Şimdi Ara

2. Elde YENİ TEHLİKE MİKRON BOYA

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
37
Cevap
0
Favori
14.494
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar piyasada henüz yaygın değil ve çok nadir firmalar bu işi şuan yapıyor. Ama yaygınlaşınca 2. el araba almak daha zor olacaktır.

    Yapılan şey , araç boyanırken fabrika mikronuna göre ince işçilikle boyanıyor ve expertiz firmaları cihazla ölçüm yaparken bunu farketmiyorlar. Astar zar gibi atılıyor ve boyandıktan sonra boya fabrika mikronuna göre inceltiliyor.Piyasada bu şekilde boyasız sanılan ama boyalı arabalar var. Boyanın bu kadar ince yapılmasının uzun vade zararları da oluyor .Çabuk paslanma, çatlama, güneş yanığı vs.

    Sorun aracın boyalı olması ya da olmaması bence değil. Bir bilerek almak var bir de bilmeden almak var. Sorun bu. Yoksa boya takıntısı gibi saçma sapan birşey olamaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emrdmr1 -- 8 Temmuz 2019; 14:7:8 >



  • bennett.antony b kullanıcısına yanıt
    B bennett.antony demiş ki;
    Mesajı Yerinde Gör
    quote:

    Orijinalden alıntı: bennett.antony

    nerde gördünüz bunu ? Böyle birşey imkansıza yakın. Çünkü fabrikalarda bu iş robotlarla yapılıyor ve mikron değerleri standarttır.

    elle yapılan boyanın heryerinde mikronunun aynı olması imkansız.

    Konu gereksiz ve yanlış, konu kilit kullanıcı
    Fabrika boyasının da her yerde mikronu aynı değil.

    Örneğin; 110-140 arasında değişir. Ölçülen her bir noktanın aynı değeri vermesi diye bir şey yok. Kabul edilebilir alt-üst limitlerin arasında değişebilir.

    Boyanan parça kalınlığın haricinde gözle de kontrol edilebilir ama bunun için ustalık gerekir. Boya doğru kalınlıkta yapılsa bile görüntü olarak fabrika ayarını tutmayabilir.
    Valla çok üzülüyorum diyemem.

    Zaten kalın boya çıkıyor ise macun atılmış demektir.

    İnce boya çıkınca boyali olup fiyat kırılıyor.

    Boya zaten eskiyen bir ürün, eskimesin diye araba boyatma parasina seramik atanlar türedi. YouTube Instagram sağ olsun... neymiş 5mikron boya kalinlasiyormus, yahu 200mikron boyada 180mikron vernik katmani var zaten on yıkamaya ne seramik kalır ne başka birşey 2 senede bir defa 3-5binTL seramik...

    Ikinci el araba alıyorsun, aman boyasiz olsun.

    Boya zaten eskiyor, soluyor matlasiyor vs. boyatinca boyali, ama pasta cila ile dolgu ile harita gibi arabaya binmek daha kiymetli oyle mi ? Tavasi boya yanığı oldu, bilmem ne oldu.. sacma sapan galerici ağzı ile boya yapmaktan kacmak icin servet döküyor millet sokağa...

    Boya saçmalığı da bir yere kadar.
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Mikron Boya: Kapsamlı Bir Kılavuz

    Mikron Boya Nedir?

    Mikron boya, araçların yüzeylerindeki kusurları gidermek için kullanılan ince bir boya türüdür. Dayanıklılığı, parlaklığı ve esnekliği ile bilinir.

    Mikron Boya Ekspere Çıkar mı?

    Profesyonel uygulama ile mikron boya, ekspere çıkarılamaz. Boyanın kalınlığı çok ince olduğu için dikkatli uygulanması gerekir.

    Mikron Boya Yorumları

    Mikron boya kullanıcılarından genellikle olumlu yorumlar alır. Kullanıcılar, dayanıklılığını, parlaklığını ve araçlarının görünümünü iyileştirme yeteneğini takdir eder.

    Oto Mikron Boya Yorumları

    Otomotiv endüstrisinde mikron boya, araçlara yeni bir görünüm kazandırmak için yaygın olarak kullanılır. Oto mikron boya yorumları da genellikle olumludur ve kullanıcılar parlaklığını, koruma özelliklerini ve kolay uygulanabilirliğini över.

    Araç Boya Mikron Değerleri

    Araç boya mikron değerleri, boyanın kalınlığını belirtir. Mikron cinsinden ölçülür ve genellikle 100-200 mikron arasında değişir. Daha yüksek mikron değerleri, daha kalın bir boya tabakası anlamına gelirken, daha düşük mikron değerleri daha ince bir tabaka anlamına gelir.

    Sonuç

    Mikron boya, araçların yüzeylerini restore etmek ve korumak için etkili bir çözümdür. Dayanıklılığı, parlaklığı ve esnekliği ile bilinir ve profesyonel uygulama ile ekspere çıkarılamaz. Kullanıcı yorumları genellikle olumludur ve kullanıcılar parlaklığını, koruma özelliklerini ve araçlarının görünümünü iyileştirme yeteneğini takdir eder.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • nerde gördünüz bunu ? Böyle birşey imkansıza yakın. Çünkü fabrikalarda bu iş robotlarla yapılıyor ve mikron değerleri standarttır.

    elle yapılan boyanın heryerinde mikronunun aynı olması imkansız.

    Konu gereksiz ve yanlış, konu kilit kullanıcı
  • Çıplak göz ile kontrol ediliyor onlar, sadece makina ile yapılmıyor kontrol

    Boyalı parçada muhakkak hata bulunur, toz var mı, köşelerde akma var mı, boya pürüzü bunların hepsi kontrol edilir, sizin dediğiniz gibi değil yani
  • www.mikronotoboya.com
    Utku Mikron Oto Boya. Mikron Oto Boya
    http://www.mikronotoboya.com/mikron-oto-boya




    Birçok expertiz çoçuğun eline boya klaınlık cihazını veriyor. O da normal değeri görünce bakmıyor bile. Siz herkesin gözle kontrol ettiğini mi sanıyorsunuz .

    Google a boyandığını belli olmyana boya , mikron boya şeklinde araştırın.




  • Boyadan niye korkuyorsunuz ki bu kadar ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_

    Boyadan niye korkuyorsunuz ki bu kadar ?
    Aynen hocam ya. Millet arabanin motoru, yüruyeni sağlam mı diye merak etmez boya-çizik vs. varmı diye inceler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: caspento

    Çıplak göz ile kontrol ediliyor onlar, sadece makina ile yapılmıyor kontrol

    Boyalı parçada muhakkak hata bulunur, toz var mı, köşelerde akma var mı, boya pürüzü bunların hepsi kontrol edilir, sizin dediğiniz gibi değil yani
    Hocam eğer yeterli vakit varsa fabrikasyon kalitede boya yapabiliyorlar. 3 yıl önce kazadan sonra yetkili servis değişen 3 parça ile tavanı boyayıp birkaç yeri de rötüşledi.

    Aradaki ton farkını saymazsak yaptıkları boya işi fabrikasyon kalitede oldu. Boyada metalik gece mavisi. En ufak çizik toz moz x1000 göze batıyor. Bakımı en zor renk. Bende ton farkından belli oluyor mesela. Ancak aynı işçiliği beyaz renge yada ton farkını yansıtmayacak bir renge yap arabanın boyalı olduğunu gözle anlaman mümkün değil.

    Metalik gece mavisi gibi uyuz bir renkte incelerseniz mikron ölçere bile gerek yok. Renk zaten nerede ne var 500 metre öteden bağırıyor




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • büyük tehlikeymiş

    bir de orijinale yakın mekanik elektronik bakımı yapanlar ortaya çıkarsa daha fena
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bennett.antony

    nerde gördünüz bunu ? Böyle birşey imkansıza yakın. Çünkü fabrikalarda bu iş robotlarla yapılıyor ve mikron değerleri standarttır.

    elle yapılan boyanın heryerinde mikronunun aynı olması imkansız.

    Konu gereksiz ve yanlış, konu kilit kullanıcı
    Fabrika boyasının da her yerde mikronu aynı değil.

    Örneğin; 110-140 arasında değişir. Ölçülen her bir noktanın aynı değeri vermesi diye bir şey yok. Kabul edilebilir alt-üst limitlerin arasında değişebilir.

    Boyanan parça kalınlığın haricinde gözle de kontrol edilebilir ama bunun için ustalık gerekir. Boya doğru kalınlıkta yapılsa bile görüntü olarak fabrika ayarını tutmayabilir.




  • Adam fabrika ayarında boya atsa problem, kalın atsa problem. İkinci el araç alıyorsun arkadaş. Nasıl bi beklentiniz var. Yürüyene bak, şaseye podyeye bak. Orjinal parça değişen varsa araba daha iyi işte.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: B.Avcı

    Fabrika boyasının da her yerde mikronu aynı değil.

    Örneğin; 110-140 arasında değişir. Ölçülen her bir noktanın aynı değeri vermesi diye bir şey yok. Kabul edilebilir alt-üst limitlerin arasında değişebilir.

    Boyanan parça kalınlığın haricinde gözle de kontrol edilebilir ama bunun için ustalık gerekir. Boya doğru kalınlıkta yapılsa bile görüntü olarak fabrika ayarını tutmayabilir.

    Alıntıları Göster
    demek istediğim belirli bir alanda 120 dir belirli bir alanda 140 dır belirli bir alanda 80 dir.

    ama arada 85 diğer tarafta 95 çıkmaz.




  • Valla çok üzülüyorum diyemem.

    Zaten kalın boya çıkıyor ise macun atılmış demektir.

    İnce boya çıkınca boyali olup fiyat kırılıyor.

    Boya zaten eskiyen bir ürün, eskimesin diye araba boyatma parasina seramik atanlar türedi. YouTube Instagram sağ olsun... neymiş 5mikron boya kalinlasiyormus, yahu 200mikron boyada 180mikron vernik katmani var zaten on yıkamaya ne seramik kalır ne başka birşey 2 senede bir defa 3-5binTL seramik...

    Ikinci el araba alıyorsun, aman boyasiz olsun.

    Boya zaten eskiyor, soluyor matlasiyor vs. boyatinca boyali, ama pasta cila ile dolgu ile harita gibi arabaya binmek daha kiymetli oyle mi ? Tavasi boya yanığı oldu, bilmem ne oldu.. sacma sapan galerici ağzı ile boya yapmaktan kacmak icin servet döküyor millet sokağa...

    Boya saçmalığı da bir yere kadar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 8 Temmuz 2019; 15:27:16 >
  • Autoking ilk açıldığı zamanlarda aracımın kaputunda vernik atması olmuştu oraya götürmüştüm, o zamanlar aracım 5 yaşında falandı, metalik ve tutturması aşırı güç bir renkti, usta öyle bir boya yaptı ki gözle anlamak imkansızdı, boyayı eskitip 5 yaşındaki araçla bütünleştirmişti, bu işlemden 5 sene sonra aracı takasa bayiye verdim, aletle ölçtü boya vs yok dedi, kaputta da yok mu dedim tekrar baktı yok abi dedi, işçiliğe gel
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bennett.antony

    demek istediğim belirli bir alanda 120 dir belirli bir alanda 140 dır belirli bir alanda 80 dir.

    ama arada 85 diğer tarafta 95 çıkmaz.

    Alıntıları Göster
    Kaputtan örnekleyelim; Kaput üzerinde 10 farklı nokta ölçün, bunlar 110-140 arası çıkabilir. Kaputtan herhangi 3 5 noktanın aynı mikron çıkması imkansıza yakın.

    Bahsedilen boyayı yapan kişi aracın veya boyanacak parçanın ortalama boya kalınlığını ölçüp, boyanacak kısmı benzer kalınlıkta boyuyor.

    Yine kaputtan örnek vereyim; kaputta değerler 110-140 arasında ise, usta kaputun boyanacak kısmını tamamen soyup 110-140 arası kalınlıkta boyuyor.

    Yani yapılan işlem imkansız değil, gayet de imkanlı. Bunu yapabilecek kaç usta vardır, kimler ne kadar zaman ayırır, maliyeti ne kadar yükseltir, bunlar önemli.

    Yapılacak işçiliğin maliyeti değer kaybını karşılıyorsa ancak yapılır. O yüzden sıradan otomobiller için pek uğraşacaklarını sanmam.




  • TheCaliph_ kullanıcısına yanıt
    Orjinal boya 1 kerede atilir ve komple atilir o yuzden dokulme paslanma cikma gibi sorunlari olmaz . Sonradan atilan lokal boyalar ve komple boyalar hem kalite olarak fabrika kalitesinde olamiyor hemde dokulmeler yasaniyor .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mekatroniks

    Orjinal boya 1 kerede atilir ve komple atilir o yuzden dokulme paslanma cikma gibi sorunlari olmaz . Sonradan atilan lokal boyalar ve komple boyalar hem kalite olarak fabrika kalitesinde olamiyor hemde dokulmeler yasaniyor .
    İstanbul'da dökülmeyen araba kalmazdı böyle olsa.
  • TheCaliph_ kullanıcısına yanıt
    Sokaga cikip bakin cogu dokuluyor zaten .
  • Öff bu ne be. Bu itliklerle uğraşacağıma sıfır araba alırım. En azından kafam bir nebze rahat olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mekatroniks

    Sokaga cikip bakin cogu dokuluyor zaten .
    Hangi sokak sizinki ??

    Boya dokulsun tekrar boyatiriz nedir ki ? Yuruyeninde sorun yoksa veya km dusurulmemis ise boyadan zarar gelmez
  • TheCaliph_ kullanıcısına yanıt
    Besiktas sokaklarina bakabilirsiniz . Dokulecekse neden boyali araba alalim ? Boyasizini aliriz . Yetkili serviste 3 senede 2 kere boyattin ayni yeri . Cunku boya dokulmeye basladi . En son bahaneleri gunes altinda kalmis o yuzden :) orjinal boya gunes altinda kaldiginda bisey olmuyor dedigimde orjinal boyanin yeri hic bir sekilde tutmaz , imkansizdir cevabini verdiler .
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.