Şimdi Ara

Yatırım yapılacak araba! (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
41
Cevap
0
Favori
8.337
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • şimdi ben ikinci eli en güçlü olan bir araç aldım dizel corolla sıfır aldım fiyat 41 bin tl idi , 1.5 senedir kullanıyorum 1.5 sene önce aracı alırken altının bozdurma fiyatı 41 tl idi yani verdiğim para tam 1 kilo altın parası idi. 1.5 sene kullandım 15 bin km yaptım hiç kaza boya vs olmadı , bugün aracın sıfır fiyatı 47.400 tl . şimdi ben bunu temiz sıfır gibi vs desem ki zaten öyle iyi sattım desem 41 e satsam ne oldu zarar etmedim dimi . peki altın fiyatı ne oldu bu arada 1.5 senede bu gün itibarı ile 66 tl bozdurma fiyatı , ne olmuş bizim corolla gelmiş mi 66 bin tl ye bana. satsam 41 ne olur 25 bin tl net ZARAR ,

    ee hani kar kandırmayın kendinizi otomobil asla kar etmez sıfır da alsan ikinci el de alsan bu böyledir kar edecek adam altına bağlar parasını otobüs kuyruğu bekler

    ki ben 1.5 senedir corollaya biniyor olmasaydım bugün passata binerdim aynı paraya

    edit imla

    ki bu ikinci el içinde aynı 20 ye aldığınız aracı 1.5 yıl sonra 23 satsanız yine altın hesabı ile zararda olursunuz aynı durumda 20 bin lira 33 bin lira olur ama araba 33 etmez hiçbir şekilde



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hunter06 -- 22 Mart 2011; 13:00:48 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozturkce
    Sunu da goz onunde bulundurun lütfen. 50 bin tl ye aldınız arabayı 1 sene sonra sattınız diyelim 52000 e. 50000 in yıllık faiz getirisi 4000 civaridir. Enflasyon karşısında paranizin erimemesi için 54000tl sizin gecen seneki 50000 ınize eşittir. Bu durumda dahi 53 ye sattığınız arabadan zarar ederseniz. Binici olarak aldığınız araçlardan kar etmek diye birsey yoktur. Gelişmiş ülkelerde 2.el piyasalarına bakın fiyatlar ne halde. Bizde de zamanla 2.el ucuzlayacak ve araçtan kar etme gibi fikirler tamamen yok olacak bence.

    Herkes gibi faizi gelir olarak görmeyebilir, bunu şaşmaz doğru gibi yazmayın. Bu arada takma isminiz ozturkce ve yazınız hatalarla dolu.
  • hepsi zarar ettirir ama mantıklı seçersek uzun ömürlü paslanmaya vs.
    parçası ucuz olan değil sağlam olanı alırsak kar ederiz
    birde herzaman bir markanın nekadar az servisi varsa o araç o kadar sağlam demektir çünkü servislerde para için kuruluyor.hayrına değil.
  • Bu konuyu değerini koruyan araçlar diye anlasak daha isabetli olacağını düşünüyorum yani aldığın fiyata tekrar satabileceğin veya azda olsa fazlasına satabileceğin araçlar demek daha doğru olur bana göre sıfır araç alan birisi kesinlikle zarar eder kısa sürede aracını satarsa ama ikinci elde uygun fiyata acil satılık bir araç alınıp bu araç güzel bir fiyata satılırsa arabadan neden kar edilmesinki galeriler nasıl çalışıyor sanıyorsunuz ?
  • Saab
  • Piyasada bilinen ve iyi kötü tutulan bir araç ya da araçlar seçin kendinize. İnternet üzerindeki piyasasını öğrenin. İnternet piyasasının 1-2 aşağısına aracını veren temiz bir araç bulduğunuzda kaparsınız aracı. İnternete koyduğunuzda da internetteki fiyatlar üzerinden koyarsınız kâr yaparsınız. Ama şans işi 1 olur 2 olur üçüncüsü Allah kerim.

    Örneğin bende Citroen C3 vardı 16,500 TL'ye almıştım , 18,000 TL'ye sattım.

    Grande Punto aldım geçen gün özellikleri imzamda yazıyor o km'de o model üstündeki artılarıyla beraber tam 18,000 TL'ye aldım.

    İnternette bakın fiyatların 19'dan aşağısına veren yok. 19 - 20,500 TL arası gidiyor internetteki piyasası.

    Şuan Grande Punto'yu 19'a koysam garanti satılacağına inanıyorum hemde kısa bir sürede. Şansım varsa 20'ye bile satabilirim üstündeki artılarıyla beraber :)

    Ama şans işidir dediğim gibi.

    Bir araca yatırım yapmak kesinlikle mantıksızdır.




  • Kusura bakmayın telefondan yazdım.

    Faizi gelir olarak görmeyebilir ama iktisatta hesaplama bu yöndedir. Reel getiri hesaplanırken elde edilen kazançtan enflasyon oranı düşülür.
    Sizin 1 yıl önceki 50000TLiniz ile bugünki 50000TL aynı değere sahip değildir.(enflasyon ve deflasyon olduğu durumlarda)



    quote:

    Orijinalden alıntı: serdengecti__


    quote:

    Orijinalden alıntı: ozturkce
    Sunu da goz onunde bulundurun lütfen. 50 bin tl ye aldınız arabayı 1 sene sonra sattınız diyelim 52000 e. 50000 in yıllık faiz getirisi 4000 civaridir. Enflasyon karşısında paranizin erimemesi için 54000tl sizin gecen seneki 50000 ınize eşittir. Bu durumda dahi 53 ye sattığınız arabadan zarar ederseniz. Binici olarak aldığınız araçlardan kar etmek diye birsey yoktur. Gelişmiş ülkelerde 2.el piyasalarına bakın fiyatlar ne halde. Bizde de zamanla 2.el ucuzlayacak ve araçtan kar etme gibi fikirler tamamen yok olacak bence.

    Herkes gibi faizi gelir olarak görmeyebilir, bunu şaşmaz doğru gibi yazmayın. Bu arada takma isminiz ozturkce ve yazınız hatalarla dolu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozturkce -- 22 Mart 2011; 14:51:40 >




  • Evet,birçoğumuz enflasyondan bihaber yorum yapıyor.On sene önce aldığı arabayı,şimdi daha fazla fiyata satınca kar etti zannediyor

    E sen niye yukarıda kazandırır yazdın diyen çıkacaktır mutlaka,kısa vadede yazdığımı tekrar dikkatle okumalarını rica ediyorum.Bir zamanlar şimdiye nazaran daha yoğun biçimde araba alıp satıyordum.Benimki keyfi idi,çok şükür çok iyi bir gelirim olmasına rağmen farklı farklı arabalara binebilmek için alım satım yapıyordum fırsatını buldukça.Üç ay içinde üç araba alıp sattığımı hatırlarım,bana getirisi yaklaşık altıbin olmuştu.Araçların biri Toyota,diğerleri Vv grubundandı.Bu araçlar kazandırdığı için özellikle tercih ediyordum.Kaldığım yerde pek araba çeşitliliği olmadığı için,işim dolayısıyla şehirdışına gidip geldiğimde hallederdim genellikle araba işini.Kaldığım yere dönünce teklif gelirdi kısa süre içindeİnsanlar üşeniyor,korkuyor şehir dışından araba alırken.Ben de fırsatım varken değerlendiriyordum bu açığı.Kazandığım parayı da kişisel zevklerim için harcıyordum(Yanlış anlaşılmasın hobilerden bahsediyorum),yatırım yapıyordum.Arabadan sonra en çok kazandıran da altın oldu,o da iyi bir seçenek.Uzun vadeli yatırımlarımı altına yapıyordum genelde.Biraz da İktisat bilimiyle ilgili olunca zor olmuyor bu işler,piyasayı okumak kolay hale geliyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hunter06

    şimdi ben ikinci eli en güçlü olan bir araç aldım dizel corolla sıfır aldım fiyat 41 bin tl idi , 1.5 senedir kullanıyorum 1.5 sene önce aracı alırken altının bozdurma fiyatı 41 tl idi yani verdiğim para tam 1 kilo altın parası idi. 1.5 sene kullandım 15 bin km yaptım hiç kaza boya vs olmadı , bugün aracın sıfır fiyatı 47.400 tl . şimdi ben bunu temiz sıfır gibi vs desem ki zaten öyle iyi sattım desem 41 e satsam ne oldu zarar etmedim dimi . peki altın fiyatı ne oldu bu arada 1.5 senede bu gün itibarı ile 66 tl bozdurma fiyatı , ne olmuş bizim corolla gelmiş mi 66 bin tl ye bana. satsam 41 ne olur 25 bin tl net ZARAR ,

    ee hani kar kandırmayın kendinizi otomobil asla kar etmez sıfır da alsan ikinci el de alsan bu böyledir kar edecek adam altına bağlar parasını otobüs kuyruğu bekler

    ki ben 1.5 senedir corollaya biniyor olmasaydım bugün passata binerdim aynı paraya

    edit imla

    ki bu ikinci el içinde aynı 20 ye aldığınız aracı 1.5 yıl sonra 23 satsanız yine altın hesabı ile zararda olursunuz aynı durumda 20 bin lira 33 bin lira olur ama araba 33 etmez hiçbir şekilde


    Hocam bu kadar mantıksız olabilirdi bir yorum. Millet araba kar ettirebilir mi demiş siz altın karıyla araç karını karşılaştırmışsınız.
    Siz altını aldınız 100bine sattınız 120bine kurtköyde bir daire alan adam 100bine aldı 150bine sattı altın zarar ettirmişmi oldu böyle bir mantık olamaz.
    Ayrıca altın 2 yıldır bu şekilde sürekli artıyor daha önce çok üzün süre aynı fiyatta kaldı, son zamanda herkes herşeyi altınla karşılaştırır oldu.

    Elinizde nakit para varsa sıkışan insanlardan çabul el değiştiren yukarıda sayılan araçlardan alırsanız araçtan kısa vadede kar edebilirsinz.
    Uzun vadede kar etmeniz için ancak son zamanlarında çok ucuza satılan hitler b6 passat gibi bir şans gelmesi lazım.
    Onun dışında uzun vadede zor.




  • ötv indirimi zamanında bolca kar eden olmuştu diye hatırlıyorum. hatta bi ara imzalarda altın alma civic al gibi şeyler yazıyordu. benim bir arkadaşım da volvo s40 almasına rağmen karla satabilecek durumdaydı. talibi vardı aracın. düşünün yani volvo bile kar ettiriyordu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Irun_Each_Team
    zamanında 1.6 mpi motorlu passat alsaydın 42.000 tl ye şuan 45.000 e satardın

    işte bu çok doğru,sıfırı geçen seneye kadar 42.000 liraya satılan bu aracın o fiyata temiz bir 2008 modelini bulmak çok zor..2010 ve 2011 modelleri ise 45.000 - 50.0000 liraya alıcı arıyor..

    Konuya gelince,hiçbir marka yada model için kar ettirir diyemeyiz,bunun için marka model ayırt etmeksizin değerinden ve piyasasından ucuz bir araç bulmak gerekir..
  • şu euro bi düşsede şuradaki haykırışları bir görsem
  • Wolkswagen grubu bu iş için biçilmiş kaftandır benim için. Sahibinden.com'da '' BEKLEMEK YOK , SIRA YOK ! '' diye başlıklarla sıfırından daha pahalıya ikinci el Golf satıldığınıda gördük.
    Öte yandan Honda Civic , Toyota Corolla , Opel Astra HB ve Ford Focus ikinci eli sağlam otomobiller. 25.000 TL'ye alınan Focusu 28.000 TL'ye satan ve bu işi meslek haline getirmiş insanlarda var ama ülkedeki sahtekarlıkları göz önünde bulundurunca , yaşanılan stres ve gerginliğe değecek bir iş değil.

    31.12.2005 tarihinde aldığımız 60.000km'deki 1.6 otomatik vitesli Wolksagen Polo'yu 12.500 TL'ye almıştık. Ekim ayında 112.000 km'de 11.000 TL'ye sattık. Aracın başından geçen 2 önemli durum olmasaydı , sahibinden.com'a aracın ilanını 12.500 TL olarak verip , 12.000 TL'ye satacaktım. Şimdi bakıyorumda 1997 model otomatik vitesli , 140.000 km'deki Polo'lar 13.000 TL...

    Yani 2006 yılında satılan bir otomobil ile günümüzdeki otomobil arasında pek bir değer kaybı olmamış , aksine değer bile kazanmış.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hunter06
    araba yatırım aracı olmaz, her şartta her şekilde zarar edersin.

    +1
  • bmw
  • piyasada en az zararla satacağınız 2 araç vardır civic ve passat
  • Ucuza alıp pahalıya satmak şeklinde arabadan kar edilebilir, sistem basit. Piyasa fiyatının altında araba satın alınıyor, piyasa fiyatının üzerinde fiyat çekiliyor, be şekilde alan olursa ne ala, olmazsa araba pazarına çıkarıp piyasa fiyatına satılsa bile kar var. Yani bu şekilde daha araba alındığı gün kar edilmiş oluyor.

    Kar etmek bu şekilde, ticaret yapmak oluyor bu ama yatırım yapmanın daha farklı bir anlamı var.

    Ayrıca her işin bir erbabı var, galericilerin işi bu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Su

    Ucuza alıp pahalıya satmak şeklinde arabadan kar edilebilir, sistem basit. Piyasa fiyatının altında araba satın alınıyor, piyasa fiyatının üzerinde fiyat çekiliyor, be şekilde alan olursa ne ala, olmazsa araba pazarına çıkarıp piyasa fiyatına satılsa bile kar var. Yani bu şekilde daha araba alındığı gün kar edilmiş oluyor.

    Kar etmek bu şekilde, ticaret yapmak oluyor bu ama yatırım yapmanın daha farklı bir anlamı var.

    Ayrıca her işin bir erbabı var, galericilerin işi bu.




    +1
  • keşke galericilerin işi,5.000 lira masrafı olan aracı ucuza kapatıp masrafsız diye,komple boyalı bir aracı iki parça boyalı diye,5nci sahininden aldığı aracı ilk sahibinden diye,şirketten aldığı aracın km.sini 150.000 düşürdükten sonra doktordan,hakimden,subaydan diye satmak olmasa da bu olsa..
  • Passat 1.6'yı 38 bin liraya verdikleri dönemde bir 6-7 tane alsam şimdiye bir tanesi bedavaya gelmişti.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.