Şimdi Ara

KONU TAŞINDI || Yeni Bina Oturum Başlangıcı Sürecinde Türk Telekom ile yaşadığım iletişim sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
3
Cevap
0
Favori
192
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhabalar.

    Öncelikle bu sitenin yıllardır takipçisiyim. Pek çok teknik sorunlarıma çözüm olmuş bu siteye, ben de içinden çıkamadığım bir derdimi belirtip, değerli fikirlerinizi ve görüşlerinizi, en önemlisi yaşanmış tecrübelerinizi bilmek isterim.

    Konuya başlamadan önce bazı şeyleri belirtmek isterim. Bu mesaj genel hatlarıyla Türk Telekom'un kendi içindeki ve şahsıma karşı iletişimsizliğini odak noktasına aldıysa da, benim de süreç hakkında bilmediğim pek çok nokta mevcut. İlk defa bir ev aldım ve haliyle ilk defa bir taşınma abonelik iskan vb. süreçlerin içerisinde kendimi buluverdim. Bu sebepten ötürü tecrübeleriniz bana ışık tutacaktır.

    Konuya girmek gerekirse, Ankaralılar bilir, Ankara İli Gölbaşı İlçesine bağlı İncek Mahallesi son yıllarda çok büyüdü , inşaat cenneti haline geldi ve değerlenen bir bölge oldu. Bir şekilde bu bölgede yılların emeğiyle borçla harçla bir mülk sahibi olduk ve taşınmaya karar verdik. Binamızın inşası yeni bitti ve şuan için ,malumunuz, müteahhitin "ha bugün ha yarın eli kulağında" diyerek bizleri oyaladığı, aboneliklerin sayaçların ayrılması (elektrik,su,doğalgaz ) dönemine girdik. Kat İrtifakı Tapusundan Kat Mülkiyetine (Halk Arasında bilinen adı ile İSKAN) geçiş sürecine hiç değinmek istemiyorum. Orası bambaşka bir konu...

    Tüm bunlara ek olarak bir de internet aboneliği süreci de mevcut . Günümüzde internet öyle bir ihtiyaç haline geldi ki artık insanlar ekmek ve su ihtiyacından önce bunu düşünecek duruma geldi. Benim internet ihtiyacına özel ilgi göstermem ise tamamen uzaktan çalışıyor olmam .Yani, internetin, elim kolum hatta ekmeğim suyum olması . Bu sebepten ötürü diğer abonelik süreçleri devam ederken biraz da kişisel merakım ve olası bir oyalama sürecine karşı uyanık olmak amacıyla Türk Telekom ile iletişime geçtim.

    1) Müşteri Hizmetleri Süreci : Öncelikle Müşteri Hizmetleri ile iletişime geçtim. Adres bilgisi istediler. Söyledim. Altyapı yok dediler. Sorduğum tek bir soru oldu: Bu altyapıdan kastınız yolun altında hat olmaması mı, yoksa hattın Apartmana kadar gelip apartmanda kutu olmaması mı? Bu soruyu özellikle belirtiyorum çünkü hangi Telekom çalışanına sorduysam "bilmiyoruz" dediler.
    Sonrasında başvuru oluşturdum . Ve şu mesaj geldi :

    "Değerli müşterimiz, internet abonelik başvurunuzu aldık. Ancak ilettiğiniz adreste henüz internet altyapımız bulunmadığından, adresinizde altyapı çalışmaları yapacağız. Çalışmalarımız tamamlandığında sizinle yeniden iletişime geçeceğiz. "

    Zaten bu mesaj geldiğinde ilk baktığım yer bu site oldu. Burada da gönderilen sms ile alakalı benzer konuları inceledim ve bir dilekçe ile başvuru süreçleri yaşandığını gördüm. Aynı zamanda bölgede başka binalara taşınan pek çok kişi ile de görüştüm. Bu kişiler dilekçe ile Türk Telekom Müdürlüğü'ne başvurup hattını , daha doğrusu apartmana gelen bağlantı kutusunu çektirmiş. Özellikle belirttikleri detay ise, Apartmandan 1 kişinin başvurusunun yeterli olacağıydı. Hiçbirisi bana "müteahhit" detayından bahsetmedi. Hal böyle olunca ben de , müşteri hizmetlerinden yaptığım başvuruya paralel olarak, işi hızlandırmak amacıyla, dilekçe hazırlayıp başvurmak istedim.

    2) Gölbaşı Telekom Bayii Başvuru Girişimi: Gölbaşı'nda bir Telekom bayisine gittim. Önceden aradığımda bana "gelin başvurunuzu alalım, zaten İncek bölgesinden bizi arayan çok oluyor, geçen bir abonemiz aradı 1 haftada bağlantısını yaptık" gibi kendilerinden emin bir cevap verdiler. Şubeye gittiğimde , beklediğim gibi, kazın ayağının öyle olmadığı ortaya çıktı. Şu konuşma geçti:

    Telekom Gölbaşı Bayi: Sizin altyapınız yok.
    Ben :Biliyorum zaten altyapı yapın diye başvurmaya geldim.
    Telekom Gölbaşı Bayii : Onu biz yapmıyoruz Gölbaşı Şefliğine gitmeniz gerek.
    Ben : Telefonda 1 haftada bağlarız demiştiniz???

    gibisinden ilk iletişim sorunumuzu yaşadık. Sonrasında Gölbaşı Belediyesi yanında bulunan Gölbaşı Telekom Şebeke Amirliği'nin yolunu tuttum.

    3) Gölbaşı Türk Telekom Şebeke Amirliği Başvuru Girişimi: Buraya geldiğimde görevli bana , İncek Bölgesinin Çankaya Oran'da bulunan Amirlik tarafından yönetildiğini söyledi.

    Ben: Ama İncek Gölbaşı'na bağlı.
    Şebeke Amirliği: Evet ama biz bakmıyoruz. Çankaya Or-an da lüks bir AVM nin yanında bulunan Amirlikte İncek bölgesinin projeleri yürütülüyor.
    Ben: Tamam dilekçe veriyim.
    Şebeke Amirliği: Biz bakmıyoruz.

    Ve büyük bir sabır ile Or-An bölgesindeki lüks AVM'nin orada yer alan Türk Telekom Ofisi'ne (Resmi ismini öğrenemedim) doğru yola çıktım.

    4) OR-AN Türk Telekom Ofisi Başvuru Girişimi : Buraya geldiğimde önce bir memurla muhatap oldum. İsmini hatırlamıyorum sadece binanın üst katında bulunuyor kendisi. Beni alt kattaki planlama ve kazı işlerinden sorumlu mühendislere iletti. Tam bu anda sevindim, "meslektaşlarımı buldum, bundan sonra iyi bir şekilde anlaşırız" diye. Ancak bu süreçte en fazla sinirimi bozan yer burası oldu.

    Muhattap olduğum Mühendislerden birisi o kadar hızlı konuşuyordu ki söylediği kelimelerden hiçbirisini anlamadım. Benim ondan bilgi edinmek istememden duyduğu memnuniyetsizlik her halinden belliydi. Rahatını bozmuştum ve benim gibi bilinçli bir vatandaş nerden çıkmıştı şimdi karşısına. Neyse, bir başka sağduyulu Mühendis arkadaş orada evin önünden hat geçtiğini söyledi. En azından tek anladığım buydu. Sonra ,dilekçe yazıp vermem için üst kattaki ilk konuştuğum memur arkadaşın yanına geri gönderildim ve şu konuşma geçti:

    Ben : Size dilekçe yazmam söylendi
    Memur : Bana değil, Dikmen Mimar Sokaktaki İlçe Müdürlüğü'ne yazman lazım. Orada "Bilmemne" Bey var . Direkt ona dilekçe yaz, benim ismimi ver sonra ben senin işine takipçi olurum . Bir de tek başına dilekçe verirsen, maliyeti karşılamaz diye ciddiye bile almazlar seni. Apartmanca başvurun ya da müteahhit başvursun.
    Ben: Bana 1 kişinin başvurusu yeterli dendi. Zaten binada 17 malik var 17 kişilik kutu için başvuracağım.
    Memur: Binada iskan var mı?
    Ben: Daha oturum yok kat irtifakı
    Memur: İskan çıkmadan hat bağlanmaz.
    Ben : E bağlatanlar olmuş.
    Memur : Sen ilçe müdürliğüne git dediğimi yap takip edecem. (Madem hat bağlanmayacak neden başvur dilekçe yaz diyorsun?)

    Koca bir "Hasbinallah " çekerek, Çankaya, Dikmen Mimar Sokak'da Bulunan Türk Telekom İlçe Müdürlüğü'nün yolunu tuttum .

    5) Çankaya İlçe Müdürlüğü Başvuru Süreci : Buraya geldiğimde , müşteri hizmetlerindeki nazik bir hanımefendi bana ana binaya kadar yardımcı oldu. Kendisine tekrardan teşekkür ederim. Daha sonrasında beni bölgedeki kazı ve projelerden sorumlu bir mühendisin yanına iletti. Mühendis, haritayı açtı sokak görünümünü de açtı:

    Mühendis: Sizin apartmanın önüne kadar menhol gelmiş. Sokak görünümünden gördüğüm kadarıyla apartman içerisine toprak altından mavi kablo muhafaza borusu da geçiyor .Müteahhitle teyit edin gelip bağlayalım.
    Ben: Kendisinden teyitli zaten, ben dilekçemi vereyim. Bana 1 kişinin başvurusu yeterli dendi. Bakın menholden hat da çekilmiş .
    Mühendis :Müteahhit başvursun.
    Ben: Yahu sade bir vatandaş olarak benim dilekçe yazma hakkım yok mu? Müteahhit beni ilgilendirmiyor ben 17 kat malikli bi apartman için başvuru yapacağım. Bırakın dilekçemi yazıp "bilmemne" Bey'e vereyim.
    Mühendis: Dilekçeye gerek yok.

    Ve böylece günümün yarısı çöpe gitmiş bir şekilde oradan çıktım.

    Şimdi sizlerin naçizane fikirlerini tecrübelerini öğrenmek isterim. Benim tek derdim müteahhitten bağımsız bir şekilde dilekçeyi yetkililere iletmekti.

    1) Böyle birşey mümkün mü? İnşası yeni bitmiş "kat irtifaklı" bina için 1 kişinin temsili başvurusu yeterli mi? Kat mülkiyetini beklemek mi gerekiyor?
    2) Madem kat mülkiyeti zorunluluğu var neden dilekçe verip başvuru yapmam istendi, diğer kat irtifaklı insanlar internet aboneliklerini nasıl alabilir?
    2) Menhole kadar gelmiş, kablo koruyucuları hazır altyapı bağlantısı için illa müteahhitin mi başvuru yapması gerekiyor?
    3) Madem benim dilekçemin Türk Telekom nezdinde zerre önemi yok, bu sürecin bir özetini CİMER'e de bildirdim. Sanırım BTK'ya iletiliyormuş ama yakın zamanda benzer bir durumu CİMER'e şikayet edip sonuç alan var mıdır?
    4) Son olarak, bundan sonra ne yapmalıyım? Aslında tüm sürecin özeti olan ve cevabı bana ışık tutacak soru bu.

    Uzun uzun anlatmaya çalıştım. Okuduğunuz için teşekkür ederim. Siz siz olun inşası %99 tamamlanmış ev sakın almayın. Türk Telekom çalışanlarıyla da muhatap olmayın. Benim gibi sinir hastası olursunuz.

    Saygılarımla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi neon1 -- 1 Ekim 2023; 14:32:30 >







  • Konu yanlış yerde açılmış, burası mobil operatörler.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.