Şimdi Ara

YARİS 1.3 SOL OTOMATİK BRC LPG MONTAJI

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
5
Cevap
0
Favori
3.411
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba,

    2005 model Toyota yaris 1.3 SOL otomatik aracım var.
    Bu aracıma 03/10/2008 de Maltepe Tugay yolundaki 2-A Mühendislik bayisi Emre Mühendislikte BRC Seq 24 LPG kiti taktırdım.
    Sanırım benim araç tipimde ilk uygulamaydı.
    Montajda hiçbir sorunla karşılaşmadık. Teknisyen arkadaşlar işinin ehli ve bilgiliydi. Hepsine teker teker teşekkür ediyorum.
    Aracın ilk testinde hiçbir performans kaybına rastlamadım.
    Birkaç gün test edeceğim ve bu arada resimlerini de çekip buraya koyacağım.
    Yaris 1.3 sol otomatiklere yada düz viteslere LPG taktıracaklar bilgilenebilirler.

    Araçla ilgili tecrübelerimi buradan paylaşacağım.

    Herkese çevreyle dost tasarruflu günler dilerim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi monerr -- 15 Ekim 2008; 8:46:45 >



  • Arkadaşlar bir süredir kullanıyorum yeni LPG sistemimi.

    1 depo bitirdim ikinci depodan da çeyrek depo kaldı.

    Bu aradaki izlenimlerimi anlatayım.

    1- Aracı stop edip bir süre sonra tekrar çalıştırmak istediğimde LPG taktırmadan önceki durumuna göre marşa daha uzun basmam gerekiyor. (Sanırım bu yakıt sisteminde benzin bulunmadığından ve araç da ilk çalıştırılırken benzin ile çalıştığından benzin gelinceye kadar bir gecikme olduğundan oluyor bu) Bu sorunu şu şekilde çözdüm kendimce. Aracı stop etmeden önce tuşa basıp benzine geçiyorum. böylece ilk çalışırken yakıt sisteminde zaten benzin olduğundan eskisi gibi kısa bri marş ile çalışıyor. (Bu arada benzine geçtikten sonra tekrar tuşa basıyorum ki yeniden çalıştırdığımda yine otomatik olarak gaza geçebilsin. Yoksa gaza geçmesi için tekrar tuşa basmak gerekiyor.)

    2- Motor ısındıktan sonra araç devir 2000 ve üstüne çıkmadan gaza geçmiyor. Benim aracım otomatik vites olduğundan sık sık motorun 2000 devirin üzerine geçmesi (yani hızlanmam) trafik vs sebeplerden biraz zaman alabiliyor. Bu arada araç benzinde çalıştığını hatırlatmak için sinyal vermeye başlıyor. Bende vitesi boşa alıp biraz gaz veriyorum ve LPG ye geçiriyorum sonra vitese takıp devam ediyorum. Ama araç manuel vitesli olsaydı debriyaja basıp gaz vererek geçiş yapılabilirdi. Bu durum otomatik vitesli araçlarda sorun olabiliyor. benzinden gaza geçiş için ayarlanan devir hızının 2000 değilde 1500 civarında olması bence daha iyi olacak. Servise gittiğimde bunu konuşacağım.


    Bunlar karşılaştığım minik problemlerdi. Ancak okuduğunuz gibi kendi kendime çözümlerini bile buldum. Bu yüzden dert edilecek şeyler değil. Şimdi ise biraz iyi şeylerden bahsedeyim.

    Aracımın ilk depo bittikten sonra yakıtını hesapladım KM'de 0,137 YTL yakmış. İkinci depodan sonra da bakacağım. Servisten ilk 3 depo fazla yakar demişlerdi fazlası buysa azını hayal bile edemiyorum Benzinle 0,22 YTL yakıyordu.

    Çekiş konusunda hiçbir azalma hissetmedim. Sonuçta yarış yapmıyorum. Normal bir şekilde aracımı kullanıyorum. hatta ani hızlanmam gerektiğinde dahi benzinlide olduğundan daha farklı değildi performansı.

    Motorun çalışmasında herhangi bir tekleme yada anormallik olmuyor.

    Rolantide devir benzinde ne ise LPG de de aynısı.

    Yol bilgisayarında depodaki kalan yakıt sürekli 0 (sıfır) göstermeye başladı. Eskiden benzinde ne kadar km gidebileceğimi gösteriyordu.
    Bunun dışında 100 kmde ortalama yakıt sarfiyatı göstergesi benzini değil sanki gazı gösteriyor. Hesaplamalarıma göre 7.3 lt ile gaz sarfiaytım yol bilgisayarında gösterildiği gibiydi.

    Şimdilik izlenimlerim bunlar.
    yarisine LPG taktırmayı düşünen arkadaşların soruları olursa elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışacağım.

    İyi günler.




  • Merhaba,

    Aracınızın LPG'den benzine geçmesi için iki koşul vardır, bir tanesi sıcaklık koşulu diğeri ise devir koşulu. Servis program yaparken devir koşulunu da aktif etmiş, o yüzden LPG'den benzine geçmesi için ısı koşulu sağlansa bile 2000 devirin üzerine çıkmanız gerekiyor. Bunun için aracı boşa alıp gaz vermeniz mantıklı bir şey değil. Hele otomatik vites bir araçta hareket halindeyken vitesi boşa alıp gaz verip yeniden vitese almak çok sakıncalı sonuçlar doğurabilir. Zaten sıralı sistemde devir koşuluna da ihtiyaç yok. Bence en kısa zamada LPG servisinize uğrayıp devir koşulunu kapattırın. Aracınızın LPG'ye geçişini hissetmemeniz gerek.

    Ben BRC Sequent 24 sistemini aracımda yaklaşık 70bin km'dir hiç bir sorun yaşamadan kullanıyorum, aracım 99 model 1.6 corolla. Benim aracımın programlanması sırasında 2A merkez servisindeki Murat Usta devir koşulunu bana göstermiş ve istersem aktif edebileceğini söylemişti. Ben "aman ha" demiştim:) Devir ne olursa olsun ısı koşulu sağlanınca araç kendiliğinden LPG'ye geçiyor ve hiç bir şekilde bunu hissetmiyorum, göstergeye bakmadığım sürece!! Kışın 0 derece hava sıcaklığında geçiş yaklaşık 1000 m içinde oluyor, yazın ise motor çalıştıktan sonra 10 sn içinde. Araç LPG'de mi benzinde mi kafayı takmıyorum.

    Her ne kadar son zamlarla %25e kadar düştüyse de bol tasarruflu ve güvenli sürüşler dilerim.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: monerr

    Arkadaşlar bir süredir kullanıyorum yeni LPG sistemimi.

    1 depo bitirdim ikinci depodan da çeyrek depo kaldı.

    Bu aradaki izlenimlerimi anlatayım.

    1- Aracı stop edip bir süre sonra tekrar çalıştırmak istediğimde LPG taktırmadan önceki durumuna göre marşa daha uzun basmam gerekiyor. (Sanırım bu yakıt sisteminde benzin bulunmadığından ve araç da ilk çalıştırılırken benzin ile çalıştığından benzin gelinceye kadar bir gecikme olduğundan oluyor bu) Bu sorunu şu şekilde çözdüm kendimce. Aracı stop etmeden önce tuşa basıp benzine geçiyorum. böylece ilk çalışırken yakıt sisteminde zaten benzin olduğundan eskisi gibi kısa bri marş ile çalışıyor. (Bu arada benzine geçtikten sonra tekrar tuşa basıyorum ki yeniden çalıştırdığımda yine otomatik olarak gaza geçebilsin. Yoksa gaza geçmesi için tekrar tuşa basmak gerekiyor.)

    2- Motor ısındıktan sonra araç devir 2000 ve üstüne çıkmadan gaza geçmiyor. Benim aracım otomatik vites olduğundan sık sık motorun 2000 devirin üzerine geçmesi (yani hızlanmam) trafik vs sebeplerden biraz zaman alabiliyor. Bu arada araç benzinde çalıştığını hatırlatmak için sinyal vermeye başlıyor. Bende vitesi boşa alıp biraz gaz veriyorum ve LPG ye geçiriyorum sonra vitese takıp devam ediyorum. Ama araç manuel vitesli olsaydı debriyaja basıp gaz vererek geçiş yapılabilirdi. Bu durum otomatik vitesli araçlarda sorun olabiliyor. benzinden gaza geçiş için ayarlanan devir hızının 2000 değilde 1500 civarında olması bence daha iyi olacak. Servise gittiğimde bunu konuşacağım.


    Bunlar karşılaştığım minik problemlerdi. Ancak okuduğunuz gibi kendi kendime çözümlerini bile buldum. Bu yüzden dert edilecek şeyler değil. Şimdi ise biraz iyi şeylerden bahsedeyim.

    Aracımın ilk depo bittikten sonra yakıtını hesapladım KM'de 0,137 YTL yakmış. İkinci depodan sonra da bakacağım. Servisten ilk 3 depo fazla yakar demişlerdi fazlası buysa azını hayal bile edemiyorum Benzinle 0,22 YTL yakıyordu.

    Çekiş konusunda hiçbir azalma hissetmedim. Sonuçta yarış yapmıyorum. Normal bir şekilde aracımı kullanıyorum. hatta ani hızlanmam gerektiğinde dahi benzinlide olduğundan daha farklı değildi performansı.

    Motorun çalışmasında herhangi bir tekleme yada anormallik olmuyor.

    Rolantide devir benzinde ne ise LPG de de aynısı.

    Yol bilgisayarında depodaki kalan yakıt sürekli 0 (sıfır) göstermeye başladı. Eskiden benzinde ne kadar km gidebileceğimi gösteriyordu.
    Bunun dışında 100 kmde ortalama yakıt sarfiyatı göstergesi benzini değil sanki gazı gösteriyor. Hesaplamalarıma göre 7.3 lt ile gaz sarfiaytım yol bilgisayarında gösterildiği gibiydi.

    Şimdilik izlenimlerim bunlar.
    yarisine LPG taktırmayı düşünen arkadaşların soruları olursa elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışacağım.

    İyi günler.



    1- LPG modunda aracınızın geç çalışması sorunu için servisiniz benimle temasa geçsin,
    2- dbdanışman arkadaşım haklı fakat başka bir konu var aracınıza plug&drive proğramı atılmış olsaydı bu menü otomatikman aktif olacaktı. Sizin aracınıza eski 1.14 versiyon proğram atılmış sanırım. Ancak bu proğramdada otomatik geçiş menüsü aktif hale getirilebilir :)
    3- benzin yakıt göstergesi konunuzu servisinize söyleyin çözümü çok kolay :)




  • dbdanisman ve faruk beye ilgilerinden dolayı teşekkür ediyorum.

    Aracımı 3 depo kullandıktan sonra dün servise kontrol için götürdüm. Burada gaza geçmesi için devir ayarını 2000 devirden rolanti devrine düşürdüler. Şimdi rolantide bile olsa geçiyor.

    Yükledikleri yazılımın hangi versiyon olduğunu bilmiyorum ama bunu ilk fırsatta öğreneceğim.

    Faruk bey LPG modunda aracın geç çalışması ile ilgili servisiniz benle irtibata geçsin demiş. Faruk bey, acaba bununla ilgili bir çözüm mü var? Bu sorun giderilebiliyor mu?
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.