Şimdi Ara

LPG de silkeleme -Benzinde olmuyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
107
Cevap
2
Favori
88.713
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sabah arabayı çalıştırdığımda LPG geçince 1-2-3 viteslerde ayağımı gazdan çekince araba öne doğru yığılıyo ve sanki alt taraftan küt-küt diye ses geliyor
    bu yığılmalar 2 kere oluyor (öne doğru silkeleme).Benzinde boyle bir problem yok ama LPG geçince başlıyor motor ısındıktan sonra bir daha yapmıyor yani en az 10 km gittikten sonra kesiliyor
    LPG filtrelerini yeni değiştirdim ayar yaptırdım gene aynı
    Var mı çözümü veya neden kaynaklanır.



  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kafkaskartali571

    hocam Lpg ciler her biri farklı şeyler soyluyorlardı.yok subap ayarı yok bobın falan.Bende sorunun bujı, bujı kablosu ve bobınde olma ıhtımalını dusundum.bujıyı değiştim olmadı.Sonra ucuzdan başladım bujı kablosunu değiştim ve sorun şıp diye kesti.performans arttı yakıt düştü.bujı kablosu ozellıkle lpg de yalıtkanlık ozellıgını yıtırıyor.Bence bujı kablosunu değiştirin.Zaten hiçbişey olmasa bile yakıtıınız düşecektir
    Aracımı aldığımdan beri (1,5 yıldır) ben de bununla uğraşıyorum. Atiker LpG sistemi var aracım laguna 2.0 16v. LpG de canavar gibi olan aracım benzinde resmen gitmiyordu. Performansı düşük diye bobinlerin hepsini yetkili serviste değiştirdim. Bujileri de değiştirdim. Eski bobinlerle varmıydı emin değilim o günden beri bu sorunla uğraşıyorum, hem benzinde hem LpG de silkeleme başladı. Bobin değişimi sonrası yakıtım %15 arttı. Performansı da bu ölçüde yükseldi. Kış ayları boyunca silkeleme olmadı. Kış sonunda aracın hava emiş hortumunun patlak olduğunu farkettik, universal bir hortum ile değiştirdik. Araç resmen şahlandı. üstelik hiç yakıt artışı olmadan. Sonra LpG bakım zamanı geldi farklı bir yere gittim atiker bilgisayarı enjektörler ve regülatörde basınç tespit etti. Regülatöre ayar yapıldı, enjektör nozullarına (sarı memeler) genişletme işlemi yapıldı. Araç eskisine oranla daha iyi hava aldığı için daha fazla yakıt gelmesi gerektiğine kanaat getirerek işlemi yaptırdım. Sonuç mükemmeldi. Hem bir tık performans aldık hem de yakıt 1 lt/100 km daha düşmüştü. Bu şekilde bir hafta kullandım hiç sorun yokken uzun süredir aklımda olan egsoz sistemini gözden geçirmeye gittim. Sonuçta katalizörüm tıkalıymış onu değiştirdik. Üst devirlerdeki performansı alt devirlerde de yakalamak çok güzel ama bu sefer en başa döndük araç bu kez ciddi anlamda silkeliyor ve yakıt %10 daha arttı. Benzinde henüz denemedim bu olanları. Bu noktada BMW motor ustası olarak çok güvendiğim bir arkadaşımın yönlendirdiği atiker ustası dedi ki LpG enjektör montajın hatalı, enjektörler çok yukarıda pistonlarla mesafesi çok+kullanılan regülatör 2.0 motor için zayıf. Yani ustanın tespiti Likit yakıtın gaza dönüşmesindeki süratin aracın emişinden yavaş olması(regülatörün yetiştirememesi)+zaten hazırlanan gazın da uzak bir mesafeden püskürtüldüğü için yeterli kalitede yanmanın sağlanamaması. Aracı aldığımda yol bilgisayarındaki 12lt/100 km olan tüketimim şimdilerde 14,5lt/100 km performans da bu oranda hatta belki daha fazla yükseldi. Bu bilgiler belki işinize yarayabilir. Çözüm bulursam yine yazarım.
    Yapay Zekanın Yanıtı

    LPG'de Tekleme ve Silkeleme: Nedenleri ve Çözümleri

    Arabanızda LPG kullanırken tekleme veya silkeleme yaşıyorsanız ancak benzinde bu sorunlar olmuyorsa, bunun birkaç nedeni olabilir.

    LPG'de Tekleme ve Silkelemenin Nedenleri

    • Bujiler: Arızalı veya kirli bujiler, LPG yakıtının düzgün yanmasını engelleyebilir ve teklemeye neden olabilir.
    • Enjektörler: Tıkanmış veya arızalı enjektörler, doğru miktarda LPG püskürtemeyerek tekleme ve silkelemeye yol açabilir.
    • Yakıt Filtresi: Kirli bir yakıt filtresi, LPG akışını kısıtlayarak tekleme ve silkelemeye neden olabilir.
    • Yakıt Regülatörü: Arızalı bir yakıt regülatörü, LPG basıncını uygun şekilde ayarlayamayarak tekleme ve silkeleme sorunlarına yol açabilir.
    • Hava Filtresi: Kirli bir hava filtresi, motora yetersiz hava akışı sağlayarak LPG'nin düzgün yanmasını engelleyebilir ve tekleme ve silkelemeye neden olabilir.

    Çözümler

    LPG'de Tekleme ve Silkelemeyi Çözmek İçin

    • Bujileri Değiştirin: Eski veya kirli bujileri yeni ve temiz bujilerle değiştirin.
    • Enjektörleri Temizleyin veya Değiştirin: Enjektörleri temizleyin veya tıkanmışlarsa değiştirin.
    • Yakıt Filtresini Değiştirin: Kirli yakıt filtresini yeni bir filtreyle değiştirin.
    • Yakıt Regülatörünü Kontrol Edin: Yakıt regülatörünü kontrol edin ve gerekirse değiştirin.
    • Hava Filtresini Değiştirin: Kirli hava filtresini yeni bir filtreyle değiştirin.

    Bu çözümleri uyguladıktan sonra LPG'de tekleme ve silkeleme sorunlarınızın giderilmesi muhtemeldir. Ancak sorun devam ederse, daha kapsamlı bir tanılama ve onarım için kalifiye bir tamirciye başvurmanız önerilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • LPG,de iken titreme silkileme tekleme gibi sorunlar Lpg ayarı duzgun yapılmadığından kaynaklanmaktadır
    iyi bir usta ile işi çözersiniz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakkip

    LPG,de iken titreme silkileme tekleme gibi sorunlar Lpg ayarı duzgun yapılmadığından kaynaklanmaktadır
    iyi bir usta ile işi çözersiniz

    daha yeni ayar yapıldı filtreleri değiştirdim değiştirmeden öncede vardı
    dedim temizleteyim belki ondan dır aama yok bir daha ayar yüksek hızlarda olmuyor
    motor ısındıktan sonra geçiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Prizma_

    quote:

    Orijinalden alıntı: hakkip

    LPG,de iken titreme silkileme tekleme gibi sorunlar Lpg ayarı duzgun yapılmadığından kaynaklanmaktadır
    iyi bir usta ile işi çözersiniz

    daha yeni ayar yapıldı filtreleri değiştirdim değiştirmeden öncede vardı
    dedim temizleteyim belki ondan dır aama yok bir daha ayar yüksek hızlarda olmuyor
    motor ısındıktan sonra geçiyor.

    Alıntıları Göster
    bu gıbı sorunlar arac ılk çalısma sırasında olmaktadır belli bir dereceye geldıkten sonra sorun yapmıyor
    dediğim gibi işin erbabı bır usta ıle cozebılırsın bu ısı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakkip

    bu gıbı sorunlar arac ılk çalısma sırasında olmaktadır belli bir dereceye geldıkten sonra sorun yapmıyor
    dediğim gibi işin erbabı bır usta ıle cozebılırsın bu ısı

    sorunun ayardan kaynaklandığını düşünmüyorum
    niye çünkü daha öncede aynı yerden ayar yaptırıyordum herhangibir sorun olmuyordu
    Sorun şöyle gaza geçtiğinde 1-2-3 viteslerde gazdan ayğımı çekince kut kut diye 2 ses geliyor ve araba öne doğru yığılıyor.Tekrar gaza bastığımda bu sefer de bir anda tekliyor ve geriye doğru silkeliyor
    Ayardan olsa nerden baksan 10 gitttikten sonra ısınması lazım ki bu silkeleme olmasın
    Sanki bana ayağımı gazdan çekince ateşleme sistemine giden gaz akışı çok azalıyor gibi geliyor tabi ama bu sadece tahmin
    tekrar gaza basıncada gaz tekrar ateşleme sistemine yükleniyor ve tekleme oluyor
    Enjektörlerde bir sorun olurmu acaba ama bu seferde motor ısınınca olmuyor .Atiker sıralı sistem var 50.000 km oldu lpg ile kullanım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Prizma_

    quote:

    Orijinalden alıntı: hakkip

    bu gıbı sorunlar arac ılk çalısma sırasında olmaktadır belli bir dereceye geldıkten sonra sorun yapmıyor
    dediğim gibi işin erbabı bır usta ıle cozebılırsın bu ısı

    sorunun ayardan kaynaklandığını düşünmüyorum
    niye çünkü daha öncede aynı yerden ayar yaptırıyordum herhangibir sorun olmuyordu
    Sorun şöyle gaza geçtiğinde 1-2-3 viteslerde gazdan ayğımı çekince kut kut diye 2 ses geliyor ve araba öne doğru yığılıyor.Tekrar gaza bastığımda bu sefer de bir anda tekliyor ve geriye doğru silkeliyor
    Ayardan olsa nerden baksan 10 gitttikten sonra ısınması lazım ki bu silkeleme olmasın
    Sanki bana ayağımı gazdan çekince ateşleme sistemine giden gaz akışı çok azalıyor gibi geliyor tabi ama bu sadece tahmin
    tekrar gaza basıncada gaz tekrar ateşleme sistemine yükleniyor ve tekleme oluyor
    Enjektörlerde bir sorun olurmu acaba ama bu seferde motor ısınınca olmuyor .Atiker sıralı sistem var 50.000 km oldu lpg ile kullanım

    Alıntıları Göster
    ilgin için teşekkürler bu arada




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Prizma_

    ilgin için teşekkürler bu arada

    Alıntıları Göster
    ateşleme bobini yapıyor muhtemelen.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sonofisiris

    ateşleme bobini yapıyor muhtemelen.

    tek tek baktım sorun görünmüyor ama elimde bir tane fazladan var
    akşam eve gidince bir takıp deneyeceğim bakalım
    ama sanmıyorum
    cevabı yazarım
    İnşallah odur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Prizma_

    quote:

    Orijinalden alıntı: sonofisiris

    ateşleme bobini yapıyor muhtemelen.

    tek tek baktım sorun görünmüyor ama elimde bir tane fazladan var
    akşam eve gidince bir takıp deneyeceğim bakalım
    ama sanmıyorum
    cevabı yazarım
    İnşallah odur.

    Alıntıları Göster
    Aynı sorun bizim araçtada oluyor. Soğuk havalarda özellikle.. Sebebi sanırım motorün tüm aksamları ısınmadığı için Lpgye ilk geçişte yapıyor. Hatta valfler ilk çalışırken çok sesli çalışıyor. Soğuk havalarda motor normal sıcaklığına gelene kadar benzinde çalıştırmaya devam ettirmekte fayda var. Motor ideal sıcaklığına gelince lpg ile benzin arasında hiçbir fark olmuyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ctrlshft

    Aynı sorun bizim araçtada oluyor. Soğuk havalarda özellikle.. Sebebi sanırım motorün tüm aksamları ısınmadığı için Lpgye ilk geçişte yapıyor. Hatta valfler ilk çalışırken çok sesli çalışıyor. Soğuk havalarda motor normal sıcaklığına gelene kadar benzinde çalıştırmaya devam ettirmekte fayda var. Motor ideal sıcaklığına gelince lpg ile benzin arasında hiçbir fark olmuyor.

    Daha önceden boyle bir sorun yoktu şimdi başladı
    bobinleri tek tek kontrol ettim sorun yok
    ama hala çözümü bulamadık
    siz arabayı ısınca mı lpg ye alıyorsunuz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Prizma_

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ctrlshft

    Aynı sorun bizim araçtada oluyor. Soğuk havalarda özellikle.. Sebebi sanırım motorün tüm aksamları ısınmadığı için Lpgye ilk geçişte yapıyor. Hatta valfler ilk çalışırken çok sesli çalışıyor. Soğuk havalarda motor normal sıcaklığına gelene kadar benzinde çalıştırmaya devam ettirmekte fayda var. Motor ideal sıcaklığına gelince lpg ile benzin arasında hiçbir fark olmuyor.

    Daha önceden boyle bir sorun yoktu şimdi başladı
    bobinleri tek tek kontrol ettim sorun yok
    ama hala çözümü bulamadık
    siz arabayı ısınca mı lpg ye alıyorsunuz

    Alıntıları Göster
    Aracınızın marka modeli nedir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ss01

    Aracınızın marka modeli nedir

    Alıntıları Göster
    98 model polo classic var. aynı sorun bende de var. hatta benimki daha kötü. araba bildiğin öksürüyor lpg'de. 2 ileri 1 geri gidiyor. 3 aydır göstermediğm usta kalmadı kimse sorunu çözemiyor. ben de yolunacak kaz gibi yolunmuyorum tabi. şimdiye kadar sadece ateşleme bobini bozuldu onu değiştirdim ondan sonra 3 hafta lpg'de sorun yaşatmadı. şimdi yine aynı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: denizza

    98 model polo classic var. aynı sorun bende de var. hatta benimki daha kötü. araba bildiğin öksürüyor lpg'de. 2 ileri 1 geri gidiyor. 3 aydır göstermediğm usta kalmadı kimse sorunu çözemiyor. ben de yolunacak kaz gibi yolunmuyorum tabi. şimdiye kadar sadece ateşleme bobini bozuldu onu değiştirdim ondan sonra 3 hafta lpg'de sorun yaşatmadı. şimdi yine aynı.

    Alıntıları Göster
    Araçta aşırı silkeleme vardı ne yaptıysak çözemedik sonra yoldayken bi anda silkeleyip durdu araç... Meğer herşey distribütorle alakalıymış.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: White1nk

    Araçta aşırı silkeleme vardı ne yaptıysak çözemedik sonra yoldayken bi anda silkeleyip durdu araç... Meğer herşey distribütorle alakalıymış.

    Alıntıları Göster
    2003 audi a4 aracımda da aynı sorun var.Silkeliyor hatta küt küt vuruyor bende gaza geçirmiyorum bu aralar ısı 70 lere gelince elle geçiriyorum.BRC diye aldık ama hiç bir artısını görmedim 1 yıldır sorun.Rölantide dalgalanma gaza basınca devir düşüp bir daha çıkıyor bedford kamyon gibi.ayar desen brc servisine gidiyorum benzinin gözünü seviyim yahu :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutarslan.com

    2003 audi a4 aracımda da aynı sorun var.Silkeliyor hatta küt küt vuruyor bende gaza geçirmiyorum bu aralar ısı 70 lere gelince elle geçiriyorum.BRC diye aldık ama hiç bir artısını görmedim 1 yıldır sorun.Rölantide dalgalanma gaza basınca devir düşüp bir daha çıkıyor bedford kamyon gibi.ayar desen brc servisine gidiyorum benzinin gözünü seviyim yahu :)

    LPG = Sorun

    Bu değişmez kim ne derse desin.

    Gazlı araba birdaha kesinlikle istemiyorum. Masrafına yüksek fiyatına katlanıp dizel araç alacağım bir dahaki sefere .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Golden Gate

    quote:

    Orijinalden alıntı: umutarslan.com

    2003 audi a4 aracımda da aynı sorun var.Silkeliyor hatta küt küt vuruyor bende gaza geçirmiyorum bu aralar ısı 70 lere gelince elle geçiriyorum.BRC diye aldık ama hiç bir artısını görmedim 1 yıldır sorun.Rölantide dalgalanma gaza basınca devir düşüp bir daha çıkıyor bedford kamyon gibi.ayar desen brc servisine gidiyorum benzinin gözünü seviyim yahu :)

    LPG = Sorun

    Bu değişmez kim ne derse desin.

    Gazlı araba birdaha kesinlikle istemiyorum. Masrafına yüksek fiyatına katlanıp dizel araç alacağım bir dahaki sefere .

    Alıntıları Göster
    LPG dönüşümünden sonra benim de başıma geldi bu silkeleme olayı.Çözümü ateşleme sistemi ile alakalı. Şöyleki buji,ateşleme kablosu(buji kablosu) ve ateşleme bobininin gözden geçirilmesi mümkünse değiştirilmesi gerekiyor. Bujiler çok önemli LPG bujileri kullanılabilir ben aldım gayet güzel oldu. Eski buji kablosu yüksek direnç demektir.Buji kablosu da değiştirilmelidir.Buji ve buji kablosu değiştirildikten sonra sorun devam ederse ateşleme bobini değiştirilmelidir.Sorun yine devam ederse ve aracın LPG ayarında bir sıkıntı yoksa o aracın LPG montajı olmamış demektir.Saygılar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sef_welder

    LPG dönüşümünden sonra benim de başıma geldi bu silkeleme olayı.Çözümü ateşleme sistemi ile alakalı. Şöyleki buji,ateşleme kablosu(buji kablosu) ve ateşleme bobininin gözden geçirilmesi mümkünse değiştirilmesi gerekiyor. Bujiler çok önemli LPG bujileri kullanılabilir ben aldım gayet güzel oldu. Eski buji kablosu yüksek direnç demektir.Buji kablosu da değiştirilmelidir.Buji ve buji kablosu değiştirildikten sonra sorun devam ederse ateşleme bobini değiştirilmelidir.Sorun yine devam ederse ve aracın LPG ayarında bir sıkıntı yoksa o aracın LPG montajı olmamış demektir.Saygılar

    Alıntıları Göster
    Enjektörlerde sorun. Km si ne kadar enjektörlerin. Önce temizletin öyle deneyin. Eskidikçe öyle yapıyor. Ben de 1 sene öyle idare ettim değiştirttim. O zaman para yoktu ucuz takdırdım 1.5 yıl onra nüksetti. Bende de Atiker var. Yaza orijinalinden taktıracağım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sozuak

    Enjektörlerde sorun. Km si ne kadar enjektörlerin. Önce temizletin öyle deneyin. Eskidikçe öyle yapıyor. Ben de 1 sene öyle idare ettim değiştirttim. O zaman para yoktu ucuz takdırdım 1.5 yıl onra nüksetti. Bende de Atiker var. Yaza orijinalinden taktıracağım

    Alıntıları Göster
    megane 2 79.000km daha önce boyle bir sorun yoktu
    50.000 km lpg ile kullandım bir sorun çıkmadı Allah'a çok şükür. Atiker marka enjektörler hiç temizlenmedi
    Ama Enjketörler le alaklı olsa motor ısınınca da yapmaz mı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilyas34770

    megane 2 79.000km daha önce boyle bir sorun yoktu
    50.000 km lpg ile kullandım bir sorun çıkmadı Allah'a çok şükür. Atiker marka enjektörler hiç temizlenmedi
    Ama Enjketörler le alaklı olsa motor ısınınca da yapmaz mı?

    akünün eksi ucunu söküp bir süre bekleyin. Aracın beynindeki öğrenilmiş ayarlar (ateşleme avansı vs )resetlenecek. Ecu resetlendikten sonra bir müddet benzinle kullanın. Bu şekilde araç doğru ayarları bulduktan sonra yeniden lpg ayarı yaptırın. Lpg beyni aracın beynindeki bilgileri kullandığı için zaten bozuk olan değerler lpg beynine de yükleniyor. Motor benzinde iken pek hissedilir olmayan sorun lpgde daha belirgin olabilir. Bunu yaparken teyp de resetleneceği için kod isteyecektir bilginiz olsun.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ss01


    quote:

    Orijinalden alıntı: ilyas34770

    megane 2 79.000km daha önce boyle bir sorun yoktu
    50.000 km lpg ile kullandım bir sorun çıkmadı Allah'a çok şükür. Atiker marka enjektörler hiç temizlenmedi
    Ama Enjketörler le alaklı olsa motor ısınınca da yapmaz mı?

    akünün eksi ucunu söküp bir süre bekleyin. Aracın beynindeki öğrenilmiş ayarlar (ateşleme avansı vs )resetlenecek. Ecu resetlendikten sonra bir müddet benzinle kullanın. Bu şekilde araç doğru ayarları bulduktan sonra yeniden lpg ayarı yaptırın. Lpg beyni aracın beynindeki bilgileri kullandığı için zaten bozuk olan değerler lpg beynine de yükleniyor. Motor benzinde iken pek hissedilir olmayan sorun lpgde daha belirgin olabilir. Bunu yaparken teyp de resetleneceği için kod isteyecektir bilginiz olsun.

    radyo kodu var ne kadar sorun yok
    Ama ne kadar bekleyeceğim eksi ucu söktükten sonra 10dk.-15dk
    Benzinle ne kadar kullanmalıyım yarım depo 1 depo
    fark eder diyorsun yani




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.