Şimdi Ara

YENİ C5 (31. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (3 Mobil) - 1 Masaüstü3 Mobil
5 sn
2.248
Cevap
13
Favori
380.146
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2930313233
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • üstelik 2.0 dizel modelinden kullanmışlar
  • quote:

    Orjinalden alıntı: terazi_kılıç

    http://www.euroncap.com/tests/citroen_c5/312.aspx siz burda bulamazken adamlar kaç tane harcamışlar bile :)


    Süper bir konuya değinmişsin

    Ban bu videolar lazımdı c5 i passatla kıyasladım kesinlikle ve kesinlikle bir farkı yok aralarında
  • passatın en büyük avantajı söylenene göre ikinci el değeri. 1,6 hdi C5'i alacak kadar parası olan birisine ister istemez başkaları o parayla passatın 1,4 tsi com. modelini alabileceğini söyler. yoksa passatın çok bariz üstünlükleri olsa bunlar gündeme bile gelmezdi. bu gibi durumlarda sanırım etkilenmemek için at gözlüğü takmak gerekecek.
  • artık bundan sonra cıtroen düşünsün müşteri kaybetmek istemiyosa getirmesi lazım arabaları.. ama konuştuğuma göre bu ay daha hiç araç gelmemiş.. ve temmuz 10 gelecekmiş.. ve gelenden bi tane veririz dediler herzamanki gibi.. olmazsa ayın 15 16 sında kesin dediler hala beklmekteyim.. zamanla görecez bakalım..
  • bugün ankara trafiğinde biri siyah biri gri olmak üzere 2 tane gördüm, gayet hoş görünüyor. ankara göral'da vardı bir tane siyah satılık.
  • demek ki artık yvaş yavaş gelmeye başladı ben antalyadayım ve daha trafikte bi tane daha görmedim yada bana rast gelmedi hiç.. ama ayın 10 nunda bi kafile gelecekmiş inş ordan koparmaya çalışıcaz bakalım bi tane de kendimize.. ama bi sorum var arkadaşlar size.. siyah mı gri mi hangisini tavsiye edersiniz.. siyah içi bej olan mı yoksa gri içi siyah döşme olan mı.. sölediklerine göre sihay içi bej olan bi müddet sonra matlaşıyormuş ve içinin bejide sarımtrak olmaya başlıyormuş.. bunları dikkate almak gerekir mi.. cvpınızı bekliyorum.. şimdiden vereceğiniz cvplar için tşkler..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: zaroo06

    demek ki artık yvaş yavaş gelmeye başladı ben antalyadayım ve daha trafikte bi tane daha görmedim yada bana rast gelmedi hiç.. ama ayın 10 nunda bi kafile gelecekmiş inş ordan koparmaya çalışıcaz bakalım bi tane de kendimize.. ama bi sorum var arkadaşlar size.. siyah mı gri mi hangisini tavsiye edersiniz.. siyah içi bej olan mı yoksa gri içi siyah döşme olan mı.. sölediklerine göre sihay içi bej olan bi müddet sonra matlaşıyormuş ve içinin bejide sarımtrak olmaya başlıyormuş.. bunları dikkate almak gerekir mi.. cvpınızı bekliyorum.. şimdiden vereceğiniz cvplar için tşkler..



    Araç sayısı olarak izmitte dahi dolaşmaya başladılar genelde azda olsa görmeye başladım,

    Renk olarak bence içi bej olan ben öyle yaptım,dış siyah iç bej c5 e yakışan 2 renk var zaten biri siyah diğeri platin gri

    ben yaklaiık 3 yıldır içi bej kumaş kullanıyorum senin dediğin bişeye ben hiç rastlamadım 2 haftada bir koltukları elektrik süpürgesiyle temizletirim okadar standart bir temizleme olayını yaparım.

    Eylulde dışı platin gri içi bej olan gelecekmiş istersen onu bekle




  • Benim araba gümüş gri+füme (neredeyse siyah) yani koyu renk deri.
    Bej deri olarak sormuştum, dediler ki dışı açık renk olan aracın iç döşemesi koyu, dışı koyu renk olanın iç döşemesi açık geliyor.
    Buradan anladığınm kadarıyla, en azından belli bir süre platin griler siyah gelecektir diye düşünüyorum.
    Ben Türkiye'ye gelen ilk 2.0 exlusive'i kapma derdindeyken zaten renk seçme şansım yoktu.
    Kısmetime gümüş gri-siyah deri çıktı.

    Görmeden, kullanmadan aldım arabayı (sadece 1.6 HDI kullanmıştım).
    Araba bekleyen arkadaşları gördükçe ve aracı kullandıkça iyiki acele etmişim diyorum...
  • Ümit kardeş


    Bu yazdığımı çok iyi oku bayiler bile net gelişmeden haberdar değiller;

    Temmuz 15-16 da gemi Haydarpaşaya yanaşıyor arabalar oradaki citroenin fansızların kendi gümrükleme noktalarına inecekmiş,Gümrük işlerinin ardından oradan izmit köseköydeki antrepoya tırlarla çekilecek ve en genç 20 si gibi,bu aradaki 5 gün araçların PDI kontrolu yapılarak Bayilere teslime edilecekmiş,Temmuz planı net ve doğru olanı bu...

    Sen Hangi şehirdesin??? izmite yakın bir şehirdeysen 22-23 aracın elinde olur gibime geliyor en geç 25'i


    Platin gri içi bej olan agustos partisinde veya eylül partisinde gelecek
  • yaw kuasbo kardeş,
    yanlış anlaşılma olmuş.

    Ben arabamı Haziran başı teslim aldım.

    İzmir'deyim, İzmir'de satılan teslim edilmiş olan tek 2.0 Exl bende, 4200 km'yi devirdim bile.
    Bir ikincisi Bayraktar'ın şirketi olan Ege Endüsri'ye gönderilmiş İstanbul'dan. Başka yok İzmir'de şimdilik.

    Benim söylemek istediğim şu an araç bekleyen arkadaşlar için.

    Ya aynen senin yazdığın programa uygun olarak araçları ellerine ulaşacaktır.
    Ya da, bir şekilde onlara araba düşmez ise bu sevkiyattan, bir sonrakine kadar neredeyse 1 ay sevkiyat olmayacaktır (daha önce bahsettiğim tatil meselesi).

    Dediğim gibi, ben aracıma 1 aydan fazladır biniyorum ve memnunum...
  • ben dün bayiyle konuştum haftaya cuma 18 19 gibi verecekler işte.. siyah ve içi bejde karar verdik mhayırlısı böle olsuın artık.. ne çıkarsa kısmetimize.. ama şu bi gerçek organizasyon sıfır citroende.. bu bi gerçek bu kadar geçikmesi ta mayıs 30 ta attığım imzanın ve verdiğim paranın arabayı neredeyse 2 ay gibi gecikmeli alınması bana mantık dışı geldi.. hayırlısı buymuş diyelim.. arkadaşlar saolun verdiğiniz cvplar için.. herkese güzel günler diliyorum...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: zaroo06

    ben dün bayiyle konuştum haftaya cuma 18 19 gibi verecekler işte.. siyah ve içi bejde karar verdik mhayırlısı böle olsuın artık.. ne çıkarsa kısmetimize.. ama şu bi gerçek organizasyon sıfır citroende.. bu bi gerçek bu kadar geçikmesi ta mayıs 30 ta attığım imzanın ve verdiğim paranın arabayı neredeyse 2 ay gibi gecikmeli alınması bana mantık dışı geldi.. hayırlısı buymuş diyelim.. arkadaşlar saolun verdiğiniz cvplar için.. herkese güzel günler diliyorum...



    Nedemek kardeşim bilgi paylaştıkça güzelleşir,kişileri karıştırsamda :)))))

    Benimde siparişim siyah içi bej,hayırlısı kuzularımız bi gelsinde resimlerini ve ilk yorumlarımızı burada arkadaşlarla paylaşırız,buarada diğer arkadaşa ümite bişey sormak istiyorum

    araba nasıl ???
    artısıyla eksisiyle neler gördün neler yaşadın tarafsızca fanatizimden uzakça düşünelerini bizimle paylaşırmısın




  • saol arkadaşım... güzelde bi soru sormuşsun cvpını bende bekliyorum... en uyuz old un ve en beğendiğin sölersen seviniriz..
  • daha önce başka c5 başlığında yazdığımı buraya yapıştırıyorum.
    bugün ilk sorun olarak torpido gözünü kapalı tutan bir pimin arızalanması şeklinde yaşadım.
    tek pimle de bir sıkıntı yok. sanıyorum genel bir hastalık olarak yakında ortaya çıkacak ve köklü bir çözüm getirilecektir kanaatiyle bir süre bu şekilde kullanmaya karar verdim serviste yaptığım görüşme sonrası. Çünkü şimdi parça istesek gene aynısı gelecek. Oysa Citroen hatalarına çabuk müdahale ediyor. 3-5 ay bekleyince daha sağlıklı bir çözüm getireceklerine inanıyorum.
    C4 tecrübemle sabittir...

    zaten pratik herhangi bir sıkıntı yok şimdilik.

    daha önce yazdığım :

    Araç gerçekten süper.

    Konfor, özellikle sessizlik, motor sesini hiç almaması vs, inanılmaz.
    Exl modelin camları lamine (çift kat) hem hafif bir mavi rengi var hem extra ses izolasyonu sağlıyor.
    245/40 19 inch orjinal jantlarına rağmen çok konforlu.
    Yol tutuşu son derece iyi, yüksek sürati kesinlikle hissettirmiyor.

    Tek sıkıntı 1773kg (Ruhsat resmi kilosu, yanılmıyorsa 75kg şöför için eklenmiştir, net 1700kg) için 138 bg biraz az kalıyor.
    Hızlanma ve esneklik değerlerinde sıkıntı oluyor.
    Benim ki artık az kalmıyor , burada detaya girmiyim şimdi (178HP).

    Farlar hem yüksekliği otomatik ayarlıyor hem de direksiyona göre yönleniyor (bi-xenon).
    Gerçekten tahminimden çok daha gerekli ve kullanışlı bir özellik.
    Ancak bu derece her yöne hareketli merceklerin yatak sistemindeki boşluklardan olsa gerek, çok bozuk bir yolda ışıkta titreşim hissediyorsun.
    Hani normal bir araba farı yerine iyi bağlanmamış olur ışık da titrer ya, onun az titreşen hali. Bu özellik hoşuma gitmedi, her ne kadar görüşü etkilemese de.

    Hidraktif süspansiyonun uzaktan hastasıydım, sahip oldum şimdi.
    Tüm sistemden ve bir makina mühendisi olarak çalışma şeklinden çok memnunum.
    Ancak 'sport mode' ile 'normal mod' arasında çok ciddi bir fark hissedemedim.

    Kapı cepleri var harekete duyarlı otomatik aydınlatması bile var olan, ancak kapı ceplerinin hepsi çok küçük.
    Küçük su şişesi bile zor sığacak kadar.

    Hem şöför hem yolcu koltuğunun inanılmaz sayıda ayarı var.
    Bunlardan birisi de hem yukarı-aşağı , hem girinti-çıkıntı olarak ayarlanabilen bel desteği.
    Çok merak ettiğim bir özellik vardı, 'masaj fonksiyonu', bu fonksiyon bel desteğinin ayar hareketlerinin otomatik olarak ileri-geri , yukarı-aşağı çalışmasından ibaret. Hiç yoktan iyi ama beklentim daha orjinal birşeydi.

    En cool bulduğum özellik arabaya inip binmeyi kolaylaştıran koltuğun 'welcome' hareketi. İnip binerken koltuk bir miktar geriye giderek kolaylık sağlıyor.

    aklıma gelen tüm negatifleri yazdım.
    gerikalan hepsi pozitif diyebilirim.
    yan aynaların da 'kararan' tip olması, geri viteste kaldırım gösterme fonksiyonu vs çok faydalı.
    Şöförün önündeki ekran Exls modellerde renkli, baya gözel duruyor.

    Şimdilik verdiğim 80 YTLyi helal ettim.
    Şu anki haliyle bir BMW ve ya Mercedesi aratmıyor.
    Herhalde aradaki fark zaman içinde sorunlar yaşadıkça ortaya çıkacaktır, umarım Citroen beni yanıltır ve çok isabetli bir tercih yapmış olurum.

    C4 beni yeterince tatmin etti, güvenilirlik bakımından. Onun kadar iyi çıkarsa beni mutlu edecek.

    Saygılar...


    ---
    iki de foto ekliyim







  • Allah kaza bela vermesin şok güzel bir karar verip ful donanımlı bir arba almışsın en mantıklısı bence

    Şu far olayına gelmek istyrum,titreme olayından bahetmişsin bence ona hiç kafayı takma genelde yüzde 80 mercekli araçlarda titreşim mevcut,şuna kullandığım aracımın mercekli farlarını almanyadan getirtmiştim aynı titreme bendede mevcut özellikle bunu daha net duvar yansımasında rolantide dikkatli baktıgınızda detaylı görebilirsin ,normal kullanımlarda hiç belli olmuyor.Senin mercekli farlarının içinde d2s ampulu olması lazım

    Mercekli farın avantajı çok hemde çok hem görüş olarak hemde arabanın dizaynı olarak,inşallah C5 mi alınca mercekli far araştırma olayına fransadaki arkadaşlarımı seferber yapıp temin etcem.

    Yan cep olayına gelince bence küçük olması bir yönden iyi neden derseniz çok geniş olduğunda koyduugunuz ne varsa titresim yaparak gıcık bir ses çıkartıyor.

    Tekrardan güle güle kullan aracını allah nazarlardan kazadan beladan saklasın kardeşim.

    Bir sorum daha olacak yakış olayın nasıl 2.0 olmasına ragmen

    örnek veriyorum 50 ytl lik bir yakıtla şehir içi kaç km gidiyorsun??? ve ya senin gözlemlediğin ölçtüğün bir değer varmı????




  • quote:

    Orjinalden alıntı: kuasbo

    Allah kaza bela vermesin şok güzel bir karar verip ful donanımlı bir arba almışsın en mantıklısı bence

    Şu far olayına gelmek istyrum,titreme olayından bahetmişsin bence ona hiç kafayı takma genelde yüzde 80 mercekli araçlarda titreşim mevcut,şuna kullandığım aracımın mercekli farlarını almanyadan getirtmiştim aynı titreme bendede mevcut özellikle bunu daha net duvar yansımasında rolantide dikkatli baktıgınızda detaylı görebilirsin ,normal kullanımlarda hiç belli olmuyor.Senin mercekli farlarının içinde d2s ampulu olması lazım

    Mercekli farın avantajı çok hemde çok hem görüş olarak hemde arabanın dizaynı olarak,inşallah C5 mi alınca mercekli far araştırma olayına fransadaki arkadaşlarımı seferber yapıp temin etcem.

    Yan cep olayına gelince bence küçük olması bir yönden iyi neden derseniz çok geniş olduğunda koyduugunuz ne varsa titresim yaparak gıcık bir ses çıkartıyor.

    Tekrardan güle güle kullan aracını allah nazarlardan kazadan beladan saklasın kardeşim.

    Bir sorum daha olacak yakış olayın nasıl 2.0 olmasına ragmen

    örnek veriyorum 50 ytl lik bir yakıtla şehir içi kaç km gidiyorsun??? ve ya senin gözlemlediğin ölçtüğün bir değer varmı????


    Toplam 4000 km'yi devirdim. Genelde ya şehiriçi ya da otobanda oldukça yüksek hızda kullandım. Bir kere İzmir-Bursa yaptım.
    Ne yaparsam yapayım uzun ölçümde değişmeyen tüketim 9.4 lt/100 km.

    Box kullanmadan, efendi gibi de gidersen düşse düşse 9 lt/100 km'ye düşer. Daha aşağıya düşmez.
    Tabi donanım ve motor sebebiyle aracın ağır olmasını (1773kg ruhsat ağırlığı) ve otomatik olduğunu dikkate alırsan kötü bir rakam değil.
    Ancak yine benim kullanımımla, ne kadar basarsam basayıom asla 6lt/100km ortalamanın üzerine çıkmayan C4'ümle kıyaslayınca yakıt tüketimim 1.5 kat artmış oldu.

    Yakıt masrafı olarak konuyu fazla düşünmüyorum da, 70lt depoya rağmen menzilin kısalması daha sık benzinciye girmek demek oluyor.
    Yolda basmış giderken benzinciye girmek için durmak bana çok can sıkıcı gelmiştir hep. O bakımdan bence bu bir konfor kaybı ve bu konuda C4'ü arıyorum.

    1.6 HDI kesin daha az yakacaktır, araç daha hafif ve manuel olduğundan. Ancak biraz olsun performans arayanlar için 1.6 bile çok ağır olduğundan motor gerçekten ufak kalıyor. O nedenle, biraz da hızlı kullanmayı sevenler için ortalamanın 7lt/100km'yi bulması beklenebilir.




  • otobanda 120 geçmeyen ve genelde corise control ile gittiğim için bu değerler bizde gözükmez gibime geliyor
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kuasbo

    otobanda 120 geçmeyen ve genelde corise control ile gittiğim için bu değerler bizde gözükmez gibime geliyor


    tasarruf konusunda iddialı arkadaşlar elbette bu değerleri görmeyecektir.
    1.6 nın karışık tüketimi 5.6lt/100km verilmiş, benimki 7.1lt/100km verilmiş.

    yinede bu değerleri tutturmak 'bence' sadece az tüketim hedefine yönelik özel kullanımla mümkün.

    aşağıda test yöntemiyle ilgili detayı veriyorum, fordun sitesinden kopyaladım...

    ****Yukarıdaki tabloda verilen yakıt tüketimi ve emisyon değerleri, Avrupa Ekonomik Topluluğu'nun EEC 93/116/EC direktifi ile uyumlu resmi testlerden alınmıştır. Bu değerler, otomobilin yakıt tüketimi ve emisyon değerleri ile ilgili bir garanti teşkil etmez.

    Testlerde kullanılan araçlar standart donanımdadır. Opsiyonel donanım ve aksesuarlar, jantlar ve lastikler yakıt tüketimini etkileyebilir.

    Şehir içi: Laboratuar ortamında soğuktan çalıştırılmış motor ile 4 km.lik teorik bir mesafe boyunca, maksimum 50 km/s ve ortalama 19 km/s hızla ölçülmüş yakıt tüketimi
    Şehir dışı: Şehir içi ölçümünden hemen sonra gerçekleştirilen, 7 km.lik teorik bir mesafe boyunca maksimum 120 km/s'e ulaşacak şekilde, yarı zamanlı sabit hız ve yarı zamanlı değişken hızla ölçülmüş yakıt tüketimi değeridir.
    Ortalama: Şehir içi ve şehir dışı testlerinin kat edilen mesafe ölçüsüyle ağırlıklı ortalaması alınarak hesaplanmaktadır.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: umitoz


    quote:

    Orjinalden alıntı: kuasbo

    otobanda 120 geçmeyen ve genelde corise control ile gittiğim için bu değerler bizde gözükmez gibime geliyor


    tasarruf konusunda iddialı arkadaşlar elbette bu değerleri görmeyecektir.
    1.6 nın karışık tüketimi 5.6lt/100km verilmiş, benimki 7.1lt/100km verilmiş.

    yinede bu değerleri tutturmak 'bence' sadece az tüketim hedefine yönelik özel kullanımla mümkün.

    aşağıda test yöntemiyle ilgili detayı veriyorum, fordun sitesinden kopyaladım...

    ****Yukarıdaki tabloda verilen yakıt tüketimi ve emisyon değerleri, Avrupa Ekonomik Topluluğu'nun EEC 93/116/EC direktifi ile uyumlu resmi testlerden alınmıştır. Bu değerler, otomobilin yakıt tüketimi ve emisyon değerleri ile ilgili bir garanti teşkil etmez.

    Testlerde kullanılan araçlar standart donanımdadır. Opsiyonel donanım ve aksesuarlar, jantlar ve lastikler yakıt tüketimini etkileyebilir.

    Şehir içi: Laboratuar ortamında soğuktan çalıştırılmış motor ile 4 km.lik teorik bir mesafe boyunca, maksimum 50 km/s ve ortalama 19 km/s hızla ölçülmüş yakıt tüketimi
    Şehir dışı: Şehir içi ölçümünden hemen sonra gerçekleştirilen, 7 km.lik teorik bir mesafe boyunca maksimum 120 km/s'e ulaşacak şekilde, yarı zamanlı sabit hız ve yarı zamanlı değişken hızla ölçülmüş yakıt tüketimi değeridir.
    Ortalama: Şehir içi ve şehir dışı testlerinin kat edilen mesafe ölçüsüyle ağırlıklı ortalaması alınarak hesaplanmaktadır.



    Merhaba,
    bende 5500 km yaptım 1 ayda yeni C5 1.6 hdi im ile ve ortalama yakıt 6,4 gösteriyor. genelde 110 civarında kullanıyorum tabii uzun yolda 150 üstü kullandığım oldu. gözüm sürekli anlık yakıt tüketiminde 90-110 arası düz yolda 3 lt nin altında oluyor genelde. ani hızlanmalarda fena değil 1500 kg kasa için.. bu arada bugün ankara aşti yakınında gümüş bir yeni kasa c5 gördüm camında satılık gibi birşey yazıyordu hızlı geçtiğim için tam emin olamadım. forumda bu aracın sahibi olabilir yada tanıyan olabilir. enteresan..




  • C5 çok güzel bir araba ama özellikle 1.6 motor araçları türkiyede pahalıya satıyorlar. Türkiyede 1.6 araçların fiyatı önce %37 ötv, ardından ötv li Fiyata % 18 kdv eklenerek hesaplanıyor. 2.0 araçlarda ise önce %60 ötv, ardından % 18 kdv ekleniyor. Aynı donanımdaki 1.6 C5 SXPK 54.4 bin lira iken 2.0 C5 SXPK otomatik vites ve hidroaktif süspansiyon fazlasıyla 67.6 bin liraya satılıyor. 2.0 araç manuel vites olsaydı fiyatı yaklaşık 63 bin lira olurdu. Bu durumda vergisiz fiyatlara bakıldığında 1.6 C5 SXPK 33.7 bin lira iken 2.0 C5 SXPK 33.4 bin lira oluyor( hem 2.0 motor hemde hidroaktif süspansiyonlu). Yani 2.0 C5 SXPK araç 1.6 C5 SXPK araçtan daha ucuz. Yada başka bir deyişle 1.6 motorda zaten ötv düşük diye kar marjlarını yüksek tutuyorlar. İyi günler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi joyful -- 15 Temmuz 2008; 9:38:06 >
  • 
Sayfa: önceki 2930313233
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.