Şimdi Ara

amortisörler hakkında

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
30
Cevap
0
Favori
38.855
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • amortisörler en son hangi aşamaya gelince muhakkak değiştirmeliyiz.
    Eh idare eder diyebilirmiyiz?zararları nelerdir?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Amortisörler: Aracın Performansının Anahtarı

    Amortisörler, aracınızın süspansiyon sisteminin hayati bileşenleridir. Yol darbelerini ve titreşimlerini emen bu cihazlar, sürüş kalitenizi, güvenliğinizi ve aracınızın genel performansını önemli ölçüde etkiler.

    Amortisörlerin Önemi

    • Sürüş Konforu: Amortisörler, yol yüzeyindeki düzensizlikleri emerek daha konforlu bir sürüş deneyimi sağlar.
    • Araç Kontrolü: Darbeleri emerek aracınızın yol üzerindeki tutuşunu korumasına yardımcı olurlar ve virajlarda ve ani durumlarda kontrolü artırırlar.
    • Lastik Ömrü: Amortisörler, lastiklerin aşınmasını azaltarak kullanım ömürlerini uzatır.
    • Yol Tutma: Amortisörler, tekerleklerin yolla temasını iyileştirerek aracınızın yol tutuşunu artırır.

    Kraftvoll Amortisörleri

    Kraftvoll amortisörleri, hem binek hem de ticari araçlar için yüksek kaliteli amortisörler üretir. Mükemmel sönümleme özellikleri ve dayanıklı yapılarıyla tanınırlar. Kraftvoll amortisörlerinin kullanıcı yorumları genellikle olumludur ve sürücüler onların sürüş kalitesini ve araç kontrolünü iyileştirdiğini bildirir.

    Amortisör Seçimi

    Doğru amortisörleri seçmek aracınızın performansı için çok önemlidir. Aracınıza özel olarak tasarlanmış amortisörleri tercih etmelisiniz. Renault Fluence ve Megane 2 gibi popüler modeller için Kraftvoll amortisörleri tavsiye edilmektedir.

    Amortisör Değişimi

    Amortisörler genellikle 50.000 ila 80.000 kilometre arasında değiştirilmelidir. Aşınmış amortisörler sürüş kalitesini ve aracınızın güvenliğini etkileyebilir. Amortisörlerinizin düzenli olarak kontrol edilmesi ve gerekirse değiştirilmesi önerilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Bende merak ettim..Amortisörün değişme zamanını nasıl anlarız..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nasrettinhoca

    Bende merak ettim..Amortisörün değişme zamanını nasıl anlarız..
    quote:

    Orjinalden alıntı: nasrettinhoca

    Bende merak ettim..Amortisörün değişme zamanını nasıl anlarız..



    +1000 desteq




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sonata007dr

    quote:

    Orjinalden alıntı: nasrettinhoca

    Bende merak ettim..Amortisörün değişme zamanını nasıl anlarız..



    +1000 desteq

    Alıntıları Göster
    patladıgını sestende, gidiştende anlarsın...patlak amortisor ses yapar, aracın yol tutusuda cok kotulesir, arac zıplaya zıplaya gider..en guzelı ztn servıste patladıgını soylerler..ama benım bıldıgım aracı aşırı zorlamadıkca patlak amortisorle gezmenın bı zararlı yanı yok




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sonata007dr

    quote:

    Orjinalden alıntı: nasrettinhoca

    Bende merak ettim..Amortisörün değişme zamanını nasıl anlarız..



    +1000 desteq

    Alıntıları Göster
    Amortisör ler patladığı zaman değiştirilir tabiki..Durup dururken amortisör değiştirilmez.Eğer çok ses, vurma yapıyorsa aracınız önden, mutlaka değiştirilmelidir..Bellli bir km yok yani.Patladığında zaten içindeki yağ boşalır (yağlıysa tabi).




  • quote:

    Orijinalden alıntı: EmRSrL

    Amortisör ler patladığı zaman değiştirilir tabiki..Durup dururken amortisör değiştirilmez.Eğer çok ses, vurma yapıyorsa aracınız önden, mutlaka değiştirilmelidir..Bellli bir km yok yani.Patladığında zaten içindeki yağ boşalır (yağlıysa tabi).

    Alıntıları Göster
    bir usta amortisörlerde kaçak yok değiştirme diyor.bir usta da amortisörler özelliğini yitirmiş değişmesi lazım diyor.amortisörler orjinal
    hiç değişmemiş 110.000 km yapmış araçta 2-3 kişi olunca beni daha
    çok rahatsız ediyor.değiştirsem ne tutar aracım reno megan 2003




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kartla06

    bir usta amortisörlerde kaçak yok değiştirme diyor.bir usta da amortisörler özelliğini yitirmiş değişmesi lazım diyor.amortisörler orjinal
    hiç değişmemiş 110.000 km yapmış araçta 2-3 kişi olunca beni daha
    çok rahatsız ediyor.değiştirsem ne tutar aracım reno megan 2003

    Alıntıları Göster
    aynı durum bizde de var.amortisörler miyadını doldurmaya yakın.yoldakitümçukur kasis vsleri hissettiriyor.konfor kalmadı.ama daha ömrü var.yani "eh idare eder" derecesinde.

    Ama sizin aracınız megane,bence konforu azaltıyorsa ve diğer aksamlara zararevrecek durumdaysa değiştirin.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Amortisör Hakkında Herşey
    14 yıl önce açıldı
    Debriyaj hakkında?
    8 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: qntrl

    aynı durum bizde de var.amortisörler miyadını doldurmaya yakın.yoldakitümçukur kasis vsleri hissettiriyor.konfor kalmadı.ama daha ömrü var.yani "eh idare eder" derecesinde.

    Ama sizin aracınız megane,bence konforu azaltıyorsa ve diğer aksamlara zararevrecek durumdaysa değiştirin.

    Alıntıları Göster
    benim şahin 255 binde henüz amortisörleri değişmedi.bi sorunu da yok zaten..eğer değiştirecekseniz orjinal yerine monroe amortisörlerini tavsiye ederim...mesela accent admire'ların arka amortisörleri çabuk bozulur..ama monroe tankarsanız hiç bir sorun yaşamazsınız..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: PROfessionaL

    benim şahin 255 binde henüz amortisörleri değişmedi.bi sorunu da yok zaten..eğer değiştirecekseniz orjinal yerine monroe amortisörlerini tavsiye ederim...mesela accent admire'ların arka amortisörleri çabuk bozulur..ama monroe tankarsanız hiç bir sorun yaşamazsınız..

    Alıntıları Göster
    amortisörler aracın yol tutuşunu konforunu sağlayan en önemli elemandır.Değiştirilmezse aracın yol tutuşu kötüleşir.Konforu bozulur ön düzeni yaptırmak zorunda kalabilirsiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: seyitahmet32

    amortisörler aracın yol tutuşunu konforunu sağlayan en önemli elemandır.Değiştirilmezse aracın yol tutuşu kötüleşir.Konforu bozulur ön düzeni yaptırmak zorunda kalabilirsiniz.

    Alıntıları Göster
    servise götürsem komple değiştirsem 4 amortisöre ne kadar para alırlar bilen varmı?
    2003 reno megan
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kartla06

    servise götürsem komple değiştirsem 4 amortisöre ne kadar para alırlar bilen varmı?
    2003 reno megan

    Alıntıları Göster
    valla bi bilgim yok ta bu monroeler nasıldır ya da amörtisör yerine spor yay kiti taksak nasıl olur????
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kartla06

    servise götürsem komple değiştirsem 4 amortisöre ne kadar para alırlar bilen varmı?
    2003 reno megan

    Alıntıları Göster
    hyundai accent aracımın geçen hafta amortisörlerini tamir ettirdim(tamiri yapılıyormuş) 50 YTL aldı. ikitelli bağcılar sanayi sitesinde Güven Amortisör 1 yılda garanti verdi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: turgay99

    hyundai accent aracımın geçen hafta amortisörlerini tamir ettirdim(tamiri yapılıyormuş) 50 YTL aldı. ikitelli bağcılar sanayi sitesinde Güven Amortisör 1 yılda garanti verdi

    Alıntıları Göster
    evet amortisör ler tamir edilebiliyor ... amcamın ticari taksisi var şahin vectra ön amortisörü taktırdı süper konforlu oldu eniştenin golf var ona da tamir edilmiş aldılar yağsız gazlı amortisör hemde hem satıcı 6 ay garanti veriyordu




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kartla06

    servise götürsem komple değiştirsem 4 amortisöre ne kadar para alırlar bilen varmı?
    2003 reno megan

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: kartla06

    servise götürsem komple değiştirsem 4 amortisöre ne kadar para alırlar bilen varmı?
    2003 reno megan

    600 YTL civarı. Tanesi 150 YTL gibi birşeydi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Umit

    quote:

    Orjinalden alıntı: kartla06

    servise götürsem komple değiştirsem 4 amortisöre ne kadar para alırlar bilen varmı?
    2003 reno megan

    600 YTL civarı. Tanesi 150 YTL gibi birşeydi.

    Alıntıları Göster
    amortisör ile ilgili birkaç önemli detay ;

    1- Amortisör nasıl işlevsiz hale gelir ;
    araçların haddinden fazla yükelnmesi komple süspansiyonu etkileyeceği için amortisörde hasara yol açabilir,
    çok sert gitilen kasisler amortisörde hasara yol açabilir,
    ortalama bir amortisörün ömrü 100.000 km dir, malzemenin yorulması sebebiyle temel işlevlerinde problemler ortaya çıkabilir, arızalı olmasa bile yol tutuşda sıkıntılara sebep olabilir
    2- temel amortisör arızaları,
    öncelikle amortisörün patlaması gibi bir durum asla yoktur yada patlama tabiri yanlıştır, konu sıkıntı aslında amortisörün belli bir yerinden genellikle çelik çubuk ile borunun birleşme yerindeki keçe den yağ sızdırmasıdır bunun sebebini yukarıya zaten yazdım,
    araç aşırı yüklenir ise çelik çubuk baskı altında eğilebilir
    üretimden kaynaklı bazı sıkıntılar sebebiyle amortisör değerleri tam oturmayıp ses yapabilir ( bir amortisörün için ort. 60-70 materyal kullanılır)
    amortisör rulamn-yay-kule gibi diğer unsurlar ile değişim sonrası uyumsuzluk yapabilir (yorulmuş malzeme-yorulmamış malzeme uyumsuzluğu)

    3 - amortisör tamir edilir mi,
    amortisör asla tamir edilemez, yağ kaçıran bir amortisöre tekrar yaç basıp kaynak yapmak (piyasada en çok yapılan işlem) o amortisörün değerlerini değiştirecek olup araç dinamiğine etki ederek yol tutuş roblemleri ve hatta kazalara sebep olur. konu yağın içine girecek en ufak toz yahut çapak parçası bile direnç değerlerini değiştirecektir.
    4- amortisörler her araç için farklıdır - örneğin doblo kargo için tasarlanmış bir amortisörü doblo binek tip için kullanırsanız bile yol tutuş ve güvenlik problemleri yaşanacaktır
    5- amortisörler asla çift değişime gerek yok dur arızalı amort hangisi ise onun değişmesi yeterlidir, diğerinide değiştirelim diyenlere kanmayın

    unutmayın amortisör yay ile birlikte aracınızı yol tutuşu için en önemli unsurlardan biridir,

    aklıma gelenler şimdilik bu kadar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Umit

    quote:

    Orjinalden alıntı: kartla06

    servise götürsem komple değiştirsem 4 amortisöre ne kadar para alırlar bilen varmı?
    2003 reno megan

    600 YTL civarı. Tanesi 150 YTL gibi birşeydi.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Umit

    quote:

    Orjinalden alıntı: kartla06

    servise götürsem komple değiştirsem 4 amortisöre ne kadar para alırlar bilen varmı?
    2003 reno megan

    600 YTL civarı. Tanesi 150 YTL gibi birşeydi.

    naaptın sen baba ya benim arkadaş megane II için aldı önlere çifti 130 ytl ye..orjinal reno parçası satan yerden.... 1 yıl garantili...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bitirimm -- 23 Mayıs 2007; 14:37:21 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bitirimm

    quote:

    Orjinalden alıntı: Umit

    quote:

    Orjinalden alıntı: kartla06

    servise götürsem komple değiştirsem 4 amortisöre ne kadar para alırlar bilen varmı?
    2003 reno megan

    600 YTL civarı. Tanesi 150 YTL gibi birşeydi.

    naaptın sen baba ya benim arkadaş megane II için aldı önlere çifti 130 ytl ye..orjinal reno parçası satan yerden.... 1 yıl garantili...

    Alıntıları Göster
    selam .arkadaşlar aracım reno clio 2002 120000 km 1,4i 16 v otomatik vites öntakım dan gelen ses ve sürüş sırasındaki sallanma dolayısıyla tamire verdim ,yapildı .yapan usta amortisorlee patlamış tamir ettirdim diyerek
    amortisor onarımı 100
    rotil 50
    amortisor körüğü 15
    viraj lastiği 20
    amortisor tabla lastiği 20
    amortisor tabla bilyası 30
    genel işçilik 200 olmak üzere toplam 435 ytl ücreti ödedim

    merak ettigim bu işcilik ve ücretler normalmi
    ve amortisor tamir edilirmi? bana sormadan tamir ettirmiş. yensi 300 lirai di dedi sordugumda .
    yeni amortisormu almalıyım?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: atilgan34

    selam .arkadaşlar aracım reno clio 2002 120000 km 1,4i 16 v otomatik vites öntakım dan gelen ses ve sürüş sırasındaki sallanma dolayısıyla tamire verdim ,yapildı .yapan usta amortisorlee patlamış tamir ettirdim diyerek
    amortisor onarımı 100
    rotil 50
    amortisor körüğü 15
    viraj lastiği 20
    amortisor tabla lastiği 20
    amortisor tabla bilyası 30
    genel işçilik 200 olmak üzere toplam 435 ytl ücreti ödedim

    merak ettigim bu işcilik ve ücretler normalmi
    ve amortisor tamir edilirmi? bana sormadan tamir ettirmiş. yensi 300 lirai di dedi sordugumda .
    yeni amortisormu almalıyım?

    Alıntıları Göster
    Hocam senin usta bana biraz üçkağıtçı gibi geldi.Sen o paraya yenisini alırdın.Kusura bakma ama oha demek istiyorum.Yanlış anlama bende de clio symbol var.Hanımın akrabası diye bir ustadan yıllarca kazığın da kazığını yemişiz farkında olmadan,acemilik işte.O yüzden insanları keriz yerine koyanlara .Sen o ustayı hemen ziyaret et.Bir de gitmeden amortisörlerin sıfırının fiyatlarını öğren de öyle git.Birkaç yere sor bakalım tamir işi nasıl oluyormuş




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Orada Olmayan Adam

    Hocam senin usta bana biraz üçkağıtçı gibi geldi.Sen o paraya yenisini alırdın.Kusura bakma ama oha demek istiyorum.Yanlış anlama bende de clio symbol var.Hanımın akrabası diye bir ustadan yıllarca kazığın da kazığını yemişiz farkında olmadan,acemilik işte.O yüzden insanları keriz yerine koyanlara .Sen o ustayı hemen ziyaret et.Bir de gitmeden amortisörlerin sıfırının fiyatlarını öğren de öyle git.Birkaç yere sor bakalım tamir işi nasıl oluyormuş

    Alıntıları Göster
    netteki araştırmamda 89 milyona da amortisor var çifti 180ytl markasımı dandik aceba usta neden yeni takmadıda tamir ettirdi sorucam pazartesi bakalım. adam bide babacan davranıyor. ama hak yemek yok....

    http://www.otoyedekparca.com/Markalar.php?&marka_id=179&pid=3




  • quote:

    Orijinalden alıntı: atilgan34

    netteki araştırmamda 89 milyona da amortisor var çifti 180ytl markasımı dandik aceba usta neden yeni takmadıda tamir ettirdi sorucam pazartesi bakalım. adam bide babacan davranıyor. ama hak yemek yok....

    http://www.otoyedekparca.com/Markalar.php?&marka_id=179&pid=3

    Alıntıları Göster
    arkadaşım,
    amortisör asla tamir edilmez edilemez, amortisör üretilirken içine çapak toz vs girmesin diye ne çabalar harcanıyor, yoksa amortisör içten paslanır, direnç değerleri değişir ki en tehlikelisi budur hiç beklemediğin bir virajda bunu kötü şekilde hissedersin aman diyeyim ben sana. bu adamlar amortisör tamir ediyoruz diye amortisöre yağ basıp tekrar kaynak yapıyorlar ama 0,5 cl yağ farkını bile sen direksiyonda hissedersin, kesinlikle tavsiye etmiyorum üstelik tamirinide 100 ytl almış ya nerdeyse amortisör fiyatı yuh diyorum bşka bir şey demiyorum




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.