İlk önce 2000 model 6n2 Polo vardı(Dürbün Göğüs), pedalın abartısız yarısı boştu. Boştu ama hafif bir eğimde o boş olan kısma kadar basınca duran arabayı tutuyordu. Yarıdan sonra fren sertleşmeye başlıyordu ve fren de gayet güzel tutuyordu. Ondan sonra 2000 Volvo s40'a geçtim, zamanında fren hidroliği falan da değişti üstelik. Onun pedalı her halükarda Polo'dan iyi olsa da onda da bir kısım boş olmasa da zayıf hissettiriyordu. Durma konusuna gelince gerçekten güzel duruyordu. Yani pedala yeterince sert basınca araba zımba gibi hissettiriyordu. Mesela Polo ile 150 ile fren yaptığımda bir an "Duramayacakmış" gibi hissettirmişti. Volvo ise her koşulda duruyordu ve bunu hissettiriyordu. Sonra gün geldi 2000 model bir Lada Vega kullanma fırsatım oldu. Gaz ve debriyaj pedalları Volvo'dan çok daha yumuşak olsa da fren pedalı için aynı şeyi söyleyemem. Evet lineer bir fren pedalı vardı, hiç boşluk ya da zayıflık hissi yoktu, frene ne kadar basarsan o kadar tutuyordu ama kayda değer bir frenleme için bayağı pedala basmak gerekiyordu. Sanki arabayı bacak gücüyle durduruyorum gibi. Yüksek hızlarda deneyemedim. Sonra 2020 model Egea'ya geçtim. Yukarıda bahsedildiği gibi ilk frenlerim hep daha sert oldu. Burada şunu eklemek istiyorum, mesela Volvo'nun ya da Polo'nun pedalının üst tarafına bir takoz taksam pedal belli bir noktanın üstüne çıkamasa (Yani şu tam tutmaya başladığı noktanın az bir üstü) pedal hissi aynı olacak. Yani Egea'da frenin daha iyi tutmasından ziyade daha çabuk tutması hissi var. |
Yeni Araçların Frenleri Nasıl Bu Kadar İyi? (2. sayfa)



-
-
Arkadaşlar evet hassas dozajlama belki cok istenen birşey değil, bende c3 e ilk bindiğimde bir iki kere yumuşak durmam gerekirken arabayı öne yığdım ama 5 dk sonra alışınca o kadar konforlu geldiki insan kendini cok güvende hissediyor. Önünde aniden trafik dursa cok rahat duracağım güvenini veriyor araba bana, hiç ayağı yormuyor, ama kendi 15 yaşındaki arabalarımızda daha diken üstünde oluyorum ve daha az güvende hissediyorum. Araba alırken cidden bu üstten itibaren cok fazla basmadan tepki verme olayı kriterlerim arasına girdi. Cünkü 5 dk kullandıktan sonra insan alışıyor zaten.
Sizde kendi araçlarınızdaki fren hislerini yazarsanız ve özellikle disk balakata hidrolik değişiminden sonra ki hislerinizi yazarsanız fikir edinmiş oluruz bizde
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Eski unodan C4 e geçince aynı olayı yaşamıştım zink diye cama yapisiyorduk
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: K.Kahriman
4 yılda bir fren hidroliğini değiştirmek gerekiyor. Çoğu kullanıcı bunu ihmal ettiği için fren gücü düşüyor.Fren hidroligi derken? Hidrolik sivisini mi degistirmek gerekiyor?
Sert disk mi daha iyi yumusak disklermi. Ve hangi markalar hangilerini uretir?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Orjinal disk ve balata kullanın derim. Fren hidroliğini de tavsiye edilen sıvıyı kullanın derim.
Eğer sanayide "değişmesine gerek yok" "hava yapar, gereksiz" derlerse direk oradan uzaklaşın. Elbet işinin ehli bir yer vardır. Orada işlem yaptırabilirsiniz.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi K.Kahriman -- 11 Ekim 2020; 13:25:34 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: ahmet3976Fren performansı ile fren pedal hissini karıştırmayın ki sizin bahsettiğiniz azıcık basınca fazla tutan fren istenilen bir şey değildir.
Ben bunu 2011 C4 te bariz bir şekilde hissettim pedal hissi çok kötü başka arabadan ona geçince her bindiğinizde alışmanız gerekiyor.
2020 C3 te de vardı ama o kadar değil. Asıl istenen dozajlaması kolay olan ve bastığınız kadar tutan frendir.
Eşimin Fiat Punto aracında da böyle bir durum vardı. Konforlu kullanım mümkün değil. Frene basmaya çekiniyordum.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X