Şimdi Ara

LPG Sisteminde Doğru Bilinen Yanlışlar, Ayar Problemleri (Teknik Konu) (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
85
Cevap
12
Favori
13.190
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
17 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Shotput S kullanıcısına yanıt
    Bu aylarda yakitiniz normal bence guzargah trafik egim,yokus hersey etken gecen yil bu aylarda az yakarken bi yil arttiysa neden aramak lazim tabi...birde lpg ayari asiri zenginde degilse normal şartlarda aracin yakisi uzerinde buyuk bir etkis yok iyi ayar=iyi performans



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi attila24 -- 26 Şubat 2018; 23:47:0 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    Ortalama 100 km nin 95 i akıcı 5 km si dur kalkli trafikte

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Shotput

    EyvAllah hocam ücret konusunda yanlış anlaşılma olmasın dh üyeleri arasında maddiyat geçmez ancak sorunumu halleden kişi karşılığını isterse hakkıdır kimse kimsenin babasının oğlu değil sonuçta

    Ancak yaklaşımınız için teşekürler

    Sorunuma gelince aracin ateşleme bobini yeni değişti bujilerde sıkıntı yok araçta herhangi arıza ışığı yada makineye bağlandığında bir ariza yok bu arada araç 98 model 1.6 8v hitler motorlu a3 manuel lpg yi 2.70den alıyorum sehir ici sakin kullanimda 34 35 kuruş yakıyor

    Cevaplayan herkese şimdiden teşekkürler

    Hocam diğer arkadaşlar cevap vermiş, bana fazla laf düşmez.

    Madem aracınızdan eminsiniz, yine de fazla yaktığını düşüyorsanız gidin lpg bayiine, tam kalibrasyon değil, komple haritayı %5 kıstırıp birde öyle deneyin.

    Ama bu havalarda çok çok az yakmasını da beklemeyin, birde 2.70 den hangi istasyondan alıyorsunuz, bilindik istasyondan şaşmamanızı öneririm, ucuz etin yahnisi de ucuz olur derler.

    Aracınıza elm327 yada buna benzer cihazlar uyum sağlıyorsa değerleri görüp 3 aşağı 5 yukarı daha net yorum yapabiliriz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41

    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41

    Evet çok sesli çalışıyor, hatta ilk aldığımda sesin kaynağını çok aramış, bu arabada bi arıza var diyordum kendi kendime.

    Üst devirleri komple zenginleştirmiştim ezbere, tam hatırlamamakla beraber %5 di sanırım, o kadar agresif kullanmama rağmen hata almadım.

    Birde bu işe girişmeden çok araştırdım, forumdaki adı duyulmuş lpg bayileriyle irtibata geçtim, hepsi de ısrarla ms sürelerini eşitlediklerinden bahsettiler ama gerek kendi aracım gerekse Atiker kullanan başka arkadaşların araçlarında ms süresi olarak ciddi farklar vardı, ne zamanki kendim ayar yaptığım diğer araçlarda nozulları büyüttüm, otomatikman lft sft ve ms süreleri eşit olmasa da birbirine çok yakın oldu. Burdan şuna gelecem, Atiker in silindir başına düşen beygir hesaplamalarında hata var sanırım, çünkü kataloglarına göre nozul takarsan ms sürelerinde uçurum gözlemledim.

    An itibariyle değerlerim de bunlar.



    LPG Sisteminde Doğru Bilinen Yanlışlar, Ayar Problemleri (Teknik Konu)

    LPG Sisteminde Doğru Bilinen Yanlışlar, Ayar Problemleri (Teknik Konu)

    LPG Sisteminde Doğru Bilinen Yanlışlar, Ayar Problemleri (Teknik Konu)

    Değerler çok çok iyi. Nozul çapları biraz şans olmuş ama. Lpg enjektörünün nozul çapını arttırınca bir nevi debisi de artıyor. Bu sefer çok düşük hızlı akışlarda problem yaşayabiliyor. Lpg enjeksiyon sürelerini belirli ms'nin altına düşürmeyecek şekilde ayar yapmak lazım.

    Günaydın

    Şans derken ben bunları özet geçerek anlattım. Üzerindeki orjinal nozullar 1.8 mm idi. Regülatör basıncıyla oynayıp yine bi şekilde süreleri eşitlerim ama, basıncı tavan yaptırıp, (zaten 1.30du basınç, 1.80lere çıkarmak olmazdı) bi yerden sonra regülatördeki diyaframı patlatmanın anlamı da yok.

    Nette amatör bu işle uğraşan birinin tavsiyesiyle ilkten 2.5lik nozul aldım, bu sefer büyük geldi, sonra 2.2lik sipariş verip 1.10 basınçta istediğimi alabildim. Bunlar hep deneme yanılmayla oldu yani.

    Hem aracı kendim kullanıp, hemde ayarı anca bu kadar yapabildim, aracı başkası kullanıp daha ince ayara girişecektim ama laptop bozuldu, aylardır parça arıyoruz, nasip olmadı.

    Pc bi gelsin sırf ayar için biraderle izmit gebze otobanına çıkacam, open loopta da benzine geç emri verip kafamı rahatlatıp, motor ömrünü uzatacam.
    Ha bu arada, arada bir P422 (ana katalizör verimliliği eşik değerinin altında) hatası alıyordum, ne zaman yol ayarını yaptım, bu hata daha gelmedi. Araçta kat iptal.

    Open loop'ta eşitleme yaparken ufak bir tüyo. Benzin enjeksiyon sürelerine nazaran biraz daha az ayarlayın lpg'yi. Lpg nin zengin olmasının bir faydası yok. Sadece ufak bir miktar zengin bırakılır, o da alev hızını yükseltmek için.

    İyi de bu sefer silindir içi sıcaklık aşırı yükselip orta ve uzun vadede motora zarar vermez mi? Ben agresif kullanan bi adamım, yolda canımı sıkan, sıkıştıran olursa her araçla kapışırım.

    Benzin, buharlaştığı zaman ortamdan ısı çektiği için supapları ve emme havasını soğutur. Emme havası soğuyunca özkütlesi artar. Sabit motor hacminde yüksek özkütle= yüksek hava kütlesi. Yüksek hava kütlesi demek, fazla yakıt yakabilmek demek. O da eşittir performans.

    Bu sebeple zengin karışım kullanılır benzinde. Bir de alev hızı artar bir nebze.

    Şimdi lpg'yi gaz fazında veriyoruz, soğutma diye bir durumu söz konusu değil. O yüzden performansı etkilemez. LPG , silindir içinde değil regülatörde buharlaşır. Motor suyu daha rahat soğur. Hararet önlenir. Fakat motor suyunun soğumasının, emiş havası sıcaklığına pek bir etkisi yok.

    Bundan sebep, aslında lpg fakirde çalışsa daha iyi motor için. Fakat afr ayarı benzine göre. Benzin fakir ayarlanmamışsa mümkün değil.

    Gelişmiş oksijen sensörü olmayan araçlarda kelebek pozisyonu open loop a geldiği zaman araç ecusu otomatikman zengin karışım uygular olarak biliyorum ben, yanlış mı biliyorum o zaman?

    Gelişmiş (wideband) sensör olanlarda tüm devirlerde en iyi karışımı uygular olarak biliyorum.

    Tam tersi aslında, o devirde ve yükte zengin karışıma geçtiği için artık open loop kontrolünü bırakıyor. Farz edelim ki aracınız 13 afr de zengin çalışmalı. 14 ölçerse gene yakıtı basar, senin burada işin yok, 13 afr ye git diye.

    O zaman ben komple haritayı %3 kısıp deneyeyim, olmadı %2 daha kısarız. Afr cihazı olmadan üst devirlere zaten net bişey yapamayız haliyle, bu şekilde yapsam mantıklı mı? Yada ne önerirsin?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Faydalı konu,



    Ben bir süre önce afr ayarı yaptırdım, inanılmaz bir deneyim. Ltft sayısı 5 mi 7 miydi çok bozuk değil dedi arkadaş. Ama araç oprnloop da çok bozukmuş, bir iki düzenleme yapıldı afr sensörü ile ölçülerek, şu an dehşetül vahşet oldu aracım.



    Şiddetle tavsiye ediyorum. Bir arkadaşımı daha yönlendirdim o da çok memnun kaldı, sizin dediğiniz 14.7 yi hakikaten ekrandan gördüm ben de , ama oynak değer biraz. Ama gaza yüklenince baya değişiyor. Uzmanı değilim ama bu afr ayarında zaten bu bölgeler hasssasiyetle yapılıyor demişti arkadaş.



    Aracım astra 1.4 t 140 beygir, 3 yere gittim, otomatik kalibrasyon yapıp gönderdi adamlar, kiti söktürsemmi falan dedim -ki afr ayarı ile mutlu son



    Sektör kendi ayağına sıkıyor, distribütör bile ayar yapmayı bilmiyor , ne diyeyim allah ıslah etsin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41

    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41

    Evet çok sesli çalışıyor, hatta ilk aldığımda sesin kaynağını çok aramış, bu arabada bi arıza var diyordum kendi kendime.

    Üst devirleri komple zenginleştirmiştim ezbere, tam hatırlamamakla beraber %5 di sanırım, o kadar agresif kullanmama rağmen hata almadım.

    Birde bu işe girişmeden çok araştırdım, forumdaki adı duyulmuş lpg bayileriyle irtibata geçtim, hepsi de ısrarla ms sürelerini eşitlediklerinden bahsettiler ama gerek kendi aracım gerekse Atiker kullanan başka arkadaşların araçlarında ms süresi olarak ciddi farklar vardı, ne zamanki kendim ayar yaptığım diğer araçlarda nozulları büyüttüm, otomatikman lft sft ve ms süreleri eşit olmasa da birbirine çok yakın oldu. Burdan şuna gelecem, Atiker in silindir başına düşen beygir hesaplamalarında hata var sanırım, çünkü kataloglarına göre nozul takarsan ms sürelerinde uçurum gözlemledim.

    An itibariyle değerlerim de bunlar.



    LPG Sisteminde Doğru Bilinen Yanlışlar, Ayar Problemleri (Teknik Konu)

    LPG Sisteminde Doğru Bilinen Yanlışlar, Ayar Problemleri (Teknik Konu)

    LPG Sisteminde Doğru Bilinen Yanlışlar, Ayar Problemleri (Teknik Konu)

    Değerler çok çok iyi. Nozul çapları biraz şans olmuş ama. Lpg enjektörünün nozul çapını arttırınca bir nevi debisi de artıyor. Bu sefer çok düşük hızlı akışlarda problem yaşayabiliyor. Lpg enjeksiyon sürelerini belirli ms'nin altına düşürmeyecek şekilde ayar yapmak lazım.

    Günaydın

    Şans derken ben bunları özet geçerek anlattım. Üzerindeki orjinal nozullar 1.8 mm idi. Regülatör basıncıyla oynayıp yine bi şekilde süreleri eşitlerim ama, basıncı tavan yaptırıp, (zaten 1.30du basınç, 1.80lere çıkarmak olmazdı) bi yerden sonra regülatördeki diyaframı patlatmanın anlamı da yok.

    Nette amatör bu işle uğraşan birinin tavsiyesiyle ilkten 2.5lik nozul aldım, bu sefer büyük geldi, sonra 2.2lik sipariş verip 1.10 basınçta istediğimi alabildim. Bunlar hep deneme yanılmayla oldu yani.

    Hem aracı kendim kullanıp, hemde ayarı anca bu kadar yapabildim, aracı başkası kullanıp daha ince ayara girişecektim ama laptop bozuldu, aylardır parça arıyoruz, nasip olmadı.

    Pc bi gelsin sırf ayar için biraderle izmit gebze otobanına çıkacam, open loopta da benzine geç emri verip kafamı rahatlatıp, motor ömrünü uzatacam.
    Ha bu arada, arada bir P422 (ana katalizör verimliliği eşik değerinin altında) hatası alıyordum, ne zaman yol ayarını yaptım, bu hata daha gelmedi. Araçta kat iptal.

    Open loop'ta eşitleme yaparken ufak bir tüyo. Benzin enjeksiyon sürelerine nazaran biraz daha az ayarlayın lpg'yi. Lpg nin zengin olmasının bir faydası yok. Sadece ufak bir miktar zengin bırakılır, o da alev hızını yükseltmek için.

    İyi de bu sefer silindir içi sıcaklık aşırı yükselip orta ve uzun vadede motora zarar vermez mi? Ben agresif kullanan bi adamım, yolda canımı sıkan, sıkıştıran olursa her araçla kapışırım.

    Benzin, buharlaştığı zaman ortamdan ısı çektiği için supapları ve emme havasını soğutur. Emme havası soğuyunca özkütlesi artar. Sabit motor hacminde yüksek özkütle= yüksek hava kütlesi. Yüksek hava kütlesi demek, fazla yakıt yakabilmek demek. O da eşittir performans.

    Bu sebeple zengin karışım kullanılır benzinde. Bir de alev hızı artar bir nebze.

    Şimdi lpg'yi gaz fazında veriyoruz, soğutma diye bir durumu söz konusu değil. O yüzden performansı etkilemez. LPG , silindir içinde değil regülatörde buharlaşır. Motor suyu daha rahat soğur. Hararet önlenir. Fakat motor suyunun soğumasının, emiş havası sıcaklığına pek bir etkisi yok.

    Bundan sebep, aslında lpg fakirde çalışsa daha iyi motor için. Fakat afr ayarı benzine göre. Benzin fakir ayarlanmamışsa mümkün değil.

    Gelişmiş oksijen sensörü olmayan araçlarda kelebek pozisyonu open loop a geldiği zaman araç ecusu otomatikman zengin karışım uygular olarak biliyorum ben, yanlış mı biliyorum o zaman?

    Gelişmiş (wideband) sensör olanlarda tüm devirlerde en iyi karışımı uygular olarak biliyorum.

    Tam tersi aslında, o devirde ve yükte zengin karışıma geçtiği için artık open loop kontrolünü bırakıyor. Farz edelim ki aracınız 13 afr de zengin çalışmalı. 14 ölçerse gene yakıtı basar, senin burada işin yok, 13 afr ye git diye.

    O zaman ben komple haritayı %3 kısıp deneyeyim, olmadı %2 daha kısarız. Afr cihazı olmadan üst devirlere zaten net bişey yapamayız haliyle, bu şekilde yapsam mantıklı mı? Yada ne önerirsin?

    Open loop bölgesinde, sabit kalabileceğiniz bir nokta belirleyin. Mesela rampada 3000 devir dipgaz gibi. Programda hem benzin enjeksiyonu hem lpg görülebiliyor. Benzine alın, lpg ye aldığınızda benzin enjeksiyon referansı değişmiyorsa olmaz. Lpg ayarının, benzinden bir tık daha fakir olması gerekir. %7-8 civarı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41

    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41

    Evet çok sesli çalışıyor, hatta ilk aldığımda sesin kaynağını çok aramış, bu arabada bi arıza var diyordum kendi kendime.

    Üst devirleri komple zenginleştirmiştim ezbere, tam hatırlamamakla beraber %5 di sanırım, o kadar agresif kullanmama rağmen hata almadım.

    Birde bu işe girişmeden çok araştırdım, forumdaki adı duyulmuş lpg bayileriyle irtibata geçtim, hepsi de ısrarla ms sürelerini eşitlediklerinden bahsettiler ama gerek kendi aracım gerekse Atiker kullanan başka arkadaşların araçlarında ms süresi olarak ciddi farklar vardı, ne zamanki kendim ayar yaptığım diğer araçlarda nozulları büyüttüm, otomatikman lft sft ve ms süreleri eşit olmasa da birbirine çok yakın oldu. Burdan şuna gelecem, Atiker in silindir başına düşen beygir hesaplamalarında hata var sanırım, çünkü kataloglarına göre nozul takarsan ms sürelerinde uçurum gözlemledim.

    An itibariyle değerlerim de bunlar.



    LPG Sisteminde Doğru Bilinen Yanlışlar, Ayar Problemleri (Teknik Konu)

    LPG Sisteminde Doğru Bilinen Yanlışlar, Ayar Problemleri (Teknik Konu)

    LPG Sisteminde Doğru Bilinen Yanlışlar, Ayar Problemleri (Teknik Konu)

    Değerler çok çok iyi. Nozul çapları biraz şans olmuş ama. Lpg enjektörünün nozul çapını arttırınca bir nevi debisi de artıyor. Bu sefer çok düşük hızlı akışlarda problem yaşayabiliyor. Lpg enjeksiyon sürelerini belirli ms'nin altına düşürmeyecek şekilde ayar yapmak lazım.

    Günaydın

    Şans derken ben bunları özet geçerek anlattım. Üzerindeki orjinal nozullar 1.8 mm idi. Regülatör basıncıyla oynayıp yine bi şekilde süreleri eşitlerim ama, basıncı tavan yaptırıp, (zaten 1.30du basınç, 1.80lere çıkarmak olmazdı) bi yerden sonra regülatördeki diyaframı patlatmanın anlamı da yok.

    Nette amatör bu işle uğraşan birinin tavsiyesiyle ilkten 2.5lik nozul aldım, bu sefer büyük geldi, sonra 2.2lik sipariş verip 1.10 basınçta istediğimi alabildim. Bunlar hep deneme yanılmayla oldu yani.

    Hem aracı kendim kullanıp, hemde ayarı anca bu kadar yapabildim, aracı başkası kullanıp daha ince ayara girişecektim ama laptop bozuldu, aylardır parça arıyoruz, nasip olmadı.

    Pc bi gelsin sırf ayar için biraderle izmit gebze otobanına çıkacam, open loopta da benzine geç emri verip kafamı rahatlatıp, motor ömrünü uzatacam.
    Ha bu arada, arada bir P422 (ana katalizör verimliliği eşik değerinin altında) hatası alıyordum, ne zaman yol ayarını yaptım, bu hata daha gelmedi. Araçta kat iptal.

    Open loop'ta eşitleme yaparken ufak bir tüyo. Benzin enjeksiyon sürelerine nazaran biraz daha az ayarlayın lpg'yi. Lpg nin zengin olmasının bir faydası yok. Sadece ufak bir miktar zengin bırakılır, o da alev hızını yükseltmek için.

    İyi de bu sefer silindir içi sıcaklık aşırı yükselip orta ve uzun vadede motora zarar vermez mi? Ben agresif kullanan bi adamım, yolda canımı sıkan, sıkıştıran olursa her araçla kapışırım.

    Benzin, buharlaştığı zaman ortamdan ısı çektiği için supapları ve emme havasını soğutur. Emme havası soğuyunca özkütlesi artar. Sabit motor hacminde yüksek özkütle= yüksek hava kütlesi. Yüksek hava kütlesi demek, fazla yakıt yakabilmek demek. O da eşittir performans.

    Bu sebeple zengin karışım kullanılır benzinde. Bir de alev hızı artar bir nebze.

    Şimdi lpg'yi gaz fazında veriyoruz, soğutma diye bir durumu söz konusu değil. O yüzden performansı etkilemez. LPG , silindir içinde değil regülatörde buharlaşır. Motor suyu daha rahat soğur. Hararet önlenir. Fakat motor suyunun soğumasının, emiş havası sıcaklığına pek bir etkisi yok.

    Bundan sebep, aslında lpg fakirde çalışsa daha iyi motor için. Fakat afr ayarı benzine göre. Benzin fakir ayarlanmamışsa mümkün değil.

    Gelişmiş oksijen sensörü olmayan araçlarda kelebek pozisyonu open loop a geldiği zaman araç ecusu otomatikman zengin karışım uygular olarak biliyorum ben, yanlış mı biliyorum o zaman?

    Gelişmiş (wideband) sensör olanlarda tüm devirlerde en iyi karışımı uygular olarak biliyorum.

    Tam tersi aslında, o devirde ve yükte zengin karışıma geçtiği için artık open loop kontrolünü bırakıyor. Farz edelim ki aracınız 13 afr de zengin çalışmalı. 14 ölçerse gene yakıtı basar, senin burada işin yok, 13 afr ye git diye.

    O zaman ben komple haritayı %3 kısıp deneyeyim, olmadı %2 daha kısarız. Afr cihazı olmadan üst devirlere zaten net bişey yapamayız haliyle, bu şekilde yapsam mantıklı mı? Yada ne önerirsin?

    Open loop bölgesinde, sabit kalabileceğiniz bir nokta belirleyin. Mesela rampada 3000 devir dipgaz gibi. Programda hem benzin enjeksiyonu hem lpg görülebiliyor. Benzine alın, lpg ye aldığınızda benzin enjeksiyon referansı değişmiyorsa olmaz. Lpg ayarının, benzinden bir tık daha fakir olması gerekir. %7-8 civarı

    Şuan Pc ve program yanımda değil.

    Atıyorum open loop da benzin ms diyelim ki 15 ms, lpg ms si 13 mü olmalı? Doğru mu anladım?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41

    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41

    Evet çok sesli çalışıyor, hatta ilk aldığımda sesin kaynağını çok aramış, bu arabada bi arıza var diyordum kendi kendime.

    Üst devirleri komple zenginleştirmiştim ezbere, tam hatırlamamakla beraber %5 di sanırım, o kadar agresif kullanmama rağmen hata almadım.

    Birde bu işe girişmeden çok araştırdım, forumdaki adı duyulmuş lpg bayileriyle irtibata geçtim, hepsi de ısrarla ms sürelerini eşitlediklerinden bahsettiler ama gerek kendi aracım gerekse Atiker kullanan başka arkadaşların araçlarında ms süresi olarak ciddi farklar vardı, ne zamanki kendim ayar yaptığım diğer araçlarda nozulları büyüttüm, otomatikman lft sft ve ms süreleri eşit olmasa da birbirine çok yakın oldu. Burdan şuna gelecem, Atiker in silindir başına düşen beygir hesaplamalarında hata var sanırım, çünkü kataloglarına göre nozul takarsan ms sürelerinde uçurum gözlemledim.

    An itibariyle değerlerim de bunlar.



    LPG Sisteminde Doğru Bilinen Yanlışlar, Ayar Problemleri (Teknik Konu)

    LPG Sisteminde Doğru Bilinen Yanlışlar, Ayar Problemleri (Teknik Konu)

    LPG Sisteminde Doğru Bilinen Yanlışlar, Ayar Problemleri (Teknik Konu)

    Değerler çok çok iyi. Nozul çapları biraz şans olmuş ama. Lpg enjektörünün nozul çapını arttırınca bir nevi debisi de artıyor. Bu sefer çok düşük hızlı akışlarda problem yaşayabiliyor. Lpg enjeksiyon sürelerini belirli ms'nin altına düşürmeyecek şekilde ayar yapmak lazım.

    Günaydın

    Şans derken ben bunları özet geçerek anlattım. Üzerindeki orjinal nozullar 1.8 mm idi. Regülatör basıncıyla oynayıp yine bi şekilde süreleri eşitlerim ama, basıncı tavan yaptırıp, (zaten 1.30du basınç, 1.80lere çıkarmak olmazdı) bi yerden sonra regülatördeki diyaframı patlatmanın anlamı da yok.

    Nette amatör bu işle uğraşan birinin tavsiyesiyle ilkten 2.5lik nozul aldım, bu sefer büyük geldi, sonra 2.2lik sipariş verip 1.10 basınçta istediğimi alabildim. Bunlar hep deneme yanılmayla oldu yani.

    Hem aracı kendim kullanıp, hemde ayarı anca bu kadar yapabildim, aracı başkası kullanıp daha ince ayara girişecektim ama laptop bozuldu, aylardır parça arıyoruz, nasip olmadı.

    Pc bi gelsin sırf ayar için biraderle izmit gebze otobanına çıkacam, open loopta da benzine geç emri verip kafamı rahatlatıp, motor ömrünü uzatacam.
    Ha bu arada, arada bir P422 (ana katalizör verimliliği eşik değerinin altında) hatası alıyordum, ne zaman yol ayarını yaptım, bu hata daha gelmedi. Araçta kat iptal.

    Open loop'ta eşitleme yaparken ufak bir tüyo. Benzin enjeksiyon sürelerine nazaran biraz daha az ayarlayın lpg'yi. Lpg nin zengin olmasının bir faydası yok. Sadece ufak bir miktar zengin bırakılır, o da alev hızını yükseltmek için.

    İyi de bu sefer silindir içi sıcaklık aşırı yükselip orta ve uzun vadede motora zarar vermez mi? Ben agresif kullanan bi adamım, yolda canımı sıkan, sıkıştıran olursa her araçla kapışırım.

    Benzin, buharlaştığı zaman ortamdan ısı çektiği için supapları ve emme havasını soğutur. Emme havası soğuyunca özkütlesi artar. Sabit motor hacminde yüksek özkütle= yüksek hava kütlesi. Yüksek hava kütlesi demek, fazla yakıt yakabilmek demek. O da eşittir performans.

    Bu sebeple zengin karışım kullanılır benzinde. Bir de alev hızı artar bir nebze.

    Şimdi lpg'yi gaz fazında veriyoruz, soğutma diye bir durumu söz konusu değil. O yüzden performansı etkilemez. LPG , silindir içinde değil regülatörde buharlaşır. Motor suyu daha rahat soğur. Hararet önlenir. Fakat motor suyunun soğumasının, emiş havası sıcaklığına pek bir etkisi yok.

    Bundan sebep, aslında lpg fakirde çalışsa daha iyi motor için. Fakat afr ayarı benzine göre. Benzin fakir ayarlanmamışsa mümkün değil.

    Gelişmiş oksijen sensörü olmayan araçlarda kelebek pozisyonu open loop a geldiği zaman araç ecusu otomatikman zengin karışım uygular olarak biliyorum ben, yanlış mı biliyorum o zaman?

    Gelişmiş (wideband) sensör olanlarda tüm devirlerde en iyi karışımı uygular olarak biliyorum.

    Tam tersi aslında, o devirde ve yükte zengin karışıma geçtiği için artık open loop kontrolünü bırakıyor. Farz edelim ki aracınız 13 afr de zengin çalışmalı. 14 ölçerse gene yakıtı basar, senin burada işin yok, 13 afr ye git diye.

    O zaman ben komple haritayı %3 kısıp deneyeyim, olmadı %2 daha kısarız. Afr cihazı olmadan üst devirlere zaten net bişey yapamayız haliyle, bu şekilde yapsam mantıklı mı? Yada ne önerirsin?

    Open loop bölgesinde, sabit kalabileceğiniz bir nokta belirleyin. Mesela rampada 3000 devir dipgaz gibi. Programda hem benzin enjeksiyonu hem lpg görülebiliyor. Benzine alın, lpg ye aldığınızda benzin enjeksiyon referansı değişmiyorsa olmaz. Lpg ayarının, benzinden bir tık daha fakir olması gerekir. %7-8 civarı

    Şuan Pc ve program yanımda değil.

    Atıyorum open loop da benzin ms diyelim ki 15 ms, lpg ms si 13 mü olmalı? Doğru mu anladım?

    Ben afr ayarı yaptırmadan önce enjektör nozul çapım düzeltildi. benzin ve lpg ms farklılıkları nozula basınca bağlı olarak değişiyor diye biliyorum, çünkü ben ayar yaptırırken bu konuları da konuştuk. 140 beygirlik araca 1.8 nozul takmış kasaplar, rölantide bile biri 3 iken biri 8-9 idi. uuygun nozul takıldı, hop lpg nin sayısı 4,5 falan oldu.

    kablo alıp uğraşmak istiyorum ama mevcut ayardan o kadar memnunum ki hiç rahatımı bozamam




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sadri.abi


    quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41

    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41

    Evet çok sesli çalışıyor, hatta ilk aldığımda sesin kaynağını çok aramış, bu arabada bi arıza var diyordum kendi kendime.

    Üst devirleri komple zenginleştirmiştim ezbere, tam hatırlamamakla beraber %5 di sanırım, o kadar agresif kullanmama rağmen hata almadım.

    Birde bu işe girişmeden çok araştırdım, forumdaki adı duyulmuş lpg bayileriyle irtibata geçtim, hepsi de ısrarla ms sürelerini eşitlediklerinden bahsettiler ama gerek kendi aracım gerekse Atiker kullanan başka arkadaşların araçlarında ms süresi olarak ciddi farklar vardı, ne zamanki kendim ayar yaptığım diğer araçlarda nozulları büyüttüm, otomatikman lft sft ve ms süreleri eşit olmasa da birbirine çok yakın oldu. Burdan şuna gelecem, Atiker in silindir başına düşen beygir hesaplamalarında hata var sanırım, çünkü kataloglarına göre nozul takarsan ms sürelerinde uçurum gözlemledim.

    An itibariyle değerlerim de bunlar.



    LPG Sisteminde Doğru Bilinen Yanlışlar, Ayar Problemleri (Teknik Konu)

    LPG Sisteminde Doğru Bilinen Yanlışlar, Ayar Problemleri (Teknik Konu)

    LPG Sisteminde Doğru Bilinen Yanlışlar, Ayar Problemleri (Teknik Konu)

    Değerler çok çok iyi. Nozul çapları biraz şans olmuş ama. Lpg enjektörünün nozul çapını arttırınca bir nevi debisi de artıyor. Bu sefer çok düşük hızlı akışlarda problem yaşayabiliyor. Lpg enjeksiyon sürelerini belirli ms'nin altına düşürmeyecek şekilde ayar yapmak lazım.

    Günaydın

    Şans derken ben bunları özet geçerek anlattım. Üzerindeki orjinal nozullar 1.8 mm idi. Regülatör basıncıyla oynayıp yine bi şekilde süreleri eşitlerim ama, basıncı tavan yaptırıp, (zaten 1.30du basınç, 1.80lere çıkarmak olmazdı) bi yerden sonra regülatördeki diyaframı patlatmanın anlamı da yok.

    Nette amatör bu işle uğraşan birinin tavsiyesiyle ilkten 2.5lik nozul aldım, bu sefer büyük geldi, sonra 2.2lik sipariş verip 1.10 basınçta istediğimi alabildim. Bunlar hep deneme yanılmayla oldu yani.

    Hem aracı kendim kullanıp, hemde ayarı anca bu kadar yapabildim, aracı başkası kullanıp daha ince ayara girişecektim ama laptop bozuldu, aylardır parça arıyoruz, nasip olmadı.

    Pc bi gelsin sırf ayar için biraderle izmit gebze otobanına çıkacam, open loopta da benzine geç emri verip kafamı rahatlatıp, motor ömrünü uzatacam.
    Ha bu arada, arada bir P422 (ana katalizör verimliliği eşik değerinin altında) hatası alıyordum, ne zaman yol ayarını yaptım, bu hata daha gelmedi. Araçta kat iptal.

    Open loop'ta eşitleme yaparken ufak bir tüyo. Benzin enjeksiyon sürelerine nazaran biraz daha az ayarlayın lpg'yi. Lpg nin zengin olmasının bir faydası yok. Sadece ufak bir miktar zengin bırakılır, o da alev hızını yükseltmek için.

    İyi de bu sefer silindir içi sıcaklık aşırı yükselip orta ve uzun vadede motora zarar vermez mi? Ben agresif kullanan bi adamım, yolda canımı sıkan, sıkıştıran olursa her araçla kapışırım.

    Benzin, buharlaştığı zaman ortamdan ısı çektiği için supapları ve emme havasını soğutur. Emme havası soğuyunca özkütlesi artar. Sabit motor hacminde yüksek özkütle= yüksek hava kütlesi. Yüksek hava kütlesi demek, fazla yakıt yakabilmek demek. O da eşittir performans.

    Bu sebeple zengin karışım kullanılır benzinde. Bir de alev hızı artar bir nebze.

    Şimdi lpg'yi gaz fazında veriyoruz, soğutma diye bir durumu söz konusu değil. O yüzden performansı etkilemez. LPG , silindir içinde değil regülatörde buharlaşır. Motor suyu daha rahat soğur. Hararet önlenir. Fakat motor suyunun soğumasının, emiş havası sıcaklığına pek bir etkisi yok.

    Bundan sebep, aslında lpg fakirde çalışsa daha iyi motor için. Fakat afr ayarı benzine göre. Benzin fakir ayarlanmamışsa mümkün değil.

    Gelişmiş oksijen sensörü olmayan araçlarda kelebek pozisyonu open loop a geldiği zaman araç ecusu otomatikman zengin karışım uygular olarak biliyorum ben, yanlış mı biliyorum o zaman?

    Gelişmiş (wideband) sensör olanlarda tüm devirlerde en iyi karışımı uygular olarak biliyorum.

    Tam tersi aslında, o devirde ve yükte zengin karışıma geçtiği için artık open loop kontrolünü bırakıyor. Farz edelim ki aracınız 13 afr de zengin çalışmalı. 14 ölçerse gene yakıtı basar, senin burada işin yok, 13 afr ye git diye.

    O zaman ben komple haritayı %3 kısıp deneyeyim, olmadı %2 daha kısarız. Afr cihazı olmadan üst devirlere zaten net bişey yapamayız haliyle, bu şekilde yapsam mantıklı mı? Yada ne önerirsin?

    Open loop bölgesinde, sabit kalabileceğiniz bir nokta belirleyin. Mesela rampada 3000 devir dipgaz gibi. Programda hem benzin enjeksiyonu hem lpg görülebiliyor. Benzine alın, lpg ye aldığınızda benzin enjeksiyon referansı değişmiyorsa olmaz. Lpg ayarının, benzinden bir tık daha fakir olması gerekir. %7-8 civarı

    Şuan Pc ve program yanımda değil.

    Atıyorum open loop da benzin ms diyelim ki 15 ms, lpg ms si 13 mü olmalı? Doğru mu anladım?

    Ben afr ayarı yaptırmadan önce enjektör nozul çapım düzeltildi. benzin ve lpg ms farklılıkları nozula basınca bağlı olarak değişiyor diye biliyorum, çünkü ben ayar yaptırırken bu konuları da konuştuk. 140 beygirlik araca 1.8 nozul takmış kasaplar, rölantide bile biri 3 iken biri 8-9 idi. uuygun nozul takıldı, hop lpg nin sayısı 4,5 falan oldu.

    kablo alıp uğraşmak istiyorum ama mevcut ayardan o kadar memnunum ki hiç rahatımı bozamam

    Sadri abi yukarıları okursan aynı işlemleri bende yaptım.

    Open loop konusunda doğru bildiğim yanlışlar var sanırım, orayı çözmem lazım. 👍

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Arkadaslar bende astra g 98 model var. 4 ay oncesine kadar arac normal yakiyordu, ortalama 100 km de 10-11 litre. Contayi yaktiktan sonra 15 litre yakmaya basladi ve tekleme yaptigi icin ayar yapalim dedik. Ama nafile. 3. Ustaya gosterdim, bu arac ayar tutmuyor dedi, lpgnin on elektrik tesisati asiri yipranmis dedi, ustundeki lpg multifast yani atikerin 10 yil once cikardigi sistem ve lpg tankininda suresi dolmak uzere dedi. Ustanin onerdigi nanofast ama sanirim o da eski. Ben atikfast veya gold taktirmayi dusunuyorum. Sizin tavsiyeniz nedir ?

    Suan arac hala 15 litre lpg yakiyor, ortalama 45 kurus. Kastamonudayim ve bu isi halledebilecek usta ariyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi thewhitewolf -- 27 Şubat 2018; 19:39:58 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Shotput

    EyvAllah hocam ücret konusunda yanlış anlaşılma olmasın dh üyeleri arasında maddiyat geçmez ancak sorunumu halleden kişi karşılığını isterse hakkıdır kimse kimsenin babasının oğlu değil sonuçta

    Ancak yaklaşımınız için teşekürler

    Sorunuma gelince aracin ateşleme bobini yeni değişti bujilerde sıkıntı yok araçta herhangi arıza ışığı yada makineye bağlandığında bir ariza yok bu arada araç 98 model 1.6 8v hitler motorlu a3 manuel lpg yi 2.70den alıyorum sehir ici sakin kullanimda 34 35 kuruş yakıyor

    Cevaplayan herkese şimdiden teşekkürler

    Ayni motorlu aracim var. Sehir ici 12 litre civari yillardir. O yüzden normal tüketiminiz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    Aslinda lpg de sogutur ama manifoldu 😄

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Prins valve care hakkındaki görüşlerinizi de paylaşabilir misiniz?
    Herkes gereksiz deyip geçiyor ama mutlaka bir etkisi vardır diye düşünüyorum. Hatta testi bile yapılmış. Yalnız diğer büyüklerin böyle bir sistem geliştirmemesi biraz düşündürüyor, sanırım attığın taş ürküttüğün kurbağa meselesi..

    http://www.lacnevozenie.sk/_public/files/ValveCare_Test_Report.pdf
  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Duz mantik kuruyorum mu mayi yakitla beraber sisteme giriyor ve giris siboplari ile muhatap oluyor ve sonra sistemde yaniyor sonrada egsoz subaplarindan atiliyor ee yanan siboblar egsoz olduğuna göre bu mayi yakitla beraber yandigina gore bence bir yarari yok tabi bikimsel aciklamasi vardir saygi duyarım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bugün 200 km yolu yol bilgisayarı 8 litre gösterdi. Lpg olarak yine 8 litre çıktı, gecenki video doğruladı. Yüzde 20 falan hikaye. Tabi bu dediğim, motoru bağırtmadığınız sürece geçerli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polestar191

    Aslinda lpg de sogutur ama manifoldu 😄

    Fakat bu soğutma, benzinle kıyaslanabilir mi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Skandalek

    Bugün 200 km yolu yol bilgisayarı 8 litre gösterdi. Lpg olarak yine 8 litre çıktı, gecenki video doğruladı. Yüzde 20 falan hikaye. Tabi bu dediğim, motoru bağırtmadığınız sürece geçerli.

    Eğer enjeksiyon zamanları ve yakıt debiniz tutuyorsa , yol bilgisayarının gösterdiği değerle aynı lpg tüketimi olabilir. Fakat benim aracımda ltft %10 şu an. Tüpe alınca , normalde 5 litre yakan araç 5.5 litre gösteriyor. Bir de tabi lpg debisi muhabbeti var. Sizin yol bilgisayarı biraz şansa denk gelmiş

    Bir de ben yol bilgisayarından veri alıp çarpmıyorum. Fabrikanın verileri üzerinden gidiyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41

    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41

    Evet çok sesli çalışıyor, hatta ilk aldığımda sesin kaynağını çok aramış, bu arabada bi arıza var diyordum kendi kendime.

    Üst devirleri komple zenginleştirmiştim ezbere, tam hatırlamamakla beraber %5 di sanırım, o kadar agresif kullanmama rağmen hata almadım.

    Birde bu işe girişmeden çok araştırdım, forumdaki adı duyulmuş lpg bayileriyle irtibata geçtim, hepsi de ısrarla ms sürelerini eşitlediklerinden bahsettiler ama gerek kendi aracım gerekse Atiker kullanan başka arkadaşların araçlarında ms süresi olarak ciddi farklar vardı, ne zamanki kendim ayar yaptığım diğer araçlarda nozulları büyüttüm, otomatikman lft sft ve ms süreleri eşit olmasa da birbirine çok yakın oldu. Burdan şuna gelecem, Atiker in silindir başına düşen beygir hesaplamalarında hata var sanırım, çünkü kataloglarına göre nozul takarsan ms sürelerinde uçurum gözlemledim.

    An itibariyle değerlerim de bunlar.



    LPG Sisteminde Doğru Bilinen Yanlışlar, Ayar Problemleri (Teknik Konu)

    LPG Sisteminde Doğru Bilinen Yanlışlar, Ayar Problemleri (Teknik Konu)

    LPG Sisteminde Doğru Bilinen Yanlışlar, Ayar Problemleri (Teknik Konu)

    Değerler çok çok iyi. Nozul çapları biraz şans olmuş ama. Lpg enjektörünün nozul çapını arttırınca bir nevi debisi de artıyor. Bu sefer çok düşük hızlı akışlarda problem yaşayabiliyor. Lpg enjeksiyon sürelerini belirli ms'nin altına düşürmeyecek şekilde ayar yapmak lazım.

    Günaydın

    Şans derken ben bunları özet geçerek anlattım. Üzerindeki orjinal nozullar 1.8 mm idi. Regülatör basıncıyla oynayıp yine bi şekilde süreleri eşitlerim ama, basıncı tavan yaptırıp, (zaten 1.30du basınç, 1.80lere çıkarmak olmazdı) bi yerden sonra regülatördeki diyaframı patlatmanın anlamı da yok.

    Nette amatör bu işle uğraşan birinin tavsiyesiyle ilkten 2.5lik nozul aldım, bu sefer büyük geldi, sonra 2.2lik sipariş verip 1.10 basınçta istediğimi alabildim. Bunlar hep deneme yanılmayla oldu yani.

    Hem aracı kendim kullanıp, hemde ayarı anca bu kadar yapabildim, aracı başkası kullanıp daha ince ayara girişecektim ama laptop bozuldu, aylardır parça arıyoruz, nasip olmadı.

    Pc bi gelsin sırf ayar için biraderle izmit gebze otobanına çıkacam, open loopta da benzine geç emri verip kafamı rahatlatıp, motor ömrünü uzatacam.
    Ha bu arada, arada bir P422 (ana katalizör verimliliği eşik değerinin altında) hatası alıyordum, ne zaman yol ayarını yaptım, bu hata daha gelmedi. Araçta kat iptal.

    Open loop'ta eşitleme yaparken ufak bir tüyo. Benzin enjeksiyon sürelerine nazaran biraz daha az ayarlayın lpg'yi. Lpg nin zengin olmasının bir faydası yok. Sadece ufak bir miktar zengin bırakılır, o da alev hızını yükseltmek için.

    İyi de bu sefer silindir içi sıcaklık aşırı yükselip orta ve uzun vadede motora zarar vermez mi? Ben agresif kullanan bi adamım, yolda canımı sıkan, sıkıştıran olursa her araçla kapışırım.

    Benzin, buharlaştığı zaman ortamdan ısı çektiği için supapları ve emme havasını soğutur. Emme havası soğuyunca özkütlesi artar. Sabit motor hacminde yüksek özkütle= yüksek hava kütlesi. Yüksek hava kütlesi demek, fazla yakıt yakabilmek demek. O da eşittir performans.

    Bu sebeple zengin karışım kullanılır benzinde. Bir de alev hızı artar bir nebze.

    Şimdi lpg'yi gaz fazında veriyoruz, soğutma diye bir durumu söz konusu değil. O yüzden performansı etkilemez. LPG , silindir içinde değil regülatörde buharlaşır. Motor suyu daha rahat soğur. Hararet önlenir. Fakat motor suyunun soğumasının, emiş havası sıcaklığına pek bir etkisi yok.

    Bundan sebep, aslında lpg fakirde çalışsa daha iyi motor için. Fakat afr ayarı benzine göre. Benzin fakir ayarlanmamışsa mümkün değil.

    Gelişmiş oksijen sensörü olmayan araçlarda kelebek pozisyonu open loop a geldiği zaman araç ecusu otomatikman zengin karışım uygular olarak biliyorum ben, yanlış mı biliyorum o zaman?

    Gelişmiş (wideband) sensör olanlarda tüm devirlerde en iyi karışımı uygular olarak biliyorum.

    Tam tersi aslında, o devirde ve yükte zengin karışıma geçtiği için artık open loop kontrolünü bırakıyor. Farz edelim ki aracınız 13 afr de zengin çalışmalı. 14 ölçerse gene yakıtı basar, senin burada işin yok, 13 afr ye git diye.

    O zaman ben komple haritayı %3 kısıp deneyeyim, olmadı %2 daha kısarız. Afr cihazı olmadan üst devirlere zaten net bişey yapamayız haliyle, bu şekilde yapsam mantıklı mı? Yada ne önerirsin?

    Open loop bölgesinde, sabit kalabileceğiniz bir nokta belirleyin. Mesela rampada 3000 devir dipgaz gibi. Programda hem benzin enjeksiyonu hem lpg görülebiliyor. Benzine alın, lpg ye aldığınızda benzin enjeksiyon referansı değişmiyorsa olmaz. Lpg ayarının, benzinden bir tık daha fakir olması gerekir. %7-8 civarı

    Şuan Pc ve program yanımda değil.

    Atıyorum open loop da benzin ms diyelim ki 15 ms, lpg ms si 13 mü olmalı? Doğru mu anladım?

    Metin hocam şuraya bi açıklık getirsek? Arada kaynadı sanırım😊

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41


    quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41

    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41

    Evet çok sesli çalışıyor, hatta ilk aldığımda sesin kaynağını çok aramış, bu arabada bi arıza var diyordum kendi kendime.

    Üst devirleri komple zenginleştirmiştim ezbere, tam hatırlamamakla beraber %5 di sanırım, o kadar agresif kullanmama rağmen hata almadım.

    Birde bu işe girişmeden çok araştırdım, forumdaki adı duyulmuş lpg bayileriyle irtibata geçtim, hepsi de ısrarla ms sürelerini eşitlediklerinden bahsettiler ama gerek kendi aracım gerekse Atiker kullanan başka arkadaşların araçlarında ms süresi olarak ciddi farklar vardı, ne zamanki kendim ayar yaptığım diğer araçlarda nozulları büyüttüm, otomatikman lft sft ve ms süreleri eşit olmasa da birbirine çok yakın oldu. Burdan şuna gelecem, Atiker in silindir başına düşen beygir hesaplamalarında hata var sanırım, çünkü kataloglarına göre nozul takarsan ms sürelerinde uçurum gözlemledim.

    An itibariyle değerlerim de bunlar.



    LPG Sisteminde Doğru Bilinen Yanlışlar, Ayar Problemleri (Teknik Konu)

    LPG Sisteminde Doğru Bilinen Yanlışlar, Ayar Problemleri (Teknik Konu)

    LPG Sisteminde Doğru Bilinen Yanlışlar, Ayar Problemleri (Teknik Konu)

    Değerler çok çok iyi. Nozul çapları biraz şans olmuş ama. Lpg enjektörünün nozul çapını arttırınca bir nevi debisi de artıyor. Bu sefer çok düşük hızlı akışlarda problem yaşayabiliyor. Lpg enjeksiyon sürelerini belirli ms'nin altına düşürmeyecek şekilde ayar yapmak lazım.

    Günaydın

    Şans derken ben bunları özet geçerek anlattım. Üzerindeki orjinal nozullar 1.8 mm idi. Regülatör basıncıyla oynayıp yine bi şekilde süreleri eşitlerim ama, basıncı tavan yaptırıp, (zaten 1.30du basınç, 1.80lere çıkarmak olmazdı) bi yerden sonra regülatördeki diyaframı patlatmanın anlamı da yok.

    Nette amatör bu işle uğraşan birinin tavsiyesiyle ilkten 2.5lik nozul aldım, bu sefer büyük geldi, sonra 2.2lik sipariş verip 1.10 basınçta istediğimi alabildim. Bunlar hep deneme yanılmayla oldu yani.

    Hem aracı kendim kullanıp, hemde ayarı anca bu kadar yapabildim, aracı başkası kullanıp daha ince ayara girişecektim ama laptop bozuldu, aylardır parça arıyoruz, nasip olmadı.

    Pc bi gelsin sırf ayar için biraderle izmit gebze otobanına çıkacam, open loopta da benzine geç emri verip kafamı rahatlatıp, motor ömrünü uzatacam.
    Ha bu arada, arada bir P422 (ana katalizör verimliliği eşik değerinin altında) hatası alıyordum, ne zaman yol ayarını yaptım, bu hata daha gelmedi. Araçta kat iptal.

    Open loop'ta eşitleme yaparken ufak bir tüyo. Benzin enjeksiyon sürelerine nazaran biraz daha az ayarlayın lpg'yi. Lpg nin zengin olmasının bir faydası yok. Sadece ufak bir miktar zengin bırakılır, o da alev hızını yükseltmek için.

    İyi de bu sefer silindir içi sıcaklık aşırı yükselip orta ve uzun vadede motora zarar vermez mi? Ben agresif kullanan bi adamım, yolda canımı sıkan, sıkıştıran olursa her araçla kapışırım.

    Benzin, buharlaştığı zaman ortamdan ısı çektiği için supapları ve emme havasını soğutur. Emme havası soğuyunca özkütlesi artar. Sabit motor hacminde yüksek özkütle= yüksek hava kütlesi. Yüksek hava kütlesi demek, fazla yakıt yakabilmek demek. O da eşittir performans.

    Bu sebeple zengin karışım kullanılır benzinde. Bir de alev hızı artar bir nebze.

    Şimdi lpg'yi gaz fazında veriyoruz, soğutma diye bir durumu söz konusu değil. O yüzden performansı etkilemez. LPG , silindir içinde değil regülatörde buharlaşır. Motor suyu daha rahat soğur. Hararet önlenir. Fakat motor suyunun soğumasının, emiş havası sıcaklığına pek bir etkisi yok.

    Bundan sebep, aslında lpg fakirde çalışsa daha iyi motor için. Fakat afr ayarı benzine göre. Benzin fakir ayarlanmamışsa mümkün değil.

    Gelişmiş oksijen sensörü olmayan araçlarda kelebek pozisyonu open loop a geldiği zaman araç ecusu otomatikman zengin karışım uygular olarak biliyorum ben, yanlış mı biliyorum o zaman?

    Gelişmiş (wideband) sensör olanlarda tüm devirlerde en iyi karışımı uygular olarak biliyorum.

    Tam tersi aslında, o devirde ve yükte zengin karışıma geçtiği için artık open loop kontrolünü bırakıyor. Farz edelim ki aracınız 13 afr de zengin çalışmalı. 14 ölçerse gene yakıtı basar, senin burada işin yok, 13 afr ye git diye.

    O zaman ben komple haritayı %3 kısıp deneyeyim, olmadı %2 daha kısarız. Afr cihazı olmadan üst devirlere zaten net bişey yapamayız haliyle, bu şekilde yapsam mantıklı mı? Yada ne önerirsin?

    Open loop bölgesinde, sabit kalabileceğiniz bir nokta belirleyin. Mesela rampada 3000 devir dipgaz gibi. Programda hem benzin enjeksiyonu hem lpg görülebiliyor. Benzine alın, lpg ye aldığınızda benzin enjeksiyon referansı değişmiyorsa olmaz. Lpg ayarının, benzinden bir tık daha fakir olması gerekir. %7-8 civarı

    Şuan Pc ve program yanımda değil.

    Atıyorum open loop da benzin ms diyelim ki 15 ms, lpg ms si 13 mü olmalı? Doğru mu anladım?

    Metin hocam şuraya bi açıklık getirsek? Arada kaynadı sanırım😊

    Enjeksiyon süreleri birebir aynı ise normalde, lpg'nin daha az püskürtmesi gerekir open loop bölgesinde.




  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler hocam, Pc geldiğinde konuyu yine hortlatacam bilgilenme ve bilgilendirme açısından.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.