Şimdi Ara

Yağ Soğutucusu Arızası

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
3
Cevap
0
Favori
2.477
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Başıma gelen durumu en baştan detaylıca özetlemek ve görüşlerinizi almak istiyorum. Zira sizin de başınıza buna benzer bir durum gelirse mutlaka dikkat etmenizi tavsiye ederim. Yaklaşık 2-3 hafta önce sabah işe gitmek için aracımın kontağını çalıştırdığımda "yağ basıncı düşük. Motoru durdurun." şeklinde uyarı aldım. Benden önceki sahibi geçtiğimiz sene ağustos ayında bakım yaptırdığından yağ, filtre vs. değişiminin gelmiş olabileceğini düşündüm. Kontağı kapatıp tekrar çalıştırdığımda uyarı o günden sonra bir daha görünmedi. Bu kısmı anlatmamın sebebi aslında bu sorunun burada başlamış olduğunu düşünmemdir. Velhasıl dün yağ ve filtre değişimine gittim. Su deposunu kapağını açarken birden yağ çıktığını gördük. Aracım su deposuna yağ karıştırıyordu. Ustam yağ soğutucusunun bozulduğunu önce onu değiştirmemiz gerektiğini söyledi. Maliyetini sorduğunda orjinalinin 600 TL olduğunu, yan sanayi olanını önermediğini söyledi. Yağ soğutucum değişti. Yağ ve filtreleri de zaten değiştirmeye gelmiştim. Onlar da değişti. Su deposunu da 2 saat kadar ilaçlı suyla temizledik. Usta antifirizi şimdi koymayalım. Bir hafta kadar bir kullan suyla dedi. Huyumdur o iş o anda hallolsun isterim. Ben antifirizi koyalım dedim. O zaman usta aracı 2-2,5 devirde tutup gaza basarak son bir kere daha hortumları temizleyelim dedi. Hala yağlı pis su çıkıyordu sanırım. En son temiz su atmaya başladı. Rahat 5-6 kere temizleme yapmışızdır. 2 saat boyunca. Şimdi antifirizi vs. kontrol ettim. Biraz su ekledim. Sorun görünmüyor. Ara ara kontrol etmemi tavsiye ettiler. Hatta aracı 2,5 devirde 10 dakika boyunca hararet göstergesini yarıya getirerek test ettim problem gözükmüyor. En başta anlattığım meselede ise ben yağ soğutucu bozulunca aracın yağ eksilttiğinden bu uyarıyı verdiğini düşündüğüm için anlattım. Aracım 75.000 km civarında şuan oradaki usta bu kilometrede bu arızanın pek görülmediğini, uzun süre yüksek devirde aracı zorlamaktan olabileceğini söyledi. Fakat ben daha kuralcı ve aracı yüksek devirde kullanmayan biriyim. Aracı şubatta aldım. Fakat önceki sahibinden kaynaklı bir şey olabilir mi bilemiyorum.Sorunu tesadüfen de olsa motor zarar görmeden tespit ettiğimemi sevinsem, çıkan maliyete mi üzülsem bilemedim açıkcası. Şimdi sormak istediğim şu;
    Sizce bu kilometrede bu sorunu yaşamam doğal mı ? Sizin önerileriniz neler ?
    (Aracım Fiat Linea 1.3 MJet 95 hp - 2012 Urban Model)







  • Linea orjinal aleti ile yetkili serviste baktır,km düşürülse bile, beyin içindeki kmyi düşürmek zor, orada gerçek km yazıyor. Önce buna baktır.
    Sonra plakanın hangi yılda ayda muayenelere girdiğine SMS ile öğren, her muayene girişte km düşürtürmüş olabilir.


    Şirkete linea araç alındı, aynı problem var, su deposunda çamur gibi yağ vardı, usta temizledi suyu, tekrar olursa yağ soğutucusunu değiştiririz, yağ soğutucus sağlam gibi dedi. Bendeki daha tuhaf bi olay, bozuksa 2-3güne tekrar çamur gibi olması lazım su deposu dedi, ama hala temiz, şimdi tekrar göstercem linea ustasına (yetkili serviste yıllarca çalışmış)
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.