Şimdi Ara

YARIS HYBRID TURKIYEYE GELIYOR (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
1
Favori
6.124
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Elektrikli motor ile maksimum kaç km yol gidilebiliyor acaba
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kickergls

    Elektrikli motor ile maksimum kaç km yol gidilebiliyor acaba

    Teorik olarak düz yolda dur-kalk yapmadan 2 km içinde bir menzili var. İstanbul koşullarında denenmesi zor.
  • Kullananlardan detayli bir test&izlenim gelmesini bekliyorum, cok guzel seyler vaadediyor kagit ustunde ama pratikte nasil acaba?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: desarc

    Kullananlardan detayli bir test&izlenim gelmesini bekliyorum, cok guzel seyler vaadediyor kagit ustunde ama pratikte nasil acaba?

    Kullanım deneyimi cvt şanzımanlı otomobilden farklı değil.
    Uzun yolda yükle yaklaşık 5.5 litre yakmış. (yaklaşık 2000 km yol) Şehir içinde çok kısa mesafelerde kullanıldığından doğru bir veri yok elimde. Köprü trafiğine sokmak lazım. Seri bir araç. Sollamada falan baymıyor. Basınca gidiyor. Gidince de yakıyor ama. Hız olarak 180km/h görüyor ama sürekli gidebildiği hız 165km/h. Yol tutuşu çok iyi. Biraz sert amortisörleri. Benzin motoru devreye girerken / çıkarken ses farklılığı dışında fiziksel bir tepki hissetmiyorsunuz.

    Özellikle merak ettiğiniz bir konu varsa sorarsanız yardımcı olabilirim.

    Türkiye testi için (20. dakikadan itibaren Yaris)
    http://www.ahaber.com.tr/webtv/videoizle/otorite--23092012



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi baden -- 20 Kasım 2012; 1:17:48 >




  • arkadaşlar hybrid yaris uzun müddet kullanabileceğiniz uygun bir araç. motor 1.5 benzinli motor ve bir elektirikli motor olmak üzere çift motordan oluşuyor. benzinli motor 1.5 litre motor hacmine sahip 75 beygirlik bir motor. daha yüksek bir güç beklenebilir ancak aracın ağırlığı için yeterli ve 1.5 litre motor hacmine sahip iken hayatta boğulmaz bu araç. 1.5 litre motor hacmine sahip bir motorun normalde 90-100 beygir olması gerekirdi ama demekki yakıt hava karşımını daha az sıkıştırıyor. buda motorun daha uzun ömürlü olmasını sağlar. zaten kullananlar çekişten gayet memnun. artı elektrikli motorla birlikte kullanılması benzinli motorun daha da uzun ömürlü olmasını sağlayacaktır. lpg taktırma ihtiyacının olmaması zaten motor ömrünü yeterince uzatır ;) 25 beygirlik elektrikli motoruyla toplamda 100 beygirlik bir güce sahip bir araç. otomatik vitesi kaç vites diye soranlar oluyor. cvt viteste kaç vites diye bir kavram yok. vites geçişi olmadığından zaman ve yakıt tasarrufu sağlıyorsunuz. bildiğimiz dişli çark geçişlerinin yerine hareket bir kayış yada zincirle başka bir kasnağa aktarılıyor kasnak kendi kendine genişlediği için geçiş kavramı yok. ağır bir araçta daha sık lastik, balata, disk, rot başı vs değiştirirken daha hafif bir yariste bu ömür uzayacak ve daha ekonomik parça alma olanağına sahip olacaksınız. kaputu açınca bir ustanın isteyeceği cinsten bir çalışma alanı karşınıza çıkıyor. marş motoru, şarj dinamosu, bildiğimiz akü gibi şeyler yok. yani sanayi/servise gittiğinizde daha kısa ve uygun fiyata ustanız aracı size teslim edecektir. ağır araçlardaki gibi zırt pırt sanayiye/servise gitmek zorunda kalmassın. arka koltuklar 1/3,2/3 oranında yatıyor. bir çocuğun varsa 1/3 e oturt 2/3e valizleri üst üste koy. iki çocuğun varsa 2/3e oturt 1/3e valizleri üst üste koy arka tarafada memleketten annenin verdiklerini koy bilader. sabit bir yerde yada memleketinde çalışıyorsan ağır araçlara kesinlikle para verme bence. akıllı ol uzun bir araca bin ve trafiğe çık üstüne bu araçla çık aradaki kaza yapma ihtimalini kestirmeye çalış. kaza ihtimalini bu araçla ne kadar azalttığını anlayacaksın(senin ve ailenin hayatı ve cebindeki para değerli) park sorunu, dar yollardan, iki araç arasından geçiş problemleri çok azalacak. trafikte daha seri hareket etme serbestin olacak. lpgli araçlarda lpg sistemi her yıl kontrol edilmeyince problemlere neden oluyor. bu araçta böyle bir sıkıntın olmayacak. araç kullanmak daha basit eğlenceli ve minimum riskli olacak. biraz eskiyince hanımada öğretirsin ;) bu kadar laftan sonra balina gibi bir araç alacağım diyorsan ne diyim harcayacak paran çok bilader. sen yolunacak adamsın.




  • unutmadan triger kayışı derdi yok zincir var motorun ömrünü yiyecek kadar kullanabilirsen bi ara değiştirirsin.
  • Dün yolda gördüm...
  • Merhaba arkadaslar yardimci olma adina yaziyorum
    Norvecte yasiyorum, 6 yila yakin avensis kullandim toyotadan cok memnun kaldigim icin 2. araci 2013 model auris hybrid aldim. 1.8 motor ve 132 beygir gucunde, benim gozumde kral arabasi inanin. audi q7 2011 model ve passat 2008 araclari yakinen kullanmis biri olarak fiyat performans acisindan auris gozumde agir basti. sehir ici elektrikli motorla giderken ki zevki hic bir aracta alamiyorsunuz, alamadim henuz. Bu isin zevk meselesi, ekonimik kismina gelecek olursak 40 litrelik depo ile duzgun kullanimda 900 km ye yakin yol yapabiliyorum. zaten sehir ici kullanislarda elektrikli motorun artisini goruyorsunuz. Bir diger konuya deginmek istedigim konu ise arkadaslarin forumda saglikli cevap alamadigi konu, elektrikli motora guc veren pilin omru, araci alirken pilin omrunun aractan daha uzun oldgunun garantisini verdiler, toyotada her sene bakimini/servisi yaptirdigim sure pilin garantisi her seferinde +1 yil uzuyor omru degil garantisi bunuda belirtmek istedim




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.