Şimdi Ara

YAN AYNA AYARI NASIL YAPILMALI? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
37
Cevap
0
Favori
9.238
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • ayna ayarinin belirli bir standardi olduguna pek inanmiyorum.. onemli olan kendi aracinizin yan tarafiyla birlikte arka tarafi ayni anda gormenizdir.. benim aynam disa dogru oldukca aciktir, aracimin arka kapilarini ucundan gorsem yeter.. onemli olan arkayi gorebilmektir..

    geri geri gelirken bile yan aynalari kullanan biri olarak ayna ayarima cok dikkat ederim.. park ederkende ne tarafa park ediyorsam o tarafin aynasini baya bi asagi indiririm ki kaldirmi sifirlayabiliyim..
  • Size tüyo veriyim slaytı okumadım ama araçta kör noktaları azatlmak için aracınızın sağ ve sol aynaları arka kapı kollarını görecek şekilde ayarlarsanız kör noktalar en aza inecektir hemde dar alanlarda arkayı takıp takmadığınıza bakarsınız, arkayı komple görmeye gerek yok , arka kapı kolunu biraz görsün ona göre aynayı kendiniz ayarlayın
  • Bu 90 derece ayar işini tam olarak nasıl yapıyoruz?
    Yani 90 derece olayını dogru yaptıgımızdan nasıl emin oluyoruz bunun bir püf noktası var mı?
    Tamam aynalar arabaya dik olacak ama
    pratikte tam 90 derece ayarlamak zor olsa gerek
  • yan ayna ile dikiz aynasının işlevini bilmek lazım.yan ayna dönüşlerde aracın kaportasının diğer araca,engele dokunup dokunmayacağını kontrol etmek içindir.sağ şeride geçerken dikiz aynası ile aracın sağ arka tarafına bakılmalı göz ucu ile de aracın dikiz aynasından gözükmeyen sağ tarafı gözlemlenmelidir.biraz ustalık ister ama doğrusu budur.sol şeride geçerken ise aracın sol aynasına bakmak yeterlidir.zira sol ayna yeni model araçlarda sola eğimlidir ve sağ aynaya nazaran daha dışa dönük dolayısıyla da daha geniş bir açıyı gösterir.

    (bkz: mercedes)
  • Bunca kişiden genelde bilinçsiz açıklamalar gelmesi ilginç.

    FİZİK KURALI:
    Sağ aynada aracınızın en arka ve dışta kalan kısmını ne kadar az görürseniz(mutlaka görünecek) kör noktanız o kadar azalır. Kapı kolunu görüyorsanız, tasarıma göre değişmekle beraber aynanın dörtte biri size sürekli arabanızı gösterir ve işe yaramaz. Buyrun deneyin: aynada kapı kolundan itibaren görünen tüm kaporta görüntüsünü aynada saydam olmayan bantla kapatın. İşte aynada o kısmı kullanmıyorsunuz. İster bant ile kapatın ister sürekli kaporta görünsün mantık olarak hiç bir fark yoktur. Bunu hem Demir Bükey hem de mantığımız söylüyor. Fizik kuralı budur; bilen bilir.

    AYRICA o 90 derece mantığı hiç bilimsel değil. Arabasına ve aynasına göre değişen ve üstelik çift açılı aynaların işlevini yok edecek uydurma bir yazı. Diğer yandan da her iki aynanın da 90 derece olması durumunda sürücü pozisyonu solda kaldığından görüş açıları şekillerdeki gibi olamaz. Slaytlarda sürücü pozisyonu ortadaymış gibi çizilmiş. Zaten yazı sahibinin okulu/kurumu vs belirsiz ve yazı amatörce. Şekilleri ve konuyu tanıdığınız bir fizik mühendisine sorun lütfen. Bakın neresiyle gülüyor.

    Devam etmek gerekirse; sürüş teknikleriyle ilgili olarak bu ve birçok konuda "sen nasıl rahatsan öyle" diye SAÇMA BİR ŞEY OLAMAZ!

    Görüş açıları, oturma ve direksiyon tutuş pozisyonları, direksiyon konumu vs vs konularda sizin rahatınız değil işin doğrusu önemlidir. Ben yatarak kullanayım, sen dimdik kullan, o direksiyonun dibine girsin, diğeri kolları dümdüz direksiyon tutsun. Neymiş öyle rahatmış. Böyle bir saçmalık olur mu? Bunların tek bir doğrusu vardır. Yeni bir sürücü ya buna alışır yada kendisinin ve başkalarının hayatını daha fazla riske eder. Buradaki kullanıcılar eminim bunları bilen ama hatırlamayan insanlar olmalı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Xedos06 -- 29 Mayıs 2006; 1:30:26 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Xedos06

    Bunca kişiden genelde bilinçsiz açıklamalar gelmesi ilginç.

    FİZİK KURALI:
    Sağ aynada aracınızın en arka ve dışta kalan kısmını ne kadar az görürseniz(mutlaka görünecek yada ) kör noktanız o kadar azalır. Kapı kolunu görüyorsanız, tasarıma göre değişmekle beraber aynanın dörtte biri size sürekli arabanızı gösterir ve işe yaramaz. Buyrun deneyin: aynada kapı kolundan itibaren görünen tüm kaporta görüntüsünü aynada saydam olmayan bantla kapatın. İşte aynada o kısmı kullanmıyorsunuz. İster bant ile kapatın ister sürekli kaporta görünsün mantık olarak hiç bir fark yoktur. Bunu hem Demir Bükey hem de mantığımız söylüyor. Fizik kuralı budur; bilen bilir.

    AYRICA o 90 derece mantığı hiç bilimsel değil. Arabasına ve aynasına göre değişen ve üstelik çift açılı aynaların işlevini yok edecek uydurma bir yazı. Diğer yandan da her iki aynanın da 90 derece olması durumunda sürücü pozisyonu solda kaldığından görüş açıları şekillerdeki gibi olamaz. Slaytlarda sürücü pozisyonu ortadaymış gibi çizilmiş. Zaten yazı sahibinin okulu/kurumu vs belirsiz ve yazı amatörce. Şekilleri ve konuyu tanıdığınız bir fizik mühendisine sorun lütfen. Bakın neresiyle gülüyor.

    Devam etmek gerekirse; sürüş teknikleriyle ilgili olarak bu ve birçok konuda "sen nasıl rahatsan öyle" diye SAÇMA BİR ŞEY OLAMAZ!

    Görüş açıları, oturma ve direksiyon tutuş pozisyonları, direksiyon konumu vs vs konularda sizin rahatınız değil işin doğrusu önemlidir. Ben yatarak kullanayım, sen dimdik kullan, o direksiyonun dibine girsin, diğeri kolları dümdüz direksiyon tutsun. Neymiş öyle rahatmış. Böyle bir saçmalık olur mu? Bunların tek bir doğrusu vardır. Yeni bir sürücü ya buna alışır yada kendisinin ve başkalarının hayatını daha fazla riske eder. Buradaki kullanıcılar eminim bunları bilen ama hatırlamayan insanlar olmalı.



    iyi hoş güzelde kardeşim ben rahat olmdan sürekli dik pozisyonda sırtım ağrıyarak ikidie bir sırtımı yolda düzelterek mi araba kullanayım kurallara uyacam diye ya da elimi şu şu pozisyonda tutayım böyle böyle diyorlar diye pehhh

    ben araç içinde nasıl rahat ediyorsam nasıl sıkıntı çekmeden rahat rahat sürüyorsam o pozisyonda kullanırım. Sen arabada nasıl oturuyorsun bi anlatta görelim


    her insanın , boyu posu aynı değildir bunuda yazarken göz önüne al öyle boşu boşuna da yapma




  • peki oturma şekli nasıl olmalı bu konudada kararsızım arabanın önü çok aşada kesinlikle göremiyorum
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Yazılımcı Online

    iyi hoş güzelde kardeşim ben rahat olmdan sürekli dik pozisyonda sırtım ağrıyarak ikidie bir sırtımı yolda düzelterek mi araba kullanayım kurallara uyacam diye ya da elimi şu şu pozisyonda tutayım böyle böyle diyorlar diye pehhh

    ben araç içinde nasıl rahat ediyorsam nasıl sıkıntı çekmeden rahat rahat sürüyorsam o pozisyonda kullanırım. Sen arabada nasıl oturuyorsun bi anlatta görelim


    her insanın , boyu posu aynı değildir bunuda yazarken göz önüne al öyle boşu boşuna da yapma


    Dik oturmak şart değildir. Yani sırt konumu kişinin fiziksel özelliklerine göre değişmekle beraber dikeye açı yaparak belirlenir. yani asla dimdik değil ancak asla 18 yaş çevresinin yattığı ibi de değil. direksiyonda kolların kırık iken nasıl kalıyorsan öyle oturman gerekir. bugün trafikte direksiyonları göbeğine değen erkek sürücüler, baldırlarına değen bayan sürücüler var. Yani bu derece yanlış oturanlar var.

    işaretini kabul edilemez anlamında kullandım. bunları banlayın anlamında değil tahmin edersin




  • quote:

    Orjinalden alıntı: lalelu

    peki oturma şekli nasıl olmalı bu konudada kararsızım arabanın önü çok aşada kesinlikle göremiyorum


    Araçların önü sürücüye görünmeyebilir çünkü pek de gerekmez. Oldukça kısa buruna sahip araçlar düşünün civic gibi, note gibi. Öyle tasarımlar var ki zaten bazılarında görmek, koltuk hangi pozisyonda olursa olsun mümkün olmayabilir. Bunu markalar yanlışlıkla yapmaz. Sürüş esnasında araç önünü görmeni gerektirecek kadar dibine giriyorsan bir aracın zaten yazacak birşeye gerek kalmıyor. Park meselesinde ise bazısı bilir aracının enini boyunu bazısı ise doğrularak görmeye çalışır çünkü anlık bir ihtiyaçtır. Ayrıca bu ve benzeri sebeplerden park sensörleri çıktı ama ben hala deneyimle halledildiğini düşünürüm (tabiki park sensörleri daha iyi)

    Direksiyona tam zamanında etki edebildiğiniz en uzak mesafe sizi yaralanma riskinden de o kadar uzaklaştırır. NCAP yeni popüler ancak eskiden ADAC testleri vardı yaklaşık 15 sene filan önce onlara bakardım ve yanlış hatırlamıyorsam şöyle bir formül vardı. Sürücü direksiyondan her 4-6cm uzaklaştığında kaza sırasında yaralanma derecesi %20 gibi bir azalıyordu. Yani atıyorum bir mesafede başını direk vuracağı ve ağır beyin travması geçireceği yerde sadece 6cm daha geride oturarak başını yaralanmadan vuruyor, biraz daha geride olduğunda ise hiç vurmuyordu gibi... örneği şu an tam hatırlayamadım ama mantık bu şekildeydi.




  • valla hiç bişey anlamadım yarın sınavdan sonrabiraz çalışıyım en iyisi yan aynalara koltuğa, hepinize iyi forumlar arkadaşlarım
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Xedos06


    quote:

    Orjinalden alıntı: Yazılımcı Online

    iyi hoş güzelde kardeşim ben rahat olmdan sürekli dik pozisyonda sırtım ağrıyarak ikidie bir sırtımı yolda düzelterek mi araba kullanayım kurallara uyacam diye ya da elimi şu şu pozisyonda tutayım böyle böyle diyorlar diye pehhh

    ben araç içinde nasıl rahat ediyorsam nasıl sıkıntı çekmeden rahat rahat sürüyorsam o pozisyonda kullanırım. Sen arabada nasıl oturuyorsun bi anlatta görelim


    her insanın , boyu posu aynı değildir bunuda yazarken göz önüne al öyle boşu boşuna da yapma


    Dik oturmak şart değildir. Yani sırt konumu kişinin fiziksel özelliklerine göre değişmekle beraber dikeye açı yaparak belirlenir. yani asla dimdik değil ancak asla 18 yaş çevresinin yattığı ibi de değil. direksiyonda kolların kırık iken nasıl kalıyorsan öyle oturman gerekir. bugün trafikte direksiyonları göbeğine değen erkek sürücüler, baldırlarına değen bayan sürücüler var. Yani bu derece yanlış oturanlar var.

    işaretini kabul edilemez anlamında kullandım. bunları banlayın anlamında değil tahmin edersin


    ok demek istediğini anladım bende aynı düşüncedeyim yanlış anlaşılma olmuş

    yok ben koltuğu hafif yatık kullanırım yani dik durunca rahat edmiyorum ve boynum çok aşırı derece ağrıyo o yüzden dedim

    zaten zamanla aşağa doğru kayıyorum sinir oluyorum bu duruma yaa




  • Arkadaşlar eğer yazın sol camınız açık dolaşıyorsanız benden size tavsiye gözünüzde mutlaka koruyucu bir gözlük (güneş gözlüğü vs.) olsun:

    Eğer soldan başka bir aracın aynası ile çarpışırsanız aracın içi her noktasına kadar cam kırığı doluyor.
    Temizledikten haftalar sonra bile bir yerde cam parçası bulabiliyorsunuz
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Xedos06

    Bunca kişiden genelde bilinçsiz açıklamalar gelmesi ilginç.

    FİZİK KURALI:
    Sağ aynada aracınızın en arka ve dışta kalan kısmını ne kadar az görürseniz(mutlaka görünecek) kör noktanız o kadar azalır. Kapı kolunu görüyorsanız, tasarıma göre değişmekle beraber aynanın dörtte biri size sürekli arabanızı gösterir ve işe yaramaz. Buyrun deneyin: aynada kapı kolundan itibaren görünen tüm kaporta görüntüsünü aynada saydam olmayan bantla kapatın. İşte aynada o kısmı kullanmıyorsunuz. İster bant ile kapatın ister sürekli kaporta görünsün mantık olarak hiç bir fark yoktur. Bunu hem Demir Bükey hem de mantığımız söylüyor. Fizik kuralı budur; bilen bilir.


    güzel yazmışsın da aynanın kaportayı göstermesi neden yanlış onu anlayamadım.istanbulda kaportanı görmek zorundasın bunu unutma...




  • arkadaslar ayna pozisyonundaki açıları rakamsal olarak konuşmak pek mantıklı gelmedi bana. çünkü biliyosunuz ki hiç bir ayna standart değil ve standartı olamaz. söförün boyu uzun olabilir, kısa olabilir, gözleri şaşı veya astigmat olabilir, gözlük kullanıyo olabilir veya arabanın dış dikiz aynaları kapı direklerinin çok önünde ya da cok arkasında olabilir. (bazı araclarda onde küçük kelebek camlar oldugundan aynalar şöföre cok daha yakın monte edilmiştir. honda city, citroen c3 gibi) işte tüm bu kraterler aynalar için standartlaşmış bir açı derecesi (90 derece) olmadığını ve olamayacagını gösterir.
    sunumdaki pozisyonlar da 4 tekerlekli binek araçlar için değil, 2 tekerlekli motosikletler veya F1 aracları için hazırlanmış olmalı. çünkü o durumlarda dış aynalar şöfore eşit uzaklıkta.
    benim aynalarım ise arabamın çok az bir kısmını belli belirsiz, aynaların iç taraflarına bakınca sadece kendi arabamın varlığı hissedilecek şekilde (referans olması amacıyla) ayarlı. iç dikiz aynam ise, sağ dış aynamdaki kör noktaları (sadece bir kısmını) açığa çıkarmak için birazcık arabanın sağ arka tarafını gösterir şekilde ayarlı. sol taraf ise kusursuz diyebilirim.
    ayna konusunda neyi gördüğünüzden çok nereye baktığınızı bilmeniz gerekir. o yüzden referanslarınızı iyi belirleyin. arabanın sağ arka kapısının kulpu mantıklı ama ayna yüzeyinden feragat etmiş olursunuz.
    ayrıca şerit değiştirirken görmek kadar duymak ve hissetmek de önemlidir. mesela önünüzdeki aracı sollayacaksınız sol dikiz aynanıza baktınız ve trafik süratli bir şekilde akıyo. bir boşluk yakaladınız ve uygun oldugunu düşünüyosunuz. ama unutmayınki aynaların gösterdiği nesneler göründüğünden daha yakındadır. o yüzden bu boşlukta sollamayın ve sadece ölçüm yapın
    -acaba o boşluğa girersem önümdeki aracı sollamak içn yeterli süreye sahipmiyim diye bir düşünün. çünkü siz tam sol şeride gecerken bi bakarsınız ki soldan gelen aracın kucagına oturmuşsunuz.
    bu durumu önlemek için referanslarınızı değerlendirip hissedin.




  • valla ben aynaları 90 derece yaptım ama pek alışamadım. sonra eski haline getirdim. alışayım derken de kaza yapmak istemiyorum. zaten şua ana kadar pek sıkıntı çekmedim.
  • yaw bi de şu eski kasa audi ve vw lerde neden sağ ayna sol aynaya göre daha ufak? bunun da mı acaba bi püf noktası,özel bi şeyi var?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mussa

    yaw bi de şu eski kasa audi ve vw lerde neden sağ ayna sol aynaya göre daha ufak? bunun da mı acaba bi püf noktası,özel bi şeyi var?

    eski kasa mercedeslerdede vardı o.artık onun yerine sol aynayı dışa eğimli yapıyorlar....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi klonajinsky -- 30 Mayıs 2006; 16:24:33 >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.