Şimdi Ara

balans ayarı hakkında ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
0
Favori
952
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar 4 yeni lastik aldım ancak bir türlü balans ayarını tutturamadılar 4 kere balans ayarı yaptırdım hepsi boş araba 100 km/h yi geçtiğinde direksiyon aşırı şekilde titriyor acaba başka bişeymi var burdaki ustalar tam bi takoz balans diyolar başka bişey demiyorlar bide bu ayarı lastiği söküp
    bir tezgaha bağlıyorlar ekranda çıkan görüntüye göre kenarlara kurşun takıyorlar bunun daha gelişmiş şekli yokmu? iyi akşamlar



  • quote:

    Orjinalden alıntı: celenay

    arkadaşlar 4 yeni lastik aldım ancak bir türlü balans ayarını tutturamadılar 4 kere balans ayarı yaptırdım hepsi boş araba 100 km/h yi geçtiğinde direksiyon aşırı şekilde titriyor acaba başka bişeymi var burdaki ustalar tam bi takoz balans diyolar başka bişey demiyorlar bide bu ayarı lastiği söküp
    bir tezgaha bağlıyorlar ekranda çıkan görüntüye göre kenarlara kurşun takıyorlar bunun daha gelişmiş şekli yokmu? iyi akşamlar


    balans anlattığınız şekilde yapılır. bi yanlış yok yani. jantlarınızda bir eğrilik olmuş olabilir.bundan dolayı balans tutmaz. birde onu kontrol ettirin varsa bi eğrilik sanayide 5 dakikada yaparlar sorun ortadan kalkar.




  • Aynı yere gidiyorsanız aynı sonucu alanız normaldir. Farklı bir ustaya ve bir kere para verip sağlam bir yere gitmenizi tavsiye ederim. 10 kere gidip gelip para harcamaktansa bir kere o parayı verin bir arkadaşınızın veya forumdakilerin tavsiye edeceği bir yere gidin derim. Allah korusun can taşıyorsunuz...
  • sağolun arkadaşlar bulunduğum yerde usta sıkıntısı var ayrıca eleman gurur meselesi yaptı. para vermedim önce düzelsin sonra benim şüphem başka bişey olabilirmi diye artık olmazsa güzergah üzerinde bir ilde ayar çektiririm önümüzde 1700km var ondan huylanıyom
  • jantlarınız eğri ise bunu görmesi gerekir. %90 seyyar balans makinası ile yapıyordur sonrakileri. lastik hızlı ddöndüğünden dolayı lastikteki atlamayı görememiş olabilir. lastiğin tabanı bozuk olma ihtimali de var. ayrıca lastik içinde su vs var ise yine balans tutmaz. bence önce lastikteki atlamaya bakın (jantlara baktığını umuyorum), eğer jantta ve lastikte bir sorun yoksa lastiklerinizi işaretleyerek janttan ayırın. yine su vs yok ise takılı olduğu konumdan yarım tur çevirtin jant üstünde tekrar sabit ve seyyar balansınız yaptırın sorununuz çözülecektir eğer frene bastığınızda titreme var ise fren diskleriniz eğilmiştir
  • quote:

    Orjinalden alıntı: celenay

    arkadaşlar 4 yeni lastik aldım ancak bir türlü balans ayarını tutturamadılar 4 kere balans ayarı yaptırdım hepsi boş araba 100 km/h yi geçtiğinde direksiyon aşırı şekilde titriyor acaba başka bişeymi var burdaki ustalar tam bi takoz balans diyolar başka bişey demiyorlar bide bu ayarı lastiği söküp
    bir tezgaha bağlıyorlar ekranda çıkan görüntüye göre kenarlara kurşun takıyorlar bunun daha gelişmiş şekli yokmu? iyi akşamlar


    Bildiğim kadarıyla yeni lastikler takılır takılmaz balans yapılamıyor. Bir müddet bu şekilde kullandıktan sonra yapıyorlar. Yine bu işi iyi yapan yerlere baktırmakta fayda var. Tam anlamıyla yapamıyorlar.
  • nlattığınız balans makinesinde sıfır hata balans yapıldıktan sonra hala problem devam ediyorsa tekerler üstündeykende çevirerek yapılacak son bir balans ayarı daha vardır.Bunu yaptırmanız lazım sizin araçta.Çünkü ön takımıznızın dönen aksamında balansızlık var demek ki.

    Bunu yapabilmesi için mutlaka ayrı bir gezici balans makinasına ihityaç var , uzmanlığı ayar ve balans olan yerder bu işinizi görür ve aracınızda ne gibi aksaklık olduğunu söyleyeceklerdir.
  • lastiği aldıktan sonra en az 300 km yol yapmanız lazım yoksa balans tutmaz. bir de jant balansına baktırın. bu iş için ustaya gerek yok. sistemin söylediği yere sistemin belirttiği kadar kurşun tak olsun gitsin. bir çırak bile yapar bunu
  • bilgiler için teşekkürler arkadaşlar bugün yine aynı sarsıntılarla yolumu bitirdim arabadan aşağı indiğimde balata kokuyordu neyse bijonları elledim
    elim yandı tamirciye uğradım frenlere ayar çekti falan sorun düzeldi demekki frendenmiş (ön frenler) boşuna balanscının günahına girmişiz saygılar
  • İyi bari çözüldüyse sorun yok. Geçmiş olsun diyelim tekrar. İhmal etmemek lazım sonuçta can taşıyoruz.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: commonwealth

    lastiği aldıktan sonra en az 300 km yol yapmanız lazım yoksa balans tutmaz. bir de jant balansına baktırın. bu iş için ustaya gerek yok. sistemin söylediği yere sistemin belirttiği kadar kurşun tak olsun gitsin. bir çırak bile yapar bunu


    bu bilgiyi nereden aldınız çok merak ettim..bu mantıkla 0 km alınmış her aracın 300 km sonra balans ayarına girmesi gerekir...

    balans tutmamasının birkaç sebebi vardır..
    1)Lastikten kaynaklanan sebepler(lastiklerin balon yapmış olması,fabrikasyon lastik hataları,lastik montajında hatalar vs)
    2)Janttan kaynaklanan sebepler(jant eğriliği,bijonların farklı torklarda sıkılarak dengesiz jant montajı vs)
    3)Poryolardan kaynaklanan sebepler(fren diski eğrilikleri,diskteki düzensiz aşınmalar,fren ayarlarının bozulması vs)
    4)Ön takımdan kaynaklanan sebepler(aks açılarının farklılıkları veya kamber-kaster uyumsuzlukları)
    5)Daha önceden yanlış yapılmış balans ayarları(normal şartlarda balans ayarına gittiğinizde tüm ağırlıkların sökülmesi ve balans ayarının baştan yapılması gerekir..eğer daha önce takılmış ağırlıklar yerinde bırakılırsa yanlış ölçümler yapılabilir)
    6)Nadir de olsa direksiyon sistemindeki boşluklar(tıpkı balans düzensizliği gibi titremeye sebep olduğundan balans bozukmuş gibi hissettirebilir)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi türbülans -- 18 Nisan 2007; 19:48:23 >




  • iki ay önce goodyear hydra grip lastik aldım dört adet o lastikle birlikte lastik kullanımı ve bazı diğer kullanışlı bilgileri veren bir de kitapcık verdiler. orada yazıyordu. ayrıca hangi lastikciye sorsanız bunun benzeri bir bilgi verirler size.
  • Bu bilgiye pek güvenmeyin derim. Aynı mantıkla aldığınız sıfır aracın balanssızlık problemi yaşaması lazım...

    Otomobil montaj fabrikalarının lastikleme hatlarında lastik ve jant, balanssızlıkları birbirini sıfırlayacak şekilde monte ediliyor. Böylece minimum balans ağırlığı ekleyerek maksimum sürüş konforu sağlanıyor. Ama sonuçta bir balanssızlık giderme işlemi uygulanıyor. Yani yeni lastik balans tutmaz diye bir şey yok ortada...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: arikanturk

    Bu bilgiye pek güvenmeyin derim. Aynı mantıkla aldığınız sıfır aracın balanssızlık problemi yaşaması lazım...

    Otomobil montaj fabrikalarının lastikleme hatlarında lastik ve jant, balanssızlıkları birbirini sıfırlayacak şekilde monte ediliyor. Böylece minimum balans ağırlığı ekleyerek maksimum sürüş konforu sağlanıyor. Ama sonuçta bir balanssızlık giderme işlemi uygulanıyor. Yani yeni lastik balans tutmaz diye bir şey yok ortada...



    teşekkür ederim ilgine ama sonuçta ben 300 km balanssız olarak gezmiş oldum.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: commonwealth

    iki ay önce goodyear hydra grip lastik aldım dört adet o lastikle birlikte lastik kullanımı ve bazı diğer kullanışlı bilgileri veren bir de kitapcık verdiler. orada yazıyordu. ayrıca hangi lastikciye sorsanız bunun benzeri bir bilgi verirler size.


    Büyük firmalar yeni lastik aldığında zaten anında bedavaya balans ayarını yapıyolar orda. Hepsi yanlış mı yapıyor. Hem bu ciddi bi iştir kim diyebilirki balans ayarı yapmadan 300km git sonra gel. Bu arada bi kaza olsa bunun sorumluluğunu kim alır; akıl var mantık var...
  • Lastikleri sökmeden balans yaptırmayı denediniz mi?
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.