Şimdi Ara

YENİ C5 (28. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.248
Cevap
13
Favori
380.131
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2627282930
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sayın arkadaşlar benim bildiğim kadarı ile passat ve mondeonun dieselleri 2.0 dan başlıyor.Yine passat ve mondeodan örnek vereceğim her ikiside C5 e göre bir hayli pahalı arabalar.Ben şahsen D segment bir araç binmek istiyordum ve yüksek fiyat ,yüksek vergi oranlarından dolayı ne monde ne de passat alamadım.Yeni C5 i ilk net ortamında gördüm tasarımı çok hoşuma gitti fakat fiyatının bu kadar düşük olacağını ve 1.6 seçeneğinide sunacağını tahmin etmemiştim.Neyse ki araç satılmaya başlandı ve 1.6 motor 110 hp ayrıca D segment ve yakışıklı bir araç ve çok ugun fiyat yani kanaatimce cıtroenin orta kesime hitap etme politikası kesinlikle bu araçta sergileniyordu.Bir cıtroen kullanıcısı olarak düşük fiyata yüksek kalitede araçları satarak orta sınıfında kaliteli araç binmesini kendine politika edinmiş bir marka olduğunu biliyorum.

    Gelelim işin başka bir boyutuna.Ben istiyorum ki benim aracım 1.6 motor olsun anahtarsız çalışsın el freni düğmeli olsun,sunroof,xenon,arkası çok geniş vs.O zaman en az 70 000 ytl gözden çıkarılır ve bu seçenekler elde edilir fakat vay efendim C5 bize ucuza bu konforu neden sağlamıyor demek mantıklı cümleler değil o zaman bunu başka bir D segment ve dünya çapında marka olmuş bir araçtan da isteyelim.

    Fakat bana deseler ki biz hem 50 000 e hem 1.6 motor hem yol bilgisayarı 7 inc, sunroof, anahtarsız çalışma sistemi, otomatik el freni, xenon farlar arkası çok geniş dünya çapında marka olmuş bir araç biliyoruz
    o zamanda bilmemek ayıp değil öğrenmemek ayıptır deyip bana böyle bir arçatan bahseden kişiyi saygı ile dinlerim.

    Herkese saygılar diliyorum




  • bende yeni c5 in buyusune kapılanlardanım.. tam istediğim gibi bir orta konsol.. almayı planlıyorum ancak 50 bin ytl civarında butceyle alabilecegim 1.6 dizel motorlu secenek beni dusunduruyor. arabanın ağırlığını kaldırmakta zorlanıyo gibi.. yakıt tuketimi ile ilgili bilgileri de gorunce ancak kararımızı verebilirz die dusunuyorumm. buyusunden cıkana kadar beklemekte fayda var.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kaan27m

    bende yeni c5 in buyusune kapılanlardanım.. tam istediğim gibi bir orta konsol.. almayı planlıyorum ancak 50 bin ytl civarında butceyle alabilecegim 1.6 dizel motorlu secenek beni dusunduruyor. arabanın ağırlığını kaldırmakta zorlanıyo gibi.. yakıt tuketimi ile ilgili bilgileri de gorunce ancak kararımızı verebilirz die dusunuyorumm. buyusunden cıkana kadar beklemekte fayda var.

    Zorlanma falan yok bence test edip bakmalısın enteresan bir şikayet senin ki. Araçta yüksek basınçlı turbo dizel motor var normal 1.6 motor değil ayrıca 110 hp. Saygılar...
  • Merhabalar... Geçen gün Baylas beni aradı ve 1,6 hdi için 7'' ekran ve xenon farla ilgili sorumu yanıtladı. Türkiye'de dijital haritalama olmadığı için geniş ekranlı getirtmediklerini söylediler. 1.6 için xenon far olmadığını ve şimdilik olmayacağını söylediler. Ben de bunlar oluncaya kadar bekleyeceğimi söyledim. Meganem de xenon var. xenon olmayan bir araç sürmek bana zor gelir.
  • Orjinal süper Xenonlar var heryerde..alabilirsiniz...
  • 2006-2007 model Kia sorento (xenon far hariç) isteklerimi karşılıyor. Ama sıfır c5 de alabilirim. Şu anda kararsızım. Yaz mevsiminin sonuna doğru kesin kararımı veririm artık....
  • quote:

    Orjinalden alıntı: cat33

    Merhabalar... Geçen gün Baylas beni aradı ve 1,6 hdi için 7'' ekran ve xenon farla ilgili sorumu yanıtladı. Türkiye'de dijital haritalama olmadığı için geniş ekranlı getirtmediklerini söylediler. 1.6 için xenon far olmadığını ve şimdilik olmayacağını söylediler. Ben de bunlar oluncaya kadar bekleyeceğimi söyledim. Meganem de xenon var. xenon olmayan bir araç sürmek bana zor gelir.



    Öncelikle tekrardan herkese merhaba

    Şuan c5 piyasada bulmak çok zor 15 günde 80 adet geliyormuş her bayi 2 tane aldığından benim gibi sırada bekleyen oldukça çok fazla var

    gelelim şu ekran ve far olayına,7 inçlik multimedia ekran netten incelediğim kadarıyla çok güzel yazılım olarak piyasada o kadar çok yazılım varki bu söyledikleri biraz bahane gibime geliyor,navtürk garmin vs... türkiye haritaları bu firmalarda mevcut

    far konusuna gelince onu bende araştırdım suan aracımda mercekli far xenon kullanıyorum mercekli farla merceksiz far arasında aydınlatma konusunda aralarında dünyalar kadar fark ver

    biri odaklayıp merkezi aydınlatıyorken diğerii dağ bayır aydınlatıyor :)))

    Ben fransadaki bir arakadaşımdam biraz zaman geçsin bu en üst modeldeki bi xenon farlaro oradaki citroen bayisinden aldırmayı düşünüyorum,burada kendim monajını ve ayarlarını kendim yapmayoı düşünüyorum,suanki arabamın farlarını öyle yaptım

    zaman herşeyin ilacıdır arkadaşlar bizarz daha pazara hakim olsun c5 gerisi gelir bakın dış platin iç bej şuan piyasada yok ama agustosta gelecek

    uzun lafın kısası baylas şu c5 sayılarını arttırda bizde arabamızı alalım 15 günde 80 araba çok ama çok az....




  • izmit özdağda bugün gittiğimde gördüm Metalik Gri C5 SXPK vardı.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: apollonx

    izmit özdağda bugün gittiğimde gördüm Metalik Gri C5 SXPK vardı.



    siparişle gelen va 15 gün önce satılan bir araç o

    Baylas artık bekletme bizi çok getirt c5 den
  • Merhaba

    Ben Haziran başında Fume renk sxpk sunroof lu 1.6 modelini satın aldım. araçtan çok memnunum.

    selamlar
  • 1.6 dizel C5'in boş ağırlığı 1503 kg..motor özellikleri şöyle; 240 nm tork 110 BG

    1.6 dizel Ford Focus'un boş ağırlığı 1280 kg..motor özellikleri ise 240 nm tork 110 BG (yani C5 ile aynı motor)

    Aralarında yaklaşık 220 kg fark var..1,5 tonluk bir araç için 1.6 dizel motor yetersiz olur bence..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi doktorneuro -- 20 Haziran 2008; 2:07:42 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: doktorneuro

    1.6 dizel C5'in boş ağırlığı 1503 kg..motor özellikleri şöyle; 240 nm tork 110 BG

    1.6 dizel Ford Focus'un boş ağırlığı 1280 kg..motor özellikleri ise 240 nm tork 110 BG (yani C5 ile aynı motor)

    Aralarında yaklaşık 220 kg fark var..1,5 tonluk bir araç için 1.6 dizel motor yetersiz olur bence..

    Yetersiz olmaz....Yeter Yeter...
  • henuz 2 haftalık olmasına rağmen 2500 km yaptım Antalyaya gidip geldim toplam ağırlığımız 2 ton civarındaydı ama araç hiç zorlanmadı. sadece yokuş çıkarken 2000 motor bir araç gibi davranmıyor tabii. ama düz yolda 195 km hızı gördüm. konforuna diyecek yok..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: uA_Y_C_A


    quote:

    Orjinalden alıntı: doktorneuro

    1.6 dizel C5'in boş ağırlığı 1503 kg..motor özellikleri şöyle; 240 nm tork 110 BG

    1.6 dizel Ford Focus'un boş ağırlığı 1280 kg..motor özellikleri ise 240 nm tork 110 BG (yani C5 ile aynı motor)

    Aralarında yaklaşık 220 kg fark var..1,5 tonluk bir araç için 1.6 dizel motor yetersiz olur bence..

    Yetersiz olmaz....Yeter Yeter...


    Hocam focusun performansını vermez ama...
  • Tabiki vermez.. Bu performans yeter ama kime gore yeter, sıfır yuzu 10 saniyenin altında olan bir arac kullanan insana yeter mi kesinlikle hayır.. Ama normal binek otomobil kullanan bir insana yeter tabiki..




    Aslında Citroenin yeni C5teki en buyuk hatalarından birisi bu oldu benim gozumde.. Agır arac iyidir mantıgı biryere kadar arkadaslar.. Butun firmalar araclarının agırlıgını azaltıp yakıt tuketimini ve emisyon oranlarını dusurmek icin ugrasırken Citroen yeni C5 te her motor versiyonuna 200 kg birden ekledi..

    İlk duydugumda sok olmustum zaten.. Fransız forumlarda arac daha cıkmadan fotograflar bile tektükken bazıları cıkıp 1.6 dizel 1.500 kg olucakmıs 2.0 da 1700 kg a yakın olucakmıs diyorlardı.. Ben de hadi gidin isinize diyordum icimden Ama aracın verileri acıklandıgında gercekten sok olmustum..

    1.6 bir arac icin bombos bir arac icin 1.500 kg nedemek arkadaslar.. Üc kisi bin, biraz da valiz at arkaya al sana 1800 kg lık bi arac.. Jip mi bu..
    Bu dediklerimi aracın 0-100 hızlanmasından da gorebilirsiniz zaten.. 13 saniye civarında gezen bir hızlanma.. Sahin S ile aynı neredeyse..





    Bazı arkadaslar sevicekmisin kotulucekmisin bir karar ver artık diyebilirler, ama aracın olumlu yanlarını nasıl belirtiyorsak olumsuz yanlarından da rahatca bahsedebilmeliyiz bana gore..

    Ben eski kasanın performansını 10 saniye civarına cekerler insallah diye dusunurken aksine hızlanma verilerini dusurduler.. Bu arac bana gore sınıf standartında bir agırlıga sahip olmalıydı.. Bu da Passat ayarında bir agırlıktır ve o da 1250 1300 kg civarıdır.. 200 kg ekstra gercekten cok fazla..



    Ama bu soylediklerim aracın alımını engeller mi asla




  • quote:

    Orjinalden alıntı: kuasbo


    quote:

    Orjinalden alıntı: cat33

    Merhabalar... Geçen gün Baylas beni aradı ve 1,6 hdi için 7'' ekran ve xenon farla ilgili sorumu yanıtladı. Türkiye'de dijital haritalama olmadığı için geniş ekranlı getirtmediklerini söylediler. 1.6 için xenon far olmadığını ve şimdilik olmayacağını söylediler. Ben de bunlar oluncaya kadar bekleyeceğimi söyledim. Meganem de xenon var. xenon olmayan bir araç sürmek bana zor gelir.



    Öncelikle tekrardan herkese merhaba

    Şuan c5 piyasada bulmak çok zor 15 günde 80 adet geliyormuş her bayi 2 tane aldığından benim gibi sırada bekleyen oldukça çok fazla var

    gelelim şu ekran ve far olayına,7 inçlik multimedia ekran netten incelediğim kadarıyla çok güzel yazılım olarak piyasada o kadar çok yazılım varki bu söyledikleri biraz bahane gibime geliyor,navtürk garmin vs... türkiye haritaları bu firmalarda mevcut

    far konusuna gelince onu bende araştırdım suan aracımda mercekli far xenon kullanıyorum mercekli farla merceksiz far arasında aydınlatma konusunda aralarında dünyalar kadar fark ver

    biri odaklayıp merkezi aydınlatıyorken diğerii dağ bayır aydınlatıyor :)))

    Ben fransadaki bir arakadaşımdam biraz zaman geçsin bu en üst modeldeki bi xenon farlaro oradaki citroen bayisinden aldırmayı düşünüyorum,burada kendim monajını ve ayarlarını kendim yapmayoı düşünüyorum,suanki arabamın farlarını öyle yaptım

    zaman herşeyin ilacıdır arkadaşlar bizarz daha pazara hakim olsun c5 gerisi gelir bakın dış platin iç bej şuan piyasada yok ama agustosta gelecek

    uzun lafın kısası baylas şu c5 sayılarını arttırda bizde arabamızı alalım 15 günde 80 araba çok ama çok az....


    Yeni Laguna'yı hiç duymadın sanırım..1.5 dcı bi-xenon,sunroof,arka aırbagler,6lı cd çalar,deri koltuklar,anahtarsız giriş sistemi+eller serbest fonksiyonu..58 bin ytl civarı da fiyatı var...fazla uzağa gitmene gerek yok yani..




  • Bilgilendirmeniz için teşekkürler,Lagunayı kafaya koymuş olsaydım şuan km sayacı 5 binlerde olurdu
  • Sayın DH - Alemdar arkadaşım. Yeni Laguna'yı tabii ki biliyorum. Babamın teyzesinin oğlu 1,5 dci full olanını aldı. Kullandım. Gerçekten çok güzel ve donanım olarak da C5 sxpk'den daha iyi. Ama görüntü olarak C5 daha güzel. Zaten Megane dci Full kulanıyorum. İstiyorum ki, farklı bir marka kullanayım. C5'de ekrandan vazgeçtim zaten. Xenon olayı beni düşündürdü. Biraz bekleyeceğim. Baktım ki 1,6 larda xenon koymayacaklar. O zaman C5 alır ve kendim xenon taktırırım. İyi günler dilerim. Umarım sizi kızdırmam. Kimseyi kırmak istemem.
  • quote:

    Bu arac bana gore sınıf standartında bir agırlıga sahip olmalıydı.. Bu da Passat ayarında bir agırlıktır ve o da 1250 1300 kg civarıdır..


    O kadarda yapmayın. Bizim 95 xantia bu yeni c5 deki donanımların yarısına sahip değil, daha kısa ve 1280 kg. C5 de Kaliteden ödün verilmeyip hafif dandik plastik yerine dolgulu parçalar kullanılmış. Ağırlık tabiki azaltılabilinirdi. Mesela görülmeyen parçalarda fiberglass kullanabilirlerdi ağırlığı azaltmak için. ancak fiberglass kaza anında eğilerek enerjiyi soğurmaz kırılarak bıçak kadar keskin hale gelir ki bu çok tehlikelidir. Ağırlık azaldıkça birşeylerden ödün veriliyor. Her zaman hafif araba iyi değildir. illede performans diyorsanız gidin 2.7 v6 dizel yada 3.0 v6 benzinli alın. Ama bu sınıftaki bir aracın 1.6 dizel motorlu olması onun performans odaklı bir araba olmadığını gösterir.




  • Ben de farklı birsey soylemedim zaten Kime gore yeter bu performans derken bunu kastediyordum aslında.. Normal sartlarda bu 1.6 motorla eski kasa C5 in performans yeterliydi, ya da Focusunki yeterli, ama isin icine ekstra agırlık girince malesef tablo tam tersine donuyor.. Eski mesajlarımı okursanız zaten aracın hem olumlu ozelliklerini hem de olumsuz ozelliklerini elimden geldigince objektif birsekilde elestiriyorum.. Su konuda benim kadar cok uzun uzadıyamesaj atan oldugunu da sanmıyorum.. Elimden geldigince objektif davranıyorum..


    ---------------------------------------------------------
    C5 1.6 dizel
    0 - 100 km/h: 13,5
    Ağırlık: 1500 kg
    ---------------------------------------------------------
    Passat 1.6
    0-100 km/s : 11.5 sn
    Ağırlık: 1348 kg
    ---------------------------------------------------------
    Passat 1.4 tsi
    0-100 km/s : 10.5 sn
    Ağırlık: 1388 kg
    ---------------------------------------------------------
    ---------------------------------------------------------




    ---------------------------------------------------------
    ---------------------------------------------------------
    Yeni C5 2.0 dizel
    0-100 km/s : 11.5 sn
    Ağırlık: 1658
    ---------------------------------------------------------
    Passat 2.0 dizel
    0-100 km/s : 9.5 sn
    Ağırlık: 1455 kg
    ---------------------------------------------------------




    --------------------------------------------------------
    C5 2.2 hdi
    Agırlık: 1729
    -------------------------------------------------------
    C5 2.7 hdi
    Agırlık: 1766
    --------------------------------------------------------






    The 110PS 1.6HDI struggles a bit to haul the C5’s 1,503kg kerb weight along. This is no lightweight like the new Mazda 6 at 1,280 – 1,320kg. Citroen has even lowered the final drive to 27.5mph per 1,000rpm in 5th to help thing along.



    Bu cumleyi 5 6 mesaj once de alıntı yapmıstım.. Otoriteler tarafından soylenen bir sumle bu.. Ve yurtdısındaki forumlar da dahil bu cumleyi tartıstılar arac cıkmaya yakınken.. soylenen tek sey su.. Bu araca bu agırlık cok fazla.. Haddinden fazla agırlık oldugu icin de bu motor bu aracı cekmekte zorlanıyor (normalde hic sevmem bu lafı) zorlandıgı icin de Citroen C5 in son disli oranlarını dusuruyor ve aracın hızlanmasını arttırmaya calısıyor.. Bunu zaten yazmıstım.. Bunu yaptıgı icin de surekli vites degistirmek zorunda kalıyorsunuz arac yuksek devir cevirmek zorunda kalıyor ve fazla yakıt tuketiyor bakın hepsi nasıl da kotu etkiliyor birbirlerini..


    Yani sonuc ortada.. Bu arac agır mı agır.. Eski modeline gore daha mı yavas hızlanıyor evet.. Daha mı cok tuketiyor evet.. Bunu konforu artmıs seklinde kestirip atmamak gerek kanımca.. Ne araclar var deli gibi konforlu olmasına ragmen yine de agılrıgı az olan..




    Yine not dusuyorum en alta.. Sırf buyuzden bu arac alınmamazlık yapılmaz tabiki Her mesajımda aracı öven seyler soyluyorum zaten Ama bu da bu aracın bir sorunudur bana gore.. Daha hafif tasarlanabilirdi..




  • 
Sayfa: önceki 2627282930
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.