Şimdi Ara

Aracım benzinden gaza geçerken stop ediyor sorun bulunamıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
5
Cevap
0
Favori
17.694
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar benim civic 2004 vtec es aracım var araca da yaklaşık 1 yıl önce AKL Lpg taktırdım.
    Şimdi sorunum ilk önce aracım benzinden Lpg ye geçerken stop ediyorda tüpe geçiş sırasında gaza fazla yüklenince stop etmiyorda ama daha sonrada araba hareket halindeyken teklemeye başladı tüple gitmemeye başladı bende tamire götürdüm.
    Tamirde bilgisayara bağladılar LPG'nin basınç aleti var küçük bir parça onda arıza gösterdi onu değiştirdiler ancak bu cihazı değiştirken Lpg boruları acayip bir şekilde gaz basıncı dolduğundan aşırı bir sesle hortumları çıkarıyorlar hortumlar gazdan şişmiş patlamak üzere neredeyse velhasıl bu parçayı değiştirip gönderdiler.
    Ancak 10 km gittim araç yine tekledi aynı şekilde geri götürdüm aracı borular falan yine gaz basıncı ile dolmuş bu seferde dedilerki hareket haricinde böyle bir sorun varsa regületörden dediler onu değiştirdiler gönderdiler.
    Sonra tekrar bi 5-10 kilometre gittim aynısı oldu bu seferde enjektörlüleri değiştirdiler fakat tekrar aynı kilometreyi yaptıktan sonra yine aynısı oldu bundan sıkıntı çıkarsa gaz kesiciyi de değiştirelim dediler ama sorunun ondan olmadığını kesin bi dille söylediler hareket halinde iken gaz kesicide sorun olmaz dediler bende sorunu çözemiyorlar diye bi daha aynı yere gitmedim.
    Sizce bu araçta ki sıkıntı nerdedir bana yardımcı olabilirmisiniz bu arada aracın bir önceki tüpü 50 km önce bitti belliki bi yerlede kaçak ta var biraz uzun oldu ama yardımcı olursanız sevinirim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Benzinden Gaza Geçerken Stop Eden Araç Sorunu

    Benzinden gaza geçerken stop eden araçlar, sürücüler arasında yaygın bir sorundur. Bu sorun, özellikle LPG'li araçlarda ("atiker" markası dahil) sıklıkla görülür.

    Olası Nedenler ve Çözümler

    • Yakıt Filtresi Tıkanıklığı: Tıkanmış yakıt filtreleri, yakıt akışını engelleyerek benzinden gaza geçiş sırasında stop etmesine neden olabilir. Yakıt filtresini düzenli olarak değiştirmek bu sorunun önlenmesine yardımcı olur.
    • Sensör Arızası: Hız sensörü, manifold basınç sensörü veya hava akış sensörü gibi sensörlerdeki arızalar, yakıt-hava karışımının doğru ayarlanmasını engelleyerek stop etmesine neden olabilir. Arızalı sensörleri tespit etmek için aracın arıza kodları okunmalıdır.
    • Yakıt Pompası Sorunu: Zayıf veya arızalı bir yakıt pompası, benzinden gaza geçiş sırasında yeterli yakıt basıncı sağlayamayabilir. Yakıt pompasının durumunu kontrol etmek için yakıt basıncı testi yapılmalıdır.
    • Enjektör Tıkanıklığı: Tıkanmış enjektörler, doğru miktarda yakıt püskürtemeyerek benzinden gaza geçiş sırasında motorun çalışmasını zorlaştırabilir. Enjektörleri temizlemek veya değiştirmek bu sorunu çözebilir.
    • LPG Sistemi Ayarı: LPG sisteminin yanlış ayarlanması, benzinden gaza geçiş sırasında tekleme veya stop etmesine neden olabilir. Bir LPG uzmanı tarafından sistemin kontrol edilmesi ve yeniden ayarlanması gerekebilir.

    Öneriler

    Benzinden gaza geçerken stop etme sorunu yaşayan araç sahipleri aşağıdaki önerileri dikkate almalıdır:

    • Düzenli bakım ve kontroller yaptırmak.
    • Yukarıda belirtilen olası nedenleri araştırmak ve gidermek.
    • LPG sisteminin yetkili bir teknisyen tarafından kontrol edilmesini sağlamak.
    • Uzun süreli LPG kullanımı sonrasında benzine geçerek motorda biriken tortuları temizlemek.
    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Hocam merhaba. Bizde de 2006 civic var. Sabahları çalıştırdıktan sonra gaza geçerken stop ediyor. Sizde de aynı sorun varmış. Acaba sıkıntıyı çözebildiniz mi ? Çözdüyseniz nasıl çözdünüz lütfen paylaşır mısınız
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozerpeker61

    Hocam merhaba. Bizde de 2006 civic var. Sabahları çalıştırdıktan sonra gaza geçerken stop ediyor. Sizde de aynı sorun varmış. Acaba sıkıntıyı çözebildiniz mi ? Çözdüyseniz nasıl çözdünüz lütfen paylaşır mısınız

    Bende brc sıralı sistem my07 var ve sabah çalıştırdığımda 10 sn olmadan tüpe geçiyor. aslında geçmemesi gerek çünkü motor ısınmamış oluyor. Bende elle benzinle çalştırıp motor ısınınca tüpe alıyorum sorun kalmıyor.

    Bursa küçük sanayide tomurcuuk otoya gittim . ilk gittiğimde ayar bozuk dediler ayar yükledi lpg geçişini 35 derece yaptı ama sabah gene aynı sorun oldu. sonraki hafta gittim bu seferde ısı müşürü yokmuş arabanda dediler. iyi dedim . gittim 150 lirayada ısı müşürü taktırdım. tabiki gene olmadı. ilk seferde ısı müşürüne bakmamış olması ayrı muamma zaten.

    aradım şahsı ısı müşürü bozuk olabilir dedi nası yani kontrol edilmeden takıldı bu anlamadım. her zamanda gidemiyorum gemlikte oturuyorum ancak hafta sonları uğrayabiliyorum. bilindik diye oraya gittim maalesef ne ilgi nede ustalık var. açıkçası karşımdaki şahıs kibirliydi, il dışında konferanslar veriyormuş sözde. bu hafta sonu Nira mühendisliğe gidip vaziyeti anlatmayı düşünüyorum bir daha oraya gitmek istemiyorum ve kesinlikle tavsiye etmiyorum.




  • merhabalar

    aşırı bir gaz sıkışması diye birşey yok. cihaza bağlatın kendinizde programdan kontrol edebilirsiniz. atmosfer basınçlı MPI ( Multi point injection yani çok nokta enjeksiyonlu ) bir motora yapılan dönüşümde AKL gibi bir cihazda 1,10 - 1,20 bar arası gaz basıncı olması yeterlidir. tabi sistem bunun çok üzerindeki basınçlarda da rahatça çalışabilir. fakat ideali bu kadar. gaz valfi değişimi tamamen gereksiz olmuş dediğiniz gibi :)

    Geçerken stop etme problemi için sizden ricam aracınızı LPG'ye geçirdikten sonra araç içindeki düğmeden yakıtlar arası geçiş yapın rölantide. ve aracınızda benzinden gaza, gazdan benzine geçerken problem var mı yazar mısınız.

    yoldaki teklemesi için geçişi hallettikten sonra konuşuruz. ( inş hallederiz çünkü akl'ye yabancıyım ama en azından lpg sektöründeki bir mühendis olarak sizinle bilgi paylaşırım )




  • Arkadaşlar kendi yaşadığım sabah direk lpg geçme sorununu çözdüm gibi.
    C.tesi günü daha önce ustalığından memnun kalmadığım küçük sanayideki tomurcuk oto yerine. yalova yolundaki pejo bayisinin yanında ki Nira Mühendisliğe gittim. Beni oranın sahibi Ramazan Bey karşıladı. aracı bağladık vs. bende tomurcukta yaşadğım problemleri anlattım, o sırada ecu ısıyı sürekli 64 veya 84 derece okuyor ve sabah ilk kontakta bundan ötürü lpg'ye geçiyormuş. bu sorunu tomurcuğun nasıl bulamadığına şaşırdı. çok basit birşey dedi. neyse ecuyu tamire göndereceğini ve 200-300 arası fiyat olacğaını söyledi, iş yerindeki ecuyu aracıma taktı ve haftaya c.tesi gel tamir olan ecuyu takarız dedi ve ayrıldık.

    şuanlık sabah ilk kontakta tüpe geçme sorunu ve haliyle sirkeleme, stop etme problemide ortadan kalktı. inş. tamir olan ecu ile sorunsuz binmeye devam ederim. tek tereddüt ettiğim nokta ise 3 ay garanti vermeleri. bakalım bekleyip göreceğiz.

    ilaveten tomurcukta takılan ısı sensörü regülatör borusuna monte edilmesi gerekirken gelişi güzel konulmuştu onuda borunun ortasına aldılar. buradan usta tercih edecek arkadaşlara tavsiye olsun diye yazıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Senkei -- 15 Ocak 2018; 14:12:28 >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.