Şimdi Ara

Kronik yağ eksiltme/yakma sorunları ve Üreticilerin Olumsuz Yaklaşımlarını Toparlayalım!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
33
Cevap
0
Favori
18.439
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar,

    Başlıktan bu konuyu açma amacım belli olmuştur. Benim tecrübem AUDI ve AUDI Türkiye ile oldu. Siz de tecrübelerinizi paylaşın hatta 4 gün önce başlattığım kampanyanın yayılmasına destek olun ki üreticiler artık bize karşı bu kadar umarsız olamasın!

    Benim Audi A4 2.0 TFSI Quattro aracımda yağ eksiltme/yakma sorunu ortaya çıktı. Araç 2010 model ve bu modellerde kronik olan bir arıza. Bir tasarım/üretim hatası. Üretici kaynaklı bir hata olmasına rağmen Audi AG ve Audi Türkiye bu sorunun çözümünü üstlenmedi. Mecburen yüklü bir masrafın altına girerek ben yaptırmak zorunda kaldım.

    Bunun üzerine bir video hazırladım ve Audi'yi ve Audi Türkiye'yi protesto ederek bir logo değiştirme kampanyası başlattım. Eğer siz de bu şekilde mağdur edildiyseniz bu kampanyaya katılabilirsiniz.

    Konunun detayları aşağıdaki adreste bulunan videoda:
    https://www.youtube.com/watch?v=YS5p9BzNJo8

    Destek ve paylaşımlarınızı bekliyorum.

    Haydi bizi mağdur eden markaların logolarını araçlarımızda taşıyıp, bir de reklamlarını yapmayalım!

    Not: Siz de aracınızın logosunda değişiklik yaparsanız fotoğrafını bu başlık altında paylaşabilirsiniz. Yaratıcı fikirler bekliyorum herkesten!







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Kronik Yağ Eksiltme/Yakma Sorunları ve Üreticilerin Olumsuz Yaklaşımları

    2.0 TFSI Kronik Sorunlar

    Audi'nin popüler 2.0 TFSI motoru, kronik yağ eksiltme sorunlarıyla tanınmaktadır. Bu sorun, Audi A4 2.0 TFSI quattro ve Audi Q5 gibi birçok modelde yaygındır.

    TFSI Motor Sorunları

    Yağ eksiltme sorunları, TFSI motor ailesinin genel bir sorunudur. Bu sorunlar, piston segmanlarının aşınması ve turboşarj sorunları gibi çeşitli faktörlerden kaynaklanabilir.

    Üreticilerin Olumsuz Yaklaşımları

    Ne yazık ki bazı üreticiler, bu kronik sorunlar hakkındaki endişeleri görmezden gelme eğilimindedirler. Sorunları reddedebilir veya sorumluluk almaktan kaçınabilirler. Bu, tüketicileri hayal kırıklığına uğratabilir ve sorunlarını çözmekte zorlanmalarına neden olabilir.

    Audi 2.0 TFSI Quattro Kronik Sorunlar

    Audi 2.0 TFSI quattro modellerinde özellikle yağ eksiltme sorunları yaygındır. Bu sorunlar, motor hasarına ve pahalı onarımlara yol açabilir.

    Motor Sorunları

    Bu kronik sorunlar, motorun performansını ve güvenilirliğini önemli ölçüde etkileyebilir. Yağ eksiltmesi, aşırı yakıt tüketimine, güç kaybına ve hatta motor arızasına neden olabilir.

    Sonuç

    Kronik yağ eksiltme sorunları, TFSI motorlu Audi araçların sahipleri için önemli bir endişe kaynağıdır. Üreticilerin bu sorunları ciddiye almaması ve sorumluluk almaması, tüketicilerin güvenini zedeleyerek hayal kırıklığına yol açabilir. Bu sorunların farkında olmak ve araç satın almadan önce kapsamlı araştırma yapmak çok önemlidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Ben zamanında 1.2 tsi leon almak için kapora vermeye gidiyordum ki bu yağ eksiltme mevzusundan dolayı aracı almaktan son anda vazgeçmiştim. Yoksa şu anda tsi leon ya da golf sahibiydim. Bu konuda bazı teknik bilgiye sahip arkadaşlar burada yağ eksiltme mevzusunu anlatmaya çalışmışlardı. Zaten vw grup araçların servisleri de yağ eksiltme olayını normal karşılıyor. Diğer turbo benzinli araçlarda (opel 1.4t, fiat 1.4tjet vs.) yağ eksiltme olayına pek rastlanmıyor ama tsi motorlarda bu olay mevcut gibi, kullanıcıların verdiği bilgilere bakılırsa.
  • Vw kadar yağ yakan motor üreten, motorun arkasında durmayan üretici yoktur. Mesela Polo GTİ'deki Tsi yağ yakıyordu, sonra hacmi 1.8'e çıkarıldı. Doğuş Otomotiv ve Vw fanlarına göre her araçta olabilecek normal (!) bir şeydi. Onun haricinde bir dönem yağ yakan Toyota 1.4 Dizelleri vardı fakat Toyota, servislerde ücretsiz bir şekilde revizyonunu yapıyordu.
  • Şıh Hazretleri kullanıcısına yanıt
    Kobay olmak isteyen kişi çok hocam, onlar sayesinde en kolay şekilde çeşit çeşit motor deniyor adamlar
  • gerçekten nasıl zaman buluyorsunuz da böyle işlerle uğraşıyorsunuz anlamıyorum, ayrıca seat veya skoda da aynı motor seçeneklerini kullanabilecek adam gidip de üstüne bir ton para verip audi ye biniyorsa en başında o arabanın logosu için parayı veriyor, çıkıp da böyle bir nedenden niye logosuna garip garip şeyler yapsın

    diğer yandan 2010 model araç için firma neden sorunu üstlensin, yakıttan kullanım şekline kadar birçok etken var, araba olmuş 7 yaşında, zaten artık hiçbir üretici aracına doğru düzgün garanti vermiyor bir de üstüne 7 yaşında arabayı düzeltmelerini firmadan beklemek ciddi manada büyük saçmalık kusura bakmayın, ha sıfır araçlarda bu sorunu yaşayanlar var, onlar talep edebilir şikayetçi olabilir tabi ama 7 yaşında bir araçta da bunu beklememek lazım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KaSaTuRa.

    gerçekten nasıl zaman buluyorsunuz da böyle işlerle uğraşıyorsunuz anlamıyorum, ayrıca seat veya skoda da aynı motor seçeneklerini kullanabilecek adam gidip de üstüne bir ton para verip audi ye biniyorsa en başında o arabanın logosu için parayı veriyor, çıkıp da böyle bir nedenden niye logosuna garip garip şeyler yapsın

    diğer yandan 2010 model araç için firma neden sorunu üstlensin, yakıttan kullanım şekline kadar birçok etken var, araba olmuş 7 yaşında, zaten artık hiçbir üretici aracına doğru düzgün garanti vermiyor bir de üstüne 7 yaşında arabayı düzeltmelerini firmadan beklemek ciddi manada büyük saçmalık kusura bakmayın, ha sıfır araçlarda bu sorunu yaşayanlar var, onlar talep edebilir şikayetçi olabilir tabi ama 7 yaşında bir araçta da bunu beklememek lazım

    7 yil bir otomobil icin uzun bir sure degil, bize oyle alistirildi. Sanzimanlarin 50 bin km gitmesi basari olarak lanse edildi.



    Araba yahu bu ustelik arkadasinki ozel bir araba yani benim bindigimden her acidan daha ozenli kaliteli uzun omurlu olmasi lazim.



    Ben bile imzamdaki aractan 10 seneden once bir ariza yasarsam gercekten hayal kirikligina ugrarim. 4-5 sene sonra sagi solu dokulecekse neden cuvalla para veriyoruz.



    Bence bir audi bmw mersedes omurluk olmasa bile cok uzun seneler sorun cikarmamali.



    Hayirli gunler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Arıza İhtimali
    1. Mazda %17
    2. Mercedes %25
    3. Toyota %26
    4. Honda %27
    5. Mitsubishi %29
    6. Volvo %30
    7. Nissan %33
    8. Fiat %34
    9. Audi %35
    10.Ford %36
    11.BMW %37
    12.Peugeot %37
    13.Subaru %37
    14.Hyundai %38
    15.Rover %39
    16.Volkswagen %40
    17.Opel %43
    18.Renault %48
    19.Saab %48
    20.Citroen %50
    21.Land Rover %53
    22.Alfa Romeo %54


    şaşırmamak lazım listede fiattan daha alt seviyede audi. pejoyla arasında %2 fark var :) audi tanktır alamandır he yavrum he.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Aynı aracın 2011 modeli var bende.

    2014 yılında Doğuş otoda aşırı yağ eksiltmeden kaynaklı piston, segman, rulmanlar değiştirildi ve 22.000 tl masraf çıktı. Sorun normalde bu şekilde çözülüyor; fakat benim araçta tam 1 yıl sonra aynı sorun baş gösterdi. Bobinler, bujiler, yağ seperatörü falan değişti sorun geçmedi. En sonunda motoru detaylıca inceleyince silindirlerin birinde çizikler olduğu belirtildi ve komple motoru değiştirdiler, çıkan fatura 45.000 tl idi. Önceki yapılan işin 2 sene garantisi olduğu için Doğuş oto tüm masrafı üstlendi.
    Eğer motoru revize ettirecekseniz mutlaka silindirlere baktırın endoskopik kamera ile çünkü eğer çizik varsa komple motor değişmeli veya en azından silindir bloğu da değişmeli.

    Normal şartlarda eğer araç tamamen yetkili servis bakımlıysa Audi bu konuda yardımcı oluyor, çünkü kendileri de biliyor Dünya genelinde olan kronik bir sorun. Fakat 7 yıl zaman aşımı olması pek kabul edilebilir bir durum değil, çünkü revizyon görmeyen bu motorlar eninde sonunda bitme noktasına geliyor. Amerika'da ise bu sorunun çözümüne yönelik 8 yıl/80.000 mil süre sınırı var.
    Can sıkıcı bir durum, insan arabasından soğur umarım sıkıntı en az masrafla giderilir, geçmiş olsun.

    Bu da yaşadığım sorun hakkında açtığım konu:
    donanımhaber forum
    AUDI, aracımın motorunu ücretsiz değiştirdi - 64 günlük süreç » Sayfa 1 - 11
    https://forum.donanimhaber.com/audi-aracimin-motorunu-ucretsiz-degistirdi-64-gunluk-surec--111387053#111387053




  • Peugeot marka bir araçta cam butonu ters konulmuş diye yaygara koparan kişiler böyle komplike ve masraflı sorunları görmüyor. Ondan sonra Fransız alınmaz

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • tasshelhoff kullanıcısına yanıt
    Evet 7 yıl bir Audi için hiçbirşeydir böyle bilirdik. Muss@ arkadaşın da yazdığı gibi Amerika'da bu sınır neden 8 yıl/80 000 mil? Çünkü bu durum bir mahkeme kararı (bkz. bir sonraki paragraftaki Edit) ile netleştirilmiş, kimse bizdeki gibi kafasına göre davranabilecek durumda değil öyle. Müşteriler dava açmış, haklı bulunmuş.

    Bir tasarım hatası bulunan bir araç saatli bomba gibidir. Ne zaman patlayacağı belli olmaz. 2 yıl da olur 8 yıl da olur. Söz konusu mahkeme kararı (Edit: Konu ABD'de mahkeme kararı ile sonuçlanmamış uzlaşma ile AUDI sorunları çözmeyi üstlenmiş. Anafikri değiştirmiyor gerçi ama düzeltmiş olalım. Mahkeme devreye girip adaletin kılıcı yukarıda sallanınca uzlaşma gelmiş. Türkiye'de de böyle, haklıyı savunan keskin bir adalet sistemi kurulabilmesini dilerim.) nedeniyle Audi USA kendilerine gelen tüm müşterilerin araçlarındaki bu sorunu ücretsiz olarak düzeltmek zorunda olduğundan garanti süresini "Uzatılmış Garanti=Extended Warranty" adı altında uzatmış. Tüm bakımlarını yetkili servislerde yaptıran, aracını çok dikkatli kullanan, titiz bir Amerikalı bu sorunla 13 yıl sonra karşılaşsa ve gidip dava açıp kazansa Audi Amerika o garantiyi 13 yıl/bilmem kaç bin mil'e uzatmak zorunda kalır.
    Tasarım hatası olduğu tespit edilmiş bir arızadan bahsediyoruz, dolayısıyla bu hata nerede ve ne zaman arıza olarak ortaya çıkarsa tasarımcı onu üstlenmek durumundadır. Kaldı ki bu tip hatalar kendini göstermek için zaten 13 yıl, 7 yıl, 5 yıl beklemiyor. Benim durumumda aslında 2. yılda ortaya çıkmış önceki sahibi servise bu şikayetle götürmüş. Ancak servis arızaya kesin çözüm (motor revizyonu) uygulamamış, yazılım güncelleme ile sorunlu bölgedeki basıncın yükseltilmesi yoluyla hatalı pistonun silindire biraz daha fazla basmasını sağlamış ve bu çözüm de ancak 4 yıl gitmiş. Bu durumda hata ilk olarak 7. yılda ortaya çıktı da diyemiyoruz.
    Üreticiler ürünlerinin arkasında durmuyorlar neden ABD'de durmak zorunda kalıyorlar, 8 yıl, 80 bin mil vs...
    Çünkü hukuk sistemi tıkır tıkır işliyor. Hiç boşuna bu olayın küçük bir olay, alışıldık bir olay, gözardı edilebilecek bir olay olduğuna yönelik yaklaşımlara girmeyelim, bu olay çok büyük bir olaydır ve hukuk sistemimiz tarafından düzeltilmeye muhtaçtır. Bunu da inşAllah yakında yaşayacağız.
    Böyle işlerle uğraşmak için can atmıyoruz da zaten. Keşke hiç yaşanmasa biz de uğraşmasak. Ama olay binlerce işimizin arasında bizi girdap gibi içine çekiyor zaten. Binlerce işle uğraşırken aracın motoru birgün bir anda yağ uyarısı vermeye başlıyor, amaan diyorsun 1 litre ekleyip geçiyorsun. Kısa bir süre sonra bir daha. Seyahate çıkıyorsun, Bursa'da lt, Çanakkale'de 1 litre, İstanbul'da 1 litre ekleye ekleye berbat sevimsiz bir yolculuk yapıyorsun. İstanbul'dan yola çıkıyorsun Körfez'de motor uyarı veriyor yağ ekle diye bagajdaki 4 lt bidon da bitmiş. Bu halde fazla gitmeyeyim neme lazım motora zarar veririz deyip çoluk çocuk ailecek yaptığın seyahatte kendini otobandan dışarı atıyor başlıyorsun benzin istasyonu aramaya. O benzin istasyonunda tam sentetik yağ yok, bu benzin istasyonu navigasyonda görünüyor ama kendi kapanmış, yol yapımı çalışması, trafik falan derken 10 dakika önce otobanda son sürat giderken bir anda İzmit'in dar bir caddesinde yol inşaatının kenarında berbat bir trafiğin içinde benzin istasyonu ararken buluyorsun kendini!.
    Olayın maddi yükü zaten çok ağır, bir de böyle manevi acılar çekiyorsun! Olay zaten seni tam anlamıyla içine almış sen uğraştığın işleri mecburen bir kenara bırakıyorsun. Neyse yazılacak çok şey var ama mevzu uzuyor. Durum bildiğiniz gibi değil kısaca... :)
    Konular yine böyle açılırsa anlatırız daha çok. :)
    Saygılar,



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tumcakirm -- 11 Temmuz 2017; 14:30:17 >




  • Muss@ kullanıcısına yanıt
    Hocam o konuyu da okudum, geçmiş olsun.
    Merak ettiğim, 22 bin'i ödediniz miydi?
    Bu da benim yaşadığımın aynısı. Ödediyseniz size hangi bahane ile ödettiler onu merak ediyorum açıkçası, araç 5 yaşın da içindeymiş çünkü.
  • Muss@ kullanıcısına yanıt
    Hukuki açıdan bir ekleme yapayım: Arızanın 2. yılda ortaya çıkması sonra yazılım değişikliğiyle ötelenmesi ve 7. yılda bir daha ortaya çıkması malın "Gizli Ayıplı Mal" olduğunun göstergesidir ve hukuki olarak gizli ayıplı mallarda üreticinin/satıcının yükümlülükleri için herhangi bir zaman aşımı uygulanamaz, yani vakti geçti, geçmiş olsun diyemez.
    Hayırlı geceler,
  • tumcakirm T kullanıcısına yanıt
    Benden önceki sahibinde iken oldu motor revizyonu. 22 bin liranın 4-5 bin lirasını sahibi ödedi.
  • Audi vw farketmeksizin turbo benzinli araçlarda olan durum o yüzden lpgli atmosferik araçlar hep var olacak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Muss@ kullanıcısına yanıt
    Yine de para aldılar demek. Çok acayip!
    Garantiden desen böyle kısmi garanti olmaz. Maldaki ayıbın (tasarım hatası) telafi desen öyle de değil.
    Neden böyle bir paylaşımı kabul etmiş öncesi sahibi çok merak ettim.
  • bende a5 var. ilk sahibi 2011 yılında araç 5000km serviste çözdürmüş işi..
    Aldığım adam şuana kadar hiç yağ uyarısı vermedi dedi..

    Banada henüz bir uyarı mesajı gelmedi... inşallah böyle devam eder.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KaSaTuRa.

    gerçekten nasıl zaman buluyorsunuz da böyle işlerle uğraşıyorsunuz anlamıyorum, ayrıca seat veya skoda da aynı motor seçeneklerini kullanabilecek adam gidip de üstüne bir ton para verip audi ye biniyorsa en başında o arabanın logosu için parayı veriyor, çıkıp da böyle bir nedenden niye logosuna garip garip şeyler yapsın

    diğer yandan 2010 model araç için firma neden sorunu üstlensin, yakıttan kullanım şekline kadar birçok etken var, araba olmuş 7 yaşında, zaten artık hiçbir üretici aracına doğru düzgün garanti vermiyor bir de üstüne 7 yaşında arabayı düzeltmelerini firmadan beklemek ciddi manada büyük saçmalık kusura bakmayın, ha sıfır araçlarda bu sorunu yaşayanlar var, onlar talep edebilir şikayetçi olabilir tabi ama 7 yaşında bir araçta da bunu beklememek lazım

    biz de gerçekten anlamıyoruz nasıl oluyo da tonla para verdiğin audi hatasını kabul etmiyor ve nasıl oluyo da sizin gibi başka bir audi kullanıcısı tüketicinin değil de üreticinin yanında yer alıyor
    hayret doğrusu
    insan gerçekten okurken hayret ediyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi maligezgin -- 22 Haziran 2017; 17:13:11 >




  • Razorback R kullanıcısına yanıt
    Bizim aracı yapan ustanın görüşü de öyle. Bu düzeltme işlemi yapıldıktan sonra yağ eksilmesi sorunu yaşamazsın dedi. Kullanıma bağlı olarak 2 bakım arası en kötü koşulda 1 kere uyarı verir dedi. Tabi motorda başka bir sorun yoksa, yukarıdaki gibi bir çizik vs...İnşallah yeni birşeyle karşılaşmazsınız.

    Bizim aracın önceki sahibinin işini kalıcı çözmemişler. Yazılım güncelleme işe yarayınca bir 3-4 yıl daha gitmiş.
    Hangisine yanarsın? Aracının motorunun daha 100 bin km bile olmadan komple dağıtılıp pistonlarının, sekmanlarının değiştirilmesine mi yanarsın? Yoksa yazılımla iş çözüldü motoru söküp dağıtmaya gerek kalmadı diye sevinirken çözümün geçici olduğunu ve eninde sonunda o motorun sökülmesinin kaçınılmaz olduğunu anlayıp keşke yazılım işi çözmeseydi de 2 yaşındayken bu iş garanti kapsamı içerisinde çözülseydi diye mi yanarsın?
    Her ne şekilde olursa olsun üreticinin ve Türkiye temsilcisinin müşterisini böylesi durumlara düşürmeye hiç mi hiç hakkı yok, bu net!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 22tupac


    quote:

    Orijinalden alıntı: KaSaTuRa.

    gerçekten nasıl zaman buluyorsunuz da böyle işlerle uğraşıyorsunuz anlamıyorum, ayrıca seat veya skoda da aynı motor seçeneklerini kullanabilecek adam gidip de üstüne bir ton para verip audi ye biniyorsa en başında o arabanın logosu için parayı veriyor, çıkıp da böyle bir nedenden niye logosuna garip garip şeyler yapsın

    diğer yandan 2010 model araç için firma neden sorunu üstlensin, yakıttan kullanım şekline kadar birçok etken var, araba olmuş 7 yaşında, zaten artık hiçbir üretici aracına doğru düzgün garanti vermiyor bir de üstüne 7 yaşında arabayı düzeltmelerini firmadan beklemek ciddi manada büyük saçmalık kusura bakmayın, ha sıfır araçlarda bu sorunu yaşayanlar var, onlar talep edebilir şikayetçi olabilir tabi ama 7 yaşında bir araçta da bunu beklememek lazım

    biz de gerçekten anlamıyoruz nasıl oluyo da tonla para verdiğin audi hatasını kabul etmiyor ve nasıl oluyo da sizin gibi başka bir audi kullanıcısı tüketicinin değil de üreticinin yanında yer alıyor
    hayret doğrusu
    insan gerçekten okurken hayret ediyor

    e anlamadığın şeyler konusunda hayret etmen normal

    son kullanıcıya yönelik bir ürün üretiliyor, son kullanıcı bu aracı kullanım şekline göre yeri gelir 10 bin km de bile kullanılmaz hale getirebilir, hatta gidip merdiven altı bir istasyondan alacağı dandik yakıtla bile motoru bitirebilir ancak uluslararası standartları karşılayacak şekilde belli yıl veya km garanti veriliyor, yasal olarak tüm sorumluluklarını yerine getiriyor üretici, garanti sürecinde problem yok veya varsa da bildirilmiyor, garanti süreci çok uzun zaman geçiyor ve araç 7 yaşına geliyor, bu saatten sonra araba durduğu yerde yansa kül olsa toz haline gelse üreticiyi alakadar etmez

    bu forumdakiler ciddi manada ayrı bir cins, sen hiç üretim yapıp bunu satıyor musun? belli ki birşey ürettiğin yok ama varsay üreticisin, yasal olarak da sorumlulukların belli, ne yaparsın? ürettiğin malı ömür boyu garantin altında mı tutarsın? oldu olacak istersen müşterileri nüfusuna da al

    garanti süreci içerisinde her üretici sorumludur, garanti süresi az da olsa geçse yine kısmen sorumluluğu devam eder, kronik belirgin bir problem varsa yine kısmen sorumlu denebilir ama 7 yaşında bir otomobil için hiçbir üretici sorumlu olamaz, o kadar da değil




  • KaSaTuRa. kullanıcısına yanıt
    Eğer periyodik bakım yaptığım bir mal ürettiysem, ortalama her 5 ayda bir ürünü satın alan müşteri işini gücünü bırakıp bana tam zamanında bakıma getiriyorsa, ürünün bakımını yapıp güzel de bir bakım ücreti alıp müşterimi yolcu ediyorsam, ürettiğim malın en kritik bölümü yani motoru 2 nci yılında yağ yakma sorunu çıkarıyor ve müşteri yine bana getiriyorsa ben de bunun müşterinin kullanımından kaynaklanmadığını, fabrika üretiminden kaynaklı bir hata olduğunu bile bile, ürettiğim ve onlarca dünya ülkesine gönderdiğim her üründe bu durumun ortaya çıktığını göre göre bu sorunun kök nedenini ortadan kaldırmak yerine yani sorunlu piston ve sekmanları düzeltilmişleri ile değiştirmek yerine belli yerlerdeki basınç değerleri ile oynayarak geçici bir çözüm üretiyorsam, tabi bunun da güzelce parasını alıyorsam, bu malı daha sonra kullanmaya başlayan müşteri mal 7 yaşındayken hiçbir şeyden habersiz bir şekilde benim dünyaca ünlü markalaşmış(!) ürünümle başı bu sorun yüzünden belaya giriyorsa, o da hep bana getiriyorsa bu ürünü bakımlara, önce hiçbir şeyden habersizmiş gibi yağ keçesini ve yağ seperatörünü değiştirip sonra da müşterimi arayıp biz bu parçaları değiştirdik ama sorunu çözmedi deyip önce 800 TL sini alıyor malı sorunlu şekilde eline veriyorsam, sonrasında müşterim tıpış tıpış bana gelip bu sorunu düzelt dediğinde bir 16 bin liracığını daha alıyorsam, tabi haklısınız ben de hiç sorumluluğu üstlenmezdim, herşey benim dışımda gelişmiş zaten gelmiş geçmiş, ben sürecin içinde değilmişim ki, garantisi de bitmiş sonuçta 7 yaşında araba sonsuza kadar sorumluluğunu üstlenemem ya! Ben tüm bakımlarını yapmışım daha ne yapayım. Almasaymış o da benim malımı, zorlamadık ya değil mi!

    Müşteri sanki aracın aşınmış lastiklerinin masrafını talep ediyor, ya da balatası bitti diye şikayet ediyor gibi davranırım olur biter! Ne güzeldir Türkiye'de üretici olmak! Böyle bir üretici olduğum için kafam rahat, kimse bana dokunamaz ne de olsa!

    Bu sorunlu süreci kayıpsız da atlatmışım, hatta 16 binlik işlem dahil bütün işlemleri parça, işçilik ne varsa hepsini satış fiyatı üzerinden yaptığım için kar bile elde ederek atlatmışım kafam rahat, beni böyle saçma şeylerle meşgul etmeyin kapıda sırada sıfır araba bekleyen bir sürü müşterim var zaten çok zor benim işim! der ezer geçerdim, çok haklısınız gerçekten! Empati yapmayı seviyorum. Siz de sevin...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tumcakirm -- 4 Temmuz 2017; 0:54:12 >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.