Şimdi Ara

YENİ C5 (29. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
2.248
Cevap
13
Favori
380.131
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2728293031
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • mutlu

    Passat 2.0 dizel
    0-100 km/s : 9.5 sn
    Ağırlık: 1455 kg


    bu yeni kasa passatın ağırlığı mı?


    bizde bi önceki kasa var 2005 model 1.9 TDI 130BG ağırlığı 1650 Kg
    yeni kasayı hafifletmişler demek ama bence senin bi yanlışın var



    neyse
    yeni C5 manyak olmuş ya
    Citroen den böyle tasarım beklenmez di valla bi önceki C5 neydi öyle öğğğğ iğrençti

    Bende de 2007 C3 1.6HDI var takas etsekmi acaba :D

    son olarakta fiyatı biraz uçuk gibi geldi bana bu makinenin ya
  • Tabiki yeni kasa bu agırlıga sahip.. Eski kasa da hemen hemen bu agırlıktaydı zaten.. Cok fazla degisiklik olmadı Passatın agırlıgında.. Bu sınıfta Passat sınıf lideri oldugu iicn onu ornek verdim C5 ile karsılastırırken yoksa diger firmaların aracları da hemen hemen aynı agırlıktalar..



    Buradan inceleyebilirsiniz..


    Bu 2005 model 2.0tdi passatın verileri..

    http://www.arabam.com/testDetay.aspx?id=356


    Bu sayfadan da 2008 model Passat... Teknik ve Donanım bolumunden Teknik bilgiye tıklayın ve tum passatların verilerinin oldugu pdf ye bakın..

    http://www.vw.com.tr/models/binek/passat/index.htm


    Kısacası verdigim veriler 3 asagı 5 yukarı dogrudur.. Ve Yeni C5 asagı yukarı her motor versiyonunda Passattan 150 200 kg daha agır bir aractır.. Bu da zaten hızlanmasında gorulen anormal dususten farkedilebilir.. 0-100 13.5 saniye arkadaslar.. sahinle aynı derken bunu kastediyorum.. Yakıt tuketimi de zira arttı eski kasaya gore.. Bu yuzden elestiriyorum zaten yoksa araca durup dururken laf soyledigim yok.. Bu arac agır bukadar.. Ve buyuzden olusan dezavantajlar da gormezden gelinemez.. Ama aracı alacak olan insan yine alır orası ayrı




  • Bu arada eklemeyi unutmusum sizin aracınızın (1.9 tdi) 1.600 kusur kg olması imkansız.. En azından fabrika cıkısı boyle degil.. Ruhsatta yazanı soyluuyorsanız buyuk cogunlugu yanlıs yazılıyor.. Netten ve verdigim linklerden kontrol edebilirsiniz..
  • iyide kardeş ruhsatı havadan doldurmuyorlar ya..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: horiz

    iyide kardeş ruhsatı havadan doldurmuyorlar ya..


    Tam ustune bastınız havadan dolduruyorlar.. İsimiz bu oldugu icin yakından biliyorum malesef.. Bize gelen aracların ruhsatları hergun onumde durur ve hepsinin bilgileri havadan doldurmadır.. Kendi aracımda bile boyle.. Seat Toledo Signo yerine Signan yazmıslar mesela.. Ve ben bu aracı ikinci el aldım noterden orada bile duzeltilmiyor kimse de dusunmuyor.. Ruhsattaki verilere inanmayıın buyuzden.. Tabiki hepsi yanlıs degildir ama buyuk cogunlugu yanlıs..

    Bir de ben size zaten linkleri verdim verdigim linklerdeki Passat 2.0 tdilar 1.400 kusur kg ken sizin 1.9 tdi aracınızın 1600 kusur kg olabilecegine inanıyormusunuz.. 2008 model Passat 2.0 tdi 4 motion modelinin agırlıgı bile 1554 kg.. Aracın teknik verileri onunuzde zaten.. Bunlar vwin resmi verileri..

    Ama yine de ben bikac veriyi yazıyım size;

    -------------------------------------------------------------------------------
    Passat 1.9 TDI (2001 model)

    Motor Hacmi (cc) 1896
    Silindir Sayısı 4
    Beygir Gücü (BG/d/d) 130/4000
    0-100 km/s hızlanma (otom.) 9.9 11.5
    Son Hız (km/s 203
    Ağırlık (kg) 1445
    ------------------------------------------------------------------------------
    Passat 1.9 TDI (2005 model)

    Ağırlık 1422 kg (3132.2 lb)
    ------------------------------------------------------------------------------

    Yurtdısı incelemedeki veri:

    Kerb Weight, kg 1422


    Yalnız aracınız stationsa ozaman farklı tabiki bu da stationun verisi..

    Volkswagen Passat 1.9 S TDI (130) Estate: Full Specification

    Kerb Weight, kg 1534




    Googleda ufak bir arastırma sonucu buldugum degerler.. Hemen hemen tum siteler buna yakın veriler sunmuslar.. Aracınız stationsa soylediginiz dogru asagı yukarı 1.550 kg civarı ama normal sedansa ozaman 1.400 kusur kg.. Bundan daha fazla olamaz..




  • 70hp pejo 307'den sonra 110hp c4'e binince şaha kalkmıştım sanki ama zamanla aracın hızı kesmiyor kesinlikle özelliklede 1. vites hızlanması çileden çıkartıyor. Bu yüzden C4 ile aynı motora sahip olan C5 1,5 ton ağırlıkta iken C4 kullananlar için pekte cezbedici olmasa gerek. Şahsen beni hiç cezbetmedi, üstelik tipi o kadarda hoşuma gitmişken. Hız ve yakıt kaygısı olmayanlar için kaçırılmayacak bir otomobil.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mutu07

    Ben de farklı birsey soylemedim zaten Kime gore yeter bu performans derken bunu kastediyordum aslında.. Normal sartlarda bu 1.6 motorla eski kasa C5 in performans yeterliydi, ya da Focusunki yeterli, ama isin icine ekstra agırlık girince malesef tablo tam tersine donuyor.. Eski mesajlarımı okursanız zaten aracın hem olumlu ozelliklerini hem de olumsuz ozelliklerini elimden geldigince objektif birsekilde elestiriyorum.. Su konuda benim kadar cok uzun uzadıyamesaj atan oldugunu da sanmıyorum.. Elimden geldigince objektif davranıyorum..




    Siz de beni yanlış anlamışsınız. Sizin objektifliğinize birşey soylemedim zaten, ben ağırlık konusundaki fikrimi soyledim. Ben hala kullandıkları malzemelere göre ağırlığın normal olduğunu düşünüyorum. Bu benim görüşümdür. Tabiki kimine ağır gelecektir kimine normal. Ben diyorum ki illede performans diyenler 2.0 ın ustunde motor tercih etmelidir. Çift turbolu 2.2 hdi motor alsınlar 170-180 bg gibi bişey olması lazım. 1.6 nın hitap ettiği kitle belli.




  • Yok zaten ben oyle birsey dusunmedim.. Ben sizin soylemek istediginizi anlıyorum aslında.. Ama bakın karsılastırmaları da verdim.. Benim tezim su;

    Bircok firma aynı kaliteyi kendi araclarında cok daha hafif bir arac tasarımıyla sunabiliyor.. Yoksa ben zaten aracın motoruna birsey soylemiyorum.. Bu 1.6 tdci motor aslında sınıfında okadar cok tutulduki buyuk bir basarı bana gore.. Ayrıca eski C5 te de yeterince performans sunabiliyordu.. Ama yeni C5'te bu gozle gorulur oranda dustu..

    Bakın verdigim karsılastırmalara, Passatın 1.6 motoru C5 in 2.0 dizel motoruyla aynı hızlanmayı sunuyor, Passatın 2.0 dizel motoru (140lık) C5 in 2.7 dizel motoruyla aynı performansa sahip..

    C5 teki bu dezavantaj es gecilebilecek gibi degil.. Yoksa ben de performans delisi degilim.. Ama sınıfındaki en yavas arac oldu nerdeyse her motor seceneginde benim de soylemek istedigim budur.. Bence bu arac cok rahat birsekilde hafifletilebilirdi ama Citroen kolaya kacmıs gorunuyor ayrıca maliyetlerin artmasından da korkmus olmalı...Ama herne olursa olsun bu sınıfta bu agırlık cok fazla..




    Bir de surekli deginiyorum Psa grubu nezaman 1.6 dizel motorlara 6 ileri vites sunmaya baslıyacak cok merak ediyorum.. Artık bu motorlarda 5 vitesin bir cazibesi kalmadı.. 6 ileri vites hem yakıt olarak hem hızlanma olarak hem de sessizlik olarak cok daha onde 5 vitese gore..

    Vw en kucuk motorunda bile (1.4 tsi 1.6 fsi) 6 ileri vites kullanıyor keza Opel de oyle, 1.3 dizeldeki 6 ileri vites sayesinde uzun yolda yakıt tuketimi minimuma iniyor.. Bence Psa bir an once Fordla mı gelistirir artık bilmiyorum 6 ileri manuel vites gelistirmelidir.. Ayrıca Vw nin dsg si tarzında bir otomatik vites de her firmaya sart oldu artık.. Sadece bu vites kutusu icin Vw alan adam biliyorum ben..




  • su yeni c5 e volkswagen in tsi motrunu kylsalarmıs keske tadından yenmezmiş hem hızlanırdı hemde az yakardı. passatın 1.6 sının c5 in 2.0 rıyla aynı ivmelenme sürelerini yakalaması ço ilginç. okuduğumda bu kadarmı fark ediyor dedim. way be. bence enede bu sınıfta alınası(bana göre) iki araba war. birincisi passsat ikincisi laguna
    sadece tip yönünden iyi olduğu için araba alınmazki kardeşim. lagunanın premium paketinde far yıkama sistemi bile war(daha çok opsiyon war ama aklımda diil.) lagunanın yol tutusu,konforu ve sessizliği tartışılmaz ama arka koltukta oturanlar için uzun yolculuklar sıkıcı olabilir diyolar arabanın tek eksik yönü bu ve birazda bazıları tipini hoş bulmuyolar(bana göre harikulade bir tasarım heleki arkası) 6 vites ondada opsiyonmu diilmi bilmiyorum ama en azından opsiyon listeside bile olsa war. citroende opsiyon listesinde bile su an yok diye biliyorum ama zamanla getirebilecekleri kanaatindeyim. passatın kalitesi tartışılmaz o kadar ünü boşuna yapmamış adamlar. c5 in direksiyon tasarımıda hosuma gitmedi hem göbek dönmüyo hemde birsürü düğme war. heleki göbeğinin dönmemesi benim için büyük bir sıkıntı. uzun yollarda 3 kollu direksiyon benim çok işime yarıyo. hem bence bu citroen teknolojik ekipmaları bence artık çok abarttı.( bana göre) türkiye yollarında kullanıcısını çok zarara sokar gibime geliyo.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: mertturan273

    su yeni c5 e volkswagen in tsi motrunu kylsalarmıs keske tadından yenmezmiş hem hızlanırdı hemde az yakardı. passatın 1.6 sının c5 in 2.0 rıyla aynı ivmelenme sürelerini yakalaması ço ilginç. okuduğumda bu kadarmı fark ediyor dedim. way be. bence enede bu sınıfta alınası(bana göre) iki araba war. birincisi passsat ikincisi laguna
    sadece tip yönünden iyi olduğu için araba alınmazki kardeşim. lagunanın premium paketinde far yıkama sistemi bile war(daha çok opsiyon war ama aklımda diil.) lagunanın yol tutusu,konforu ve sessizliği tartışılmaz ama arka koltukta oturanlar için uzun yolculuklar sıkıcı olabilir diyolar arabanın tek eksik yönü bu ve birazda bazıları tipini hoş bulmuyolar(bana göre harikulade bir tasarım heleki arkası) 6 vites ondada opsiyonmu diilmi bilmiyorum ama en azından opsiyon listeside bile olsa war. citroende opsiyon listesinde bile su an yok diye biliyorum ama zamanla getirebilecekleri kanaatindeyim. passatın kalitesi tartışılmaz o kadar ünü boşuna yapmamış adamlar. c5 in direksiyon tasarımıda hosuma gitmedi hem göbek dönmüyo hemde birsürü düğme war. heleki göbeğinin dönmemesi benim için büyük bir sıkıntı. uzun yollarda 3 kollu direksiyon benim çok işime yarıyo. hem bence bu citroen teknolojik ekipmaları bence artık çok abarttı.( bana göre) türkiye yollarında kullanıcısını çok zarara sokar gibime geliyo.

    laguna istedigi kadar iyi olsun sadece içi iyi diede bi arac alınmaz ilk önce dısardan aracıma baktıgımda zevk almalıyım hosuma gitmeli begenmeliyim yoksa hosuma gitmeyen bi aracın sahibi olmak istemezdim içi moturu mükemmel olsa dahi tabi bu benim görüşüm. c5 mükemmel tasarımı var bazı arkadaslarda cok abartmış içi okadarda kötü degil bu aracı cıtroen degilde bi alman üreticisi cıkarsaydı inanın passatın satış rakamlarını 2 ye katlardı...




  • crossor arkadasım dogru demıssın lagunanın dısı kotu tabııkı sana gore. ben cok begenıyorum kısıden kısıye degısır.ama c5 ın 2,0 motorunun ıvmelenmesıde passatın 1,6 motoruyla aynı ıvmelenıyosa bu aracın acılen hafıfletılmesı erek BENCE. cunku bır ınsan 2,0 ı neden alır performans ı oldugundan alır yoksa bu kadar 2,0 sahıbı olanlar fazla benzın veya mazot parası,aracı alırken o kadar fazladan para ve o kadar vergı vermek ıcın almamıslardır heralde. yanı demek ıstedıgım adamın parası warsa ve 2,0 motor almak ıstıyosa c5 ın 2,0 motorunu alcagına passatınkını alır veya lagunanıkını alır. dıye dusunuyorum.bie su acıdan bakalım launanın tıpı guzel dııl(sıze gore bece arkadan cok guzel duruyo) ama sadece tıpı cırkın. içi konforlu(c5 e göre), daha iyi yalıtılmıs(c5 e göre), daha iyi yol tutuyo(c5 e göre),performanslı(c5 e göre) peki c5 sadece tipi güzel yani laguna 4-1 onde yanı lagunayı tercıh eden bence sadece ıçi iyi oldugu için tercih etmiyodur. ha bu laguna 4-1 onde olmasına ragmen fiyatıda daha makul.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: mertturan273

    crossor arkadasım dogru demıssın lagunanın dısı kotu tabııkı sana gore. ben cok begenıyorum kısıden kısıye degısır.ama c5 ın 2,0 motorunun ıvmelenmesıde passatın 1,6 motoruyla aynı ıvmelenıyosa bu aracın acılen hafıfletılmesı erek BENCE. cunku bır ınsan 2,0 ı neden alır performans ı oldugundan alır yoksa bu kadar 2,0 sahıbı olanlar fazla benzın veya mazot parası,aracı alırken o kadar fazladan para ve o kadar vergı vermek ıcın almamıslardır heralde. yanı demek ıstedıgım adamın parası warsa ve 2,0 motor almak ıstıyosa c5 ın 2,0 motorunu alcagına passatınkını alır veya lagunanıkını alır. dıye dusunuyorum.bie su acıdan bakalım launanın tıpı guzel dııl(sıze gore bece arkadan cok guzel duruyo) ama sadece tıpı cırkın. içi konforlu(c5 e göre), daha iyi yalıtılmıs(c5 e göre), daha iyi yol tutuyo(c5 e göre),performanslı(c5 e göre) peki c5 sadece tipi güzel yani laguna 4-1 onde yanı lagunayı tercıh eden bence sadece ıçi iyi oldugu için tercih etmiyodur. ha bu laguna 4-1 onde olmasına ragmen fiyatıda daha makul.

    seninde söylediklerin dogru c5 in bence en zayıf noktası performansının düsük olması bunuda aracın agırlıgına baglıyorum.ben bi arac alacaksam ilk önce dıs tasarım olarak beni etkilemesi lazım ondan onra ayrıntılara motora performansa kaliteye bakarım. performans için bi arac alacaksamda zaten ne c5 le ne passat la işim olur




  • dogru diyosun sana göre dış görünüş önemlidir bana göre performans ve konfor önemlidir kişiden kişiye değişir bu
  • Bence birazda c5 kullananlara soralım onlar kullanıyor şuan

    evet arkadaşlar kullanıcılar yorumlarınız nedir????
  • Arkadaşlar,
    Başka bir başlıkta yazdığımı aşağıda kopyaladım.
    Bir aydır yeni C5 2.0 HDI Exl kullanıyorum. Henüz Türkiye'de bir iki tane varmış doğruysa.
    Yazımda göreceğiniz üzere yüksek ağırlıktan kaynaklanan performans yetersizliğine katılıyorum.
    Mondeo 1600 kg gelmezken bu araç 1773 kg, yani sonuç normal.
    Ben C4te iki yıldır box kullanıyorum, 110 beygir yerine 135 bg olarak.
    Çok memnunum, servise bile giderken sökmüyorum.
    Aynı yolla C5i de 178 bg yaptım, tam kıvamına geldi şimdi.

    Önceki yazımın kopyası şöyle:

    Araç gerçekten süper.

    Konfor, özellikle sessizlik, motor sesini hiç almaması vs, inanılmaz.
    Exl modelin camları lamine (çift kat) hem hafif bir mavi rengi var hem extra ses izolasyonu sağlıyor.
    245/40 19 inch orjinal jantlarına rağmen çok konforlu.
    Yol tutuşu son derece iyi, yüksek sürati kesinlikle hissettirmiyor.

    Tek sıkıntı 1773kg (Ruhsat resmi kilosu, yanılmıyorsa 75kg şöför için eklenmiştir, net 1700kg) için 138 bg biraz az kalıyor.
    Hızlanma ve esneklik değerlerinde sıkıntı oluyor.
    Benim ki artık az kalmıyor , burada detaya girmiyim şimdi (178HP).

    Farlar hem yüksekliği otomatik ayarlıyor hem de direksiyona göre yönleniyor (bi-xenon).
    Gerçekten tahminimden çok daha gerekli ve kullanışlı bir özellik.
    Ancak bu derece her yöne hareketli merceklerin yatak sistemindeki boşluklardan olsa gerek, çok bozuk bir yolda ışıkta titreşim hissediyorsun.
    Hani normal bir araba farı yerine iyi bağlanmamış olur ışık da titrer ya, onun az titreşen hali. Bu özellik hoşuma gitmedi, her ne kadar görüşü etkilemese de.

    Hidraktif süspansiyonun uzaktan hastasıydım, sahip oldum şimdi.
    Tüm sistemden ve bir makina mühendisi olarak çalışma şeklinden çok memnunum.
    Ancak 'sport mode' ile 'normal mod' arasında çok ciddi bir fark hissedemedim.

    Kapı cepleri var harekete duyarlı otomatik aydınlatması bile var olan, ancak kapı ceplerinin hepsi çok küçük.
    Küçük su şişesi bile zor sığacak kadar.

    Hem şöför hem yolcu koltuğunun inanılmaz sayıda ayarı var.
    Bunlardan birisi de hem yukarı-aşağı , hem girinti-çıkıntı olarak ayarlanabilen bel desteği.
    Çok merak ettiğim bir özellik vardı, 'masaj fonksiyonu', bu fonksiyon bel desteğinin ayar hareketlerinin otomatik olarak ileri-geri , yukarı-aşağı çalışmasından ibaret. Hiç yoktan iyi ama beklentim daha orjinal birşeydi.

    En cool bulduğum özellik arabaya inip binmeyi kolaylaştıran koltuğun 'welcome' hareketi. İnip binerken koltuk bir miktar geriye giderek kolaylık sağlıyor.

    aklıma gelen tüm negatifleri yazdım.
    gerikalan hepsi pozitif diyebilirim.
    yan aynaların da 'kararan' tip olması, geri viteste kaldırım gösterme fonksiyonu vs çok faydalı.
    Şöförün önündeki ekran Exls modellerde renkli, baya gözel duruyor.

    Şimdilik verdiğim 80 YTLyi helal ettim.
    Şu anki haliyle bir BMW ve ya Mercedesi aratmıyor.
    Herhalde aradaki fark zaman içinde sorunlar yaşadıkça ortaya çıkacaktır, umarım Citroen beni yanıltır ve çok isabetli bir tercih yapmış olurum.

    C4 beni yeterince tatmin etti, güvenilirlik bakımından. Onun kadar iyi çıkarsa beni mutlu edecek.

    Saygılar...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: umitoz

    Arkadaşlar,
    Başka bir başlıkta yazdığımı aşağıda kopyaladım.
    Bir aydır yeni C5 2.0 HDI Exl kullanıyorum. Henüz Türkiye'de bir iki tane varmış doğruysa.
    Yazımda göreceğiniz üzere yüksek ağırlıktan kaynaklanan performans yetersizliğine katılıyorum.
    Mondeo 1600 kg gelmezken bu araç 1773 kg, yani sonuç normal.
    Ben C4te iki yıldır box kullanıyorum, 110 beygir yerine 135 bg olarak.
    Çok memnunum, servise bile giderken sökmüyorum.
    Aynı yolla C5i de 178 bg yaptım, tam kıvamına geldi şimdi.

    Önceki yazımın kopyası şöyle:

    Araç gerçekten süper.

    Konfor, özellikle sessizlik, motor sesini hiç almaması vs, inanılmaz.
    Exl modelin camları lamine (çift kat) hem hafif bir mavi rengi var hem extra ses izolasyonu sağlıyor.
    245/40 19 inch orjinal jantlarına rağmen çok konforlu.
    Yol tutuşu son derece iyi, yüksek sürati kesinlikle hissettirmiyor.

    Tek sıkıntı 1773kg (Ruhsat resmi kilosu, yanılmıyorsa 75kg şöför için eklenmiştir, net 1700kg) için 138 bg biraz az kalıyor.
    Hızlanma ve esneklik değerlerinde sıkıntı oluyor.
    Benim ki artık az kalmıyor , burada detaya girmiyim şimdi (178HP).

    Farlar hem yüksekliği otomatik ayarlıyor hem de direksiyona göre yönleniyor (bi-xenon).
    Gerçekten tahminimden çok daha gerekli ve kullanışlı bir özellik.
    Ancak bu derece her yöne hareketli merceklerin yatak sistemindeki boşluklardan olsa gerek, çok bozuk bir yolda ışıkta titreşim hissediyorsun.
    Hani normal bir araba farı yerine iyi bağlanmamış olur ışık da titrer ya, onun az titreşen hali. Bu özellik hoşuma gitmedi, her ne kadar görüşü etkilemese de.

    Hidraktif süspansiyonun uzaktan hastasıydım, sahip oldum şimdi.
    Tüm sistemden ve bir makina mühendisi olarak çalışma şeklinden çok memnunum.
    Ancak 'sport mode' ile 'normal mod' arasında çok ciddi bir fark hissedemedim.

    Kapı cepleri var harekete duyarlı otomatik aydınlatması bile var olan, ancak kapı ceplerinin hepsi çok küçük.
    Küçük su şişesi bile zor sığacak kadar.

    Hem şöför hem yolcu koltuğunun inanılmaz sayıda ayarı var.
    Bunlardan birisi de hem yukarı-aşağı , hem girinti-çıkıntı olarak ayarlanabilen bel desteği.
    Çok merak ettiğim bir özellik vardı, 'masaj fonksiyonu', bu fonksiyon bel desteğinin ayar hareketlerinin otomatik olarak ileri-geri , yukarı-aşağı çalışmasından ibaret. Hiç yoktan iyi ama beklentim daha orjinal birşeydi.

    En cool bulduğum özellik arabaya inip binmeyi kolaylaştıran koltuğun 'welcome' hareketi. İnip binerken koltuk bir miktar geriye giderek kolaylık sağlıyor.

    aklıma gelen tüm negatifleri yazdım.
    gerikalan hepsi pozitif diyebilirim.
    yan aynaların da 'kararan' tip olması, geri viteste kaldırım gösterme fonksiyonu vs çok faydalı.
    Şöförün önündeki ekran Exls modellerde renkli, baya gözel duruyor.

    Şimdilik verdiğim 80 YTLyi helal ettim.
    Şu anki haliyle bir BMW ve ya Mercedesi aratmıyor.
    Herhalde aradaki fark zaman içinde sorunlar yaşadıkça ortaya çıkacaktır, umarım Citroen beni yanıltır ve çok isabetli bir tercih yapmış olurum.

    C4 beni yeterince tatmin etti, güvenilirlik bakımından. Onun kadar iyi çıkarsa beni mutlu edecek.

    Saygılar...


    Umitoz selam, bende haziran başında C5 1.6 motor olandan aldım. kullanımından memnunum ama box, chip tuning yaptırmayı düşünüyorum. sen deneyimli oldugun icin fikir almak isterim. motoru zorluyormu, nasıl kullanmak gerekiyor agresif kullanımda sorun çıkartıyormu. box mı chip tuning mi daha verimli oluyor. yakıt ta değişiklik oldumu. kaç paraya ve nerede yaptırdın. şimdiden teşekkürler.

    saygılar,




  • öncelikle selamlar fumec5 arkadasım bana sormamıssın ama bıldıgım kadarıyla cewaplıyayım

    box hakkında en ufak bir bilgim yok ama chıptunıng motoru zorlamaz hasarlarada yol acmaz. çünkü chıptunıng araba motorunun yazılımları uzerınde oynamalarla gerceklesıyo. yanı arabaların fabrıka çıkış hali bu güç ve torku karşılayacak patansiyelde

    Saygılar

    MErt
  • Merhabalar,
    Öncelikle makina mühendisi olduğumu da belirterek box olayını açıklayayım.

    Bizim bu turbo common rail dizel motorlarda hazır yüksek basınçlı yakıt her silindirin başına kadar eşit basınçta geliyor.
    Her silindirin kafasında bir valf var, motorun yazılımından gelen bilgiler doğrultusunda gereken miktarda mazot gereken zamanda silindir içine girecek şekilde püskürtme yapılıyor.
    Bu her bir valfin kumandasına giren connektörler var, (jack, fiş ne dersen türkçe).
    Bizim kutudan çıkan kabloda her silindir için bir erkek ve bir dişi connector var.
    söküyoruz motor üzerindeki fişi, araya bizim dişi erkek fişleri giriyoruz.
    bir de box için enerji sağlayan uçlara + ve - uçları bağlıyoruz.
    İşlem bundan ibaret. Ben bu kutuyu direkt belçikadan alıp kendim takıyorum.

    Peki neden bu gücü motorun orjinal imalatçıları kullanmıyor?
    Avrupa'da çok sıkı emisyon kuralları var ve araç vergileri bizim gibi motor hacmine göre değil, ne oranda emisyon verdiğine göre tespit ediliyor.
    Bu nedenle motordan alınabilecek en büyük güç değil, en temiz sonuç hedef alınıyor.
    Bizim boxı takınca hala sınırlar içinde kaldığı iddia edilse de bir miktar emisyon artışı olduğuna eminim.
    Tabi bu gözle görülür birşey değil, zaten partikül filtrelerimiz de var.
    Belki temizlikyenilenme işlemi bir miktar öne çekilecektir bilemiyorum.

    Mekanik zarar verir mi?
    HEnüz insan yapısı hiçbir cihazı tam kırılacak sınırda imal etmiyoruz.
    Bu %20~%30 güç artışının hiçbir ciddi zararı olamaz.
    Motor ve aksam en büyük zararı ani kalkışlarda, ani vites değişimlerinde vs görür.
    Sen zaten arabayı deli deli kullanıyorsan, debriyaj balatan çabuk aşınır. Box'lı olursa hala deli kullanırsan daha da çabuk aşınır.
    Ama ayağını debriyajdan çekip herhangi bir kaymaya müsade etmeden gaza sonradan yüklenen biriysen, box kullansan da kullanmasan da debriyaj balatan aşınmaz. Zaten bizim ESP'ler öyle pati ile kalkmaya falan mani oluyor.
    Ha dersen ki motora zararı var mı, şöyle bir zararı belki olacaktır, örneğin motor bakımı 300.000km de değil de 28.000km'de olacaktır, bilemiyorum.
    Ama farkı hisseden herkesin buna seve seve katlanacağına eminim.

    Bu konuda önemli hususlar:
    Birkere araba turbo dizel olacak (yeterli hava alamayan arabalarda ciddi güç artışı olamıyor). Common rail olmayanların farklı kutuları var.
    Bizim değişken geometrili turbo ya sahip motorlarda turbo basıncı ile de oynanabiliyor. Bunu yapan bir box kullanmayacağız! Sadece yakıtla oynayacak!
    Kutunun tüm bağlantı soketleri (dişisi ve erkeği) orjinalinin birebir aynı ve kaliteli olacak. Bu çok önemli! Yoksa kışın rutubet almış bir bağlantı yüzünden, muhtemelen yağmur altında yolda kalmayı sitemeyiz.
    benim kullandığım kutu şu marka, kesinlikle tavsiye ederim:
    www.tuningbox.com

    Fiyat: Buraya gelmesi dahil 1000 ila 1500 YTL arası (kutuya göre=araba modeline göre)

    Ancak şunu kesinlikle söyleyebilirim ki, 1.6 HDI C5 için bu kutu olmazsa olmaz bir zorunluluk!
    bende 110HP C4 te var. Onda bile kullanıyorum. C5 kasasında 110 HP son derece yetersiz.
    1.6 alıp box kullanmak bence 2.0 HDI almaya eşdeğer. Vergi avantajı da cabası, hem OTV için, hem yıllık vergiler için.

    İzmir'e uğrayan arkadaşlar olursa buluşur bir tur atarız farkı hissetmek için. :-)




  • Arkadaşlar,
    Motor bakımı kısmında 280.000 km diyecektim 28.000 değil.
    Bir not daha, Japon dizellerde genel de bu güç artışı fazla olmuyormuş, çünkü onlar zaten bu gücü kullanıyorlarmış diye duydum.
    Bilginize...
    U
  • umitoz detaylı açıklamaların için çok teşekkür ederim. Ankarada bu uygulamayı yapan bir yer biliyormusun. ayrıca başka bir topic te 500 ytl ye bu işlemin yapıldığı yazılı. sen 1000-1500 ytl arası diyorsun. 1,6 hdi yeni kasa c5 için en uygun box hangisi çünkü tuningbox sitesinde değişik serilerde box lar mevcut. nasıl temin ediliyor ve takılıyor.teşekkürler.
  • 
Sayfa: önceki 2728293031
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.