Şimdi Ara

BENZİNDEN LPG YE GEÇERKEN FREN YAPAR GİBİ SİLKELEME

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
33
Cevap
1
Favori
27.130
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ARKADAŞLAR YENİ FARKINA VARDIK BENDE 99 POLO CLASSİC VAR ATİKER SIRALI TAKILI ŞEYTAN KULAĞINA KURŞUN NO PROBLEM , ANCAK KARDEŞİMİN 97 POLO CLASSİC AYNI MOTOR 100 HP ARACINDA BENZİNDEN LPG YE GEÇİŞLERDE FRENE BASILMIŞ GİBİ SİLKELEME YAPIYOR ONDAKİ SİSTEM LOVATO SIRALI SİSTEM ,BEN KENDİ ARACIMA SIRALI LPG TAKTIRDIKTAN SONRA FARKETTİK SİLKELEME OLMAMASI GEREKTİĞİNİ ÖNCEDEN LPG CİLER BU SİLKELEME NORMAL DİYORLARDI İNANIYORDUK YAKLAŞIK 2 YIL BÖYLE KULLANIYOR ARACINI , NEDEN OLABİLİR SİZCE ? BENİM BİLDİĞİM LOVATO ATİKERDEN DAHA KALİTELİ VE PAHALI BİR MARKA , KARDEŞİM ARACI HAREKET ETTİRMEDEN ISITIP YOLDA SİLKELEMESİN DİYE LPG YE GEÇİŞ YAPIP ÖYLE HAREKET EDİYOR VEDE BU ÇOK CAN SIKICI , YOLDA İKEN GEÇERSE ÖYLE BİR SALLANIYORKİ ARABA NERDEYSE VİTES DİŞLİLERİ KIRILACAK GİBİ OLUYOR ,

    NOT: ARABANIN YAKITINDA ÇEKİŞİNDE VS. HİÇ BİR PROBLEMİ YOK SADECE LPG YE GEÇİŞLER PROBLEMLİ HAA BİRDE LOVATO SİSTEMDE EMÜLATÖR VAR ATİKERDE İSE EMÜLATÖR KULLANILMAMIŞ ECU BU GÖREVİ GÖRÜYOR GALİBA



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mendel50 -- 21 Şubat 2009; 11:03:36 >







  • selam arkadisim
    ayni sorun bende de vardi. senin bahsettin kadar olmasada lpg ye gecerken hissedilir bir kadilma oluyordu. gaz kalitesinden felan diyordum fazla tskmiyordum. baslarda da boyle bir sorun yoktu. neyse 2 gun once bakima gpturduk. su an o sorun dikkatimi cekmedi. birazdam ozellikle bunu kontrol edecegim. ama kalibrasyonla ilgili br sorun gibi geliyor kulaga. kontrol edip yazarim
  • Bu sorunun tamamen kalibrasyon hatası olduğunu düşünüyorum ;

    Enjeksiyon çalışma zamanı haritasında (Gas Base Map) çalışma mili saniyeleri var burada bu zaman dilimlerinde

    gaz için artı tolerans süreleri var silkelemyi yaptıgı zaman dilimi ya 0 gösteriyordur yada zengin karışım -8 , -9 gösteriyordur.

    gittiğiniz gaz ayar servisinden daha iyi bir servise gidin 5 dakikada çözülür eğer izmirde iseniz size yardım edebilecek birine yönlendirebilirim.




    quote:

    Orjinalden alıntı: mendel50

    ARKADAŞLAR YENİ FARKINA VARDIK BENDE 99 POLO CLASSİC VAR ATİKER SIRALI TAKILI ŞEYTAN KULAĞINA KURŞUN NO PROBLEM , ANCAK KARDEŞİMİN 97 POLO CLASSİC AYNI MOTOR 100 HP ARACINDA BENZİNDEN LPG YE GEÇİŞLERDE FRENE BASILMIŞ GİBİ SİLKELEME YAPIYOR ONDAKİ SİSTEM LOVATO SIRALI SİSTEM ,BEN KENDİ ARACIMA SIRALI LPG TAKTIRDIKTAN SONRA FARKETTİK SİLKELEME OLMAMASI GEREKTİĞİNİ ÖNCEDEN LPG CİLER BU SİLKELEME NORMAL DİYORLARDI İNANIYORDUK YAKLAŞIK 2 YIL BÖYLE KULLANIYOR ARACINI , NEDEN OLABİLİR SİZCE ? BENİM BİLDİĞİM LOVATO ATİKERDEN DAHA KALİTELİ VE PAHALI BİR MARKA , KARDEŞİM ARACI HAREKET ETTİRMEDEN ISITIP YOLDA SİLKELEMESİN DİYE LPG YE GEÇİŞ YAPIP ÖYLE HAREKET EDİYOR VEDE BU ÇOK CAN SIKICI , YOLDA İKEN GEÇERSE ÖYLE BİR SALLANIYORKİ ARABA NERDEYSE VİTES DİŞLİLERİ KIRILACAK GİBİ OLUYOR ,

    NOT: ARABANIN YAKITINDA ÇEKİŞİNDE VS. HİÇ BİR PROBLEMİ YOK SADECE LPG YE GEÇİŞLER PROBLEMLİ HAA BİRDE LOVATO SİSTEMDE EMÜLATÖR VAR ATİKERDE İSE EMÜLATÖR KULLANILMAMIŞ ECU BU GÖREVİ GÖRÜYOR GALİBA




  • sorun sadece gaza geçişte başka problem yok kalibrasyonda olması ihtimalinide değerlendiriyorum , normalde aracın yola gidişinde yakıt değerlerinde filan hiç bir problem yok
  • hocam ben izmirdeyim.soruna baktim cok hafif muglak bir fark var.eskısınden iyi.bakimi ege gas centerda yapmiştim.cekiştede biraz farklilik var gibi ama tam cozemedim.ya araba rahat gittinden hizlandigini hissedemiyorum ya da cekişte bir dusus var.simdi bu benzinden gaza gecişteki farkin azalmasina ragmen cekişin düşmesi mantikli gelmiyor bana.dedigim gibi hafizam biraz zayif ama bir farklilik var.yakir sarfiyatini da kontrol ediyorumarac otomatik vites.kıckdown da basiyor.ama normalde anlayamadigim bir gevseklik var.yani iyi de olabilir kotude olabilir.(tam gerizakali gibi hissediyorum bunlari yazarken)galiba biraz daha kullanmam lazım.
    bir gelişme olursa yazarim.
  • gas base map da yer çalışma zamanı farklı zaman dilimindedir bunuda kalibrasyonda yapar.

    ayrıca arcın ecu su akıllı ecu denilen öğrenme yeteneği olan ecu ise restlenmesi gerekir.
  • birde şu farklılık dikkatimi çekti bendekinde enjektör railinden çıkan hortum gaz kelebeğinin çıkışından manifolttan bi yerden alınmış diğer aracımızda ise hava filtresinin plastik kutusu bi yerden delinerek verilmiş bu sepeb olmuş olabilirmi yada markadan markaya değişirmi ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mendel50 -- 22 Şubat 2009; 2:12:42 >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Motor neden hararet yapar
    7 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • tam olarak anlamadım ama söylemek istediğiniz map sensörü (Basınç sensörü) hortumunun sizinkinde railin sonundan
    diğerinde filtrenin ucundan bir hortumla aldığı bu önemli değil ama şöyle bir olay var
    map sensörü eğer lpg ecusunun (lpg beyni) içinde ise filtreden almalı.


    quote:

    Orjinalden alıntı: mendel50

    birde şu farklılık dikkatimi çekti bendekinde enjektör railinden çıkan hortum gaz kelebeğinin çıkışından manifolttan bi yerden alınmış diğer aracımızda ise hava filtresinin plastik kutusu bi yerden delinerek verilmiş bu sepeb olmuş olabilirmi yada markadan markaya değişirmi ?

  • @y.seyrek
    aracınızın ve kitinizin marka ve modelini yazarmısınız?


    quote:

    Orjinalden alıntı: y.seyrek

    hocam ben izmirdeyim.soruna baktim cok hafif muglak bir fark var.eskısınden iyi.bakimi ege gas centerda yapmiştim.cekiştede biraz farklilik var gibi ama tam cozemedim.ya araba rahat gittinden hizlandigini hissedemiyorum ya da cekişte bir dusus var.simdi bu benzinden gaza gecişteki farkin azalmasina ragmen cekişin düşmesi mantikli gelmiyor bana.dedigim gibi hafizam biraz zayif ama bir farklilik var.yakir sarfiyatini da kontrol ediyorumarac otomatik vites.kıckdown da basiyor.ama normalde anlayamadigim bir gevseklik var.yani iyi de olabilir kotude olabilir.(tam gerizakali gibi hissediyorum bunlari yazarken)galiba biraz daha kullanmam lazım.
    bir gelişme olursa yazarim.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mendel50

    ARKADAŞLAR YENİ FARKINA VARDIK BENDE 99 POLO CLASSİC VAR ATİKER SIRALI TAKILI ŞEYTAN KULAĞINA KURŞUN NO PROBLEM , ANCAK KARDEŞİMİN 97 POLO CLASSİC AYNI MOTOR 100 HP ARACINDA BENZİNDEN LPG YE GEÇİŞLERDE FRENE BASILMIŞ GİBİ SİLKELEME YAPIYOR ONDAKİ SİSTEM LOVATO SIRALI SİSTEM ,BEN KENDİ ARACIMA SIRALI LPG TAKTIRDIKTAN SONRA FARKETTİK SİLKELEME OLMAMASI GEREKTİĞİNİ ÖNCEDEN LPG CİLER BU SİLKELEME NORMAL DİYORLARDI İNANIYORDUK YAKLAŞIK 2 YIL BÖYLE KULLANIYOR ARACINI , NEDEN OLABİLİR SİZCE ? BENİM BİLDİĞİM LOVATO ATİKERDEN DAHA KALİTELİ VE PAHALI BİR MARKA , KARDEŞİM ARACI HAREKET ETTİRMEDEN ISITIP YOLDA SİLKELEMESİN DİYE LPG YE GEÇİŞ YAPIP ÖYLE HAREKET EDİYOR VEDE BU ÇOK CAN SIKICI , YOLDA İKEN GEÇERSE ÖYLE BİR SALLANIYORKİ ARABA NERDEYSE VİTES DİŞLİLERİ KIRILACAK GİBİ OLUYOR ,

    NOT: ARABANIN YAKITINDA ÇEKİŞİNDE VS. HİÇ BİR PROBLEMİ YOK SADECE LPG YE GEÇİŞLER PROBLEMLİ HAA BİRDE LOVATO SİSTEMDE EMÜLATÖR VAR ATİKERDE İSE EMÜLATÖR KULLANILMAMIŞ ECU BU GÖREVİ GÖRÜYOR GALİBA


    aynı lovato sistemi ve sorun bendede vardı. cozumu lpg enjektorlerinin temzilenip (sökülerek) enjektör-manifold mesafesinin kısaltılması ile çözüldü, sizede tavsiye ederim




  • aracim307 kit; milano.dun yag degisimi icin servise gitmistim. ordan tupun kafasindan su sizdigini soylediler. hemen gascentera gittim. baktilar ve regulatorden su sizdigini soylediler. dikkatli sur hararete bak pazartesi gel dediler. yarin gidip bakacam. buyuk ihtimal regulator degisecek.
    acaba diyorum bastaki, konu basligindaki problemimizin bir nedenide bu olabilir mi?
  • lovato dandır. klasik sorun.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: bond777


    quote:

    Orjinalden alıntı: mendel50

    ARKADAŞLAR YENİ FARKINA VARDIK BENDE 99 POLO CLASSİC VAR ATİKER SIRALI TAKILI ŞEYTAN KULAĞINA KURŞUN NO PROBLEM , ANCAK KARDEŞİMİN 97 POLO CLASSİC AYNI MOTOR 100 HP ARACINDA BENZİNDEN LPG YE GEÇİŞLERDE FRENE BASILMIŞ GİBİ SİLKELEME YAPIYOR ONDAKİ SİSTEM LOVATO SIRALI SİSTEM ,BEN KENDİ ARACIMA SIRALI LPG TAKTIRDIKTAN SONRA FARKETTİK SİLKELEME OLMAMASI GEREKTİĞİNİ ÖNCEDEN LPG CİLER BU SİLKELEME NORMAL DİYORLARDI İNANIYORDUK YAKLAŞIK 2 YIL BÖYLE KULLANIYOR ARACINI , NEDEN OLABİLİR SİZCE ? BENİM BİLDİĞİM LOVATO ATİKERDEN DAHA KALİTELİ VE PAHALI BİR MARKA , KARDEŞİM ARACI HAREKET ETTİRMEDEN ISITIP YOLDA SİLKELEMESİN DİYE LPG YE GEÇİŞ YAPIP ÖYLE HAREKET EDİYOR VEDE BU ÇOK CAN SIKICI , YOLDA İKEN GEÇERSE ÖYLE BİR SALLANIYORKİ ARABA NERDEYSE VİTES DİŞLİLERİ KIRILACAK GİBİ OLUYOR ,

    NOT: ARABANIN YAKITINDA ÇEKİŞİNDE VS. HİÇ BİR PROBLEMİ YOK SADECE LPG YE GEÇİŞLER PROBLEMLİ HAA BİRDE LOVATO SİSTEMDE EMÜLATÖR VAR ATİKERDE İSE EMÜLATÖR KULLANILMAMIŞ ECU BU GÖREVİ GÖRÜYOR GALİBA


    aynı lovato sistemi ve sorun bendede vardı. cozumu lpg enjektorlerinin temzilenip (sökülerek) enjektör-manifold mesafesinin kısaltılması ile çözüldü, sizede tavsiye ederim

    bu dediğinizden olabilme ihtimali fazla zaten ilk aklımdan geçende güzel bir havada enjektör manifolt hortumlarını kısaltmaktı :) neden derseniz bendeki 5-6 cm iken diğer aracımızın mesafesi 14 cm civarında bu borular lpg geçişinde gaz dolana kadar silkeleme yapıyor olabilir dediğiniz mantıklı enjektörlerin temizliği nasıl oluyor bilmiyorum ama hortumları kısaltıp bi deneyeceğim olmazsa lpg enjektör temizliği nasıl oluyorsa öğrenip yapacaz artık :) , arkadaşın birisi klasik lovato problemi demiş ama lovato benim bildiğim iyi ve kaliteli bir marka bendeki 750 ytl lik kıçı kırık atikerde bile problem olmazken lovatoda hiç olmaması gerekir




  • Ayn sorun bende de var.Aracım dacia logan 1.4.Kit baykangaz marka.Taktırdığımdan beri var.Ama ilkönce yanlış bir ayar yapılmıştı gaza sonuna kadar basmadan lpg ye geçmiyordu.Sonra yeni bir ayar yapıldı bu defa da gaza geçerken stop edecek gibi oluyor hatta yokuş çıkarken rampada kalacağım diye korkuyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hassan01 -- 22 Şubat 2009; 14:27:15 >
  • su sızıntısı varsa yoğuşma tam gerçekleşmediği için araç zengin karışım alır buda geçişlerde ve
    ilk gaz vermede yığılma yapar.

    quote:

    Orjinalden alıntı: y.seyrek

    aracim307 kit; milano.dun yag degisimi icin servise gitmistim. ordan tupun kafasindan su sizdigini soylediler. hemen gascentera gittim. baktilar ve regulatorden su sizdigini soylediler. dikkatli sur hararete bak pazartesi gel dediler. yarin gidip bakacam. buyuk ihtimal regulator degisecek.
    acaba diyorum bastaki, konu basligindaki problemimizin bir nedenide bu olabilir mi?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: y.seyrek

    aracim307 kit; milano.dun yag degisimi icin servise gitmistim. ordan tupun kafasindan su sizdigini soylediler. hemen gascentera gittim. baktilar ve regulatorden su sizdigini soylediler. dikkatli sur hararete bak pazartesi gel dediler. yarin gidip bakacam. buyuk ihtimal regulator degisecek.
    acaba diyorum bastaki, konu basligindaki problemimizin bir nedenide bu olabilir mi?

    regülatörün su sızdırması halledilecek bir problem dış tarafında saplama vidalar var reg. çevrelemiştir bunlar gevşerse su kaçırır vidalar sıkılır ve reg. değiştirmeye gerek yok bırak 250 ytl paran cebinde kalsın arkadaşım yakıtında rölantide problemler yaşamıyorsan regülatöre dokundurtma bence , git herhangi bir tamitciye 5 dakikada halleder



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mendel50 -- 23 Şubat 2009; 14:12:40 >
  • yeni kalibrasyon ayarı yaptır.

    benzinde ve gaz benzin enjeksiyon zamanlarını eşitle.


    quote:

    Orjinalden alıntı: hassan01

    Ayn sorun bende de var.Aracım dacia logan 1.4.Kit baykangaz marka.Taktırdığımdan beri var.Ama ilkönce yanlış bir ayar yapılmıştı gaza sonuna kadar basmadan lpg ye geçmiyordu.Sonra yeni bir ayar yapıldı bu defa da gaza geçerken stop edecek gibi oluyor hatta yokuş çıkarken rampada kalacağım diye korkuyorum.
  • yaintlar icin tesekkur ederim.mendel hocam dedigin gibi ustaya bugun tekrar goturdum. karsiyaka guncem lpg ye gonderdi. ordaki usta bakti. hortumdan si siziyormus. isim vardi yaptiramadim. yarin halledecegiz.amma ve lakin bu gaza gecerken yigilma sorunu bende iyice abartti. dun ve bugun tam gecerken stop etti. daha once basima gelmemisti hic. bakimdan sonra olmasi ilginc.zaten lpg bakima soktum. ertesi gun peugeot servise gittim. onlar su sizdigini soyledi.akabinxe de stop etme problemi?? hatta sozde bakima giren aracta ki bu su sizma arizasi farkedilmemisse zaten o bakimda bir sorun var degil mi?
    neyse. baska bir yerde bu sorunun gas potansoyonmetreden ortaya ciktigini okudum. arkadasin yazdigi sorun bizimki ile ortusuyor. sorunu da kendi cozmus.potansiyonmetreyi acmis( ki kolay acilan bir parca degilmis) temizlik vs. sorunu cozmus. kalibrasyon ile sorun duzelmezse birsonraki secenek kesinlikle bu.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mendel50


    quote:

    Orjinalden alıntı: bond777


    quote:

    Orjinalden alıntı: mendel50

    ARKADAŞLAR YENİ FARKINA VARDIK BENDE 99 POLO CLASSİC VAR ATİKER SIRALI TAKILI ŞEYTAN KULAĞINA KURŞUN NO PROBLEM , ANCAK KARDEŞİMİN 97 POLO CLASSİC AYNI MOTOR 100 HP ARACINDA BENZİNDEN LPG YE GEÇİŞLERDE FRENE BASILMIŞ GİBİ SİLKELEME YAPIYOR ONDAKİ SİSTEM LOVATO SIRALI SİSTEM ,BEN KENDİ ARACIMA SIRALI LPG TAKTIRDIKTAN SONRA FARKETTİK SİLKELEME OLMAMASI GEREKTİĞİNİ ÖNCEDEN LPG CİLER BU SİLKELEME NORMAL DİYORLARDI İNANIYORDUK YAKLAŞIK 2 YIL BÖYLE KULLANIYOR ARACINI , NEDEN OLABİLİR SİZCE ? BENİM BİLDİĞİM LOVATO ATİKERDEN DAHA KALİTELİ VE PAHALI BİR MARKA , KARDEŞİM ARACI HAREKET ETTİRMEDEN ISITIP YOLDA SİLKELEMESİN DİYE LPG YE GEÇİŞ YAPIP ÖYLE HAREKET EDİYOR VEDE BU ÇOK CAN SIKICI , YOLDA İKEN GEÇERSE ÖYLE BİR SALLANIYORKİ ARABA NERDEYSE VİTES DİŞLİLERİ KIRILACAK GİBİ OLUYOR ,

    NOT: ARABANIN YAKITINDA ÇEKİŞİNDE VS. HİÇ BİR PROBLEMİ YOK SADECE LPG YE GEÇİŞLER PROBLEMLİ HAA BİRDE LOVATO SİSTEMDE EMÜLATÖR VAR ATİKERDE İSE EMÜLATÖR KULLANILMAMIŞ ECU BU GÖREVİ GÖRÜYOR GALİBA


    aynı lovato sistemi ve sorun bendede vardı. cozumu lpg enjektorlerinin temzilenip (sökülerek) enjektör-manifold mesafesinin kısaltılması ile çözüldü, sizede tavsiye ederim

    bu dediğinizden olabilme ihtimali fazla zaten ilk aklımdan geçende güzel bir havada enjektör manifolt hortumlarını kısaltmaktı :) neden derseniz bendeki 5-6 cm iken diğer aracımızın mesafesi 14 cm civarında bu borular lpg geçişinde gaz dolana kadar silkeleme yapıyor olabilir dediğiniz mantıklı enjektörlerin temizliği nasıl oluyor bilmiyorum ama hortumları kısaltıp bi deneyeceğim olmazsa lpg enjektör temizliği nasıl oluyorsa öğrenip yapacaz artık :) , arkadaşın birisi klasik lovato problemi demiş ama lovato benim bildiğim iyi ve kaliteli bir marka bendeki 750 ytl lik kıçı kırık atikerde bile problem olmazken lovatoda hiç olmaması gerekir


    temizleme derken, yetkili lovato servisinde enjektöre giden borulara, arabaya gaz vererek bir sprey sıktılardı ilk yaptıgım bakımda.

    montajı düzelttirdigim son yerde ise sökerek temizledilr, öyle boruya sprey sıkarak temizlenmezmiş.

    enjenktör manifold mesafesi kısalinca çözülecek sorununuz, ha birde memelere dikkat, bende 1,2 ler icin olan kucuk memeler takılıydı onunda etkisi var




  • selam arkadaslar. ben bujileri degistirdim. gaza gecerken silkeleme gecti gibi. hatta hic hissedilmiyor. simdi soyle bir durum var. motor sicak, arabayi durdurup ani gaz veriyorum. 1 saniye kadar bir hgir- hgur hirilti ve sarsinti oluyor. sonra devir yukseliyor. benzinde gaz alma olayi daha hizli. ve sarsinti olmuyor. bir bu sorun kaldi. ama motor sogukkenki gecislerde biraz daha gozlem yapmam gerekli. tam emin olabilmek icin.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.