Şimdi Ara

Kronik yağ eksiltme/yakma sorunları ve Üreticilerin Olumsuz Yaklaşımlarını Toparlayalım! (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
33
Cevap
0
Favori
18.441
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tumcakirm

    Eğer periyodik bakım yaptığım bir mal ürettiysem, her 5 ayda bir ürünü satın alan müşteri işini gücünü bırakıp bana tam zamanında bakıma getiriyorsa, ürünün bakımını yapıp güzel de bir bakım ücreti alıp müşterimi yolcu ediyorsam, ürettiğim malın en kritik bölümü yani motoru 2 nci yılında yağ yakma sorunu çıkarıyor ve müşteri yine bana getiriyorsa ben de bunun müşterinin kullanımından kaynaklanmadığını, fabrika üretiminden kaynaklı bir hata olduğunu bile bile, ürettiğim ve onlarca dünya ülkesine gönderdiğim her üründe bu durumun ortaya çıktığını göre göre bu sorunun kök nedenini ortadan kaldırmak yerine yani sorunlu piston ve sekmanları düzeltilmişleri ile değiştirmek yerine belli yerlerdeki basınç değerleri ile oynayarak geçici bir çözüm üretiyorsam, tabi bundan da güzelce parasını alıyorsam, bu malı daha sonra kullanmaya başlayan müşteri mal 7 yaşındayken hiçbir şeyden habersiz bir şekilde benim dünyaca ünlü markalaşmış(!) ürünümle başı bu sorun yüzünden belaya giriyorsa, o da hep bana getiriyorsa bu ürünü, önce hiçbirşeyden habersizmiş gibi yağ keçesini ve yağ seperatörünü değiştirip sonra da müşterimi arayıp biz bu parçaları değiştirdik ama sorunu çözmedi deyip önce 800 TL sini alıyor malı sorunlu şekilde eline veriyorsam, sonrasında müşterim tıpış tıpış bana gelip bu sorunu düzelt dediğinde bir 16 bin liracığını daha alıyorsam, tabi haklısınız ben de hiç sorumluluğu üstlenmezdim, herşey benim dışımda gelişmiş gelmiş geçmiş, ben sürecin içinde değilmişim ki garantisi bitmiş sonuçta 7 yaşında araba sonsuza kadar sorumluluğunu üstlenemem ya! Almasaymış o da benim malımı, zorlamadık ya değil mi!

    Müşteri sanki aracın lastiklerinin masrafını talep ediyor, ya da balatası bitti diye şikayet ediyor gibi davranırım olur biter! Ne güzeldir Türkiye'de üretici olmak! Böyle bir üretici olduğum için kafam rahat, kimse bana dokunamaz ne de olsa!

    2. yılda güya geçici olarak çözülüyorsa bu sorun neden 5 yıl bekleniyor da 7. yılda bu problemden dolayı firmaya gidiliyor, 5 yıl boyunca araç yağ yakmıyor muydu da kimsenin sesi çıkmadı diye sormazlar mı adama?

    ayrıca garanti süresi içerisinde bile birçok kronik problemi sahiplenmeyen ve yargının da bir yaptırımda bulunmadığı firmaların çıkıp da 7 yaşındaki arabadaki problemi sahiplenmesini beklemek en basitinden saflıktır

    diğer yandan bu aracın motoruna kim 16 bin lira verdiyse sorun düzeltmek için bence sorunu kendinde araması lazım, daha bugün bmw 2.0 dizel sandık motor fiyatı aldım 13 bin lira, f10 kasa 520d için, çok daha pahalı bir motor, komple motor hem de, tamir değil, blok değil kapak değil tamamen dolu motor, turbosu ıvırı zıvırı üstünde, böyle göz göre göre kazığı yiyip sonra vay efendim nasıl bunu yaparlar hadi herkes logosunu kapatsın demekle olmuyor

    lütfedip 2-3 yere sormak araştırmak gerekiyor, sonra işte 2 günü ayırıp çözülebilecek işin yapılmaması nedeniyle böyle sonuçsuz kalacak şeylerle uğraşılıyor

    ve 2.0 tfsi öyle yağ yakmasıyla da ünlü bir motor değil, aşırı sıkıştırarak kullanımda yağ eksiltebilen bir motor ki bu tarz motorların hepsinde bu durum var, üstelik aynı motorun kullanıldığı audi s3 ve golf r kullanmış olmama rağmen de fazla sıkıştırmadığım için yağ eksilme gibi bir sorunla karşılaşmadım




  • KaSaTuRa. kullanıcısına yanıt
    2013 Ocak-2017 Ocak tam olarak 4 yıl kullandım aracı ve ortalama her 4000 km de 1 litre yağ ekleyerek kullandım. Yani bunun normal olabileceğini söylediler biz de kabullendik ve böylece kullandık. Ayrıca aracını aşırı sıkıştırarak kullanan birisi değilimdir. Hatta şöyle söyleyeyim, motor revizyonundan hemen önce, uzun yolculukta 100-120 km/saat sabit hızda giderken 700 km.de 1 litre yağ eklemek zorunda kaldım. Ve biraz forumlarda bu konuyu araştırırsanız herkesin bunları yaşadığını göreceksiniz. Ayrıca 2.0 TFSI öyle yağ yakmasıyla ünlü bir motor değil diyorsunuz, tam tersi! TFSI motor baya baya yağ yakmasıyla ünlenmiş maalesef, karnınızdan konuşmayın! Tüm piyasa bu motorların bu sorununu konuşuyor. Bir örnek: Geçen yıl bu yağ yakma sorunu ortaya çıkmadan hemen önce motor arıza ışığı yandığı için bir servise uğradım, diagnostik sürerken usta dedi ki bu TFSI'lar çok sorunlu motorlar, bunların yağ yakmasından herkes yaka silkiyor. Ben de içimden dedim ki usta neden böyle dedi ki ortalama 4000 km de 1 litre yağ ekliyoruz, bu da normal diyorlar, çok sorun değil bence. Aradan birkaç ay geçince ustanın neyi kastettiğini çok iyi anladım.

    Evet 4 yıl boyunca sorun çözülmüş gibi bu sorunla bu şekilde yaşamışız ta ki yağ yakma seviyesi tekrar yükselinceye kadar.

    Garanti sürecinde bile problemi sahiplenmeyen yargının da yaptırımı bulunmadığı bu ortamda 7 yaşındaki arabadaki problemi sahiplenmesini niye bekleyelim değil mi, öğrenilmiş çaresizliğimizle yaşamaya devam edelim, niye kafamızı kaldıralım, suyu bulandıralım, bu yaptığımız tam manasıyla saflık! Yuh olsun bize!

    Sizin BMW'nin sandık fiyatları ucuzmuş alın birkaç tane atın depoya kelepir bulmuşsunuz. Ama biz araştırmadık hiç, direk verdik 16 bin lirayı, kimseye sormadık, kimseden fiyat almadık, bu sorunun çözümünün ederinin İngiltere'de 4000-4500 pound, ABD'de 4500 USD, Türkiye'de (özel servisler de dahil) 13 bin-23 bin aralığında gerçekleştiğini bir AUDI 2.0 sandık motorunun da 45 bin civarı olduğunu da bilmeden girdik bu yola. Biz çok safız, lütfedip 2-3 yere sormadan paldır küldür kazığı yiyen de biziz, mal gibi logosunu kapatan da biziz! Peki sormazlar mı adama HIRSIZIN HİÇ Mİ KABAHATİ YOK?!

    Not: Bana bu sorunu 15-20 bin TL'ye değil de normal yollarla 3-5 bin TL'ye kazık yemeden çözen birkaç adam gösterin, bir yol yordam gösterin de söylediklerinize inanalım, biz de gidelim bu işi yapan servise diyelim ki herşey bir yana bizi ayrıca bu işi yaparken de kazıklamışsınız!

    Yoksa BMW sandık motoru fiyatı vererek bu işlemleri karşılaştırınca nasıl böyle bir sonuca varacağız? böyle garip karşılaştırmalar, aslı astarı olmayan bilgilerle nasıl hareket edilir?

    Audi S3 model yılı, golf R model yılı neydi? Kaç yıl, kaç km kullandınız bu detayları da verirseniz artık boş iddialar üzerinden konuşmamış oluruz!

    Ha, bu arada motor revizyonundan bu yana 2500 km yol yaptım, yağ göstergesinde milim oynama yok, demek ki neymiş? Yazılım mazılım hikayeymiş, sorunlu pistonları ve sekmanları değiştirince oluyormuş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tumcakirm -- 4 Temmuz 2017; 2:10:46 >




  • Vag gurubunun sağlam arabası yoktur bu manada polo GTI başı çeker sonrasında diğerleri..
    4 kasa golf kullandık önce yağ eksiltiyordu sonrasında motoru yandı o derece.
    şimdi sorsak bu motorlar taş gibi bir kaç yıldan sonra kimse bu ürüne ne olduğu kısmı ile alakalı değildirciler çıkar.

    ürünler defolu başka bir manada kronik hatalı bunu kabul etmek gerekiyor.
  • Mercedes ML serisinin kullanma kılavuzunu bulabildim, tahmin ediyorum diğer Mercedes modellerinde de benzer yazılar vardır.

    www.mersuv.com
    Engine oil :: Engine compartment :: Maintenance and care :: Mercedes-Benz GL-Class Owners Manual :: Mercedes-Benz GL-Class - MerSUV.com
    http://www.mersuv.com/mbread-398.html


    Depending on the driving style, the vehicle consumes up to 0.9 US qt (0.8 liters) of oil over a distance of 600 miles (1,000 km). The oil consumption may be higher than this when the vehicle is new or if you frequently drive at high engine speeds.

    Yani 1000 Km de 0.8 litreye kadar yağ tüketiminin normal olduğunu, hatta araç yeni ise veya devirli kullanılıyorsa bunun da üzeirne çıkabileceği belirtilmiş.

    Nerede okuduğumu bulamıyorum ancak Türkçe bir forumda, Mercedeslerde servis zamanından önce ışık yanmamasının, ışık yanma seviyesinin diğer markalardan daha yüksek olmasından kaynaklandığını yazmıştı bir kullanıcı, örneğin AUDİ de 1 litre ise, MErcedesde 1.5 litre gibi ama tabi ne kadar doğrudur bilemem.


    Bu yazı ise BMW kullanma kılavuzundan alınma

    "Engine oil
    The engine oil consumption is dependent on
    driving style and driving conditions."

    Yani BMW için de sözkonusu yağ eksiltme.


    Aşağıdaki linkte ise bir araştırma var
    www.consumerreports.org
    Excessive Oil Consumption Isn't Normal - Consumer Reports
    http://www.consumerreports.org/cro/magazine/2015/06/excessive-oil-consumption/index.htm


    Yapılan araştırmada Audi, BMW ve Subaru markaları üzerinde durulmuş, bunların arasında en kötüsünün V8 5 serisi motorlar olduğu belirlenmiş. Devamla forumda sıkça dalga geçilen "bagajda yağ taşımak" önerisinin BMW için de sözkonusu olduğu, hatta firmanın bagajda yağ taşımak için özel çanta bile sattığı yazılmış.

    Daha önemlisi BMW yetkilisi Hector Arellano-Belloc, 16.000 KM de 1 litre tüketimin normal olduğunu söylemiş.

    Oil consumption is normal on all engines,” BMW spokesman Hector Arellano-Belloc said in an e-mailed statement. “BMW vehicles have long intervals between oil changes (10,000 miles). BMW engines (excluding the BMW M) may consume up to one quart of engine oil per 750 miles under certain driving conditions.”

    Araştırma içerisinde Honda' dan Subaru'ya(1200 milde 1 litre normal demiş Subaru), Toyota' dan BMW'ye markaların durumu yazılmış.


    Velhasıl kelam, motorların yağ tükettiği eskiden beri söylenegelir, modern motorların küçük hacim ve turbo birlikteliği sonucu bu tüketimin arttığı izahtan vareste. Ancak hangi aracı alsak bir sorun çıkıyor malesef. VAG grubunun çok satmasından mütevellit yağ konusu çok tartışılır, Volvo alsak şikayet var da okuduğum bir çok su eksiltme ve şanzıman problemi var, BMW alsak insanlar şikayet var ı trim şikayetleri ile doldurmuş, direksyonu titreyen, çekme yapanlar da cabası, Mercedes alsak rüzgar sesinden sorun çıakran Renault kaynaklı dizel motorlara kadar yine bir çok şikayet var. Ne diyeyim Allah kötüye düşürmesin.

    Herkese kazasız belasız sürüşler, sorunsuz servissiz günler dilerim.


    Edit: Konunu sahibi arkadaşımın mesajını okuduğumda bir anımsama olmuştu, sonradan hatırladım. Aşağıdaki şikayet kendisine ait sanırım.

    www.sikayetvar.com
    Audi Araçlarındaki Kronik Aşırı Yağ Yakma Sorunu Hakkında Türkiye Sorumluluk Almıyor!
    https://www.sikayetvar.com/audi-araclarindaki-kronik-asiri-yag-yakma-sorunu-hakkinda-turkiye-sorumluluk-almiyor
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >




  • John Shepard kullanıcısına yanıt
    Yalnız linkini vermiş olduğun siteyi açınca daha ilk cümleler senin tam tersini söylüyor:

    quote:

    Excessive oil consumption isn't normal
    Automakers say adding oil between scheduled changes is acceptable. It's not.
    Cars under warranty shouldn’t burn oil. And most don’t.


    "Aşırı yağ tüketimi normal değildir. Otomobil üreticileri 2 bakım arasında yağ eklemenin kabul edilebilir olduğunu söyler. Ama değildir. Garanti altındaki arabalar yağ yakmamalıdır ve çoğu da yakmaz."
  • Father Torque kullanıcısına yanıt
    Yazının tamamını okumalısın.

    Ayrıca "ben" hiçbir yerde normaldir demedim, üreticilerin kullanma kılavuzlarında bunun normal olduğunu yazdıklarını söyledim.
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
  • John Shepard kullanıcısına yanıt
    Mesajını ve linkini verdiğin sayfayı okudum. Mesajının özeti "e BMW gibi markalarda da yağ yakma var, hatta araçların kullanma kılavuzlarına bile yazar bu", linkini verdiğin sayfanın özeti "BMW gibi markalarda da yağ yakma var ve araç üreticileri bunun normal olduğunu iddia edebilir ama bu kesinlikle normal değil, garantiniz devam ediyorsa gerekirse mahkemeye verin, hakkınızı arayın"

    Sence iki özet/yorum arasında hiç fark yok mu??
  • Father Torque kullanıcısına yanıt
    azdığım mesaja senin yorumun o, çünkü durduğun taraftan öyle anlıyorsun.

    Yağ yakmayı bir tüketici nasıl savunur ki? Ben de savunmuyorum. Sadece belgeleri koydum. Yorumlamadım. Normal demedim.

    Hatta üreticilerin kusurlarından muzdarip olduğumuzu belirttim, hiçbirimze sorunlu araçlar gelmemesini, servislerle muhattap olmamayı diledim.

    Edit: Günah keçisi seçip(VAG) diğer markaları es geçmek doğru değil. Eğer bu konu ile ilgili ekeştiri yapılacak ise, tüm markaların benzer beyanları eleştirilmeli, hatta kullanma kılavuzlarından bu tip beyanların çıkarılması için çaba sarf edilmeli. Aksi takdirde, kullanma klavuzunda belirtilenden fazla sarfiyat olmadığı sürece, yargı ile dahi elinize geçecek çok birşey yok. Çünkü sektör standardı haline getirilmiş, üreticinin beyanı olan, hatta Audi' nin youtube da "oil topping" videosu ile nasıl yaplıacağını bile anlattığı bir durum bu.

    Benim takıldığım bir diğer konu da televizyon veya monitör alırken muhatap olunan ölü/sıkışmış piksel uyarısı.en onu da kabul etmiyorum fakat üreticinin bu konuda tüketici önceden bilgilendirmediği anlamına gelmiyor.
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 2010 öncesi d4d Corolla'da vardı yağ eksiltme sorunu, servis bülteni yayınlandıktan sonra bu soruna sahip araçlar ücretsiz revize edildi. Bakıp incelerseniz hemen her aracın kataloğunda aralıklar markaya göre değişmekle birlikte belli bir miktar yağ eksilebilir yazar. Tabi bu yazan satıcının kendini kurtarmak için yazdığı bir maddedir, sağlıklı bir araç kaçınılamaz miktar dışında 1000km/1lt gibi yağ tüketiminde bulunmaz(Rotary motor hariç.)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • John Shepard kullanıcısına yanıt
    Örnek verdiğin sitenin araba üreticilerini suçladığı ve yağ yakmanın normal olmadığı, firmalar tarafından tamir edilmesi/zararının karşılanması gerektiği haberinden hiç bahsetmeyip araba üreticilerinin belli miktarda yağ yakmanın son derece normal olduğu tarzı savunmalarını paylaşmak da başlı başına bir yorum yapmaktır ve araba üreticilerinin yanında yer almaktır.

    Günah keçisi kısmına da katılmıyorum çünkü konuyu açan arkadaş açıkça belirtmiş kendisinde Audi olduğunu ve bu tür bir sorunu olduğunu, başka markalarda sorun yaşayanların da bu konu altında paylaşmasını istemiş, daha ne yapmalıydı bilemiyorum.

    Neyse, orta bir noktada buluşamayacağımız ortada, herkese kazasız belasız yağ yakmasız günler...
  • Father Torque kullanıcısına yanıt
    Öyle görünüyor. Amin.
  • John Shepard kullanıcısına yanıt
    Evet John Shepard sikayetvar sitesindeki o şikayeti de ben girdim.

    Bir yandan markalar kullanma kılavuzlarında 1000 km.de 1 litre yağ sarfiyatına kadar indiriyorlar durumu, bir yandan da servisteki ustaya böyle bir yağ sarfiyatı ile arabayı kullanmaya devam etsem ne olur diye sorduğumuzda hiç iyi olmaz uzun vadede yüksek sıcaklık nedeniyle motorda kalıcı hasar oluşur ve bu sefer de motor değişimi gerekebilir, riskli diyor. Bu sorun ile ilgili Internette biraz araştırma yapınca genel görüşün de bu yönde olduğu ortaya çıkıyor. Audi'de kılavuzda 2000 km de 1 litre limiti belirlenmiş bunun üstündeki sarfiyatlar için revizyon kararı veriliyor.

    İşin ilginç tarafı motor revizyonu olduktan sonra yağ sarfiyatı seviyeleri 8000 km de 1 litre ya da en iyi durumda 15 000 km de yani iki bakım arasında 1 litre mertebelerine düşüyor, yani kılavuzdaki limitlerin çok çok altında değerler konuşuluyor. Firma yine de 2000 km de 1 litre ibaresini hem üretici hem de tüketici için güvenli sınır olarak kılavuzda tutuyor, kaldırmıyor herhalde.




  • tumcakirm T kullanıcısına yanıt
    Ben size hak veriyorum davanızda, o konuda hiçbir sıkıntı yok. Sadece forum içerisinde diğer tüm markaların sütten çıkmış ak kaşık muamelesi görmesini doğru bulmuyorum.

    Üreticilerin hepsi aynı malesef.
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.