yağ seviyesi düşük olunca motorun üstüne yağ çıkmaz demedim, yağ seviyesi düşerse ilk önce motorun üst kısmına zarar vermeye başlar, ilk belirtilerinden birisi sübapların ses yapmasıdır dedim.

    Ayrıca 3.7 litre yağ hacmi olan motor 1.7 litre yağla çalışırsa, yağ basıncı normal bile olsa, hararet yükselmese bile yağ sıcaklığı çok yükselir ve motor parçalarına ciddi hasar verir.

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia
    Motorun çalışmasi esnasinda pompa yagi.motorun heryerine basar. 2litre yağ motorun altinda gerekli yaglamayi yapar ama motorun ustu yagsizliktan zarar gorur.

    Yukarıdaki yazı size ait.

    Videodan seyrettikleriniz burada yazmışsınız sadece ancak adamın söylediklerini yanlış anlamışsınız. Orada bahsettiği düşük yağ seviyesi minimum seviyenin altı yağ seviyesidir. Yağlanma sebebiyle olan arızaların hepsi düşük yağ basıncından kaynaklanır, yağ seviyesinden değil.

    Minimum seviyede yağ varsa sürtünmeye bağlı olarak ısınma sorunu gözlemlenmez. Sadece maksimum seviyeye oranla motor daha az sürede ısınır ki bu ciddi bir fark değildir. Bu kısmıda yanlış yorumlamışsınız. Saygılar.

    Tamam bu şekilde olmayacak heralde ben soruyum siz cevaplayın.

    Soru: 3.7 ltre yağ hacmi olan motorun 1.7 litre yağla sürülmesi (yağ basınç lambası yanmıyor) motora zarar verir mi? Evet veya hayır lütfen..



    Eğer min seviye 1.7 Litre ise, olması gereken kalınlıkta yağ kullanılmışsa, yağ basınç ikazı yanmıyorsa bu şekilde kullanılabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia

    quote:

    Orijinalden alıntı: isomania


    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia


    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia


    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia


    quote:

    Orijinalden alıntı: metalok

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia


    quote:

    Orijinalden alıntı: farks

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia


    quote:

    Orijinalden alıntı: farks

    2011 Model aracım. 01.05.2012 de 15 bin bakımına girdi.(16.000 km de) Rutin kontroller yapıldı. Bugün servise koltukla ilgili bir sorun için gittim 2 litre yağ eksildiğini söylediler. İlk bakım 16.000 de yapıldı şu an 24.000 de araç. 1 yılda 8.000 km de 2 litre yağın eksilmesi normal mi? Yağ yakma yok olsa dumandan anlarım, kaçakta yok?

    Serviste devirsiz kullandığınız için olur dediler ama bilemedim. Danışmakta fayda var. Araç 1.4 dizel. Sorun dedikleri gibi devirsiz sürmeklemi ki orta karar sürerim genelde, yoksa ilk bakımda yağ mı konulmadı? Aklıma başka da bir şey gelmedi.

    Araç hakkindaki bilgiler yetersiz ama eldeki verilerle yorum yapiyim.
    1- Araciniz muhtemelen 4litre yağ alir, 2litre eksik bindiyseniz kesinlikle az yada çok motora zarar vermissinizdir.
    2-Aracta yağ uyari sistemi ya yok ya da bozuk
    3- Gittiginiz serviste muhtemelen problem var. Mobildeyim gerekirse sonra paylasirim.

    Kaç litre yağ alıyor bilmiyorum Araç 206+ Yağ ışığında sorun olduğunu sanmıyorum. Aslında bakarsanız 2 litre yağ eksiltiğinide düşünmüyorum. Yarı yarıya yağ eksiltmesi 8.000 km de pek mümkün değil. Cevap için sağolun. Çokta üzerinde durmuyorum açıkçası 2-3 litre yağ ile motor zarar görmez o derece konuma gelse ışık ikaz ederdi büyük ihtimal. Neyse çıkar kokusu servisi söylemiyorum zan altında bırakmak olmasın.

    2-3 litre yağla motor nasil görmez hocam? Çubuk filan bosuna koymuslar o zaman. Yada yağ değisiminde 4er litre degil de ikişer litre koyalim her bakimda, maliyetler nerdeyse yariya iner.
    Tekrar ediyim 4litre yağ alan bir motorda iki litre yağ kalirsa kesinlikle kullanima bağli az veya cok zarari olur motora. Kullanim kitapçığına bakarsaniz orda da yazar.

    Yağ seviyesi yağ pompasının altına düşmediği sürece bir tehlike oluşturmaz.

    2 litre yağ konur maliyet düşer diye hesabı pek doğru değil. 2 litre yağ çok çabuk kirleneceği ve yapısal özelliğini daha hızlı kaybedeceği için 3-5 bin km sonra tekrar yağ değiştirmek durumunda kalacaksınız. Yağ miktarının fazla olmasının bir nedeni de yağın daha uzun ömürlü olmasıdır.

    Motorun çalışmasi esnasinda pompa yagi.motorun heryerine basar. 2litre yağ motorun altinda gerekli yaglamayi yapar ama motorun ustu yagsizliktan zarar gorur. Size kesinlikle katilmiyorum. Sizin dediginiz mantiga göre, ben 10bin de bir yag degistiririm ve her seferinde sapsari tertemiz cikar, o zaman ben 7,5 litre yerine 4 litre koysam da yeter? Ayrica yağ pompasi yarim litre bile olsa yetişir yag pompalar yani, yetismemesi diye birsey yok.
    Son olarak yağ seviye sensoru motordaki yag minimuma dusunce uyari verir.

    Hocam bakın 2 lt eksiltmesi yağlama açısından birşey ifade etmez. Motorda önemli olan yağ basıncıdır. Yağ basıncı düştüğünde hemen yağ müşürü yağ basıncının azaldığını anlar ve gösterge panelinde yağ lambasını yakar. Motorun üstünü yağlanmaması gibi birşey söz konusu değil. Yağ pompası yeterli basınçta yağ bastığı sürece motorun heryerine yağ ulaşır. Dediğim gibi önemli olan yağ basıncıdır. Sonuçta karterdeki yağ kendi kendine motorun üst kısmına çıkmıyor, yağ pompası ulaştırıyor. Çoğu araçta karterde kalan yağ seviyesini ölçen sensör, şamandıra v.s. yoktur.
    kısacası yağın yarı yarıya azalması, yağlama açısından motora doğrudan bir zararı yoktur.

    Fikrinize saygi duyarim ama asla katilmam hocam, istediginiz usta veya akademisyene sorabilirsiniz. Yag basinci da yag seviyesi de önemlidir. Eski araçlarda yag seviyesi manuel bakilir, yeniler de otomatiktir. mercedes bmwlerde bu 15-20sene oncesinde de vardir.

    Hyundai servisinde çalışıyorum arkadaşım.
    Yağ seviyesi önemsiz demedim zaten dikkat ederseniz. yazdıklarınızın yanlış olduğunu belirttim.

    4litre de 2 litre noksanlik önemsiz mi?

    Yağ basıncını kritik seviyede düşürmüyorsa önemsizdir. Ancak böyle binmemek gerekir, bu şekilde kullanılmaması konuda hemfikiriz.
    Conta kaçağı nedeniyle gece 1.5 lt yağ ile 80 km yol yapmak zorunda kaldım. ne yağ lambası yandı nede yataklarda birşey oldu. Sökülüp bakıldı hepsine.

    Kastettiğim bu işte, arabaya binmemeyi, o şekilde kullanılmamasını gerektiren bir durum benim için çok çok önemlidir. :) Also ist es sehr wichtig für mich...


    Fatih arkadasim @du hast arkadsimiz dogru soyluyor.. bende serviste calisiyorum 4 litre yag alan bir motorda 2 litre yag eksilmesi motora zarar vermez.. burda onemli olan yag basincidir.. yag seviyesinin dusuk olmasinin tek zarari toplam yag miktarinda azalma oldugu icin karterde biriken ve sogumasi gereken yag azalacak ve bir miktar isisi artacaktir.. ama gunumuz araclarda yag sogutucu sistemler oldugu icin bu etkiside hemen hemen yok olur.. ama araclara uyari sistemleri konulmustur ki suruculerin araclarina bakmasi icin.. afedersiniz serviste oldugum icin biliyorum motorun yaginin nerden konuldugunu veya nerden kontrol edeceklerini bilmiyolar.. sadece araca bin kontagi cevir bas gaza o kadar.. yahu aracina benzin almayi unutanlari bile gordum

    Malesef kesinlikle katılamıyorum hocam. Yağ çubuğunda alt ve üst çizgiler vardır, her iki çizgi de aşılırsa zararlıdır. Üst çizgi aşılırsa fazla yağ contaları patlatır, yağ kaçaklarına sebep olur, alt cizginin altına düşmeye başlarsa da motorun üstünden başlayarak motor zarar görmeye başlar.

    Şimdi arkadaşım bu kadar insan motor zarar görmez diyor hala motorun üstü altı diyorsun

    Bizim sana kastımız yok sadece burada başka insanların yanlış bilgi ile yanıltılmaması için uğraşıyoruz.. Sana şöyle diyim sen diyorsun ki 3.7 litre yağ alan aracı 1.7 litre yağ ile kullanalım nasıl olsa yağ basıncı düşmüyor neden fazla para verelim.. Bizim dediklerimizi çarpıtıyorsun.. Biz kimseye olsun yağ azalsın bişi olmaz bin demiyoruz.. Şu bilgileride vereyim sana anladığım kadarıyla eksikleriniz var

    Şimdi bir motor üreticisi motoru üretirken yağ miktarını ürettiği motorun yapısına göre ve bakım aralığına göre hesap eder belirler..
    Fabrikanın verdiği tamir kataloglarına baktığınız zaman 2 türlü yağ kapasitesi vardır..
    1- tam dolum yağ miktarı
    2- bakım yağ miktarı

    Bakımlarda 2 numaralı yağ miktarı kullanılır senin verdiğin örnekte 3.7 litre ama 1 numaralı miktar aracın tam yağ kapasitesini belirtir bu da 3,7 litre değil 4.5 ile 5 litre arasında bir yağa tekabul eder.. Motorun yağ basıncı bu miktara göre ve motorun yağlamayı sağlayabileceği minumum yağ miktarıda tam dolum yağ miktarına göre hesaplanır..

    Peki neden yağ çubuğuna üst sınır alt sınır koymuşlar? çünkü motor yağı o alt seviyenin altına indiği zaman yağ daha çabuk kirlenir bu kir yağ filtresinin daha çabuk tıkanmasına neden olur yağ filtreside tıkanınca by-pass valfinden yağı süzmeden kanallara verir ve bu aşamadan sonra motor inceden zarar görmeye başlar.. Neden daha çabuk kirlenir? çünkü yağ yatakları yağlayıp kartere süzüldüğü zaman bir miktar orada bekleyip içindeki tortuların karterin dibine çökmesi gerekir.. az yağ olduğundan bu olamayacağı için yağ süzülür süzülmez tekrar yağ pompası ile kanallara basılacaktır..

    kısaca biz sana haksızsın demiyoruz ama sende bilgilerini güncelle.. Burda kullanıcıların özellikle aracı turbo-diesel araç ise yağ seviyelerini 1000 km de bir kontrol edip eksik varsa tamamlamaları gerek.. Motor üreticisi adam zaten kendini sağlama alıyor fazladan yağ miktarı ile ve yağ filtrelerindeki by-pass valfleri ile yağ basıncının düşmesini önleyerek motora zarar gelmesini önlüyorlar.. o yüzden de kitapçıklara yazarlar devamlı yağ seviyesini kontrol edin yoksa bizden sorumluluk gider derler..

    Şuna da değineyim senin dediğin motor üstten başlayarak zarar görür ifadesi eski motorlar için geçerli.. Teknoloji gelişti artık çeşit çeşit güçlü yağ pompaları üretildi basınçları arttı çünkü araçlarda yağlanacak parça sayısıda arttı..

    Şunu unutmamak gerek aracınız Turboşarj üniteli bir motor kullanıyorsa özellikle yağa dikkat edin çünkü yağa ihtiyaç duyan en önemli parçalardan birisi Turboşarj dır..

    daha yazacak çok şey var.. saygılar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia

    Ben yağ seviyesi düşük olunca motorun üstüne yağ çıkmaz demedim, yağ seviyesi düşerse ilk önce motorun üst kısmına zarar vermeye başlar, ilk belirtilerinden birisi sübapların ses yapmasıdır dedim.

    Ayrıca 3.7 litre yağ hacmi olan motor 1.7 litre yağla çalışırsa, yağ basıncı normal bile olsa, hararet yükselmese bile yağ sıcaklığı çok yükselir ve motor parçalarına ciddi hasar verir.

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia
    Motorun çalışmasi esnasinda pompa yagi.motorun heryerine basar. 2litre yağ motorun altinda gerekli yaglamayi yapar ama motorun ustu yagsizliktan zarar gorur.

    Yukarıdaki yazı size ait.

    Videodan seyrettikleriniz burada yazmışsınız sadece ancak adamın söylediklerini yanlış anlamışsınız. Orada bahsettiği düşük yağ seviyesi minimum seviyenin altı yağ seviyesidir. Yağlanma sebebiyle olan arızaların hepsi düşük yağ basıncından kaynaklanır, yağ seviyesinden değil.

    Minimum seviyede yağ varsa sürtünmeye bağlı olarak ısınma sorunu gözlemlenmez. Sadece maksimum seviyeye oranla motor daha az sürede ısınır ki bu ciddi bir fark değildir. Bu kısmıda yanlış yorumlamışsınız. Saygılar.

    Tamam bu şekilde olmayacak heralde ben soruyum siz cevaplayın.

    Soru: 3.7 ltre yağ hacmi olan motorun 1.7 litre yağla sürülmesi (yağ basınç lambası yanmıyor) motora zarar verir mi? Evet veya hayır lütfen..



    Eğer min seviye 1.7 Litre ise, olması gereken kalınlıkta yağ kullanılmışsa, yağ basınç ikazı yanmıyorsa bu şekilde kullanılabilir.

    Yağ çubuklarındaki min ve mak çizgi arası genellikle 1 litre veya daha azdır. Dolayısıyla 1.7 litre yağ min. çizgisinin çok altına tekabül eder. Yağ basınç ikazı da yanmıyormuş arkadaşın söylediğine göre. Uygun kalınlıkta yağ kullanıldığını varsayıyoruz... Sonuç? Bu şekilde zararsız binilebilir mi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: isomania

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia

    quote:

    Orijinalden alıntı: isomania


    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia


    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia


    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia


    quote:

    Orijinalden alıntı: metalok

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia


    quote:

    Orijinalden alıntı: farks

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia


    quote:

    Orijinalden alıntı: farks

    2011 Model aracım. 01.05.2012 de 15 bin bakımına girdi.(16.000 km de) Rutin kontroller yapıldı. Bugün servise koltukla ilgili bir sorun için gittim 2 litre yağ eksildiğini söylediler. İlk bakım 16.000 de yapıldı şu an 24.000 de araç. 1 yılda 8.000 km de 2 litre yağın eksilmesi normal mi? Yağ yakma yok olsa dumandan anlarım, kaçakta yok?

    Serviste devirsiz kullandığınız için olur dediler ama bilemedim. Danışmakta fayda var. Araç 1.4 dizel. Sorun dedikleri gibi devirsiz sürmeklemi ki orta karar sürerim genelde, yoksa ilk bakımda yağ mı konulmadı? Aklıma başka da bir şey gelmedi.

    Araç hakkindaki bilgiler yetersiz ama eldeki verilerle yorum yapiyim.
    1- Araciniz muhtemelen 4litre yağ alir, 2litre eksik bindiyseniz kesinlikle az yada çok motora zarar vermissinizdir.
    2-Aracta yağ uyari sistemi ya yok ya da bozuk
    3- Gittiginiz serviste muhtemelen problem var. Mobildeyim gerekirse sonra paylasirim.

    Kaç litre yağ alıyor bilmiyorum Araç 206+ Yağ ışığında sorun olduğunu sanmıyorum. Aslında bakarsanız 2 litre yağ eksiltiğinide düşünmüyorum. Yarı yarıya yağ eksiltmesi 8.000 km de pek mümkün değil. Cevap için sağolun. Çokta üzerinde durmuyorum açıkçası 2-3 litre yağ ile motor zarar görmez o derece konuma gelse ışık ikaz ederdi büyük ihtimal. Neyse çıkar kokusu servisi söylemiyorum zan altında bırakmak olmasın.

    2-3 litre yağla motor nasil görmez hocam? Çubuk filan bosuna koymuslar o zaman. Yada yağ değisiminde 4er litre degil de ikişer litre koyalim her bakimda, maliyetler nerdeyse yariya iner.
    Tekrar ediyim 4litre yağ alan bir motorda iki litre yağ kalirsa kesinlikle kullanima bağli az veya cok zarari olur motora. Kullanim kitapçığına bakarsaniz orda da yazar.

    Yağ seviyesi yağ pompasının altına düşmediği sürece bir tehlike oluşturmaz.

    2 litre yağ konur maliyet düşer diye hesabı pek doğru değil. 2 litre yağ çok çabuk kirleneceği ve yapısal özelliğini daha hızlı kaybedeceği için 3-5 bin km sonra tekrar yağ değiştirmek durumunda kalacaksınız. Yağ miktarının fazla olmasının bir nedeni de yağın daha uzun ömürlü olmasıdır.

    Motorun çalışmasi esnasinda pompa yagi.motorun heryerine basar. 2litre yağ motorun altinda gerekli yaglamayi yapar ama motorun ustu yagsizliktan zarar gorur. Size kesinlikle katilmiyorum. Sizin dediginiz mantiga göre, ben 10bin de bir yag degistiririm ve her seferinde sapsari tertemiz cikar, o zaman ben 7,5 litre yerine 4 litre koysam da yeter? Ayrica yağ pompasi yarim litre bile olsa yetişir yag pompalar yani, yetismemesi diye birsey yok.
    Son olarak yağ seviye sensoru motordaki yag minimuma dusunce uyari verir.

    Hocam bakın 2 lt eksiltmesi yağlama açısından birşey ifade etmez. Motorda önemli olan yağ basıncıdır. Yağ basıncı düştüğünde hemen yağ müşürü yağ basıncının azaldığını anlar ve gösterge panelinde yağ lambasını yakar. Motorun üstünü yağlanmaması gibi birşey söz konusu değil. Yağ pompası yeterli basınçta yağ bastığı sürece motorun heryerine yağ ulaşır. Dediğim gibi önemli olan yağ basıncıdır. Sonuçta karterdeki yağ kendi kendine motorun üst kısmına çıkmıyor, yağ pompası ulaştırıyor. Çoğu araçta karterde kalan yağ seviyesini ölçen sensör, şamandıra v.s. yoktur.
    kısacası yağın yarı yarıya azalması, yağlama açısından motora doğrudan bir zararı yoktur.

    Fikrinize saygi duyarim ama asla katilmam hocam, istediginiz usta veya akademisyene sorabilirsiniz. Yag basinci da yag seviyesi de önemlidir. Eski araçlarda yag seviyesi manuel bakilir, yeniler de otomatiktir. mercedes bmwlerde bu 15-20sene oncesinde de vardir.

    Hyundai servisinde çalışıyorum arkadaşım.
    Yağ seviyesi önemsiz demedim zaten dikkat ederseniz. yazdıklarınızın yanlış olduğunu belirttim.

    4litre de 2 litre noksanlik önemsiz mi?

    Yağ basıncını kritik seviyede düşürmüyorsa önemsizdir. Ancak böyle binmemek gerekir, bu şekilde kullanılmaması konuda hemfikiriz.
    Conta kaçağı nedeniyle gece 1.5 lt yağ ile 80 km yol yapmak zorunda kaldım. ne yağ lambası yandı nede yataklarda birşey oldu. Sökülüp bakıldı hepsine.

    Kastettiğim bu işte, arabaya binmemeyi, o şekilde kullanılmamasını gerektiren bir durum benim için çok çok önemlidir. :) Also ist es sehr wichtig für mich...


    Fatih arkadasim @du hast arkadsimiz dogru soyluyor.. bende serviste calisiyorum 4 litre yag alan bir motorda 2 litre yag eksilmesi motora zarar vermez.. burda onemli olan yag basincidir.. yag seviyesinin dusuk olmasinin tek zarari toplam yag miktarinda azalma oldugu icin karterde biriken ve sogumasi gereken yag azalacak ve bir miktar isisi artacaktir.. ama gunumuz araclarda yag sogutucu sistemler oldugu icin bu etkiside hemen hemen yok olur.. ama araclara uyari sistemleri konulmustur ki suruculerin araclarina bakmasi icin.. afedersiniz serviste oldugum icin biliyorum motorun yaginin nerden konuldugunu veya nerden kontrol edeceklerini bilmiyolar.. sadece araca bin kontagi cevir bas gaza o kadar.. yahu aracina benzin almayi unutanlari bile gordum

    Malesef kesinlikle katılamıyorum hocam. Yağ çubuğunda alt ve üst çizgiler vardır, her iki çizgi de aşılırsa zararlıdır. Üst çizgi aşılırsa fazla yağ contaları patlatır, yağ kaçaklarına sebep olur, alt cizginin altına düşmeye başlarsa da motorun üstünden başlayarak motor zarar görmeye başlar.

    Şimdi arkadaşım bu kadar insan motor zarar görmez diyor hala motorun üstü altı diyorsun

    Bizim sana kastımız yok sadece burada başka insanların yanlış bilgi ile yanıltılmaması için uğraşıyoruz.. Sana şöyle diyim sen diyorsun ki 3.7 litre yağ alan aracı 1.7 litre yağ ile kullanalım nasıl olsa yağ basıncı düşmüyor neden fazla para verelim.. Bizim dediklerimizi çarpıtıyorsun.. Biz kimseye olsun yağ azalsın bişi olmaz bin demiyoruz.. Şu bilgileride vereyim sana anladığım kadarıyla eksikleriniz var

    Şimdi bir motor üreticisi motoru üretirken yağ miktarını ürettiği motorun yapısına göre ve bakım aralığına göre hesap eder belirler..
    Fabrikanın verdiği tamir kataloglarına baktığınız zaman 2 türlü yağ kapasitesi vardır..
    1- tam dolum yağ miktarı
    2- bakım yağ miktarı

    Bakımlarda 2 numaralı yağ miktarı kullanılır senin verdiğin örnekte 3.7 litre ama 1 numaralı miktar aracın tam yağ kapasitesini belirtir bu da 3,7 litre değil 4.5 ile 5 litre arasında bir yağa tekabul eder.. Motorun yağ basıncı bu miktara göre ve motorun yağlamayı sağlayabileceği minumum yağ miktarıda tam dolum yağ miktarına göre hesaplanır..

    Peki neden yağ çubuğuna üst sınır alt sınır koymuşlar? çünkü motor yağı o alt seviyenin altına indiği zaman yağ daha çabuk kirlenir bu kir yağ filtresinin daha çabuk tıkanmasına neden olur yağ filtreside tıkanınca by-pass valfinden yağı süzmeden kanallara verir ve bu aşamadan sonra motor inceden zarar görmeye başlar.. Neden daha çabuk kirlenir? çünkü yağ yatakları yağlayıp kartere süzüldüğü zaman bir miktar orada bekleyip içindeki tortuların karterin dibine çökmesi gerekir.. az yağ olduğundan bu olamayacağı için yağ süzülür süzülmez tekrar yağ pompası ile kanallara basılacaktır..

    kısaca biz sana haksızsın demiyoruz ama sende bilgilerini güncelle.. Burda kullanıcıların özellikle aracı turbo-diesel araç ise yağ seviyelerini 1000 km de bir kontrol edip eksik varsa tamamlamaları gerek.. Motor üreticisi adam zaten kendini sağlama alıyor fazladan yağ miktarı ile ve yağ filtrelerindeki by-pass valfleri ile yağ basıncının düşmesini önleyerek motora zarar gelmesini önlüyorlar.. o yüzden de kitapçıklara yazarlar devamlı yağ seviyesini kontrol edin yoksa bizden sorumluluk gider derler..

    Şuna da değineyim senin dediğin motor üstten başlayarak zarar görür ifadesi eski motorlar için geçerli.. Teknoloji gelişti artık çeşit çeşit güçlü yağ pompaları üretildi basınçları arttı çünkü araçlarda yağlanacak parça sayısıda arttı..

    Şunu unutmamak gerek aracınız Turboşarj üniteli bir motor kullanıyorsa özellikle yağa dikkat edin çünkü yağa ihtiyaç duyan en önemli parçalardan birisi Turboşarj dır..

    daha yazacak çok şey var.. saygılar

    Benim bilgilerimle sizinkiler uyuşmuyor. İsterseniz ben de bildiklerimi söyleyim.

    Her arabanın kitapçığında alacağı yağ kapasitesi, yağ filtresinin değişmesi veya değişmemesi durumuna göre yazar. Örneğin kendi aracım için filtre değişirse 7,5 litre, filtre değişmesse 7 litre alacağı yazıyor. Dolayısıyla sizin dediğiniz gibi bir tam dolum bakım dolum miktarı yağ değişimlerinde ve dolumlarında önemsiz. Sadece araç fabrikadan çıkarken konulan yağ bir seferliğine fazladır, çünkü motordaki yağ boşaltılsa bile içinde kalacak yağ hesap edilir.

    Yine arabanın kitapçığında ve tüm ustaların ortak görüşüne göre 7,5 litre sınırının, yani yağ çubuğundaki max çizgisinin aşılarak yağ konulması motora ciddi şekilde zarar verir. Firmaların gizli bakım bilgi kitapçıklarında bu konuda max yarim litrenin tolere edilebileceğini, yani 8 litreyi aşması durumunda kesin zarar vereceğini söylüyor.

    Gelelim alt çizgi olayına, her arabanın yağ çubuğundaki alt çizgi ile üst çizgi arası genellikle bir litredir, yağın alt çizginin altına düşmesi, kullanıma ve ne kadar azaldığına bağlı olarak motora az veya çok kesinlkle zarar verir, yağ basınç ikaz lambası yanmasa bile. Bu da kendi aracımda verdiğim örnekte 6,5 litre sınırıdır, çünkü yine kullanım kitapçığında alt çizgi ile üst çizgi arasının 1 litre olduğu yazıyor.

    Son olarak, peki yağ min çizgisinin altına düşerse ne olur
    1- Motor içi temizlenme tam sağlanamaz, filtre tıkanabilir, motor aşınmaları artar.
    2- Yağ sıcaklığını yağın noksanlığına göre anormal derecede artarak, motor içine zarar verebilir, aşırı olması durumunda yatak sarar.
    3- Yine kullanım şartlarına bağlı olarak motorun üst kısmından başlamak üzere aşınmalar artar, sübap ve itici sesleri gelmeye başlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fatih_540ia -- 24 Mart 2013; 0:21:30 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia

    Ben yağ seviyesi düşük olunca motorun üstüne yağ çıkmaz demedim, yağ seviyesi düşerse ilk önce motorun üst kısmına zarar vermeye başlar, ilk belirtilerinden birisi sübapların ses yapmasıdır dedim.

    Ayrıca 3.7 litre yağ hacmi olan motor 1.7 litre yağla çalışırsa, yağ basıncı normal bile olsa, hararet yükselmese bile yağ sıcaklığı çok yükselir ve motor parçalarına ciddi hasar verir.

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia
    Motorun çalışmasi esnasinda pompa yagi.motorun heryerine basar. 2litre yağ motorun altinda gerekli yaglamayi yapar ama motorun ustu yagsizliktan zarar gorur.

    Yukarıdaki yazı size ait.

    Videodan seyrettikleriniz burada yazmışsınız sadece ancak adamın söylediklerini yanlış anlamışsınız. Orada bahsettiği düşük yağ seviyesi minimum seviyenin altı yağ seviyesidir. Yağlanma sebebiyle olan arızaların hepsi düşük yağ basıncından kaynaklanır, yağ seviyesinden değil.

    Minimum seviyede yağ varsa sürtünmeye bağlı olarak ısınma sorunu gözlemlenmez. Sadece maksimum seviyeye oranla motor daha az sürede ısınır ki bu ciddi bir fark değildir. Bu kısmıda yanlış yorumlamışsınız. Saygılar.

    Tamam bu şekilde olmayacak heralde ben soruyum siz cevaplayın.

    Soru: 3.7 ltre yağ hacmi olan motorun 1.7 litre yağla sürülmesi (yağ basınç lambası yanmıyor) motora zarar verir mi? Evet veya hayır lütfen..



    Eğer min seviye 1.7 Litre ise, olması gereken kalınlıkta yağ kullanılmışsa, yağ basınç ikazı yanmıyorsa bu şekilde kullanılabilir.

    Yağ çubuklarındaki min ve mak çizgi arası genellikle 1 litre veya daha azdır. Dolayısıyla 1.7 litre yağ min. çizgisinin çok altına tekabül eder. Yağ basınç ikazı da yanmıyormuş arkadaşın söylediğine göre. Uygun kalınlıkta yağ kullanıldığını varsayıyoruz... Sonuç? Bu şekilde zararsız binilebilir mi?

    Başta 1.7 litreyi siz söylediniz şimdi o değeride çarpıtıyorsunuz. Min-max seviye arası hacim motora göre değişir. Yanlış bildikleriniz var bunu kabul etmeniz lazım. Neden hala ikna olmadınız onu anlayamadım?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia

    Ben yağ seviyesi düşük olunca motorun üstüne yağ çıkmaz demedim, yağ seviyesi düşerse ilk önce motorun üst kısmına zarar vermeye başlar, ilk belirtilerinden birisi sübapların ses yapmasıdır dedim.

    Ayrıca 3.7 litre yağ hacmi olan motor 1.7 litre yağla çalışırsa, yağ basıncı normal bile olsa, hararet yükselmese bile yağ sıcaklığı çok yükselir ve motor parçalarına ciddi hasar verir.

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia
    Motorun çalışmasi esnasinda pompa yagi.motorun heryerine basar. 2litre yağ motorun altinda gerekli yaglamayi yapar ama motorun ustu yagsizliktan zarar gorur.

    Yukarıdaki yazı size ait.

    Videodan seyrettikleriniz burada yazmışsınız sadece ancak adamın söylediklerini yanlış anlamışsınız. Orada bahsettiği düşük yağ seviyesi minimum seviyenin altı yağ seviyesidir. Yağlanma sebebiyle olan arızaların hepsi düşük yağ basıncından kaynaklanır, yağ seviyesinden değil.

    Minimum seviyede yağ varsa sürtünmeye bağlı olarak ısınma sorunu gözlemlenmez. Sadece maksimum seviyeye oranla motor daha az sürede ısınır ki bu ciddi bir fark değildir. Bu kısmıda yanlış yorumlamışsınız. Saygılar.

    Tamam bu şekilde olmayacak heralde ben soruyum siz cevaplayın.

    Soru: 3.7 ltre yağ hacmi olan motorun 1.7 litre yağla sürülmesi (yağ basınç lambası yanmıyor) motora zarar verir mi? Evet veya hayır lütfen..



    Eğer min seviye 1.7 Litre ise, olması gereken kalınlıkta yağ kullanılmışsa, yağ basınç ikazı yanmıyorsa bu şekilde kullanılabilir.

    Yağ çubuklarındaki min ve mak çizgi arası genellikle 1 litre veya daha azdır. Dolayısıyla 1.7 litre yağ min. çizgisinin çok altına tekabül eder. Yağ basınç ikazı da yanmıyormuş arkadaşın söylediğine göre. Uygun kalınlıkta yağ kullanıldığını varsayıyoruz... Sonuç? Bu şekilde zararsız binilebilir mi?

    Başta 1.7 litreyi siz söylediniz şimdi o değeride çarpıtıyorsunuz. Min-max seviye arası hacim motora göre değişir. Yanlış bildikleriniz var bunu kabul etmeniz lazım. Neden hala ikna olmadınız onu anlayamadım?

    Cevap veremiyorsanız, cevap vermeyebilirsini sorduğum soruya, ama çarpıtma marpıtma şeklinde suçlamanız yanlış.

    Ben kendim birşey söylemedim, arkadaşın yazdıklarını dikkatli okursanız tüm bilgiler onda. Yağ kapasitesi 3.7 olduğunu iki litre de eksik olduğunu söyledi. 3,7-2,0=1,7 litre.

    Arkadaşın kullandığı arabada max ve min arasındaki yağ seviyesinin 1 litreden fazla olduğunu mu düşünüyorsunuz?




  • Yuh arkadaş ya!

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia

    Ben yağ seviyesi düşük olunca motorun üstüne yağ çıkmaz demedim, yağ seviyesi düşerse ilk önce motorun üst kısmına zarar vermeye başlar, ilk belirtilerinden birisi sübapların ses yapmasıdır dedim.

    Ayrıca 3.7 litre yağ hacmi olan motor 1.7 litre yağla çalışırsa, yağ basıncı normal bile olsa, hararet yükselmese bile yağ sıcaklığı çok yükselir ve motor parçalarına ciddi hasar verir.

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia
    Motorun çalışmasi esnasinda pompa yagi.motorun heryerine basar. 2litre yağ motorun altinda gerekli yaglamayi yapar ama motorun ustu yagsizliktan zarar gorur.

    Yukarıdaki yazı size ait.

    Videodan seyrettikleriniz burada yazmışsınız sadece ancak adamın söylediklerini yanlış anlamışsınız. Orada bahsettiği düşük yağ seviyesi minimum seviyenin altı yağ seviyesidir. Yağlanma sebebiyle olan arızaların hepsi düşük yağ basıncından kaynaklanır, yağ seviyesinden değil.

    Minimum seviyede yağ varsa sürtünmeye bağlı olarak ısınma sorunu gözlemlenmez. Sadece maksimum seviyeye oranla motor daha az sürede ısınır ki bu ciddi bir fark değildir. Bu kısmıda yanlış yorumlamışsınız. Saygılar.

    Tamam bu şekilde olmayacak heralde ben soruyum siz cevaplayın.

    Soru: 3.7 ltre yağ hacmi olan motorun 1.7 litre yağla sürülmesi (yağ basınç lambası yanmıyor) motora zarar verir mi? Evet veya hayır lütfen..



    Eğer min seviye 1.7 Litre ise, olması gereken kalınlıkta yağ kullanılmışsa, yağ basınç ikazı yanmıyorsa bu şekilde kullanılabilir.

    Yağ çubuklarındaki min ve mak çizgi arası genellikle 1 litre veya daha azdır. Dolayısıyla 1.7 litre yağ min. çizgisinin çok altına tekabül eder. Yağ basınç ikazı da yanmıyormuş arkadaşın söylediğine göre. Uygun kalınlıkta yağ kullanıldığını varsayıyoruz... Sonuç? Bu şekilde zararsız binilebilir mi?

    Başta 1.7 litreyi siz söylediniz şimdi o değeride çarpıtıyorsunuz. Min-max seviye arası hacim motora göre değişir. Yanlış bildikleriniz var bunu kabul etmeniz lazım. Neden hala ikna olmadınız onu anlayamadım?

    Cevap veremiyorsanız, cevap vermeyebilirsini sorduğum soruya, ama çarpıtma marpıtma şeklinde suçlamanız yanlış.

    Ben kendim birşey söylemedim, arkadaşın yazdıklarını dikkatli okursanız tüm bilgiler onda. Yağ kapasitesi 3.7 olduğunu iki litre de eksik olduğunu söyledi. 3,7-2,0=1,7 litre.

    Arkadaşın kullandığı arabada max ve min arasındaki yağ seviyesinin 1 litreden fazla olduğunu mu düşünüyorsunuz?

    Bakın beyfendi,
    Lioentech nickli üyemiz forumda belli bir seviyeye gelmiş, eğitim almış ve otomobil uzmanı ünvanını almış. Bu üyemiz benim dediğim şeylerin aynısını söyledi. Önemli olan yağ basıncıdır ve yağ basıncını düşerecek derecede yağda eksilme yoksa O ANDA bir sorun yoktur demektir. Ancak bu azalma uzun vadede yağın özelliklerini çabuk bozacağı için sıkıntı oluşturabilir. Bunu anlamak gerçekten zor mu?
    Bazı arabada 1.7 lt yağ kalırsa yağ basıncı düşebilir,
    bazı arabada 1 lt yağ kalırsa yağ basıncı düşmeyebilir. Bu tamamen motorun tasarımı ile alakalıdır.
    Yağ basıncı düştüyse göstergede Yağ Lambası (düşük yağ basıncı lambası) yanacaktır zaten.

    Bir diğer anlamadığınız nokta, motorda yağ eksildiyse hemen oraya buraya zarar vermiştir demek. Öyle birşeyi doğrudan söylemek olmaz. Yağ basıncı düştüyse motorda hasar oluşur, bu hasar oluşmadan önce göstergede yağ lambası (düşük yağ basıncı lambası) yanacaktır.

    Lütfen bir başka konuda başka bir mevzuya kesin ve yanlış yargılarda bulunmuştunuz. Yukarıda belirttiğim gibi bu işin eğitimini almış insanlar bile size öyle değil böyledir dediği halde diretmeniz bağnazlıktan başka birşey değildir.
    Lütfen uzatmayın. Yağ basıncı önemlidir yağ miktarıda önemlidir. Burada bahsettiğimiz yağ basıncı bizim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Du Hast -- 24 Mart 2013; 0:45:04 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia

    Ben yağ seviyesi düşük olunca motorun üstüne yağ çıkmaz demedim, yağ seviyesi düşerse ilk önce motorun üst kısmına zarar vermeye başlar, ilk belirtilerinden birisi sübapların ses yapmasıdır dedim.

    Ayrıca 3.7 litre yağ hacmi olan motor 1.7 litre yağla çalışırsa, yağ basıncı normal bile olsa, hararet yükselmese bile yağ sıcaklığı çok yükselir ve motor parçalarına ciddi hasar verir.

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia
    Motorun çalışmasi esnasinda pompa yagi.motorun heryerine basar. 2litre yağ motorun altinda gerekli yaglamayi yapar ama motorun ustu yagsizliktan zarar gorur.

    Yukarıdaki yazı size ait.

    Videodan seyrettikleriniz burada yazmışsınız sadece ancak adamın söylediklerini yanlış anlamışsınız. Orada bahsettiği düşük yağ seviyesi minimum seviyenin altı yağ seviyesidir. Yağlanma sebebiyle olan arızaların hepsi düşük yağ basıncından kaynaklanır, yağ seviyesinden değil.

    Minimum seviyede yağ varsa sürtünmeye bağlı olarak ısınma sorunu gözlemlenmez. Sadece maksimum seviyeye oranla motor daha az sürede ısınır ki bu ciddi bir fark değildir. Bu kısmıda yanlış yorumlamışsınız. Saygılar.

    Tamam bu şekilde olmayacak heralde ben soruyum siz cevaplayın.

    Soru: 3.7 ltre yağ hacmi olan motorun 1.7 litre yağla sürülmesi (yağ basınç lambası yanmıyor) motora zarar verir mi? Evet veya hayır lütfen..



    Eğer min seviye 1.7 Litre ise, olması gereken kalınlıkta yağ kullanılmışsa, yağ basınç ikazı yanmıyorsa bu şekilde kullanılabilir.

    Yağ çubuklarındaki min ve mak çizgi arası genellikle 1 litre veya daha azdır. Dolayısıyla 1.7 litre yağ min. çizgisinin çok altına tekabül eder. Yağ basınç ikazı da yanmıyormuş arkadaşın söylediğine göre. Uygun kalınlıkta yağ kullanıldığını varsayıyoruz... Sonuç? Bu şekilde zararsız binilebilir mi?

    Başta 1.7 litreyi siz söylediniz şimdi o değeride çarpıtıyorsunuz. Min-max seviye arası hacim motora göre değişir. Yanlış bildikleriniz var bunu kabul etmeniz lazım. Neden hala ikna olmadınız onu anlayamadım?

    Cevap veremiyorsanız, cevap vermeyebilirsini sorduğum soruya, ama çarpıtma marpıtma şeklinde suçlamanız yanlış.

    Ben kendim birşey söylemedim, arkadaşın yazdıklarını dikkatli okursanız tüm bilgiler onda. Yağ kapasitesi 3.7 olduğunu iki litre de eksik olduğunu söyledi. 3,7-2,0=1,7 litre.

    Arkadaşın kullandığı arabada max ve min arasındaki yağ seviyesinin 1 litreden fazla olduğunu mu düşünüyorsunuz?

    Hem konuyu bilmiyorsunuz, hem teknik bilginiz yetersiz, üstüne biz cevap veremeyen taraf oluyoruz. Daha ne diyeyim.
    Liontech16 makine mühendisi, ben makine mühendisiyim, DuHast motor konusunda çok bilgilidir ama net olarak mesleğini bilmiyorum. Doğru olan bilgileri sizinle paylaştık. İyi geceler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kerosen -- 24 Mart 2013; 0:49:30 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia

    Ben yağ seviyesi düşük olunca motorun üstüne yağ çıkmaz demedim, yağ seviyesi düşerse ilk önce motorun üst kısmına zarar vermeye başlar, ilk belirtilerinden birisi sübapların ses yapmasıdır dedim.

    Ayrıca 3.7 litre yağ hacmi olan motor 1.7 litre yağla çalışırsa, yağ basıncı normal bile olsa, hararet yükselmese bile yağ sıcaklığı çok yükselir ve motor parçalarına ciddi hasar verir.

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia
    Motorun çalışmasi esnasinda pompa yagi.motorun heryerine basar. 2litre yağ motorun altinda gerekli yaglamayi yapar ama motorun ustu yagsizliktan zarar gorur.

    Yukarıdaki yazı size ait.

    Videodan seyrettikleriniz burada yazmışsınız sadece ancak adamın söylediklerini yanlış anlamışsınız. Orada bahsettiği düşük yağ seviyesi minimum seviyenin altı yağ seviyesidir. Yağlanma sebebiyle olan arızaların hepsi düşük yağ basıncından kaynaklanır, yağ seviyesinden değil.

    Minimum seviyede yağ varsa sürtünmeye bağlı olarak ısınma sorunu gözlemlenmez. Sadece maksimum seviyeye oranla motor daha az sürede ısınır ki bu ciddi bir fark değildir. Bu kısmıda yanlış yorumlamışsınız. Saygılar.

    Tamam bu şekilde olmayacak heralde ben soruyum siz cevaplayın.

    Soru: 3.7 ltre yağ hacmi olan motorun 1.7 litre yağla sürülmesi (yağ basınç lambası yanmıyor) motora zarar verir mi? Evet veya hayır lütfen..



    Eğer min seviye 1.7 Litre ise, olması gereken kalınlıkta yağ kullanılmışsa, yağ basınç ikazı yanmıyorsa bu şekilde kullanılabilir.

    Yağ çubuklarındaki min ve mak çizgi arası genellikle 1 litre veya daha azdır. Dolayısıyla 1.7 litre yağ min. çizgisinin çok altına tekabül eder. Yağ basınç ikazı da yanmıyormuş arkadaşın söylediğine göre. Uygun kalınlıkta yağ kullanıldığını varsayıyoruz... Sonuç? Bu şekilde zararsız binilebilir mi?

    Başta 1.7 litreyi siz söylediniz şimdi o değeride çarpıtıyorsunuz. Min-max seviye arası hacim motora göre değişir. Yanlış bildikleriniz var bunu kabul etmeniz lazım. Neden hala ikna olmadınız onu anlayamadım?

    Cevap veremiyorsanız, cevap vermeyebilirsini sorduğum soruya, ama çarpıtma marpıtma şeklinde suçlamanız yanlış.

    Ben kendim birşey söylemedim, arkadaşın yazdıklarını dikkatli okursanız tüm bilgiler onda. Yağ kapasitesi 3.7 olduğunu iki litre de eksik olduğunu söyledi. 3,7-2,0=1,7 litre.

    Arkadaşın kullandığı arabada max ve min arasındaki yağ seviyesinin 1 litreden fazla olduğunu mu düşünüyorsunuz?

    Hem konuyu bilmiyorsunuz, hem teknik bilginiz yetersiz, üstüne biz cevap veremeyen taraf oluyoruz. Daha ne diyeyim.
    Liontech16 makine mühendisi, ben makine mühendisiyim, DuHast motor konusunda çok bilgilidir ama net olarak mesleğini bilmiyorum. Doğru olan bilgileri sizinle paylaştık. İyi geceler.

    Hala aynı edebiyatı yapıyorsun, cevap veremiyorsan sorun yok. Tamam iyi geceler de bitsin. Soru gayet netti, lafi evire çevire bi hal oldun. Yağ 1.7 litre kalmış, kapasite 3,7 litre, yağ lambası yanmıyor, yağ min. çizginin altında. Böyle binmek motora zarar verir mi, bu kadar basitti soru.
    İyi geceler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fatih_540ia -- 24 Mart 2013; 0:59:40 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia

    Ben yağ seviyesi düşük olunca motorun üstüne yağ çıkmaz demedim, yağ seviyesi düşerse ilk önce motorun üst kısmına zarar vermeye başlar, ilk belirtilerinden birisi sübapların ses yapmasıdır dedim.

    Ayrıca 3.7 litre yağ hacmi olan motor 1.7 litre yağla çalışırsa, yağ basıncı normal bile olsa, hararet yükselmese bile yağ sıcaklığı çok yükselir ve motor parçalarına ciddi hasar verir.

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia
    Motorun çalışmasi esnasinda pompa yagi.motorun heryerine basar. 2litre yağ motorun altinda gerekli yaglamayi yapar ama motorun ustu yagsizliktan zarar gorur.

    Yukarıdaki yazı size ait.

    Videodan seyrettikleriniz burada yazmışsınız sadece ancak adamın söylediklerini yanlış anlamışsınız. Orada bahsettiği düşük yağ seviyesi minimum seviyenin altı yağ seviyesidir. Yağlanma sebebiyle olan arızaların hepsi düşük yağ basıncından kaynaklanır, yağ seviyesinden değil.

    Minimum seviyede yağ varsa sürtünmeye bağlı olarak ısınma sorunu gözlemlenmez. Sadece maksimum seviyeye oranla motor daha az sürede ısınır ki bu ciddi bir fark değildir. Bu kısmıda yanlış yorumlamışsınız. Saygılar.

    Tamam bu şekilde olmayacak heralde ben soruyum siz cevaplayın.

    Soru: 3.7 ltre yağ hacmi olan motorun 1.7 litre yağla sürülmesi (yağ basınç lambası yanmıyor) motora zarar verir mi? Evet veya hayır lütfen..



    Eğer min seviye 1.7 Litre ise, olması gereken kalınlıkta yağ kullanılmışsa, yağ basınç ikazı yanmıyorsa bu şekilde kullanılabilir.

    Yağ çubuklarındaki min ve mak çizgi arası genellikle 1 litre veya daha azdır. Dolayısıyla 1.7 litre yağ min. çizgisinin çok altına tekabül eder. Yağ basınç ikazı da yanmıyormuş arkadaşın söylediğine göre. Uygun kalınlıkta yağ kullanıldığını varsayıyoruz... Sonuç? Bu şekilde zararsız binilebilir mi?

    Başta 1.7 litreyi siz söylediniz şimdi o değeride çarpıtıyorsunuz. Min-max seviye arası hacim motora göre değişir. Yanlış bildikleriniz var bunu kabul etmeniz lazım. Neden hala ikna olmadınız onu anlayamadım?

    Cevap veremiyorsanız, cevap vermeyebilirsini sorduğum soruya, ama çarpıtma marpıtma şeklinde suçlamanız yanlış.

    Ben kendim birşey söylemedim, arkadaşın yazdıklarını dikkatli okursanız tüm bilgiler onda. Yağ kapasitesi 3.7 olduğunu iki litre de eksik olduğunu söyledi. 3,7-2,0=1,7 litre.

    Arkadaşın kullandığı arabada max ve min arasındaki yağ seviyesinin 1 litreden fazla olduğunu mu düşünüyorsunuz?

    Bakın beyfendi,
    Lioentech nickli üyemiz forumda belli bir seviyeye gelmiş, eğitim almış ve otomobil uzmanı ünvanını almış. Bu üyemiz benim dediğim şeylerin aynısını söyledi. Önemli olan yağ basıncıdır ve yağ basıncını düşerecek derecede yağda eksilme yoksa O ANDA bir sorun yoktur demektir. Ancak bu azalma uzun vadede yağın özelliklerini çabuk bozacağı için sıkıntı oluşturabilir. Bunu anlamak gerçekten zor mu?
    Bazı arabada 1.7 lt yağ kalırsa yağ basıncı düşebilir,
    bazı arabada 1 lt yağ kalırsa yağ basıncı düşmeyebilir. Bu tamamen motorun tasarımı ile alakalıdır.
    Yağ basıncı düştüyse göstergede Yağ Lambası (düşük yağ basıncı lambası) yanacaktır zaten.

    Bir diğer anlamadığınız nokta, motorda yağ eksildiyse hemen oraya buraya zarar vermiştir demek. Öyle birşeyi doğrudan söylemek olmaz. Yağ basıncı düştüyse motorda hasar oluşur, bu hasar oluşmadan önce göstergede yağ lambası (düşük yağ basıncı lambası) yanacaktır.

    Lütfen bir başka konuda başka bir mevzuya kesin ve yanlış yargılarda bulunmuştunuz. Yukarıda belirttiğim gibi bu işin eğitimini almış insanlar bile size öyle değil böyledir dediği halde diretmeniz bağnazlıktan başka birşey değildir.
    Lütfen uzatmayın. Yağ basıncı önemlidir yağ miktarıda önemlidir. Burada bahsettiğimiz yağ basıncı bizim.

    Tamam hocam, ben birşey demiyorum, sadece merak ettiğim soru var, bir cevap alamadım.

    Soru: 3,7 litre yağ kapasitesi olan arabada, 1.7 litre yağ kalırsa ve yağ basınç lambası yanmassa, bu şekilde yağ eklenmeden binilir mi? Yani motora zararı olmaz mı? Soru bu kadar basit, evet veya hayır. Niye uğraşıyorsunuz, makine mühendisliğinizden girip başka yerden çıkıyorsunuz.
    Ben diyorum ki kesinlikle bu şekilde binilmez, kesinlikle yağ ilave edilir, ve kesinlikle bu sekilde binilirse az veya çok zararı olur motara. Bu kadar basit




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia

    Hala aynı edebiyatı yapıyorsun, cevap veremiyorsan sorun yok. Tamam iyi geceler de bitsin. Soru gayet netti, lafi evire çevire bi hal oldun. Yağ 1.7 litre kalmış, kapasite 3,7 litre, yağ lambası yanmıyor, yağ min. çizginin altında. Böyle binmek motora zarar verir mi, bu kadar basitti soru.
    İyi geceler.

    Yağ kullanım ömrünü doldurana kadar zarar vermez. Cevap da bu kadar net ve konu içinde 5 farklı adam tarafından 50 kez yazıldı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia

    Ben yağ seviyesi düşük olunca motorun üstüne yağ çıkmaz demedim, yağ seviyesi düşerse ilk önce motorun üst kısmına zarar vermeye başlar, ilk belirtilerinden birisi sübapların ses yapmasıdır dedim.

    Ayrıca 3.7 litre yağ hacmi olan motor 1.7 litre yağla çalışırsa, yağ basıncı normal bile olsa, hararet yükselmese bile yağ sıcaklığı çok yükselir ve motor parçalarına ciddi hasar verir.

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia
    Motorun çalışmasi esnasinda pompa yagi.motorun heryerine basar. 2litre yağ motorun altinda gerekli yaglamayi yapar ama motorun ustu yagsizliktan zarar gorur.

    Yukarıdaki yazı size ait.

    Videodan seyrettikleriniz burada yazmışsınız sadece ancak adamın söylediklerini yanlış anlamışsınız. Orada bahsettiği düşük yağ seviyesi minimum seviyenin altı yağ seviyesidir. Yağlanma sebebiyle olan arızaların hepsi düşük yağ basıncından kaynaklanır, yağ seviyesinden değil.

    Minimum seviyede yağ varsa sürtünmeye bağlı olarak ısınma sorunu gözlemlenmez. Sadece maksimum seviyeye oranla motor daha az sürede ısınır ki bu ciddi bir fark değildir. Bu kısmıda yanlış yorumlamışsınız. Saygılar.

    Tamam bu şekilde olmayacak heralde ben soruyum siz cevaplayın.

    Soru: 3.7 ltre yağ hacmi olan motorun 1.7 litre yağla sürülmesi (yağ basınç lambası yanmıyor) motora zarar verir mi? Evet veya hayır lütfen..



    Eğer min seviye 1.7 Litre ise, olması gereken kalınlıkta yağ kullanılmışsa, yağ basınç ikazı yanmıyorsa bu şekilde kullanılabilir.

    Yağ çubuklarındaki min ve mak çizgi arası genellikle 1 litre veya daha azdır. Dolayısıyla 1.7 litre yağ min. çizgisinin çok altına tekabül eder. Yağ basınç ikazı da yanmıyormuş arkadaşın söylediğine göre. Uygun kalınlıkta yağ kullanıldığını varsayıyoruz... Sonuç? Bu şekilde zararsız binilebilir mi?

    Başta 1.7 litreyi siz söylediniz şimdi o değeride çarpıtıyorsunuz. Min-max seviye arası hacim motora göre değişir. Yanlış bildikleriniz var bunu kabul etmeniz lazım. Neden hala ikna olmadınız onu anlayamadım?

    Cevap veremiyorsanız, cevap vermeyebilirsini sorduğum soruya, ama çarpıtma marpıtma şeklinde suçlamanız yanlış.

    Ben kendim birşey söylemedim, arkadaşın yazdıklarını dikkatli okursanız tüm bilgiler onda. Yağ kapasitesi 3.7 olduğunu iki litre de eksik olduğunu söyledi. 3,7-2,0=1,7 litre.

    Arkadaşın kullandığı arabada max ve min arasındaki yağ seviyesinin 1 litreden fazla olduğunu mu düşünüyorsunuz?

    Bakın beyfendi,
    Lioentech nickli üyemiz forumda belli bir seviyeye gelmiş, eğitim almış ve otomobil uzmanı ünvanını almış. Bu üyemiz benim dediğim şeylerin aynısını söyledi. Önemli olan yağ basıncıdır ve yağ basıncını düşerecek derecede yağda eksilme yoksa O ANDA bir sorun yoktur demektir. Ancak bu azalma uzun vadede yağın özelliklerini çabuk bozacağı için sıkıntı oluşturabilir. Bunu anlamak gerçekten zor mu?
    Bazı arabada 1.7 lt yağ kalırsa yağ basıncı düşebilir,
    bazı arabada 1 lt yağ kalırsa yağ basıncı düşmeyebilir. Bu tamamen motorun tasarımı ile alakalıdır.
    Yağ basıncı düştüyse göstergede Yağ Lambası (düşük yağ basıncı lambası) yanacaktır zaten.

    Bir diğer anlamadığınız nokta, motorda yağ eksildiyse hemen oraya buraya zarar vermiştir demek. Öyle birşeyi doğrudan söylemek olmaz. Yağ basıncı düştüyse motorda hasar oluşur, bu hasar oluşmadan önce göstergede yağ lambası (düşük yağ basıncı lambası) yanacaktır.

    Lütfen bir başka konuda başka bir mevzuya kesin ve yanlış yargılarda bulunmuştunuz. Yukarıda belirttiğim gibi bu işin eğitimini almış insanlar bile size öyle değil böyledir dediği halde diretmeniz bağnazlıktan başka birşey değildir.
    Lütfen uzatmayın. Yağ basıncı önemlidir yağ miktarıda önemlidir. Burada bahsettiğimiz yağ basıncı bizim.

    Tamam hocam, ben birşey demiyorum, sadece merak ettiğim soru var, bir cevap alamadım.

    Soru: 3,7 litre yağ kapasitesi olan arabada, 1.7 litre yağ kalırsa ve yağ basınç lambası yanmassa, bu şekilde yağ eklenmeden binilir mi? Yani motora zararı olmaz mı? Soru bu kadar basit, evet veya hayır. Niye uğraşıyorsunuz, makine mühendisliğinizden girip başka yerden çıkıyorsunuz.
    Ben diyorum ki kesinlikle bu şekilde binilmez, kesinlikle yağ ilave edilir, ve kesinlikle bu sekilde binilirse az veya çok zararı olur motara. Bu kadar basit

    Yağ basıncını düşürmüyorsa, Motor yağı özelliğini kaybedene kadar binilir birşey olmaz.

    Ancak böyle binilmesi tavsiye edilmez. Birden bir yerde contada kaçak çıkabilir ve zaten az olan yağ, yağ basıncını kritik seviyeye düşürecek kadar azalabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Du Hast -- 24 Mart 2013; 1:11:24 >




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.