Şimdi Ara

ROT BALANS HAKKINDA BİR SORU?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
26
Cevap
4
Favori
2.518
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar öncelikle hepinize,herkese merhaba ve iyi forumlar Araç marka ve model belirtmek istemiyorum Çokta gerektiğini düşünmüyorum lakin Malum forumumuzdaki marka model atışmalarından da ötürü de konunun öyle bir yere gitmesini istemediğimden Konu hakkında üst düzey bilgiye sahip değilim Onu da geçelim başkalarının ya da işin ehli olanların "var ise" eğer fikirlerini almanın da bir zararı olacağını düşünmüyorum Arkadaşlar rot ve balans ayarı sizce yetkili serviste mi yapılmalı yoksa özel bir servis/rot balansçı'da mı Siz hangisini tercih ediyorsunuz nedenleri ile birlikte yazarsanız sevinirim Bu arada ben araçların tümünün eğer mümkünse mekanik v.b bakımlar için söylüyorum kaporta ve boya değil yetkili serviste yapılması taraftarıyım ve uygun göruyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RocheBobois -- 26 Temmuz 2016; 19:16:53 >



  • Yine bir Vag konusuna hoşgeldiniz 😂
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gesi bağları

    Yine bir Vag konusuna hoşgeldiniz 😂

    Nerden anladınız?
  • RocheBobois kullanıcısına yanıt
    İşinin ehli bir yerde yapılması taraftarıyım.Lakin 30-45 dk arası bir işçilik olmalı.70-80TL civarıdır.Yetkili servis gerekmez...
  • szymek61 S kullanıcısına yanıt
    Cevabınız için teşekkür ederim.
  • Yetkili servis haftada en fazla atıyorum 10 aracın rot ayarını yaparken rotçu günde 10 aracın en az rot ayarını yapar. Bu durumda hangi usta daha tecrübeli olur?
    Cihazlara araç modeli girilince zaten aracın tüm açıları değerleri otomatik çıkıyor ve cihaz ona göre ayarlama yapıyor.. İyi bir rotçu kolayca yapar. Balans olayı zaten en basiti
  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyzade0606

    Yetkili servis haftada en fazla atıyorum 10 aracın rot ayarını yaparken rotçu günde 10 aracın en az rot ayarını yapar. Bu durumda hangi usta daha tecrübeli olur?
    Cihazlara araç modeli girilince zaten aracın tüm açıları değerleri otomatik çıkıyor ve cihaz ona göre ayarlama yapıyor.. İyi bir rotçu kolayca yapar. Balans olayı zaten en basiti
    Elektrikli direksiyonlar çıkmadan önce direk rot ustası daha iyidir derdim ancak elektrikli direksiyonlar ve dolayısı ile açı sensörü denen meret çıktığından beri yetkili servisler şu an için daha mantıklı.
    Şöyle ki; iki önceki aracım Qashqai'de rot ayarları bozuktu, piyasadaki belki en iyi ustaya götürdüm ve rotlar düzeltildi ancak araçta garip şekilde sağa dönüş ve sola dönüş direksiyon dirençleri farklı hissediyordum.
    Ayrıca sağdan merkeze ve soldan merkeze direksiyonun toplaması aynı homojenlikte değildi.

    Bir kaç kez daha rot yapıldı ancak sorun düzelmedi. Bunun üzerine en büyük rot aletleri üreticisi olan Hunter'ın Amerika'daki merkezi ile mail yoluyla iletişime geçtim.
    Görüştüğüm kişi her rot ayarı sonrası araçtaki direksion açı sensörünün sıfırlanması gerektiğini, rot ayarı ile araca mekanik olarak düz gidiş hattını öğretirken açı sensörünü sıfırlayarak aracın direksiyonundaki elektrik motorunu yöneten açı sensörüne de düz gidiş hattının tanıtılması gerektiğini belirtti.

    Bunun üzerine yetkili servise aracı götürdüm, rot ayarları kontrol edildi ve normal çıktı (zaten dışarda yaptırmıştım), bunun üzerine açı sensörünü 30 saniyede sıfırladılar ve bingo, araç kusursuz şekilde düzeldi.
    Bu yüzden aracınızda elektrikli direksiyon var ise (ki artık tüm araçların elektrikli) ya yetkili servise götürün yada Hunter marka rot cihazlarının en üst versiyonunu kullanan bir rotçu bulabilirseniz (en üst seviye makinada Codelink isimli açı sensörü sıfırlayıcı var, İstanbul'da sadece 1 yerde var) ona götürün.

    Buyrun bu da neden açı sensörünün her rot ayarı sonrası sıfırlanması gerektiğini anlatan kaynakça:
    http://www.sasreset.com/features/eps.htm

    Yani özetle artık devir mekaniğin yanında ayrıca elektronik devri, öyle 2-3 vida sıkarak usta olunan dönemler geride kaldı...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ERG81 -- 31 Temmuz 2016; 0:39:44 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    balans ayarı hakkında ?
    18 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ERG81

    Elektrikli direksiyonlar çıkmadan önce direk rot ustası daha iyidir derdim ancak elektrikli direksiyonlar ve dolayısı ile açı sensörü denen meret çıktığından beri yetkili servisler şu an için daha mantıklı.
    Şöyle ki; iki önceki aracım Qashqai'de rot ayarları bozuktu, piyasadaki belki en iyi ustaya götürdüm ve rotlar düzeltildi ancak araçta garip şekilde sağa dönüş ve sola dönüş direksiyon dirençleri farklı hissediyordum.
    Ayrıca sağdan merkeze ve soldan merkeze direksiyonun toplaması aynı homojenlikte değildi.

    Bir kaç kez daha rot yapıldı ancak sorun düzelmedi. Bunun üzerine en büyük rot aletleri üreticisi olan Hunter'ın Amerika'daki merkezi ile mail yoluyla iletişime geçtim.
    Görüştüğüm kişi her rot ayarı sonrası araçtaki direksion açı sensörünün sıfırlanması gerektiğini, rot ayarı ile araca mekanik olarak düz gidiş hattını öğretirken açı sensörünü sıfırlayarak aracın direksiyonundaki elektrik motorunu yöneten açı sensörüne de düz gidiş hattının tanıtılması gerektiğini belirtti.

    Bunun üzerine yetkili servise aracı götürdüm, rot ayarları kontrol edildi ve normal çıktı (zaten dışarda yaptırmıştım), bunun üzerine açı sensörünü 30 saniyede sıfırladılar ve bingo, araç kusursuz şekilde düzeldi.
    Bu yüzden aracınızda elektrikli direksiyon var ise (ki artık tüm araçların elektrikli) ya yetkili servise götürün yada Hunter marka rot cihazlarının en üst versiyonunu kullanan bir rotçu bulabilirseniz (en üst seviye makinada Codelink isimli açı sensörü sıfırlayıcı var, İstanbul'da sadece 1 yerde var) ona götürün.

    Buyrun bu da neden açı sensörünün her rot ayarı sonrası sıfırlanması gerektiğini anlatan kaynakça:
    http://www.sasreset.com/features/eps.htm

    Yani özetle artık devir mekaniğin yanında ayrıca elektronik devri, öyle 2-3 vida sıkarak usta olunan dönemler geride kaldı...

    Alıntıları Göster
    Hunter Amerika'nın elektrikli direksiyonlu araçlarda düzgün rot için açıkladığı yönergeleri aşağıda paylaşıyorum:

    1- Araç lazerli rot aletine bağlanır.
    2- Otomatik vitesli araçlar için N, düz vitesli araçlar için ise "boş" konuma alınır ve motor stop edilir.
    3- Rot aletinin ekranında belirtilen ileri-geri ve direksiyondan sağ-sol hamleleri yapılır.
    4- Kritik maddelerden birincisi: Direksiyon sıfır konuma ayarlanıp sabitlenir ancak elektrikli direksiyonlarda MUTLAKA motorun çalıştırılarak, elektrikli destek ile sıfır olarak ayarlanması gerekir. Ve ardından direksiyon kilidi takılır. Çoğu usta normal hidrolikler gibi, motoru çalıştırmadan direksiyonu ayarlayıp sabitlemektedir.
    5- Rot kontrol ve düzeltme mutlaka şu sıralama ile yapılmalıdır: Önce arka tekerleklere gerekli ayar, sonra ön tekerleklere ayar.
    6- Kritik maddelerden ikincisi: Mekanik olarak rot ayarı işlemleri bittiğinde, direksiyon kilidi SÖKÜLMEDEN, halen direksiyon sıfır konumdayken direksiyon açı sensörlerinin GDS (Veya Codelink) aletine bağlanarak sıfırlanması gerekir. 1 derecelik rot düzeltmesi sonrasında bile mutlaka açı sensörlerini sıfırlatın.
    7- Tüm işlemler bittikten sonra direksiyon kilidi sökülerek test sürüşüne çıkabilirsiniz.

    Elektrikli direksiyonlarda, direksiyonun motor çalışırken sıfır konumuna ayarlanması gerektiğini ve her rot işlemi sonrası araca elektronik olarak "0" noktasının yazılımsal olarak öğretilmesi gerektiğini bilmeyen ustanız var ise mutlaka yukarıdaki sıralamayı uygulatın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ERG81 -- 31 Temmuz 2016; 0:34:05 >




  • ERG81 E kullanıcısına yanıt
    Çok faydalı bir paylaşımda bulunmuşsunuz; neredeyse kimsenin bilmediği bu konuya dair yukardaki iletilerinizi bence güzel bir başlıkla altında sunmalısınız.
  • beyzade0606 kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler.
  • ERG81 E kullanıcısına yanıt
    Cevaplarınız için teşekkür ederim Aracın ayarları yetkili serviste yapıldı Ancak %100 anlamda kontrol edip emin olma fırsatım olmadı Ama eskiye oranla daha iyi gibi fena değildi Bu bahsettiğiniz İstanbul'da sadece tek yerde olan firma herhalde bu bahsettiğiniz durumlardan yani rot balans ayarlarının bu şekilde yapılması gerektiğini biliyordur sanırım? Firma ismi vermeniz mümkün mü?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: esmerce

    Çok faydalı bir paylaşımda bulunmuşsunuz; neredeyse kimsenin bilmediği bu konuya dair yukardaki iletilerinizi bence güzel bir başlıkla altında sunmalısınız.

    Teşekkürler, belirttiğiniz gibi az önce ayrı bir başlık altında konuyu paylaştım:

    https://forum.donanimhaber.com/m_119105858//tm.htm#119105858
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RocheBobois

    Cevaplarınız için teşekkür ederim Aracın ayarları yetkili serviste yapıldı Ancak %100 anlamda kontrol edip emin olma fırsatım olmadı Ama eskiye oranla daha iyi gibi fena değildi Bu bahsettiğiniz İstanbul'da sadece tek yerde olan firma herhalde bu bahsettiğiniz durumlardan yani rot balans ayarlarının bu şekilde yapılması gerektiğini biliyordur sanırım? Firma ismi vermeniz mümkün mü?

    Piyasa da en bilindik rot servislerinin neredeyse hiçbirinde Codelink denilen açı sensörü sıfırlama donanımı olan en üst seviye Hunter rot cihazı bulunmuyor.

    Gaziantepli (Topkapı): Açı sensörü sıfırlama bulunmuyor. Ayrıca "gerek yok abey" modundalar.
    Kuzey Rot Balans (Bostancı): Açı sensörü sıfırlama bulunmuyor. Ayrıca "gerek yok abey" modundalar.
    Kardeşler Rot Balans (Kartal): Açı sensörü sıfırlama bulunmuyor. Ayrıca "gerek yok abey" modundalar.
    Doğan Mermer (Maslak): Açı sensörü sıfırlama bulunmuyor. Ayrıca ancak siz ısrarla sorarsanız ağızlarından açı sensörününde sıfırlanması gerektiğini söyleyip yetkili servise yönlendiriyorlar.
    Hunter Mahmut Usta (Maslak): Açı sensörü sıfırlama bulunmuyor ancak kendisi direk dürüst olarak "açı sensörünü de serviste sıfırlatmalısınız" diyor.
    Koplas (Sultanbeyli): Açı sensörü bulunan en üst seviye Hunter rot cihazı var ve gerekliyse siz söylemeden sıfırlıyorlar.
    İkizdere (Kartal): Açı sensörü bulunmuyor ancak Yener Usta mutlaka serviste açı sensörünü sıfırlayın diye dürüstçe kendisi söylüyor.
    Yetkili servisler: Tüm firmaların yetkili servislerinde açı sensörünü sıfırama yazılımı mevcuttur, zorunludur.




  • Şimdi sürekli gittiğim ustayı aradım, dediği 'eğer elektrik destekli direksiyon sisteminde kutuya müdahele edilmişse veya tüm ayarlara rağmen direksiyonda çekme / toparlamama oluyorsa sensörün sıfırlanması gerekiyor'

    Benim araçta sorun yok ancak gene de bundan sonra her rot bakımından sonra sensörü sıfırlatacağım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: esmerce

    Şimdi sürekli gittiğim ustayı aradım, dediği 'eğer elektrik destekli direksiyon sisteminde kutuya müdahele edilmişse veya tüm ayarlara rağmen direksiyonda çekme / toparlamama oluyorsa sensörün sıfırlanması gerekiyor'

    Benim araçta sorun yok ancak gene de bundan sonra her rot bakımından sonra sensörü sıfırlatacağım.


    Ah işte şu "gerek yok"çular yok mu....

    Hunter'ın resmi sitesinde linkleri mevcut, üstüne basa basa adamlar 1 derecelik bile rot ayarı değişse sensörü sıfırlatın (reset) diyorlar.
    Neden diyorlar, elektrikli direksiyonlarda direksiyon hangi açıda hangi derecede ne kadar elektrik desteği sağlayacağına bu sensör karar veriyor. Haliyle doğru "0" noktası tanımlanmamış olursa aracın direksiyonunda doğru açıda geri toplama olmadığı için çekme de olur, sağa sola direnç farkıda olur.
    Siz doğru olanı yapıyorsunuz, ki sensörü sıfırlamanın hiç bir sakıncası zaten yok.




  • ERG81 E kullanıcısına yanıt
    Kesinlikle, "birşey olmaz" ya da "gerek yok"çulara çok sinirlenirim, en yakınım dahi olsa!

    Bugün Ayvalık ta kardeşimle yol kenarında duran yabancı plakalı bir araçta kış lastiği (malum mevsim yaz üstelik hava da 37 derece) görünce "birşey olmaz"cılardan bahsedince sizin mevzuyu da anlattım hatta..


    Bu konunun tek eksi yanı; Balıkesir ya da Çanakkale ye servise gidene kadar bana takıntı olacak olması, acil değil belki ama takıntılıyım işte.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: esmerce

    Kesinlikle, "birşey olmaz" ya da "gerek yok"çulara çok sinirlenirim, en yakınım dahi olsa!

    Bugün Ayvalık ta kardeşimle yol kenarında duran yabancı plakalı bir araçta kış lastiği (malum mevsim yaz üstelik hava da 37 derece) görünce "birşey olmaz"cılardan bahsedince sizin mevzuyu da anlattım hatta..


    Bu konunun tek eksi yanı; Balıkesir ya da Çanakkale ye servise gidene kadar bana takıntı olacak olması, acil değil belki ama takıntılıyım işte.


    Valla ben o "gerek yok"çulara hiç üşenmeden Hunter'ın sitesini açıp gösteriyorum. Genelde aldığım cevap "pardon bilmiyorduk" veya "müşteri talep etmediki" oluyor.
    Arkadaş, ustasıyım diye ortalarda gezen sensin, benden önce senin bilmen gerekir; ama yok işte ne yazık ki ne çekiyorsak cehaletten çekiyoruz.

    Emin olun yetkili servislerde de "gerek yok"çular mevcut, gerek yok deselerde "ben yapmanızı istiyorum" deyip susturmak gerekiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ERG81 -- 1 Ağustos 2016; 0:01:22 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ERG81

    quote:

    Orijinalden alıntı: esmerce

    Şimdi sürekli gittiğim ustayı aradım, dediği 'eğer elektrik destekli direksiyon sisteminde kutuya müdahele edilmişse veya tüm ayarlara rağmen direksiyonda çekme / toparlamama oluyorsa sensörün sıfırlanması gerekiyor'

    Benim araçta sorun yok ancak gene de bundan sonra her rot bakımından sonra sensörü sıfırlatacağım.


    Ah işte şu "gerek yok"çular yok mu....

    Hunter'ın resmi sitesinde linkleri mevcut, üstüne basa basa adamlar 1 derecelik bile rot ayarı değişse sensörü sıfırlatın (reset) diyorlar.
    Neden diyorlar, elektrikli direksiyonlarda direksiyon hangi açıda hangi derecede ne kadar elektrik desteği sağlayacağına bu sensör karar veriyor. Haliyle doğru "0" noktası tanımlanmamış olursa aracın direksiyonunda doğru açıda geri toplama olmadığı için çekme de olur, sağa sola direnç farkıda olur.
    Siz doğru olanı yapıyorsunuz, ki sensörü sıfırlamanın hiç bir sakıncası zaten yok.

    Alıntıları Göster
    1 ay önce dışarıda rot balans yaptırmıştım dönüşlerden sonra hangi yöne döndüysem dönüşten sonra o yöne çekme vardı rot balansçı düzelir fln dedi biraz iyileşti ama yine azda olsa var hisediyorum, rot balanstan çıktığımdada esp direksiyon fln işaretleri yanıyordu göstergede, sönmüştü 1 km sonra, en iyisi yarın yetkili servise gidipi açı sensörünü 0 latmalıyım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: berkaydj

    1 ay önce dışarıda rot balans yaptırmıştım dönüşlerden sonra hangi yöne döndüysem dönüşten sonra o yöne çekme vardı rot balansçı düzelir fln dedi biraz iyileşti ama yine azda olsa var hisediyorum, rot balanstan çıktığımdada esp direksiyon fln işaretleri yanıyordu göstergede, sönmüştü 1 km sonra, en iyisi yarın yetkili servise gidipi açı sensörünü 0 latmalıyım.

    Direksiyon açı sensörlerinde %0 ile %5 arasında tolerans payı olabiliyor (Yani aracın dengesi bozuluyor ancak sistem bir yere kadar hata vermiyor).
    Aracınızda EPS veya direksiyon işareti çıkıyorsa sizin aracınız tolerans limitini bile aşmış demektir, mutlaka direksiyon sıfır konumdayken açı sensörünü sıfırlatın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ERG81

    quote:

    Orijinalden alıntı: berkaydj

    1 ay önce dışarıda rot balans yaptırmıştım dönüşlerden sonra hangi yöne döndüysem dönüşten sonra o yöne çekme vardı rot balansçı düzelir fln dedi biraz iyileşti ama yine azda olsa var hisediyorum, rot balanstan çıktığımdada esp direksiyon fln işaretleri yanıyordu göstergede, sönmüştü 1 km sonra, en iyisi yarın yetkili servise gidipi açı sensörünü 0 latmalıyım.

    Direksiyon açı sensörlerinde %0 ile %5 arasında tolerans payı olabiliyor (Yani aracın dengesi bozuluyor ancak sistem bir yere kadar hata vermiyor).
    Aracınızda EPS veya direksiyon işareti çıkıyorsa sizin aracınız tolerans limitini bile aşmış demektir, mutlaka direksiyon sıfır konumdayken açı sensörünü sıfırlatın.

    rot balans ayarından sonra yandı, dedim böyle böyle, rotçu esp ile bi alakası yok düzelir gibi bişey söyledi gerçi sonra söndü ama ben bi ayarsızlık sezdim, yarın servise gidicem.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.