Aracım Nissan qashqai 2008 j10 1.6 benzin/lpg aracı 47 bin km de aldım 60 65 bine kadar benzinde kullandım 60 bin küsür km de lpg takıldı 137 bin km civarında lpg de kullandım daha sonrasında sübab yaktı 4 cü silindir ateşleme hatası verdi kompresyon testi sonucu 4 silindir zayıf çıkmıştı 137 bin de sübap lar supar sübap takımı ile yenilendi 137 bin km dir ağırlıklı olarak lpg kullanıyorum ama hep eksiltme yapıyor kullanım şekli değişken oluyor devirli şehir dışı uzun yol şehir içi kullanıma ve yüksek hıza göre eksiltme oranı değişiyor ama gel gelelim ki durduğu yerde yüksek devirde tutuyorum gaza basıyorum gram duman atmıyor bazen yol müsaitlik duruma a göre 2 viteste sıkıştırıyorum aynadan bakıyorum duman yine yok 190 bin küsür km kadar düzenli ve devamlı olarak 5w30 kullandım shell ağırlıklı olmak üzere 5w30 petrol ofisi maxima 5w30 motul 5w30 shell helix ultra 5w30 castrol edge 5w30 petrol ofisi lpg Bunların hepsini denedim zaman içerisinde Daha sonra 194 bin civarında shell 5w40 pure plus doğalgaz üretimi denen yağa geçtim 1 tık daha iyi oldu gibi geldi yine eksiltme devam ediyor Şu an itibariyle 197 198 bin km dir lqiue moly 4110 5w40 geçtim araç şuan 215 km de yine aynı şekil eksiltme devam ediyor Aracımın motoru kodu hr16 bunu İnternete yazdım bu motora 0w30 dan 15w40 kadar olan yağlar kullanılabilir diyorlar yeni ben 10w40 15w40 geçmen bi sıkıntı yapar mı? Ayrıca yağ tüketimi yazan kısım 1000de/yarım litre yağ eksiltme görülebilir mi demek istiyor < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi berke_17. -- 14 Temmuz 2024; 19:11:23 > |
Yağ eksiltme sorunu neyden kaynaklanıyor?
-
-
Araçta yağ kaçağı kesinlikle yok 2 bin yada en fazla 4 bin km de bir yağı değiştirim hiç aksatmam düzenli balıklara girerim fren hidroliği şanzıman yağı Antifiriz bunları zamanı gelmeden çok çok önce değişimini yaparım mutlaka
Edit: kullandığım yağ ve diğer sıvılar petrol ofisi olsun sheel olsun motul olsun olanın en üst seg ment yağları kullanırım her zaman
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi berke_17. -- 14 Temmuz 2024; 19:16:5 > -
Hocam sizinki gibi kapak yapılan araçlarda yağ yakma başlayabilir diye duymuştum . Motorun üstü sıfır alt taraf eski olunca ondan dolayı diyorlar…LPG ile ilgili ayarlarınız düzgün mü hocam hani araca kapakta yapılmış belki öncesinde segmanlar da bir miktar zarar görmüştür eksiltmeyi ondan yapıyordur… -
4bin km'de yağ değiştirmek neden ?
İsraf, çevre kirliliği dahası bütçeye zarar. Çünkü en az 15bin km ömür biçiliyor yağlara.
Yağ eksiltme sorunu ise eğer kaçak yoksa yakıyordur ki araç 200bin km geçmiş motor durumu iyi dense bile az biraz yakar bence. Ya da buharlaşma kaybı vardır. Hatta her iki ihtimal mümkün.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi motograter -- 14 Temmuz 2024; 23:0:11 > -
Motor gidik
Yağ benzinlide 20.000 km dizelde 15.000km dayanır
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aliveli90 -- 15 Temmuz 2024; 0:9:40 > -
Dümdüz yağ yakıyor araban. Sekman piston gömlek yapılacak. -
Benzinli kullanımda memnun olduğum LPG taktığımda beni pişman eden bir motor
Fluence 1.6 cvt otomatikte deneyimlemem oldu. (8 enjektör) Kaputu açan çoğu tamirci kapattı.
Allah kolaylık versin. O motorun 4 enjektörlü versiyonu megabe 4 devam etti
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi m_kucukaksoy -- 15 Temmuz 2024; 0:30:27 > -
hocam kapak yapıldı tamam ama 137 bin km de yapıldı sübap yenileme işlemi uzun oldu segmanları zarar gördüğünü veya aşındığını bir yol ile deneyip test etme imkanı var mı ? lpg ayarlarım düzgün afr ayarı v.s istanbul candan mühendislikte götürüp yaptırıyorum
-
quote:
Orijinalden alıntı: motograter
4bin km'de yağ değiştirmek neden ?
İsraf, çevre kirliliği dahası bütçeye zarar. Çünkü en az 15bin km ömür biçiliyor yağlara.
Yağ eksiltme sorunu ise eğer kaçak yoksa yakıyordur ki araç 200bin km geçmiş motor durumu iyi dense bile az biraz yakar bence. Ya da buharlaşma kaybı vardır. Hatta her iki ihtimal mümkün.2 ile 4 bin arası değişimini yapıyorum hocam çünkü kararmaya siyahlaşmaya başlıyor yağ kafam rahat etmesi için değiştiriyorum dediğiniz gibi olsa bile hocam yağ yakan araç mavi duman atması gerekmez mi ? az çok duman veya koku yapar diye biliyorum ama detaylı olarak yağ yaktığını nasıl anlayabilirim bunun için test benzeri bir şey var mı birde buharlaşma derken aldığım yağın sıcağa dayanıklılık oranı nerede yazıyor tam olarak ? şuan kullandığım liqui moly 5w40 4110 modeli
-
quote:
Orijinalden alıntı: aliveli90
Motor gidik
Yağ benzinlide 20.000 km dizelde 15.000km dayanırbunu net bir şekilde nasıl anlarım hocam ? egzozdan mavi duman yada koku gelmiyor yağın 10,000 15,000 20,000 aralığındaki önerilen değişim periyodunu biliyorum fakat kararma yapınca içim rahat etmiyor ben erken değişimini yapıyorum
-
quote:
Orijinalden alıntı: m_kucukaksoy
Benzinli kullanımda memnun olduğum LPG taktığımda beni pişman eden bir motor
Fluence 1.6 cvt otomatikte deneyimlemem oldu. (8 enjektör) Kaputu açan çoğu tamirci kapattı.
Allah kolaylık versin. O motorun 4 enjektörlü versiyonu megabe 4 devam ettihocam bu motor hakkında bilginiz var ise eğer yukarıda 2 ci resimde işaretlediğim bölümde 1000 km de 500 grm eksiltme görülebilir mi demek istiyor bir de 0,30 - 15w40 kadar yağları kullanılabilir anlamına mı geliyor tam olarak ?
-
TP istasyonlarından 10x40 LPG’li araçlar için olanı deneyin derim. Benim araçta 10bin km’de bir bakım yapıyorum. Tam 8-9 bin km’ye geldiğinde motor ışığı yaktı. İşin garibi 1 ay yurt dışına çıktım araba evin önünde yattı. 15 günde bir arkadaş çalıştırdı, biraz tur attı akü boşalmasın diye. Dün aracı alabilir miyim 2 gün dedi, al dedim. Az gitmiş motor yağ ışığı yanmış. Ertesi gün ölçmüş 1 diş yağ varmış. 1 litre ekle dedim. Şimdi yağ sıcaktan uçuyor diyemem ama motorda hiç bir sorun yok. Yatan araçta niye yağ ışığı yalsın ki yani kaçakta yok. Koyduğu yerde temizmiş. Keçe’den 1-2 damla kaçırıyor galiba durdukça. O da 9-10 ay sonraya bitiyor uyarısı veriyor sanırım. TP 10x40 LPG’li araçlar için yağ iyi. Araç 280 bin km’de. -
hocam yukarıda konuya eklediğim mesaj da olan görselde 1000 km 500 gram eksiltme yapabilirmi demek istiyor ? birde ben hep 5w30 yakın zamanda 5w40 kullandım 10w40 geçmek doğru olacak mı ? yine yukarıdaki görselde 0w30 dan 15w40 kadar olan yağlar kullanılabilir mi demek istiyor ?
-
Kompresyon testi geldi aklıma da çok bilemedim ..Araçtan anlayan bir ustaya danışın hocam muhtemelen km en var normaldir diyip yollar diye düşünüyorum.
-
Kararması yağın yoğun sıcağa maruz kalmasından dolayı oluyor. Yeni yeni kararan yağ özelliğinden pek bir şey kaybetmiş olmaz. Karamelize renkte ulaşana kadar bekleyin bari. 5w40 sıcak dayanımı olarak yeterince iyi bir viskozite bence.
Yağ yakma durumunu komprasyon testi ile anlayabilirsiniz. subaplardan dolayı da eksiltiyir olabilir.
Yağ yakan aracı anlayacak ustalar var. Rölanti halindeyken yüksek devire çıkartıp egzoz dumanı rengine kokusuna dikkat edip yağ yakıp yakmadığını anlayanı bile gördüm.
-
Oradaki tabloya göre 1200mil 1 litre diyor anlamadım. 2.000km de 1 litre eksilmez. Motor basınç testi, subaplar gevşek mi kalkmış, keçelerde durum ne gibi testler yapılması lazım. Aracınız 190 bin kim sayarsak, kullanıma bağlı olarak ve evveliyatını bilmediğiniz için genelde yüksek km araçlarda 10/40 kullanılır.
Benzinli araçta kısa sürede 5-6bin km’de yağ belirgin kararıyorsa normal değil bana göre. -
Kompreasyon testini buji leri değiştirirken yaptırmayı düşünüyorum hocam malum emme manifold boğaz kelebeği ve bobinler sökülmesi gerekiyor extra olarak lpg enjektör leri sanayide tanıdığım ustalar ile görüşüp durumu izah edeyim bakalım kim ne diyecek
-
1000 km'de yarım litre eksiltir demiş kitapçık,ve kitapçıktaki bakım aralığınız kaç km'dir ?
türkiye şartlarında yağın 20.000 gibi gitmesi zor bir durum avrupaya kıyasla,iklim koşullarından dolayı,malum avrupaya kıyasla tozlu bir coğrafyadayız.
eksiltme oranını ne gözlemlediniz okudum ama göremedim 1000 kmde kaç gram eklediniz ?
rektifiyeden önce 5w50 yağ ile son deneyip duruma bakarsınız
-
Toz ile yağ ne alaka ?
-
Karadeniz'in tozsuz ikliminde Fiat Fiorino aracım ile 6-7 ayda 17.000 km yapıp ustaya gittim,
-"Ustam yağın durumuna bakıverir misiniz 1 sene dolmadı ama erken değiştirmek istiyorum dedim."
-Baktı kontrol etti yağ henüz elmas renginde idi ne kararma ne tortu partikül hiç birşey görünmüyordu.
-"10.000'i doldur değiştirelim dedi"
-"Ustam 6-7 ayda 17.000 km oldu dedim yağ ne durumda sen ondan haber ver dedim"
-"Nerede kullandın Arabayı" diye sordu, hangi marka Yağı diye sormadı.
-"Sinop Gerze'de" dedim.
-"Km kaç" dedi
-"90.000" dedim
-"Çok çok iyi dedi.
Ve bu yağ ile 20.000 olmadan 1 yıl doldu, 19.000 km' de bakıma girdi
Temiz hava filtresi motora daima temiz hava akışı demek olur, bu da doğrudan yağın ömrüne etki eder.
Hiç bir aracımda doğrudan 8-10 binde yağ değişimi yaptırmadım, daima bölgeye göre yağın durumuna göre hareket ederek ustaya danışarak 1 YILI takip ederek yağ değişimi yaptırdım.
Bu yağları eyropada 20.000 / 1yıl periyotlarında kullanıyorlar.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zn_volkan -- 16 Temmuz 2024; 6:50:25 >
En Beğenilen Yanıtlar
Tüm Yanıtları Genişlet
4bin km'de yağ değiştirmek neden ?
İsraf, çevre kirliliği dahası bütçeye zarar. Çünkü en az 15bin km ömür biçiliyor yağlara. Yağ eksiltme sorunu ise eğer kaçak yoksa yakıyordur ki araç 200bin km geçmiş motor durumu iyi dense bile az biraz yakar bence. Ya da buharlaşma kaybı vardır. Hatta her iki ihtimal mümkün. |
Benzer içerikler
- toyota rav4 yorum
- nissan vanetta neden tutulmuyor
- egea easy 1.4 fire 95 hp yorum
- ortak araba alınır mı
- golf 1.5 etsi yakıt tüketimi
- renault espace 2024
- pagani utopia
- bmw elektrikli motor
- hyundai i20 sıfır fiyat
- bayiden sıfır araba fiyatları
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X