Şimdi Ara

Debriyaja basınca devir yükselmesi..

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
5
Cevap
0
Favori
9.043
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar araba normal çalışırken hiçbir sorun yok. Yalnız örneğin 90 km/s hızla giderken vitesi boşa alınca haliyle devir 800 e düşüyor. Yine vites boştayken ve hız 90 km/s iken debriyaja basınca (vitesi takmıyorum) devir 1500 e yükseliyor. Debriyaja basılı tuttuğum sürecede 1500 de kalıyor. Debriyajdan çekince tekrar 800 e düşüyor.
    Sizce problem nedir acaba?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sade100 -- 16 Ocak 2010; 23:22:05 >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Debriyaja Basınca Devir Yükselmesi

    Debriyaja bastığında devir yükselmesiyle karşılaşıyorsan, bu durum çeşitli sorunların habercisi olabilir. Bu problem, aracın sürüş deneyimini etkileyebileceği gibi, zamanla daha ciddi sorunlara yol açabilir.

    Debriyaja basınca devir yükselmesinin en yaygın nedenleri şunlardır:

    • Ayarlanmamış Debriyaj: Debriyaj ayarı zamanla bozulabilir ve bu da debriyajın tam olarak kavramamasına neden olabilir. Sonuç olarak, debriyaja bastığında, motor devirleri yükselir ancak araç hareket etmez.
    • Hava Kaçağı: Emme manifoldunda veya vakum hortumlarında hava kaçağı olması, hava-yakıt karışımının dengesini bozarak devir yükselmesine neden olabilir.
    • Yakıt Enjektörleri Sorunu: Arızalı veya tıkalı yakıt enjektörleri, motora çok fazla yakıt göndererek devir yükselmesine yol açabilir.
    • Boğaz Kelebeği Valfi Sorunu: Boğaz kelebeği valfi, motora giren hava miktarını kontrol eder. Arızalı bir boğaz kelebeği valfi, devirlerin yükselmesine neden olabilir.
    • Rölanti Hızı Sensörü Sorunu: Rölanti hızı sensörü, motorun rölanti hızını kontrol eder. Arızalı bir rölanti hızı sensörü, rölanti hızının yükselmesine neden olarak debriyaja basınca devirlerin artmasına yol açabilir.

    Debriyaja basınca devir yükselmesi sorununu çözmek için şu adımları izlemelisin:

    • Debriyaj Ayarını Kontrol Et: Debriyaj ayarını kontrol ettir ve gerekirse ayarlat.
    • Hava Kaçaklarını Tespit Et: Emme manifoldu ve vakum hortumlarında hava kaçağı olup olmadığını kontrol et. Kaçaklar varsa onar.
    • Yakıt Enjektörlerini Kontrol Et: Yakıt enjektörlerini kontrol ettir ve gerekirse temizlet veya değiştir.
    • Boğaz Kelebeği Valfini Kontrol Et: Boğaz kelebeği valfini kontrol ettir ve gerekirse temizle veya değiştir.
    • Rölanti Hızı Sensörünü Kontrol Et: Rölanti hızı sensörünü kontrol ettir ve gerekirse değiştir.

    Debriyaja basınca devir yükselmesi sorununu çözmek, aracının güvenli ve verimli bir şekilde çalışmasını sağlamak için önemlidir. Bu sorunu görmezden gelirsen, zamanla daha ciddi sorunlara yol açabilir, bu nedenle sorunu en kısa sürede gidermen önerilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • arabanın tipi modeli ne onu bi yazsaydın
  • Nissan primera 2005 model..

    İmzada var diye yazmamıştım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sade100 -- 17 Ocak 2010; 20:12:10 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sade100

    Arkadaşlar araba normal çalışırken hiçbir sorun yok. Yalnız örneğin 90 km/s hızla giderken vitesi boşa alınca haliyle devir 800 e düşüyor. Yine vites boştayken ve hız 90 km/s iken debriyaja basınca (vitesi takmıyorum) devir 1500 e yükseliyor. Debriyaja basılı tuttuğum sürecede 1500 de kalıyor. Debriyajdan çekince tekrar 800 e düşüyor.
    Sizce problem nedir acaba?


    Arkadaşım muhtemel sorun aracıızdaki debriyaj yani baskı balata birbirinden tam ayrılmıyor veya siz debriyaja tam basmayıp yarım basıyorsunuz. Aracın vitesi boşta iken ve siz debriyaja basmanıza rağmen devir saati 1500 de takılı kalıyorsa baskı balata tam ayrılmıyordur.
  • Teşekkürler..
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.