Yeni 2023 Fiat Doblo ve elektrikli e-Doblo tanıtıldı: Türkiye'de üretilmeyecek! (5. sayfa)
-
-
Hocam Allah aşkına harita orada, koordinat orada. Bir baksanız göreceksiniz kuş uçuşu 4 km'den kısa mesafede var o santral.
Hatta Pilon yoluyla da 5 km mesafe
Hayır kısacık mesafe dediğiniz yerden 45 km hat takip ettim, toplamda 50 km içerisinde santrale ulaştık. Siz hala bana oranın kısacık bir pilon hattı olduğunu söylüyorsunuz. 50 km ötede santrale bağlantısı var.
Alman elektrik hatlarının tüm yerleşimini çözeceğim sayenizde.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi goodorevil -- 25 Haziran 2022; 0:39:36 >
-
Şu adama cevap vermeyin, yazıp yazıp dönsün youtubedan bilim öğrenmeye.
Attığı fotoğrafta trafo muhtemelen. Yüksek gerilim oraya geliyor ve hanelere dağılmak için yer altına geçiyor. Bu kadar basit komploları kanıtlamak için elektrik hattı mı takip edilir? …
Dünya düzdür desem, beni dünyanın yuvarlak olduğuna inandırmaya çalışacak mısınız?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Özellikle bana yazılınca, üstelik 2 kere geçiştirmeme rağmen 3. ye hala yazınca üşenmedim yaptım vallahi. Kafaya takınca ben de kendimi tanıyamıyorum bazen.
-
-
Orada [b]sizin[/b] attığınız resimde bariz gözüken kabloları görmüyorsanız daha sizinle konuşacak hiç bir şeyim yoktur.
50 kilometre pilon takip edilmiş orada hala görmezden geliyorsunuz. Bu size son mesajım daha üstüne hiç bir şekilde cevap vermeyeceğim.
-
Hocam "3. hat" dediğiniz o kabloları tabi ki görüyorum. Sözkonusu pilon ve uydu konumunu ilk gönderen benim onları görmediğimi nasıl düşünebilirsiniz ? "3. hat" dediğiniz o kablolar nereye giderse gitsin bunun önemi yok, isterse hemen dibinde bir HES olsun "onlara elektrik HESten geliyor" deyin bunun da hiçbir önemi, anlamı, ispat degeri yok. 50km takip ettiğiniz yerde sonundaki güç santrali degil, normal alt istasyon onun da örnek fotosunu gönderdim.
Benim atmosferik elektrik çekildiğine olası ispat olarak yukardaki fotoda gösterdiğim 1km civarı hat konumuz. O hat üzerine yorum yapmadınız. Soruyu cevaplamadınız. Soruyu cevaplamadığınız halde "3. hat" üzerine konuşmak istediniz, onun üzerine konuştum, bir kez daha konuşayım:
.3 hat sonunda güç santrali olarak lanse edilen kömür, doğalgaz santrali yok. 2 bina var diye o güç santrali olmaz. Santral olarak lanse edilen yapılarda (göstermelik) büyük bacalar olur, sizin santralde o bacalardan bile yok.
Güç santrali dediğiniz yer HES zaten olamaz cunku arazide dere yok tepe yok.
O yere bir tek civardaki rüzgar çiftliklerini göstererek "rüzgar türbinlerinin gücünün toplandığı santral" diyebilirsiniz. O durumda da rüzgar çiftliklerdeki yarısı dönen yarısı dönmeyen türbinler gündeme gelir ve rüzgar olsa da dönen olmasa da dönen türbinler o pilonlara elektrik veriyor diyebilirsiniz. Bunu demediniz. Hatırlatırım: Benim bahsettiğim 1km civarı hatta elektrik nerden geliyor sorusuna hiç cevap vermediniz. Şimdi de son mesajım daha üstüne hiç bir şekilde cevap vermeyeceğim diyorsunuz. Şu ana dek verdiğniz cevaplar zaten cevap değildi ki Atmosferik elektrik diye birşey yok, olması termoya aykırı dediniz ona ben akademik belge ile cevap verdim. Atmosferik elektrik vardır ve tüm dünyadaki tüm şehirlerin elektriğin yüzlerce katı elektrik potansiyeli vardır ve o potansiyel kolaylıkla 220V şehir elektriği olarak cekilebilir. Akademik belge bunu anlatıyor zaten. Almanya Leipzig bölgesindeki 2 ucunda alt istasyondan başka birşey bulunmayan 6 kabloluk pilon hattı, atmosferden elektrik cekildiğine dair ispat niteliğinde belgedir.
Yukardaki mesajlarda
data -> information -> knowledge -> wisdom
sürecindeki data ve information kademesinde cevap verilebilecek soruları cevaplayamadınız. Knowledge ve wisdom kademesinden bir soru ile toparlayalım:
Yanyana 3 pilon hattı... Kablolar çamaşır ipleri gibi yayılmış da açılmış. amacı ne olabilir? Sadece görüntüye bakarak mantıken atmosferle temas hacmini genişletmek olabilir. Matematik ve fiziksel olarak da amacı atmosferle daha cok temas. Belki de hiç tartışmaya bile gerek yok, görünen köy ortada.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
Cevap yazmayayım diyorum ama her ne kadar argümanlarınızı mantıklı bulmasam da saygı çerçevesinde tartıştığınız için cevap veriyorum.
Öncelikle şu resmi görmemişsiniz, o Substation'ın hemen yanında santral var. Arası 5 km. 0 noktasına bakın. Pilon hattını izlemek mümkün koordinatlar belli.
O 1 km'lik hat şöyle, sizin görmediğiniz santralde üretildi elektrik. Substation dediğiniz yere 5 km geldi. Oradan bir hat ile 20. kilometredeki diğer bir substation'a geldi. Oradan da 25 km yol gidip sizin 1 km'lik hatta geldi. Orada bu gelen elektrik 2'ye bölündü, biri sağa biri sola gitti. Sağda ve solda birer tane yerleşim yeri var. O yerleşim yerlerine taşındı o elektrik. O dibindeki küçük trafolar da işte yerleşim yerlerine dağıtan trafolar.
Yani o 1 km'lik hat, 50 km'lik bir hat sonunda ana santrale bağlı. Hiç bir yere bağlı değil demeyin siz de gördünüz o 3. hattı. Bir yere bağlı yani.
Yani santralin varlığı konusunu aştığımızı umuyorum.
Ayrıca kabloların sarkmasının mantıklı açıklamasını genleşme yapabilir. O kablolar bilerek ve isteyerek yayvan bırakılır. Geceleri ve kışın soğuğunda büzüşüp gerilir. Yazın sıcağında da genleşip uzar.
-
Öncelikle bahsettiğim o 1km 'lik hat, sizin gösterdiğiniz 45-50kmlik hatta bağlı değil. Yani 3.hat dediğiniz o hatta gelen elektrik bahsettiğim hattaki elektriği açıklamıyor. Fotografta iki hat arasında; paralel / Saale hattı ile - dikey 1km lik hat arasında, pilon üzerinde görünen bağlantı var mı? Benim görebildiğim kadarıyla yok. Ancak orada görülmez bir bağlantı var diyelim. O bağlantı pilon üzerinde yapılmaz. Bağlantı önce substation'a yapılır, oradan 1km'lik hatta aktarılırdı, burada öyle bir durum da görülmüyor
Ancak "elektrik buradan geliyor" dediğiniz Saale Energie santrali üzerine de bir sorum olacak.
Google Maps'te Saale Energie'den 2 pilon hattının cıktığı, onlardan yalnızca birinin 50 Hertz substation'a gittiği görülüyor. Saale güç santralinden gelen o hat, 50Hertz'e ait şu kompozit görüntüde sarı ok ile işaretli.
Saale'den gelen pilon ile aynı şekil ve boyutlarda 3 pilon hattı cıkıyor, onlar sağ üstte kırmızı ok ile işaretli.
Substation sağ alta doğru genişletilmiş ve bir pilon ile ara bağlantı yapılmış. Bu bölgeden, Saale pilonundan farklı şekil ve az daha küçük boyutta 6 pilon çıkıyor, onlar da kırmızı ok ile işaretli. 6 pilondan ikisi duble kablo taşıyor.
50Hertz substation'a güç santralinden 1 pilon hat geliyor, 3'ü aynı 6'sı az küçük olmak üzere 9 pilon hattı çıkıyor. Atmosferden elektrik cekildiği iddiasını kabul etmiyor, termo prensiplerine göre açıklamaya çalışıyorsunuz. Termo açıklamasına göre 9 pilondaki elektrik, Saale'den gelen elektriğin ortalama 9'da 1'i olmalıdır, dogru mudur? Fakat Saale'nin 9'da 1 elektrik taşıyacak pilonu neden Saale pilonu ile aynı şekil ve boyutta yapmışlar. Güç santrali elektriğinin 9'da 1'ini taşımak için neden güç santrali pilonuyla aynı şekil ve boyutta bir sürü pilon yaparak onca masraf ve külfet altına girmiş olabilirler? Atmosferden elektrik çekildiği için öyle yapmış olmalılar diyeceğim ancak atmosferik elektrik açıklamasını mantıksız bulduğunuzu belirttiğiniz için size sormak istedim.
Ekleme: Bir önceki mesajda örnek olarak gönderdiğim 3 pilon hattı yanyana gösteren fotoğrafta kabloların dikey eksende değil yatay eksende yayılmasını kas etmiştim ancak siz dikey ekseni sordugumu düşünmüşsünüz. Zaten o yüzden çamaşır gibi demiştim. Malumunuz çamaşırlar yatay eksende yayılarak asılır, atmosferle daha cok temas edip çamaşırların daha çabuk kuruması için. Fotoğrafta çamaşır ipleri gibi yatay eksene yayılım görülüyor.
Ekleme yapmışken Saale Energie ile ilgili bir gözlemimi daha ileteyim. Sözkonusu güç santralinin bacalarından beyaz duman cıkıyor. O çok büyük ihtimalle su buharı. Bacadan sürekli su buharı çıkıyorsa santrale biryerden su geliyor olmalı. Santralin hemen dibinde büyük bir göl var. O gölün hemen dibinde bir nehir ve üstünde birkaç göl daha görülüyor.
"Argümanlarınızı mantıksız buluyorum" dediniz. Şu argümanı da mantıksız buluyor musunuz: Güç santrali, o göllerden suyu alıp, elektrik ya da başka bir enerji ile o suyu bacadan dışarı veriyor olabilir. Bu argümanı mantıksız bulabilirsiniz ancak bu argüman mümkün. Başka bir gözlem daha: Petrol rafineri tesisleri de hep böyle göl, deniz, nehir yakınlarında kuruluyor. Çıkış ürünü sıvı olan rafinerinin yakınlarında hep bir su kaynagı varsa o ürünlerde su hammadde olarak (üretimde yardımcı madde olarak değil) kullanılıyor olabilir. Bu argümanı mantıksız bulsanız bile mümkün bir argüman değil mi?
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi berkandinçay -- 27 Haziran 2022; 15:53:38 >
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
Bağlı değil diyorsunuz ama bağlı. Her şey bu kadar açık ve sarihken hala aksini iddia ettiğiniz için ben sizinle tartışmayı bırakıyorum.
-
2 hattın birbirine bağlı olup olmadığını uydu fotoğrafından değil de sokak fotoğrafından daha iyi göremiyor muyuz?
Örneğin ben 2 kalın kabloyu birbirine bağlasam, onların baglı olup olmadığı sokak fotoğrafından mı, uydu fotoğrafından mı daha iyi görülür?
Diger soruları cevaplamadan, daha önce gönderdiğiniz bir fotoyu tekrar gönderip tartışmayı bırakıyorum dediniz.
Bir substation'a 1 pilonluk elektrik gelip 3 aynı pilon + az daha küçük 6 pilon olmak üzere 9 pilonluk elektrik nasıl çıkar, sorulardan biri buydu. Yoksa cevaplayamayacağınız için mi böyle yaptınız
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Hocam Allah aşkına
Bu kişi yolcu uçaklarının yakıtsız uçtuğunu, motorun hava ile çalıştığını söyleyen birisi. Sen, ben, birisi cevap verince yazdıklarını iyice doğru sanıyor kendi çapında. Yol verin gitsin...
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hocam bir elektrik alt istayonuna, güç santralinden 1 pilonluk elektrik gelip aynı boyutta 3 ve biraz daha küçük 6 pilon olmak üzere 9 pilonluk elektrik cıkıyor, bunu açıklar mısınız diye sormak, yazdıklarımı doğru sanmak değildir. Soruyu cevaplayamadı. Siz de cevaplayamadınız. Jet uçaklarında da aynı şekilde sorular soruyorum cevap alamıyorum.
Concorde kanatlarının içi. Burada uçak yakıtı varsa, o haznelerin içinde tek tek yakıt emme hortumu olması gerekli fakat öyle bir düzenek yok. Ancak diyelim ki var, yüzlerce yakıt emme hortumu olması anlamına gelirdi. Yüzlerce hortum ile yakıt emerek 4 Jet motoru çalıştırmak havacılık mühendisliği açısından ne kadar güvenlidir?
Jet uçağı konusunu siz açtınız ben de o konudan bir soru sordum. Cevaplamadığınız sürece, dediğiniz diger şeylerin anlamı yok.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
Benim şu ana kadar cevaplayamadığım hiç bir sorunuz yok. Açık ve sarih bir şekilde cevapladığım halde, gözle gözüken şeylerin dahi aksini iddia ediyorsunuz. Sizinle tartışmayı bırakıyorum hepsi bu.
-
3.hat dediğiniz yola paralel hat, bahsettiğim yola dik hat ile aynı pilon tarafından taşınıyor tek ortak noktaları bu.
siz onların aynı pilon üzerinde olması dolayısıyla birbirine bağlı olduğunu iddia ettiniz. bunun için de aynı uydu fotografını ilettiniz.
ancak uydu fotosunda o 2 hattın birbirine bağlı olduğu görülemiyor, elektrik bağlantısı uydudan görülemez zaten.
Sokak fotografında daha iyi görülebilir. Gönderdiğim sokak fotografında o 2 hat bağlı görünmüyor.
Ben bunları dedim, " gözle gözüken şeylerin dahi aksini iddia ediyorsunuz" dediniz fakat gözle görünmüyor ki bağlantı
Neyse, benim soruya siz veya arkadaşlarınız cevap gönderemese de soru burada. Cevaplayacak babayiğit arıyorum
Sarı hat, güç santralinden substation'a gelen pilon. Kırmızı hatlar substatio'dan çıkan hatlar. Soru: Bir substation'a gelen bir pilonluk elektrik
nasıl 9 pilonluk elektrik çıkar. 1 kW elektrik verip, 9 kWh elektrik almak gibi birşey bu. Bunu açıklayacak kişi var mı? Benim atmosferik elektrik
ile bunu açıklamam var. İsteyene açıklayabilirim.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
2017 yılında sıfır doblo trekking araç aldım 6 yıl bindim yeni sattım opel combo eat8 aldım yerine, yav kardeşim yıllardır bu kadar rezil rüsva bir araca nasıl binmişim resmen gömüyorum bak dobloyu PSA grubu yapmış kim ne model çıkartırsa yakıtı,konforu,özellikleri,şanzumanın inanılmaz performanslı ve seri oluşunu yakalayamaz.bu araçlar gözü kapalı alınası araçlar gel gelelim fiat bu özelliklerin hiç birini yakalayamayacağı için bence çok doğru bir karar almış ayrıca doblo birazcık daha büyük görünsede açık ara PSA grubunun içerisi çok daha geniş ve kullanışlı buda dip not
-
Doblo kullanıcısı olarak hiç hoş olmayacak şu andaki modelle bile satışta öndesiniz. bence biraz daha araçla devam edilsin ama bazı özelliklerinde kaliteyi artırın örneğin : z rotları.direksiyon simitleri çok çabuk soyuluyor.şahinlerinki daha sağlamdı.10 yıldır doblo kullanıcısıyım. size tavsiyemdir..saygılar...
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X