Şimdi Ara

Yeni 2023 Fiat Doblo ve elektrikli e-Doblo tanıtıldı: Türkiye'de üretilmeyecek! (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
98
Cevap
0
Favori
6.095
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
19 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Hocam uğraşmışsınız teşekkür ederim fakat gönderdiğiniz fotograflarda GÜÇ santrali yok. Bölge merkezi (substation) GÜÇ santrali değildir.

    güç santrali olarak lanse edilen kömür, doğalgaz santrallerinde büyük bacalar olur, fotolarda baca yok.

    HES zaten olamaz dere yok tepe yok. Fotodakiler altta örnek olarak eklediğim tipik atmosferik elektrik işleme merkezleri.

    Yeni 2023 Fiat Doblo ve elektrikli e-Doblo tanıtıldı: Türkiye'de üretilmeyecek!

    O bölgede elektriğin geldiğini iddia edebileceğiniz bir tek rüzgar çiftlikleri var. Ancak o çiftliklerdeki türbinlerin yarısı dönüyor yarısı dönmüyor. Dönenler, rüzgar olsa da dönüyor olmasa da dönüyor. O bölgede Alman yansanayi firmaları var. Her biri, tedarik zincirinin bir halkası, hem Alman üretimine hem dünya pazarına ürün ihraç ediyor. Bu kadar önemli bir bölge elektriğini hiç yarısı dönen yarısı dönmeyen, rüzgar olmadığında da dönen başıboş türbinlere emanet edebilir mi?

    3. hat dediğiniz, 3. deyince ayrı bir hat anlamı cıkıyor, değil. güney batıdan kuzey doğu yönüne pilon üzerinden iletlen hat sadece.

    O pilonun yandan fotografı.
    Yeni 2023 Fiat Doblo ve elektrikli e-Doblo tanıtıldı: Türkiye'de üretilmeyecek!

    Ve benim bahsettiğim hatta sanırım "kısa ve basit bir pilon hattı" dediniz. Ancak o hattı "kısa ve basit" ben inşa etmedim. Alman Elektrik İdaresi inşa etti Alman Elektrik İdaresi adını temsilen kullandım, gerçek adı her ne ise. Bu durumda Alman Elektrik İdaresi o hattı neden o kadar kısa ve basit inşa etti? diye bir soru da sorabiliriz. O hat kısa ve basit olmasına ragmen neden inşa edildi? Muhtemel cevap: Çok kısa hatlarda bile oldukça yeterli atmosferik elektrik cekmek mümkün. O hattın bittiği, fotoda sarı punto ile "sub station" yazılı yerin hemen sağında küçük sanayi sitesi yada yarısı sanayi yarısı yerleşim yeri var. O "kısa ve basit" hat o bölgenin elektriğini sağlamak için inşa edilmiş olmasın sakın?

    Resimde kuzey doğuya giden hattı takip ettim, Google Maps'te o bölgeden hemen sonra hat doğuya sapıyor.Boş arazide ilerliyor sonra güney doğuya sapıyor. Nerdeyse diyeceğim ki (çok ayrıntılı bakamadım cunku laptoptan bakıyorum) o bölgede bu hatlar daire çiziyor.

    Hocam bu pilon hatlarını biraz daha vaktim olsa incelesem daha neler cıkacak da işte bende vakit ancak ayırabiliyorum. Fakat şunu ileteyim, İngilizce olarak görmüştüm bir yerde:

    data -> information -> knowledge -> vision

    en sondaki olduğu sürece enerji işindeki tuhaflıkları cok daha iyi açıga cıkarabilirsiniz.

    Son paragraftaki "atmosferde sonsuz elektrik termodinamige aykırıdır" demişsiniz. Termo dersini ben yıllar önce gördüm, 2 dönem de kolaylıkla geçtim. Atmosferdeki elektrik termo prensiplerine göre değil, yeryüzünün henüz bilinmeyen özelliklerine göre üretiliyor. Yeryüzü dengesinde ok önemli yeri oldugunu ve biyolojik yaşamın da temeli olduğunu düşünüyorum, atmosferik elektriğin. Bunlar termo kitabında yazmaz. Çengel'in termo kitabının yeni baskısını, 2019'du sanırım indirip baktım. İçindeki örnek sorulara bakarken tesadüfen "buzdolabı yılda 700kWh elektrik ile tüketiyorsa yılda ne kadar CO2 üretir ve bu ne kadar mevsim değişikliklerine yol açar gibi bir soru gördüm ilginç geldi. Başka bir kısımda "fosil yakıt" mevsim değişikliğine yol açar diyordu. Fosil yakıtın fosillerden geldiği kesinmiş gibi. O yakıt mevsimsel değişiklik yaparmış gibi. Güç santralleri o yakıtı kesin kullanıyormuş gibi. Düşünüyorum da enerji işinin iç yüzünü hiç keşfetmediğim bilmediğim üniversite çağımda o kitabı ben de çalışsam belki ben de enerji oyunu hiç anlayamayabilirdim. Son 10-15 yılda köprü altından cok sular akmış.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt

    Hocam Allah aşkına harita orada, koordinat orada. Bir baksanız göreceksiniz kuş uçuşu 4 km'den kısa mesafede var o santral.


    Yeni 2023 Fiat Doblo ve elektrikli e-Doblo tanıtıldı: Türkiye'de üretilmeyecek!


    Hatta Pilon yoluyla da 5 km mesafe


    Yeni 2023 Fiat Doblo ve elektrikli e-Doblo tanıtıldı: Türkiye'de üretilmeyecek!

    Hayır kısacık mesafe dediğiniz yerden 45 km hat takip ettim, toplamda 50 km içerisinde santrale ulaştık. Siz hala bana oranın kısacık bir pilon hattı olduğunu söylüyorsunuz. 50 km ötede santrale bağlantısı var.


    Alman elektrik hatlarının tüm yerleşimini çözeceğim sayenizde.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi goodorevil -- 25 Haziran 2022; 0:39:36 >




  • Şu adama cevap vermeyin, yazıp yazıp dönsün youtubedan bilim öğrenmeye.

    Attığı fotoğrafta trafo muhtemelen. Yüksek gerilim oraya geliyor ve hanelere dağılmak için yer altına geçiyor. Bu kadar basit komploları kanıtlamak için elektrik hattı mı takip edilir? …

    Dünya düzdür desem, beni dünyanın yuvarlak olduğuna inandırmaya çalışacak mısınız?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ARES007 A kullanıcısına yanıt

    Özellikle bana yazılınca, üstelik 2 kere geçiştirmeme rağmen 3. ye hala yazınca üşenmedim yaptım vallahi. Kafaya takınca ben de kendimi tanıyamıyorum bazen. Yeni 2023 Fiat Doblo ve elektrikli e-Doblo tanıtıldı: Türkiye'de üretilmeyecek! 

  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    bahsettiğim hat. sağ üstteki alt istasyonun sokak fotosu üstteki mesajımda. sol alttaki substation da aynı boyutta.

    bir alt istasyondan başka bir alt istasyona 1km civarı 6 kabloluk pilon hattı cekilmiş. hat, başka bir hatta bağlı görünmüyor. güç istasyonu yok.
    sadece 1km civarı 6 kablo atmosferle temas halinde. iki ucu atmosferdeki binlerce volt elektriği regüle etme, yıldırım statik yığılma durumlarında geçici akım kesme (cutoff) koruma, ve tabi ki 220V ya da380V indirgeme amaçlı alt istasyonlara bağlı. alt istasyonların yanlarında yerleşim bölgeleri var. oralara yer altı kablolarla elektrik dagıtıyor. elektrik atmosferden, dağıtım elektrik dağıtım şirketinden. tarife kazık olanından. Google Maps'te Germany Leipzig Zörbig girip bakın. kontrol edin.

    Yeni 2023 Fiat Doblo ve elektrikli e-Doblo tanıtıldı: Türkiye'de üretilmeyecek!

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt

    Orada [b]sizin[/b] attığınız resimde bariz gözüken kabloları görmüyorsanız daha sizinle konuşacak hiç bir şeyim yoktur.

    50 kilometre pilon takip edilmiş orada hala görmezden geliyorsunuz. Bu size son mesajım daha üstüne hiç bir şekilde cevap vermeyeceğim.

  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Hocam "3. hat" dediğiniz o kabloları tabi ki görüyorum. Sözkonusu pilon ve uydu konumunu ilk gönderen benim onları görmediğimi nasıl düşünebilirsiniz ? "3. hat" dediğiniz o kablolar nereye giderse gitsin bunun önemi yok, isterse hemen dibinde bir HES olsun "onlara elektrik HESten geliyor" deyin bunun da hiçbir önemi, anlamı, ispat degeri yok. 50km takip ettiğiniz yerde sonundaki güç santrali degil, normal alt istasyon onun da örnek fotosunu gönderdim.

    Benim atmosferik elektrik çekildiğine olası ispat olarak yukardaki fotoda gösterdiğim 1km civarı hat konumuz. O hat üzerine yorum yapmadınız. Soruyu cevaplamadınız. Soruyu cevaplamadığınız halde "3. hat" üzerine konuşmak istediniz, onun üzerine konuştum, bir kez daha konuşayım:

    .3 hat sonunda güç santrali olarak lanse edilen kömür, doğalgaz santrali yok. 2 bina var diye o güç santrali olmaz. Santral olarak lanse edilen yapılarda (göstermelik) büyük bacalar olur, sizin santralde o bacalardan bile yok.

    Güç santrali dediğiniz yer HES zaten olamaz cunku arazide dere yok tepe yok.

    O yere bir tek civardaki rüzgar çiftliklerini göstererek "rüzgar türbinlerinin gücünün toplandığı santral" diyebilirsiniz. O durumda da rüzgar çiftliklerdeki yarısı dönen yarısı dönmeyen türbinler gündeme gelir ve rüzgar olsa da dönen olmasa da dönen türbinler o pilonlara elektrik veriyor diyebilirsiniz. Bunu demediniz. Hatırlatırım: Benim bahsettiğim 1km civarı hatta elektrik nerden geliyor sorusuna hiç cevap vermediniz. Şimdi de son mesajım daha üstüne hiç bir şekilde cevap vermeyeceğim diyorsunuz. Şu ana dek verdiğniz cevaplar zaten cevap değildi ki Atmosferik elektrik diye birşey yok, olması termoya aykırı dediniz ona ben akademik belge ile cevap verdim. Atmosferik elektrik vardır ve tüm dünyadaki tüm şehirlerin elektriğin yüzlerce katı elektrik potansiyeli vardır ve o potansiyel kolaylıkla 220V şehir elektriği olarak cekilebilir. Akademik belge bunu anlatıyor zaten. Almanya Leipzig bölgesindeki 2 ucunda alt istasyondan başka birşey bulunmayan 6 kabloluk pilon hattı, atmosferden elektrik cekildiğine dair ispat niteliğinde belgedir.

    Yukardaki mesajlarda

    data -> information -> knowledge -> wisdom

    sürecindeki data ve information kademesinde cevap verilebilecek soruları cevaplayamadınız. Knowledge ve wisdom kademesinden bir soru ile toparlayalım:

    Yeni 2023 Fiat Doblo ve elektrikli e-Doblo tanıtıldı: Türkiye'de üretilmeyecek!
    Yanyana 3 pilon hattı... Kablolar çamaşır ipleri gibi yayılmış da açılmış. amacı ne olabilir? Sadece görüntüye bakarak mantıken atmosferle temas hacmini genişletmek olabilir. Matematik ve fiziksel olarak da amacı atmosferle daha cok temas. Belki de hiç tartışmaya bile gerek yok, görünen köy ortada.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt

    Cevap yazmayayım diyorum ama her ne kadar argümanlarınızı mantıklı bulmasam da saygı çerçevesinde tartıştığınız için cevap veriyorum.


    Öncelikle şu resmi görmemişsiniz, o Substation'ın hemen yanında santral var. Arası 5 km. 0 noktasına bakın. Pilon hattını izlemek mümkün koordinatlar belli.

    Yeni 2023 Fiat Doblo ve elektrikli e-Doblo tanıtıldı: Türkiye'de üretilmeyecek!



    O 1 km'lik hat şöyle, sizin görmediğiniz santralde üretildi elektrik. Substation dediğiniz yere 5 km geldi. Oradan bir hat ile 20. kilometredeki diğer bir substation'a geldi. Oradan da 25 km yol gidip sizin 1 km'lik hatta geldi. Orada bu gelen elektrik 2'ye bölündü, biri sağa biri sola gitti. Sağda ve solda birer tane yerleşim yeri var. O yerleşim yerlerine taşındı o elektrik. O dibindeki küçük trafolar da işte yerleşim yerlerine dağıtan trafolar.


    Yani o 1 km'lik hat, 50 km'lik bir hat sonunda ana santrale bağlı. Hiç bir yere bağlı değil demeyin siz de gördünüz o 3. hattı. Bir yere bağlı yani.


    Yani santralin varlığı konusunu aştığımızı umuyorum.


    Ayrıca kabloların sarkmasının mantıklı açıklamasını genleşme yapabilir. O kablolar bilerek ve isteyerek yayvan bırakılır. Geceleri ve kışın soğuğunda büzüşüp gerilir. Yazın sıcağında da genleşip uzar.





  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Öncelikle bahsettiğim o 1km 'lik hat, sizin gösterdiğiniz 45-50kmlik hatta bağlı değil. Yani 3.hat dediğiniz o hatta gelen elektrik bahsettiğim hattaki elektriği açıklamıyor. Fotografta iki hat arasında; paralel / Saale hattı ile - dikey 1km lik hat arasında, pilon üzerinde görünen bağlantı var mı? Benim görebildiğim kadarıyla yok. Ancak orada görülmez bir bağlantı var diyelim. O bağlantı pilon üzerinde yapılmaz. Bağlantı önce substation'a yapılır, oradan 1km'lik hatta aktarılırdı, burada öyle bir durum da görülmüyor


    Yeni 2023 Fiat Doblo ve elektrikli e-Doblo tanıtıldı: Türkiye'de üretilmeyecek!


    Ancak "elektrik buradan geliyor" dediğiniz Saale Energie santrali üzerine de bir sorum olacak.

    Google Maps'te Saale Energie'den 2 pilon hattının cıktığı, onlardan yalnızca birinin 50 Hertz substation'a gittiği görülüyor. Saale güç santralinden gelen o hat, 50Hertz'e ait şu kompozit görüntüde sarı ok ile işaretli.

    Saale'den gelen pilon ile aynı şekil ve boyutlarda 3 pilon hattı cıkıyor, onlar sağ üstte kırmızı ok ile işaretli.


    Yeni 2023 Fiat Doblo ve elektrikli e-Doblo tanıtıldı: Türkiye'de üretilmeyecek!

    Substation sağ alta doğru genişletilmiş ve bir pilon ile ara bağlantı yapılmış. Bu bölgeden, Saale pilonundan farklı şekil ve az daha küçük boyutta 6 pilon çıkıyor, onlar da kırmızı ok ile işaretli. 6 pilondan ikisi duble kablo taşıyor.

    50Hertz substation'a güç santralinden 1 pilon hat geliyor, 3'ü aynı 6'sı az küçük olmak üzere 9 pilon hattı çıkıyor. Atmosferden elektrik cekildiği iddiasını kabul etmiyor, termo prensiplerine göre açıklamaya çalışıyorsunuz. Termo açıklamasına göre 9 pilondaki elektrik, Saale'den gelen elektriğin ortalama 9'da 1'i olmalıdır, dogru mudur? Fakat Saale'nin 9'da 1 elektrik taşıyacak pilonu neden Saale pilonu ile aynı şekil ve boyutta yapmışlar. Güç santrali elektriğinin 9'da 1'ini taşımak için neden güç santrali pilonuyla aynı şekil ve boyutta bir sürü pilon yaparak onca masraf ve külfet altına girmiş olabilirler? Atmosferden elektrik çekildiği için öyle yapmış olmalılar diyeceğim ancak atmosferik elektrik açıklamasını mantıksız bulduğunuzu belirttiğiniz için size sormak istedim.


    Ekleme: Bir önceki mesajda örnek olarak gönderdiğim 3 pilon hattı yanyana gösteren fotoğrafta kabloların dikey eksende değil yatay eksende yayılmasını kas etmiştim ancak siz dikey ekseni sordugumu düşünmüşsünüz. Zaten o yüzden çamaşır gibi demiştim. Malumunuz çamaşırlar yatay eksende yayılarak asılır, atmosferle daha cok temas edip çamaşırların daha çabuk kuruması için. Fotoğrafta çamaşır ipleri gibi yatay eksene yayılım görülüyor.

    Ekleme yapmışken Saale Energie ile ilgili bir gözlemimi daha ileteyim. Sözkonusu güç santralinin bacalarından beyaz duman cıkıyor. O çok büyük ihtimalle su buharı. Bacadan sürekli su buharı çıkıyorsa santrale biryerden su geliyor olmalı. Santralin hemen dibinde büyük bir göl var. O gölün hemen dibinde bir nehir ve üstünde birkaç göl daha görülüyor.


    Yeni 2023 Fiat Doblo ve elektrikli e-Doblo tanıtıldı: Türkiye'de üretilmeyecek!

    "Argümanlarınızı mantıksız buluyorum" dediniz. Şu argümanı da mantıksız buluyor musunuz: Güç santrali, o göllerden suyu alıp, elektrik ya da başka bir enerji ile o suyu bacadan dışarı veriyor olabilir. Bu argümanı mantıksız bulabilirsiniz ancak bu argüman mümkün. Başka bir gözlem daha: Petrol rafineri tesisleri de hep böyle göl, deniz, nehir yakınlarında kuruluyor. Çıkış ürünü sıvı olan rafinerinin yakınlarında hep bir su kaynagı varsa o ürünlerde su hammadde olarak (üretimde yardımcı madde olarak değil) kullanılıyor olabilir. Bu argümanı mantıksız bulsanız bile mümkün bir argüman değil mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi berkandinçay -- 27 Haziran 2022; 15:53:38 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt

    Bağlı değil diyorsunuz ama bağlı. Her şey bu kadar açık ve sarihken hala aksini iddia ettiğiniz için ben sizinle tartışmayı bırakıyorum.

    Yeni 2023 Fiat Doblo ve elektrikli e-Doblo tanıtıldı: Türkiye'de üretilmeyecek!
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    2 hattın birbirine bağlı olup olmadığını uydu fotoğrafından değil de sokak fotoğrafından daha iyi göremiyor muyuz?

    Örneğin ben 2 kalın kabloyu birbirine bağlasam, onların baglı olup olmadığı sokak fotoğrafından mı, uydu fotoğrafından mı daha iyi görülür?

    Diger soruları cevaplamadan, daha önce gönderdiğiniz bir fotoyu tekrar gönderip tartışmayı bırakıyorum dediniz.

    Bir substation'a 1 pilonluk elektrik gelip 3 aynı pilon + az daha küçük 6 pilon olmak üzere 9 pilonluk elektrik nasıl çıkar, sorulardan biri buydu. Yoksa cevaplayamayacağınız için mi böyle yaptınız

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • goodorevil kullanıcısına yanıt

    Hocam Allah aşkına Yeni 2023 Fiat Doblo ve elektrikli e-Doblo tanıtıldı: Türkiye'de üretilmeyecek! 


    Bu kişi yolcu uçaklarının yakıtsız uçtuğunu, motorun hava ile çalıştığını söyleyen birisi. Sen, ben, birisi cevap verince yazdıklarını iyice doğru sanıyor kendi çapında. Yol verin gitsin...


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • lojistisyen kullanıcısına yanıt
    Hocam bir elektrik alt istayonuna, güç santralinden 1 pilonluk elektrik gelip aynı boyutta 3 ve biraz daha küçük 6 pilon olmak üzere 9 pilonluk elektrik cıkıyor, bunu açıklar mısınız diye sormak, yazdıklarımı doğru sanmak değildir. Soruyu cevaplayamadı. Siz de cevaplayamadınız. Jet uçaklarında da aynı şekilde sorular soruyorum cevap alamıyorum.

    Concorde kanatlarının içi. Burada uçak yakıtı varsa, o haznelerin içinde tek tek yakıt emme hortumu olması gerekli fakat öyle bir düzenek yok. Ancak diyelim ki var, yüzlerce yakıt emme hortumu olması anlamına gelirdi. Yüzlerce hortum ile yakıt emerek 4 Jet motoru çalıştırmak havacılık mühendisliği açısından ne kadar güvenlidir?

    Yeni 2023 Fiat Doblo ve elektrikli e-Doblo tanıtıldı: Türkiye'de üretilmeyecek!

    Jet uçağı konusunu siz açtınız ben de o konudan bir soru sordum. Cevaplamadığınız sürece, dediğiniz diger şeylerin anlamı yok.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt

    Benim şu ana kadar cevaplayamadığım hiç bir sorunuz yok. Açık ve sarih bir şekilde cevapladığım halde, gözle gözüken şeylerin dahi aksini iddia ediyorsunuz. Sizinle tartışmayı bırakıyorum hepsi bu.

  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    3.hat dediğiniz yola paralel hat, bahsettiğim yola dik hat ile aynı pilon tarafından taşınıyor tek ortak noktaları bu.

    siz onların aynı pilon üzerinde olması dolayısıyla birbirine bağlı olduğunu iddia ettiniz. bunun için de aynı uydu fotografını ilettiniz.

    ancak uydu fotosunda o 2 hattın birbirine bağlı olduğu görülemiyor, elektrik bağlantısı uydudan görülemez zaten.

    Sokak fotografında daha iyi görülebilir. Gönderdiğim sokak fotografında o 2 hat bağlı görünmüyor.

    Ben bunları dedim, " gözle gözüken şeylerin dahi aksini iddia ediyorsunuz" dediniz fakat gözle görünmüyor ki bağlantı

    Neyse, benim soruya siz veya arkadaşlarınız cevap gönderemese de soru burada. Cevaplayacak babayiğit arıyorum

    Sarı hat, güç santralinden substation'a gelen pilon. Kırmızı hatlar substatio'dan çıkan hatlar. Soru: Bir substation'a gelen bir pilonluk elektrik
    nasıl 9 pilonluk elektrik çıkar. 1 kW elektrik verip, 9 kWh elektrik almak gibi birşey bu. Bunu açıklayacak kişi var mı? Benim atmosferik elektrik
    ile bunu açıklamam var. İsteyene açıklayabilirim.

    Yeni 2023 Fiat Doblo ve elektrikli e-Doblo tanıtıldı: Türkiye'de üretilmeyecek!

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • 2017 yılında sıfır doblo trekking araç aldım 6 yıl bindim yeni sattım opel combo eat8 aldım yerine, yav kardeşim yıllardır bu kadar rezil rüsva bir araca nasıl binmişim resmen gömüyorum bak dobloyu PSA grubu yapmış kim ne model çıkartırsa yakıtı,konforu,özellikleri,şanzumanın inanılmaz performanslı ve seri oluşunu yakalayamaz.bu araçlar gözü kapalı alınası araçlar gel gelelim fiat bu özelliklerin hiç birini yakalayamayacağı için bence çok doğru bir karar almış ayrıca doblo birazcık daha büyük görünsede açık ara PSA grubunun içerisi çok daha geniş ve kullanışlı buda dip not

  • Doblo kullanıcısı olarak hiç hoş olmayacak şu andaki modelle bile satışta öndesiniz. bence biraz daha araçla devam edilsin ama bazı özelliklerinde kaliteyi artırın örneğin : z rotları.direksiyon simitleri çok çabuk soyuluyor.şahinlerinki daha sağlamdı.10 yıldır doblo kullanıcısıyım. size tavsiyemdir..saygılar...

  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.