Şimdi Ara

LPG de silkeleme -Benzinde olmuyor (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
107
Cevap
2
Favori
88.736
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • sekmento S kullanıcısına yanıt
    Hocam merhaba.2 ay önce suzuki sx4 araç aldık ve çok memnunum ancak bi sıkıntım var yardımcı olursanız sevinirim.
    .Lpg de 2. viteste düşük devirde silkeleme yapıyor.Lpg Ustası bujiden olabilir dedi ama benzinde yapmıyor.Bujileri değiştir dedi araç 80 binde.Daha once bujı değiştimi bilmiyorum.Bujileriın tırnaklarını 70 e ayarlat dedi ama benım aracın bujileri ilyummuş yanı ayarlanmıyo.Sizce silkeleme sorunu bujiden olabilir mi gerçekten?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oguzhan.kubur

    Hocam merhaba.2 ay önce suzuki sx4 araç aldık ve çok memnunum ancak bi sıkıntım var yardımcı olursanız sevinirim.
    .Lpg de 2. viteste düşük devirde silkeleme yapıyor.Lpg Ustası bujiden olabilir dedi ama benzinde yapmıyor.Bujileri değiştir dedi araç 80 binde.Daha once bujı değiştimi bilmiyorum.Bujileriın tırnaklarını 70 e ayarlat dedi ama benım aracın bujileri ilyummuş yanı ayarlanmıyo.Sizce silkeleme sorunu bujiden olabilir mi gerçekten?

    Lpg'de yapip benzinde yapmiyorsa bujiden olma olasilogi yuksek. Bujilerle beraber kablolarini da degistirin.
  • Utku kullanıcısına yanıt
    Cevabınız için teşekkürler.Benzinde hiçbir problem yok.ama benim anlamadığım olay şu buji eğer işlevini tam yapmıyorsa benzinde de aynı sorunu yapmaz mı? Birde yüksek devirde kullanınca silkeleme yapmıyor lpg de
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oguzhan.kubur

    Cevabınız için teşekkürler.Benzinde hiçbir problem yok.ama benim anlamadığım olay şu buji eğer işlevini tam yapmıyorsa benzinde de aynı sorunu yapmaz mı? Birde yüksek devirde kullanınca silkeleme yapmıyor lpg de

    Bujiden kaynakli sorun benzinde daha zor hissedilir. LPG daha zor ateslenir. Silkeleme de zaten dusuk devirde olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Utku -- 9 Aralık 2013; 0:37:14 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Utku

    quote:

    Orijinalden alıntı: oguzhan.kubur

    Cevabınız için teşekkürler.Benzinde hiçbir problem yok.ama benim anlamadığım olay şu buji eğer işlevini tam yapmıyorsa benzinde de aynı sorunu yapmaz mı? Birde yüksek devirde kullanınca silkeleme yapmıyor lpg de

    Bujiden kaynakli sorun benzinde daha zor hissedilir. LPG daha zor ateslenir. Silkeleme de zaten dusuk devirde olur.

    Peki hocam aydınlattığınız için çok teşekkür ederim.İlk iş bujileri değiştirmek olacak.bu ilidyumlarda pahalı ama yapcak bişey yok :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Utku

    Buji ve buji kablosunu en son ne zaman değiştirdiniz?

    Alıntıları Göster
    2004 opel meriva 1,6 lpg de düşük devirlerde titreme silkeleme arızası . direk bobın değiştirdik. ( benzinde bir şey yoktu sadece lpg oluyordu . )
     LPG de silkeleme -Benzinde olmuyor LPG de silkeleme -Benzinde olmuyor LPG de silkeleme -Benzinde olmuyor




  • Kafkaskartali571 kullanıcısına yanıt
    Hocam tekleme sorununu nasil cozdunuz ayni sorun bende de var.
  • gokhan559 G kullanıcısına yanıt
    hocam Lpg ciler her biri farklı şeyler soyluyorlardı.yok subap ayarı yok bobın falan.Bende sorunun bujı, bujı kablosu ve bobınde olma ıhtımalını dusundum.bujıyı değiştim olmadı.Sonra ucuzdan başladım bujı kablosunu değiştim ve sorun şıp diye kesti.performans arttı yakıt düştü.bujı kablosu ozellıkle lpg de yalıtkanlık ozellıgını yıtırıyor.Bence bujı kablosunu değiştirin.Zaten hiçbişey olmasa bile yakıtıınız düşecektir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kafkaskartali571

    hocam Lpg ciler her biri farklı şeyler soyluyorlardı.yok subap ayarı yok bobın falan.Bende sorunun bujı, bujı kablosu ve bobınde olma ıhtımalını dusundum.bujıyı değiştim olmadı.Sonra ucuzdan başladım bujı kablosunu değiştim ve sorun şıp diye kesti.performans arttı yakıt düştü.bujı kablosu ozellıkle lpg de yalıtkanlık ozellıgını yıtırıyor.Bence bujı kablosunu değiştirin.Zaten hiçbişey olmasa bile yakıtıınız düşecektir
    Aracımı aldığımdan beri (1,5 yıldır) ben de bununla uğraşıyorum. Atiker LpG sistemi var aracım laguna 2.0 16v. LpG de canavar gibi olan aracım benzinde resmen gitmiyordu. Performansı düşük diye bobinlerin hepsini yetkili serviste değiştirdim. Bujileri de değiştirdim. Eski bobinlerle varmıydı emin değilim o günden beri bu sorunla uğraşıyorum, hem benzinde hem LpG de silkeleme başladı. Bobin değişimi sonrası yakıtım %15 arttı. Performansı da bu ölçüde yükseldi. Kış ayları boyunca silkeleme olmadı. Kış sonunda aracın hava emiş hortumunun patlak olduğunu farkettik, universal bir hortum ile değiştirdik. Araç resmen şahlandı. üstelik hiç yakıt artışı olmadan. Sonra LpG bakım zamanı geldi farklı bir yere gittim atiker bilgisayarı enjektörler ve regülatörde basınç tespit etti. Regülatöre ayar yapıldı, enjektör nozullarına (sarı memeler) genişletme işlemi yapıldı. Araç eskisine oranla daha iyi hava aldığı için daha fazla yakıt gelmesi gerektiğine kanaat getirerek işlemi yaptırdım. Sonuç mükemmeldi. Hem bir tık performans aldık hem de yakıt 1 lt/100 km daha düşmüştü. Bu şekilde bir hafta kullandım hiç sorun yokken uzun süredir aklımda olan egsoz sistemini gözden geçirmeye gittim. Sonuçta katalizörüm tıkalıymış onu değiştirdik. Üst devirlerdeki performansı alt devirlerde de yakalamak çok güzel ama bu sefer en başa döndük araç bu kez ciddi anlamda silkeliyor ve yakıt %10 daha arttı. Benzinde henüz denemedim bu olanları. Bu noktada BMW motor ustası olarak çok güvendiğim bir arkadaşımın yönlendirdiği atiker ustası dedi ki LpG enjektör montajın hatalı, enjektörler çok yukarıda pistonlarla mesafesi çok+kullanılan regülatör 2.0 motor için zayıf. Yani ustanın tespiti Likit yakıtın gaza dönüşmesindeki süratin aracın emişinden yavaş olması(regülatörün yetiştirememesi)+zaten hazırlanan gazın da uzak bir mesafeden püskürtüldüğü için yeterli kalitede yanmanın sağlanamaması. Aracı aldığımda yol bilgisayarındaki 12lt/100 km olan tüketimim şimdilerde 14,5lt/100 km performans da bu oranda hatta belki daha fazla yükseldi. Bu bilgiler belki işinize yarayabilir. Çözüm bulursam yine yazarım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sekmento

    LPG SİLKELEME PROBLEMİ

    1 - ENJEKTÖR TIKANMASI NEDENİYLE kendini tüm devirlerde belli eder
    2- BAĞLANTI NOKTALaRINDA TEMASIZLIK VEYA HORTUM PATLAMALARI
    3 - BUJİ DİŞ ARALIĞI 1.00 mm FAZLA OLMASI
    4- BUJİ KABLOLARININ BUJİ BAŞINA TAM OTURMAMASI. genel sebebi bu ve 3. madde (Genelde kendini düşük devirde yüksek viteste belli eder yani gaza ani yüklenince)

    Tebrikler..
    Nokta atışı bilgiler verdiğiniz için.
    Az daha Lpg enjaktörlerini söküp temizleme işine girecektim yada yeni buji kabloları almayı düşünmeye başlamıştım ki bu mesajı okudum.
    Bu değerli bilgileri her usta çerçeveltip iş yerine asmalı.
    Benim problemim düşük devirde yük altında tekleme problemi idi. Tırnak aralıkları iyice artmış olan bujilerimi 0.7mm lpg bujisi ile değiştirdim.
    Veee bingooo. Teklemeden eser yok. Motor daha sakin çalışıyor gibi.
    Bir de şu kronik ateşleme bobin yakma olayını çözersek süper olacak be hocam :)




  • ateşleme sistemindeki bazı sorunlar benzinde bir şey yapmaz iken lpgde tekleme sorunları yapabilir.
    yani benzinde yapmıyor diyerek suçu direk lpgye atmak olmaz aklınızda bulunsun;)
  • Aynı sorun bende de mevcuttu ve çözüme kavuşturdum. Aslında sizin o küt küt dediğniz olay yanmayan lpg nin manifolta vurmasından dolayı çıkan sestir. Siz araç yığılınca gaz vermeye çalışıyorsunuz ve sağlıklı yanmayan lpg manifolt da ses yapıyor. Benzin ve lpg yanma ısıları farklı olduğundan benzinde bu sorunu hissetmiyorsunuz aslında benzindede yapıyor fakat fazla hissedilmiyor.
    Size ilk diyecekleri ateşlemedir ateşleme olsa benzindede yapar zaten buji buji kabloları ve ateşleme bobinini değiştirdiniz sorun yine devam etti sonra lpg ayarında sıkıntı var diyecekler gazcı ayar yapacak ve sıkıntı muhtemelen devam edecek sakın yanlış anlamayın ben kendi başıma gelenleri yazıyorum belki sizin araç ateşleme tesisatı değişince düzelebilir :) En sonada işin ehli bir ustaya denk geleceksiniz SUBAP AYAR larının yapılması lazım diyecek üst kapak açılıp subap ayarları yapılacak sente ile sorun ortadan kalkacak umarım sıkıntınızı bir an önce çözersiniz iyi geceler...




  • Selamin aleykum cumleten, iyi formlar dilerim



    Honda civic vtec2 aracim var, 6 senedir romano kullancisiyim, arac 2 ay once 3000 devirde 2.vitesten itibaren teklemeye başladı, resmen gaz kesiyor ve asiri silkeliyor. Regulator, enjektörler, bujiler yenileri takilarak denendi ama sorun devam etti, bobinleri arac calisirken soketlerini cikardim saglam (? Sanirim) benzinde tekleme yok,, tekleme başladığında depraja basip gaza yuklenince kesiciye rahat giriyor fakat yuke girince teklemeye basliyor, araba tekleme yapacagini gaz yememeye basladiginda anliyorum, devirsiZ kullandigimda yapiyor gibime geliyor, benzine alip tekrar gaza alinca duzeliyor , sicak soguk farketmiyor nezaman tekleyecegi belli olmuyor, farkli bir ustaya goturdum avansini oynadi 7 8 gun teklemedi sonra tekrar basladi, mantigin bitti yerdeyim, başına böyle bisey gelen varsa bilgi verirse memnun olurum, bi yakinkinimn arabasında da romano var oda ayni problemden muzdarip. Bu kronikmidir.
  • 2000 model clio 2 başımdan geçeni anlatayım belki birisine yardım olur



    Lpg de 2 vitese ve 3 vitese geçişte tekleme vardı ve bu özellikle araba ısınınca oluyordu benzinde bişe yoktu buji değişti olmadı buji kablosu değişti olmadı ve ben sıkılmıştım bu işten lpg diyen boğaz kelebeği diyen hatta beyni karışmış diywn dahi oluyordu tabi bu arada ateşleme bobinine iyice yöneldim tabiki bobinde değişti sonuç evet iyileşme var ama halen tekleme devam ediyor artık dedim tamam sorun tüpte ve gittim ustaya durumu anlattım hemen buji ve kablo dedi yeni değişti dedim ve oda sen önce buji sonra buji kablosunu değişmişin ama arızalı bobinle gezmişin doğal olarak oda kablo ve bujiyi bozmuştur dedi ve dediğibi buji ve kablo değişti zımba gibi oldu
  • Uzun oldu ama kusra bakmayın eğer mümkünse buji olmadı kablo olmadı bobin ama bunların aynı gün değiştirin
  • benim sorunum da tam tersi arkadaşlar. LPG'ye geçince sorun kalmıyor fakat sabah ilk çalıştırdığımda silkeleme yapıyor. Ufaktan da pat pat yapıyor. 2 yıldır çözemedim. Götürdüğüm ustalar aksi gibi normal diyor. Olur lpgde böyle diyorlar. Fakat önceki aracım da lpgliydi ama saat gibiydi.
  • Anadolu A kullanıcısına yanıt
    Benzin pompası problemi gibi...
  • mustyyyyy kullanıcısına yanıt
    yalnız lpg uygulamadan önce olmuyordu. hadi denk gelsi desek, araç ısındıktan spnra yine olmuyor benzinde kullanılsa bile.
  • Anadolu A kullanıcısına yanıt
    O zaman akla yakıt karışım problemi geliyor. Bir gün önceden lpg de iken stop ettiğimiz motor aynı yakıt karışım oranıyla sabah soğuk motorda benzin ile ateşlenmeye çalışıldığınan bir süre yani karışım miktarı oturana kadar adeta sapıtıyor, gaza basınca boğulur gibi gaz yemiyor, doğru mu?



    Bunun sebebi benzin ile lpg nin yakıt haritalarının birbirinden fazlaca sapmaya uğramasıdır. Tek çözümü uzun bir müddet mesela bir depo boyunca aracı sadece benzinle kullanıp beynin optimum verimli bir yakıt haritasını oluşturmasına firsat verip ardından hemen hassas bir lpg ayarına girmektir.



    Eğer sebebin bu olup olmadığını netleştirmek istiyorsanız gün sonunda aracınızı stop etmeden önce elle benzine geçirin ve bir süre benzinde çalışmasını bekleyip stop edin. Ertesi sabah ilk çalıştırmada düzelmeler hissederseniz o zaman sebebi bahsettigim noktada arayın.
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.