Şimdi Ara

yakıt tasarrufu için hava gişini kısmak? - yakıt performans cihazları? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
30
Cevap
0
Favori
13.822
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • birkaç defa daha bahsedilmiş ama daha detaylandırmak gerekirse, yakıt ile yeteri miktarda karışmayan hava -dolayısıyla oksijen- motorun o an için ihtiyaç duyduğu gücü üretemeyecek ve daha fazla yakıt çekerek daha fazla yanma isteyecektir. hem güçten düşen hemde yakıtı artan motorun verimi tek basamaklı rakamlara düşecektir. zayıf hava yakıt karışımı hiçbir şekilde tasarruf yaptırmaz.
  • bende bu konuda hem fikirim peki arkadaşlar bu performans cihazları için ne düşünüyorsunuz forumda kullanan arkadaşlar varmı hem bu kadar beygir artışi yapıp hemde yakıt verimi yapıyormu iddeaları adamların doğrumudur
    o kadar iddealılar ki malı bir ay içinde beğenmezseniz gerisin geriye verebiliyormuşsnuz

    bu sizce mantıklımı dır
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tsuyoi

    bende bu konuda hem fikirim peki arkadaşlar bu performans cihazları için ne düşünüyorsunuz forumda kullanan arkadaşlar varmı hem bu kadar beygir artışi yapıp hemde yakıt verimi yapıyormu iddeaları adamların doğrumudur
    o kadar iddealılar ki malı bir ay içinde beğenmezseniz gerisin geriye verebiliyormuşsnuz

    bu sizce mantıklımı dır


    bahsettiğiniz yok efendim mıknatıslarla bilmem ne yapıyoruz da az yakıyor hikayeleri falan ise bunların aslının olmadığı konusunda bi fikir birliği var sanırım forumda. nadir açık hava filtresinin bir miktar performans verdiğini ve yakıtta tasarruf olduğunu söylemişti yanlış hatırlamıyorsam




  • ondan bahsetmiyorum suicide bu yakıtın daha verimli yaktıklarını söyledikleri cihaz
    bitane link attım daha önce sanayide de görmüştüm bi benzerini

    topiği açtığım yazıya bakarsan bi zahmet
  • hepsi hikaye. hayder amcamın köşesine göz atın ara sıra. ne demek istediğimi dha iyi anlarsınız
  • pardon hocam o gözümden kaçmış. okudum şimdide orda şöyle bişey diyor.
    quote:


    Silindir içerisindeki hava yakıt karışımına ek hava göndererek yakıtın tamamının yanması sağlanır.
    Çünkü silindir içerisindeki yanma oksijen bitince sona erer. Böylece diğer yanamayan yakıtı
    dışarı atarak çiğ yanma oluşur.
    Cihazın etkisiyle içeriye optimum miktarda alınan oksijen silindirin içerisinde yakamadan
    attığımız yakıtında yanmasını sağlayarak hem yakıt ekonomisini sağlar hem de düşük devirlerde torku yükselterek aracımızın gücünü artırır


    bu söylenen gayet mantıklı, yalnız benim şahsi görüşüm aracı üreten adamlar zaten gerekli olan havayı almasını sağlamışlardır. zamanla özelliğini yitiren parçalardan dolayı bu oran bozulup tüketim artıp güç düşebilir ama bunun önüne geçmenin yoluda bakımları eksik etmemektir diye düşünüyorum. %20 hiç azımsanacak bir rakam değil, 10lt yakan bi motorun 8lt ye düşmesi demek. bence bu bukadar kolay olsa satışta yapacağı pozitif etki için üreticiler kendileri uygularlardı zaten. sözün özü şahsi fikrim pek işe yaramayacağı yönünde, diyeceksiniz ki para iade var, adamlar aldıkları parayı 10 gün kullanıp sonra iade etseler yine karda olurlar. bakalım diğerlerinin fikri ne yönde olacak.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: suicide

    pardon hocam o gözümden kaçmış. okudum şimdide orda şöyle bişey diyor.
    quote:


    Silindir içerisindeki hava yakıt karışımına ek hava göndererek yakıtın tamamının yanması sağlanır.
    Çünkü silindir içerisindeki yanma oksijen bitince sona erer. Böylece diğer yanamayan yakıtı
    dışarı atarak çiğ yanma oluşur.
    Cihazın etkisiyle içeriye optimum miktarda alınan oksijen silindirin içerisinde yakamadan
    attığımız yakıtında yanmasını sağlayarak hem yakıt ekonomisini sağlar hem de düşük devirlerde torku yükselterek aracımızın gücünü artırır


    bu söylenen gayet mantıklı, yalnız benim şahsi görüşüm aracı üreten adamlar zaten gerekli olan havayı almasını sağlamışlardır. zamanla özelliğini yitiren parçalardan dolayı bu oran bozulup tüketim artıp güç düşebilir ama bunun önüne geçmenin yoluda bakımları eksik etmemektir diye düşünüyorum. %20 hiç azımsanacak bir rakam değil, 10lt yakan bi motorun 8lt ye düşmesi demek. bence bu bukadar kolay olsa satışta yapacağı pozitif etki için üreticiler kendileri uygularlardı zaten. sözün özü şahsi fikrim pek işe yaramayacağı yönünde, diyeceksiniz ki para iade var, adamlar aldıkları parayı 10 gün kullanıp sonra iade etseler yine karda olurlar. bakalım diğerlerinin fikri ne yönde olacak.



    mantık doğru bir mantık, işe yarıyormudur yaramıyormudur bilinmez ama

    "aracı üreten adamlar zaten gerekli olan havayı almasını sağlamışlardır" mantığı çok doğru bir mantık değil çünkü aracın dışarıya vereceği ses, bakım periyotları süresince hava filtresinin temiz kalma mecburiyeti vs gibi başka sınırlamalar da söz konusu.

    örnek olarak çok basit bir şekilde 100 euro gibi bir paraya açık hava filtresi takarak kesin şekilde aracın performansını arttırıp tüketimini azaltmak mümkün (yüzde 2-3 ama hiç de az değil), ayrıca bu filtreler yaklaşık 40 kereye yıkanabilir, yani yaklaşık 8-10 sene ömrü olduğuna göre baştaki 100 euro da amorti edilmiş oluyor.

    ama hiçbir üretici bunu uygulamıyor çünkü hem aracın satış fiyatını arttıracak bir unsur hem motorun sesini yükseltiyor hem de 2-3 ayda bir çıkarıp temizlemek lazım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 19can84 -- 7 Kasım 2008; 23:21:37 >




  • dostum işte 2-3 önemli tabi ki ama standartları bozmaya değmez (dediğin gibi gürültü vs.) fakat %20 çok büyük bir oran. sanmıyorum ki bukadar tasarruf sağlayabilecek bir yöntem varken bunun görmezden gelinsin.
  • benim aracımda da vardı bu işlem..
    ustaya sorduğumda fazla hava almasın önlemek için olduğunu sebebini sorduğumda ise
    lpg benzin gibi akışkan değil. fazla hava geldiğinde zengin karışım olmuyor yani motora yeterince yakıt girmiyor yakıtın daha fazla olması için hava girişini kapatıyoruz biraz demişti.
    bana cok mantıksız gelmişti.
    yolda giderken aracın çekişi düştü gerekçesiyle sökmüştüm.
    araç rölantide bile çalışmakta zorlanıyordu tekliyordu.
    gaza basıp debriyajdan ayagımı çekmeye başladığımda araba hiç gitmiyordu. stop ediyordu.
    arabada bulunan alet kutusundan(alet kutusunun içinde köyde çalışan sınıf öğretmeninin ihtiyacı olan tüm kırtasiye malzemeleri var kalem zımba delgeç bant tebeşir vs. vs. herşey) cıkardığım bantla tekrar kapattım hava giriş deliğini araba kendine geldi resmen..

    sebep yakıtın dağılmaması sanırsam.
    yakıt tasarrufu değil.
    karbüratörlü araçlara yapıyorlar sadece cünkü..




  • arkadaşlar benzin tasarrufu yapmak için;
    1)aracınızın motoru enjeksiyonlu olmalı değilse taktırın.
    2)aracınızda tevzi makarası eksantrik mil tarafından çalıştırılır.buda motorda zorlama yapabilir. onun için elektronik ateşlemeli araba kullanın.hybritli arabalar daha ekonomiktir.
    3)aracınızın karbüratöre giden benzin borusuna benzinin az gitmesi için kıskaç taktırın.ayrıca motorunuzun boğulmasını önlemiş olursunuz.
    4)acil durumlar dışında yokuş aşağı giderken aracın motorunu kapatın.aracınız motor freni varsa, yani aracınız motoru çalışırken fren sistemi çalışıyorsa vazgeçin derhal fren sisteminizi değiştirin.
    5)aracınızın karbüratörüne mıknatıs taktırın.
    6)aracınızın hava filtresinin ucuna saç kurutma makinesinin SADECE kompresörünü yerleştirin yada siz uydurun.artı eksi kutuplarınıda aracın kontağına bağlayın.(bilgisayar fanıda olabilir).hem karbüratöre daha fazla hava girecek motor zorlanmayacak ve çokta ısınmayacak.
    7)yakıt katkısı olarak ASTA 3000 den ve T1 NANO TECHTEN vazgeçmeyin.(kullanma talimatlarına göre kullanın)
    8)yağ katkısı olarak ASTA 3000 ,MOTOR SILK ve PROLONG ENGINE kullanın.
    9)arkadaşlar özellikle MOTOR SILK ten vazgeçmeyin
    10)aracınızına EKO 66 YAKIT TASARRUF CİHAZI TAKTIRIN.
    11)arkadaşlar aracınıza en iyi ve en büyük şanzımanı taktırın.şanzıman yağını MOTOR SİLKLE yağlayın
    12)aracınızda ultrasonic buji kullanın.şanzıman ne kadar iyi olursa motor o kadar rahat gidecek.
    13)aracınızında arkadaşlar 2000 modelden önceki arabaları almayın ,çünkü önceki arabalarda enjeksiyon ve ateşleme sistemi olmadığı için bu arabalar tam manasıyla yakıt tasarrufu yapmaz.
    14)aracınıza sadece yokuş yukarı giderken benzin harcatacak bir sistem kurun
    DİP NOT:ARKADAŞLAR ÖZELLİKLE YAZ AYLARINDA KARBÜRATÖRE HAVADAN ÇOK BENZİN GİRMESİ DURUMUNDA MOTOR ÇOK ÇABUK ISINACAK BU DURUMDA YAĞIN ÖMRÜNÜ AZALTACAK




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.