Şimdi Ara

Yakıt hücreli Hyundai ix35 sahibi 104 bin euroluk tamir ücretiyle karşı karşıya

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
22
Cevap
0
Favori
1.139
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj

  • Yeni bir teknolojiye erken adapte olan tüketiciler daha sonra beklenmedik tamir ücretleriyle karşılaşabiliyor. Otomotiv sektörünün "temiz" geleceği için geliştirilen yakıt hücreli araçlar konusunda da böyle bir durum yaşandı. Yakıt hücreli (FCEV) 2016 model Hyundai ix35'in sahibi 104 bin euroluk tamir masrafını görünce neye uğradığını şaşırdı.



    AutoBild gazetesinin haberine göre, Almanya'da bir iş insanı olan Till Westberg, 2016 yılında yeni bir Hyundai ix35 FCEV satın almak için 50 bin euro ödedi. Hidrojenle çalışan otomobil 7 yıl boyunca sorunsuz çalıştı ve Westberg, bu sürede otomobiliyle toplam 84 bin km mesafe kat etti.



    Üstelik o yıllarda hidrojen dolum istasyon ağı oldukça küçüktü ve Till Westberg'in hidrojen dolumu için epey bir mesafe kat etmesi gerekiyordu. Ancak iş insanı, hızlanma süresi, sessiz sürüşü ve 450-500 km civarındaki menzili nedeniyle otomobilinden oldukça memnundu. Yukarıda bahsi geçen süre sonunda ix35 FCEV arızalandı ve ekranda hata mesajı göstermeye başladı.



    Yaşanan bu olayın ardından Westberg'in karşısına 104 bin euro gibi dudak uçuklatan bir fatura çıktı. 5 yıllık garanti kapsamına girmeyen bu arızanın başrolü olan yakıt hücresi, aynı zamanda vergiler hariç 85 bin euroluk fiyatıyla bu faturadaki en pahalı parçaydı. Hyundai ix35 FCEV'in sınırlı sayıda üretilmesi ve yeden parça bulunurluğunun sınırlı olması da bu durumun etken maddelerinden oldu.



    Ayrıca Bkz.Türkiye'nin otomobil üretimi yüzde 27 arttı



    Bu yüksek faturayı ödemek istemeyen Westberg durumdan oldukça mutsuz ve Hyundai'nin otomobili geri almasını istiyor. AutoBild'e açıklama yapan Koreli üretici ise böyle bir durumda tamirin ekonomik açıdan mantıklı olmadığını ve araç sahibi için alternatif çözümler geliştirmek için çalıştıklarını söylemiş.



    Hyundai ix35 FCEV, 2013-2018 yılları arasında üretimde kaldı ve sonra yerini Hyundai Nexo'ya bıraktı. Nexo'nun yakıt hücresi de 41 bin euro civarında ve Hyundai'nin açıklamalarına göre servis gerektirmeden 10 yıl veya 5 bin saat çalışacak şekilde tasarlanmış.



    Şu anda Nexo dışında pazarda bulunan tek yakıt hücreli otomobil Toyota Mirai. Honda Clarity satıştan kaldırıldı ve BMW'nin Toyota teknolojisine sahip yakıt hücreli otomobili 2030 yılını bulacak. 




    Kaynak:https://www.autobild.de/artikel/hyundai-ix35-fcev-mit-defekter-brennstoffzelle-22903177.html







  • Bide Hyundai demiş Araç sahibi için alternatif çözümler üretiyoruz. Ne çözümü? Verin yeni araba bitsin bu iş.

  • atsın hurdaya gitsin. almanya ne de olsa.

  • Alamana o rakam koymaz

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • bakalım şimd isatılan hibritler 3-5 seneye ne halt edecek . hele bi de tesla var ki söylemek bile istemiyorum. zaten şarj süreleri de saçma sapan uzun. 5 dakikada benzini koy git.

  • Dizel candır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 105 bin euro'ya yurt dışında Porche falan alırsın . Dandik bir Hyundai için gereksiz yüksek bir tutar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Nexo yakıt hücresi varsa onu takın gitsin. Yoksa da sandık motor bulsun 1.6 gdi taksın binsin, en ucuz çözüm bu olabilir.
    Elektrik dönüşüm kiti de alternatif çözüm olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • youtubda bir sürü hyundai şikayet videosu var. Tok esnaf umursamıyor hele yerel haydutklrı hiç bakmıyor. Seneler sonra hurdalıklarda yığılı akü ve şarj parçaları açıkta doğayı zehirlemeye devam eder.

  • crow in cornfield C kullanıcısına yanıt

    Tesla'ların durduk yerde bataryası yanabiliyor. Kanada'da adam kırmızı ışıkta dururken Tesla yanmaya başlıyor, kapılar açılmıyor, camı kırarak cıkıyor.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben olsam sıfır araçla değişitirir güzel bir reklam yapardım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt
    Tesla cybertruckta kırılmaz cam kullanıp o sorunu da çözecek.

  • buyur buradan yak diyelim abimize...

    biri soğuk su getirsin....

  • Marka güveni bu gibi olaylarla sarsılır. Yangın küçükken söndürmek en mantıklısı. Ortak bi noktada çözerler. Bizde böyle şeyler olmaz tabi. Garantili bile olsa öpüleceğimiz garantidir.

  • firma, tamir için aracın satış ücretinden pahalıya mal ediyorsa ki haberde aracın 2016 satış fiyatı 50 bin euro iken tamir için 85 bin euro istendiği yazılmış; firmayı mahkemeye verirdim... 104 bin euronun üçte birine konforlu ve düşük emisyonlu benzin veya dizel motorlu bir araç sahibi olunabilir...

  • Bir kaç yıl sonra bizde satılan elektrikli ve hibritlerde batarya sorunu başlayacak. Araç fiyatına batarya değişimi olacak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ne sorumsuz servismiş sistem şöyle işler arızayı bulursun adamı ararsın işlemi anlatırsın istemezse kalır sadece tespit parası alır geçersin zaten soğuktum firmaya dahada soğudum

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Yakıt hücresi nedir ne değildir bir gıdım bilmeyen insanlar buraya toplanmış, araç hakkında konuşuyorlar. Hyundai çok yanlış bir politika izlemiş ancak yorumlara baktıkça kahkaha atıyorum.

  • 75kW ac/ac Siemens inverterin fiyatı 10bin€ dur. 25kW DC/ac inverter bile 140bin TL şuan. Elektrikli arabalarin inverterleri arizalanmas inşallah ??. Biraz daha ilerlesin elektrikli araçlar mühendisliği bırakıp inverter tamircisi olacam ??

  • Hyundai ve Toyota kadar olamayan Renocular tutmuş Hyundai laf atıyor. Siz önce Hyundai kadar olunda Hyundai seviyesine gelinde öyle konuşun. Hyundai Renault'yu 5'le böler 4'le çarpar. Renoyu araba diye almam kapıma da koymam

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.