Şimdi Ara

:..YENİ JETTA KULLANICILARI VE SEVENLERİ TOPLULUĞU..: (12. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
7 Misafir - 7 Masaüstü
5 sn
6.849
Cevap
77
Favori
577.079
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Salih DAL

    Benim bundan önceki arabam passat idi evet onun direksiyonu çok yumuşak idi. o daha özellikli idi. Hiç bir zaman passat ile jetta denk olamaz, olursa da passatı hayatta satamaz. Tekindeki kalitesizlik diğerindeki kalite aradaki fiyat farkını kapatarak kendini sattıracaktır.
    Ben sizin sayfanızda sorularınıza cevap verdim ama okumadınız veya eklediğim resimleri görmediniz.

    Sizin mantığınıza bakar isek yeni kasa
    jetta 1.2 tsi trendline 37 tane 1.6 tdi 103 tane satılık
    Comfortline 43 130
    Higline 4 35 adet satılık e şimdi alanlar bu arabayı alıp beğenmeyip satıyor ise sizin tdi leri alanlar tam bir faciha yaşamışş demektir.

    1.2 tsi madem tutulmadı neden bayilerde istediğimiz renk ve donanımı bulamıyoruz.

    Bakın ben size şöyle arz edeyim 1.2 tsi motor ile 1.6 tdi motor arasında tam 14,500 tl lik fiyat farkı var

    1,2 tsi 1,6 tdi ye göre yılda 288 tl vergi avantajına sahiptir

    1,2 tsi 15,000 km de 350 tl bakıma girer iken sizin tdi 10,000 km de 400 tl bakıma girer

    benim arabam ş.i 4.45 krş benzini 100 km de 7,1 yakarak gider yani 100 km de 31,50 krş yakar
    sizin jetta 3,92 lik dizeli 100 5,7 100 22,34 krş yakar
    yani sizin aracınız 100 km de benimkinden 9 lira 16 kuruş eksik yakar
    biz arabamız ile 2 yılda 30.000 km yol yapsak benim arabam 9450 tl lik benzin yakar ise
    sizin araba 6702 tl lik dizel yakar
    bu arada sizin araba 3 defa bakıma girer dolayısı siz 1200 tl bakım masrafı verir iken ben 700 tl bakım masrafı veririm
    1200-700= 500 tl ben daha az bakım masrafı veririm
    2 yılda sizin arabadan 288*2=576 tl az vergi veririm
    576+500=1076 tl lik farkı kapatırım.
    Sizin dizelden kazancınız 9450-6702=2748 tl idi
    2748-1076=1672 tl eder

    Şimdiiiiiii
    30.000 km de 1672 tl dizel ile kar eder iseniz
    * km de 14,500 tl lik fiyat farkını çıkarta bilirsiniz. işte sonuç 260.167 km de sizin çok tutulan aracınız benim tsi motorumu yakalar.

    ben en azından 260,167 km deki tsi motorumu satabilirken siz en yakın akrabanıza bile tdi motoru hayatta satamazsınız. çünkü dizel 100.000 km den sonra fatmagül muamelesi görür. motor sesi artar sarsıntı artar arıza yapma riski çok yüksektir.

    Bu koşulları düşündüğüm zaman 1,2 tsi varken 1,6 tdi almanın mantığını hayatta kabullenemem.

    Ha 1,2 fındık motorum sizin 1,6 tdi motorunuzu her halukar da da geçer.

    Fuluance ile volkswageni karşılaştırmışınız da siz hiç fuluanceye bindiniz mi. ben kurumumde fuluance kullanıyorum 0 km de iken aldım şimdi 12.000 km de. ben 2 si eresında karşılaştıracak bir nokta bulamadım siz nasıl karşılaştırdınız onu da anlamadım
    saygılar

    VW'de TDI ile TSI motorların bakım ücreti ve periyodu aynı.
    Hadi tüketim değerlerine karışmayalım, doğru kabul edelim.
    2 yılda dizelin yakıt karı 2748TL yapıyor.
    1 yılda 1374 yapar. 288 TL MTV'yi çıkar 1086 TL.

    Şimdi gelelim asıl meseleye...

    Söz konusu TDI + DSG ise talep yoğunluğundan ve üretimin buna yetişememesinden dolayı hesap biraz değişiyor.

    1 yıl önce Jetta 1.6 TDI DSG Comf. aldım. Araba yaklaşık 10.000 TL zam yedi ve şu an satsam arabamı sıfırıyla hemen hemen aynı fiyata gidiyor.
    Burda yanlışlık yapıyor olabilirim ama sanıyorum 1.2 TSI Manuel'lere 1 yılda yapılan zam 5000 TL civarında ve piyasası sıfırından 2-3 milyar daha ucuza gidiyor.
    Uzatmadan hemen hesabı yapıyorum...

    Ben arabayı 57.500 TL'ye aldım. (metalik renk farkı dahil), 12.000 km'deyim. 66.500 TL'ye babamın oğluna satarım. + 9000 TL cepte, 1086 TL de yakıttan kar ettim 10000 TL.
    1 sene önce 1.2 TSI Comf. alsaydım, 45.000 TL verecektim (tahmini söylüyorum bu kısmı) .Şimdi satsam yine 45.000 TL . Kar yok. Hadi 1000 TL kar et, 2000 TL et!!! . 10.000 TL'ye
    ulaşmak için hala 8000 TL var...

    Benim hesabım böyle...




  • bende sıfır passat aldım 10 ay bindim sonrada karı ile sattım nedeni fiyatların yükselmesi idi aynen sizinki gibi. Bizim dairede kullanılan dizellerin tamamı mı 10.000 km de bakıma giriyor. düz mantık düşündüm. Benim rakamlar ve fiyatlar yuvarlamadır.
    dikkat eder iseniz ben 10.000 km deki dizeli degil 100.000 km den sonraki dizelden bahsettim.
    benzinli araba daima daha sorunsuz ve pazarı daha geniştir. Türkiyede eskisi gibi dizel ile benzin farkıda kalmadı.
    Ben sizin arabanızı kötülemiyorum yanlış anlamayın. Volkswagen in benzinli ile dizeli arasında 14500 tl arasında farkın kapanması bakımından ve benzin ile dizel arasındaki fark bukadar yakınken 1.2 tsi çok güzel bir tercihtir diye düşünüyorum.
  • dizel araçla benzinli arasında 14000 gibi bir fark varsa ve kullanan yıllık 10 bin-15 bin hatta 20 bin km kullanıyorsa dizel araç almak hiç makul değil bunu değerlendiren hesap motorları da var nette.bizim arkadaşda 65- 66 binde diretti bi süre sahibinden piyasasına bakarak ama sonunda 59.300 e sattı confort tdi yi.satıcının fiyatı ile alıcının fiyatı farklıdır biraz.sahibinde bir aracın ilanının çok oluşu memnuniyetsizliğin göstergesi olmayacağı gibi az ilan oluşu da tutulmadığının bir ıspatı olamaz bence.1.2 motor çeki,yor mu sorusu nekadar çok duyuluyorsa bu aslında çok gelenekci bir yapımızın oldugunun işareti. 2000 cc eski amerikan motorları şimdiki 1.6 motorlardan daha mı güçlüydü ? daha mı iyi çekiyordu?dizel araçların fiyatlarının tırmanmasının en büyük nedenlerinden biri şirketlerin filo alımları bu bakımdan yeni bir kasa olan aracın piyasadaki doyum süreci karşılanana kadar bi tırmanma şeridi gösterecektir. ama bu süreç bitttiginde neler olur nasıl olur iyi değerlendirmek lazım.bide araba gönül işi hangisini sevdiysen begendiysen en makulu en karlısı o oluyor biraz.duygusal insanlarız sıcak kanlıyız.




  • Dizel her türlü karlı ; başta verdiğiniz 15.000 TL fark havaya gidiyor gibi yazmışsınız salih bey,büyük yanılgı içindesiniz,aracı satarkende benzinliye göre daha yüksek rakama satacaksınız.
  • Bundan 1-2 sene sonra dizel benzinden daha fazla olacak. Bulgaristanda oturan akrabalarım buraya geldiklerinde dizelin benzinden ucuz olduğunu görünce şaşırdılar Bulgaristanda dizel benzinden daha pahalıymış bunun sebebide kaliteli yani turbolu araçların yakacağı mazotu üretmek benzini üretmekten daha pahalı olduğu içinmiş.

    Ben kendimde mazotlu araç fanatiğiydim taaki teknik servis bi arkadaşımla mazot dizel kıyaslaması yapana kadar. Arkadaşta 1.4 d4d auris vardı ev iş arası 8km kadarmış sabah evden işe gidene kadar motor ısınmak bilmiyor tam işe geliyorum motor daha yeni ısınmış oluyor böyle olunca yakıt ortalamam 6.5ten aşağı düşmüyor demişti. Şimdi aynı yolu 1.2 jetta ile gidip geliyorum 7lt ortalamam var demişti. Şimdi doğruya doğru ben ayda 1000 bilemedin 1500 km yol yaparım yani senede taş çatlasın 15000kmyi geçmez şimdi neden dizele dünya kadar para vereyim.

    Salih arkadaşımın dediğinede sonuna kadar katılıyorum 70 000kmdeki dizel aracı bile neredeyse benzinlisi fiyatına zor sattım insanlar 2. el km yapmış dizelden kaçıyor. 1.2 jetta resmen bana hitab ediyor 1.6 dizelden daha seri ve senelik vergi avantajıyla bana ekstradan 1 depo yakıt avantajıda sağlıyor. İleride mutlaka 1.2lere tüpte takarlar ozaman dizelden daha da az yakmış olurum. Gerçi hernekadar tüp taraftarı olmasamda 2. elini alacak adam onu düşünüyor.




  • Şubede kullandıgımız dizel araçların problemini anlatayım:

    1- Hava çok soguk oldugu zaman mazot donuyor dolayısı ile araba çalışmıyor.
    2- soğuk havalarda motor çok gürültülü çalışıyor
    3- kilometresi 100.000 e yaklaşan arabalarımız daha gürültülü çalışıyor
    4- kilometresi ilerileyen arabalarımızın motoru sarsıntılı çalışıyor. bu sarsıntı araçtada çok rahat hissediliyor.
    5- Dizel motorların parçası pahalı
    6-Dizel motor onarılsa dahi motor düzen tutmuyor
    7- 1 sefer bile kötü yakıt alsanız uçuk masraflar çıkartabiliyor.
    8-Devirsiz kullanıma gelmiyor
    9-Çok geç ısınıyor. Kaloriferden sıcak hava gelene kadar iş yerine gidiyorum.
    Şimdilik aklıma gelenler bunlar.
    TDİ ci arkadaşlarım yanlış anlamayın bunların tamamı şahsi kanaatimdir. Sizlerin emegine ve zevklerine saygım sonsuz. bunlar sadece kendi düşüncem veya motor felsefemdir.

    TSİ motora LPG takılsa bile asla taktırmam. onada karşıyım. LPG nin o pis kokusundan ve tutarszılıgından tiksiniyorum
    Hayırlı geceler.




  • Benzinli araba, özellikle TSI sessizliği ve sarsıntısız çalışmasıyla TDI'a göre tabi ki daha konforlu, ama 100.000 km'yi geçmedikten sonra
    2 aracın 0 fiyatları arasındaki fark ikinci elde de var, zaten hangi arabayı alırsam alıyım 3 ya da 4 yıl sonra değiştirme taraftarıyım. 50.000
    70.000 km arasında satmayı düşünüyorum. Dolayısıyla TDI benim için her bakımdan karlı.
    Bir de bu arabalar aman aman güçlü arabalar değil. Bence bu arabaya sürüş zevkini veren DSG şanzımandır. 1.2 motorda DSG seçeneği
    olmadığı için ben tercih etmedim. Ama bu arabayı alana da herhangi bi laf söylemem. Çünkü yeni Jetta hangi motor olursa olsun
    alınacak araba ve bana göre segmentinde rakibi yok. Hele bir de DSG olursa tadından yenmiyor.
  • 1.2 TSI ile 1.4 TSI DSG arasında yakıt tüketimi farkı ne kadardır acaba hiç karşılaştıran oldumu forumda?
  • 3 aşağı 5 yukarı yakıtları aynıdır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Salih DAL

    Şubede kullandıgımız dizel araçların problemini anlatayım:

    1- Hava çok soguk oldugu zaman mazot donuyor dolayısı ile araba çalışmıyor.
    2- soğuk havalarda motor çok gürültülü çalışıyor
    3- kilometresi 100.000 e yaklaşan arabalarımız daha gürültülü çalışıyor
    4- kilometresi ilerileyen arabalarımızın motoru sarsıntılı çalışıyor. bu sarsıntı araçtada çok rahat hissediliyor.
    5- Dizel motorların parçası pahalı
    6-Dizel motor onarılsa dahi motor düzen tutmuyor
    7- 1 sefer bile kötü yakıt alsanız uçuk masraflar çıkartabiliyor.
    8-Devirsiz kullanıma gelmiyor
    9-Çok geç ısınıyor. Kaloriferden sıcak hava gelene kadar iş yerine gidiyorum.
    Şimdilik aklıma gelenler bunlar.
    TDİ ci arkadaşlarım yanlış anlamayın bunların tamamı şahsi kanaatimdir. Sizlerin emegine ve zevklerine saygım sonsuz. bunlar sadece kendi düşüncem veya motor felsefemdir.

    TSİ motora LPG takılsa bile asla taktırmam. onada karşıyım. LPG nin o pis kokusundan ve tutarszılıgından tiksiniyorum
    Hayırlı geceler.


    Bu dediklerinize tamamen katılıyorum. İşyerimde bir arkadaşta "190.000 km." de dizel jetta var. İç mekana aşırı motor sesi alıyor. İkimizde de jetta var. Sanki o başka benimki başka bir araç. Abartısız traktör gibi ses yapıyor. Özellikle bizim gibi benzinli motorun sessizliğine alışmış olanlar için dizel araçlar çok gürültülü kalıyor. İlerleyen km. lerde dizel motor daha da çok ses yapıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi autotech1 -- 27 Ocak 2012; 12:10:22 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: serbalik

    Benzinli araba, özellikle TSI sessizliği ve sarsıntısız çalışmasıyla TDI'a göre tabi ki daha konforlu, ama 100.000 km'yi geçmedikten sonra
    2 aracın 0 fiyatları arasındaki fark ikinci elde de var, zaten hangi arabayı alırsam alıyım 3 ya da 4 yıl sonra değiştirme taraftarıyım. 50.000
    70.000 km arasında satmayı düşünüyorum. Dolayısıyla TDI benim için her bakımdan karlı.
    Bir de bu arabalar aman aman güçlü arabalar değil. Bence bu arabaya sürüş zevkini veren DSG şanzımandır. 1.2 motorda DSG seçeneği
    olmadığı için ben tercih etmedim. Ama bu arabayı alana da herhangi bi laf söylemem. Çünkü yeni Jetta hangi motor olursa olsun
    alınacak araba ve bana göre segmentinde rakibi yok. Hele bir de DSG olursa tadından yenmiyor.

    DSG noktasına kesinlikle katılıyorum ben 1.2 tsi dsg ne zaman çıkacak dedim onlarda şuan herangi bir planlama yok dedi. Muhtemelen DSG li araç almak için ileride arabamı değiştirmeyi düşünüyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sezgintr

    3 aşağı 5 yukarı yakıtları aynıdır.

    1.2 TSI ile 1.4 TSI DSG nin yakıt tüketimlerinin 3 aşağı 5 yukarı olma ihtimali var mı? Bu iki araçtan herhangi birine binmişliğiniz ya da kullanmış olan bir tanıdığınız var mı? 1.2 TSI ın tüketimi şehir içinde nereden baksanız %20 daha az olur. 3 aşağı 5 yukarı tanımlamanıza %20 giriyorsa bilemem tabi. Neye istinaden bu şekilde yorum yaptığınızı bilmek isterim şahsen.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xaulhan

    quote:

    Orijinalden alıntı: Sezgintr

    3 aşağı 5 yukarı yakıtları aynıdır.

    1.2 TSI ile 1.4 TSI DSG nin yakıt tüketimlerinin 3 aşağı 5 yukarı olma ihtimali var mı? Bu iki araçtan herhangi birine binmişliğiniz ya da kullanmış olan bir tanıdığınız var mı? 1.2 TSI ın tüketimi şehir içinde nereden baksanız %20 daha az olur. 3 aşağı 5 yukarı tanımlamanıza %20 giriyorsa bilemem tabi. Neye istinaden bu şekilde yorum yaptığınızı bilmek isterim şahsen.

    Neye istinaden böyle yazdığımı söyleyeyim 1.2 tsi sahibiyim aracı almadan önce çok fazla kıyaslama yapmıştım teknik verilere bakarsan otomatik 1.4 ile manuel 1.2nin neredeyse aynı değerleri yaktığını görürsün. Ortalamada 0.3 lt yakıt farkı nezamandan beri yüzde 20lik bi değer bende onu anlamadım.




  • Arkadaşlar şöyle bir hesap yaktım. aracımız 1.2 tsi comfortline ve 1.6 tdi comfortline olsun.
    Yıılık 15.000km yapalım.. En azından benim gibi memur bir insanın yapabileceği km...

    dizel: 3.81 tl litre
    benzin: 4.40 tl litre

    JETTA DİZEL:62.300 tl JETTA BENZİN:48.000 TL FARK: 14.300TL
    JETTA DİZEL VERGİ:768 TL JETTA BENZİN VERGİ :480 TL FARK: 288 TL
    JETTA DİZEL:5.5lt/100km JETTA BENZİN:7.5lt/100km

    15.000KM de yıllık:
    JETTA DİZEL:825 litre JETTA BENZİN:1125 litre
    JETTA DİZEL YAKIT MALİYETİ:3.143 TL JETTA BENZİN YAKIT MALİYETİ:4.950 TL FARK: 1.807 TL
    Yakıt Fiyat Farkı - Vergi Avantajı : 1.807-288=1.519 TL

    Toplam Fiyat Farkı / Yıllık Fİyat Farkı : 14.300 TL / 1.519 TL = 9,414 YIL

    YANİ ARAÇ 9,4 YIL SONRA KENDİNİ AMORTİ EDİYOR.
    Not: Bakım masraflarını hesaplamadım.
    Not: Arabayı 9,4 yıl sonra satarken günümüz şartlarında dizel daha pahalıya satılacaktır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: wings35

    Arkadaşlar şöyle bir hesap yaktım. aracımız 1.2 tsi comfortline ve 1.6 tdi comfortline olsun.
    Yıılık 15.000km yapalım.. En azından benim gibi memur bir insanın yapabileceği km...

    dizel: 3.81 tl litre
    benzin: 4.40 tl litre

    JETTA DİZEL:62.300 tl JETTA BENZİN:48.000 TL FARK: 14.300TL
    JETTA DİZEL VERGİ:768 TL JETTA BENZİN VERGİ :480 TL FARK: 288 TL
    JETTA DİZEL:5.5lt/100km JETTA BENZİN:7.5lt/100km

    15.000KM de yıllık:
    JETTA DİZEL:825 litre JETTA BENZİN:1125 litre
    JETTA DİZEL YAKIT MALİYETİ:3.143 TL JETTA BENZİN YAKIT MALİYETİ:4.950 TL FARK: 1.807 TL
    Yakıt Fiyat Farkı - Vergi Avantajı : 1.807-288=1.519 TL

    Toplam Fiyat Farkı / Yıllık Fİyat Farkı : 14.300 TL / 1.519 TL = 9,414 YIL

    YANİ ARAÇ 9,4 YIL SONRA KENDİNİ AMORTİ EDİYOR.
    Not: Bakım masraflarını hesaplamadım.
    Not: Arabayı 9,4 yıl sonra satarken günümüz şartlarında dizel daha pahalıya satılacaktır.



    JETTA DİZEL:5.5lt/100km JETTA BENZİN:7.5lt/100km yakıt değeri bu şekilde değil
    JETTA DİZEL:5.7lt/100km JETTA BENZİN:7.1lt/100km bu şekildedir.

    Bakınız ben size durumu şöyle izah edeyim volkwaggen 2. el alım satım firması var dod 2. el buradan fiyat araştırmasına bakalım adres:http://www.dod.com.tr/CustV2VehPriceChooseCar.aspx bu bakın araştırın

    2012 model jetta higline 1.2 benzinli ve dizel fiyatlarına bakalım

    2012 model jettalarımızı aldık 65.900 - 51.400= aradakiş fiyat farkı: 14.500 TL ve bu arabaya 9.5 yılda 150.000 km bindik gittik doğuş 2. ele bakalım bize hangi fiyat aralıklarını verdi. iki araçta ter temiz kazasız ve bakımlı yani en üst fiyatı karşılaştıralım.

    2012 model hig 1.2 TSİ 150.000 km de verdiği fiat aralıgı: 37.750 ila 41.900 Tl
    2012 model hig 1.6 TDİ 150.000 km de verdiği fiat aralıgı: 46.450 ila 51.500 TL

    51.500-41.900= 9.600 Tl daha pahalıya sattınız
    14.500 - 9600= 4.900 Tl etti buaradan ekstra zarar ettiniz

    Sizin araba satılırken daha fazla fiyata satılır çünkü siz arabayı zaten pahalı alıyorsunuz ama satarken aradaki fiyat farkını ne yazık ki satarken de koruyamıyor (üst km de)
    şimdi ne dediğimi umarım anlatabilmişimdir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Salih DAL -- 28 Ocak 2012; 15:00:19 >




  • Sayın Salih DAL ,
    tamam işte aynı şeyi konuşuyoruz. bende bu kadar fiyat farkını vermeye gerek yok diyorum. 1.2tsi her haliyle çok mantıklı... alınan yakıt değerlerini ortalama yazdım. şehir içi şehir dışı dizeli 7 litre benzini 15 litrede kullanabilirim... sonuçta kullanıma bağlı. aradaki küsürata takılmayın...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wings35

    Sayın Salih DAL ,
    tamam işte aynı şeyi konuşuyoruz. bende bu kadar fiyat farkını vermeye gerek yok diyorum. 1.2tsi her haliyle çok mantıklı... alınan yakıt değerlerini ortalama yazdım. şehir içi şehir dışı dizeli 7 litre benzini 15 litrede kullanabilirim... sonuçta kullanıma bağlı. aradaki küsürata takılmayın...

  • Jetta Comfortline paketine hız sabitleyici ne kadara mâl oluyor acaba bilen var mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Passenger

    Jetta Comfortline paketine hız sabitleyici ne kadara mâl oluyor acaba bilen var mı?

    serviste 300 tl ye maloluyor diye biliyorum
  • Arkadaşlar bitlis şehir merkezinde kar kalınlıgı 2 metreyi geçti hayat felç
  • 
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.