Şimdi Ara

yakıt tasarrufu için hava gişini kısmak? - yakıt performans cihazları?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
30
Cevap
0
Favori
13.821
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar bu ara bi çok karbratörlü arabada görüyorum mantığıma çok ters geliyor size sormak istedim

    hava girişinin olduğu yerin 1/3ünü koli bantı gibi şeylerle kapatıp motora çok hava girmesini engelleyip düşük devirde çok daha az yaktığını söylüyorlar DOĞRUMUDUR?

    bunun tam aksini yapan bir alet daha var tam adı ne olarak geçiyor bilemiyorum bikaç yerde gördüm motora hava girişini artırarak Araçlarda 5 ile 10 bg arası güç artışı sağlayıp %10 ile %30 arasında ekonomi yapmanıza imkan sağladığını iddea ediyorlar tam yanmayan yakıtın yanmasını sağlıyor deniyor sizce bu mu doğru??

    yüksek hızlarda boşa atınca araba hava fazla hava girişinden devir düşüp stop edebiliyorken fazla hava mantıklı bişeymi?


    şahsen 2500 devire gelmeden vites atıp gaza parmağımın ucuyla dokunuyorum
    hatta sabah çok erken saatte (incin top oynarken) yola çıkıyorum sabah trafiğine yakalanmamak için ayrıca radarda olmadığından sürekli 90 km hızla gidiyorum
    ayırıca rampa aşağı boşa atınca gaza basmazsam az bişey 120 km hızlarda aracım yüksek hava girişinden lpg yakamayıp stop ediyor direk
    malum artan yakıt fiyatlarından ötürü her türlü az yakmayı sağlayacak şeyi düşünür oldum

    NOT:aracım R19 europa 1.6 RT lpgli (karbratörlü)

    CEVAPLARINIZI HEYECANLA BEKLİYORUM

    (daha önce konuşulduysa bu konu affınıza sığınırım)







  • http://www.dadger.com/air_max_power.htm
    bahsettiğim performans cihazı (örnek olarak)
  • arkadaşlar bu araç 16 aydır bende daha önce babam hava filtresinin geliş kısmına bi parça taktırıp hava girişinin çapını çok fazla düşürtmüş lpg taktırınca
  • Valla stop etme işini ilk defa sizden duyuyorum.
  • lpg benzine göre fazla havaya ihityaç duymuyor diye biliyorum
  • az hava ile yakıt tasarrufu hiç mantıklı değil. sonuçta ne kadar bol oksijen okadar verimli yanma.
  • o hava filtresinin hava girişini bantlama sebepleri soğuk havalarda motorun daha çabuk ısıtılmak istenmesidir. araç kendisi termostatı soğuk havada kapatamıyodur veya manuel oalrak uğraşılmak istenemdiğindendir.

    ayrıca yüksek hızda boşa atınca çok hava gireceğinden stoıp etmesin diye yapılır. hepsi sağlıksız yöntemlerdir. LPG beyni zmanla kirlenir. onu temizletip bakım yaptırmazsan delik o kadar büyür ki koli bantları işe yaramaz olur.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orjinalden alıntı: suicide

    az hava ile yakıt tasarrufu hiç mantıklı değil. sonuçta ne kadar bol oksijen okadar verimli yanma.


    iyide otoyolda boşa atınca niye lpgli araçların rolantisi düşüp en sonunda stop ediyor o zaman ???
  • beyin arızasıdır bu. her karbüratörlüde görülmez. bakımsız araçlarad görülür
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tsuyoi


    quote:

    Orjinalden alıntı: suicide

    az hava ile yakıt tasarrufu hiç mantıklı değil. sonuçta ne kadar bol oksijen okadar verimli yanma.


    iyide otoyolda boşa atınca niye lpgli araçların rolantisi düşüp en sonunda stop ediyor o zaman ???

    bunun yakıt tasarrufu ile alakası nedir anlayamadım? bu bi sorundur. sorulan şey yakıt tasarrufu sanıyordum. yeteri kadar hava alamayan motor yakıtı yakamadan atacaktır. anlatmak istediğim şey bu.
  • demek istediğim suicide fazla hava gelince
    motorda düzgün yanma gerçekleşmiyor anlatamamışım
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tsuyoi

    demek istediğim suicide fazla hava gelince
    motorda düzgün yanma gerçekleşmiyor anlatamamışım

    tabi öyle düşünürsek mantıklı, sonuçta herşeyin ideal bir oranı var. yalnız üreticilerin motorun hava girişini bunu düşünerek tasarladıklarını sanıyorum, şu olabilir lpg benzin ile aynı özellikte olmadığı için bahsettiğiniz gibi hava oranı çok fazla geliyor olabilir. son lpg zamlarından sonra bende ciddi ciddi nasıl tüketimi düşürebilirim diye düşünüyorum aslında sizin gibi ama boşa atma olayı biraz sakat gibi. hele ki cut off gibi bi nimet varken. gerçi bu cut off olayı araç lpg ile çalışırken de devreye girebiliyor mu fikrim yok malesef bunu anlamamızı sağlayacak bişey bilen bi arkadaş varsa çok makbule geçer.




  • Konu hakkında net bilgi veremeyeceğim ancak iniş yaparken kesinlikle boşa almayın aracınızı .
  • kanımca bu arkadaş bakımın sadece arıza olunca yapılabileceğini zannediyor. ayrıca herkes öyle yapıyor diye onu normal bi durum zannediyor.

    arkdaşım o yapılan uygulama yanlış. boşa atınca stop eden çok arabama kullandım.. hepsi karbüratörlüydü. bir tek kendi şahinim stop etmezdi. çünkü hönk dese bakım yapardık. diğer araçların sahipleride babamın tavsiyesi üzerine beyinleri temizlettiler 40 ytl ye iş bitti..

    daha neyin hesabını yapırsun anlamıyorum.. elindeki sistemden daha az yakmak istiyorsan mucizevi gösterilen para tuzakları ve taksi işlerini örnek alacağına arabana bakım yaptır. eminim ki 1 defa lpg beyni temizlennmiş değildir.
  • afr (ail fuel rate-hava yakıt oranı) motorlarda 14.5/1 olmalıdır. standart benzinli motorlarda tüm yakıt sistemi buna göre düşünülerek üretilirler. bu oranın bozulması durumunda zengin kaırşım ve fakir karışım duurmları meydana gelir ki, her ikisinin de piston delmeye kadar giedebilecek hoş olmayan sonuçları doğar. ancak gönderilen yakıt benzinden lpg'ye döndüğünde durum ne olur ve bu oran nasıl tutturulur doğrusu çok net bilemiyorum...

    cut-off'tan da bahsedilmişken, enjeksiyonlu modern motorlarda cut-off sistemi gaza basılıp basılmadığını gaz kelebeği ve hava akışmetresinden öğrenerek devreye girer ve buna beyin hükmeder. gaza basılmadığı algılandığında enjektörlere giden elektrik enerjisi kesilmek yöntemiyle enjektörlerin sürekli kapalı kalması sağlanır. karbüratörlü araçlarda da buna benzer bir yöntemle, gaz kelebeğine bakılıp kapalı olması durumunda benzin girişi de kapatılmaya çalışılır. dolayısıyla lpg girişi, karbüratöre benzin girişinden önce bağlanmışsa cut-off'un lpg için de aynı mantıkla çalışması mümkün olabilir sanırım...




  • O koli bandını "çok bilen" ustalar takıyor.

    Kendi beceriksizliklerini motora mâl ediyorlar.

    Sorun ya mikser ya da gaz ayarından olur. İyi bir usta da sorunu şak diye çözer.

    Koli bandı yakıtı azaltmaz, tersine; Giren havayı azalttığından yakıt artar. Çiğ gaz atarsınız çünkü.

    Koli bandı zamanla deforme olduğundan araçta stop etme problemi olur.

    90-100 km hızı geçtiğinizde boş viteste fazla beklerseniz araç stop eder. Sakın boşa falan almayın.

    Koli bantlı araçlar gaza göre ayarlanır ve benzinde çalıştıramazsınız. Sürekli stop eder.

    Koli bandı takılı biçimde gaz ayarı yapılmış araçtaki bandı çözerseniz aracınızı çalıştıramazsınız.

    İyi bir ustaya gidip, bandı çıkartıp ayar yaptırmanızı tavsiye ederim.

    Kolay gelsin.
  • Az yakmanın sırrı; Bakımlı parçalar ve gaza fazla yüklenmemektir.

    Fren lambaları az yanan sürücüler "usta" sürücülerdir.

    Kırmızı ışığa yaklaşırken hala gaza basıp, kazık fren yapan arkadaşlar az yakamaz örneğin.

    Bir de vites geçişlerini 2500-3000 devir arası yapıp hızınızı ona göre ayarlar, frene olabildiğince az basmaya çalışırsanız taşlar yerli yerine oturur.

    Onun dışında, aracın yakacağı minimum benzin veya LPG miktarı vardır. Onu azaltacağım derken, motorun ve mekanik aksamın ömründen yersiniz ve zararınız daha büyük olur.

    Selamlar.
  • valla ogün, arkadaşın aklı başka yerde sanırsam pek sallamıyor gibi
  • quote:

    Orjinalden alıntı: oneMoreaCupofCoffee

    valla ogün, arkadaşın aklı başka yerde sanırsam pek sallamıyor gibi


    Galiba öyle dostum
  • arkadaşlar sonuçta bütüngün bilgisayar başında değilim geceleri girebiliyorum burdayım yazdıklarınızıda dikkatle okuyorum fakat

    burda üstünde durduğumuz konu boşa atınca arabanın stop etmesi değil fazla hava gelince yanmanın gerçekleşmemesi
    ayrıca lpg beynin temizlenmemesine bağlayan arkadaşlara da lpg yi ilk taktırdığımızda tüpü gazdan ayağını kaldırınca boşta stop ettiği için hava girişinin olduğu yere bi aparat takıp baş parmağın kalınlığına hava giriş kısmının çapında indirgime yapıp stop etmesinin önüne geçmiştik

    neyse arkadaşlar konu sapmaya başladı benim burdaki anlatmaya çalıştığım şey fazla hava ve ya az havanın ettikleriydi

    az lpg yakmak üzerine kullanm hakkında bilgi veren arkadaşlara teşekkür ederim ama bu konuda az çok bilgim var kullanımla en aza indirdiğimiz yakıtı mekanik ve ya teknik olarak nasıl indirebiliriz onu tartışmak istiyorum

    (makina mühendisliği 2. sınıf öğrencisiym)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tsuyoi -- 7 Kasım 2008; 21:58:44 >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.