Şimdi Ara

Chery'den 1.6 TGDİ Motor Kargaşası !!!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
909
Cevap
29
Favori
160.299
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
57 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Maalesef Chery Türkiye, ülkemizdeki kötü imajını silmesi gerekirken verdiği tutarsız bilgilerle kafaları karıştırdı.


    Aylardır web sayfalarında 2022 yılında geliştirilen 3. Nesil 197 Hp - 290 torq değerlerine sahip F4J16C kodlu motorun reklamını yaparlarken ve de önden YouTuber'lara bu araçları test ettirip videoları yayımlanırken, 21 Mart'ta ki lansmanda motorun 2019 yılında geliştirilen 2.Nesil F4J16 kodlu 183 Hp - 275 torq değerine sahip motor olduğu anlaşıldı !!!!!


    Bu iki motorun ilki kendi web sayfalarında da yayımlandığı üzere ortalama 6,8 Lt yakıp 7,8 sn 'de 0-100 'e ulaşırken ,


    Eski jenerasyon olanı ise 8,5-9 Lt yakıp 9,1 sn 'de 0-100 'ünü tamamlıyor.


    Arada ciddi fark var.


    Her şeyden önce Chery Türkiye bu tutarsızlığın sebebini açıklayarak otomobil severleri aydınlatmalı !


    Vadettikleri 2023 mutlu müşteri yılı hedefine ancak böyle varabilirler !




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi drmert -- 23 Mart 2023; 23:36:33 >







  • Burda alanen kandırma var kimse kıvırmasın. Test araçları bile 197 beygirken, siteye kocaman kocaman 197 beygir yazarken, kimsenin bakmadığı teknik broşüre 183 beygir yazmak normal mi? Bunu bahsetmeseler ben de fark etmeyecektim. Ben 197 lik motor diye gidip sıraya yazıldım. Burda gizli ayıp var.

    Yine art niyetli bir mesaj. Huawei mate 50 pro şu an piyasadaki en kaliteli telefon. Hatta o kadar başarılı oldular ki bürokrasi ile durdurmaya çalışıyorlar.


    Otomobilde de benzer şeyler olacak. Piyasayı domine edecekler.


    Tabii bunlar ayrı konu. 183hp olayı aslı nedir bilmiyorum. Doğruysa Chery adına büyük utanç ve düpedüz sahtekarlık olur. Direk markayı silerim. Chery = çin algısı da doğru değil.

    Rezalet ! Bu çinli markalardan sakız dahi alınmamasi lazım . Umarım tüm çinli markalar batar. Bu çinliler girdikleri tüm piyasada kaliteyi düşürüyor. Telefon piyasasin da önceden çok kaliteli markalar görürdük çinliler girdi piyasa dandik çin marka telefonlar ile doldu. Aynısı otomobil sektöründe de olacak gibi .
    Geçenlerde YouTube da chery videolarının altında bir yorum görmüştüm.Yorumda şu yazıyordu: ‘Akrabam chery de çalışıyor.Chery Çin, Türkiye’de fabrika kurmak istiyor ama Türkiye’deki yönetimden memnun olmadığı için şimdilik projeyi erteledi’
    Ben de şaşırmıştım.Şimdi her şeyi ellerine yüzlerine bulaştırdıklarını görünce yapılan yoruma hak veriyorum.Sebeplerine gelince :

    1.Şubeler bize ait olacak dediler ama bayilik verdiler.Milleti bayilerin insafına bıraktılar(seramik+cam filmi adı altında milletten para talep ediyorlar)
    2.Lansman yaptılar ama ortada ne hazır bayi vardı ne araba
    3.Gerek lansmanda gerek sonrasında müşterilere açıklayıcı bilgiler vermediler.Özellikle motor mevzusu çok uzadı milleti mühendis ettiler.
    4.Web sayfasının bilgileri problemli ve şirkete kimse ulaşamıyor.Ne adresi belli ne telefonu.Siteye birkaç gün önce 0850 li bir iletişim hattı numarası koydular ama onu da kaldırdılar. Ben birkaç kez aradım ama çalmadı bile !
    5.Milletten gelen talebi görünce hemen çakallık yapıp lansman indirimi pek olmaz,araçlar peyder pey gelecek,teslimat haziranı bulur,fiyatları garanti edemeyiz demeye başladılar. Hani 3500 araç gelmişti ? Hani herkese yetecek kadar araba vardı?Herkes rahatça alabilecekti? Lansman indirimi yapmamak için kısıtlı stok masalına sığındılar.
    Hakikaten Chery yönetiminin vizyonu çok sınırlıymış.Böyle bir araç kıtlığı döneminde yüklü stokla girip tüm araçları lansman fiyatıyla satıp pazar payını uçuracakları ve 2.el pazarlarını hızlı bir şekilde oluşturacakları yerde 3 kuruş daha fazla kâr için her fırıldağı çeviriyorlar.

    Zaten arabaları Çin’deki fiyata ÖTV +KDV+gümrük koysanız bile 8-10 bin dolar daha fazlaya satışa çıktı bu ülkede!Normalde 650-700 den başlaması gereken modeller 850 üstünden başladı.Fahiş kâr etmelerine rağmen böyle ufak hesap yapmaları benim midemi iyice bulandırdı.

    Ben bu firmanın akibetinin Ssangyong ve MG den farklı olacağını düşünmüyorum. Piyasada araç bollaşınca chery kimsenin aklına gelmez.
    Merhabalar, bazı arkadaşlar meseleyi anlamamışlar, “teknik dökümanda zaten 183 yazıyor” filan diyorlar.

    Ben Chery’yi çok uzun süredir takip ediyorum, etrafımdaki en azından 10 insanı da Chery almaya ikna etmiş durumdayım, yani durumdaydım.

    Chery bu lansmanı yapmadan önce aylarca, AYLARCA “Araçlarımız 197 beygir 290 Tork, Omoda 5 ortalama yakıtı 6.8 lt/100 km” dedi. Türkiye’ye getirip tanıttığı test araçlarının tamamı 197 beygirlik araçlardı. Tanıtımı bunlarla yaptı, youtuberlara bu araçları gösterdi, bu araçları test ettirdi.

    Lansmanda beynimden vurulmuşa döndüm. Benimle beraber birçok insan da aynı hisleri yaşadı çünkü aylardır “3. Nesil 197 beygiiiir” diye bağıra bağıra tanıttıkları motoru değil, açıkladıkları verilere göre 2019’da tanıtılmış ilk nesil motoru satacaklarını duyurdular. Ve en kötüsü de bunu hiçbir açıklama yapmadan oldu bittiye getirdiler.

    Benim bununla ilgili duyumlarım var. Mesele tamamen emisyonlarla ilgili olarak söyleniyor. Getirilen araçlardaki 197 bg 290 tork motor bizde de geçerli olan Avrupa emisyonları testine takılıyor. Ya emisyondan geçemiyor ya da bu motor Avrupa’da onay belgesine sahip değil, her iki durumda da Türkiye’de satılamaz. Bunun sonucunda da iki önlemden biri alınmış olabilir. Ya motor aynı motor fakat gücünü yazılımsal olarak düşürüp daha az karbon salınımı sağlayıp emisyondan geçirdiler. Ya da konuyu açan arkadaşın dediği gibi eski motoru getirdiler ki o motor 2019 yılında çıktığı için Avrupa belgeleri alınmış olabilir.

    Nereden bakarsanız bakın maalesef Chery Türkiye’nin yaptığı çok büyük acemilik ve güven kaybı sebebi…

    Volvo'nun sahibi olan Geely !


    Jaguar ve Land Rover'ın sahibi ise TATA.


    Çin'de Jaguar ve Land Rover otomobillerinin üretimi için Qoros ortak girişimini ve Jaguar Land Rover ile yüzde 50:50 ortak girişimini işletmektedir.


    VW ile tek alakası ise  Volkswagen'in SEAT Toledo'sundan lisanslı bir şasi kullanarak otomobil üretimine başlamaktı.

     

    Karıştırdınız herhalde.

    Hocam iyi niyetle yazdığının farkındayım ama adamlar aleni şekilde kendi sitelerinde 3.Nesil'in teknik verilerini yazıp,üzerine bu motora sahip test araçları getirip Youtube'da videolar oynatıp sonrasında 2.nesil motora sahip broşür yayımlıyorlar.

    Yani bildiğin aleni kandırmaca,gizli ayıp suçu işliyorlar.

    Maksadım insanları bilgilendirip bilinçlendirmek.

    Alacak olan yine alsın ama ne aldığını bilsin.

    E şimdi bu ticari itibarlarını zedelemek mi oluyor ?

    Nasıl bir sıkıntı yaratabilirler ?!

    Yapay Zekanın Yanıtı

    Chery'den 1.6 TGDI Motor Kargaşası

    Chery'nin 1.6 TGDI motoruyla ilgili son zamanlardaki tartışmalar, birçok sürücü için endişe kaynağı haline geldi. Hyundai ile ortaklaşa geliştirilen bu motor, Chery araçlarında yaygın olarak kullanılmaktadır.

    1.6 TGDI motor, güçlü performansı ve yakıt verimliliğiyle bilinmektedir. Ancak bazı sürücüler, özellikle yüksek kilometrelerde motor arızalarıyla karşılaştıklarını iddia etmektedir. Bu arızalar arasında yağ yakma, turboşarj sorunları ve hatta motor tutulması yer almaktadır.

    Chery, bu sorunları kabul etti ve etkilenen araçlar için garanti kapsamında onarımlar gerçekleştirdiğini belirtti. Şirket ayrıca, motorun kalitesini ve güvenilirliğini artırmak için tasarım ve üretim süreçlerinde değişiklikler yaptığını açıkladı.

    Ancak, bu değişikliklerin yeterli olup olmayacağı henüz bilinmemektedir. Sorunların kaynağı hala araştırılmaktadır ve bazı uzmanlar, yakıt kalitesi veya sürüş alışkanlıkları gibi faktörlerin de rol oynayabileceğini öne sürmektedir.

    Chery 1.6 TGDI motorlu bir araç satın almayı düşünüyorsan, bu konudaki gelişmeleri takip etmen önemlidir. Ayrıca, aracının düzenli bakımını yaptırdığından ve yüksek kaliteli yakıt kullandığından emin olmalısın.

    Bu sorunların tüm Chery araçlarını etkilemediğini ve şirketin durumu çözmek için önlemler aldığını unutmamak önemlidir. Ancak, bu konudaki en son haberleri takip etmek ve herhangi bir sorunla karşılaşırsan derhal yetkili bir servisle iletişime geçmek her zaman akıllıca bir yaklaşımdır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Rezalet ! Bu çinli markalardan sakız dahi alınmamasi lazım . Umarım tüm çinli markalar batar. Bu çinliler girdikleri tüm piyasada kaliteyi düşürüyor. Telefon piyasasin da önceden çok kaliteli markalar görürdük çinliler girdi piyasa dandik çin marka telefonlar ile doldu. Aynısı otomobil sektöründe de olacak gibi .
  • Yav bu kadar çakallık olmaz gerçekse eğer yazık oldu bekleyenlere
  • Birileri fena içerlemiş, her yerde karalama kampanyası küçücük dünyasında.


    Yemezler  

  • hollandsedrop kullanıcısına yanıt

    Cherry senin babanın malı heralde . Sen de bu kadar içerledigine göre .

  • hollandsedrop kullanıcısına yanıt

    Bu araca kayit yaptirdim ve bekliyordum arkadasin soyledikleri de yabana atilacak cinsten degil.

  • hollandsedrop kullanıcısına yanıt

    Yahu ne içerlemesi !

    İstanbul,Konya,Mersin'de ki satıcıları ile görüşüp 8 pro için ön görüşme yapmış,ciddi almayı düşünen birisi olarak yazıyorum yukarıdakileri.

  • onatba O kullanıcısına yanıt

    Volvo'nun sahibi olan Geely !


    Jaguar ve Land Rover'ın sahibi ise TATA.


    Çin'de Jaguar ve Land Rover otomobillerinin üretimi için Qoros ortak girişimini ve Jaguar Land Rover ile yüzde 50:50 ortak girişimini işletmektedir.


    VW ile tek alakası ise  Volkswagen'in SEAT Toledo'sundan lisanslı bir şasi kullanarak otomobil üretimine başlamaktı.

     

    Karıştırdınız herhalde.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi drmert -- 23 Mart 2023; 19:46:31 >




  • Moueson kullanıcısına yanıt

    Yine art niyetli bir mesaj. Huawei mate 50 pro şu an piyasadaki en kaliteli telefon. Hatta o kadar başarılı oldular ki bürokrasi ile durdurmaya çalışıyorlar.


    Otomobilde de benzer şeyler olacak. Piyasayı domine edecekler.


    Tabii bunlar ayrı konu. 183hp olayı aslı nedir bilmiyorum. Doğruysa Chery adına büyük utanç ve düpedüz sahtekarlık olur. Direk markayı silerim. Chery = çin algısı da doğru değil.

  • Adamlar 180 küsürlük motorla geleceğini zaten en başta belirtmiş. Sorun ne? 190 küsürlük motorla gelmedi diyemi?

    İyi o zaman pejoya falanda yapıştırın aynı yaftayı, 180 beygirlik motorla gelmedi ya 408.

    190 küsürlük motorla geleceğini ilan ettiği bi broşür reklam falan varsa koyunda görelim ayıplayalım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sinirli ve Süratli -- 23 Mart 2023; 20:56:22 >
  • commandx C kullanıcısına yanıt

    samsung s23 ultra varken huawei ye en kaliteli telefon demekte ayrı bir cahillik

  • sharkemre kullanıcısına yanıt
    Hiç huawei kullandınmı.
  • hollandsedrop kullanıcısına yanıt

    Kardeşim sen neden bahsediyorsun. Adamlar bildiğin yalan dolanla dandik motor itelemeye çalılıyorlar apaçık. Neyini savunuyorsun bunların???

  • Pazarlama açısından tam rezalettir. Belli ki bizim ülkeyi eski motorları eritme pazarı olarak görüyorlar. Fiyat ve donanım açısından alınabilirdi belki ama Çin her zamanki sahtekarlığını yaptı.
  • Motor olayından bağımsız çıkardıkları araçlar ne kadar donanımlı olursa olsun marka pazarı türkiyede oluşmadan asla tercih etmem. Yarın bir gün çekip gittiklerinde milyonluk araçla baş başa kalınır.
  • bence açıkladıkları tüketim değerleri de hatalı, aynı motor-şanzımanla omoda 5, tiggo 8'den çok yakıyor olamaz.


    hem daha hafif hem daha aerodinamik bir otomobil çünkü.

  • Asbestli çerileri ne çıbık unuttunuz gaari.


    Bi parça mesafeli yaklaşmakta fayda var kızlar. Yakmayın ağzınızı sonra.

  • Sinirli ve Süratli kullanıcısına yanıt

    Sitesine girip bakarsanız halen 197 beygir motor ile geldiği yazıyor broşürlerde.

    Chery'den 1.6 TGDİ Motor Kargaşası !!!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hardcrss -- 23 Mart 2023; 22:7:53 >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.