Şimdi Ara

Yarı Otomatik Şanzımanlı Araç Alınırken Hangi Marka Daha Az Sorunludur ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
37
Cevap
1
Favori
1.947
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Hocam bu ıslak tip sorun çıkarınca daha pahalıya maloluyor galiba ?

  • Yarı otomatik denince iki tip yarı otomatik vardır.


    1) Manuelden devşirme olan tek kavrama otomatikler. Bunlar manuel vites gibidir. Vites bir robot tarafından atılır. Robotize diye geçer.

    Peugeot Auto6R, Renault-Dacia EasyR, Toyota MMT vs .

    Bunlar vites geçişi hissedilen ama tamir bakım maliyeti düşük olan şanzımanlardır.


    2) Çift kavrama otomatik denilen iki kavrama olan, hissiz vites geçisi ve performans sunan şanzımanlardır. Karmaşık yapıları sebebiyle tamiri ve işçiliği maliyetlidir. Sıkışık trafikte kullanıma çok uygun değillerdir.


    3) Tam otomatik (tork konvertörlü) ve CVT (değişken zamanlı) şanzımanlar daha sorunsuz ve uzun ömürlü şanzımanlardandır.


    Kendim de tam otomatik (Peugeot EAT6) kullanıcısıyım. Gayet memnunum.

  • emres37 kullanıcısına yanıt
    Baskı balata masrafı ile kavrama masrafı aynı değil ki. + baskı balatayı her yerde yaparsın kavramayı küçük sanayilerde yapamıyorsun.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Otomatik araç aldım sırf bu sorunlu çift kavramalar yüzünden tam otomatik civic aldım. En azından şanzımanda sorun oluşurmu durumunu kafamda eledim. Eksi yönleri olsada büyük masraf açma olasılığı çok düşük.

  • DSG'nin DQ200'ü piyasada en çok olan modeli. Bu yüzden arıza olasılığı değil arıza çıkartan sayısı zibil gibi. Honda Civic'in otomatiği ile Golf'ün veya Polo'nun otomatiği aynı sayıda satılmıyor. DQ200'ü sadece VW değil, Audi, Skoda, Seat da kullanıyor. Haliyle 1000000 tane veri ile 10000 tane veriyi aynı havuza koyup, içinden seçmece yapıp DSG çıktı demek mantıklı değil.


    DQ200'ün üstündeki modeller ıslak tip veya 6 ileri gibi modellerde sorun daha az. Ancak bunlar zaten sayı olarak da az. DL382, DQ500 gibi varyasyonlarında arızayı sık duymazsınız. Çünkü bunlar üst segment modellerde var. Piyasada da üst segment model sayısı, halkın ulaşabildiği, tercih ettiği genel maksat kullanım veya şirket arabaları gibi araçlar değil.

  • Mitokondri Kristası kullanıcısına yanıt
    hangi arabalarda kullanıyor bu şanzımanlar bilen varmıdır?

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Opel, Pejo ve Citroen Aisin kullanılıyor.

  • dsg de güçlendirilmiş basınc tüpü uygulaması.

    bütün kronik sorunların tek çözümü.

  • atrix1212 kullanıcısına yanıt

    Kavramaya etki ediyor mu bu ?

  • KararanBitki kullanıcısına yanıt

    ömrünü uzatıyor. geçişleri iyice yumuşatıyor. dsglerin kronik sorunu basınc problemı bu sorunu halledıyor.

  • Hyundai Kia grubunun dct şanzımanlı gayet sağlamdır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bende DCT yi merak ediyorum; kia- hyundai grubunda bana hitap eden çok güzel araçlar-suvlar var.

    ama DCT den emin olamadığımdan hep es geçtim.


    tucson-sportage-elentra-ioniq-ceed SW beğendiğim araçlar..

  • zotacing kullanıcısına yanıt

    Çok doğru. 40 bin km dsg kullandım en ufak bir sorun yaşamadım. Sakin ve doğru kullanıldığında hiç bir sorun çıkmaz.

  • ghostiki kullanıcısına yanıt
    Dct dsg benzeri çalışma prensibi var. Yağlı kavrama olanı tavsiye ederim ısınma problemine karşı

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.