Şimdi Ara

LPG Sisteminde Doğru Bilinen Yanlışlar, Ayar Problemleri (Teknik Konu)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
85
Cevap
12
Favori
13.189
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
17 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar öncelikle bir ricam var, boş yapacak arkadaşlar bu konuya yorum yazmasın. Burası "lpg şöyledir , lpg böyledir , yok sen şu kadar yakıyorsun, ben dizelde bu kadar yakıyorum, yok lpg taktım motoru yedim, rampada gaza bastım çekmedi" yeri değil. Saygı görmek isteyen, bu başlıktakilerin emeğine saygı göstersin.


    Öncelikle tüp haritaları, benzin enjeksiyon sürelerine göre ayarlanır. LPG beyni, motordan kendi başına bir bilgi alıp kalibrasyon yapmaz. Görevi, benzin enjeksiyon sürelerini belirli noktalarda daha önceden belirlenmiş değerlere çarpmak veya bölmektir. Dolayısıyla,

    "Sabit koşullarda" lpg haritasındaki tüm değerleri isterseniz %20 ile çarpın isterseniz 1.2 ye bölün. Araç AYNI AFR değerinde gidecek.

    Benzindeki AFR haritaları sabittir, değiştirilemez. Sonradan öğrenme de olmaz. Bu haritalar emisyon testlerinden geçer çünkü. Kullanıcının da sonradan değiştirmesi istenmez.

    Sadece, değişken koşullara uyum sağlamak için içeriye ne kadar hava girdiğini gösteren volumetrik verim tabloları değişir. Eğer hedef 15 afr ise, sizin kitiniz 16 afr'de kalıyorsa , benzin ecu'su olaya müdahale eder. Benzin enjeksiyon sürenizi %7 arttırır. 15 afr de gidersiniz.

    Madem hedefi daima tutturuyor. O zaman neden arıza lambası yanar ?

    Çok fazla düzeltme yapıyorsa, sürücüyü veya servisi uyarmak için yanar. "System too lean(aşırı fakir)" arızası verdiğinde araç FAKİRDE DEĞİLDİR. Lambdayı kontrol ederseniz hala 1'dir. O lamba, uyarı amaçlıdır. Benzin beyni, sizin aracınıza ne tarz bir değişiklik yaptığınızı bilemez. Enjektörleriniz tıkanmış da olabilir. O yüzden de yanabilir mesela lamba.

    Kalibrasyon yoluyla, benzin haritaları üzerine kurulmuş bir lpg kitinde, sağlıklı çalışan bir benzin sisteminde, sabit koşullarda eğer benzin haritası stoichiometric oranda ise, uzun süreli fakire kaçmak imkansızdır.

    Ne zaman fakire kaçar ?

    Araç ivmelenirken gaza bir anda basarsınız, benzin enjektörlerine süre arttırma sinyali gider, lpg beyni o sinyali alıp işler, lpg enjektörlerine yollar. Bu işlem sırasında önceki enjeksiyon süresine göre işlem yapıldığından, o arada enjeksiyon süresi arttığından ötürü araç ANLIK olarak fakire düşer. Fakirde kalma sürenizi, lpg beyninizin ve enjektörlerinizin hızı ve kalitesi etkiler. Kaliteli kit, burada devreye girer. Ne kadar ekmek, o kadar köfte Ayrıca lpg'deki değerleriniz ne kadar gerçeğe yakınsa, bu süre o kadar azalacaktır. Burada oldukça kısa sürelerden bahsediyoruz, fakat araç hayatında toplamda uzun süre tutacaktır elbet.

    Aynı şekilde benzin tesisatınızın hızı da önemlidir. Eğer motordaki sensörleriniz ucuzsa, yeterli hassaslıkta değilse çok daha yavaş çalışacaktır. Benzin ecu'su, anlık olarak enjeksiyon zamanını ayarlamazsa, lpg tesisatının bir şey yapması da mümkün değildir yani.

    Denemesi serbest, telefondan veya bilgisayardan soket yardımıyla araca bağlanıp obd 'den lambda veya o2 değerini isteyin. 1 gösteriyorken gaza biraz basın, anlık olarak 1.2 lere çıkıp(fakir) tekrar 1 olacak, o arada stft(kısa süreli yakıt düzeltme faktörü- short time fuel trim) pozitif değer alacaktır. Yakıt enjeksiyon süresini arttırıp tekrar normale çekecektir.

    Asıl sıkıntı açık döngü bölgesinde. Gaza %50 den fazla basıldığında artık ecu, geri besleme ile yakıtı kontrol etmez. Düzeltme yapmayı bırakır. Sadece yazdığı değerlerde enjeksiyon yapar. İdeal orana yaklaşmadığı sürece sen ne sıkarsan onu yakarsın. Lpg de zengine gitmenin manası zaten yoktur, sıvı olarak verilmez manifolda.

    Normal şartlarda 14.7, yani benzinde ideal orana göre ayarlama yapılır çoğu araçta. Bu ayarı tüpçü yapmaz, benzin haritaları sabit olarak böyle belirlenir. Üç aşağı beş yukarı 14.7 dir. Bu değerde giderseniz, lpg afr si 15 olması gerektiği için Lpg ye göre %2 zengin gidersiniz. Egzoz emisyonuna girerseniz, lambda 1 olmasına rağmen HC gazının, lpg'de daha fazla çıktığını görürsünüz Hafif zengin karışımdan kaynaklanır.

    Eğer araç karbüratör tipli lpg sistemine sahipse, ister aşırı zengin ister aşırı fakir ayar yapın, düzeltme olmadığından öyle gidecektir

    Saygılarımla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msansertekin -- 25 Şubat 2018; 17:55:43 >







  • Civic eco lpg uyumlu afr oranı 14,7, aracı bağırttığım zaman 14.5 civarı çıkıyor ve bu oran etrafında sabit tutmaya çalışıyor hep
    Foto da araç yeni lpg ye geçmişti.

    LPG Sisteminde Doğru Bilinen Yanlışlar, Ayar Problemleri (Teknik Konu)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Skandalek -- 25 Şubat 2018; 17:43:42 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yani sonradan afr ayarı yaptırmak hikaye mi??

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Skandalek

    Civic eco lpg uyumlu afr oranı 14,7, aracı bağırttığım zaman 14.5 civarı çıkıyor ve bu oran etrafında sabit tutmaya çalışıyor hep
    Foto da araç yeni lpg ye geçmişti.

    LPG Sisteminde Doğru Bilinen Yanlışlar, Ayar Problemleri (Teknik Konu)

    14.7, çok hafif zengin demek lpg'de. Üst devirlerde mi sadece, yoksa üst devir + dipgaz mı ? Dipgazda 14 civarında kalıyorsa lpg'de, güzel olmuş. Fakat benzin gibi 12.5-13 lere iniyorsa pek olmamış




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yasin90

    Yani sonradan afr ayarı yaptırmak hikaye mi??

    Yol ayarı yapmak, benzin değerlerine yaklaşmasını sağlar. Hem uzun süre arıza lambası yakmaz, hem de ufak da olsa biraz daha hızlı tepki verir gaza. Ayrıca benzin-gaz geçişinde sarsıntıyı önler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: Skandalek

    Civic eco lpg uyumlu afr oranı 14,7, aracı bağırttığım zaman 14.5 civarı çıkıyor ve bu oran etrafında sabit tutmaya çalışıyor hep
    Foto da araç yeni lpg ye geçmişti.

    LPG Sisteminde Doğru Bilinen Yanlışlar, Ayar Problemleri (Teknik Konu)

    14.7, çok hafif zengin demek lpg'de. Üst devirlerde mi sadece, yoksa üst devir + dipgaz mı ? Dipgazda 14 civarında kalıyorsa lpg'de, güzel olmuş. Fakat benzin gibi 12.5-13 lere iniyorsa pek olmamış

    Hocam ilk geçtiğimde 14.7 sonradan 14.3, 14.35 oluyor. Yüksek devirde de 14.5 falan oluyor.
    LPG Sisteminde Doğru Bilinen Yanlışlar, Ayar Problemleri (Teknik Konu)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Skandalek -- 25 Şubat 2018; 18:3:28 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Simdi afr ayari yapilirken aracin normal haritasinin degerleri duzeltiyor bu işi yapanlar ama mantik cercevesinde şöyle bı sıkıntı var mesela 10ms 3000devirle giderken aracı biraz zorladiniz ayni yerde birden açık donguye giriyor arac simdi biz burayi afr cihazina bakarak ayarladik zengin veya fakir güzel oldu diyelim ama kapali dongude bu noktaya geldiginde ox sensor verisine gore benzin ecusu duzeltme yapacak ya biz afr ayari yaparken fakire aldiysak o noktayi nasil olacak sonuç bu konuya nedersiniz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Bazı araçlarda doğal olarak önce STFT sonra da LTFT kaymaya başlıyor ve reset'lemeden düzeltmek mümkün olmuyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: attila24

    Simdi afr ayari yapilirken aracin normal haritasinin degerleri duzeltiyor bu işi yapanlar ama mantik cercevesinde şöyle bı sıkıntı var mesela 10ms 3000devirle giderken aracı biraz zorladiniz ayni yerde birden açık donguye giriyor arac simdi biz burayi afr cihazina bakarak ayarladik zengin veya fakir güzel oldu diyelim ama kapali dongude bu noktaya geldiginde ox sensor verisine gore benzin ecusu duzeltme yapacak ya biz afr ayari yaparken fakire aldiysak o noktayi nasil olacak sonuç bu konuya nedersiniz?

    10 ms noktasını fakire aldıysanız, ecu fakir karışımdan kurtulmak için 10 ms değil, 11 ms enjeksiyon emri verecek. Orası da fakirse biraz daha açacak. Tutturana kadar açar. Benim aracımda ilk ayarda %40'a kadar stft vardı. Araç %40 yakıt açıyordu hedefi tutturmak için. Muhtemelen daha da açar.

    Ne yaparsa yapar, o değeri tutturur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cormen

    Bazı araçlarda doğal olarak önce STFT sonra da LTFT kaymaya başlıyor ve reset'lemeden düzeltmek mümkün olmuyor.

    Tekrar benzinde bir müddet sürüldüğünde ltft tekrar aşağı inmeye başlıyor. En ideali akü kutupbaşını çıkarıp sıfırlamak.

    Bir de şöyle bir problem var. Diyelim ki rölantiye yakın düzeltme yaptı, aracı kapatıp sabah gelip bastınız marşa. Soğuk motorda kısa bir süre lambda sensörü çalışmıyor.

    Araç normalde fakir kalan lpg ayarıyla yürüyorsa, o noktada daha fazla yakıt açması gerektiğini kaydetmiş olacak. E ilk marş benzinde. Lambda sensörü de çalışmıyor. Araç zengine ayarlı olarak benzinde boğulur gibi çalışacak, belki de çalışmayacak eğer çok dramatikse fark.

    Bende honda var, ayarsızlık sebebiyle sabahları %20 ltft ( %20 zengin) çalışıyordu. İlk marşta boğulur gibi oluyor fakat bu sefer devir sinyalinden rölanti devrini tutturamadığını anlayan ecu, gazı açarak rölanti devrine getiriyordu motoru. Çok akıllıca yazmışlar. Kısa sürede, Hondaların neden tüpten yana çok problem çekmediğini anladım.




  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    Ben de VAG grubu araç kullanırken VCDS ile resetliyordum çünkü OBDII desteği olan LPG kit'lerinin hiçbirinde KWP1281 desteği yoktu. Millet farkına varmadan alakasız ayarlarla, zengin/fakir karışımla ve emisyon değeleri dışında araç kullanıyor. Yazık bizi bu hale getirenlere. Ne diyeyim...
  • Yarı amatör yarı profesyonel benim ilgi alanıma giriyor, ellerinize sağlık.

    Adam ayar yapmayı bilmiyor, sonra da aaaabi lpg var arıza lambası yanması normal diyor. (Takılana kadar yanmaz abi derler)

    Kaliteli kitten bahsetmişsiniz, benim Lada da atiker microfast var, sırf lpg kaynaklı arıza lambasına alerjim var diye izmit, sakarya, İstanbul büyük bayilerine gittim kimse ayarı tutturamadı. Kimse kusura bakmasın, Atiker daha iki lafı bi araya getiremeyen, teknik bilgiden yoksun, laptop kullanmaktan aciz adamlara bayilik vermiş. (İşe hakim mutlaka vardır da bize denk gelmedi) kimseye yol ayarı yaptıramadım.

    En sonunda kızdım kablo ve yazılımı satın alıp, 1.30 basınca rağmen benzin ve lpg ms farkı iki katıydı. Nozulları 2.2 mm yapıp kalibrasyon, devamında da yol ayarı yapıp, ortalama %3 zengine ayarlamaya çalıştım.

    Nerdeyse 1 yıldır aynı ayarla devam edip yaz kış değerleri arada kontrol ediyorum. Lft sürekli +1 -1, sft ise ağırlıklı olarak +2 ile -5 arasında geziniyor.

    Open loopda tüm değerler 0 ı (sft, lft) gösterdiği için net göremiyorum ama o kadar sıkıştırmama rağmen karışım yada oksijen sensörüyle ilgili hiç hata almadım.

    Sağolsun Atiker sayesinde iyi kötü işi öğrendik.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41

    Yarı amatör yarı profesyonel benim ilgi alanıma giriyor, ellerinize sağlık.

    Adam ayar yapmayı bilmiyor, sonra da aaaabi lpg var arıza lambası yanması normal diyor. (Takılana kadar yanmaz abi derler)

    Kaliteli kitten bahsetmişsiniz, benim Lada da atiker microfast var, sırf lpg kaynaklı arıza lambasına alerjim var diye izmit, sakarya, İstanbul büyük bayilerine gittim kimse ayarı tutturamadı. Kimse kusura bakmasın, Atiker daha iki lafı bi araya getiremeyen, teknik bilgiden yoksun, laptop kullanmaktan aciz adamlara bayilik vermiş. (İşe hakim mutlaka vardır da bize denk gelmedi) kimseye yol ayarı yaptıramadım.

    En sonunda kızdım kablo ve yazılımı satın alıp, 1.30 basınca rağmen benzin ve lpg ms farkı iki katıydı. Nozulları 2.2 mm yapıp kalibrasyon, devamında da yol ayarı yapıp, ortalama %3 zengine ayarlamaya çalıştım.

    Nerdeyse 1 yıldır aynı ayarla devam edip yaz kış değerleri arada kontrol ediyorum. Lft sürekli +1 -1, sft ise ağırlıklı olarak +2 ile -5 arasında geziniyor.

    Open loopda tüm değerler 0 ı (sft, lft) gösterdiği için net göremiyorum ama o kadar sıkıştırmama rağmen karışım yada oksijen sensörüyle ilgili hiç hata almadım.

    Sağolsun Atiker sayesinde iyi kötü işi öğrendik.

    Atikerin bir diğer sıkıntısı enjektörleri. Sanayideki pnömatik valflerden hallice enjektörleri var. Tıkır tıkır ses bile yapıyor bazıları.

    Ustaları yerlerde. Bilmiyorlar zaten. Lamba yanmıyorsa, çekiş düşmemişse problem yok kafası var adamlarda.

    Millet ucuz diye atiker taktırıyor, üst devirlerde enjektörler hızlı açılıp kapanamadığı için açık kalıyor veya yüzmeye başlıyor. Ayar mayar hak getire oluyor.

    Bende prins var, bayi koduyla giriş yapabiliyorsun yeni beyinlere, o yüzden kendi ayarımı yapamıyorum ama yol ayarı yaptılar.




  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    Evet çok sesli çalışıyor, hatta ilk aldığımda sesin kaynağını çok aramış, bu arabada bi arıza var diyordum kendi kendime.

    Üst devirleri komple zenginleştirmiştim ezbere, tam hatırlamamakla beraber %5 di sanırım, o kadar agresif kullanmama rağmen hata almadım.

    Birde bu işe girişmeden çok araştırdım, forumdaki adı duyulmuş lpg bayileriyle irtibata geçtim, hepsi de ısrarla ms sürelerini eşitlediklerinden bahsettiler ama gerek kendi aracım gerekse Atiker kullanan başka arkadaşların araçlarında ms süresi olarak ciddi farklar vardı, ne zamanki kendim ayar yaptığım diğer araçlarda nozulları büyüttüm, otomatikman lft sft ve ms süreleri eşit olmasa da birbirine çok yakın oldu. Burdan şuna gelecem, Atiker in silindir başına düşen beygir hesaplamalarında hata var sanırım, çünkü kataloglarına göre nozul takarsan ms sürelerinde uçurum gözlemledim.

    An itibariyle değerlerim de bunlar.



    LPG Sisteminde Doğru Bilinen Yanlışlar, Ayar Problemleri (Teknik Konu)

    LPG Sisteminde Doğru Bilinen Yanlışlar, Ayar Problemleri (Teknik Konu)

    LPG Sisteminde Doğru Bilinen Yanlışlar, Ayar Problemleri (Teknik Konu)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41

    Evet çok sesli çalışıyor, hatta ilk aldığımda sesin kaynağını çok aramış, bu arabada bi arıza var diyordum kendi kendime.

    Üst devirleri komple zenginleştirmiştim ezbere, tam hatırlamamakla beraber %5 di sanırım, o kadar agresif kullanmama rağmen hata almadım.

    Birde bu işe girişmeden çok araştırdım, forumdaki adı duyulmuş lpg bayileriyle irtibata geçtim, hepsi de ısrarla ms sürelerini eşitlediklerinden bahsettiler ama gerek kendi aracım gerekse Atiker kullanan başka arkadaşların araçlarında ms süresi olarak ciddi farklar vardı, ne zamanki kendim ayar yaptığım diğer araçlarda nozulları büyüttüm, otomatikman lft sft ve ms süreleri eşit olmasa da birbirine çok yakın oldu. Burdan şuna gelecem, Atiker in silindir başına düşen beygir hesaplamalarında hata var sanırım, çünkü kataloglarına göre nozul takarsan ms sürelerinde uçurum gözlemledim.

    An itibariyle değerlerim de bunlar.



    LPG Sisteminde Doğru Bilinen Yanlışlar, Ayar Problemleri (Teknik Konu)

    LPG Sisteminde Doğru Bilinen Yanlışlar, Ayar Problemleri (Teknik Konu)

    LPG Sisteminde Doğru Bilinen Yanlışlar, Ayar Problemleri (Teknik Konu)

    Değerler çok çok iyi. Nozul çapları biraz şans olmuş ama. Lpg enjektörünün nozul çapını arttırınca bir nevi debisi de artıyor. Bu sefer çok düşük hızlı akışlarda problem yaşayabiliyor. Lpg enjeksiyon sürelerini belirli ms'nin altına düşürmeyecek şekilde ayar yapmak lazım.




  • Bu lpg de ayrı bir dünya ne teferruat var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41

    Evet çok sesli çalışıyor, hatta ilk aldığımda sesin kaynağını çok aramış, bu arabada bi arıza var diyordum kendi kendime.

    Üst devirleri komple zenginleştirmiştim ezbere, tam hatırlamamakla beraber %5 di sanırım, o kadar agresif kullanmama rağmen hata almadım.

    Birde bu işe girişmeden çok araştırdım, forumdaki adı duyulmuş lpg bayileriyle irtibata geçtim, hepsi de ısrarla ms sürelerini eşitlediklerinden bahsettiler ama gerek kendi aracım gerekse Atiker kullanan başka arkadaşların araçlarında ms süresi olarak ciddi farklar vardı, ne zamanki kendim ayar yaptığım diğer araçlarda nozulları büyüttüm, otomatikman lft sft ve ms süreleri eşit olmasa da birbirine çok yakın oldu. Burdan şuna gelecem, Atiker in silindir başına düşen beygir hesaplamalarında hata var sanırım, çünkü kataloglarına göre nozul takarsan ms sürelerinde uçurum gözlemledim.

    An itibariyle değerlerim de bunlar.



    LPG Sisteminde Doğru Bilinen Yanlışlar, Ayar Problemleri (Teknik Konu)

    LPG Sisteminde Doğru Bilinen Yanlışlar, Ayar Problemleri (Teknik Konu)

    LPG Sisteminde Doğru Bilinen Yanlışlar, Ayar Problemleri (Teknik Konu)

    Değerler çok çok iyi. Nozul çapları biraz şans olmuş ama. Lpg enjektörünün nozul çapını arttırınca bir nevi debisi de artıyor. Bu sefer çok düşük hızlı akışlarda problem yaşayabiliyor. Lpg enjeksiyon sürelerini belirli ms'nin altına düşürmeyecek şekilde ayar yapmak lazım.

    Günaydın

    Şans derken ben bunları özet geçerek anlattım. Üzerindeki orjinal nozullar 1.8 mm idi. Regülatör basıncıyla oynayıp yine bi şekilde süreleri eşitlerim ama, basıncı tavan yaptırıp, (zaten 1.30du basınç, 1.80lere çıkarmak olmazdı) bi yerden sonra regülatördeki diyaframı patlatmanın anlamı da yok.

    Nette amatör bu işle uğraşan birinin tavsiyesiyle ilkten 2.5lik nozul aldım, bu sefer büyük geldi, sonra 2.2lik sipariş verip 1.10 basınçta istediğimi alabildim. Bunlar hep deneme yanılmayla oldu yani.

    Hem aracı kendim kullanıp, hemde ayarı anca bu kadar yapabildim, aracı başkası kullanıp daha ince ayara girişecektim ama laptop bozuldu, aylardır parça arıyoruz, nasip olmadı.

    Pc bi gelsin sırf ayar için biraderle izmit gebze otobanına çıkacam, open loopta da benzine geç emri verip kafamı rahatlatıp, motor ömrünü uzatacam.
    Ha bu arada, arada bir P422 (ana katalizör verimliliği eşik değerinin altında) hatası alıyordum, ne zaman yol ayarını yaptım, bu hata daha gelmedi. Araçta kat iptal.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi anaconda41 -- 26 Şubat 2018; 9:18:7 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • motor ısınıp lpg'ye geçişini hiç bir zaman anlamıyorum. sadece lpg biterken gaza yüklenirsem gaz bitip benzine geçtiğinde hissediyorum o da normal. Değerleri bilmiyorum ama uzun süre sorunsuz kullandığıma göre sorun yoktur. prins silverline
  • Lpg de ki sorunların çoğu yanlış montajdan dolayı ortaya çıkıyor normalde manifold delinirken komple sökülüp dışarıda delinmesi lazım ve herhangi bir kaçağın olup olmadığının kontrol edilmesi gerekiyor nozul ile manifold girişinin arasında ki hortum mesafesinin kısa olması gerekiyor kitin kalitesine göre 5 ila 10 yıl içerisinde regülatör ömrünü tamamlıyor içerisinde ki diyaframlar sertleşiyor ve problemler baş gösteriyor.

    Ayrıca artık karbüratörlü motorlara da sıralı sistem takılıyor ve yakıt kontrolü yapılıyor.
  • Merhaba,
    Yine çok faydalı bir konu, umarım bozulmadan devam eder. Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederiz.
    Ben de kendi ayarını yapanlardanım. Bu işe azıcık ilgi duyan varsa hiç uğraşmasın, alıp kablosunu başlasın ayara.

    Bu hafta afr ayarı yapan arkadaşla benim aracı kontrol ettik. Sadece oto kalibrasyonla bile düzgün iş çıkmış. Yaklaşık 8bin kmdir böyle kullanıyorum ve ltft -1,6 idi. Benzinde tam gazda kontrol ettiğinde afr 13 okundu, lpg de ise 12. Lpg haritasını biraz fakirleştirdi.

    Aracıma montajı kendim yaptırmıştım, brc seçmekle iyi bir karar verdiğimi tekrar anladım. Diğer aracımda atiker var (stag yazılımlı), çok teknolojik bir araç değil ama parçaları arızalandıkça çıkma veya yeni brc enjektör ve regülatörüne geçiş yapmayı planlıyorum.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.