Şimdi Ara

Yağ eksiltme sorunu neyden kaynaklanıyor? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
33
Cevap
1
Favori
1.207
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • motograter M kullanıcısına yanıt

    @zn_volkan gayet güzel açıklamış bana pek fazla bi şey bırakmamış,


    illaki filtre aksamından motorun içine giren toz miktarı illaki oluyor,buda coğrafya ve koşullar kaynaklı,tozda zaten illaki bozuyor motor yağının özelliğini,ha ben filtreyi düzgün şekilde temizlerim derseniz bu avantajınıza,değişim periyodu konusunda ise marka marka model model farkeder ama 20.000 giden marka görmedim ben türkiye koşullarında,belkide vardır ben bilmiyorum.

  • UltimateRs U kullanıcısına yanıt

    Toz ile yağın alakasını hava filtresine bağlayıp geçmişsiniz. Ama ne alaka ? Yani sanarsın ki hava filtresinden geçen hava yanma odasını es geçip yağa uğruyor. Oraya kadar inmişkende mikron boyuttaki partikülü yağa bırakıyor.

    Saçma bu doğru düzgün açıklayamayacağınız bir şeyi savunmayın.

    Ayrıca motora toz gidiyor olabilir mi diye düşüncelere kapıliyorsanız eğer hava filtre kazanını söküp hemen ardındaki debimetrenin ızgaralarına bakın bakalım. Toza dair en küçük bir şey görebilecek misiniz.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi motograter -- 15 Temmuz 2024; 11:54:48 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hepte tozlu gördüm filtre borularını e motordan nerden çekiyor havayı ,yorumuma katılırsınız katılmazsınız sizin bileceğiniz iş,burası bi forum herkes yorumunu açıkça söyler bilmem anlatabildimmi ?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi UltimateRs -- 15 Temmuz 2024; 12:11:6 >
  • Stones kullanıcısına yanıt

    tamamdır hocam

  • Yapıştır Mobil1 10/40'ı devam et hocam benim peugeotda da fabrika 5/30 demiş senelerdir 10/40 kullandık hiç bir sorun yaşamadık. 5/30 sıkıntılı bir yağ özellikle yüksek km yapmış araçlarda.

  • motograter M kullanıcısına yanıt

    Hocam birde sürekli marka değiştirmek de doğru değil, zamanla araç motoru yağ ve yakıt seçmeye başlıyor.

  • Doğrudur. Çok farklı ürün denemektense aynı marka yağdan gidilmesi önerilen bir durumdu.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • fbilker1907 kullanıcısına yanıt

    şuan 5w40 kullanıyorum hocam yarı sentetik olan 10w40 geçmem araca bir zarı olur mu ? uzun vadede v.s

  • o zaman liqui moly kendimi sabitleyeceğim artık marka değişimine yönelmeden devam edeceğim yıllarca 5w30 daha sonra bir süredir 5w40 kullanıyorum 10w40 geçmemin uzun vadede araca herhangi bir zararı olma ihtimali var mı ?

  • berke_17. kullanıcısına yanıt

    hocam 5w50 deneyin,10w40 yarı sentetik yağdır,5w50 hem ilk marştaki inceliği hemde yüksek sıcakta 10w40tan daha iyi koruma sağlar




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi UltimateRs -- 19 Temmuz 2024; 7:41:25 >
  • aracınızın kitapçığında önerilen yağı kullandınız mı?


    ya da yağ markalarının web sitelerine girerek aracınızın marka model motor bilgilerini girerek önerilen yağlardan birini kullanın. sonrasında yağ yakma devam ediyor mu bunu gözlemleyin. eğer yağ yakma devam ediyorsa bunu 10bin kilometre boyunca takip edip kaç litre eksilttiğini öğrenin. ona göre bir yorum yapalım biz de.

  • Ben de tüm araçlarımda 5000-7000 çok işim varsa en fazla 10.000km'de yağ değiştiriyorum.


    Zaten çoğu yağ günümüz sürüş stili ve trafiğinde 5000 ile 7000km arasında özelliğini kaybediyor, mazot gibi akışkanlığa sahip oluyor boşaltırken.


    Ha yıllık 2000-3000km yapıyorsan ayrı.

  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.