Şimdi Ara

LPG de silkeleme -Benzinde olmuyor (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
107
Cevap
2
Favori
88.736
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İçine işlemez kapalı, faydası olmaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sozuak

    İçine işlemez kapalı, faydası olmaz.

    hortumlarını çıkarsam
    içine şırında ile sıksak olur mu :))
    en iyisi ben gideyim lpg çide temizlettireyim
    enjektör ömürleri ne kadar 100.000 değil mi yoksa yanlış mı biliiyorum
  • Enjektörler 50.000 civarında sapıtmaya başlıyor. Hortumları çıkartsanız da kapalı konumda olduklarından içlerine girmez.
  • Benzinde calıstır lpg ye.al.;)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: farego

    Benzinde calıstır lpg ye.al.;)

    o zaman da lpg nin pek anlamı kalmıyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilyas34770

    quote:

    Orijinalden alıntı: farego

    Benzinde calıstır lpg ye.al.;)

    o zaman da lpg nin pek anlamı kalmıyor

    Sadece çalıştırmak için dedim. Donma falan yaparsa anlamında..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akustik

    benim eski lagunada vardı bu sorun LPG ciye gittim meğersem 2 silindire gaz gidiyormuş 2 sine gitmiyormuş. bağlantı hatası yani. Sizinde çözüm mutlaka ateşleme sistemiyle alakalı


    @Sozuak ;

    ateşleme sisteminden kastım enjektör,LPG enjektörlerinden çıkan silindire giren hortumlar v.s.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Akustik -- 15 Şubat 2013; 14:27:26 >
  • O zaman kendinizi düzeltin bence. Ateşleme ayrı şeydir yakıt besleme ayrı şeydir. Yanıltıcı konuşuyorsunuz. Bilmeyen yanlış anlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilyas34770

    Sabah arabayı çalıştırdığımda LPG geçince 1-2-3 viteslerde ayağımı gazdan çekince araba öne doğru yığılıyo ve sanki alt taraftan küt-küt diye ses geliyor
    bu yığılmalar 2 kere oluyor (öne doğru silkeleme).Benzinde boyle bir problem yok ama LPG geçince başlıyor motor ısındıktan sonra bir daha yapmıyor yani en az 10 km gittikten sonra kesiliyor
    LPG filtrelerini yeni değiştirdim ayar yaptırdım gene aynı
    Var mı çözümü veya neden kaynaklanır.

    Arkadaşım klavyeden sallayanlara bakma.Aracım Megane II 1.6 yaklaşık 40000 km dir LPG ile kullanıyorum.Bir senedir senin dediğin gibi düşük devirde ve motor soğukken titreme yapıyordu araç.Son zamanlarda sıcak soğuk farketmeksizin LPG ile kullanımda sürekli silkeleme ve kesiklik yapmaya başladı.Benzinde ise sorun yoktu.
    Tıpkı senin gibi LPG filtresini yeni değiştirmiş ve ayarı yeni yaptırmıştım.Benzinde problem olmayınca insan LPG sisteminde bir arızadan şüpheleniyor ama durum gerçekte böyle değil.
    Sorunu çözmek için LPG ustasına gittim adam araca ayar yaptı ve abi tekrar denermisin yapacak mı dedi.100 metre gittim, değişen hiç bir şey yoktu.Sonra birde ben kullanayım dedi.Bir tur attık ve dediği aracın ateşleme bobinlerinde sorun var oldu.Neden benzinde yapmıyor dediğimde LPG'nin likit yapıda olmaması nedeniyle sorunun daha fazla hissedildiğinden bahsetti.Renault servisine gidip ateşleme bobinlerine baktırdığımda sorun ortaya çıktı.Biri neredeyse hiç ateşleme yapmıyormuş bobinin.Aracı resmen 3 silindir kullanmışım.Değiştirildi ve sorun ortadan kalktı.Motor soğukken olan silkelenme , geçişlerdeki hissedilmeler hepsi kayboldu , sorun çözüldü.
    İnsan araç lpg de iken sorun yaşadığı için, sorunu lpg enjektöründe gibi görüyor ama durum öyle değil.O yüzden önce LPG ustasına sonrasında ise iyi bir servise yada özel servise gitmeni tavsiye ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fottili

    quote:

    Orijinalden alıntı: ilyas34770

    Sabah arabayı çalıştırdığımda LPG geçince 1-2-3 viteslerde ayağımı gazdan çekince araba öne doğru yığılıyo ve sanki alt taraftan küt-küt diye ses geliyor
    bu yığılmalar 2 kere oluyor (öne doğru silkeleme).Benzinde boyle bir problem yok ama LPG geçince başlıyor motor ısındıktan sonra bir daha yapmıyor yani en az 10 km gittikten sonra kesiliyor
    LPG filtrelerini yeni değiştirdim ayar yaptırdım gene aynı
    Var mı çözümü veya neden kaynaklanır.

    Arkadaşım klavyeden sallayanlara bakma.Aracım Megane II 1.6 yaklaşık 40000 km dir LPG ile kullanıyorum.Bir senedir senin dediğin gibi düşük devirde ve motor soğukken titreme yapıyordu araç.Son zamanlarda sıcak soğuk farketmeksizin LPG ile kullanımda sürekli silkeleme ve kesiklik yapmaya başladı.Benzinde ise sorun yoktu.
    Tıpkı senin gibi LPG filtresini yeni değiştirmiş ve ayarı yeni yaptırmıştım.Benzinde problem olmayınca insan LPG sisteminde bir arızadan şüpheleniyor ama durum gerçekte böyle değil.
    Sorunu çözmek için LPG ustasına gittim adam araca ayar yaptı ve abi tekrar denermisin yapacak mı dedi.100 metre gittim, değişen hiç bir şey yoktu.Sonra birde ben kullanayım dedi.Bir tur attık ve dediği aracın ateşleme bobinlerinde sorun var oldu.Neden benzinde yapmıyor dediğimde LPG'nin likit yapıda olmaması nedeniyle sorunun daha fazla hissedildiğinden bahsetti.Renault servisine gidip ateşleme bobinlerine baktırdığımda sorun ortaya çıktı.Biri neredeyse hiç ateşleme yapmıyormuş bobinin.Aracı resmen 3 silindir kullanmışım.Değiştirildi ve sorun ortadan kalktı.Motor soğukken olan silkelenme , geçişlerdeki hissedilmeler hepsi kayboldu , sorun çözüldü.
    İnsan araç lpg de iken sorun yaşadığı için, sorunu lpg enjektöründe gibi görüyor ama durum öyle değil.O yüzden önce LPG ustasına sonrasında ise iyi bir servise yada özel servise gitmeni tavsiye ederim.

    Cevabın için teşekkürler
    Benimde başıma bir kaç kere bobin arızası meydana geldi.Belli bir yeri yokuşu diyelim önceden 2 vites ile çıkarken araba birden çıkmıyor bayılıyor ilk tanışmam böyle oldu.Usta kontrol ederken teke tek çıkartıp bakıyor kontrol ediyor yani motorda bir değişiklik oluyormu diye herhangibir hareket olmayınca o bobinin arızalı olduğu anlaşılıyor.
    İlk başıma geldiğinde ustaya yaptırmıştım.Daha sonra oldu aynı olay ben tek tek bakarak buldum ve kendim değiştirdim zor değil torvida tutan herkes yapar
    Megane 2 tabi diğer araçları bilmiyorum

    Baktığımda hiçbirinde problem yok
    Bobinlerin gücünü yitirmesi diye birşey var mı onu bilmiyorum
    4 bobinden sadece 2 tanesi değiştirdim.Hep aynı bobinler arıza verdi.yan sanayi idi.Valeo takınca bir daha arıza vermedi Çok şükür
    Ama 2 tanesi aldığımdan beri aynı hiç değişmedi 29.000 aldım 79.000 oldu hep aynı bobin

    Bobin arızasını biliyorum az çok deneme yanılma yolu ile
    ama işte bir tanesi az çalışır mı? onu bilmiyorum Bir Bilen varsa yardıma açığım

    Candan Müh. var Ümraniye 40 tl enjektör temizliği olmadı temizletmeyi düşünüyorum
    Aslında 50.000 km lpg ile hiç temizlenmedi
    Yani temizlenmesi gerek gibi geliyor bana
    Enjektör de Haklı yani :)))




  • Benim ustam da dediğin şekilde bobinlere bakıyor , yalnız farklı olarak bobini iletkene değdiriyor ve bobin çıt pıt ses çıkartmıyorsa asıl teşhisi koymuş oluyor çok tecrübeli ve aracın kitabını yazacak kadar iyidir bahsettiğim usta.Yalnız bu şekilde yaparken bobin kablosunu çıkarmadan ve bobin başka yere değmeyecek şekilde dikkatlice yapıyor , dikkatli olmak lazım. Bence enjektörlerde bir şey yok sorun bobinde ısrarcıyım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fottili

    Benim ustam da dediğin şekilde bobinlere bakıyor , yalnız farklı olarak bobini iletkene değdiriyor ve bobin çıt pıt ses çıkartmıyorsa asıl teşhisi koymuş oluyor çok tecrübeli ve aracın kitabını yazacak kadar iyidir bahsettiğim usta.Yalnız bu şekilde yaparken bobin kablosunu çıkarmadan ve bobin başka yere değmeyecek şekilde dikkatlice yapıyor , dikkatli olmak lazım. Bence enjektörlerde bir şey yok sorun bobinde ısrarcıyım.

    bobinleri tek tek kontrol ettim akşam akşam nafile hepsi sağlam görünüyor
    birini çıkarıyorum hepsinde aynı motor zangır sallanıyor fark yok yani

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilyas34770


    quote:

    Orijinalden alıntı: fottili

    Benim ustam da dediğin şekilde bobinlere bakıyor , yalnız farklı olarak bobini iletkene değdiriyor ve bobin çıt pıt ses çıkartmıyorsa asıl teşhisi koymuş oluyor çok tecrübeli ve aracın kitabını yazacak kadar iyidir bahsettiğim usta.Yalnız bu şekilde yaparken bobin kablosunu çıkarmadan ve bobin başka yere değmeyecek şekilde dikkatlice yapıyor , dikkatli olmak lazım. Bence enjektörlerde bir şey yok sorun bobinde ısrarcıyım.

    bobinleri tek tek kontrol ettim akşam akşam nafile hepsi sağlam görünüyor
    birini çıkarıyorum hepsinde aynı motor zangır sallanıyor fark yok yani


    Aynı şikayet bende de vardı ve ateşleme bobinin den kaynakladığı ortaya çıktı.Sen yok diyorsan diyecek bir şey yok arkadaşım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: denizza

    98 model polo classic var. aynı sorun bende de var. hatta benimki daha kötü. araba bildiğin öksürüyor lpg'de. 2 ileri 1 geri gidiyor. 3 aydır göstermediğm usta kalmadı kimse sorunu çözemiyor. ben de yolunacak kaz gibi yolunmuyorum tabi. şimdiye kadar sadece ateşleme bobini bozuldu onu değiştirdim ondan sonra 3 hafta lpg'de sorun yaşatmadı. şimdi yine aynı.

    konu sahibine yardımcı olmak için ekleme yapıyorum.

    daha önceden lpg ustası enjektörden demişti.
    arabanın sıkıntısı iyice artınca dayanamayıp söktüm lpg'nin enjektörlerini ve güzelce temizledim. 2-3 tanesi o kadar çok yağlanmış ve pislik toplamıştıki içindeki pistonlar neredeyse hareket edemiyordu. temizledim taktık. takarken üstteki milleri fazla sıkıştırmış olmalı arkadaşki, enjektörlerden 2'si mefta oldu. söküp bakmadım gittim yerli enjektör aldım taktım. bütün sorunlar ortadan kalktı gibi görünüyor şimdilik.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi denizza -- 17 Şubat 2013; 12:06:16 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: denizza

    quote:

    Orijinalden alıntı: denizza

    98 model polo classic var. aynı sorun bende de var. hatta benimki daha kötü. araba bildiğin öksürüyor lpg'de. 2 ileri 1 geri gidiyor. 3 aydır göstermediğm usta kalmadı kimse sorunu çözemiyor. ben de yolunacak kaz gibi yolunmuyorum tabi. şimdiye kadar sadece ateşleme bobini bozuldu onu değiştirdim ondan sonra 3 hafta lpg'de sorun yaşatmadı. şimdi yine aynı.

    konu sahibine yardımcı olmak için ekleme yapıyorum.

    daha önceden lpg ustası enjektörden demişti.
    arabanın sıkıntısı iyice artınca dayanamayıp söktüm lpg'nin enjektörlerini ve güzelce temizledim. 2-3 tanesi o kadar çok yağlanmış ve pislik toplamıştıki içindeki pistonlar neredeyse hareket edemiyordu. temizledim taktık. takarken üstteki milleri fazla sıkıştırmış olmalı arkadaşki, enjektörlerden 2'si mefta oldu. söküp bakmadım gittim yerli enjektör aldım taktım. bütün sorunlar ortadan kalktı gibi görünüyor şimdilik.

    Ogrenmiş olduk blzde teşekkurler..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • yaa böyle konular açmayın kardeşim tüpçüler kırılıyor, sorun morun yok, sorun sende veya arabanın tüp hariç diğer aksamlarında
  • bu tür sorunların kaynağı hiç kimsenin tahmin edemediği bir şekilde termostad arızasıda olabiliyor, hararet göstergesi normal değerde gösterdiği için ve termostad da tam randımanlı olmasada çalıştığı için farkına varılamıyor, bir obd cihazı ile bağlandığında motor soğutma suyu sıcaklığı 90 a ulaşmadığı daha düşük derecelerde kaldığı görülüyor...
  • Motor benzinde düzgün çalışıyor. O nedenle termostad arızası gibi durmuyor. Lpg sisteminde sorun var o da enjektörlerle ilgili. Yoksa dediğiniz gibi hiç alakasız yerde çıkan bir arıza farklı sorunlar doğurabiliyor.
  • Sonuç ne oldu baktırabildiniz mi?
  • Buji ve buji kablosunu en son ne zaman değiştirdiniz?
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.