Şimdi Ara

LPG Sisteminde Doğru Bilinen Yanlışlar, Ayar Problemleri (Teknik Konu) (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
85
Cevap
12
Favori
13.251
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
17 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Turbolu ve otomatik araclarda ayar zor oluyor manuel gibi heran vitesle oynayamadigindan ayari %100 yaptim demek olmuyor bir turlu ama ayni arabanin manuelinde ayar hizli bir sekilde olup ltft 0'a yaklastirilabiliyor varmi bu işin ince noktasi(manuel modda kullaninca olmuyor otomatigi )

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _opeth

    motor ısınıp lpg'ye geçişini hiç bir zaman anlamıyorum. sadece lpg biterken gaza yüklenirsem gaz bitip benzine geçtiğinde hissediyorum o da normal. Değerleri bilmiyorum ama uzun süre sorunsuz kullandığıma göre sorun yoktur. prins silverline

    Sizin kitte zaten problem yaşamak zor prins'in geliştirdiği oldukça hızlı enjektörler var. Bir adım ötesi ve sonuncusu zaten vsi-2. Japon malı keihin enjektörler var. Hızı, benzin enjektörlerine denk.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41

    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41

    Evet çok sesli çalışıyor, hatta ilk aldığımda sesin kaynağını çok aramış, bu arabada bi arıza var diyordum kendi kendime.

    Üst devirleri komple zenginleştirmiştim ezbere, tam hatırlamamakla beraber %5 di sanırım, o kadar agresif kullanmama rağmen hata almadım.

    Birde bu işe girişmeden çok araştırdım, forumdaki adı duyulmuş lpg bayileriyle irtibata geçtim, hepsi de ısrarla ms sürelerini eşitlediklerinden bahsettiler ama gerek kendi aracım gerekse Atiker kullanan başka arkadaşların araçlarında ms süresi olarak ciddi farklar vardı, ne zamanki kendim ayar yaptığım diğer araçlarda nozulları büyüttüm, otomatikman lft sft ve ms süreleri eşit olmasa da birbirine çok yakın oldu. Burdan şuna gelecem, Atiker in silindir başına düşen beygir hesaplamalarında hata var sanırım, çünkü kataloglarına göre nozul takarsan ms sürelerinde uçurum gözlemledim.

    An itibariyle değerlerim de bunlar.



    LPG Sisteminde Doğru Bilinen Yanlışlar, Ayar Problemleri (Teknik Konu)

    LPG Sisteminde Doğru Bilinen Yanlışlar, Ayar Problemleri (Teknik Konu)

    LPG Sisteminde Doğru Bilinen Yanlışlar, Ayar Problemleri (Teknik Konu)

    Değerler çok çok iyi. Nozul çapları biraz şans olmuş ama. Lpg enjektörünün nozul çapını arttırınca bir nevi debisi de artıyor. Bu sefer çok düşük hızlı akışlarda problem yaşayabiliyor. Lpg enjeksiyon sürelerini belirli ms'nin altına düşürmeyecek şekilde ayar yapmak lazım.

    Günaydın

    Şans derken ben bunları özet geçerek anlattım. Üzerindeki orjinal nozullar 1.8 mm idi. Regülatör basıncıyla oynayıp yine bi şekilde süreleri eşitlerim ama, basıncı tavan yaptırıp, (zaten 1.30du basınç, 1.80lere çıkarmak olmazdı) bi yerden sonra regülatördeki diyaframı patlatmanın anlamı da yok.

    Nette amatör bu işle uğraşan birinin tavsiyesiyle ilkten 2.5lik nozul aldım, bu sefer büyük geldi, sonra 2.2lik sipariş verip 1.10 basınçta istediğimi alabildim. Bunlar hep deneme yanılmayla oldu yani.

    Hem aracı kendim kullanıp, hemde ayarı anca bu kadar yapabildim, aracı başkası kullanıp daha ince ayara girişecektim ama laptop bozuldu, aylardır parça arıyoruz, nasip olmadı.

    Pc bi gelsin sırf ayar için biraderle izmit gebze otobanına çıkacam, open loopta da benzine geç emri verip kafamı rahatlatıp, motor ömrünü uzatacam.
    Ha bu arada, arada bir P422 (ana katalizör verimliliği eşik değerinin altında) hatası alıyordum, ne zaman yol ayarını yaptım, bu hata daha gelmedi. Araçta kat iptal.

    Open loop'ta eşitleme yaparken ufak bir tüyo. Benzin enjeksiyon sürelerine nazaran biraz daha az ayarlayın lpg'yi. Lpg nin zengin olmasının bir faydası yok. Sadece ufak bir miktar zengin bırakılır, o da alev hızını yükseltmek için.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ersin310

    Merhaba,
    Yine çok faydalı bir konu, umarım bozulmadan devam eder. Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederiz.
    Ben de kendi ayarını yapanlardanım. Bu işe azıcık ilgi duyan varsa hiç uğraşmasın, alıp kablosunu başlasın ayara.

    Bu hafta afr ayarı yapan arkadaşla benim aracı kontrol ettik. Sadece oto kalibrasyonla bile düzgün iş çıkmış. Yaklaşık 8bin kmdir böyle kullanıyorum ve ltft -1,6 idi. Benzinde tam gazda kontrol ettiğinde afr 13 okundu, lpg de ise 12. Lpg haritasını biraz fakirleştirdi.

    Aracıma montajı kendim yaptırmıştım, brc seçmekle iyi bir karar verdiğimi tekrar anladım. Diğer aracımda atiker var (stag yazılımlı), çok teknolojik bir araç değil ama parçaları arızalandıkça çıkma veya yeni brc enjektör ve regülatörüne geçiş yapmayı planlıyorum.


    Lpg çok zengin. 13.5-14 dolayları yeterli gelecektir.

    Kendi aracımda prins var, babamın araca eski sahibi atiker takmış. Kit farkı çok bariz. Atikerin enjektörleri bile supap sesi gibi ses çıkarıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: attila24

    Turbolu ve otomatik araclarda ayar zor oluyor manuel gibi heran vitesle oynayamadigindan ayari %100 yaptim demek olmuyor bir turlu ama ayni arabanin manuelinde ayar hizli bir sekilde olup ltft 0'a yaklastirilabiliyor varmi bu işin ince noktasi(manuel modda kullaninca olmuyor otomatigi )

    Valla manuel moda alınmasına rağmen vitesle oynuyorsa iş zor. Yüke gelecek olursak, aracı belirli bir devirde sabitleyecek güzel bir rampa bulunmalı, o devri veren en yüksek viteste rampaya girmeli.
  • Bilgiler genel olarak doğru ama afr'nin benzinle bire bir tuttuğu, bunun değiştirilemediği külliyen yalan. Öncelikle, üst devirlerde, dip gazda benzinli araba bile haritadaki yakıt değerlerini tutturmaya zorlanabilir. Afr zenginleşip fakirleşebilir. Tamamiyle yakıt hattındaki elemanların verimi ile alakalı. 5-6 yaşındaki aşırı besleme arabalar -eğer ki bakarsanız- afr kaçırabilir. Araba bunu düzeltmek için hiçbir şey yapmaz, yapamaz. Çünkü arabanın lambda sensörü bir afr sensörü kadar hassas değildir. Sadece fakir veya zengin diyebilir, ne kadar olduğunu söyleyemez.



    Bunu anlattıktan sonra openloop ve closedloop dan da bahsetmek lazım ki, alt devirlerdeki düzeltme mantığını açıklayabilelim.



    Closed loop döngüsünde araba elinden geldiğince yakıt karışımını kontrol eder, fakir gördüyse optimum noktaya kadar arttırır, zengin gördüyse optimum noktaya kadar azaltır. Ama bunu gözünüz kapalı yürümek gibi düşünün. Her saniye yeni bir değer deneyip lambda sensöründen onay bekleyecek. Zaten bu olay kusursuz olsa ayara da gerek olmazdı.



    Open loop ise arabanın gazını köklediğinizde -basit bir dökün bırak değil hakikaten dip gaz- girdiğiniz döngü. Bu döngüde araba yakıt karışımının zenginleşeceğini düşünür, dip gazda lambda değerlerini dinlemez.



    Peki sizin LPG ayarınız kötü ise neler olur? Closed loopu basit olarak anlattım, tek tek değerler deniyecek, hemde her devir için tekrar tekrar. Bazılarını Long Trim Fuel Trim dediğimiz, uzun dönem yakıt trimlerine yazacak. Ezberden uzatacak. Bu arada sürekli Short Trim Fuel Trim dediğimiz kısa dönem yakıt trimleriyle her seferinde deneme yapacak. Ama mükemmele ulaşması imkansız, çünkü lpg çarpanı değişik, avansı değişik. Siz güzelce belirlemeden sadece denemeye devam eder.



    Open loop da ise zaten kontrol etmiyordu, şimdi LPG ayarınız sadece Allah'a emanet demek. Sizin harita fakirse üst devirler komple fakirleşecek, zenginse çok zenginleşecek. Ne olduğu belli olmayacak.



    İşte bu sebeplerden, her LPG'li araç iyi-yeterli ekipmanla montajlanmalı, üstüne de MUTLAKA YOL AYARI YAPILMALI. Bunun üstüne AFR AYARI da yapılırsa işte o zaman benzinli araba gibi kullanabilirsiniz. Yoksa BİZİM KİTİMİZ KENDİ AYARINI KENDİ YAPIYOR, YOL AYARI DA NEYMİŞ, BAK ÇİÇEK GİBİ OLDU SEN BİR TUR AT GEL diyen ustaların elinde milyarlık arabalar çöp olacak. Herkesi arabasına biraz sağduyu yaklaşmaya davet ediyorum.



    Eklemeden geçemeyeceğim, paranız biraz bolsa Sıvı sistem lpg sistemlerini de düşünün. Tek çarpan olduğundan uzun yol ayarına da, afr ayarına da gerek yok. Tam bizim dükkan ustalarına uyan kit. Tek rakam ver olsun bitsin. Aklınızda mutlaka olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41

    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41

    Evet çok sesli çalışıyor, hatta ilk aldığımda sesin kaynağını çok aramış, bu arabada bi arıza var diyordum kendi kendime.

    Üst devirleri komple zenginleştirmiştim ezbere, tam hatırlamamakla beraber %5 di sanırım, o kadar agresif kullanmama rağmen hata almadım.

    Birde bu işe girişmeden çok araştırdım, forumdaki adı duyulmuş lpg bayileriyle irtibata geçtim, hepsi de ısrarla ms sürelerini eşitlediklerinden bahsettiler ama gerek kendi aracım gerekse Atiker kullanan başka arkadaşların araçlarında ms süresi olarak ciddi farklar vardı, ne zamanki kendim ayar yaptığım diğer araçlarda nozulları büyüttüm, otomatikman lft sft ve ms süreleri eşit olmasa da birbirine çok yakın oldu. Burdan şuna gelecem, Atiker in silindir başına düşen beygir hesaplamalarında hata var sanırım, çünkü kataloglarına göre nozul takarsan ms sürelerinde uçurum gözlemledim.

    An itibariyle değerlerim de bunlar.



    LPG Sisteminde Doğru Bilinen Yanlışlar, Ayar Problemleri (Teknik Konu)

    LPG Sisteminde Doğru Bilinen Yanlışlar, Ayar Problemleri (Teknik Konu)

    LPG Sisteminde Doğru Bilinen Yanlışlar, Ayar Problemleri (Teknik Konu)

    Değerler çok çok iyi. Nozul çapları biraz şans olmuş ama. Lpg enjektörünün nozul çapını arttırınca bir nevi debisi de artıyor. Bu sefer çok düşük hızlı akışlarda problem yaşayabiliyor. Lpg enjeksiyon sürelerini belirli ms'nin altına düşürmeyecek şekilde ayar yapmak lazım.

    Günaydın

    Şans derken ben bunları özet geçerek anlattım. Üzerindeki orjinal nozullar 1.8 mm idi. Regülatör basıncıyla oynayıp yine bi şekilde süreleri eşitlerim ama, basıncı tavan yaptırıp, (zaten 1.30du basınç, 1.80lere çıkarmak olmazdı) bi yerden sonra regülatördeki diyaframı patlatmanın anlamı da yok.

    Nette amatör bu işle uğraşan birinin tavsiyesiyle ilkten 2.5lik nozul aldım, bu sefer büyük geldi, sonra 2.2lik sipariş verip 1.10 basınçta istediğimi alabildim. Bunlar hep deneme yanılmayla oldu yani.

    Hem aracı kendim kullanıp, hemde ayarı anca bu kadar yapabildim, aracı başkası kullanıp daha ince ayara girişecektim ama laptop bozuldu, aylardır parça arıyoruz, nasip olmadı.

    Pc bi gelsin sırf ayar için biraderle izmit gebze otobanına çıkacam, open loopta da benzine geç emri verip kafamı rahatlatıp, motor ömrünü uzatacam.
    Ha bu arada, arada bir P422 (ana katalizör verimliliği eşik değerinin altında) hatası alıyordum, ne zaman yol ayarını yaptım, bu hata daha gelmedi. Araçta kat iptal.

    Open loop'ta eşitleme yaparken ufak bir tüyo. Benzin enjeksiyon sürelerine nazaran biraz daha az ayarlayın lpg'yi. Lpg nin zengin olmasının bir faydası yok. Sadece ufak bir miktar zengin bırakılır, o da alev hızını yükseltmek için.

    İyi de bu sefer silindir içi sıcaklık aşırı yükselip orta ve uzun vadede motora zarar vermez mi? Ben agresif kullanan bi adamım, yolda canımı sıkan, sıkıştıran olursa her araçla kapışırım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hasan7 kullanıcısına yanıt
    1.6 atmosferik ortalama hangi devirde openloop devresine girer?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Shotput

    Aracım lpg de cok fazla yakıyor

    Buradaki arkadaşlardan dh kardeşliği yapan olurmu

    Gerekirse ücrette veririm ankaradayim

    Kardeşim anlat derdini bildiğimiz kadar yardımcı olmaya çalışırız, ücretle işimiz olmaz.

    Yalnız herşeyi lpgye de yüklememek lazım, araç sorunsuz olacak ki lpgde de sorunsuz çalışacak. Örneğin; havaakış, oksijen sensörleri sağlam olacak ki ayar doğru olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41

    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41

    Evet çok sesli çalışıyor, hatta ilk aldığımda sesin kaynağını çok aramış, bu arabada bi arıza var diyordum kendi kendime.

    Üst devirleri komple zenginleştirmiştim ezbere, tam hatırlamamakla beraber %5 di sanırım, o kadar agresif kullanmama rağmen hata almadım.

    Birde bu işe girişmeden çok araştırdım, forumdaki adı duyulmuş lpg bayileriyle irtibata geçtim, hepsi de ısrarla ms sürelerini eşitlediklerinden bahsettiler ama gerek kendi aracım gerekse Atiker kullanan başka arkadaşların araçlarında ms süresi olarak ciddi farklar vardı, ne zamanki kendim ayar yaptığım diğer araçlarda nozulları büyüttüm, otomatikman lft sft ve ms süreleri eşit olmasa da birbirine çok yakın oldu. Burdan şuna gelecem, Atiker in silindir başına düşen beygir hesaplamalarında hata var sanırım, çünkü kataloglarına göre nozul takarsan ms sürelerinde uçurum gözlemledim.

    An itibariyle değerlerim de bunlar.



    LPG Sisteminde Doğru Bilinen Yanlışlar, Ayar Problemleri (Teknik Konu)

    LPG Sisteminde Doğru Bilinen Yanlışlar, Ayar Problemleri (Teknik Konu)

    LPG Sisteminde Doğru Bilinen Yanlışlar, Ayar Problemleri (Teknik Konu)

    Değerler çok çok iyi. Nozul çapları biraz şans olmuş ama. Lpg enjektörünün nozul çapını arttırınca bir nevi debisi de artıyor. Bu sefer çok düşük hızlı akışlarda problem yaşayabiliyor. Lpg enjeksiyon sürelerini belirli ms'nin altına düşürmeyecek şekilde ayar yapmak lazım.

    Günaydın

    Şans derken ben bunları özet geçerek anlattım. Üzerindeki orjinal nozullar 1.8 mm idi. Regülatör basıncıyla oynayıp yine bi şekilde süreleri eşitlerim ama, basıncı tavan yaptırıp, (zaten 1.30du basınç, 1.80lere çıkarmak olmazdı) bi yerden sonra regülatördeki diyaframı patlatmanın anlamı da yok.

    Nette amatör bu işle uğraşan birinin tavsiyesiyle ilkten 2.5lik nozul aldım, bu sefer büyük geldi, sonra 2.2lik sipariş verip 1.10 basınçta istediğimi alabildim. Bunlar hep deneme yanılmayla oldu yani.

    Hem aracı kendim kullanıp, hemde ayarı anca bu kadar yapabildim, aracı başkası kullanıp daha ince ayara girişecektim ama laptop bozuldu, aylardır parça arıyoruz, nasip olmadı.

    Pc bi gelsin sırf ayar için biraderle izmit gebze otobanına çıkacam, open loopta da benzine geç emri verip kafamı rahatlatıp, motor ömrünü uzatacam.
    Ha bu arada, arada bir P422 (ana katalizör verimliliği eşik değerinin altında) hatası alıyordum, ne zaman yol ayarını yaptım, bu hata daha gelmedi. Araçta kat iptal.

    Open loop'ta eşitleme yaparken ufak bir tüyo. Benzin enjeksiyon sürelerine nazaran biraz daha az ayarlayın lpg'yi. Lpg nin zengin olmasının bir faydası yok. Sadece ufak bir miktar zengin bırakılır, o da alev hızını yükseltmek için.

    İyi de bu sefer silindir içi sıcaklık aşırı yükselip orta ve uzun vadede motora zarar vermez mi? Ben agresif kullanan bi adamım, yolda canımı sıkan, sıkıştıran olursa her araçla kapışırım.

    Benzin, buharlaştığı zaman ortamdan ısı çektiği için supapları ve emme havasını soğutur. Emme havası soğuyunca özkütlesi artar. Sabit motor hacminde yüksek özkütle= yüksek hava kütlesi. Yüksek hava kütlesi demek, fazla yakıt yakabilmek demek. O da eşittir performans.

    Bu sebeple zengin karışım kullanılır benzinde. Bir de alev hızı artar bir nebze.

    Şimdi lpg'yi gaz fazında veriyoruz, soğutma diye bir durumu söz konusu değil. O yüzden performansı etkilemez. LPG , silindir içinde değil regülatörde buharlaşır. Motor suyu daha rahat soğur. Hararet önlenir. Fakat motor suyunun soğumasının, emiş havası sıcaklığına pek bir etkisi yok.

    Bundan sebep, aslında lpg fakirde çalışsa daha iyi motor için. Fakat afr ayarı benzine göre. Benzin fakir ayarlanmamışsa mümkün değil.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mazotşist

    1.6 atmosferik ortalama hangi devirde openloop devresine girer?

    Devirden ziyade yük ile alakalı. Yaklaşık %60-%70 gaz pedalından sonra açık döngüye (open loop) geçer. 6500 devirde, %10 gaz pedalında kapalı döngüdedir motor
  • Mazotşist kullanıcısına yanıt
    2500 civarı dip gaza oturursanız 4000 gibi girer.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hasan7

    Bilgiler genel olarak doğru ama afr'nin benzinle bire bir tuttuğu, bunun değiştirilemediği külliyen yalan. Öncelikle, üst devirlerde, dip gazda benzinli araba bile haritadaki yakıt değerlerini tutturmaya zorlanabilir. Afr zenginleşip fakirleşebilir. Tamamiyle yakıt hattındaki elemanların verimi ile alakalı. 5-6 yaşındaki aşırı besleme arabalar -eğer ki bakarsanız- afr kaçırabilir. Araba bunu düzeltmek için hiçbir şey yapmaz, yapamaz. Çünkü arabanın lambda sensörü bir afr sensörü kadar hassas değildir. Sadece fakir veya zengin diyebilir, ne kadar olduğunu söyleyemez.



    Bunu anlattıktan sonra openloop ve closedloop dan da bahsetmek lazım ki, alt devirlerdeki düzeltme mantığını açıklayabilelim.



    Closed loop döngüsünde araba elinden geldiğince yakıt karışımını kontrol eder, fakir gördüyse optimum noktaya kadar arttırır, zengin gördüyse optimum noktaya kadar azaltır. Ama bunu gözünüz kapalı yürümek gibi düşünün. Her saniye yeni bir değer deneyip lambda sensöründen onay bekleyecek. Zaten bu olay kusursuz olsa ayara da gerek olmazdı.



    Open loop ise arabanın gazını köklediğinizde -basit bir dökün bırak değil hakikaten dip gaz- girdiğiniz döngü. Bu döngüde araba yakıt karışımının zenginleşeceğini düşünür, dip gazda lambda değerlerini dinlemez.



    Peki sizin LPG ayarınız kötü ise neler olur? Closed loopu basit olarak anlattım, tek tek değerler deniyecek, hemde her devir için tekrar tekrar. Bazılarını Long Trim Fuel Trim dediğimiz, uzun dönem yakıt trimlerine yazacak. Ezberden uzatacak. Bu arada sürekli Short Trim Fuel Trim dediğimiz kısa dönem yakıt trimleriyle her seferinde deneme yapacak. Ama mükemmele ulaşması imkansız, çünkü lpg çarpanı değişik, avansı değişik. Siz güzelce belirlemeden sadece denemeye devam eder.



    Open loop da ise zaten kontrol etmiyordu, şimdi LPG ayarınız sadece Allah'a emanet demek. Sizin harita fakirse üst devirler komple fakirleşecek, zenginse çok zenginleşecek. Ne olduğu belli olmayacak.



    İşte bu sebeplerden, her LPG'li araç iyi-yeterli ekipmanla montajlanmalı, üstüne de MUTLAKA YOL AYARI YAPILMALI. Bunun üstüne AFR AYARI da yapılırsa işte o zaman benzinli araba gibi kullanabilirsiniz. Yoksa BİZİM KİTİMİZ KENDİ AYARINI KENDİ YAPIYOR, YOL AYARI DA NEYMİŞ, BAK ÇİÇEK GİBİ OLDU SEN BİR TUR AT GEL diyen ustaların elinde milyarlık arabalar çöp olacak. Herkesi arabasına biraz sağduyu yaklaşmaya davet ediyorum.



    Eklemeden geçemeyeceğim, paranız biraz bolsa Sıvı sistem lpg sistemlerini de düşünün. Tek çarpan olduğundan uzun yol ayarına da, afr ayarına da gerek yok. Tam bizim dükkan ustalarına uyan kit. Tek rakam ver olsun bitsin. Aklınızda mutlaka olsun.

    Kapalı döngü bölgesinde birebir tutmak durumunda, tutması için çaba harcıyor zaten ecu. Değiştirilemediği gayet doğru, o afr haritalarıyla araç emisyon homologasyonuna gidiyor. Sonradan afr hedefi öğrenme diye bir olay yok. Hele ki söz konusu kapalı döngüyse.

    Sensör arızalı olabilir veya olmayabilir. Yazımı düzgün okuduysanız altını çize çize sağlıklı çalışan benzinli sisteminden bahsettim.

    Üst devirlerde wideband sensör olmadan zaten nokta atış kalibrasyon zor. Egzozda oksijen kalmıyor ki neyin afr'sini okusun sensör ? Ancak ppm değerlerinde kalıyor. Sıvı sistem ise benzinliden yüksek performans verebilir. Fakat piggyback mantığıyla çalışan lpg kitlerinden, standalone sıvı lpg ye geçişi beklemek biraz zor ülke şartlarında.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msansertekin -- 26 Şubat 2018; 22:3:15 >




  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    Benim kastım açıkladığınız sistemin o şekil kusursuz çalışmadığı. Tabi ki haritaya uymak isteyecek sistem, kafasına göre iş yapmaz, ama onu değiştirmek veya onun dışında afr görmek imkansız değil. Arabalarımız rölantide aşırı fakir çalışırken, haritaya uymaya kalksa marş yapamayacağız. Arabalarımız dip gaz openloop da hangi harita afrsini dinliyor hele ki LPG'de. İnce ince biz onu oraya oturtuyoruz iyi bir afr ayarı yaptıysak.



    Tekrar edeyim kendimi, sistem mükemmel bir şekilde kovalamıyor afr'yi karışımı, zaten mükemmel çalışsa bu çabaya gerek yok. Açıklamam bunun içindi, yazınızı okuyunca insan çok profesyonel birşey hayal ediyor. Çok değişkenli bir sistem olduğundan hataya düşmesi çok kolay demek istiyorum özetle.



    Bir senesini yakıttı, afr'ydi kafayı takmış bir son kullanıcı yazdı bunu. Daha derin anlatabilecekleri keyifle dinlerim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hasan7 kullanıcısına yanıt
    Sıvı sistem LPG'yi de gördük hatta bi ara Temsa "garantili" adı altında bu sistemi taktı. araca özel olarak hazırlanan kit dendi. fakat onda da arkadaşta vardı çözülemeyen bir ilk marş durumu vardı. muhtemelen içinde yanmamış yakıt kalan araç da ilk marşta motor boğuluyor ikinci marşta çalışıyordu. subap sorunu değil başından beri bu şekildeydi maalesef.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41

    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41

    Evet çok sesli çalışıyor, hatta ilk aldığımda sesin kaynağını çok aramış, bu arabada bi arıza var diyordum kendi kendime.

    Üst devirleri komple zenginleştirmiştim ezbere, tam hatırlamamakla beraber %5 di sanırım, o kadar agresif kullanmama rağmen hata almadım.

    Birde bu işe girişmeden çok araştırdım, forumdaki adı duyulmuş lpg bayileriyle irtibata geçtim, hepsi de ısrarla ms sürelerini eşitlediklerinden bahsettiler ama gerek kendi aracım gerekse Atiker kullanan başka arkadaşların araçlarında ms süresi olarak ciddi farklar vardı, ne zamanki kendim ayar yaptığım diğer araçlarda nozulları büyüttüm, otomatikman lft sft ve ms süreleri eşit olmasa da birbirine çok yakın oldu. Burdan şuna gelecem, Atiker in silindir başına düşen beygir hesaplamalarında hata var sanırım, çünkü kataloglarına göre nozul takarsan ms sürelerinde uçurum gözlemledim.

    An itibariyle değerlerim de bunlar.



    LPG Sisteminde Doğru Bilinen Yanlışlar, Ayar Problemleri (Teknik Konu)

    LPG Sisteminde Doğru Bilinen Yanlışlar, Ayar Problemleri (Teknik Konu)

    LPG Sisteminde Doğru Bilinen Yanlışlar, Ayar Problemleri (Teknik Konu)

    Değerler çok çok iyi. Nozul çapları biraz şans olmuş ama. Lpg enjektörünün nozul çapını arttırınca bir nevi debisi de artıyor. Bu sefer çok düşük hızlı akışlarda problem yaşayabiliyor. Lpg enjeksiyon sürelerini belirli ms'nin altına düşürmeyecek şekilde ayar yapmak lazım.

    Günaydın

    Şans derken ben bunları özet geçerek anlattım. Üzerindeki orjinal nozullar 1.8 mm idi. Regülatör basıncıyla oynayıp yine bi şekilde süreleri eşitlerim ama, basıncı tavan yaptırıp, (zaten 1.30du basınç, 1.80lere çıkarmak olmazdı) bi yerden sonra regülatördeki diyaframı patlatmanın anlamı da yok.

    Nette amatör bu işle uğraşan birinin tavsiyesiyle ilkten 2.5lik nozul aldım, bu sefer büyük geldi, sonra 2.2lik sipariş verip 1.10 basınçta istediğimi alabildim. Bunlar hep deneme yanılmayla oldu yani.

    Hem aracı kendim kullanıp, hemde ayarı anca bu kadar yapabildim, aracı başkası kullanıp daha ince ayara girişecektim ama laptop bozuldu, aylardır parça arıyoruz, nasip olmadı.

    Pc bi gelsin sırf ayar için biraderle izmit gebze otobanına çıkacam, open loopta da benzine geç emri verip kafamı rahatlatıp, motor ömrünü uzatacam.
    Ha bu arada, arada bir P422 (ana katalizör verimliliği eşik değerinin altında) hatası alıyordum, ne zaman yol ayarını yaptım, bu hata daha gelmedi. Araçta kat iptal.

    Open loop'ta eşitleme yaparken ufak bir tüyo. Benzin enjeksiyon sürelerine nazaran biraz daha az ayarlayın lpg'yi. Lpg nin zengin olmasının bir faydası yok. Sadece ufak bir miktar zengin bırakılır, o da alev hızını yükseltmek için.

    İyi de bu sefer silindir içi sıcaklık aşırı yükselip orta ve uzun vadede motora zarar vermez mi? Ben agresif kullanan bi adamım, yolda canımı sıkan, sıkıştıran olursa her araçla kapışırım.

    Benzin, buharlaştığı zaman ortamdan ısı çektiği için supapları ve emme havasını soğutur. Emme havası soğuyunca özkütlesi artar. Sabit motor hacminde yüksek özkütle= yüksek hava kütlesi. Yüksek hava kütlesi demek, fazla yakıt yakabilmek demek. O da eşittir performans.

    Bu sebeple zengin karışım kullanılır benzinde. Bir de alev hızı artar bir nebze.

    Şimdi lpg'yi gaz fazında veriyoruz, soğutma diye bir durumu söz konusu değil. O yüzden performansı etkilemez. LPG , silindir içinde değil regülatörde buharlaşır. Motor suyu daha rahat soğur. Hararet önlenir. Fakat motor suyunun soğumasının, emiş havası sıcaklığına pek bir etkisi yok.

    Bundan sebep, aslında lpg fakirde çalışsa daha iyi motor için. Fakat afr ayarı benzine göre. Benzin fakir ayarlanmamışsa mümkün değil.

    Gelişmiş oksijen sensörü olmayan araçlarda kelebek pozisyonu open loop a geldiği zaman araç ecusu otomatikman zengin karışım uygular olarak biliyorum ben, yanlış mı biliyorum o zaman?

    Gelişmiş (wideband) sensör olanlarda tüm devirlerde en iyi karışımı uygular olarak biliyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41

    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41

    Evet çok sesli çalışıyor, hatta ilk aldığımda sesin kaynağını çok aramış, bu arabada bi arıza var diyordum kendi kendime.

    Üst devirleri komple zenginleştirmiştim ezbere, tam hatırlamamakla beraber %5 di sanırım, o kadar agresif kullanmama rağmen hata almadım.

    Birde bu işe girişmeden çok araştırdım, forumdaki adı duyulmuş lpg bayileriyle irtibata geçtim, hepsi de ısrarla ms sürelerini eşitlediklerinden bahsettiler ama gerek kendi aracım gerekse Atiker kullanan başka arkadaşların araçlarında ms süresi olarak ciddi farklar vardı, ne zamanki kendim ayar yaptığım diğer araçlarda nozulları büyüttüm, otomatikman lft sft ve ms süreleri eşit olmasa da birbirine çok yakın oldu. Burdan şuna gelecem, Atiker in silindir başına düşen beygir hesaplamalarında hata var sanırım, çünkü kataloglarına göre nozul takarsan ms sürelerinde uçurum gözlemledim.

    An itibariyle değerlerim de bunlar.



    LPG Sisteminde Doğru Bilinen Yanlışlar, Ayar Problemleri (Teknik Konu)

    LPG Sisteminde Doğru Bilinen Yanlışlar, Ayar Problemleri (Teknik Konu)

    LPG Sisteminde Doğru Bilinen Yanlışlar, Ayar Problemleri (Teknik Konu)

    Değerler çok çok iyi. Nozul çapları biraz şans olmuş ama. Lpg enjektörünün nozul çapını arttırınca bir nevi debisi de artıyor. Bu sefer çok düşük hızlı akışlarda problem yaşayabiliyor. Lpg enjeksiyon sürelerini belirli ms'nin altına düşürmeyecek şekilde ayar yapmak lazım.

    Günaydın

    Şans derken ben bunları özet geçerek anlattım. Üzerindeki orjinal nozullar 1.8 mm idi. Regülatör basıncıyla oynayıp yine bi şekilde süreleri eşitlerim ama, basıncı tavan yaptırıp, (zaten 1.30du basınç, 1.80lere çıkarmak olmazdı) bi yerden sonra regülatördeki diyaframı patlatmanın anlamı da yok.

    Nette amatör bu işle uğraşan birinin tavsiyesiyle ilkten 2.5lik nozul aldım, bu sefer büyük geldi, sonra 2.2lik sipariş verip 1.10 basınçta istediğimi alabildim. Bunlar hep deneme yanılmayla oldu yani.

    Hem aracı kendim kullanıp, hemde ayarı anca bu kadar yapabildim, aracı başkası kullanıp daha ince ayara girişecektim ama laptop bozuldu, aylardır parça arıyoruz, nasip olmadı.

    Pc bi gelsin sırf ayar için biraderle izmit gebze otobanına çıkacam, open loopta da benzine geç emri verip kafamı rahatlatıp, motor ömrünü uzatacam.
    Ha bu arada, arada bir P422 (ana katalizör verimliliği eşik değerinin altında) hatası alıyordum, ne zaman yol ayarını yaptım, bu hata daha gelmedi. Araçta kat iptal.

    Open loop'ta eşitleme yaparken ufak bir tüyo. Benzin enjeksiyon sürelerine nazaran biraz daha az ayarlayın lpg'yi. Lpg nin zengin olmasının bir faydası yok. Sadece ufak bir miktar zengin bırakılır, o da alev hızını yükseltmek için.

    İyi de bu sefer silindir içi sıcaklık aşırı yükselip orta ve uzun vadede motora zarar vermez mi? Ben agresif kullanan bi adamım, yolda canımı sıkan, sıkıştıran olursa her araçla kapışırım.

    Benzin, buharlaştığı zaman ortamdan ısı çektiği için supapları ve emme havasını soğutur. Emme havası soğuyunca özkütlesi artar. Sabit motor hacminde yüksek özkütle= yüksek hava kütlesi. Yüksek hava kütlesi demek, fazla yakıt yakabilmek demek. O da eşittir performans.

    Bu sebeple zengin karışım kullanılır benzinde. Bir de alev hızı artar bir nebze.

    Şimdi lpg'yi gaz fazında veriyoruz, soğutma diye bir durumu söz konusu değil. O yüzden performansı etkilemez. LPG , silindir içinde değil regülatörde buharlaşır. Motor suyu daha rahat soğur. Hararet önlenir. Fakat motor suyunun soğumasının, emiş havası sıcaklığına pek bir etkisi yok.

    Bundan sebep, aslında lpg fakirde çalışsa daha iyi motor için. Fakat afr ayarı benzine göre. Benzin fakir ayarlanmamışsa mümkün değil.

    Gelişmiş oksijen sensörü olmayan araçlarda kelebek pozisyonu open loop a geldiği zaman araç ecusu otomatikman zengin karışım uygular olarak biliyorum ben, yanlış mı biliyorum o zaman?

    Gelişmiş (wideband) sensör olanlarda tüm devirlerde en iyi karışımı uygular olarak biliyorum.

    Tam tersi aslında, o devirde ve yükte zengin karışıma geçtiği için artık open loop kontrolünü bırakıyor. Farz edelim ki aracınız 13 afr de zengin çalışmalı. 14 ölçerse gene yakıtı basar, senin burada işin yok, 13 afr ye git diye.




  • _opeth kullanıcısına yanıt
    Sıvılarda çözemediler gitti. Sıvı sistemde arabayı kapatınca basınç düşüyor tâbi, LPG de sıvıdan gaza geçip uçuyor. Aslında arabanın hattını kullanmak yerine kendi LPG hattı olsa sistemin olacak da, kit çok çok pahalı olacak diye yapmıyorlar.



    Ben normal arabalar için gene de Vialle LiquidSI öneririm. 3500-4000 TL ye mis gibi kit normal enjeksiyonlu araçlar için. Bu marşı benzinle yaptığından marş sıkıntısı da yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • anaconda41 kullanıcısına yanıt
    EyvAllah hocam ücret konusunda yanlış anlaşılma olmasın dh üyeleri arasında maddiyat geçmez ancak sorunumu halleden kişi karşılığını isterse hakkıdır kimse kimsenin babasının oğlu değil sonuçta

    Ancak yaklaşımınız için teşekürler

    Sorunuma gelince aracin ateşleme bobini yeni değişti bujilerde sıkıntı yok araçta herhangi arıza ışığı yada makineye bağlandığında bir ariza yok bu arada araç 98 model 1.6 8v hitler motorlu a3 manuel lpg yi 2.70den alıyorum sehir ici sakin kullanimda 34 35 kuruş yakıyor

    Cevaplayan herkese şimdiden teşekkürler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Shotput

    EyvAllah hocam ücret konusunda yanlış anlaşılma olmasın dh üyeleri arasında maddiyat geçmez ancak sorunumu halleden kişi karşılığını isterse hakkıdır kimse kimsenin babasının oğlu değil sonuçta

    Ancak yaklaşımınız için teşekürler

    Sorunuma gelince aracin ateşleme bobini yeni değişti bujilerde sıkıntı yok araçta herhangi arıza ışığı yada makineye bağlandığında bir ariza yok bu arada araç 98 model 1.6 8v hitler motorlu a3 manuel lpg yi 2.70den alıyorum sehir ici sakin kullanimda 34 35 kuruş yakıyor

    Cevaplayan herkese şimdiden teşekkürler

    Yalnız, aracınızın şehiriçi verisi 10 litre benzin. Lpg'de %18 fazla yaksa , litresi 2.70'ten 32 kuruş ediyor. Cidden şehiriçi ise tüketim çok uçuk sayılmaz, lpg pahalandı. Tüketim , düşük hızlarda ama akıcı trafik ise gözden geçirmek gerekir.




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.