Şimdi Ara

Fakir/zengin karisim, benzinde silkeleme, benzinde rolantide ibrede oynaklik, lpg de sorun yok.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
34
Cevap
1
Favori
26.851
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaslar biliyorum cok benzer konular acildi

    Sorunum su

    Arac benzinde calisirken rolantisinde dalgalanma oluyor, seyir halindeyken gaz yememe silkeleme yapiyor,
    Lpgde calisirken bu saydiklarimin hic biri yok.

    Forumdan edindigim izlenimle. Lpg ciye gittim ustaya anlattim, internette arastirdim boyle böyle olabiliyormus dedim. Usta lpg de sorun yok dedi servise goster dedi. Israr ettim bilgisayara bagladi falan sonra bundaki sikinti lpgdense tesisati komple degistiririz falan dedi.

    Sonra ozel bir servise gittim atesleme tertibati buji biji kablosu falan degistirir bakariz dedi
    Sonra baska bir ozel servise gittim karbon temizleme yapariz enjektorlere bakariz deneriz ordan degilse benzin pompasi değişecek ona bakacaz denicez karbon temizleme 250 tl denildi benzin pompasi da takim olarak degisecekmis fiyat dahi almadım.

    Cok garip bi durumdur. Hepsi ayri telden caldi. Simdi biseyler yapilacak olmuyorsa daha baska biseyler yapilacakmis. Yazik degil midir herkes orjinal parcadan dem vuruyor da tamir yolu yok ugrasalim bakalim diyen yok. Parcayi takip gondermek kolay kabul belli bi yere kadar. Ama bunu yapariz olmazsa bunu yapariz yanlis hem emesge yazik hem paraya

    Tavisyeleriniz nelerdir ne yapayim kime gideyim servis mi elektrikci mi buna care bulur.

    Aracim 2006 seat leon 1.6 sport
    Lpg markam brc
    Km 150000 lerde







  • Araç lpg sürekli çalıştığı için benzin haritası süreleri değişiyor olabilir.
    Akü kutup başını akşam söküp sabah tak dene, Benzin süreleri kendini sıfırlasın. Yada arabayı 150 km sadece benzinde sür.
    Bunlardan birini yapınca sorun kalkarsa sıkıntın benzin sürelerinin değişmesi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hass Nicktir

    Araç lpg sürekli çalıştığı için benzin haritası süreleri değişiyor olabilir.
    Akü kutup başını akşam söküp sabah tak dene, Benzin süreleri kendini sıfırlasın. Yada arabayı 150 km sadece benzinde sür.
    Bunlardan birini yapınca sorun kalkarsa sıkıntın benzin sürelerinin değişmesi.


    Oyle de denedim

    Bir müddet benzinde kullandim motor ariza isigi falan da sonmustu. Bunlari da ustalara söyledim, ama hepsi ilk soylediginden milim sapmiyor. Onu bi degistirelim duzelmezse digerlerine bakariz seklinde surekli çözümleri.
  • ustaların hepsi aynı. bi b.ktan anladıkları yok.

    bende de nissan note var lpg li.150.000 km de

    rölanti de düşüyor . araba titriyordu.

    teknik servis subaplar değişecek dedi. ama lpg li oldugu fiyat teklifi bile vermediler.

    anadolu yakası önerilen nissan özel servislerine gittim teker teker.


    birisi subaplar değişecek dedi.
    diğeri motorda birşey yok. rölanti ayarı yapılacak dedi.subaplarda birşey olsa söylerim dedi. iyi dedik yap ayarı.. yaptı bir b.k olmadı. yine aynı.
    başka birisi biraz benzinde kullan dedi. 500 km kullandım. yine aynı.
    sonra başka bir servise daha gittim. verdim. dedim değştir subapları..

    anlayacağın 1-2 değil 4-5 usta görünümlü kişilere sorun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-AAF6D4207 -- 10 Haziran 2017; 22:39:27 >
  • bu sorunlar lpgye geçtiğinde bitiyor değilmi ?





    Netten hava akışmetrenin(maf, debimetre) fişini bul ve çek. Bütün sorunların çözülecek (yenisini takana kadar aracın fazla yakacak haberin olsun)


    1e1 aynı sorunu yaşadım akışmetreyi temizleyince düzeldi. bobini bujiyi değiştirmeden önce bunu bir dene
  • quote:

    Orijinalden alıntı: armstrong26

    bu sorunlar lpgye geçtiğinde bitiyor değilmi ?





    Netten hava akışmetrenin(maf, debimetre) fişini bul ve çek. Bütün sorunların çözülecek (yenisini takana kadar aracın fazla yakacak haberin olsun)


    1e1 aynı sorunu yaşadım akışmetreyi temizleyince düzeldi. bobini bujiyi değiştirmeden önce bunu bir dene

    Aynen lpg ye gecene kadar bir sıkıntı, lpgye gectikten sonra hic sorun kalmıyor. Ayrica geri geri gelirken fark ettim benzinde kullanıyordum benzin kokusu geldi benzinimi yakamiyor ne yapiyorsa



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mete34mete -- 11 Haziran 2017; 3:24:13 >
  • İyi kurtarmışsınız,

    Motor yaptırmaya kadar gideni var.

    Şimdi karbüratörlü araçlarda hava yakıt karışımını karbüratör boğazı, ayarınıda benzin memesi veya gaz vanası sağlıyor.

    enjeksiyonlu araçlarda, debi (maf) sensörü birde aracın ne yaktığını bilmesi için oksijen sensörü var.

    Ayarların düzgün olması için bu zımbırtıların doğru çalışması lazım.

    Çünkü ustan otomatik kalibrasyon yapacağı için LPG ayar programı bunlardan gelen veriye göre map yapacak.

    Ustan da ayrı ca bir yakıt / lpg ayar cihazı olmadığı için. (hayır emisyon test cihazı ile yakıt ayarı yapılmaz, hepsi ni kandırmışlar 8 10 bin tl lik makinaları gösteriş olsun diye koymuşlar oraya).

    Girdiğiniz yerde en azından egzozdan AFR okuyan bir sistem yoksa durmayın çıkın oradan.

    Tek tek parçaları değiştirip bütün hepsini size kitlerler.

    Aracın düzgün yakıp yakmadığını ayrı bir tesistatla ölçüp ona göre yorum yapmaları lazım. Lakin kara düzen nasıl alıştılarsa öyle gidiyor.

    Aslında araç üstündeki tüm cihazları basit osiloskop veya gelişkin voltmetler ile test etmek mümkün, düzgün çalıştıklarında belli dalga boyu üretiyorlar da kim uğraşacak ?




  • Dostum aynı sorunu yaşadım. İlk çalışmada benzinde iken deli gibi motor sarsılıyordu, sonra lpg ye geçince rölanti düşüp düzeliyordu.

    BRC servisine git. Default ayarlara sıfırlattır. Ben aynısını yaptım düzeldi. Ayrıca gitmeden önce 300 km civarı benzinde kullandım ama gerek yokmuş. Sen direk git.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Delifisek.Tux

    İyi kurtarmışsınız,

    Motor yaptırmaya kadar gideni var.

    Şimdi karbüratörlü araçlarda hava yakıt karışımını karbüratör boğazı, ayarınıda benzin memesi veya gaz vanası sağlıyor.

    enjeksiyonlu araçlarda, debi (maf) sensörü birde aracın ne yaktığını bilmesi için oksijen sensörü var.

    Ayarların düzgün olması için bu zımbırtıların doğru çalışması lazım.

    Çünkü ustan otomatik kalibrasyon yapacağı için LPG ayar programı bunlardan gelen veriye göre map yapacak.

    Ustan da ayrı ca bir yakıt / lpg ayar cihazı olmadığı için. (hayır emisyon test cihazı ile yakıt ayarı yapılmaz, hepsi ni kandırmışlar 8 10 bin tl lik makinaları gösteriş olsun diye koymuşlar oraya).

    Girdiğiniz yerde en azından egzozdan AFR okuyan bir sistem yoksa durmayın çıkın oradan.

    Tek tek parçaları değiştirip bütün hepsini size kitlerler.

    Aracın düzgün yakıp yakmadığını ayrı bir tesistatla ölçüp ona göre yorum yapmaları lazım. Lakin kara düzen nasıl alıştılarsa öyle gidiyor.

    Aslında araç üstündeki tüm cihazları basit osiloskop veya gelişkin voltmetler ile test etmek mümkün, düzgün çalıştıklarında belli dalga boyu üretiyorlar da kim uğraşacak ?



    Daha kurtaramadik ki hocam.

    Farkli teshisler ve farkli çözümler onerildi ve hic birsey yaptirmadan geri dönmek zorunda kaldim.

    Belki gercekten enjektorler belki benzin pompasi ama belki de bunlarla hic alakasi yok guvenemedim acikcasi.




  • LPG ve benzinin stoichiometric değerleri farklı olduğundan ve sürekli LPG ile kullanıldığından araç beyni LTFT ve STFT ayarlamaları yaparak kendince doğru ama reel dünyada sorunlu olarak yakıt püskürtme işlemi yapıyor.

    ingilizceniz varsa izleyein, yoksa da alt yazılı izleyin.
    Elin yabancı ustası bildiklerini tek tek anlatırken, bizim çakal sanayiciler o patlamış, bu yanmış demekle meşguller.



    Para harcamadan yapacağınız şeyleri önereyim size,
    Arabada çeyrek deponun altında varsa en azından yarıya gelcek kadar benzin alın.
    LPG anahtarını kapatın.
    Akü kutup başlarını söküp, yarım saat kadar sökülü bırakın. Bu sayede uzun yakıt kesme değil ama kısa yakıt kesme verisi sıfırlanacak.
    Hatta yarım saatin dolmasını beklerken, buji anahtarı varsa bujileri sökün, bazı LPG dönüşümlerinde tırnak aralığını küçültüyorlar gazın zor tutuşmasını tolere etmek için. Bu da benzinde sorun olarak geri dönüyor.
    Tırnak aralıklarıyla oynandıysa internetten veya kullanım kılavuzundan bakın GAP denilen yani aralık kaç mm olmalı.
    Pratik bir yöntem söyleyim, kredi kartları 0.83mm yaklaşık olarak, buradan yola çıkabilirsiniz.
    Değiştirin.

    Aküyü bağlayıp arabayı çalıştırın.
    İlkten rölanti saf gibi olacak devir avı denilen RPM HUNTING yapacak ideal karışı ayarlaması 10dakika kadar sürer.
    Bir test sürüşü yapın 20km kadar ve en az 200km benzin kullanın lpg anahtarı kapalı.

    Sorun büyük ihtimal çözülür, ama çözülmezse o zaman ciddi paralar harcamanın zamanı gelmiştir.

    Son olarak karbon temizlemenin yararından çok zararı olur.




  • Buji buji kablosu ve bobinde problem olsaydi lpgde sorun daha hissedilir olurdu o yüzden bunlar sağlam diyebilirim. Karbon temizliğini de geçin zira daha once carbon clean yapılmadıysa bu kmdeki araçlara önermiyorlar. Subap sorunu olsa yine lpgde daha cok hissedilir. Benzin sisteminde bir problem var gibi. Benzin enjektorleri veya benzin pompasi veya filtresine baktırın. Uzun sure benzinde kullan yakit haritasi duzelsin bunlar da hikaye zaten yapmışsıniz. Iyi bir usta bulmak zor.
  • Bir süre benzinde kullaninca duzeliyorsa sorun lpg ayarlarindandir. Yukarda yazmışsıniz anlamadim. Benzinde kullaninca düzeldi mi duzelmedi mi?
  • MIKROP DOGAN kullanıcısına yanıt
    Bu lpg anahtari dediginiz normal arac içerisindeki lpg gostergelerinin oldugu yer mi ordan kapatsak yeterli olur mu. Lpgye hic gecmesem ordan kapatip.

    Birde aku kutup başlarını sokmem arac teybine falan bi etkisi olur mu.
  • osamanos kullanıcısına yanıt
    Gecen yil benzin deposuna wurth un temizleyicisi konulmustu yaklasik 1 depo onunla gittim belki daha fazla motor isigi falan sönmüş sorun kalmamisti. Simdi de yine basladi gaz yememe gibi bir sorun var iste yukarda da anlattim gitmiyor benzinde gaza tam basmama rahmen devir yukselmiyor belli bi sure sonra 1.2.3. Viteslerde bu sekilde belki yuksek viteslerde de oyledir ama sehir icinde cok deneme firsatim olmuyor.
  • mete34mete M kullanıcısına yanıt
    Evet o anahtar onu kapat ki bir süre araba hiç gaza geçmesin.

    Kayıtlı radyo istasyonların gider ve kod ister en kötü. Orijinal teyp ise.
    Onu da servisten telefonla arayıp öğrenebilirsiniz veya kullanım kitapçığında yazar.

    Sorun belli, yeterli yakıt veya buji kıvılcımı yok.
  • Geçmiş olsun öncelikle aynı problemler ibiza aracımda vardı. Bobin, buji, lpg beyni ne varsa denenecek denedim. Yaklaşık bin tl masraf ettim. Sonuç? Tahmin edebileceğiniz üzere tabii ki düzelmedi. Tavsiyem aracı elden çıkarmanız..
  • excellentwarrior kullanıcısına yanıt
    Benzin deposunu fulleyip denemekte fayda var. Aslinda araci elden cikartacak kadar büyük bir mesele olduğunu düşünmüyorum.
  • mete34mete M kullanıcısına yanıt
    Hocam sizce benzini fullemek benim yaptıklarımdan daha mı büyük bir deneme? Küçük bir problem olarak görmeyin bence daha büyük problemlere sebep olabilir. Ki ben aylarca bir çözüm bulamadım.
  • excellentwarrior kullanıcısına yanıt
    Bobin buji ve buji kablosundan dolayi sorun olsaydı lpgde hissedilmemesi imkansızdır. Hatta ateşleme sorunları lpgde daha çok hissedilir. Benzinde bir süre denemenin bir sakıncası olmaz. İçin rahat edecekse dene. Hatta akü kablosunu söküp bir saat kadar bekle benzinde kullanmadan önce. Yine de duzelmezse enjektör, yakıt filtresi ve pompasi bunlara baktır.
  • MIKROP DOGAN kullanıcısına yanıt


    Ben bu çocuğun anlatımından daha çok anladım. Birazda ingilizce buna yetiyor anlaşılan. Benim araç zengin karışım yakıyor. LFT hava sıcaklığı düştüğü için mi kapalı döngüde [closed loop (uzun yol gibi belli devirde)] çalıştığı için mi bilmiyorum gece -4.3 filan görüyor. Sabahları okula gidip gelirken [açık döngü (open loop ) sürüş genelde dur kalklı] -11 civarında dolanıyor. Zengin karışım olmasının araca ne gibi bir zararı olur?
    Ayrıca benim aracın tırnakları daraltıldı. O zamanlar tabiki Fuel trimden bihaberdim. Fuel trim ayrıca yakıt dengesi olarak çevrilince daha iyi oluyormuş. Trim burada denge anlamında kullanmak gerekirmiş.

    Kablo alıp ayarlayanlar var ama ben o ayarları kurcalayamam daha çok bozulur.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.