Şimdi Ara

Yeni Ford otomatik araçlarda vites kolu olmaması konusu. (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
54
Cevap
0
Favori
5.746
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Taa yıllar önce çıkan eski kasa xf in vitesiydi o :)

    Arabayi kapatinca o yuvarlak düğme içeri giriyor ve klima üfleme mazgallarinin kapağı kapaniyor. Kontağı açınca da otomatik olarak yuvarlak düğme yuvasından çıkıyor, mazgallarin da kapağı açılıyor :)

    Zamanina göre çok enfes ozelliklerdi.

    Yeni Ford otomatik araçlarda vites kolu olmaması konusu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi The Division Bell -- 18 Ocak 2020; 23:10:45 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Led Zeppelin L kullanıcısına yanıt
    Hakkaten civicteki nedir öyle

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Focus dan çok memnunsun demek bir ben memnun olmadım araç sayesinde 3 kere kavrama değişti klima bozuldu farlar buğu yaptı çözüm yok. Daha hayatta almam Ford. Helede böyle fiyatlarla

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    Valla hoca ben eski kafalı adamim otomatik te olsa biseyler avuçlamam lazım. Şöyle koltuğa yayılıp, dirsegini kolçaga dayayıp o vites koluyla vites değiştirmenin keyfini asla vermez bu. Yeni mersolardaki koldan vitese de uyuzum zaten.

    Ama madem dediğin gibi bişey olacak, bari şöyle jaguardaki gibi bişey olsun.

    İlla birşey tutacam diyorsunuz yani

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • Sizin araç benzinli mi ? Benzinli otomatikler kuru kavrama. Dizeller yağlı. Kuru kavrama problemli olduğu yazıyor genel anlamda. Dizellerde bir o kadar sorunsuz olduğu soyleniyor. Bilemiyorum benim araç dizel otomatik. 12 bin km yaptım aldığımdan beri hiç sorun çıkarmadı. Bir önceki aracım Auris otomatikti. Trim sesleri beni benden aldığından bu her anlamda mutlu ediyor beni :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    Taa yıllar önce çıkan eski kasa xf in vitesiydi o :)

    Arabayi kapatinca o yuvarlak düğme içeri giriyor ve klima üfleme mazgallarinin kapağı kapaniyor. Kontağı açınca da otomatik olarak yuvarlak düğme yuvasından çıkıyor, mazgallarin da kapağı açılıyor :)

    Zamanina göre çok enfes ozelliklerdi.

    Esasen 2005 Man Fortuna'da görmüştüm çok benzerini de, bunu atmış bulundum.

    Ya o yuvarlak düğmenin içeri girmesi çıkması v.b güzel detaylar da, mesela üstünde ufak bir ok olsa kabartmalı v.b vitesi çevirince nereye geçtiğini ezbere bilse sürücü daha kullanışlı olurmuş.

    Mesela S90'da kocaman vites kolu yerine, şu motor düğmesi gibi bir vites seçicisi çok güzel olurmuş.

    Yeni Ford otomatik araçlarda vites kolu olmaması konusu.




  • BekirARSLAN kullanıcısına yanıt
    İşin geyigiydi canim o.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    İşin geyigiydi canim o.
    Farkındayım hocam bende senin gibi düşünen insanlardanım elim illa o vites kolunu tutacak

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • saçmalık. ses ayarı düğmesi ile vites kolu farklı olsun bizahmet.
  • Vites kulakçıkları olan araçlarda tamamen durduğumuz zaman eksiltme kulakçığı ile geri vitese geçme imkanı yok mu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Hocam sanki yanlışınız var gibi. Araç otomatik ama sadece 1-6 arası otomatik
    Geri vitese geçmek için mekanik kuvvet uygulamak gerek ya da boşa almak için. O elektronik değişen araçlarda dişli konumu değiştiren mekanizma yardım ettiği için olabiliyor ya da genelde tam otomatiklerin yapısı gereği buna elverişli. Ama bir dsg veya cvt şanzımanda düğmeli sigortalı olması içim mekanik kuvvete ihtiyaç var. Yani kolu süs olsun diye koymuyorlar, bir sürü yeni sistem kurmak lazım masraf demek düğmeye geri vitese geçme olayında.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BekirARSLAN

    Farkındayım hocam bende senin gibi düşünen insanlardanım elim illa o vites kolunu tutacak

    Alıntıları Göster

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Evet buda çok şık bir tasarım. Elmas gibi.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Focus 2018’de kasa değişti

    Yeni mi fark ettiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kerotobil

    Hocam sanki yanlışınız var gibi. Araç otomatik ama sadece 1-6 arası otomatik
    Geri vitese geçmek için mekanik kuvvet uygulamak gerek ya da boşa almak için. O elektronik değişen araçlarda dişli konumu değiştiren mekanizma yardım ettiği için olabiliyor ya da genelde tam otomatiklerin yapısı gereği buna elverişli. Ama bir dsg veya cvt şanzımanda düğmeli sigortalı olması içim mekanik kuvvete ihtiyaç var. Yani kolu süs olsun diye koymuyorlar, bir sürü yeni sistem kurmak lazım masraf demek düğmeye geri vitese geçme olayında.
    Çok daha kibar ve ufak bir vites kolu da iş görebilir. Ayrıca yıllardır eski nesil / yeni nesil çoğu otomatikte (Tam otomatik dahil) vites kolu var. Koca kamyonlarda, otobüslerde hatta devasa lokomotiflerde dahi ileri geri basit bir düğme ile yapılabiliyorsa bence koca vites kollarına gerek yok.

    İlla vites kolu olacaksa da dediğim gibi küçük bir şey olsun, manuel vites kolundan büyük vites kolu var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Otomatik arabada vites koluna hiç anlam verememişimdir.
    Yap şöyle ufak bir düğme, hem kocaman yer kaplamasın hem daha "teferruatsız" bir vites seçicisi olsun. Otomatik vitesin topuzu dünya para, bu far düğmesi ile aynı malzeme.
    Ama cidden çok kötü bu da

    Bazen yeri geliyor çok dar yerde Manevra yaparken 1dk içinde belki 10 kere D R yapıyorsun
    Bu düğmeyi o durumda hayal edemiyorum gerçekten çok kullanışsız olur
    Geriye çevirelim derken ileri alıp kaza bile yaparsın

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • 2018 de çıkınca sadece aynı yıl farkedip konu açmak mi gerekiyor sonradan acilmiyor mu :) Ozaman hayalini kuracak dahi imkan yoktu simdi var diyelim tatmin eder inşallah sizi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ŞAhin kullanıcısına yanıt
    Focus MK4 AT8 alacağın zaman haber ver dayı sana güzel bi araba ayarlarız kelepir bişeyler var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mesuthaksoy

    Ama cidden çok kötü bu da

    Bazen yeri geliyor çok dar yerde Manevra yaparken 1dk içinde belki 10 kere D R yapıyorsun
    Bu düğmeyi o durumda hayal edemiyorum gerçekten çok kullanışsız olur
    Geriye çevirelim derken ileri alıp kaza bile yaparsın

    Alıntıları Göster
    Yok be ilerinin gerinin yeri farklı. Hiç bakmadan el yordamı ile bile ileri mi geri mi aldığınızı anlarsınız. Manuel viteste sorun olmuyorsa bunda hiç sorun olmaz. Hatta kollu otomatik vitese göre çok daha pratik bence. Far açma düğmesini çevirir gibi düşünün.

    Ha bu düğme gibi bulunduğu konumu belli etmeyen düğmeler ve hatta vites kolları var. Görüntü olarak vites kolu var ama fiziksel bir geri bildirim yok. Aşağı doğru çek bırak yapıyorsunuz, D'ye geçtiğini sadece yanındaki ışıktan ya da gösterge tablosundan görüyorsunuz. Esas problem bunda olur bence.




  • Focusa biniyorsun vitesini begenmiyorsun focus focusdur

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.