Şimdi Ara

LPG Sisteminde Doğru Bilinen Yanlışlar, Ayar Problemleri (Teknik Konu) (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
85
Cevap
12
Favori
13.252
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
17 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: Skandalek

    Civic eco lpg uyumlu afr oranı 14,7, aracı bağırttığım zaman 14.5 civarı çıkıyor ve bu oran etrafında sabit tutmaya çalışıyor hep
    Foto da araç yeni lpg ye geçmişti.

    LPG Sisteminde Doğru Bilinen Yanlışlar, Ayar Problemleri (Teknik Konu)

    14.7, çok hafif zengin demek lpg'de. Üst devirlerde mi sadece, yoksa üst devir + dipgaz mı ? Dipgazda 14 civarında kalıyorsa lpg'de, güzel olmuş. Fakat benzin gibi 12.5-13 lere iniyorsa pek olmamış

    Hocam benim araç lpg uyumlu civic. Normal şartlarda araç afr 14.3 civarlarında çalışıyor hep. Full gaz verirsem 12.46 da sabit kalıyor hiç oynama olmuyor. Ayağımı gazdan çekersem 29.40 da sabit kalıyor. Değerler nasıl sizce?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Skandalek


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: Skandalek

    Civic eco lpg uyumlu afr oranı 14,7, aracı bağırttığım zaman 14.5 civarı çıkıyor ve bu oran etrafında sabit tutmaya çalışıyor hep
    Foto da araç yeni lpg ye geçmişti.

    LPG Sisteminde Doğru Bilinen Yanlışlar, Ayar Problemleri (Teknik Konu)

    14.7, çok hafif zengin demek lpg'de. Üst devirlerde mi sadece, yoksa üst devir + dipgaz mı ? Dipgazda 14 civarında kalıyorsa lpg'de, güzel olmuş. Fakat benzin gibi 12.5-13 lere iniyorsa pek olmamış

    Hocam benim araç lpg uyumlu civic. Normal şartlarda araç afr 14.3 civarlarında çalışıyor hep. Full gaz verirsem 12.46 da sabit kalıyor hiç oynama olmuyor. Ayağımı gazdan çekersem 29.40 da sabit kalıyor. Değerler nasıl sizce?

    Lpg aslında tam gazda biraz tık daha fakir(13-13.5 mesela) ayarlanabilirmiş. Fakat öyleyse öyledir. Diğer değerler normal.




  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    Hocam akü kutup başını sökersem, değerlerini sıfırlayıp {ltft stft} yeniden üretebilir miyim? Bir faydası olur mu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Skandalek

    Hocam akü kutup başını sökersem, değerlerini sıfırlayıp {ltft stft} yeniden üretebilir miyim? Bir faydası olur mu?

    Ltft ve stft değerleri sıfır olmalı. Ne kadar artarsa, lpg haritası o kadar yanlış demektir. %10 a kadar kabul edilebilir.

    Lakin lpg beyni kayıt alıp bir yere yazmaz. Akü kutupbaşını sökseniz dahi lpg beyni sıfırlanmaz. Benzin beynini sıfırlarsınız. Benzin beyni sıfırlandığında fabrikasyona döner ve ltft sıfır olur. Eğer haritanız yanlışsa, tekrardan değişmeye başlayacaktır ltft. O yüzden pek bir faydası olmaz. Bir yanlışlık varsa ayara gitmeli.
  • Benzin için ideal afr değerleri. LPG'de ideal(stoichiometric) oran 15.1 dir. Fakat lpg, benzin kadar zengin karışımı sevmez. Nedenini aşağıda vereceğim. Tabi bu verdiğim değerler, atmosferik benzinli için. Turbolu olunca biraz daha zengin olmalı tam yükte.

    LPG Sisteminde Doğru Bilinen Yanlışlar, Ayar Problemleri (Teknik Konu)

    Yakıt fazlalık katsayısı 1'in hemen üstünde(zengin karışım), SL(speed laminar) yani laminer alev hızı maksimum.

    LPG Sisteminde Doğru Bilinen Yanlışlar, Ayar Problemleri (Teknik Konu)

    Gene hafif zengin karışımda benzinin yanma hızı yükseliyor. Fakat dikkat edilirse benzin 1.25 dolaylarında maksimum, lpg yukarıda 1.15 dolaylarında. Yani benzin, daha zengin karışımda daha hızlı yanıyor. Alev sıcaklığı ise hafif zengin karışımda maksimum oluyor. Benzinin soğutma etkisinden mahrum bırakılıyor motor.

    LPG Sisteminde Doğru Bilinen Yanlışlar, Ayar Problemleri (Teknik Konu)

    Fakat hafif karışımda da maksimum ekonomi elde edilir. Gerçi modern katalitik konvertörlü , çok nokta enjeksiyonlu araçlarda, emisyon sebebiyle fakir karışım pek tercih edilmez.

    LPG Sisteminde Doğru Bilinen Yanlışlar, Ayar Problemleri (Teknik Konu)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msansertekin -- 24 Mart 2018; 12:33:43 >




  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    Teleflex sistem için en ideal afr ayarını nasıl yaptırabilirim bir tavsiyen olur mu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mazotşist

    Teleflex sistem için en ideal afr ayarını nasıl yaptırabilirim bir tavsiyen olur mu?

    Lpg kitinize ve program arayüzünüze vakıf değilim
  • Msanser bey peki obd li sistemlerde niye lamba yanmiyor ? Lovato atiker deneyimledim fiat linea ve symbolde lamba yanmadi.



    Birde lpg de performans kaybi olmamasi icin regulatorden enjektorlere giden boru hattinin emme manifoldunda enjektorler varya oraya giden hortumlarin cok kisa tutulmasi mantikli olur mu ? Bu lpg sistemi sanirim motorun hava vakumlama sistemiyle tahrikli calisiyor.



    Yani benzin pompasi gibi depodan pompalama ayrica bir basincla yapilmiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    Hocam benim ayarlar sapıtmış stht berbat yüzde 7 8 oluyor

    LPG Sisteminde Doğru Bilinen Yanlışlar, Ayar Problemleri (Teknik Konu)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Skandalek

    Hocam benim ayarlar sapıtmış stht berbat yüzde 7 8 oluyor

    LPG Sisteminde Doğru Bilinen Yanlışlar, Ayar Problemleri (Teknik Konu)

    Bu yamulmuş hali mi Şu an limitler dahilinde. Bende prins var, orijinal prins beyni olduğundan kablo ile girip ayar yapamıyorum. Gittiğim yer de bir türlü istediğim ayarı tutturamadı. Şu an ltft %-18




  • quote:

    Orijinalden alıntı: flyer_mig

    Msanser bey peki obd li sistemlerde niye lamba yanmiyor ? Lovato atiker deneyimledim fiat linea ve symbolde lamba yanmadi.



    Birde lpg de performans kaybi olmamasi icin regulatorden enjektorlere giden boru hattinin emme manifoldunda enjektorler varya oraya giden hortumlarin cok kisa tutulmasi mantikli olur mu ? Bu lpg sistemi sanirim motorun hava vakumlama sistemiyle tahrikli calisiyor.



    Yani benzin pompasi gibi depodan pompalama ayrica bir basincla yapilmiyor.

    Eşiği yüksektir. %20-25 ltft 'ye gelmesine rağmen hala yanmıyorsa o zaman aracın benzin obd sistemi yetersizdir.

    Örneğin megane'lar falan bobin yakar, araç üç silindir gider, motor arıza lambası yanmaz (başka ne zaman yanacak acaba ) Normalde "cylinder 1 misfire" gibi bir uyarı gelmesi lazım. Obd sistemi dandikse, uyarı vermez. Çünkü tanımlı değildir öyle bir uyarı.

    Regülatörden enjektöre gidenlerden ziyade, enjektörlerden manifolda giden hortumların kısa tutulması iyidir. Fakat mümkün mertebe eş uzunlukta olması da önemlidir.

    Aynen öyle, regülatör basıncı atmosfer basıncının biraz üzerinde. Basınç farkıyla yakıt yollanıyor. Aslında baya ilkel. Fakat zaten gaz olduğu için atomizasyona gerek yok.




  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    Hocam akü kutup başını söktüm 4 dk bekledim. Benzin değerleri mükemmel hale geldi. Gazda yine oynamalar mevcut ama fazla değil. Eskiden 10 küsür oluyordu stft şimdi 10 pek geçmiyor ve 5 in altında tutmaya çalışıyor. Afr çok oynak hocam normal mi? 14.7 benzin 14.4 falan gazda sabitlemeye çalışıyor sinir etti beni

    Sanayi de brc anlayan bir usta 200 tl istedi sadece seyir ayarı için normal mi bu?

    Son değerler bunlar hocam.



    LPG Sisteminde Doğru Bilinen Yanlışlar, Ayar Problemleri (Teknik Konu)

    LPG Sisteminde Doğru Bilinen Yanlışlar, Ayar Problemleri (Teknik Konu)

    LPG Sisteminde Doğru Bilinen Yanlışlar, Ayar Problemleri (Teknik Konu)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Skandalek

    Hocam akü kutup başını söktüm 4 dk bekledim. Benzin değerleri mükemmel hale geldi. Gazda yine oynamalar mevcut ama fazla değil. Eskiden 10 küsür oluyordu stft şimdi 10 pek geçmiyor ve 5 in altında tutmaya çalışıyor. Afr çok oynak hocam normal mi? 14.7 benzin 14.4 falan gazda sabitlemeye çalışıyor sinir etti beni

    Sanayi de brc anlayan bir usta 200 tl istedi sadece seyir ayarı için normal mi bu?

    Son değerler bunlar hocam.



    LPG Sisteminde Doğru Bilinen Yanlışlar, Ayar Problemleri (Teknik Konu)

    LPG Sisteminde Doğru Bilinen Yanlışlar, Ayar Problemleri (Teknik Konu)

    LPG Sisteminde Doğru Bilinen Yanlışlar, Ayar Problemleri (Teknik Konu)

    Koşullar değişiktir. Uzun vadede gene stft artacaktır muhtemelen. Akü kutupbaşını taktıktan sonra bir süre öğrenme yapıyor diye biliyorum. Özellikle rölanti için.

    Eğer cidden yapacaksa ayarı, tam anlamıyla olup bir daha uğraştırmayacaksa verilir. Fakat bence sizin araç için hiç gereği yok.




  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    Eyvallah hocam sabırla cevap yazdığımız için, brc yetkili servis getirin kontrol edelim dedi. Gidip gelince bilgilendirmenizi yaparım size. Sağolun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Skandalek

    Eyvallah hocam sabırla cevap yazdığımız için, brc yetkili servis getirin kontrol edelim dedi. Gidip gelince bilgilendirmenizi yaparım size. Sağolun.

    Estağfurullah, kolay gelsin
  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    Yanliz benzinin sitokiyometrik oranida 1 e 14.7 lpgye yakin olsada tutusma sicakliklari farkli o yuzden orjinal lpg li otomobillerin sikistirma orani 12.1.1 falan olmasi lazim sizin yol bilgisayarinda okudugunuz degerle yaktiginiz lpg degerinin ayni olmasi icin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polestar191

    Yanliz benzinin sitokiyometrik oranida 1 e 14.7 lpgye yakin olsada tutusma sicakliklari farkli o yuzden orjinal lpg li otomobillerin sikistirma orani 12.1.1 falan olmasi lazim sizin yol bilgisayarinda okudugunuz degerle yaktiginiz lpg degerinin ayni olmasi icin

    Pek anlayamadım mesajı. Şimdi lpg'nin kendi kendine tutuşma sıcaklığı daha yüksek, doğrudur. Bu sebeple sıkıştırma oranı da arttırılabilir doğrudur. Fakat bu zorunluluk değil, isteğe bağlı.

    Normal sıkıştırmada benzin ile lpg, hemen hemen aynı gücü verir. Fakat lpg de benzin gibi sıvı fazda verilirse. Genelde de yapılmıyor.
  • Yol bilgisayarinda okunan farkli degerlere istinaden yazdim yorumu



    evet basta belirtmem gerekiyordu yani ozetle standart benzinin yanma duzeni ve hizina gore tasarlanmis motorlar aslinda lpg nin verimini tam olarak ortaya cikaramiyor bu sebeple lpg benzine gore daha fazla harcaniyor sikistirma orani arttirilmis ve yanma zamanlarina gore hazirlanmis lpg li bir motorun verimi benzinlileri kiskandirir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polestar191

    Yol bilgisayarinda okunan farkli degerlere istinaden yazdim yorumu



    evet basta belirtmem gerekiyordu yani ozetle standart benzinin yanma duzeni ve hizina gore tasarlanmis motorlar aslinda lpg nin verimini tam olarak ortaya cikaramiyor bu sebeple lpg benzine gore daha fazla harcaniyor sikistirma orani arttirilmis ve yanma zamanlarina gore hazirlanmis lpg li bir motorun verimi benzinlileri kiskandirir

    Yol bilgisayarına bir açıklık getireyim. Aslında enjeksiyon zamanlamasına göre hesaplıyor motor, gaza vs bakmıyor yani, direkt enjeksiyon süresi. Lpg de enjeksiyon süresi ve debisi farklı. O yüzden sapıyor.

    Fazla yakması ise dediğiniz gibi uyumsuzluk aslında.
  • burdaki arkadaslar işin piri gibi sizlere bi sorum olacak bakalim çözebilecekmisiniz benim arac karbüratörlü sahin lovato beyin var yıllardır lovato kullaniyoruz aslinda arac 15 yildir bizde ama nedense lovato beyni 5 yil bile kullanamadik hep diyaframı yırtılıp suya gaz kaçırıyor 1 yillik beyindi icini açtığımda diyafram sertlesmisti kenar bi yerde de hafif yanik gibiydi neyse tamir takimi aldim oda uzun sürmedi stop etmeler vs sifir lovato aldim ama hic memnun etmedi kisin bozulmasin diye benzinde çalıştırıp isitip gaza geçiyodum yaz geldi artik gazda çalıstirayim dedim bi türlü rolanti tutmuyor jikle cekiyorum hararet 60 70 derece olmuş hala arac 500 devirde salliyor 90 derece olunca 1000 devire sabitliyor bi kac kez ayar yaptırdım duzelmedi baska lpgciye gittim hava filtresi kirlenmis hava tuttu ayar yapti sabah bismillah dedim çalıştı jikle cektim 50 derece oldu jikleyi ittim baktim rolantide duruyor tmm ayar sorunuymuş dedim sonra lpgci pirinc vidayi sonuna kadar kismisti arac kac ay calismaz oldu aklima pirinc vida düştü 3 tur kadar actim tek marsta calismaya basladi bu seferde gazi icti resmen geri kistim simdide çalışmiyor bunun üzerine kac kez ayar yaptırdım yarim tur felan aciyolar yine çalışmıyor hani şöyle motor soğukken calismiyor sicakken tek mars bide motor soğukken öğlen güneş altında tek marsta aliyo ama yagmur yağsın sabah soğuk olsun akü bitiyo yine çalışmiyor benim anlamadigim soğuk motorda güneş olsada su soğuk olmasada güneşte durduğunda niye calisiyor kaput altından beyin ısınıyormu yada diyafram sogukta kasiyor gunesli havada bırakıyormu

    soru 1: pirinc vidayi 2 3 tur açsam gazi iciyorya karsiliginda beynin üstündeki plastik vidayi tersine sksam bu sekilde yakiti dengelermi yoksa yine icermi



    soru 2: 1 yillik beyin bozulmadan once araci bozuyo dedikleri ne alaka deyip sanayi girişindeki milangazdan fullemistim 1 hafta sonra diyafram cortladi suya gaz basmaya basladi hani herkes ordan aliyor benimki niye bozuldu lovato kaliteli deilmi?



    soru 3: 40 derece civari buharlaşan lpg benim araç 50 derecede neden hala salliyor salliyor dediğim 800den asagi devirde felan rolantide motor salliyor hani arac normal isinsin bi markete gireyim 1 saat sonra cikiyim çalıştıriyom hararet 50 60 civari yine salliyor



    sorunlar daha çok ben beyinden şüpheleniyorum hani demeyinki beynin icinde bisey yok metal parca sadece iki diyafram var diye bende biliyorum ama ya diyafram kalitesi düşükse diye düşünüyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.