Şimdi Ara

1,6 vvti corolla vs 1,4 TSI Golf

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
30
Cevap
1
Favori
1.172
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • https://www.youtube.com/watch?v=CIRb9ZZteas

    Arkadaşlar herkes bunu görmüştür illaki geçen günlerde de forumda bunun muhabbeti dönüyordu. 1,2 tsı jetta ile 1,6 corollanın kapışması. Corolla açık ara önde olduğu belli.


    Alttaki videoyuda yeni gördüm. 1,4 Tsı golf ile yine 1,6 corolla kapışıyor. Yorumlarınızı merak ediyorum.



    https://www.youtube.com/watch?v=X4g_u65KzE4

    Kendi görüşüm:

    Turbo motorların 0-100 de daha iyi olduğu kesin ama, 130 dan sonra boğuluyorlar. Atmosferikler ise 180 e kadar stabil devir çeviriyor(1,6 ise).Düşük hacmin dezavantajını böyle görülebilir.Vw neden eski 1,6 fsı motoru turbolu hale getirmedi. Yani zaten eskiden 1,6 benzinli olarak sunuyordu. Tekrar 1,6 turbolu neden sunmuyor. Böyle daha iyi performans elde edilebilir. Atmosferiğe zaten lafımız yok standart motor işte.

    Şuan akrabalarımızda 1,4 tsı ve 1,6 vvti üniteli araçlar var çok defada kullandım uzun yol ve şehiriçi olarak, yorumlarımı yaparken deneyimlerimden de faydalandım. Sadece videoya bağlı kalmadım.







  • 1.6 corolla, 1.2 tsı jettayı her türlü geçer de, 1.4 140 beygirlik golfü geçmesi ilginçmiş.
  • Bu turbolar boguluyor savini kim urettiyse artik.Sadece torku dusuyor hp artiyor.Sizi koltuga yapistirian sey hp degil tork.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Corolla'nın 1.4 tsi 140'la eşit gitmesi çok zor,1.4 125'lerle hemen hemen aynı gider diye tahmin ediyorum.125'lik motor 5000-6000 devirde sabit güç verdiği için avantajlı oluyor.Ayrıca üstte yazıldığı gibi kim üretti acaba turbo boğuluyor lafını?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Videodaki Golf, 6.nesil olan. O araba muhtemelen 122lik. Golf 6'larda Türkiye'ye 140 beygirlik motorun geldiğini hiç hatırlamyorum, 122 ve 160lık olarak gelmişti.

    140lık olsa bile, 132lik valvematic corolla'nın 140lık golfü geçmesi mümkün değil.

    Bir de 45. saniyede dikkatli izleyin, golf gaz kesiyor, ileride karşısında sağ şeritte kamyonet var. Corolla yine geçecek gibi fakat, bir anda geçiyor, golfün gaz kestiği bariz.

    1.2 TSI Jetta ile, 1.6 Valvematic Corolla performans olarak kıyaslanmaz bile, arada 30 beygire yakın bir güç söz konusu.
  • Boğuluyor tabirini yanlış kullanmış olabilirim. Mazur görün ama 130 dan sonra 1,6 atmosferik vvti motor hızlanması daha iyi.
  • Abstraction kullanıcısına yanıt
    Haklsınız 1,2 tsı kıyaslamak doğru değil sadece farklı görüşler olabilir diye paylaştım.
    Hayırlı günler.
  • alman tankı golfün karşısında teneke corolla atomoserik rereröröşassdasdasdsadsasdssfsdgfdfd



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi falken34 -- 19 Temmuz 2017; 18:28:31 >
  • Kardeşim baştan onu geçeceksin yok youtube videosu yok bilmem ne. Küçük hacim atmosferik motorla, küçük hacim turbo motoru kullanınca karakteristiklerini görürsün. Turbo motorun rölantiden itibaren tam tork vermesi, her daim, her koşulda zorlanmadan çekmesi, çok vites düşürmeye, çok bağırmaya yani kafa ütülemeye gerek duymadan ferah ferah hızlanması, 6-7. viteslerde rölantinin az üstünde kolayca rampa çıkabilmesi gibi güzelliklerinin yanında küçük hacim atmosferikler hiç bir şey. Diyorum ya corolla isterse 10 boy atsın, ben onu gitsin diye sürekli 5-6bin devirde süreceksem, kafamı ütüleyecekse, otomatiği ayı gibi 10-11 litre yakacaksa, elektrikli süpürge gibi bağıracaksa hiç manası olamaz. Her türlü tsi motor derim corolanın herhangi motoruna karşı. 1.0, 1.2, 1.4, 1.5 opel, vw, ford bilmem ne fark etmez, küçük hacimlerde turbo motoru gördüğün an alacaksın, atmosferik 2litre altı tıraş. Ama 2 litre ve üzeri dedin mi büyük motor hacminin keyfi başka olur.

    Youtube videosu izleyip foruma yazı yazmayın, bir zahmet bayilere gidin bu iki tip motora sahip farklı araçları test edin. Ben hala atmosferik isterim diyen gram arabadan anlamıyordur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lord Sparhawk -- 19 Temmuz 2017; 20:43:55 >




  • 2. Video için konuşuyorum daha öncede izledim ve ordada yorumum var.



    Direksiyondaki eşşek olursa kaputun altındaki beygirlerin önemi kalmıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Motor hacminin kucultulme mantigi ic surtunmelerin azaltilmasidir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.2 TSI bile 1.6 valvematic ile başlarda boy ölçüşür(0-100 de) ancak 100 den sonra şansı yok valvematic karşısında.Lakin 1.4 TSI 125 hplik ünite karşısında da valvematic in hiçbir şansı yok ne yokuşta ne düz yolda.150 hp ile zaten kafadan şansı yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.4 Tsi 130 dan sonra boğuluyor mu?4 sene Toyota 1.6 125 hp ,1 seneden beride 1.4 tsi kullanıcısı olarak söylüyorum,Toyota 1.4 tsi nin dumanını bile göremez.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yanik033 Y kullanıcısına yanıt
    Toyota 1.6 125 beygir???! Ya 132 dir eski motor ise 110.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yanik033 Y kullanıcısına yanıt
    Videoyu izlediniz mi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kerotobil K kullanıcısına yanıt
    Toyota 125 değil 124 beygir.Her izlediğiniz videoya inanmayın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    Kardeşim baştan onu geçeceksin yok youtube videosu yok bilmem ne. Küçük hacim atmosferik motorla, küçük hacim turbo motoru kullanınca karakteristiklerini görürsün. Turbo motorun rölantiden itibaren tam tork vermesi, her daim, her koşulda zorlanmadan çekmesi, çok vites düşürmeye, çok bağırmaya yani kafa ütülemeye gerek duymadan ferah ferah hızlanması, 6-7. viteslerde rölantinin az üstünde kolayca rampa çıkabilmesi gibi güzelliklerinin yanında küçük hacim atmosferikler hiç bir şey. Diyorum ya corolla isterse 10 boy atsın, ben onu gitsin diye sürekli 5-6bin devirde süreceksem, kafamı ütüleyecekse, otomatiği ayı gibi 10-11 litre yakacaksa, elektrikli süpürge gibi bağıracaksa hiç manası olamaz. Her türlü tsi motor derim corolanın herhangi motoruna karşı. 1.0, 1.2, 1.4, 1.5 opel, vw, ford bilmem ne fark etmez, küçük hacimlerde turbo motoru gördüğün an alacaksın, atmosferik 2litre altı tıraş. Ama 2 litre ve üzeri dedin mi büyük motor hacminin keyfi başka olur.

    Youtube videosu izleyip foruma yazı yazmayın, bir zahmet bayilere gidin bu iki tip motora sahip farklı araçları test edin. Ben hala atmosferik isterim diyen gram arabadan anlamıyordur.

    Ülke gerçekleri LPG uyum farkı var hocam :)

    Yoksa bende düşük atmosferik motorlara karşıyım, ama dizel den 20.000 ucuza alıp dizel kadar yakmak güzel oluyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • 10 sene farklı nesil benzinli Corolla kullandım. Arada Avensis dahi var. Lafı çok uxatmaya gerek yok 1.6 valvematic, vvti motorların 1.4 tsi benzinli üniteyle yarışma şansı yok. Gitmiyor mu gidiyor ama bağırtman lazım arabayı. Konfor uçup gidiyor. Ben genel olarak sakin sürerim ve bunun bilincinde olarak aldım. Ayrıca lpg faktörü var. Bugün yine benzinli araç alsam sırf lpg yüzünden yönün japon atmosferiğe kayabilir ya da alır 1.4 tsi jetta, passat vs benzinine de katlanırım derim. Sözin özü hızlanma konusunda 2.0 altı atmosferlkler 1.4 tsi ve türevlerinin eline su dökemez ama ülke şartları insanları mecbur ediyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.4 tsi videosunda sağ şeritte tsi yavaşlamak zorunda kalıyor önünde kamyon var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    Kardeşim baştan onu geçeceksin yok youtube videosu yok bilmem ne. Küçük hacim atmosferik motorla, küçük hacim turbo motoru kullanınca karakteristiklerini görürsün. Turbo motorun rölantiden itibaren tam tork vermesi, her daim, her koşulda zorlanmadan çekmesi, çok vites düşürmeye, çok bağırmaya yani kafa ütülemeye gerek duymadan ferah ferah hızlanması, 6-7. viteslerde rölantinin az üstünde kolayca rampa çıkabilmesi gibi güzelliklerinin yanında küçük hacim atmosferikler hiç bir şey. Diyorum ya corolla isterse 10 boy atsın, ben onu gitsin diye sürekli 5-6bin devirde süreceksem, kafamı ütüleyecekse, otomatiği ayı gibi 10-11 litre yakacaksa, elektrikli süpürge gibi bağıracaksa hiç manası olamaz. Her türlü tsi motor derim corolanın herhangi motoruna karşı. 1.0, 1.2, 1.4, 1.5 opel, vw, ford bilmem ne fark etmez, küçük hacimlerde turbo motoru gördüğün an alacaksın, atmosferik 2litre altı tıraş. Ama 2 litre ve üzeri dedin mi büyük motor hacminin keyfi başka olur.

    Youtube videosu izleyip foruma yazı yazmayın, bir zahmet bayilere gidin bu iki tip motora sahip farklı araçları test edin. Ben hala atmosferik isterim diyen gram arabadan anlamıyordur.

    Tek mesele yokuşu rahat çıkması yani sizin için?



    İnsanların atmosferik seçmesinin birçok nedeni var.



    1. Sağlamlık. Aksini iddia eden arabadan gram anlamıyor.

    2. Ucuz. İlk alım olarak daha uygun. Astra sedan, focus fiyatlarına bakılabilir. 1.6astra edition 60bin, 1.4sport 83bin. Corollaya turbo gelse eminim en az 5bin pahalı olur.

    3. Bakımı kolay. Al corolla git bakımını sanayide yaptır. Birçoğu öyle yapıyor. Servisteki 500tl lik bakım sanayide 200tl. Sıkıyorsa tsi li dsg li sıfır aracı sanayiye götür. Öpüleceksin, başka seçeneğin yok.

    4. Lpg uyumu. Lpg ile dizellerden az yakıyor. Lpg şöyle böyle demeyin, ülkedeki araçların%40ı lpgli.

    5. İkinci eli daha iyi. Lpg uyumlu araçlar ikinci elde daha tercih sebebi oluyor.



    80bine advanced corolla var. Onu almayıp ne alacaksınız mesela? 1tane alternatif sunun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.